Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Itse miettisin ainakin onko tuo range tarpeeksi tuossa Maskun fätissä. Itse vaihdoin tosiaan normi M365:sta Pro:hon juuri tuon rangen takia. Eli mihin käyttöön tulossa yms? Itsellä tällä hetkellä auton korvikkeena ja tuomassa mahdollisuuden liikkua laajemmin kuin kävellen kun niska ei kestä pyöräilyä joten tuo luvattu range voi etenkin painavamman kuskin kanssa olla oikeasti varsin lyhyt. Jopa tuon Pron kanssa huomaa hyvin miten mäet vaikuttavat ja syövät akkua varsin rajusti. En edes halua tietää mitä se on laitteella jonka range on noin epämääräisesti ilmoitettu.
Tosiaan auton korvikkeeksi on tulossa. Ainut jyrkkä ylämäki on takaisin tultaessa kotia. Matkaa töihin on 7km mapsista mitattuna. Jyväskylässä joku asuja jos on ajanut Savelan s-marketilta mäen ylös kirriin päin niin kiinnostaisi tietää miten hyvin jaksaa tuon kulkea. Myös kaupungilla pärräilyyn tuo tulisi.

Edit: Samainen range luvattu tuolle kontiolle myös kuin Maskun fattikselle.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Tosiaan auton korvikkeeksi on tulossa. Ainut jyrkkä ylämäki on takaisin tultaessa kotia. Matkaa töihin on 7km mapsista mitattuna. Jyväskylässä joku asuja jos on ajanut Savelan s-marketilta mäen ylös kirriin päin niin kiinnostaisi tietää miten hyvin jaksaa tuon kulkea. Myös kaupungilla pärräilyyn tuo tulisi.
Varoituksena siinä vaiheessa kyllä ehdottomasti tuo akku. Itsellä nyt takana se vajaa 250km ajoa ja akulle on tullut kyllä käyttöä tuossa Prossakin. Plus ei tule joka hetki mietittyä riittääkö tuo akku vai ei jos ajan vielä tästä. On meinaan tullut huomattua että tulee välillä otettua se pidempi reitti ihan vain huvikseen kun voi ja ei tarvitse potkia mäkiä yhtä todella jyrkkää lukuunottamatta vaikka olisi repussa ostokset mukana jne. Plus miettisin itse ihan jo takuiden ja muiden kannalta jotain muuta kuin Maskun omaa. Ei tarttisi tapella Maskun kanssa jos jotain hajoaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Varoituksena siinä vaiheessa kyllä ehdottomasti tuo akku. Itsellä nyt takana se vajaa 250km ajoa ja akulle on tullut kyllä käyttöä tuossa Prossakin. Plus ei tule joka hetki mietittyä riittääkö tuo akku vai ei jos ajan vielä tästä. On meinaan tullut huomattua että tulee välillä otettua se pidempi reitti ihan vain huvikseen kun voi ja ei tarvitse potkia mäkiä yhtä todella jyrkkää lukuunottamatta vaikka olisi repussa ostokset mukana jne. Plus miettisin itse ihan jo takuiden ja muiden kannalta jotain muuta kuin Maskun omaa. Ei tarttisi tapella Maskun kanssa jos jotain hajoaa.
No pitänee varmaa sitten tuo m365 pro hommata. Hieman itsekkin mietin tuon maskun fattiksen akkua
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Kuinka paljon käyttäjän paino tiputtaa noissa yleensä rangea? Melkein jokaisessa on merkitty käyttäjän max painoksi se 100kg mikä itsellä on paino ilman vaatteita..
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Kuinka paljon käyttäjän paino tiputtaa noissa yleensä rangea? Melkein jokaisessa on merkitty käyttäjän max painoksi se 100kg mikä itsellä on paino ilman vaatteita..
Augmentin ES One 10 laudalla on ilmoitettu teoreettiseksi maksimiksi 40km ja 80kg kuskilla täyskaasulla 24km. Ilmoitetut maksimit lie jollain 50kg painolla, villi arvaus. Tuosta voi lähteä ynnäilemään paljonko se extra 20kg vielä tiputtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Tulipas itekki tilattua tuo augmentin es one 10. saapi nähdä kuinka akku kestää kun tota painoa tosiaan yli 100kg. Valitsin kyseisen mallin itse siitä syystä että akun saa nopeasti vaihdettua, joten nyt pitäisi löytää noita lisäakkuja jostain hyvään hintaan. Augmentti tulee näitä myymään itse 200€ kpl.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Tulipas itekki tilattua tuo augmentin es one 10. saapi nähdä kuinka akku kestää kun tota painoa tosiaan yli 100kg. Valitsin kyseisen mallin itse siitä syystä että akun saa nopeasti vaihdettua, joten nyt pitäisi löytää noita lisäakkuja jostain hyvään hintaan. Augmentti tulee näitä myymään itse 200€ kpl.
Ostitko näitä 11.6 tulevia tarjoushintaisia?

