Vaiko "ei niitä kiinnosta"?No sittenhän se on laillista.
Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.Vaiko "ei niitä kiinnosta"?
Kyllä, olet aivan oikeassa. Tämä oli vain oma kokemusperäinen tietoa, jota jaoin. En väittänyt sen olevan sen laillisempaa. Yleensä nämä on tosiaan tapauskohtaisia ja pääsee varmasti varoituksella jos ei ihan mulkkua esitä.Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.
Täysin turhaa on mielestäni kuitenkin kehua internetissä että voi, saa -tai poliisia ei kiinnosta. Alkuperäisessä kysymyksessä tiedusteltiin kuitenkin laillisuudesta.
Katoitko sä koskaan sen normi mallin rengaspaineita?Nyt pari havaintoa jotka voi jo olla mainittu useasti muttei ainakaan itselle sattunut silmään tuoreita kun luin topiccia... Xiaomi M365 vs M365 Pro= pakko sanoa että joko omassa non pro mallissa oli jotain vikaa tai joku väärä softa sisällä (molemmissa uusimmat) koska ero etenkin akkukestossa on aivan tajuton. Non pro menetti puoli akkua parissa hassussa kilometrissä kun tuolla Prolla on tullut suhattua monen tunnin lenkkiä pitkin lähiöitä ja akkua jäljellä puolet.
Minkälaisia mietteitä asiantuntijoilla Augment Econ perus potkulautamallista?
Oma sähköskuutti kotiin.
Vuokraa oma sähköpotkulauta palveluna. Alk 23,95 €/kk. Toimitus kotiin 1-3 päivässä. Kk-maksu kattaa lisäksi kaikki korjaukset, osien kulumisen ja vahingot, renkaat, akut, jarrupalat, kaatumiset, jne.augment.eco
jotenkin hyvin epäillen lähestyn tällaista systeemiä, mutta toisaalta hinta ei äkkiseltään vaikuta liiotellulta ja huoltoaopimuksessa kiinnostaa erityisesti rengasrikot.
M365:sta saa foorumeilta hyvin ristiriitaisen kuvan, osa ylistää mutta myös ongelmia tuntuu olevan paljon. Ehkä tosin vaikuttaa se, että laitteita on liikenteessä niin paljon ja ns ”kaikki hyvin” tyypit ei jaksa tulla foorumille asiasta kertomaan.
Mietityttää hintaerossa myös se, että tuleeko rengasrikkojen ja muun varustelun myötä Xiaomi todellisuudessa maksamaan enemmän 24kk jaksolla.
Kyllä, olet aivan oikeassa. Tämä oli vain oma kokemusperäinen tietoa, jota jaoin. En väittänyt sen olevan sen laillisempaa. Yleensä nämä on tosiaan tapauskohtaisia ja pääsee varmasti varoituksella jos ei ihan mulkkua esitä.
Asiaa sliipaten; kontiolla tuo lienee laitonta, mutta jos "lain kirjainta" tulkitsee niin alle 1kW moottorilla ja alle 15km/h maksiminopeudella kulkevalla ilmeisesti laillista koska se ei ole lain mukainen "kevyt sähköajoneuvo " vaan jalankulkijaan verrattava mikäli liikutaan "kävelyvauhtia". Tuolla esim. humalassa ajaminen "kävelyvauhtia" on poliisin mukaan laillista ja kaikki jalankulkijathan nyt saa halutessaan kantaa toisia...Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.
Täysin turhaa on mielestäni kuitenkin kehua internetissä että voi, saa -tai poliisia ei kiinnosta. Alkuperäisessä kysymyksessä tiedusteltiin kuitenkin laillisuudesta.
Sormella kokeilin ja tuntui aika samalta kuin nykyisen Pron.Katoitko sä koskaan sen normi mallin rengaspaineita?
Toimii!Ei todellakaan ostoskärryyn ja tosiaan toi rotjake painaa sen 18,7kg, eli ei mikään helppo nosteltava jollei ole pakko.
Täytyy varmaan työnnellä kaupassa ja laittaa ostoskori dekin päälle, niin ei tarvitse sitäkään kantaa käsissä
Jep! Itse otan lautani aina mukaan kauppaan. Ei koskaan mitään negaatioita tullu. On idiotismia jättää lauta ulos. Se kun lähtee hetkessä, oli sitten minkälaiset lukot siinä kiinni!Aiemmin oli puhe sähköpotkulaudan kauppaan sisälle viemisestä. Kysyin juuri äsken yhden käyttämäni supermarketin kauppiaalta että järjestäisivätkö lukittavaa säilytystilaa vai saako tuoda laudan sisälle. Tässä lainaus vastauksesta:
"Hei,
Kiitos viestistä.
Ainakaan toistaiseksi emme ole hankkimassa näin ”marginaalikäyttöön” tarkoitettua lokerikkoa.
Nuo sähkölaudat ovat kyllä kivoja käyttää mutta todella hankalia juuri lukitsemisen kannalta, ja häviävät kyllä kaupan edustalta hyvin nopsaan.
Meillä saa ilman muuta ottaa laudan mukaan kauppaan jos siellä taluttaa eikä hurjastele käytävillä. Jos se on hankalaa, voi laudan jättää myös kassan 1 taakse kaupassakäynnin ajaksi. Kassalle voi sanoa että asiasta on sovittu kauppiaan kanssa, jos esim kesätyöntekijä on kassalla.
Ystävällisin terveisin,
XXXX XXXX, kauppias
K-Supermarket XXXX"
Ostin tuollaisen kolmisen viikkoa sitten. Nopea oli toimitus, kolmessa päivässä oli paketti kotiovella.Tämähän näyttäisi ainakin paperilla juuri itselleni sopivalta mutta ei taida sitten tällä foorumilla ainakaan olla pahemmin kokemuksia tästä?
Tästäkin voi olla tietysti montaa mieltä ja oikeastaan ihmettelen varsin paljon tuota kauppiaan vastausta. Ehkä iso kauppa ja enemmän tilaa voi vaikuttaa. Itse antaisin vartijoille ohjeen poistaa joko auta tai lauta ja omistaja välittömästä kaupasta. On aivan päätön ajatuskin noiden erinäisten romujen raahaaminen kauppaan. Ja jos lukitus on ongelma, valitaan kaupassa asiointiin sopiva kulkupeli. Ei rullaluistimillakaan saa läheskään joka kauppaan onneksi mennä vaikka moni mieluusti niin tekisikin.Jep! Itse otan lautani aina mukaan kauppaan. Ei koskaan mitään negaatioita tullu. On idiotismia jättää lauta ulos. Se kun lähtee hetkessä, oli sitten minkälaiset lukot siinä kiinni!Aiemmin oli puhe sähköpotkulaudan kauppaan sisälle viemisestä. Kysyin juuri äsken yhden käyttämäni supermarketin kauppiaalta että järjestäisivätkö lukittavaa säilytystilaa vai saako tuoda laudan sisälle. Tässä lainaus vastauksesta:
"Hei,
Kiitos viestistä.
Ainakaan toistaiseksi emme ole hankkimassa näin ”marginaalikäyttöön” tarkoitettua lokerikkoa.
Nuo sähkölaudat ovat kyllä kivoja käyttää mutta todella hankalia juuri lukitsemisen kannalta, ja häviävät kyllä kaupan edustalta hyvin nopsaan.
Meillä saa ilman muuta ottaa laudan mukaan kauppaan jos siellä taluttaa eikä hurjastele käytävillä. Jos se on hankalaa, voi laudan jättää myös kassan 1 taakse kaupassakäynnin ajaksi. Kassalle voi sanoa että asiasta on sovittu kauppiaan kanssa, jos esim kesätyöntekijä on kassalla.
Ystävällisin terveisin,
XXXX XXXX, kauppias
K-Supermarket XXXX"
No tänäänpä kävin tuossa kyseisessä kaupassa juurikin sähköpotkulaudan kanssa, ensimmäistä kertaa(aiemmin aina autolla). Huomasin kokatessa että tomaattipyree oli unohtunut niin oli pirun nopeaa ja kätevää käydä 5 minuutissa kesken kokkauksen tuolla. En keksi mitä haittaa aiheutui kenellekkään. Tulee varmasti jatkossa käytyä tuolla paljon useammin kauppiaan vastauksen johdosta. Sähköpotkulauta, toisin kuin ostoskärryt, ei vie paljoa tilaa.Tästäkin voi olla tietysti montaa mieltä ja oikeastaan ihmettelen varsin paljon tuota kauppiaan vastausta. Ehkä iso kauppa ja enemmän tilaa voi vaikuttaa. Itse antaisin vartijoille ohjeen poistaa joko auta tai lauta ja omistaja välittömästä kaupasta. On aivan päätön ajatuskin noiden erinäisten romujen raahaaminen kauppaan. Ja jos lukitus on ongelma, valitaan kaupassa asiointiin sopiva kulkupeli. Ei rullaluistimillakaan saa läheskään joka kauppaan onneksi mennä vaikka moni mieluusti niin tekisikin.
Onneksi eivät ilmeisesti sentään ole kiinnostuneet maksattamaan muilla asiakkailla muutamien lelujen säilytystä eli jotain hyvää tuossa vastauksessa sikäli on.
Ja kyllä, kuten tässä ketjussa on jo esille tullut, itselläni on potkulauta olemassa. Ja tiedän myös sen, että helpomminkin lukittavia laitteita on olemassa. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään raahata kauppaan sisään mokomaa siinä huolimatta. Eihän sinne tuota polkupyöriäkään tai muuta vastaavaa mahdollisesti moninkertaisesti kalliimpaakaan. Eli kun yhdelle antaa luvan, on kohta monta muuta ja kauppa täynnä erinäistä turhaa roinaa.
Pessimistisyys koko ajatukseen on kyllä pitkälti jo havaitun perusteella muodostunut. Teinit eivät tarvitse edes omaa lautaa kun kaupan omalla voidaan ajaa sisällä jos vaan liikkeelle saadaan. Kelpaa se sähkötönkin, kyllä silläkin vahinkoja sattuu. Ja enemmän on teineillä näkynyt omana leluna näitä tasapainolautoja. Käsi ylös, kenen mielestä lisää oikeasti turvallisuutta kun sellaisella ajellaan pitkin kauppaa. Ainakin itse olen mokomaan pelleilyyn törmännyt useamman kerran.
Sitähän en kiistänyt, etteikö olisi näppärää ja kätevää. Koko kulkuneuvo on monessa kohden juuri sitä ja siksi sellainen itselläkin on.No tänäänpä kävin tuossa kyseisessä kaupassa juurikin sähköpotkulaudan kanssa, ensimmäistä kertaa(aiemmin aina autolla). Huomasin kokatessa että tomaattipyree oli unohtunut niin oli pirun nopeaa ja kätevää käydä 5 minuutissa kesken kokkauksen tuolla. En keksi mitä haittaa aiheutui kenellekkään. Tulee varmasti jatkossa käytyä tuolla paljon useammin kauppiaan vastauksen johdosta. Sähköpotkulauta, toisin kuin ostoskärryt, ei vie paljoa tilaa.
Nyt taidat käyttää samaa argumenttia kuin jotkut vaikka homoliitoista että kohta kaikki menee naisimiin eiffeltornin kanssa.Sitähän en kiistänyt, etteikö olisi näppärää ja kätevää. Koko kulkuneuvo on monessa kohden juuri sitä ja siksi sellainen itselläkin on.
Eikä se yksi potkulauta isossa kaupassa käytännössä merkitse mitään mutta osa kaupoista on muutoinkin pieniä ja ahtaita ja kohta siellä kaupassa on joka toinen laudan kanssa. Plus tosiaan se, mitä muuta pitää saman tien sallia. Ja monesta lautailijasta joku ajelee tosiaan aivan varmasti siellä kaupassa sisälläkin joten siitä aiheutuu se haitta ja ihan oikeita riskejäkin.
Ja kyllä näitä sankareita ihan oikeasti on. Tähän mennessä sähkökulkineista ainakin pyörä, potkulauta ja tasapainolauta on sellasia, joilla kaupassa ajaminen on vastaan tullut. Älytöntä mutta totta.
Russian throttle algorithm asetuksesta ei toistaiseksi kukaan tiedä mitään tai en ainakaan ikinä ole siitä tietoa saanut mistään luettua.Tänään tuo matkahuolto Xiaomi m365 PRO:n ja kunhan nyt saa koeajot ja totuttelut suoritettua niin varmaan tulee custom firmwaret tumpattua sisään ja KERS minimiin yms.
Minkälaisia kokemuksia muilla on noista customeista ja esim tosta russian throttle algorithmistä?
Ja minkälaisia lisäkilkkeitä/lukkoa/valoa muilla on laitettua ja mistä ostettu? Lisäakku on aiheena sellainen ettei ihan äkkiä varmaan tule uskallettua alkaa värkkäämään
Ite tilasin tosiaan RDE:ltä tuon Xiaomin M365 Pro:n, tuli kolmessa arkipäivässä kotiovelle ja maksoi 505€ postikuluineen. Lauta tosiaa lähetettiin Latviasta. Mites, uskaltaako tota Xiaomin puhelinappia käyttää vai päivittääkö se samantien automaattisesti uusimman firmwaren lautaan kun sitä käyttää? Oon viellä kahen vaiheilla että alanko custom firmiksillä pelleilemään, lauta kyllä kulkee toistaseksi todella hyvin, sport-modella pääsee 27km/h ja akku kestää.
Renkaiden sisäkumeissa oli tosiaan painetta ehkä joku 1 bar molemmissa ja noin 3,5 baria kuuluu olla joten ihan hyvä, että tarkistin tämän ennen kuin aloin lautaa kokeilemaan. Tätähän ei mitenkään kyllä fiilispohjalla tuntenut, sen verran kovat on noi ulkokumit. Eli suosittelen kaikkia kyllä tarkistamaan rengaspaineet iha laitteella missä on painemittari. Vaikuttaa akunkestoon ja ajomukavuuteen huomattavasti kun on oikeat paineet renkaissa.
Hyvin uskaltaa käytellä oikeaa ohjelmistoakin, ei se vahingossa päivitä vaan aina kysyy kuten tuossa vialhokin kuvan laittoi.Ite tilasin tosiaan RDE:ltä tuon Xiaomin M365 Pro:n, tuli kolmessa arkipäivässä kotiovelle ja maksoi 505€ postikuluineen. Lauta tosiaa lähetettiin Latviasta. Mites, uskaltaako tota Xiaomin puhelinappia käyttää vai päivittääkö se samantien automaattisesti uusimman firmwaren lautaan kun sitä käyttää? Oon viellä kahen vaiheilla että alanko custom firmiksillä pelleilemään, lauta kyllä kulkee toistaseksi todella hyvin, sport-modella pääsee 27km/h ja akku kestää.
Renkaiden sisäkumeissa oli tosiaan painetta ehkä joku 1 bar molemmissa ja noin 3,5 baria kuuluu olla joten ihan hyvä, että tarkistin tämän ennen kuin aloin lautaa kokeilemaan. Tätähän ei mitenkään kyllä fiilispohjalla tuntenut, sen verran kovat on noi ulkokumit. Eli suosittelen kaikkia kyllä tarkistamaan rengaspaineet iha laitteella missä on painemittari. Vaikuttaa akunkestoon ja ajomukavuuteen huomattavasti kun on oikeat paineet renkaissa.
Olisi kiva tietää miten S-Marketit sekä Alepat, eli miten ylipäätään koko S-ryhmän kauppaketjut ovat sopineet asiasta yleisesti?Nyt tuli vastausta myös prismoja koskien, ei siis pelkästään yhtä prismaa vaan ilmeisesti kaikkia:
"Kiitos palautteestasi. Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että olisi tulossa lokeroita tms. sähköpotkulautoja varten. Voit ottaa potkulaudan mukaan talutettavaksi myymälään ostostesi ajaksi.
Pistämme pohdintaan,miten asian voisi ratkaista.
Ystävällisin terveisin
XXX Tenkanen
Palvelupäällikkö"
Varmaan teinit rällänneet tavallisilla potkulaudoilla sisällä niin sitten käy noin.Olisi kiva tietää miten S-Marketit sekä Alepat, eli miten ylipäätään koko S-ryhmän kauppaketjut ovat sopineet asiasta yleisesti?
Minut käännytettiin jokin aika sitten Alepan tuulikaapista takaisin ulos kun olin taluttamassa potkulautaa kauppaan.
Luonnollisesti lähti palautetta sähköisten kanavien kautta, mutta vastausta ei ole kuulunut.
Normaali ajomoodihan siinä on ollut päällä, kulkee juurikin sen 20km/h ja sportilla 25km/h. Vaihtuu tuplanapsauksella virtanapista.- En muistanut katsoa mikä firmware sisällä, mutta oli selvästi rajoitettu 20km/h
Hauskalta peliltä vaikutti kyllä, mutta pitänee firmis vaihtaa customiksi että saa nopeammaksi tuon.
Millä sitä ajomoodia sai vaihdettua muuten, en löytänyt nopeasti katsottuna MI home app:stä sitä? Ja mikä noista aplikaatioista on muutenkin paras käyttää?
S-ryhmän osalta on ehkä toivoa jotain yleispätevää ajatusta koska ketju sanelee paljon asioita. Mutta K:n osalta ollaankin sitten hieman eri tilanteessa ja linjaus voi olla varsin hyvin hakusessa.Varmaan teinit rällänneet tavallisilla potkulaudoilla sisällä niin sitten käy noin.Olisi kiva tietää miten S-Marketit sekä Alepat, eli miten ylipäätään koko S-ryhmän kauppaketjut ovat sopineet asiasta yleisesti?
Minut käännytettiin jokin aika sitten Alepan tuulikaapista takaisin ulos kun olin taluttamassa potkulautaa kauppaan.
Luonnollisesti lähti palautetta sähköisten kanavien kautta, mutta vastausta ei ole kuulunut.
Joo tästä kiitos Sport kun löytyi ja kumeissa riittävästi ilmaa niin alkoi kulkemaan hyvin sen 25kmh. Mukavahan tuolla äsken oli käydä päästelemässä pieni koelenkki. Seuraavaksi sitten etsimään hyvää U-lukkoa jonka saisi pystytangon kylkeen vaikka lepotelineeseen.Normaali ajomoodihan siinä on ollut päällä, kulkee juurikin sen 20km/h ja sportilla 25km/h. Vaihtuu tuplanapsauksella virtanapista.
Mie huomasin, että motonetissä oli näitä kryptonite lukkoja joita lockpickinglawyerkin suositellut. Ja ilmeisesti käyttää itsekkin.Ainakin nuo perinteisen potkulaudat näköiset saa tarpeeksi hyvin lukittua u-lukolla pyörätelineeseen. Biltemassa saa 19,90€ hintaansa nähden loistavan u-lukon.
Olet oikeassa ja niin saa. Ongelma on lähinnä sen melko reilun kokoisen lukon kuljettaminen mukana. Muutoin varsin toimiva tapa.Ainakin nuo perinteisen potkulaudat näköiset saa tarpeeksi hyvin lukittua u-lukolla pyörätelineeseen. Biltemassa saa 19,90€ hintaansa nähden loistavan u-lukon.
Olet mielestäni hieman väärillä jäljillä. Miksi ottaa riski nopeuden osalta koska et ilmeisesti sitä kaipaa vaan aivan muuta. Enkä kyllä välittäisi jäädä kiinni poliisille minkään napin kera. Jos sattuvat tutkaamaan reilummin nopeutta mutta myöhemmin lauta ei sitä kulje, ei varmasti ole luvassa kehuja.Sanokaas, miten tämä fätti/light potkulaudan sakotus käytännössä menee jos ajat esim, 30km/h. Joko se rinnastetaan mopoksi heti, kun ylität sen 25km/h?
Mites sitten jos tehon valinta-nappi vaikuttaa tähän sakotukseen, joka sallii rajoituksen poiston? Esim, tarkoituksena olisi päästä ylämäkeen sen 25km/h melkein tyhjällä akulla?
On vähä hölmön tuntuista ajaa rajoitetulla, se kun tuntuu jotenkin rajoittavan vakiosti jännitteen laskun mukaan. Ilman rajoitinta tyhjällä akulle kulkee vielä 25km/h, mutta heti kun isket rajoittimen niin vauhti tippuu 15km/h.
t. Kontio Motors -omistaja.
Tässä on tosiaan se, että rajoituksen kanssa lauta kulkee melkein laittoman huonosti heti kun jännite tippuu alle 4 Voltin kennolle. Ilman rajoitusta nopeutta tulee ihan huomaamattaan liikaa. Pitää ostaa uusi ESC joka sallisi paremman säädön. Tässä on nyt joku halpa perus kiinan ESC, joka luultavasti virran kautta rajoittaa. Mitään firmwareja tähän ei varmsti saa eikö löydy.Olet mielestäni hieman väärillä jäljillä. Miksi ottaa riski nopeuden osalta koska et ilmeisesti sitä kaipaa vaan aivan muuta. Enkä kyllä välittäisi jäädä kiinni poliisille minkään napin kera. Jos sattuvat tutkaamaan reilummin nopeutta mutta myöhemmin lauta ei sitä kulje, ei varmasti ole luvassa kehuja.
Ja ei, poliisin suhtautumisesta ei ole omakohtaista kokemusta mutta tottakai tuossa on mahdollisuus puuttua.
Kuvaamassasi tilanteessa rajoitus on tavalla tai toisella erikoisesti toteutettu ja siinä voisi olla säätövaraa. Teho <> maksiminopeus joten huomattavasti parempi ratkaisu on, jos pystyy sallimaan suuremman tehon käytön myös vajaalla akulla. Mitä luultavammin firmiksessä on tällainen mahdollisuus jos nopeuden rajankin nostolla saa enemmän tehoa irti.
Laukku itselläkin on hankinnassa. Oikeammin sekä lisäakulle että muille kilkkeille. Eli siis kaksi laukkua.Mä ratkaisin ns. "lukko-ongelman" hommaamalla ketjulukon ja skuuttiin tollaisen fillarin satulalaukun Motonetistä.
Muillekin lukon mukana kuljettamista pähkäileville tiedoksi oma ratkaisu yhdistelmälle Kickscooter MAX G30 + Kryptonite New-U - Evolution Mini-5. Lukko on potkulaudassa kiinni lukon mukana tulleella kiinnikkeellä.Olet oikeassa ja niin saa. Ongelma on lähinnä sen melko reilun kokoisen lukon kuljettaminen mukana. Muutoin varsin toimiva tapa.
Kuinka nopeasti saat itse tuosta etupyörän/pystyputken irti? Jos vaikka kuusiokoloavain sähköruuvimeisselin päässä käytössä? irroituksen jälkeen tuo lukko jää kiinni telineeseen mutta lauta ei.Muillekin lukon mukana kuljettamista pähkäileville tiedoksi oma ratkaisu yhdistelmälle Kickscooter MAX G30 + Kryptonite New-U - Evolution Mini-5. Lukko on potkulaudassa kiinni lukon mukana tulleella kiinnikkeellä.
Huomioina oman vähäisen käytön perusteella; kiinnike on pysynyt tukevasti paikallaan, vaikka luin kiinnityksestä huonoja arvosteluja. Lukon kaari on verrattain lyhyt (tietoinen valinta, jotta lukko olisi kompakti), minkä takia lukitseminen paksumpiin pylväisiin voi olla taiteilua. Normaaliin pyörätelineeseen lukitseminen laudan runkoputken ympäri onnistuu helposti.
Tällaiset harjoitukset ovat omalta osaltani rajoittuneet laudan kokoamiseen. Se sujui näppärästi ilman sähkötyökaluja. Tällöin ei toki tarvinnut irroittaa etupyörää tai pystyputkea.Kuinka nopeasti saat itse tuosta etupyörän/pystyputken irti? Jos vaikka kuusiokoloavain sähköruuvimeisselin päässä käytössä? irroituksen jälkeen tuo lukko jää kiinni telineeseen mutta lauta ei.
Itseltä on sen verran lähtenyt lukittua omaisuutta kävelemään että jätän laudan yksin ulos vain tavalla jossa varas tarvitsee rälläkän jos aikoo saada vehkeen omaan käyttöön alle 15 minuutissa. Monia lukitustapoja on mutta haluaisin valita sellaisen missä ei ole oikoteitä varkaalle tarjolla.Tällaiset harjoitukset ovat omalta osaltani rajoittuneet laudan kokoamiseen. Se sujui näppärästi ilman sähkötyökaluja. Tällöin ei toki tarvinnut irroittaa etupyörää tai pystyputkea.
Kyse lienee laudan varkauden riskin minimoimisesta? Estäämäänhän varkautta ei pysty, teki mitä tahansa. Vaikka valaisin laudan betoniin joka kauppareissun yhteydessä, varas saattaisi sattua paikalle murtovasara olallaan.
Paremman sijoitetun pääoman tuoton varas saisi ostamalla hylsyavainsarjan ja varastamalla autoni vanteet renkaineen. Auto lisäksi seisoo ulkona parkissa joka yö, potkulaudan ollessa lähikaupan pyöräparkissa 15 min kerrallaan.
Jos reikiä porailet pystyputkeen niin se heikkenee siihen malliin että saattaa napsahtaa ajossa poikki, en suosittele.Itseltä on sen verran lähtenyt lukittua omaisuutta kävelemään että jätän laudan yksin ulos vain tavalla jossa varas tarvitsee rälläkän jos aikoo saada vehkeen omaan käyttöön alle 15 minuutissa. Monia lukitustapoja on mutta haluaisin valita sellaisen missä ei ole oikoteitä varkaalle tarjolla.
Olen harkinnut järeää valurautaista kantokahvaa kiinni pystyputkeen, niin että se on kunnolla kiinni ja toimii sekä lukitukseen(kukapa varastaisi laudan ilman pystyputkea kun se sisältää akunkin) että laudan kantamiseen. Ajattelin kiinnittää sen pystyputkeen useilla isoilla lukkomuttereilla + runsaalla määrällä sikaflexiä joka ikisessä välissä ja pulttien kierteissä. Samalla menee jälleenmyyntiarvo niin ei muutenkaan ole kiinnostava kohde enää.
En ajatellut porata siihen mitään, vaan puristaa sen ympärille jotain ja sikeflexillä varmistaa ettei sitä jotain liuteta putkea pitkin ylös.Jos reikiä porailet pystyputkeen niin se heikkenee siihen malliin että saattaa napsahtaa ajossa poikki, en suosittele.
Ihan vasta oli Facebookissa ulkomaan lauta sivulla jollakin vastaava tilanne käynyt, tosin lauta oli Xiaomi M365.
Siinä tapauksessa vois toimiakin.En ajatellut porata siihen mitään, vaan puristaa sen ympärille jotain ja sikeflexillä varmistaa ettei sitä jotain liuteta putkea pitkin ylös.
Vaan sitten kannattaa tasasesti pudottaa kahvakuulan verran omaa painoa pois niin tasaantuu se laudan yhteispaino kahvakuulan kanssaJos poraisin pienehköön kahvakuulaan keskelle reiän että sen saisi liutettua putkeen ja liimattua sinne niin olisi järeä kahva valmiina