Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
38
Onko kellään kokemusta/tietoa nopeusrajoittimen ohittamisesta Fat Scootterissa?
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
768
Vaiko "ei niitä kiinnosta"?
Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.

Täysin turhaa on mielestäni kuitenkin kehua internetissä että voi, saa -tai poliisia ei kiinnosta. Alkuperäisessä kysymyksessä tiedusteltiin kuitenkin laillisuudesta.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
89
Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.

Täysin turhaa on mielestäni kuitenkin kehua internetissä että voi, saa -tai poliisia ei kiinnosta. Alkuperäisessä kysymyksessä tiedusteltiin kuitenkin laillisuudesta.
Kyllä, olet aivan oikeassa. Tämä oli vain oma kokemusperäinen tietoa, jota jaoin. En väittänyt sen olevan sen laillisempaa. Yleensä nämä on tosiaan tapauskohtaisia ja pääsee varmasti varoituksella jos ei ihan mulkkua esitä.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
58
Onko kenelläkään kokemusta tästä kontion fat mallista jota kärkkäinen ja tokmanni myy. kiinnostus olisi ostaa eka sähköinen vekotin ja hinta ei ole tässä mallissa päätä huimaava

 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
180
Nyt pari havaintoa jotka voi jo olla mainittu useasti muttei ainakaan itselle sattunut silmään tuoreita kun luin topiccia... Xiaomi M365 vs M365 Pro= pakko sanoa että joko omassa non pro mallissa oli jotain vikaa tai joku väärä softa sisällä (molemmissa uusimmat) koska ero etenkin akkukestossa on aivan tajuton. Non pro menetti puoli akkua parissa hassussa kilometrissä kun tuolla Prolla on tullut suhattua monen tunnin lenkkiä pitkin lähiöitä ja akkua jäljellä puolet.
Katoitko sä koskaan sen normi mallin rengaspaineita?
 
Liittynyt
04.02.2019
Viestejä
17
Minkälaisia mietteitä asiantuntijoilla Augment Econ perus potkulautamallista?


jotenkin hyvin epäillen lähestyn tällaista systeemiä, mutta toisaalta hinta ei äkkiseltään vaikuta liiotellulta ja huoltoaopimuksessa kiinnostaa erityisesti rengasrikot.

M365:sta saa foorumeilta hyvin ristiriitaisen kuvan, osa ylistää mutta myös ongelmia tuntuu olevan paljon. Ehkä tosin vaikuttaa se, että laitteita on liikenteessä niin paljon ja ns ”kaikki hyvin” tyypit ei jaksa tulla foorumille asiasta kertomaan.
Mietityttää hintaerossa myös se, että tuleeko rengasrikkojen ja muun varustelun myötä Xiaomi todellisuudessa maksamaan enemmän 24kk jaksolla.

Tätä myös itse miettinyt ja eihän toi hinta nyt m365 pro verrattuna ole kalliimpi varsinkin jos ton maksaa kerralla pois, sit olis vaan se 2v huoltotakuuta ja sit viel 29e optio ostaa se omaks (siltikin jäis halvemmaks ku m365pro gigantista/verkkiksestä)

Mutta onko kellään käytännön kokemusta tuosta es one 10 laitteesta?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Aiemmin oli puhe sähköpotkulaudan kauppaan sisälle viemisestä. Kysyin juuri äsken yhden käyttämäni supermarketin kauppiaalta että järjestäisivätkö lukittavaa säilytystilaa vai saako tuoda laudan sisälle. Tässä lainaus vastauksesta:

"Hei,

Kiitos viestistä.
Ainakaan toistaiseksi emme ole hankkimassa näin ”marginaalikäyttöön” tarkoitettua lokerikkoa.
Nuo sähkölaudat ovat kyllä kivoja käyttää mutta todella hankalia juuri lukitsemisen kannalta, ja häviävät kyllä kaupan edustalta hyvin nopsaan.

Meillä saa ilman muuta ottaa laudan mukaan kauppaan jos siellä taluttaa eikä hurjastele käytävillä. Jos se on hankalaa, voi laudan jättää myös kassan 1 taakse kaupassakäynnin ajaksi. Kassalle voi sanoa että asiasta on sovittu kauppiaan kanssa, jos esim kesätyöntekijä on kassalla.

Ystävällisin terveisin,

XXXX XXXX, kauppias
K-Supermarket XXXX"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Kyllä, olet aivan oikeassa. Tämä oli vain oma kokemusperäinen tietoa, jota jaoin. En väittänyt sen olevan sen laillisempaa. Yleensä nämä on tosiaan tapauskohtaisia ja pääsee varmasti varoituksella jos ei ihan mulkkua esitä.
Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.

Täysin turhaa on mielestäni kuitenkin kehua internetissä että voi, saa -tai poliisia ei kiinnosta. Alkuperäisessä kysymyksessä tiedusteltiin kuitenkin laillisuudesta.
Asiaa sliipaten; kontiolla tuo lienee laitonta, mutta jos "lain kirjainta" tulkitsee niin alle 1kW moottorilla ja alle 15km/h maksiminopeudella kulkevalla ilmeisesti laillista koska se ei ole lain mukainen "kevyt sähköajoneuvo " vaan jalankulkijaan verrattava mikäli liikutaan "kävelyvauhtia". Tuolla esim. humalassa ajaminen "kävelyvauhtia" on poliisin mukaan laillista ja kaikki jalankulkijathan nyt saa halutessaan kantaa toisia... :D

/pilkunviilaus ;)
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
2
Aiemmin oli puhe sähköpotkulaudan kauppaan sisälle viemisestä. Kysyin juuri äsken yhden käyttämäni supermarketin kauppiaalta että järjestäisivätkö lukittavaa säilytystilaa vai saako tuoda laudan sisälle. Tässä lainaus vastauksesta:

"Hei,

Kiitos viestistä.
Ainakaan toistaiseksi emme ole hankkimassa näin ”marginaalikäyttöön” tarkoitettua lokerikkoa.
Nuo sähkölaudat ovat kyllä kivoja käyttää mutta todella hankalia juuri lukitsemisen kannalta, ja häviävät kyllä kaupan edustalta hyvin nopsaan.