Jos viitsit pistää vähän tietoa kun laudan olet saanut ja sitä testaillut miten toimii.. Samanlainen itsellekkin harkinnassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Ostitko näitä 11.6 tulevia tarjoushintaisia?

Jos viitsit pistää vähän tietoa kun laudan olet saanut ja sitä testaillut miten toimii.. Samanlainen itsellekkin harkinnassa.
Joo pistin tuon 11.6 koska ei mikään superkiire ollut tuota saada, ja se 10% ihan kiva alennus. Laittelen lisäinfoa kun tuon saan. Tosiaan jos joku löytää mistä tuohon saisi lisäakkuja vähän halvemmalla kuin tuo 200€ niin pistäkää ihmeessä infoa tänne myös.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Lisätään vielä jatkokyssäri; miten paljon jaksaa laittaa paineita - meneekö yskimättä normaali 7-8 bar "maantierenkaalle"? ;)
Ei ole millä itse kokeilisi isompia paineita, mutta tuo 7-8 bar kuulostaa aika rajulta.
Manuaalin mukaan yläraja on tosin 10.3 bar / 150 PSI.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
No pitänee varmaa sitten tuo m365 pro hommata. Hieman itsekkin mietin tuon maskun fattiksen akkua
Toki jokin muukin lauta kelpaa siinä 500e hintaluokassa. Tuo paei sivua sitten mainittu tuontitukun lautakin näytti kiinnostavalta. Tarvittaessa venyy 600e budjetti. Ulkomailta tilaaminen ei ongelma jos on tunnettu ja luotettava pulju.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Ei ole millä itse kokeilisi isompia paineita, mutta tuo 7-8 bar kuulostaa aika rajulta.
Manuaalin mukaan yläraja on tosin 10.3 bar / 150 PSI.
Skootteriin juu, pohdin onko tuosta polkupyöränkin renkaille "matkapumpuksi" samalla, kun omassa 700 x 32:ssa vakiopaineet 8.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Olen tuolla ninebot es4:llä ajellut nyt jo jonkun verran, kokeen vuoksi painavan repun kanssa eri paikoissa niin että kuormaa on ollut yli 120kg. Ympäristössä on paljon mäkiä, mutta kertaakaan ei ole vielä tarvinnut itse potkia vauhtia. Voin suositella painaville kuskeille, jotka haluaa huoltovapaan vehkeen.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Onkohan kenelläkään kokemustra tuosta Maskun Harley Fat Tire? Tuo tai Xiaomi M365 Pro kiinnostaisi ostaa. Lähinnä mietityttää tuo 800w teho tuossa harleyssä kun taas Kontiossa on 1000w moottori joka liikutti aika iloisesti 97kg. Lähinnä vaatimus että pääsee jyrkän mäen ylös. Harley Fat Tire sähköskootteri
Senhän kyllä huomaa heti hinnassa, jos on "alitehoista" moottoria ja akkua myytävässä kullkupelissä.
Tuollaisia itsekin taannoin kiinnostuneena vähän vilkaisin, kun e-wheels myy tuota isommalla akulla, moottorilla ja 1100€:n hintalapulla.
Saisi sitten ajomatkakin saa olla pitempi, eikä pikku ylämäet haittaisi.
Joihinkin noista "läskiskoottereista" saa vielä lisäksi toisen akunkin, jolloin ajomatka tuplaantuu.

Onhan valinta tietty budjettikysymys, mutta ainakaan "alitehoisella" moottorilla en itse lähtisi ostamaan.
Isompi akku (12->20Ah) puolestaan on helppo hankkia jälkikäteen jos sitten näkee sille tarvetta.

Jos olisi tarvikkeet helpommin saatavilla, niin olisin omaan M365:een jo ajomatkojen pidennykseksi laittanut toisen akun, parempaan peliin säästellessä.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
645
Olen tuolla ninebot es4:llä ajellut nyt jo jonkun verran, kokeen vuoksi painavan repun kanssa eri paikoissa niin että kuormaa on ollut yli 120kg. Ympäristössä on paljon mäkiä, mutta kertaakaan ei ole vielä tarvinnut itse potkia vauhtia. Voin suositella painaville kuskeille, jotka haluaa huoltovapaan vehkeen.
Itsellä kanssa noin 500km takana ES4:lla. Noin 100kg on itsellä kanssa painoa vaatteineen jne. ja aika hyvin jaksaa mäetkin ylös - tietysti vauhti vähän hyytyy jyrkimmissä. Kotipihalle en pääse ilman potkimista kun on sen verran jyrkkä nousu ja yleensä siinä vaiheessa akussa alle 70% varausta jäljellä.

Mitään ongelmia ei ole ollut, jossain 200km korvilla rupesi lauta narisemaan, mutta auttoi kun suihkautti vähän CRC:tä takajouseen.

Suoralla kulkee täydellä akulla mittarin mukaan 31km/h ja kun akku alkaa olla finaalissa pääsee sellaisen 27km/h. Kertaakaan en ole vielä ajanut akkua tyhjäksi niin en tiedä mikä on todellinen range - pisin ajelu taitaa olla noin 18km ja sen jälkeen oli vielä 20% akkua jäljellä. Kaupungissa ajelu vie kyllä akkua aika paljon kun tulee jarrutuksia ja kiihdytyksiä liikennevalojen takia.

Suosittelen muuten kaikkien "skuutin" omistajien investoivan pari euroa soittokelloon - on säästänyt monelta läheltäpiti-tilanteelta. Nykyään 90% kävelijöistä tuijottaa kännykkäänsä ja vetää sikssakkia huomaamattaan.

On korvannut meikäläisellä auton käytön lähes kokonaan työmatkaliikenteessä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kannattaa muuten tarkkailla rengaspaineita usein.

Itse huomasin tänään ruokatunnilla kauppaan mentäessä, että eturenkaasta kuului semmoin "läpyttävä" ääni ja huippunopeuteen ei päässyt enää normaalissa ajassa ja akku kului normaalia nopeammin.

Kummassakin renkaassa oli paineet pudonneet noin 1,5 barin, kun niissä pitäisi olla 2,3-2,5 baria.
Ajellut tänään noin 15km ja kyllä huomaa kun rengaspaineet on kunnossa.

Lauta kulkee tasaisella sen 31km/h ja kiipeää loivat ylämäet 27-28km/h ja vaikeammat 24-25km/h nopeudella 100kg mätisäkin kyydittämänä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Itsellä kanssa noin 500km takana ES4:lla. Noin 100kg on itsellä kanssa painoa vaatteineen jne. ja aika hyvin jaksaa mäetkin ylös - tietysti vauhti vähän hyytyy jyrkimmissä. Kotipihalle en pääse ilman potkimista kun on sen verran jyrkkä nousu ja yleensä siinä vaiheessa akussa alle 70% varausta jäljellä.

Mitään ongelmia ei ole ollut, jossain 200km korvilla rupesi lauta narisemaan, mutta auttoi kun suihkautti vähän CRC:tä takajouseen.

Suoralla kulkee täydellä akulla mittarin mukaan 31km/h ja kun akku alkaa olla finaalissa pääsee sellaisen 27km/h. Kertaakaan en ole vielä ajanut akkua tyhjäksi niin en tiedä mikä on todellinen range - pisin ajelu taitaa olla noin 18km ja sen jälkeen oli vielä 20% akkua jäljellä. Kaupungissa ajelu vie kyllä akkua aika paljon kun tulee jarrutuksia ja kiihdytyksiä liikennevalojen takia.

Suosittelen muuten kaikkien "skuutin" omistajien investoivan pari euroa soittokelloon - on säästänyt monelta läheltäpiti-tilanteelta. Nykyään 90% kävelijöistä tuijottaa kännykkäänsä ja vetää sikssakkia huomaamattaan.

On korvannut meikäläisellä auton käytön lähes kokonaan työmatkaliikenteessä.
Mistä löysit ES4 yhteensopivan kilikellon?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Nyt tuli vastaus tapaukseen Alepa Helsingissä Pihlajistossa.

Tietää ainakin mihin kauppaan ei tarvitse enää mennä.

Hei xxx,

Kiitos palautteesta. Haluamme pitää myymälämme käytävät mahdollisimman avoinna näin Koronan aikaan , jonka vuoksi mielellään pyydämme jättämään kaikki kulkuvälineet ulos tai vähintään tuulikaappiin. Ihmiset, jotka ovat liikuntarajoitteisia ja omistavat siihen apuvälineen (lastenvaunut, rollaattorit) sallimme käytön myymälässä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Nyt tuli vastaus tapaukseen Alepa Helsingissä Pihlajistossa.

Tietää ainakin mihin kauppaan ei tarvitse enää mennä.
Ensimmäinen virhe on mennä tuohon Pihlajiston alepaan ylipäänsä... Ei ole ikinä vakuuttanut itseä sen jälkeen kun kilpailu väheni siellä (tullut joskus pidemmän lenkin yhteydessä käytyä siellä ja junnuna vietettyä paljonkin aikaa tuolla päin). Plus hauska juttu, kävin itse tuolla viimeksi öööö tiistaina muistaakseni ja ei tullut mitään sanomista vaikka lauta oli mukana sisällä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ensimmäinen virhe on mennä tuohon Pihlajiston alepaan ylipäänsä... Ei ole ikinä vakuuttanut itseä sen jälkeen kun kilpailu väheni siellä (tullut joskus pidemmän lenkin yhteydessä käytyä siellä ja junnuna vietettyä paljonkin aikaa tuolla päin). Plus hauska juttu, kävin itse tuolla viimeksi öööö tiistaina muistaakseni ja ei tullut mitään sanomista vaikka lauta oli mukana sisällä.
Riippuu varmaan siitä kuka siellä on paikalla vastaavana.

Itsekin olen asunut Pihlajistossa aikoinaan vuosia ja Alepan myyjät ovat tulleet tutuiksi. Siksi vähän ihmettelinkin nuivaa asennetta.

Tänään kävin Tikkurilan HUS näytteenotossa antamassa verikokeen ja ei sielläkään kukaan tullut hätistelemään pois ja kuljetin laudan mukana näytteenottohuoneeseen.

Ainiin. Kävin myös parturissa, mutta soitin ensin voinko nostaa laudan sisälle ja heti vastasi että totta kai.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
69
Toki jokin muukin lauta kelpaa siinä 500e hintaluokassa. Tuo paei sivua sitten mainittu tuontitukun lautakin näytti kiinnostavalta. Tarvittaessa venyy 600e budjetti. Ulkomailta tilaaminen ei ongelma jos on tunnettu ja luotettava pulju.

Ninebot max g30 679€ toimitettuna Jos budjetti venyy tai ei ole kiire. Liikkeestä ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta ennakkotilaus laitettu tuohon 18.6 saapuvaan erään. Paljon eri maksuvaihtoehtoja ja mm. suomalaisille tarjolla klarnan pay later pidemmällä maksuajalla tai normaalilla 14pv laskulla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Komppaan käyttäjää @Meth- jos arvostaa pitkää ajomatkaa, helppoa viritettävyyttä, jolla saa laudan kiihtymään ja kulkemaan lujaa + sisäkumittomia renkaita ja sisäänrakennettua laturia (mukaan reppuun riittää pelkkä sähköjohto).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Tuota ninebotti g30 löytyy 620€(640€ posteineen) geekbuyingin eu varastolta, ja muutama kymppi lisää muistaakseni myös gearbestin eu varastolta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Geekbuyingilla ei ole lautoja varastos ja gearbest näyttää hinnaksi reilu 1k.
Jaahas vielä alkuviikosta oli vielä tarjolla molemmissa ja myös gearbestil tosiaan oli hinta 640€ plus postit. Mutta nyt näyttäis loppuneen molempien varastot.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
135
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 836
Useampaan postaukseen vastaus samassa joten koittakaa kestää...

Kannattaa muuten tarkkailla rengaspaineita usein.

Itse huomasin tänään ruokatunnilla kauppaan mentäessä, että eturenkaasta kuului semmoin "läpyttävä" ääni ja huippunopeuteen ei päässyt enää normaalissa ajassa ja akku kului normaalia nopeammin.

Kummassakin renkaassa oli paineet pudonneet noin 1,5 barin, kun niissä pitäisi olla 2,3-2,5 baria.
Kun kontrollerin saamisen jälkeen herättelin M365 Pron tulille niin eipä siellä eturenkaassa ollut kuin kilo ilmaa. Renkaan kyljessä luki se kolme ja puoli kylmänä. Eli kyllä, syytä on katsella vaikka kovemmilla paineilla ajo muuttuukin vähän huonompaan suuntaan.

Kuinka paljon käyttäjän paino tiputtaa noissa yleensä rangea? Melkein jokaisessa on merkitty käyttäjän max painoksi se 100kg mikä itsellä on paino ilman vaatteita..
Se valmistajan ilmoittama on varmasti sillä 40 kiloisella kiinalaisella optimioloissa 15km/h nopeudella, myötätuulessa, todella tasaisella alustalla jne...

Samassa kokoluokassa ollaan ja koska mittaakin on, on myös ilmanvastusta. Yhtämittaisena (maantie)ajona sanoisin että 25km jättää 20% akkua. Testipätkällä siis kohtuullisesti mäkeä ja sanotaan kolmisen kilsaa huonoa pintaa jolla nopeus alempi mutta kiihdyttelyjä vastaavasti enemmän.

RDE:stä tilasin ja maksoi 51.74€
Oli juuri päässyt ohi Banggoodin tarjous, jolla sen olisi saanut alle neljän kympin.
Halusin pumpun nopeasti, joten en lähtenyt odottelemaan trai etsimään muita tarjouksia.
Xiaomin pumpusta siis kyse. Oma on edelleen matkalla mutta Ali ja hintaa posteineen noin 35€ joten jos tuohon tullit tulee vielä päälle niin RDE:n alle jäädään siitä huolimatta. Mutta nopeasti ei toki alista ole vieläkään mitään saamassa, kolme viikkoa tuntuu olevan minimi. Mutta tarjousta ei siis tarvitse odottaa jos haluaa edullisemmin.

Olen tuolla ninebot es4:llä ajellut nyt jo jonkun verran, kokeen vuoksi painavan repun kanssa eri paikoissa niin että kuormaa on ollut yli 120kg. Ympäristössä on paljon mäkiä, mutta kertaakaan ei ole vielä tarvinnut itse potkia vauhtia. Voin suositella painaville kuskeille, jotka haluaa huoltovapaan vehkeen.
Kun hankein jo viime vuonna niin M365 Pro oli selvästi edukkaampi mutta nyt voisin harkita vahvasti toisen suuntaista valintaa. Toisaalta edelleen hintaerolla saa ihan kohtuullisen kokoisen lisäakun joten jos jaksaa askarrella, pääsee Prolla samalla rahalla pidemmälle. Kummallakaan tuskin menee kovin pahasti metsään, pesevät suuren osan muista laudoista koska tahansa.

Huoltovapaata haluan kuitenkin kritisoida. Miten määrittelet huoltovapaaksi laitteen jolla olet ajellut käytännössä hetken? Aivan varmasti huoltoa on joka ainoalla laudalla edessä mutta siitä on kovin vähän vielä tietoa, miten kehitysversioita nykyiset ovat. Perushuollot toki siitäkin huolimatta. Eli kyseeseen tulee varaosien saatavuus. Ehkä parin vuoden päästä ollaan viisaampia ja toisaalta edes jokainen tekkiläinen ei osta sitä lautaa pariksi kesäksi vaan ikäodotus on selvästi pidempi.

Mistä löysit ES4 yhteensopivan kilikellon?
Toisaalta oli yllätys ettei tuossa ole kelloa valmiina mutta toisaalta taas lautaan kuin lautaan voisi ajatella saavan fillarikamasta sopivan. Tangosta mitta ja sen perusteella sopiva. Vaihtoehtoja on selvästi enemmän kuin laudan tyypillä etsien. Sama pätee silti niin kännykkätelineeseen kun moneen muuhunkin.

Nyt tuli vastaus tapaukseen Alepa Helsingissä Pihlajistossa.

Tietää ainakin mihin kauppaan ei tarvitse enää mennä.
Saamasi vastaus noudattelee sitä linjaa, jollaista olen itse kuvitellut. Mutta vaikka tosiaan edellä olin hyvin negatiivinen lautojen viemisestä kauppoihin, haluaisin edelleen nähdä jotain yhtenevää linjausta. Aivan varmasti ennen syksyä lautojen määrä on kasvanut todella reilusti eikä todellakaan ole sen yksittäisen myyjän tehtävä päättää, mitä voi kauppaan tuoda. Eli ketjukohtaiset linjaukset esille ja nopeasti. Mitään muuta oikeasti toimivaa vaihtoehtoa en oikein näe.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 836
Ja jatkaakseni edellistä, iltalenkki on tehty. Kevyesti kellotettuna M365 Pro eli noin 28 km/h ja ylämäkeen selvästi orkkista enemmän potkua. 22 km yhtä mittaa, matkassa sanotaan kilometri sellaista nousua jossa potkimatta ei voima riitä ja loivempaa mäkeä jonkin verran myös. Samoin huonompaa pintaa eli hieman hitaampaan nopeutta mutta reilusti kiihdyttelyä. Akkua lopussa 20% jäljellä.

Eli kaukana siitä luvatusta mutta tämän päivän lukemat sillä sadalla kilolla plus ilmanvastuksella. Sitähän tuolla yllä kyseltiin, paljonko vaikuttaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
45km tänään ajoa takana.

Vähän harmitti loppumatkasta kun lauta kulki enää 25km/h, mutta se pitää hyväksyä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 836
45km tänään ajoa takana.

Vähän harmitti loppumatkasta kun lauta kulki enää 25km/h, mutta se pitää hyväksyä.
Ja ilman latauksia välillä? Jos näin on niin jään kyllä kaipaamaan tarkempia tietoja tuosta ajosta.

Ei se akun koko niin kovin paljoa suurempi ole vs M365 Pro ja toisaalta tehoa luvataan omalle laudallesi enemmän joten kyllähän sitä akkuakin kuluu reilusti jos nopeuksia nostetaan.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Se valmistajan ilmoittama on varmasti sillä 40 kiloisella kiinalaisella optimioloissa 15km/h nopeudella, myötätuulessa, todella tasaisella alustalla jne...
Xiaomilla tuo on 75kg:n kuski, Eco-mode, päällystetty ja tasainen tie (ei mäkiä), ei tuulta. Testin aikaista lämpötilaa en muista.
Luultavasti testataan jossain sisäradalla.

Xiaomin pumpusta siis kyse. Oma on edelleen matkalla mutta Ali ja hintaa posteineen noin 35€ joten jos tuohon tullit tulee vielä päälle niin RDE:n alle jäädään siitä huolimatta. Mutta nopeasti ei toki alista ole vieläkään mitään saamassa, kolme viikkoa tuntuu olevan minimi. Mutta tarjousta ei siis tarvitse odottaa jos haluaa edullisemmin.
Itse jätän suosiolla pois laskuista mm. Ebay/Ali/Amazon. Syitä on useampiakin. Toimitusajat, -mahdollisuudet ja -kulut. Maksutavoissa ja luottamuksessa myös ongelmia. Jos sitten jotain muuta nettikauppaa kokeilee, niin tulee tutkittua aika paljon, josko sieltä uskaltaa/kannattaa tilata.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 836
Xiaomilla tuo on 75kg:n kuski, Eco-mode, päällystetty ja tasainen tie (ei mäkiä), ei tuulta. Testin aikaista lämpötilaa en muista.
Luultavasti testataan jossain sisäradalla.
No tässä ei kyllä olla kaukana tuosta kärjistäen mainitsemastani. Ja olen tosiaan lukenut nuo testitilanteen parametrit mutta joka tapauksessa niillä ollaan todella kaukana todellisesta.

Itse jätän suosiolla pois laskuista mm. Ebay/Ali/Amazon. Syitä on useampiakin. Toimitusajat, -mahdollisuudet ja -kulut. Maksutavoissa ja luottamuksessa myös ongelmia. Jos sitten jotain muuta nettikauppaa kokeilee, niin tulee tutkittua aika paljon, josko sieltä uskaltaa/kannattaa tilata.
Niin aivan. Tutkit, kannattaako tilata mutta Amazon "pienenä" toimijana ei kelpaa... Jokainen toki tavallaan mutta tuolla kyllä katoaa uskottavuus todella pahasti. Kun osan toimittaa nimenomaisesti Amazon itse.

Ja menee ohi tämän ketjut jo aika pahasti mutta jos mitään noista ei käytä, maksaa joko todella reilusti extraa tai ei saa haluamaansa ollenkaan. Ketjua sivuten tilasin uudet mosfetit Xiaomin kontrolleriin yhdestä mainitsemistasi ja koko kontrollerin toisesta. Kun ensinmainittuja ei kovin monesta paikasta saa eikä muutaman euron vuoksi jaksa käyttää aikaa vastaavien arpomiseen niin... Ja jälkimmäinenkin on aika haasteellinen varsinkin Suomesta.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Kellään kokemusta miten kiinanlautojen akuilla pääsee? eli siis kennot made in china. 48V/26Ah 500W vehkeelle luvataan 100km... ei varmasti pidä paikkaansa, 48V/22Ah dual 600W vehkeelle sanotaan 45km. (LG 48V/14.6Ah kennoilla luvataan 40km dual 500W vehkees). Jos kellään kiinan kennoilla niin kokemuksia kaipaisin. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Kellään kokemusta miten kiinanlautojen akuilla pääsee? eli siis kennot made in china. 48V/26Ah 500W vehkeelle luvataan 100km... ei varmasti pidä paikkaansa, 48V/22Ah dual 600W vehkeelle sanotaan 45km. (LG 48V/14.6Ah kennoilla luvataan 40km dual 500W vehkees). Jos kellään kiinan kennoilla niin kokemuksia kaipaisin. :)
No näihinkin tietenki liittyy nopeus ja kuljettajan paino. 80kg liikkuu noil perus 10ah akuilla joku 25km /25km/h nopeudella, mutta sit tietenkin kiina ihmeiden lukemat voi heitellä..
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
284
Nyt on kaupungilla alkanut näkymään sähkölonkkareita. Aika näppärän oloisia laitteita.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Niin aivan. Tutkit, kannattaako tilata mutta Amazon "pienenä" toimijana ei kelpaa... Jokainen toki tavallaan mutta tuolla kyllä katoaa uskottavuus todella pahasti. Kun osan toimittaa nimenomaisesti Amazon itse.

Ja menee ohi tämän ketjut jo aika pahasti mutta jos mitään noista ei käytä, maksaa joko todella reilusti extraa tai ei saa haluamaansa ollenkaan. Ketjua sivuten tilasin uudet mosfetit Xiaomin kontrolleriin yhdestä mainitsemistasi ja koko kontrollerin toisesta. Kun ensinmainittuja ei kovin monesta paikasta saa eikä muutaman euron vuoksi jaksa käyttää aikaa vastaavien arpomiseen niin... Ja jälkimmäinenkin on aika haasteellinen varsinkin Suomesta.
Amazonin kohdalla kyse ei siis ole koosta, eikä se ole vain yksi toimittaja. Amazonin "sateenvarjon" alla on useita myyjiä, eikä kaikkien luotettavuus ole samalla tasolla. Amazonin takaamat ovat parhaat vaihtoehdot, mutta tuo jo karsii valinnanvaraa. Monen myyjän/tuotteen kohdalla ei Suomeen tavaraa edes toimiteta, tai toimituskulut ovat aivan järjettömät. Toimitusajat voivat myös olla mitä sattuu. Jos noilla syillä "uskottavuus katoaa", niin se on jo aikamoista tekosyyn hakemista.

Kiitos Amazonin toimituskulujen, poislaskien kalliit tuotteet, on usein halvempaa tilata muualta. Kaikkea ei silloin ole ehkä tarjolla, mutta kysehän on vain siitä minkä itsekukin katsoo elintärkeäksi hankinnaksi.
CuriousJoe:sta tuolta länsinaapurista tuli juuri tavaraa tilattua. Saa nähdä kuinka toimitus etenee.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 836
Amazonin kohdalla kyse ei siis ole koosta, eikä se ole vain yksi toimittaja. Amazonin "sateenvarjon" alla on useita myyjiä, eikä kaikkien luotettavuus ole samalla tasolla. Amazonin takaamat ovat parhaat vaihtoehdot, mutta tuo jo karsii valinnanvaraa. Monen myyjän/tuotteen kohdalla ei Suomeen tavaraa edes toimiteta, tai toimituskulut ovat aivan järjettömät. Toimitusajat voivat myös olla mitä sattuu. Jos noilla syillä "uskottavuus katoaa", niin se on jo aikamoista tekosyyn hakemista.

Kiitos Amazonin toimituskulujen, poislaskien kalliit tuotteet, on usein halvempaa tilata muualta. Kaikkea ei silloin ole ehkä tarjolla, mutta kysehän on vain siitä minkä itsekukin katsoo elintärkeäksi hankinnaksi.
CuriousJoe:sta tuolta länsinaapurista tuli juuri tavaraa tilattua. Saa nähdä kuinka toimitus etenee.
No, tämä keskustelu kuuluu paremminkin aivan muualle kuin tänne. Mutta on ainoastaan ostajan vika jollei osaa katsoa, kuka tuotteen toimittaa.

Ja vaikka koronan jne myötä kulut ovat nousseetkin niin edelleen homma pelaa. Mutta itsellähän ei ole tilauksia kuin kolmenumeroinen määrä arvostelemistasi tahoista eikä niistä ole kuin pieni osa yrityksen nimissä jne joten olen aika jäävi sanomaan mitään.

Tosiaan kannattaa purkaa epäluulot sinne, minne kuuluvat eli: AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
4
CuriousJoe:sta tuolta länsinaapurista tuli juuri tavaraa tilattua. Saa nähdä kuinka toimitus etenee.
Viidessä päivässä tilauksesta saapui SmartPostiin noudettavaksi vaikka DHL ilmoittikin että oli saapunut logistiikkakeskukseen liian myöhään ja joutui odottamaan seuraavalle päivälle.

MAX G30 on tulossa Voltesilta mutta vähän hämärältä vaikuttaa kyseinen kauppa.
Ensimmäinen erä oli täynnä tilatessa ja tämän jälkeen arvioitua aikaa on siirretty jo kahdesti eteenpäin, tietty unohtamatta että heti tilauksen jälkeen saapui sähköpostia pyytäen arvostelemaan yritys etukäteen jotta saa Segway lukon kaupanpäälle.
Trustpilotin mukaan ei pahemmin herätä luottamusta. Toki jostain syystä viime perjantaina saapui mailia että lauta olisikin lähtenyt jo heti ensimmäisessä erässä.
Päivittelen miten saaga jatkuu, toistaiseksi ei ole mitään muuta merkintää PostNL seurannassa kuin että lähetysilmoitus on luotu.
 
Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
2
MAX G30 on tulossa Voltesilta mutta vähän hämärältä vaikuttaa kyseinen kauppa.
Ensimmäinen erä oli täynnä tilatessa ja tämän jälkeen arvioitua aikaa on siirretty jo kahdesti eteenpäin, tietty unohtamatta että heti tilauksen jälkeen saapui sähköpostia pyytäen arvostelemaan yritys etukäteen jotta saa Segway lukon kaupanpäälle.
Trustpilotin mukaan ei pahemmin herätä luottamusta. Toki jostain syystä viime perjantaina saapui mailia että lauta olisikin lähtenyt jo heti ensimmäisessä erässä.
Päivittelen miten saaga jatkuu, toistaiseksi ei ole mitään muuta merkintää PostNL seurannassa kuin että lähetysilmoitus on luotu.
Milloin siis teit tilauksen?

Itse tilasin toukokuun lopussa, ja tosiaan perjantaina tuli seurantanumero. Olen kovasti lukenut arvosteluja läpi ja vaikuttaa pitkälti että tuotteet saattavat jopa tulla perille, mutta takuun yms suhteen en usko onnistuvan liikkeen kanssa. Maksoin luottokortilla että varmaan joskus ainakin rahat saa takaisin. Toivotaan että lauta saapuisi ajallaan..
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Minkälaisia lukkoja käytätte potkulaudoissanne? Pistin nyt omaan sekä rouvan omaan Kryptoniten EVO mini U-lukot joissa ei muuta valitettavaa ole kuin lukoissa olevat välykset jonka takia rämisee ja kolisee ajossa vähänkin epätasaisella alustalla ja pistää hieman ärsyttämään. Ovat siis pystyputkessa omalla kiinnikkeillään kiinni.
 
Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
11
Minkälaisia lukkoja käytätte potkulaudoissanne? Pistin nyt omaan sekä rouvan omaan Kryptoniten EVO mini U-lukot joissa ei muuta valitettavaa ole kuin lukoissa olevat välykset jonka takia rämisee ja kolisee ajossa vähänkin epätasaisella alustalla ja pistää hieman ärsyttämään. Ovat siis pystyputkessa omalla kiinnikkeillään kiinni.
Kyl miulla ainahin ollu tapana laittaa munalukko vanteeseen ja sit on semmonen himmeli että alkaa vinkunaan jos koskee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Tämä lukko asia itelläki nyt mietinnässä ei ihan viittis tuommoista u-lukkoa hommata. joten suosituksia tosiaan etsitään kanssa.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
12
Minkälaisia lukkoja käytätte potkulaudoissanne? Pistin nyt omaan sekä rouvan omaan Kryptoniten EVO mini U-lukot joissa ei muuta valitettavaa ole kuin lukoissa olevat välykset jonka takia rämisee ja kolisee ajossa vähänkin epätasaisella alustalla ja pistää hieman ärsyttämään. Ovat siis pystyputkessa omalla kiinnikkeillään kiinni.
Sähköteippiä muutama kierros kaaren juureen molemmille puolille niin loppuu räminä.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Voltesin tilaus on kyllä aivan perseestä, aftersales kommunikaatio släkkää ihan huolella! Sivut jees ja yksinkertaiset. OnlineChat toimii mutta luvatut toimenpiteet ei kuitenkaan toteutunut, eli muutin uuteen osoitteeseen ja vaikka luvattiin vaihtaa osoite ennenkuin paketti laitetaa toimitukseen näin ei kuitenkaan tehty. Vastauksia tulee sähköpostitse paremmin mutta aikamoisella viiveellä! Preorderit on pari kertaa viivästyny, mutta enivei paketti on kuitenkin loppujenlopuksi tuloillaan maanantaiksi! (n. 20 päivää myöhässä)

Hämärin homma on että pitää kirjoittaa "review" ennenkuin paketti lähetetään, jotta saat giftinä ilmaisen lukon eli varauksella kannattaa lueskella niitä arvosteluita!

Loppuarvosanaksi antaisin Toivottavasti ei tarvitse toimittaa takuuseen kautta 5, eli Niiloa lainaten kaks kautta viis.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Saakoa Segway Kickscooter MAX G30 halvalla jostakin. Budjetti sellaset 800e näillä tiedoilla. Tuo range kovasti houkuttelee tuossa tosiaa aijemmin miettinyt m365 pro. Mites nuo kiinanlaudat?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom