living_death
★ Still alive ™
- Liittynyt
- 15.11.2016
- Viestejä
- 6 876
Ninebot telineen koko.
Liitteet
-
45,2 KB Katsottu: 37
4,7-6,5" näytöille lukee Verkkokauppa.comin sivuilla. Mikä lienee sitten tarkka mitta on vaikea sanoa kun ei tuosta sinun kuvastakaan selviä onko noiden mitat maksimi mitä mahtuu, maksimi ulkomitat vai miten... Joku Note 10+ esim on varsin terävä kulmista joten vie aika lailla enemmän tilaa kuin esim Oneplus 8 Pro jossa taas on pyöreät kulmat.Ninebot telineen koko.
Navigointitilanteessa esimerkiksi melkeimpä välttämätön, helpompi myös seurata laudan tietoja, käyttää ruudun kaappausta, kuunnella musiikkia jne. kuin että se olisi taskussa, ei sitä tuijottaa ajon aikana tarvitse.Ne telineet joissa puhelin pysyy kiinni ovat "hankalia" käyttää. Kannattaa myös pohtia onko sille kännykän tuijottamiselle ajon aikana tarvetta.
Onkohan maxille olemassa orkkistankoa leveempiä ohjaustankoja? Saa vinkata jos jollain on joku hyvä tiedossa.
Joillakin oon nähnyt myös sellasia ”lisätankoja”, jotka lähtevät ohjaustangosta. Lisätankoon on sitten saatu kiinnitettyä mahdollisia lisähärpäkkeitä, kuten esim. kännykkä-/juomapullotelinettä. Jos joku pääsi jyvälle mitä tarkoitan, niin sellaisestakin saa antaa suosituksia =)
Tuo niin sanottu lasten lisätanko toimii kyllä juurikin hyvin kännyköille, lampuille jne. näin itsekin aluksi pidin kuten vanhemmista videoistanikin näkee.Onkohan maxille olemassa orkkistankoa leveempiä ohjaustankoja? Saa vinkata jos jollain on joku hyvä tiedossa.
Joillakin oon nähnyt myös sellasia ”lisätankoja”, jotka lähtevät ohjaustangosta. Lisätankoon on sitten saatu kiinnitettyä mahdollisia lisähärpäkkeitä, kuten esim. kännykkä-/juomapullotelinettä. Jos joku pääsi jyvälle mitä tarkoitan, niin sellaisestakin saa antaa suosituksia =)
Miehistä en tiedä, mutta itselleni riittäisi, että mukana kulkisi puhelin, juomapullo ja ehkä jokin pieni vetoketjullinen säilytystasku =) joillain nähnyt myös sivupeilin, sekin vois olla hyvä, jos toisi yhtään turvallisuutta ajamiseen.vidaXL Polkupyörän peräkärry 130x73x48,5 cm teräs musta | vidaXL.fi
Osta vidaXL Polkupyörän peräkärry 130x73x48,5 cm teräs musta verkosta | Ilmainen toimitus kaikille tuotteille ✓ Upeat tarjoukset ✓ Matalat hinnatwww.vidaxl.fi
Miehille, jotka haluavat kuljettaa kamaa mukanaan.
Olisikohan sama tanko kuin M365Pro:ssa. Jos on niin voi 3D tulostaa jatkot tangon päihin. Itse laitoin juuri 4cm per puoli ja tuli huomattavasti vakaampi ajettava.Onkohan maxille olemassa orkkistankoa leveempiä ohjaustankoja? Saa vinkata jos jollain on joku hyvä tiedossa.
Ai eli ei kannatta täyteen ladata koskaan? mmuten akku ei kestä latausjaksoja niin paljoo sitäkö tarkotat vai mitä tol 90% ladattu ja sit irti senästäLitium akkua ei ole pakko ladata täyteen. Laita laturiin kun näyttää 30% eli jokusen kilsan kerkeät fiilistellä. Jos haluaa, että akku kestää latauskertoja pitkään niin lataa 90% ja ota laturista.
Eli meinaatteko sitä että aina kun laudalla ajettu ja jos jättää seisoo tyylii yöks niin parempi että akussa 50% ku 100% akun kestävyyden kannalta/latausjaksoja enemmän.Periaatteessa litiumit tykkää jos ne säilötään n. 50% varauksella. Eli voi hyvinkin olla tuon verran akkua kun se tulee sieltä.
Käytetäänkö näissä laudoissa yleensä Li-ioneja vai lipoja? Itse en ainakaan uskaltaisi latailla lipo-lautaa kuin ulkona tai kylppärissä, sen verran räjähdysherkkiä akkuja. Varsinkin kun altistuu tärinälle ja ties mille.
Juurikin näin. Ajelun jälkeen jos tiedät että sitä ei käytetä pariin päivään niin älä lataa sitä. Lataa vasta edellisenä päivänä sinne 90% niin saat latauskertoja enemmän eli akku ei vanhene niin nopeasti. Toki se on hyvä kerran kuussa antaa ladata 100% ja jättää laturiinkin sen jälkeen, että akku saa rauhassa tasapainottaa kennot.Eli meinaatteko sitä että aina kun laudalla ajettu ja jos jättää seisoo tyylii yöks niin parempi että akussa 50% ku 100% akun kestävyyden kannalta/latausjaksoja enemmän.
Entäs jos ajelen joka päivä niin miten sitten toi lataus, lataanko joka ilta siihen 90% ja tyylii kerran pari kuukaudes 100%? Ja mitä meinaat tol kerran kuus ladataan 100% ja jätetään laturiin että akku tasapainottaa kennot, kuinka kauan sen pitää olla siin kii sen 100% jälkee vielJuurikin näin. Ajelun jälkeen jos tiedät että sitä ei käytetä pariin päivään niin älä lataa sitä. Lataa vasta edellisenä päivänä sinne 90% niin saat latauskertoja enemmän eli akku ei vanhene niin nopeasti. Toki se on hyvä kerran kuussa antaa ladata 100% ja jättää laturiinkin sen jälkeen, että akku saa rauhassa tasapainottaa kennot.
Itsellä oli ES4 ja ennen ajoja aina latasin 100%, mutta aina meni heti käyttöön kun 100% iski tauluun. Ilmeisesti jotkut laudat näyttää 100% kun todellinen varaus on luokkaa 90-95% ja 0% kun todellinen varaus on 5-10% juurikin käyttöiän pidentämisen takia. Omalla mututuntumalla laittaisin surutta aina 100% jos tietää, että se menee heti sitten käyttöön, muutoin 90% ja loput latailut ennen ajoa. Säilytyksessä sitten luokkaa 50-70%Entäs jos ajelen joka päivä niin miten sitten toi lataus, lataanko joka ilta siihen 90% ja tyylii kerran pari kuukaudes 100%? Ja mitä meinaat tol kerran kuus ladataan 100% ja jätetään laturiin että akku tasapainottaa kennot, kuinka kauan sen pitää olla siin kii sen 100% jälkee viel
Xiaomi M365 Pro ainakaan ei edes lataa heti sitä 100% asti, jättää siis tuota tyhjää varaa, kun pitää pitkään laturissa niin sen toki saa sinne 100% astikin ladattua.Entäs jos ajelen joka päivä niin miten sitten toi lataus, lataanko joka ilta siihen 90% ja tyylii kerran pari kuukaudes 100%? Ja mitä meinaat tol kerran kuus ladataan 100% ja jätetään laturiin että akku tasapainottaa kennot, kuinka kauan sen pitää olla siin kii sen 100% jälkee viel
jep kyl tollaset ladukkaat 18650 akut tuppaa aktiivisessa käytössä olee aika finaalissa 2-3v sisään. kiinan akut on jo vaihtokunnossa yhden kesän jälkee@Janiv92 Siis jos haluat että akku kestää 2 vuoden sijaan 3 vuotta. Toki jos akku on alle 10Ah niin sama se on latailla aina täyteen ennen ajoa.
Ookkei, on näissä ihan kunnon LG:n akutItsellä oli ES4 ja ennen ajoja aina latasin 100%, mutta aina meni heti käyttöön kun 100% iski tauluun. Ilmeisesti jotkut laudat näyttää 100% kun todellinen varaus on luokkaa 90-95% ja 0% kun todellinen varaus on 5-10% juurikin käyttöiän pidentämisen takia. Omalla mututuntumalla laittaisin surutta aina 100% jos tietää, että se menee heti sitten käyttöön, muutoin 90% ja loput latailut ennen ajoa. Säilytyksessä sitten luokkaa 50-70%
Myös kennojen laatu vaikuttaa tuohon miten pitkään ne kestää, lähtökohtaisesti välttäisin kiinalaiset akustot kokonaan ja luottaisin vain tunnettuihin merkkeihin, sen verran pelottavat nuo räjähdykset ja muutoinkin annetut arvot pitävät paikkaansa.
Juu akku antaa 42Ah! eli kannattaako kun lauta tulee niin ladata siihe 90% ennen ku lähen ekalle ajolle?@Janiv92 Siis jos haluat että akku kestää 2 vuoden sijaan 3 vuotta. Toki jos akku on alle 10Ah niin sama se on latailla aina täyteen ennen ajoa.
E: kävin kurkkaan mikä lauta on tulossa niin noin muhkealla kapasiteetilla riittää helposti että latailee 90%:iin. Saa niitä lataus ja ajokertoja paljon enemmän. Kuitenkin tuon akun uusiminen on niin kallista että jää lauta varastoon kun akku ei enää lataa.
Eikun akun kapasiteetti on 42Ah. Kyllä sieltä irtoaa yli 400A virtaa. Pois paketista, vartin testi-ajo ja sit laturiinJuu akku antaa 42Ah! eli kannattaako kun lauta tulee niin ladata siihe 90% ennen ku lähen ekalle ajolle?
Onko tässä laudassa käytetty noita?Just tällä hetkellä LG:llä on parhaimmat akut yleisessä myynnissä. Eli nämä:
Ei varmasti. Nuo on liian kalliit lautakäyttöön.Onko tässä laudassa käytetty noita?
Niin olikin okei kiitos tiedostaEikun akun kapasiteetti on 42Ah. Kyllä sieltä irtoaa yli 400A virtaa. Pois paketista, vartin testi-ajo ja sit laturiin
Ookkei, en noista akuista kato tiedä niin hirveesti enempääEi varmasti. Nuo on liian kalliit lautakäyttöön.
Lataan joka reissun jälkeen täyteen. Johtuu siitä, etten jaksa miettiä "montakohan prossaa sitä akkua olikaan" kun tulee ajatus lähteä liikkeelle. Saati kun keli on kuten nyt, eli tuulee reilusti. Syö akkua joten kiva kävellä sen takia että tulipa säästettyä akkua. Enkä myöskään jaksa vaivata päätäni sillä, mihin asti se akku latautuu. Monesti roikkuu seuraavaan ajokertaan asti laturi kiinni jos nyt ei kovin sateista ole ja tule napattua irti.Lataan joka reissun jälkeen 100%, vaikka akussa olisi jäljellä 92%.
Johtuu siitä, että haluan vetää kauppareissut täysillä.
Pitänee hommata gen2 moottori, niin voi huoletta latailla kun akku alkaa olemaan kunnolla tyhjentynyt.
Vähän meni lainaus pieleen kun oli omaa, ei living_deathin kirjoittamaa. Mutta sitä sattuu, pikkuvikoja.living_death sanoi:
Jos laudassa tosiaan on joku 42Ah akku niin eihän sitä oletuksena tarvitse joka välissä ladata. Mutta toisaalta, tehoakin on älyttömästi elikyllä siinä akkuakin palaa. Mielestäni on kuitenkin aivan turha miettiä etukäteen. Ensimmäiset pari viikkoa - kuukausi kilsoja tulee joka tapauksessa niin paljon, ettei ole vaihtoehtoja kuin ladata täyteen. Sen jälkeen alkaa näkymään ne omat käyttötavat ja niiden perusteella voi sitten jättää välillä lataamatta jos siltä tuntuu. Eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, mitä kenenkin käyttö on.
ookkei, lähdetään näillä tiedoilla liikkelle, kiitos kaikille vastauksista!
Kyllä laitoin. Hämmästelin vähän, että niinkin pienestä pääsi kassi irti. Liekö oma vain maanantaikappale, kun sulkijan jousi tuntuu puolikuolleelta.Kai laitoit sen avattavan/nostettavan koukkuosan ylös?
Monet kerrat roikkunut koukussa kevyempää kauppatavaraa ja koskaan ei ole mitään pudonnut kyydistä.
Juuri näinLataan joka reissun jälkeen täyteen. Johtuu siitä, etten jaksa miettiä "montakohan prossaa sitä akkua olikaan" kun tulee ajatus lähteä liikkeelle. Saati kun keli on kuten nyt, eli tuulee reilusti. Syö akkua joten kiva kävellä sen takia että tulipa säästettyä akkua. Enkä myöskään jaksa vaivata päätäni sillä, mihin asti se akku latautuu. Monesti roikkuu seuraavaan ajokertaan asti laturi kiinni jos nyt ei kovin sateista ole ja tule napattua irti.
Muutoinkin omasta mielestäni on aivan sama, kestääkö se akku sitten puoli vuotta enemmän vai vähemmän. Kyllä paljon tärkeämpää on se, että lauta on iskussa silloin kun liikkua haluaa jotta voi liikkua omilla, ei laudan ehdoilla. Siksi sen laudan suurin osa kuitenkin hankkii. Ostetaan sitten uusi akku / lauta kun kuolee. Normaali tekkiläisen lauta maksaa kuitenkin saman tai alle kuin normaalin tekkiläisen luuri joten ei ainakaan akun uusiminen voi mikään kynnyskysymys olla.
Jos laudassa tosiaan on joku 42Ah akku niin eihän sitä oletuksena tarvitse joka välissä ladata. Mutta toisaalta, tehoakin on älyttömästi elikyllä siinä akkuakin palaa. Mielestäni on kuitenkin aivan turha miettiä etukäteen. Ensimmäiset pari viikkoa - kuukausi kilsoja tulee joka tapauksessa niin paljon, ettei ole vaihtoehtoja kuin ladata täyteen. Sen jälkeen alkaa näkymään ne omat käyttötavat ja niiden perusteella voi sitten jättää välillä lataamatta jos siltä tuntuu. Eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, mitä kenenkin käyttö on.
Ps. Onko muuten sellaista lautaa olemassa, jossa olisi järkevässä paikassa latausliitin? Melkein jo siirsin omasta kun ottaa päähän iltahämärässä himaan tullessa etsiä sitä töpikkää. Ja oikeastaan samalla viilaisi jonkin lataavan telineen johon voisi laudan lykätä.
Iso peukku ja eikö olekin hauskaa ajoaNoniin nyt tuli merkkipaalu täyteen. Helmikuusta lähtien taitettu 1000km edestä työmatkoja sähkölaudalla.
Tuli tänään opittua sellainen hauska asia, että mitä lähempänä laudan keulaa seisoo sitä nopeammin tämä kiihtyy ja huippunopeus parempi suoralla.
Tullut ajettua lähinnä vain 10km työmatkaa tällä. Ei ole niinkään vapaalla tullut matkailua, sitä rajoittaa aika pitkälti se, että kantama on vain 30km. Yöllä varsinkin mukavaa ajella, kun ei ole muuta liikennettä. Tampereella vain harmilllisesti kävelytiet monelta osin aivan surkeassa kunnossa.Iso peukku ja eikö olekin hauskaa ajoa
Mulla ollut lauta noin 3kk ja vasta noin 730km, mutta suurin osa vaan kauppareissuja kun ei ole ollut ajokaveria
Tänään tapasin kaksi lautailijaa ja vaihdettiin numerot ja sovittiin, että lähdetään ajelemaan yhdesssä.
Olisi kiva tehdä joku tapaaminen missä voisi katsoa muiden lautoja ja kuulla kokemuksia.
Ei erityisemmin tärise vaikka on umpikumiset renkaat. Jouset yllättävän hyvät löytyy edestä ja takaa. Matalamman rotvallin ylikin voi mennä vähän vauhdikkaammin, kun lautaa saa pompautettua sen verran, että saa eturenkaan yli.Aika komiaa. Miten on pohkeet tottunu tärinään?
Tuollaiset alustat kyllä pitäisi itselle hankkia myös. Pari kertaa sateen jälkeen pyyhkeiden yms päälle asettelu vähän vituttanut samoin kuin roskat lattialla renkaista.Noniin nyt tuli merkkipaalu täyteen. Helmikuusta lähtien taitettu 1000km edestä työmatkoja sähkölaudalla.
Tuli tänään opittua sellainen hauska asia, että mitä lähempänä laudan keulaa seisoo sitä nopeammin tämä kiihtyy ja huippunopeus parempi suoralla.
Mikä lauta kyseessä?Tullut ajettua lähinnä vain 10km työmatkaa tällä. Ei ole niinkään vapaalla tullut matkailua, sitä rajoittaa aika pitkälti se, että kantama on vain 30km. Yöllä varsinkin mukavaa ajella, kun ei ole muuta liikennettä. Tampereella vain harmilllisesti kävelytiet monelta osin aivan surkeassa kunnossa.
Ei erityisemmin tärise vaikka on umpikumiset renkaat. Jouset yllättävän hyvät löytyy edestä ja takaa. Matalamman rotvallin ylikin voi mennä vähän vauhdikkaammin, kun lautaa saa pompautettua sen verran, että saa eturenkaan yli.
Mikä lauta kyseessä?
Saa Ikeasta 2,5€/kpl: BAGGMUCK Kenkämatto - sisä-/ulkokäyttöön, harmaa - IKEATuollaiset alustat kyllä pitäisi itselle hankkia myös. Pari kertaa sateen jälkeen pyyhkeiden yms päälle asettelu vähän vituttanut samoin kuin roskat lattialla renkaista.
Tätä sähkölautaa liikkuu aika monella eri brändillä, Kiinasta vissiin Goboard Titan alkuperäinen. Oma lautani on peräisin Ruotsista El goped ridge nimellä: El Goped Ridge Q1 1000W | Superbilligt.seMikä lauta kyseessä?
Näitä alustoja saa lähes joka putiikista nimellä kurakaukalo.Tuollaiset alustat kyllä pitäisi itselle hankkia myös. Pari kertaa sateen jälkeen pyyhkeiden yms päälle asettelu vähän vituttanut samoin kuin roskat lattialla renkaista.
tosta tapaamisesta muiden lautailijoiden kanssa olisi hyötyäkin, siellä vois esim testailla rauhassa eri lautoja (tietenkin omistajan luvalla) ja päättää sen mukaa mitä kukin haluaa/tarvitsee, tolleen hetken ajamalla sais laudasta ku laudasta jo vähän tuntumaa minkälainen se olis omassa käytössä ja kannattaako hankkia ja muutenki jutella näistä, itse asun lahdessa, onko täällä päin ketään kiinnotuneita lähtee ajelee yhes?Iso peukku ja eikö olekin hauskaa ajoa
Mulla ollut lauta noin 3kk ja vasta noin 730km, mutta suurin osa vaan kauppareissuja kun ei ole ollut ajokaveria
Tänään tapasin kaksi lautailijaa ja vaihdettiin numerot ja sovittiin, että lähdetään ajelemaan yhdesssä.
Olisi kiva tehdä joku tapaaminen missä voisi katsoa muiden lautoja ja kuulla kokemuksia.
Juu pitäisi vain saada haettua.Näitä alustoja saa lähes joka putiikista nimellä kurakaukalo.
Biltema, Motonet, Puuilo, Kärkkäinen, Tokmanni jne.
Ovat rajoitin päällä reilusti alle 1kw tehoisia, rajoittimelle kun laittaa katkaisimen saa mäkiin täyden tehon päälle.@Nurffe
Kannattaa myös seurata FB ryhmiä, esim. tätä: Sähköpotkulaudat
Taas näin tänään kun ajelin noin 30km laudalla 2 kertaa sen Kontio fattimallin ja kyllä se meno oli hidasta.
Pieni ei edes mäennyppylä ja meni varmaan vaan jotain 10-15km/h.
Mulla olisi ehdotus esim. Tiedekeskus Heurekan nurtsit tai se ympäristö.tosta tapaamisesta muiden lautailijoiden kanssa olisi hyötyäkin, siellä vois esim testailla rauhassa eri lautoja (tietenkin omistajan luvalla) ja päättää sen mukaa mitä kukin haluaa/tarvitsee, tolleen hetken ajamalla sais laudasta ku laudasta jo vähän tuntumaa minkälainen se olis omassa käytössä ja kannattaako hankkia ja muutenki jutella näistä, itse asun lahdessa, onko täällä päin ketään kiinnotuneita lähtee ajelee yhes?