Meillä saa ilman muuta ottaa laudan mukaan kauppaan jos siellä taluttaa eikä hurjastele käytävillä. Jos se on hankalaa, voi laudan jättää myös kassan 1 taakse kaupassakäynnin ajaksi. Kassalle voi sanoa että asiasta on sovittu kauppiaan kanssa, jos esim kesätyöntekijä on kassalla.

Ystävällisin terveisin,

XXXX XXXX, kauppias
K-Supermarket XXXX"
Jep! Itse otan lautani aina mukaan kauppaan. Ei koskaan mitään negaatioita tullu. On idiotismia jättää lauta ulos. Se kun lähtee hetkessä, oli sitten minkälaiset lukot siinä kiinni!
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
443
Tämähän näyttäisi ainakin paperilla juuri itselleni sopivalta mutta ei taida sitten tällä foorumilla ainakaan olla pahemmin kokemuksia tästä?
Ostin tuollaisen kolmisen viikkoa sitten. Nopea oli toimitus, kolmessa päivässä oli paketti kotiovella.
+ riittävän iso 185cm/110kg kuskille
+ akkukesto käytännössä n. 25-35km (riippuen maastosta)
+ isot ja leveät renkaat ovat mukavat
- mittari alkoi sekoilemaan, ei näytä oikeaa ajonopeutta
- tubeless -rengas kesti sen kolme viikkoa ajoa.
- ns. kumilanka-akku
- välillä tasakaasulla nykii

Nyt pitäisi selvittää, mistä löytäisi tuohon takarenkaan ja missä sen vaihdattaisi.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Aiemmin oli puhe sähköpotkulaudan kauppaan sisälle viemisestä. Kysyin juuri äsken yhden käyttämäni supermarketin kauppiaalta että järjestäisivätkö lukittavaa säilytystilaa vai saako tuoda laudan sisälle. Tässä lainaus vastauksesta:

"Hei,

Kiitos viestistä.
Ainakaan toistaiseksi emme ole hankkimassa näin ”marginaalikäyttöön” tarkoitettua lokerikkoa.
Nuo sähkölaudat ovat kyllä kivoja käyttää mutta todella hankalia juuri lukitsemisen kannalta, ja häviävät kyllä kaupan edustalta hyvin nopsaan.

Meillä saa ilman muuta ottaa laudan mukaan kauppaan jos siellä taluttaa eikä hurjastele käytävillä. Jos se on hankalaa, voi laudan jättää myös kassan 1 taakse kaupassakäynnin ajaksi. Kassalle voi sanoa että asiasta on sovittu kauppiaan kanssa, jos esim kesätyöntekijä on kassalla.

Ystävällisin terveisin,

XXXX XXXX, kauppias
K-Supermarket XXXX"
Jep! Itse otan lautani aina mukaan kauppaan. Ei koskaan mitään negaatioita tullu. On idiotismia jättää lauta ulos. Se kun lähtee hetkessä, oli sitten minkälaiset lukot siinä kiinni!
Tästäkin voi olla tietysti montaa mieltä ja oikeastaan ihmettelen varsin paljon tuota kauppiaan vastausta. Ehkä iso kauppa ja enemmän tilaa voi vaikuttaa. Itse antaisin vartijoille ohjeen poistaa joko auta tai lauta ja omistaja välittömästä kaupasta. On aivan päätön ajatuskin noiden erinäisten romujen raahaaminen kauppaan. Ja jos lukitus on ongelma, valitaan kaupassa asiointiin sopiva kulkupeli. Ei rullaluistimillakaan saa läheskään joka kauppaan onneksi mennä vaikka moni mieluusti niin tekisikin.

Onneksi eivät ilmeisesti sentään ole kiinnostuneet maksattamaan muilla asiakkailla muutamien lelujen säilytystä eli jotain hyvää tuossa vastauksessa sikäli on.

Ja kyllä, kuten tässä ketjussa on jo esille tullut, itselläni on potkulauta olemassa. Ja tiedän myös sen, että helpomminkin lukittavia laitteita on olemassa. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään raahata kauppaan sisään mokomaa siinä huolimatta. Eihän sinne tuota polkupyöriäkään tai muuta vastaavaa mahdollisesti moninkertaisesti kalliimpaakaan. Eli kun yhdelle antaa luvan, on kohta monta muuta ja kauppa täynnä erinäistä turhaa roinaa.

Pessimistisyys koko ajatukseen on kyllä pitkälti jo havaitun perusteella muodostunut. Teinit eivät tarvitse edes omaa lautaa kun kaupan omalla voidaan ajaa sisällä jos vaan liikkeelle saadaan. Kelpaa se sähkötönkin, kyllä silläkin vahinkoja sattuu. Ja enemmän on teineillä näkynyt omana leluna näitä tasapainolautoja. Käsi ylös, kenen mielestä lisää oikeasti turvallisuutta kun sellaisella ajellaan pitkin kauppaa. Ainakin itse olen mokomaan pelleilyyn törmännyt useamman kerran.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Tästäkin voi olla tietysti montaa mieltä ja oikeastaan ihmettelen varsin paljon tuota kauppiaan vastausta. Ehkä iso kauppa ja enemmän tilaa voi vaikuttaa. Itse antaisin vartijoille ohjeen poistaa joko auta tai lauta ja omistaja välittömästä kaupasta. On aivan päätön ajatuskin noiden erinäisten romujen raahaaminen kauppaan. Ja jos lukitus on ongelma, valitaan kaupassa asiointiin sopiva kulkupeli. Ei rullaluistimillakaan saa läheskään joka kauppaan onneksi mennä vaikka moni mieluusti niin tekisikin.

Onneksi eivät ilmeisesti sentään ole kiinnostuneet maksattamaan muilla asiakkailla muutamien lelujen säilytystä eli jotain hyvää tuossa vastauksessa sikäli on.

Ja kyllä, kuten tässä ketjussa on jo esille tullut, itselläni on potkulauta olemassa. Ja tiedän myös sen, että helpomminkin lukittavia laitteita on olemassa. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään raahata kauppaan sisään mokomaa siinä huolimatta. Eihän sinne tuota polkupyöriäkään tai muuta vastaavaa mahdollisesti moninkertaisesti kalliimpaakaan. Eli kun yhdelle antaa luvan, on kohta monta muuta ja kauppa täynnä erinäistä turhaa roinaa.

Pessimistisyys koko ajatukseen on kyllä pitkälti jo havaitun perusteella muodostunut. Teinit eivät tarvitse edes omaa lautaa kun kaupan omalla voidaan ajaa sisällä jos vaan liikkeelle saadaan. Kelpaa se sähkötönkin, kyllä silläkin vahinkoja sattuu. Ja enemmän on teineillä näkynyt omana leluna näitä tasapainolautoja. Käsi ylös, kenen mielestä lisää oikeasti turvallisuutta kun sellaisella ajellaan pitkin kauppaa. Ainakin itse olen mokomaan pelleilyyn törmännyt useamman kerran.
No tänäänpä kävin tuossa kyseisessä kaupassa juurikin sähköpotkulaudan kanssa, ensimmäistä kertaa(aiemmin aina autolla). Huomasin kokatessa että tomaattipyree oli unohtunut niin oli pirun nopeaa ja kätevää käydä 5 minuutissa kesken kokkauksen tuolla. En keksi mitä haittaa aiheutui kenellekkään. Tulee varmasti jatkossa käytyä tuolla paljon useammin kauppiaan vastauksen johdosta. Sähköpotkulauta, toisin kuin ostoskärryt, ei vie paljoa tilaa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
No tänäänpä kävin tuossa kyseisessä kaupassa juurikin sähköpotkulaudan kanssa, ensimmäistä kertaa(aiemmin aina autolla). Huomasin kokatessa että tomaattipyree oli unohtunut niin oli pirun nopeaa ja kätevää käydä 5 minuutissa kesken kokkauksen tuolla. En keksi mitä haittaa aiheutui kenellekkään. Tulee varmasti jatkossa käytyä tuolla paljon useammin kauppiaan vastauksen johdosta. Sähköpotkulauta, toisin kuin ostoskärryt, ei vie paljoa tilaa.
Sitähän en kiistänyt, etteikö olisi näppärää ja kätevää. Koko kulkuneuvo on monessa kohden juuri sitä ja siksi sellainen itselläkin on.

Eikä se yksi potkulauta isossa kaupassa käytännössä merkitse mitään mutta osa kaupoista on muutoinkin pieniä ja ahtaita ja kohta siellä kaupassa on joka toinen laudan kanssa. Plus tosiaan se, mitä muuta pitää saman tien sallia. Ja monesta lautailijasta joku ajelee tosiaan aivan varmasti siellä kaupassa sisälläkin joten siitä aiheutuu se haitta ja ihan oikeita riskejäkin.
Ja kyllä näitä sankareita ihan oikeasti on. Tähän mennessä sähkökulkineista ainakin pyörä, potkulauta ja tasapainolauta on sellasia, joilla kaupassa ajaminen on vastaan tullut. Älytöntä mutta totta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Sitähän en kiistänyt, etteikö olisi näppärää ja kätevää. Koko kulkuneuvo on monessa kohden juuri sitä ja siksi sellainen itselläkin on.

Eikä se yksi potkulauta isossa kaupassa käytännössä merkitse mitään mutta osa kaupoista on muutoinkin pieniä ja ahtaita ja kohta siellä kaupassa on joka toinen laudan kanssa. Plus tosiaan se, mitä muuta pitää saman tien sallia. Ja monesta lautailijasta joku ajelee tosiaan aivan varmasti siellä kaupassa sisälläkin joten siitä aiheutuu se haitta ja ihan oikeita riskejäkin.
Ja kyllä näitä sankareita ihan oikeasti on. Tähän mennessä sähkökulkineista ainakin pyörä, potkulauta ja tasapainolauta on sellasia, joilla kaupassa ajaminen on vastaan tullut. Älytöntä mutta totta.
Nyt taidat käyttää samaa argumenttia kuin jotkut vaikka homoliitoista että kohta kaikki menee naisimiin eiffeltornin kanssa.

Jos joku ajelee siellä sisällä niin sitten vartijat pistää ulos. Ei kukaan rupea kohta ajelemaan siellä täysperävaunurekan kanssa vaikka yhdessä kohtaa toimitaankin järkevästi. Ei muuta tarvitse sallia.

Mutta mieluiten jättäisin väittelyn tähän, turha vääntää mielipideasioista, varsinkaan kun en itse kovin vahvasti ole kumpaakaan mieltä.

Laitoin samaa kyselyä myös muihin lähikauppoihin, katsotaan mitä vastauksia tulee niistä. :)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Ainakin nuo perinteisen potkulaudat näköiset saa tarpeeksi hyvin lukittua u-lukolla pyörätelineeseen. Biltemassa saa 19,90€ hintaansa nähden loistavan u-lukon.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Tänään tuo matkahuolto Xiaomi m365 PRO:n ja kunhan nyt saa koeajot ja totuttelut suoritettua niin varmaan tulee custom firmwaret tumpattua sisään ja KERS minimiin yms.
Minkälaisia kokemuksia muilla on noista customeista ja esim tosta russian throttle algorithmistä?
Ja minkälaisia lisäkilkkeitä/lukkoa/valoa muilla on laitettua ja mistä ostettu? Lisäakku on aiheena sellainen ettei ihan äkkiä varmaan tule uskallettua alkaa värkkäämään :hmm:
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Tänään tuo matkahuolto Xiaomi m365 PRO:n ja kunhan nyt saa koeajot ja totuttelut suoritettua niin varmaan tulee custom firmwaret tumpattua sisään ja KERS minimiin yms.
Minkälaisia kokemuksia muilla on noista customeista ja esim tosta russian throttle algorithmistä?
Ja minkälaisia lisäkilkkeitä/lukkoa/valoa muilla on laitettua ja mistä ostettu? Lisäakku on aiheena sellainen ettei ihan äkkiä varmaan tule uskallettua alkaa värkkäämään :hmm:
Russian throttle algorithm asetuksesta ei toistaiseksi kukaan tiedä mitään tai en ainakaan ikinä ole siitä tietoa saanut mistään luettua.
Sikispä en sitä ole kokeilua pitemmäksi aikaa jättänyt toimintaan, mitä lie tekee säätöjä.
Sitä paitsi aika järkyttäväksi tekee kaasuasetuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
180
Ite tilasin tosiaan RDE:ltä tuon Xiaomin M365 Pro:n, tuli kolmessa arkipäivässä kotiovelle ja maksoi 505€ postikuluineen. Lauta tosiaa lähetettiin Latviasta. Mites, uskaltaako tota Xiaomin puhelinappia käyttää vai päivittääkö se samantien automaattisesti uusimman firmwaren lautaan kun sitä käyttää? Oon viellä kahen vaiheilla että alanko custom firmiksillä pelleilemään, lauta kyllä kulkee toistaseksi todella hyvin, sport-modella pääsee 27km/h ja akku kestää.

Renkaiden sisäkumeissa oli tosiaan painetta ehkä joku 1 bar molemmissa ja noin 3,5 baria kuuluu olla joten ihan hyvä, että tarkistin tämän ennen kuin aloin lautaa kokeilemaan. Tätähän ei mitenkään kyllä fiilispohjalla tuntenut, sen verran kovat on noi ulkokumit. Eli suosittelen kaikkia kyllä tarkistamaan rengaspaineet iha laitteella missä on painemittari. Vaikuttaa akunkestoon ja ajomukavuuteen huomattavasti kun on oikeat paineet renkaissa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Kai se pitää itsekin nuo paineet tarkistaa tuosta omasta. Kelasin että kovat ovat mutta jos noin kerran ollut sinulla niin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Ite tilasin tosiaan RDE:ltä tuon Xiaomin M365 Pro:n, tuli kolmessa arkipäivässä kotiovelle ja maksoi 505€ postikuluineen. Lauta tosiaa lähetettiin Latviasta. Mites, uskaltaako tota Xiaomin puhelinappia käyttää vai päivittääkö se samantien automaattisesti uusimman firmwaren lautaan kun sitä käyttää? Oon viellä kahen vaiheilla että alanko custom firmiksillä pelleilemään, lauta kyllä kulkee toistaseksi todella hyvin, sport-modella pääsee 27km/h ja akku kestää.

Renkaiden sisäkumeissa oli tosiaan painetta ehkä joku 1 bar molemmissa ja noin 3,5 baria kuuluu olla joten ihan hyvä, että tarkistin tämän ennen kuin aloin lautaa kokeilemaan. Tätähän ei mitenkään kyllä fiilispohjalla tuntenut, sen verran kovat on noi ulkokumit. Eli suosittelen kaikkia kyllä tarkistamaan rengaspaineet iha laitteella missä on painemittari. Vaikuttaa akunkestoon ja ajomukavuuteen huomattavasti kun on oikeat paineet renkaissa.

Modattu v1.5.5., appi kysyy ekaksi päivityslupaa
 

Liitteet

Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Ite tilasin tosiaan RDE:ltä tuon Xiaomin M365 Pro:n, tuli kolmessa arkipäivässä kotiovelle ja maksoi 505€ postikuluineen. Lauta tosiaa lähetettiin Latviasta. Mites, uskaltaako tota Xiaomin puhelinappia käyttää vai päivittääkö se samantien automaattisesti uusimman firmwaren lautaan kun sitä käyttää? Oon viellä kahen vaiheilla että alanko custom firmiksillä pelleilemään, lauta kyllä kulkee toistaseksi todella hyvin, sport-modella pääsee 27km/h ja akku kestää.

Renkaiden sisäkumeissa oli tosiaan painetta ehkä joku 1 bar molemmissa ja noin 3,5 baria kuuluu olla joten ihan hyvä, että tarkistin tämän ennen kuin aloin lautaa kokeilemaan. Tätähän ei mitenkään kyllä fiilispohjalla tuntenut, sen verran kovat on noi ulkokumit. Eli suosittelen kaikkia kyllä tarkistamaan rengaspaineet iha laitteella missä on painemittari. Vaikuttaa akunkestoon ja ajomukavuuteen huomattavasti kun on oikeat paineet renkaissa.
Hyvin uskaltaa käytellä oikeaa ohjelmistoakin, ei se vahingossa päivitä vaan aina kysyy kuten tuossa vialhokin kuvan laittoi.
Ainahan sen voi downgrade päivitellä kun helposti tuntui tuolla uudella XiaoFlasher ohjelmalla onnistuvan ilman kikkailuja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Nyt tuli vastausta myös prismoja koskien, ei siis pelkästään yhtä prismaa vaan ilmeisesti kaikkia:

"Kiitos palautteestasi. Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että olisi tulossa lokeroita tms. sähköpotkulautoja varten. Voit ottaa potkulaudan mukaan talutettavaksi myymälään ostostesi ajaksi.

Pistämme pohdintaan,miten asian voisi ratkaista.

Ystävällisin terveisin
XXX Tenkanen
Palvelupäällikkö"
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Nyt tuli vastausta myös prismoja koskien, ei siis pelkästään yhtä prismaa vaan ilmeisesti kaikkia:

"Kiitos palautteestasi. Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että olisi tulossa lokeroita tms. sähköpotkulautoja varten. Voit ottaa potkulaudan mukaan talutettavaksi myymälään ostostesi ajaksi.

Pistämme pohdintaan,miten asian voisi ratkaista.

Ystävällisin terveisin
XXX Tenkanen
Palvelupäällikkö"
Olisi kiva tietää miten S-Marketit sekä Alepat, eli miten ylipäätään koko S-ryhmän kauppaketjut ovat sopineet asiasta yleisesti?

Minut käännytettiin jokin aika sitten Alepan tuulikaapista takaisin ulos kun olin taluttamassa potkulautaa kauppaan.

Luonnollisesti lähti palautetta sähköisten kanavien kautta, mutta vastausta ei ole kuulunut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Olisi kiva tietää miten S-Marketit sekä Alepat, eli miten ylipäätään koko S-ryhmän kauppaketjut ovat sopineet asiasta yleisesti?

Minut käännytettiin jokin aika sitten Alepan tuulikaapista takaisin ulos kun olin taluttamassa potkulautaa kauppaan.

Luonnollisesti lähti palautetta sähköisten kanavien kautta, mutta vastausta ei ole kuulunut.
Varmaan teinit rällänneet tavallisilla potkulaudoilla sisällä niin sitten käy noin.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Nyt on m365 PRO noudettu ja ensimmäiset tyypit otettu nopeasti talon edessä. Ensimmäiset huomiot oli:
- Renkaat oli melko tyhjät
- Takajarru tuntui kihnuttavan toisinaan ilman että jarruun koski ja etenkin kun kallisti hieman vasemmalle. Lienee uutuuttaan tekevän näin mutta pitää vielä katsoa että kaikki pultit yms on kireällä ja mahd. säätää jarrua.
- En muistanut katsoa mikä firmware sisällä, mutta oli selvästi rajoitettu 20km/h

Hauskalta peliltä vaikutti kyllä, mutta pitänee firmis vaihtaa customiksi että saa nopeammaksi tuon.
Millä sitä ajomoodia sai vaihdettua muuten, en löytänyt nopeasti katsottuna MI home app:stä sitä? Ja mikä noista aplikaatioista on muutenkin paras käyttää?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
- En muistanut katsoa mikä firmware sisällä, mutta oli selvästi rajoitettu 20km/h

Hauskalta peliltä vaikutti kyllä, mutta pitänee firmis vaihtaa customiksi että saa nopeammaksi tuon.
Millä sitä ajomoodia sai vaihdettua muuten, en löytänyt nopeasti katsottuna MI home app:stä sitä? Ja mikä noista aplikaatioista on muutenkin paras käyttää?
Normaali ajomoodihan siinä on ollut päällä, kulkee juurikin sen 20km/h ja sportilla 25km/h. Vaihtuu tuplanapsauksella virtanapista.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Olisi kiva tietää miten S-Marketit sekä Alepat, eli miten ylipäätään koko S-ryhmän kauppaketjut ovat sopineet asiasta yleisesti?

Minut käännytettiin jokin aika sitten Alepan tuulikaapista takaisin ulos kun olin taluttamassa potkulautaa kauppaan.

Luonnollisesti lähti palautetta sähköisten kanavien kautta, mutta vastausta ei ole kuulunut.
Varmaan teinit rällänneet tavallisilla potkulaudoilla sisällä niin sitten käy noin.
S-ryhmän osalta on ehkä toivoa jotain yleispätevää ajatusta koska ketju sanelee paljon asioita. Mutta K:n osalta ollaankin sitten hieman eri tilanteessa ja linjaus voi olla varsin hyvin hakusessa.

Mutta kuten totesin niin asia on juuri noin, mitä @juuhokei totesi. Kun ei osata käyttäytyä niin parempi kieltää ja juuri se on suurin syy, miksi kieltäisin kautta linjan koko homman. Mitä enemmän leluja on, sitä varmemmin lähtee lapasesta. Tosin en muutoinkaan ymmärrä sitä ajatusta, miksi pitäisi saada raahata moisia kauppaan.
Ja vaikkapa tuo mainittu Alepa on hyvä esimerkki niistä, joissa ongelmia voi helposti tulla. Osa on pieniä ja ahtaita kauppoja eikä paikalla ole kuin ehkä pari rivimyyjää. Jos ohjeistusta ylempää ei ole, on paras kieltää. Mitä edes tekisivät jos homma karkaa lapasesta ja lähin vartijakin on ties miten kaukana?

Vaikka en mieluusti tosiaan näkisi mitään ylimääräistä roinaa kaupoissa niin siitä huolimatta pitäisin myös itse todella tärkeänä saada tuostakin jotain koko ketjun kattavaa linjausta ihan jokaiselta toimijalta aikaan. Eniten aiheuttaa ongelmia se, jos sovelletaan liikekohtaisesti ja osin myyjäkohtaisestikin. Ei palvele kumpaakaan osapuolta millään tavalla.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Normaali ajomoodihan siinä on ollut päällä, kulkee juurikin sen 20km/h ja sportilla 25km/h. Vaihtuu tuplanapsauksella virtanapista.
Joo tästä kiitos :tup: Sport kun löytyi ja kumeissa riittävästi ilmaa niin alkoi kulkemaan hyvin sen 25kmh. Mukavahan tuolla äsken oli käydä päästelemässä pieni koelenkki. Seuraavaksi sitten etsimään hyvää U-lukkoa jonka saisi pystytangon kylkeen vaikka lepotelineeseen.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
89
Ainakin nuo perinteisen potkulaudat näköiset saa tarpeeksi hyvin lukittua u-lukolla pyörätelineeseen. Biltemassa saa 19,90€ hintaansa nähden loistavan u-lukon.
Mie huomasin, että motonetissä oli näitä kryptonite lukkoja joita lockpickinglawyerkin suositellut. Ja ilmeisesti käyttää itsekkin.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
89
Sanokaas, miten tämä fätti/light potkulaudan sakotus käytännössä menee jos ajat esim, 30km/h. Joko se rinnastetaan mopoksi heti, kun ylität sen 25km/h?

Mites sitten jos tehon valinta-nappi vaikuttaa tähän sakotukseen, joka sallii rajoituksen poiston? Esim, tarkoituksena olisi päästä ylämäkeen sen 25km/h melkein tyhjällä akulla?

On vähä hölmön tuntuista ajaa rajoitetulla, se kun tuntuu jotenkin rajoittavan vakiosti jännitteen laskun mukaan. Ilman rajoitinta tyhjällä akulle kulkee vielä 25km/h, mutta heti kun isket rajoittimen niin vauhti tippuu 15km/h.

t. Kontio Motors -omistaja.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Ainakin nuo perinteisen potkulaudat näköiset saa tarpeeksi hyvin lukittua u-lukolla pyörätelineeseen. Biltemassa saa 19,90€ hintaansa nähden loistavan u-lukon.
Olet oikeassa ja niin saa. Ongelma on lähinnä sen melko reilun kokoisen lukon kuljettaminen mukana. Muutoin varsin toimiva tapa.

Lautoja on tottakai aika paljon erilaisia mutta suurin osa olisi tosiaan lukittavissa sillä U-lukolla jos vain sopiva vastapuoli olisi tarjolla. Eli "voiko ottaa kauppaan sisään" tms sijaan olisi varmasti toimivin ajatus miettiä järkevintä ja toimivinta telineratkaisua laudoille. Lautojen määrä tulee varmasti kasvamaan melkoisesti joten todella monessa paikassa soisi olevan järkevä paikka lukita lauta.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Sanokaas, miten tämä fätti/light potkulaudan sakotus käytännössä menee jos ajat esim, 30km/h. Joko se rinnastetaan mopoksi heti, kun ylität sen 25km/h?

Mites sitten jos tehon valinta-nappi vaikuttaa tähän sakotukseen, joka sallii rajoituksen poiston? Esim, tarkoituksena olisi päästä ylämäkeen sen 25km/h melkein tyhjällä akulla?

On vähä hölmön tuntuista ajaa rajoitetulla, se kun tuntuu jotenkin rajoittavan vakiosti jännitteen laskun mukaan. Ilman rajoitinta tyhjällä akulle kulkee vielä 25km/h, mutta heti kun isket rajoittimen niin vauhti tippuu 15km/h.

t. Kontio Motors -omistaja.
Olet mielestäni hieman väärillä jäljillä. Miksi ottaa riski nopeuden osalta koska et ilmeisesti sitä kaipaa vaan aivan muuta. Enkä kyllä välittäisi jäädä kiinni poliisille minkään napin kera. Jos sattuvat tutkaamaan reilummin nopeutta mutta myöhemmin lauta ei sitä kulje, ei varmasti ole luvassa kehuja.
Ja ei, poliisin suhtautumisesta ei ole omakohtaista kokemusta mutta tottakai tuossa on mahdollisuus puuttua.

Kuvaamassasi tilanteessa rajoitus on tavalla tai toisella erikoisesti toteutettu ja siinä voisi olla säätövaraa. Teho <> maksiminopeus joten huomattavasti parempi ratkaisu on, jos pystyy sallimaan suuremman tehon käytön myös vajaalla akulla. Mitä luultavammin firmiksessä on tällainen mahdollisuus jos nopeuden rajankin nostolla saa enemmän tehoa irti.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
89
Olet mielestäni hieman väärillä jäljillä. Miksi ottaa riski nopeuden osalta koska et ilmeisesti sitä kaipaa vaan aivan muuta. Enkä kyllä välittäisi jäädä kiinni poliisille minkään napin kera. Jos sattuvat tutkaamaan reilummin nopeutta mutta myöhemmin lauta ei sitä kulje, ei varmasti ole luvassa kehuja.
Ja ei, poliisin suhtautumisesta ei ole omakohtaista kokemusta mutta tottakai tuossa on mahdollisuus puuttua.

Kuvaamassasi tilanteessa rajoitus on tavalla tai toisella erikoisesti toteutettu ja siinä voisi olla säätövaraa. Teho <> maksiminopeus joten huomattavasti parempi ratkaisu on, jos pystyy sallimaan suuremman tehon käytön myös vajaalla akulla. Mitä luultavammin firmiksessä on tällainen mahdollisuus jos nopeuden rajankin nostolla saa enemmän tehoa irti.
Tässä on tosiaan se, että rajoituksen kanssa lauta kulkee melkein laittoman huonosti heti kun jännite tippuu alle 4 Voltin kennolle. Ilman rajoitusta nopeutta tulee ihan huomaamattaan liikaa. Pitää ostaa uusi ESC joka sallisi paremman säädön. Tässä on nyt joku halpa perus kiinan ESC, joka luultavasti virran kautta rajoittaa. Mitään firmwareja tähän ei varmsti saa eikö löydy.
Kaasukahva kuitenkin lakkaa reagoimasta nopeuden saavuttaessa 25km/h. Jonkunlainen nopeuspohjainen rajoitin siinä on, mutta miksi rajoitetaan myös tehoja? Ekan 10km menomatkan jälkeen ajeletkin 17km/h takaisin koulusta kotia nopeuden kokoajan tippuessa. Tätä olen kyllä korjaamassa, kunhan ehtii tutustumaan, että millaisia komponentteja tilailen.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
443
Ainakin nuo perinteisen potkulaudat näköiset saa tarpeeksi hyvin lukittua u-lukolla pyörätelineeseen. Biltemassa saa 19,90€ hintaansa nähden loistavan u-lukon.
Mä ratkaisin ns. "lukko-ongelman" hommaamalla ketjulukon ja skuuttiin tollasen fillarin satulalaukun Motonetistä.
20200529_011530 (1).jpg20200529_011551 (1).jpg
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Mä ratkaisin ns. "lukko-ongelman" hommaamalla ketjulukon ja skuuttiin tollaisen fillarin satulalaukun Motonetistä.
Laukku itselläkin on hankinnassa. Oikeammin sekä lisäakulle että muille kilkkeille. Eli siis kaksi laukkua.
Ja itsellä on yleisemmin turhan halpalaatuinen vaijerilukko. Vaihtoehtoja olen harkinnut mutta monessa on huonot puolensa. U-lukko on tämän hetken ajatus vaijerin kaveriksi. Mutta miten siis lukitset ketjulla ja millaisella ketjulla?

Oikeammin siis kiinnostaa, miten porukka sen laudan lukitsee tällä hetkellä spessun telineen puuttuessa. Yhdellä tavalla ei oikein tunnu toimeen tulevan joten onko vaan pakko tyytyä U+vaijeri?

Edit / lisäys.... Pidän kyllä kestämättömänä sitä, ettei laudoissa ole järkevää lukitsemismahdollisuutta. Johonkin kohtaan sopisi varmasti "lenkki" josta saisi vaijerin / ketjun / U:n läpi. Tottakai 99,9% tarvitsee mahdollisuuden lukita se kulkupeli.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Täällä on tilauksessa tämmöinen 3 litrainen boxi potkulautaan ja luulisin, että siihen mahtuu ainakin oma u-lukko.

Sitten tilauksessa on myös sähkölla toimiva pumppu, jonka voi myös sujauttaa kätevästi koteloon.

kotelo.jpg


pumppy.jpg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Joo kiitos paljon tuosta rengaspaineiden tarkistuksen vinkkaamisesta. Tuntuu että kiihtyisi pikkuisen paremmin ja pitää paremmin huippunopeuden plus tuntuu että akkukesto olisi hiukan parantunut.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
12
Olet oikeassa ja niin saa. Ongelma on lähinnä sen melko reilun kokoisen lukon kuljettaminen mukana. Muutoin varsin toimiva tapa.
Muillekin lukon mukana kuljettamista pähkäileville tiedoksi oma ratkaisu yhdistelmälle Kickscooter MAX G30 + Kryptonite New-U - Evolution Mini-5. Lukko on potkulaudassa kiinni lukon mukana tulleella kiinnikkeellä.
Fotor_159074036881037.jpg
Huomioina oman vähäisen käytön perusteella; kiinnike on pysynyt tukevasti paikallaan, vaikka luin kiinnityksestä huonoja arvosteluja. Lukon kaari on verrattain lyhyt (tietoinen valinta, jotta lukko olisi kompakti), minkä takia lukitseminen paksumpiin pylväisiin voi olla taiteilua. Normaaliin pyörätelineeseen lukitseminen laudan runkoputken ympäri onnistuu helposti.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
161
€ 22,16 52% Off | INBIKE Anti-shear of 12 ton Hydraulic Cutter Cycling MTB Bike Lock Anti theft Motorcycle Lock Electric Bicycle Part Chain Lock

Tälläinen on ollut Ninebot Maxissa noin 8 kk käytössä nyt. Näppärä käyttää ja teline toimii koukkuna ostoskassille. Ja vielä on lauta tallella. Lukitsen kaupan ulkopuolelle pyörätelineeseen
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Muillekin lukon mukana kuljettamista pähkäileville tiedoksi oma ratkaisu yhdistelmälle Kickscooter MAX G30 + Kryptonite New-U - Evolution Mini-5. Lukko on potkulaudassa kiinni lukon mukana tulleella kiinnikkeellä.

Huomioina oman vähäisen käytön perusteella; kiinnike on pysynyt tukevasti paikallaan, vaikka luin kiinnityksestä huonoja arvosteluja. Lukon kaari on verrattain lyhyt (tietoinen valinta, jotta lukko olisi kompakti), minkä takia lukitseminen paksumpiin pylväisiin voi olla taiteilua. Normaaliin pyörätelineeseen lukitseminen laudan runkoputken ympäri onnistuu helposti.
Kuinka nopeasti saat itse tuosta etupyörän/pystyputken irti? Jos vaikka kuusiokoloavain sähköruuvimeisselin päässä käytössä? irroituksen jälkeen tuo lukko jää kiinni telineeseen mutta lauta ei.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
12
Kuinka nopeasti saat itse tuosta etupyörän/pystyputken irti? Jos vaikka kuusiokoloavain sähköruuvimeisselin päässä käytössä? irroituksen jälkeen tuo lukko jää kiinni telineeseen mutta lauta ei.
Tällaiset harjoitukset ovat omalta osaltani rajoittuneet laudan kokoamiseen. Se sujui näppärästi ilman sähkötyökaluja. Tällöin ei toki tarvinnut irroittaa etupyörää tai pystyputkea.

Kyse lienee laudan varkauden riskin minimoimisesta? Estäämäänhän varkautta ei pysty, teki mitä tahansa. Vaikka valaisin laudan betoniin joka kauppareissun yhteydessä, varas saattaisi sattua paikalle murtovasara olallaan.

Paremman sijoitetun pääoman tuoton varas saisi ostamalla hylsyavainsarjan ja varastamalla autoni vanteet renkaineen. Auto lisäksi seisoo ulkona parkissa joka yö, potkulaudan ollessa lähikaupan pyöräparkissa 15 min kerrallaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Tällaiset harjoitukset ovat omalta osaltani rajoittuneet laudan kokoamiseen. Se sujui näppärästi ilman sähkötyökaluja. Tällöin ei toki tarvinnut irroittaa etupyörää tai pystyputkea.

Kyse lienee laudan varkauden riskin minimoimisesta? Estäämäänhän varkautta ei pysty, teki mitä tahansa. Vaikka valaisin laudan betoniin joka kauppareissun yhteydessä, varas saattaisi sattua paikalle murtovasara olallaan.

Paremman sijoitetun pääoman tuoton varas saisi ostamalla hylsyavainsarjan ja varastamalla autoni vanteet renkaineen. Auto lisäksi seisoo ulkona parkissa joka yö, potkulaudan ollessa lähikaupan pyöräparkissa 15 min kerrallaan.
Itseltä on sen verran lähtenyt lukittua omaisuutta kävelemään että jätän laudan yksin ulos vain tavalla jossa varas tarvitsee rälläkän jos aikoo saada vehkeen omaan käyttöön alle 15 minuutissa. Monia lukitustapoja on mutta haluaisin valita sellaisen missä ei ole oikoteitä varkaalle tarjolla.

Olen harkinnut järeää valurautaista kantokahvaa kiinni pystyputkeen, niin että se on kunnolla kiinni ja toimii sekä lukitukseen(kukapa varastaisi laudan ilman pystyputkea kun se sisältää akunkin) että laudan kantamiseen. Ajattelin kiinnittää sen pystyputkeen useilla isoilla lukkomuttereilla + runsaalla määrällä sikaflexiä joka ikisessä välissä ja pulttien kierteissä. Samalla menee jälleenmyyntiarvo niin ei muutenkaan ole kiinnostava kohde enää. ;)
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Itseltä on sen verran lähtenyt lukittua omaisuutta kävelemään että jätän laudan yksin ulos vain tavalla jossa varas tarvitsee rälläkän jos aikoo saada vehkeen omaan käyttöön alle 15 minuutissa. Monia lukitustapoja on mutta haluaisin valita sellaisen missä ei ole oikoteitä varkaalle tarjolla.

Olen harkinnut järeää valurautaista kantokahvaa kiinni pystyputkeen, niin että se on kunnolla kiinni ja toimii sekä lukitukseen(kukapa varastaisi laudan ilman pystyputkea kun se sisältää akunkin) että laudan kantamiseen. Ajattelin kiinnittää sen pystyputkeen useilla isoilla lukkomuttereilla + runsaalla määrällä sikaflexiä joka ikisessä välissä ja pulttien kierteissä. Samalla menee jälleenmyyntiarvo niin ei muutenkaan ole kiinnostava kohde enää. ;)
Jos reikiä porailet pystyputkeen niin se heikkenee siihen malliin että saattaa napsahtaa ajossa poikki, en suosittele.
Ihan vasta oli Facebookissa ulkomaan lauta sivulla jollakin vastaava tilanne käynyt, tosin lauta oli Xiaomi M365.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Jos reikiä porailet pystyputkeen niin se heikkenee siihen malliin että saattaa napsahtaa ajossa poikki, en suosittele.
Ihan vasta oli Facebookissa ulkomaan lauta sivulla jollakin vastaava tilanne käynyt, tosin lauta oli Xiaomi M365.
En ajatellut porata siihen mitään, vaan puristaa sen ympärille jotain ja sikeflexillä varmistaa ettei sitä jotain liuteta putkea pitkin ylös.

sähköluudanlukitus.png
Elikkä vihreä on paksua karkaistua valurautaa, siniset on isohkoja pultteja joiden kierteet on täynnä sikaflexiä(nämä pitää kahvan puolikkaat kiinni toisissaan) ja vaaleanpunainen on myös sikaflexiä. Rakenne ei ole vielä täysin hahmottunut mutta jotain tämmöistä haen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
En ajatellut porata siihen mitään, vaan puristaa sen ympärille jotain ja sikeflexillä varmistaa ettei sitä jotain liuteta putkea pitkin ylös.

Siinä tapauksessa vois toimiakin.
Vähän samoja ajatuksia ollut pitkään jo itselläkin että miten sais jonkun lukitsemis koukun tuohon Xiaomin lautaan tehtyä.
Jotain tämän tapaista miettiny ite että tuommosesta saattas saada tehtyä sen koukun.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Jos poraisin pienehköön kahvakuulaan keskelle reiän että sen saisi liutettua putkeen ja liimattua sinne niin olisi järeä kahva valmiina ;)
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Jos poraisin pienehköön kahvakuulaan keskelle reiän että sen saisi liutettua putkeen ja liimattua sinne niin olisi järeä kahva valmiina ;)
Vaan sitten kannattaa tasasesti pudottaa kahvakuulan verran omaa painoa pois niin tasaantuu se laudan yhteispaino kahvakuulan kanssa :D

Ainakin itse tuota painoa alkanu karsimaan laudasta ja itsestä muutenkin pois, pitäs tuon lukko systeeminkin olla siis kevyt joku ratkaisu mutta samalla kestävä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 455
Viestejä
4 162 524
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom