Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
259


Eikös tuo abs ole hyvin pitkälti kaikissa laudoissa nykyään.

Kaikki speksit: X9
Onko tuolle moottorijarrulle joku oma käyttövipu vai toimiiko niin kuin olettaa voisi, eli jarruttaa kun ei käytä kaasua? Älyttömältä tuontuisi kyllä ajatus, että löisi renkaat lukkoon kun ei kaasua käytä niin siltä osin saatu varmaan tuo "e-abs" lisättyä spekseihin. Itse levyjarruissa ei varmaan abs jarruja ole? Vai onko näiden lautojen jarruissa tosiaan abs ihan yleisesti?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Sitä minä vähän tarkoitankin, ettei potkulaudoissa normaalisti mitään abs-järjestelmää ole. E-abs on moottorijarrutuksen toimintaan viittaava mainososaston termi. Tuo X9 on ilmeisesti(joo, luin materiaalit mutta ne ovat ennenkin olleet Engrishiä) takavetoinen ja levyjarru molemmissa pyörissä. X8 onkin "lukkiutumattomalla etupäällä" koska siinä on mekaaniset jarrut vain takana ja etupää jarruttaa vain moottorilla.

Ja tosiaan tuon esitteen perusteella X9:ssä ei ole minkäänlaista lukkiutumatonta jarrujärjestelmän vaan tavalliset mekaaniset levyjarrut.

Edittiä vielä lisää: Myös X7/X8 on mainostettu ihan samalla tavalla, siinä ei tosin ollut "quadruple" vaan pelkästään "triple" brake system tarkoittaen levyjarrua takana, lokasuojajarrua takana - ja sitä ensisijaista käyttöjarrua eli etupyörän moottorijarrua. Siinäkään mainososasto ei säästellyt sanoja, vaikka jarrujärjestelmähän oli varsin vaatimaton.

X9:n jarruvarustelu puolestaan on runsas ja sitä on jo näkemättä vähän kehuttava sillä oletuksella että laatu ei ole heikompi kuin aiemmin HX:ssa. Itse asiassa siinä on enemmän kuin olisin itse suunnittelijan asemassa valinnut, mutta minähän en myöskään laittaisi tämän segmentin laitetta kulkemaan 40 km/h. :kahvi: Siinä vauhdissa ei eniten pelota heikko jarruvoima vaan arvaamattomat, yllättävät ns. turvat. Tärkeintähän järkevän kokonaisuuden kannalta on aloittaa siitä, että skuutti on takavetoinen ja edessä on kunnollinen mekaaninen jarru. Kaikki tähän päälle on ekstraa, oli se sitten hyvä lisä tai liioittelua. Voisin olla jopa niin sika, että laittaisin mieluummin kahdennusmielessä kaksi levyjarrua eteen ja jättäisin takapään moottorin varaan(ja lokasuojaläppä niille, jotka sitä tykkäävät polkea)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Oletteko kellottaneet jollain karkealla tavalla 0-25km/h aikoja?

Täällä syntyi suuri pettymys, Speedway leger joku maanantaikappale. Kellotin noin 7-8 sekuntia, kun pitäisi olla youtuben ja scooter guiden mukaan 4,3 sekuntia. Hohhoo, taitaa mennä tää yksilö palautukseen.

ja juu, akussa oli virtaa ja setupit ok. Painokaan selitä, olen 85kg ja toi testi tehty 75kg ihmisellä.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609
Jooh tuli tilattua toi Vsett8+ lauta Kicker.fi sivulta. Aiempikin lauta heiltä eikä palvelussa tai muussakaan moittimista mutta nyt.. En ole vielä päässyt lautaa koittamaan ajossa joten ei siihen kommenttia mutta ilmeisesti lähettivät minulle käytetyn(?) kappaleen. Siis uudenveroiselta muuten vaikuttaa mutta..

Eipä tullut muuntajan kanssa piuhaa ollenkaan. Mitäs helvettiä? Siis muuntaja joo, mutta ei sitä kappaletta joka menee muuntajan ja seinän välille.. Käyköhän siihen mikä vaan johto vai onko lautta nyt käyttökelvoton ilman sitä? Lisäksi tossa Vsett 8+ pitäis olla astinlaudassa noi gripit. No, mulla ne oli siellä laatikossa. Sellaisenaan. Tarrapinta menny, ei saa astinlautaan kiinni, lisäksi toinen niistä oli katki. Sitten, aloin katsomaan sitä nopeusrajoituksen poistoa.. Juu valkoinen kaapeli pitää katkaista mutta... se on jo katki :hmm:

Kyllä nyt ihmetyttää että mikähän maanantaikappale mulle tuli..

Kannattaako tässä ees lähteä koittamaan ajoa vai soittaa kauppaan heti aamulla että mitä helv...?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Eipä tullut muuntajan kanssa piuhaa ollenkaan. Mitäs helvettiä? Siis muuntaja joo, mutta ei sitä kappaletta joka menee muuntajan ja seinän välille.. Käyköhän siihen mikä vaan johto vai onko lautta nyt käyttökelvoton ilman sitä?

Siitä arpomaan. Veikkaisin C5 tai C7, mutta perustelisin että jossain skuutin muuntajassa voi olla C13, kun läppärin sun muun telkkarin muuntajissakin niitä on näkynyt. Jos kyseessä on standarditavara, niin osta jostain Motonetistä tai Prismasta(tai ota jostain kodinkoneesta lainaan), mutta kinua toki kaupasta toimituksesta puuttunut tuote.

Seiskan tapauksessa on meikäläisessä sähköjärjestelmässä piuhan toisessa päässä litteä eurotulppa, noissa kahdessa muussa schuko.

Kyllä nyt ihmetyttää että mikähän maanantaikappale mulle tuli..
Kuvauksen perusteella tarkastamaton asiakaspalautus. Tai esittely- tai testikappale.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609

Siitä arpomaan. Veikkaisin C5 tai C7, mutta perustelisin että jossain skuutin muuntajassa voi olla C13, kun läppärin sun muun telkkarin muuntajissakin niitä on näkynyt. Jos kyseessä on standarditavara, niin osta jostain Motonetistä tai Prismasta(tai ota jostain kodinkoneesta lainaan), mutta kinua toki kaupasta toimituksesta puuttunut tuote.

Seiskan tapauksessa on meikäläisessä sähköjärjestelmässä piuhan toisessa päässä litteä eurotulppa, noissa kahdessa muussa schuko.


Kuvauksen perusteella tarkastamaton asiakaspalautus. Tai esittely- tai testikappale.
Meneekö toi nyt ihan oikein että kauppa myy uutta tuotetta mutta se onkin asiakaspalautus tms? Täyden hinnan maksanut enkä välttämättä olis ostanut jos tieto että ei uusi.

Mittarissa oli kilometrejä tosiaan neljä että ei nyt suoraan tehtaalta ainakaan voi olla..

No en nyt yöllä viitti muutenkaan mennä enää kokeilemaan niin pitää soittaa kauppaan aamulla ja kysellä vähäsen.. Kiinnostaa vaan tuo tosiaan että voiko myyjä näin menetellä..?

Laturin toki haluan mutta vituttaa nuo gripit. Muulla nyt ei väliä jos toimii ajossa, se jää nähtäväksi.
 
Liittynyt
02.05.2022
Viestejä
26
Onko jengillä puhjennu rengas kesken kovemman sähköskuutti-ajosuorituksen?

Koitan kaikin keinoin välttää skuutilla kaatumista, ja mietin kuinka suurella todennäköisyydellä vetää lipat jos kumi puhkeaa kesken reippaan nopeuden. Varmaan jos se rengas ihan hetkessä räjähtää 20+ km/h vauhdeissa riekaleiks niin lipat tiedossa, mutta huomaako esim. naulan päältä ajettua että nyt alko rengas tyhjenemään, niin että tajuaa pysäytellä ennen kaatumista tyhjenneen renkaan syystä?

Mihin muihin ajovirheisiin tai tien epätasaisuuksista johtumattomiin yllättäviin kaatumisen syihin olette skuuttaillessanne törmänneet?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Onko jengillä puhjennu rengas kesken kovemman sähköskuutti-ajosuorituksen?
Ei. Tai siis joo, mutta vika ilmeni vasta päivien kuluttua kumin ollessa lussu.

Onhan noita venttiilin jatkeeksi ruuvattavia rengaspainevaroittimia kiinankaupat täynnä. Ehkä skuutissa menisi vaikka muuhun ei moista oikein uskalla asentaa. Kenties turvallisuushyöty tässä kohteessa voisi ylittää vaaran ja haitan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Onko jengillä puhjennu rengas kesken kovemman sähköskuutti-ajosuorituksen?

Koitan kaikin keinoin välttää skuutilla kaatumista, ja mietin kuinka suurella todennäköisyydellä vetää lipat jos kumi puhkeaa kesken reippaan nopeuden. Varmaan jos se rengas ihan hetkessä räjähtää 20+ km/h vauhdeissa riekaleiks niin lipat tiedossa, mutta huomaako esim. naulan päältä ajettua että nyt alko rengas tyhjenemään, niin että tajuaa pysäytellä ennen kaatumista tyhjenneen renkaan syystä?

Mihin muihin ajovirheisiin tai tien epätasaisuuksista johtumattomiin yllättäviin kaatumisen syihin olette skuuttaillessanne törmänneet?
Noh en kyllä pidä räjähdyksiä todennäköisenä. M365 Pron kanssa on nyt varmaan nelisen kertaa puhjennut rengas... aina mennyt sillain että hyvä että ajaessa edes huomaan heti. Olen myös ajellut tyhjällä renkaalla/vanteella parisen kilsaa kotiin kun ei kiinnostanut taluttaa. Isompaan naulaan olen ajanut kerran mutta se oli Tierin vuokraskuutilla kiinteillä renkailla. Silloin ihmettelin että mikä mekkala alkoi kun takarengas pyöri naulan kera ympäri naulan hakatessa runkoa. Suurin haaste kaatumisen suhteen on erilaiset yllättävät pehmeät materiaalit kuten hiekka tai ~5cm paksuinen pehmeä lumi johon rengas yllättävästi uppoaa ja vauhti tössää seinään. Myös yllättävät syvemmät kuopat tai isommat rotvallin reunat voivat aiheuttaa pienimuotoisia äkkipysähdyksiä. Ehkä myös liukkaat pinnat kuten syksyllä asfaltilla olevat lehdet ja tietenkin jää jos talvella ajaa. Itse olen ajellut joku pari vuotta nyt kesät talvet n. 2300km M365:n kanssa slickeillä ja kaatunut kerran kun pääsi alijäähtynyt vesi yhtenä aamuna yllättämään ja käännyin peilijäällä skuutin jatkaessa suoraan.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
768
Onko jengillä puhjennu rengas kesken kovemman sähköskuutti-ajosuorituksen?
Pari viikkoa sit lähti noin kolmenkympin vauhdissa takapää linttaa, ajoin melkein sivuttain hetken aikaa. Sain kuitenkin pysäytettyä kaatumatta.
Ulkokumi lähti siis kokonaan paikoiltaan.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Pari viikkoa sit lähti noin kolmenkympin vauhdissa takapää linttaa, ajoin melkein sivuttain hetken aikaa. Sain kuitenkin pysäytettyä kaatumatta.
Ulkokumi lähti siis kokonaan paikoiltaan.
Oliko kyseessä umpikumi? Olen tuota riskiä kanssa miettinyt umpikumirenkailla. Sisäkumillisissa ei pitäisi olla mahdollista, kunhan renkaassa on ilmaa :D
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609
@-Dist Pyydä vaan uusi tilalle. Jos siellä on kaveri ollut joka on johdon osannut katkaista ja ajanut vain 4km niin kyllä siinä jotakin muutakin mätää voi olla.
Parempi vetää varman päälle niin ei tule sitten jälkikäteen yllätyksiä.
Helpommin sanottu kun tehty, kun nuo on loppu sieltä. Uuden laudan saisi vasta kesäkuun lopuilla, jaksa sinne asti odottaa. Sovittiin sit palautuksesta.. vituttaa tää ruljanssi mut minkäs teet. Toivottavasti palauttavat nyt koko summan eikä inistä jotain laudan arvonalenemisesta vaikken sitä itse ole edes käyttänyt vaan tullut tuollaisena.

Onneksi oma vanha lauta nyt toimii kuitenkin vielä, vaikka huoltoa vailla (rengas aika silee, mutta sekin varaosa loppu..). Ehkä vaan ostan nykyisestä laudasta päivitetyn mallin. Vsetissä riittäis tehoja juu mutta onhan tuo aika järeä nyt kun livenä sen näkee. Itse vien potkulautaa aina bussissa/junassa mutta Vsetin kanssa vois olla vaikeuksia ainakin bussin osalta :hmm: . Ei tuu äkkiseltään mieleen mitään noin kätevää/siroa mikä nyt ollu käytössä, joka siis SXT Light Plus V (vissiin joku rebrandaus koska E-twow lukee näytössä), painaakin vaan 13kg.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Kävin tuollaisen käytettynä:
Laitteella oli ajettu noin 100km. Vähän petyin, kun meikäläisen alla mäkisessä maastossa jo 8km kohdalla vain yksi palkki akkua jäljellä. No, en ole varma oliko akku täysin täynnä vaikka täysiä palkkeja näyttikin.
Ehkäpä se vaimon käytössä jaksaa kulkea sen 15-20km, hope so.

Tilasin jokatapauksessa itselle elisalta tuon segway max 30 II mallin, jossa pitäisi olla 65km kantama.. menisikö se sitten jo 20km minun alla.. toivoa sopii..
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Kannattaa tarkastaa rengaspaineet. Itse ajelin eilen ekan lenkin G30 Maxilla ja hutiloiden kokeileilin rengaspaineet kun tuntuivat sormiin kovilta. Olihan niissä hiukan yli 1bar molemmissa sitten kun lenkin jälkeen tarkastin. Meni kuitenkin 20km ja akussa puolet jäljellä. Elopainoa meikäläisellä liikaa +110kg.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Oletteko kellottaneet jollain karkealla tavalla 0-25km/h aikoja?

Täällä syntyi suuri pettymys, Speedway leger joku maanantaikappale. Kellotin noin 7-8 sekuntia, kun pitäisi olla youtuben ja scooter guiden mukaan 4,3 sekuntia. Hohhoo, taitaa mennä tää yksilö palautukseen.

ja juu, akussa oli virtaa ja setupit ok. Painokaan selitä, olen 85kg ja toi testi tehty 75kg ihmisellä.
Noni, peiliin katsomisen paikka. En ollut ymmärtänyt, että menusta saa tehoja säädettyä 0-100 asteikon lisäksi tehoa 1-3. Nämä ajat kellotettu teholla 2. Tuolla teholla 2 pysyi Aovo Pron perässä 0-25km/h ja sen jälkeen Speedway alkoi ottaa eroa - Aovossa "350w" moottori ja 35kg kuski.

Taas 3 teholla alkoi löytymään luvatun oloisesti jerkkua, testit tosin jatkuu. Nappaa 40km/h melko nopeasti ja etenkin mikä itselle tärkeintä tuon 25km/h - uskoisin nyt että testeissä kellotettuun 4,3 sekuntiin. Esimerkiksi Ninebot G30 max on noin sekunnin hitaampi ja tuo pienempi versio jopa 2 sekuntia.

Uskaltaisin väittää, että Speedway leger pro yksi nopeimmista tai nopein jonka saa "alle tonnilla" (995€).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
398
Kannattaa tarkastaa rengaspaineet. Itse ajelin eilen ekan lenkin G30 Maxilla ja hutiloiden kokeileilin rengaspaineet kun tuntuivat sormiin kovilta. Olihan niissä hiukan yli 1bar molemmissa sitten kun lenkin jälkeen tarkastin. Meni kuitenkin 20km ja akussa puolet jäljellä. Elopainoa meikäläisellä liikaa +110kg.
Ite taisin suoraan 3 baria pistää sisään. En kauheasti kokeillut kun piti reissuun lähteä. Ainakin eka parin kilsan ajo meni kivasti. Painoa on 100-110 väliin
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Laitan nykyään surutta 4 baria sisään. Tärkeintä, että on 3.5 ja 4 barin väliltä.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Uskaltaako tosiaan laittaa 3 tai jopa 4 baaria?
G30 käyttöohjeessa kerrotaan paineeksi 32-37 psi eli maksimi olisi noin 2.5 bar..
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Kävin tuollaisen käytettynä:
Laitteella oli ajettu noin 100km. Vähän petyin, kun meikäläisen alla mäkisessä maastossa jo 8km kohdalla vain yksi palkki akkua jäljellä. No, en ole varma oliko akku täysin täynnä vaikka täysiä palkkeja näyttikin.
Ehkäpä se vaimon käytössä jaksaa kulkea sen 15-20km, hope so.

Tilasin jokatapauksessa itselle elisalta tuon segway max 30 II mallin, jossa pitäisi olla 65km kantama.. menisikö se sitten jo 20km minun alla.. toivoa sopii..
No niin, akussa ei ollut lähtiessäkään kuin 4 palkkia, eli ei se täynnä ollut tosiaan. Katsoin nyt vasta manuaalista että viisi noita palkkeja on.. testit jatkuu..
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Uskaltaako tosiaan laittaa 3 tai jopa 4 baaria?
G30 käyttöohjeessa kerrotaan paineeksi 32-37 psi eli maksimi olisi noin 2.5 bar..
55 psi (3.8 bar) saa laittaa maksimissaan.
Although arriving inflated, it is always worthwhile checking the tyre pressures. Use a quality pump (ideally one with a pressure readout valve) in conjunction with the included inflation extension tube.

Ninebot recommend riding with the tyre pressure between 32 and 37 psi, (the tyres are rated for 55psi max) inflating both equally.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
No niin, akussa ei ollut lähtiessäkään kuin 4 palkkia, eli ei se täynnä ollut tosiaan. Katsoin nyt vasta manuaalista että viisi noita palkkeja on.. testit jatkuu..
Lienee karkea arvio että 100wh pääsee 5-6km. Tossa kai 300-400wh akku, ja siinä isoveljessä 500-600 väliin.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Kannattaa päivittää firmware Inmotion S1:een ainakin. Kulkee aika hienosti verrattuna ekaan versioon. Nyt vääntää ja kiihtyy huomattavasti paremmin. Jarrut vaan on nyt paskat. Se versio joka vaati voimaa, oli tunnokkaampi ja ei ottanut näin ärhäkästi äkkiä kiinni. Eihän ne lukkoon mee, mutta silti tökkii ikävästi.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Kannattaa päivittää firmware Inmotion S1:een ainakin. Kulkee aika hienosti verrattuna ekaan versioon. Nyt vääntää ja kiihtyy huomattavasti paremmin. Jarrut vaan on nyt paskat. Se versio joka vaati voimaa, oli tunnokkaampi ja ei ottanut näin ärhäkästi äkkiä kiinni. Eihän ne lukkoon mee, mutta silti tökkii ikävästi.
Jotain kommentteja että viimeinenkin vääntö hävisi lukenut, mutta en muista oliko L9 malliin sitten kun kumpaankin tarjoovat samaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Muutama huomio mitä itte on tehnyt näiden lautojen kanssa
Eli jos kulkupuolessa on jotain häikkää niin aina eka tarkistaa rengaspaineet. Itsellä talven jälkeen laitoin 55psi ja kovaa ajoa mutta jotenkin tuntui laiskalta ja tänään lisäsin 70psi ja johan rupes menemään mukavammin.
Vakuutus asiat tarvii kanssa miettiä koska kaikissa yhtiöissä laajakotivakuutus ei korvaa mitään jossei ole erikseen vakuuttanut. On omakohtaista kokemusta.
Itsellä Xiaomi pro 2 lauta ja ollut siihen ihan tyytyväinen varsinkin kun ottaa huomioon laudan muokattavuus eli tästä varmasti jokainen saa itselleen sopivan.
Renkaita ei oo itsellä menny vielä yhtään mutta ajatuksena on laittaa 10" tuuman renkaat alle.
Modattuna softalla ja speedpackilla tääkin lauta menee aika todella lujaa =)
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Muutama huomio mitä itte on tehnyt näiden lautojen kanssa
Eli jos kulkupuolessa on jotain häikkää niin aina eka tarkistaa rengaspaineet. Itsellä talven jälkeen laitoin 55psi ja kovaa ajoa mutta jotenkin tuntui laiskalta ja tänään lisäsin 70psi ja johan rupes menemään mukavammin.
Vakuutus asiat tarvii kanssa miettiä koska kaikissa yhtiöissä laajakotivakuutus ei korvaa mitään jossei ole erikseen vakuuttanut. On omakohtaista kokemusta.
Itsellä Xiaomi pro 2 lauta ja ollut siihen ihan tyytyväinen varsinkin kun ottaa huomioon laudan muokattavuus eli tästä varmasti jokainen saa itselleen sopivan.
Renkaita ei oo itsellä menny vielä yhtään mutta ajatuksena on laittaa 10" tuuman renkaat alle.
Modattuna softalla ja speedpackilla tääkin lauta menee aika todella lujaa =)
Minkälaista korvausta tarkoitat? Eikös tuo irtaimena mene, jolloin vakuutuksessa käsitellään sellaisena
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Minkälaista korvausta tarkoitat? Eikös tuo irtaimena mene, jolloin vakuutuksessa käsitellään sellaisena
No näinhän itsekkin luulin mutta kun lauta eräästä syystä "tuhoutui" niin sanottiin etten ollut erikseen sitä vakuuttanut joten ei korvausta. Koskee muuten myös monia muitakin asioita. Eli ainakun ostaa itselle jotain ns uudempaa teknologiaa niin erillisvakuutus on paikallaan. esim sähköpolkupyörät
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kävin reilu tunti sitten Ala-Tikkurilan Lidlissä ja samaan aikaan liikennevaloista lähti lava-auto Tikkurilan suuntaan kunnolla kiihdyttäen.

Tikkurilan suunnilla on nyt menossa jotkut jenkkiautojen ajot ilmeisesti kun näkyi hienoja vanhoja autoja ja vähän uudempiakin tuunattuja menopelejä.

Sain kiinni ekoissa liikennevaloissa Kelan kohdalla ja pääsin Tikkurinkosken kohdalle ja kuulin kun huusivat ikkunasta "saatana toi sai meidät kiinni" :D
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Muutama huomio mitä itte on tehnyt näiden lautojen kanssa
Eli jos kulkupuolessa on jotain häikkää niin aina eka tarkistaa rengaspaineet. Itsellä talven jälkeen laitoin 55psi ja kovaa ajoa mutta jotenkin tuntui laiskalta ja tänään lisäsin 70psi ja johan rupes menemään mukavammin.
Vakuutus asiat tarvii kanssa miettiä koska kaikissa yhtiöissä laajakotivakuutus ei korvaa mitään jossei ole erikseen vakuuttanut. On omakohtaista kokemusta.
Itsellä Xiaomi pro 2 lauta ja ollut siihen ihan tyytyväinen varsinkin kun ottaa huomioon laudan muokattavuus eli tästä varmasti jokainen saa itselleen sopivan.
Renkaita ei oo itsellä menny vielä yhtään mutta ajatuksena on laittaa 10" tuuman renkaat alle.
Modattuna softalla ja speedpackilla tääkin lauta menee aika todella lujaa =)
Vakuutuksia on monenlaisia. Kannattaa tosiaan kysyä vakuutusyhtiöstä että miten jos varastetaan omasta pihasta. Joillakin voi sisältyä vakuutukseen, toisilla ei. Itsellä vain paha tapa olla lukitsematta vehjettä kotipihassa, eli silloin ei mikään vakuutus taida korvata jos ei ole lukossa tai lukkojen takana.
Mutta jos viritetylle laitteelle sattuu liikenteessä jotakin niin sitähän ei vakuutus myöskään korvaa.

Mitä kymppeihin tulee niin onhan niillä mukava ajaa. Juuri on tasaisempaa. Vauhtia tuli myös jonkin verran lisää, mutta vääntöä luonnollisesti katosi muös. Kun sen koettaa kompensoida softasäädöllä niin sitten tippuu kantama. Kaikkinensa sanoisin että kymppien vaihto alle kannattaa miettiä pariin kertaan. Projekti on melkoisen työläs ja ihan jo renkaan profiilin myötä tilaa renkaan ja lokasuojan välissä voi olla vähemmän kuin jollakin toisella.

Itse katselin pari videota ennen vaihtoa ja helpoltahan se näytti. Omat kokemukset eivät olleet aivan niin helpot. Uudet nakit on kyllä alla ja kiva niillä on ajaa mutta etulokasuojan ja renkaan väliin ei jäänyt yhtään tilaa. Etulokari piti hioa sisäpinnaltaan todella ohueksi ettei rengas hierrä. Kiviä ja hiekkaa menee väliin aika helposti ja siellä ne rohisee aina hetken ennen kuin pääsevät pois.
Takarengas oli sitten oma projektinsa. Takavalon johto piti siirtää kulkemaan akkukennoston pohjan kannen välistä lohkaisemalla kanteen pieni reikä sille. Samoin laudan perässä takalokarin juuressa oleva johdon pidike piti hioa pois koska rengas hiersi siihen. Alkuperäinen lokari ei edes korostuspaloilla istunut renkaan kanssa yhteen joten ostin lyhyemmän lokarin. Se sopi hienosti mutta on liian lyhyt, seurauksena se että rapaa ja roiskeita on selkä täynnä. Laitoin lokarin jatkeeksi polkupyörän takalokarin perässä olevan kumiheltan mikä korjasi asian. Eniten tosiaan harmittaa tuo takarenkaan johdon läpivienti. Alkuperäinen suunnitelma oli porata kennostolta reikä läpi niin että se tulee takalokarin kiinnityksien sisäpuolelta esiin ja jatkaa matkaansa lokaria myöten, sen sijaan että se lähtisi tuolta kennoston perästä renkaan vierestä mistä alunperin kulkee. Välineiden puutteen vuoksi en sitten lähtenyt poraamaan kuitenkaan.

Eli jos tosiaan löydät vaikka 9.5" renkaat jostakin noiden 10" sijaan tai vaihtoehtoisesti vähän matalamman profiilin 10" kumit kuin mitä minulla on niin pääset paljon helpommalla monelta osin.
Toki nyt kun homma on tehty niin on helppo hymyillä mutta toista kertaa en samaan rumbaan lähtisi. Saavutetut hyödyt eivät ole NIIN mittavat että olisivat sen arvoiset.

Tuollainen speedpack voisi kiinnostaa, mikäli se on se lisäakkukonversio. Ei sillä että vauhtia tarvitsisi yhtään enempää kun lauta nyt kulkee isommilla renkailla ja softalla modattuna liki neljääkymppiä, mutta suurempi akun kapasiteetti kyllä maistuisi. Vauhti on tosiaan jo aivan riittävä eikä kovempaa varmasti tulisi edes ajettua kuin ihan hetkellisesti jonkun spändexin tai mopoilijan kirityksen vuoksi. :D

Mutta jos ihan rehellisesti miettii että Pro 2 hinta plus 10" renkaat plus lisäakku.. tuohon kokonaishintaan olisi voinut ostaa G30 Maxin jossa molemmat vakiona. Oma vehje vain tässä vaiheessa on sen verran modattu ettei kehtaa myydä eteenpäin, ellei sitten joku nimenomaan etsi laitettua lautaa. Katsotaan nyt tämä kesä eteenpäin ja ehkä käy niin että vaimo antaa oman lautansa teinille, minä omani vaimolle (jahka ohjelmisto on vaihdettu vakioon) ja sitten ostan uuden lelun itselle.
Vaikka lauta kiinnostaa niin voi olla että seuraava hankinta on kuitenkin Monowheel-tyyppinen ratkaisu. "Ansaitusta" vauhdista on kuitenkin vaikea tinkiä joten vehje pitäisi olla sellainen jolla ajaa 30km todellisen kantaman ilman loppumatkan hyytymisiä ja vauhti tosiaan saa olla tuon 30-35km/h. Eri juttu sitten uskaltaako monolla ajella sellaista vauhtia. Ja hinta pitäisi pysyä alle nelinumeroisena. Mutta ensin tosiaan pitää katsoa korjaako kato entisen laudan ettei jää ylimääräisenä nurkkiin pyörimään.
 
Liittynyt
20.05.2022
Viestejä
15
Hellou! Piti ihan asioikseen rekisteröityä ku ois tarkotus laittaa laudat ittelle ja puolisolle. Semmosta miettiny, että kumpi se ois järkevämpi hankinta... Skuutti jossa kiinteä akku vai irrotettava. Asutaan pienessä rivarissa eikä kehtais raijata koko lautaa sisälle latuuseen nii se irrotettava ois kätevä. En oikein tiiä näistä. Miten te näitä lataatte? Autotallissa, ulkovarastossa? Nii ja kellä tollanen Augmentti nii irrotatteko te akun aina ku jätätte skuutin yksikseen esim. kauppaan mennessä vai miten? Augmenttia oon miettiny toiseks laudaks.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Hellou! Piti ihan asioikseen rekisteröityä ku ois tarkotus laittaa laudat ittelle ja puolisolle. Semmosta miettiny, että kumpi se ois järkevämpi hankinta... Skuutti jossa kiinteä akku vai irrotettava. Asutaan pienessä rivarissa eikä kehtais raijata koko lautaa sisälle latuuseen nii se irrotettava ois kätevä. En oikein tiiä näistä. Miten te näitä lataatte? Autotallissa, ulkovarastossa? Nii ja kellä tollanen Augmentti nii irrotatteko te akun aina ku jätätte skuutin yksikseen esim. kauppaan mennessä vai miten? Augmenttia oon miettiny toiseks laudaks.
Aika harvassa on irtoakulliset vehkeet, mutta siinä on kieltämättä puolensa. Meillä vaimolla Fitnord jossa on irrotettava akku. Laitetta en nyt etusijalla suosittelisi, mutta edellisellä sivulla taitaa olla mun kokemukset siitä.
Viime talvena tosiaan oman laudan kääräisin vanhan patjan sisään autotalliin ja tammikuussa kävin katsomassa että virtasta on vielä jäljellä. Silti jännitti miten kestää talven yli kun kaikkea juttua lukenut siitä. Hyvin oli kestänyt kun nyt vertaa ajomatkoja viime kesäiseen.
Vaimon laudalla oli helpompi kun laittoi laudan talliin ja akun sisälle lämpimään.

Meillä pikkukylällä riittää kun lukitaan laite kauppareissulla, mutta akkua ei ole erikseen irrotettu koskaan. Ei meillä päin taida sellaista rikollista pyöriä joka ymmärtäisi akkujen päälle. Korkeintaan niitä jotka katsovat onko lauta lukitsematta ja sitten saattavat napata. Varmasti isommissa kaupungeissa eri juttu. Pieni lukitusmekanismi akun kanteen ei olisi kyllä pahitteeksi. Toisi ainakin mielenrauhaa.

Muutoin laudat on latauksessa omakotitalon pihapistokkeissa. Ei koskaan pidempiä aikoja ilman valvontaa, eli illasta saatan ladata hetken mutta jos käyn nukkumaan niin otan irti seinästä ja lataan sitten aamulla loput.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Vakuutuksia on monenlaisia. Kannattaa tosiaan kysyä vakuutusyhtiöstä että miten jos varastetaan omasta pihasta. Joillakin voi sisältyä vakuutukseen, toisilla ei. Itsellä vain paha tapa olla lukitsematta vehjettä kotipihassa, eli silloin ei mikään vakuutus taida korvata jos ei ole lukossa tai lukkojen takana.
Mutta jos viritetylle laitteelle sattuu liikenteessä jotakin niin sitähän ei vakuutus myöskään korvaa.

Mitä kymppeihin tulee niin onhan niillä mukava ajaa. Juuri on tasaisempaa. Vauhtia tuli myös jonkin verran lisää, mutta vääntöä luonnollisesti katosi muös. Kun sen koettaa kompensoida softasäädöllä niin sitten tippuu kantama. Kaikkinensa sanoisin että kymppien vaihto alle kannattaa miettiä pariin kertaan. Projekti on melkoisen työläs ja ihan jo renkaan profiilin myötä tilaa renkaan ja lokasuojan välissä voi olla vähemmän kuin jollakin toisella.

Itse katselin pari videota ennen vaihtoa ja helpoltahan se näytti. Omat kokemukset eivät olleet aivan niin helpot. Uudet nakit on kyllä alla ja kiva niillä on ajaa mutta etulokasuojan ja renkaan väliin ei jäänyt yhtään tilaa. Etulokari piti hioa sisäpinnaltaan todella ohueksi ettei rengas hierrä. Kiviä ja hiekkaa menee väliin aika helposti ja siellä ne rohisee aina hetken ennen kuin pääsevät pois.
Takarengas oli sitten oma projektinsa. Takavalon johto piti siirtää kulkemaan akkukennoston pohjan kannen välistä lohkaisemalla kanteen pieni reikä sille. Samoin laudan perässä takalokarin juuressa oleva johdon pidike piti hioa pois koska rengas hiersi siihen. Alkuperäinen lokari ei edes korostuspaloilla istunut renkaan kanssa yhteen joten ostin lyhyemmän lokarin. Se sopi hienosti mutta on liian lyhyt, seurauksena se että rapaa ja roiskeita on selkä täynnä. Laitoin lokarin jatkeeksi polkupyörän takalokarin perässä olevan kumiheltan mikä korjasi asian. Eniten tosiaan harmittaa tuo takarenkaan johdon läpivienti. Alkuperäinen suunnitelma oli porata kennostolta reikä läpi niin että se tulee takalokarin kiinnityksien sisäpuolelta esiin ja jatkaa matkaansa lokaria myöten, sen sijaan että se lähtisi tuolta kennoston perästä renkaan vierestä mistä alunperin kulkee. Välineiden puutteen vuoksi en sitten lähtenyt poraamaan kuitenkaan.

Eli jos tosiaan löydät vaikka 9.5" renkaat jostakin noiden 10" sijaan tai vaihtoehtoisesti vähän matalamman profiilin 10" kumit kuin mitä minulla on niin pääset paljon helpommalla monelta osin.
Toki nyt kun homma on tehty niin on helppo hymyillä mutta toista kertaa en samaan rumbaan lähtisi. Saavutetut hyödyt eivät ole NIIN mittavat että olisivat sen arvoiset.

Tuollainen speedpack voisi kiinnostaa, mikäli se on se lisäakkukonversio. Ei sillä että vauhtia tarvitsisi yhtään enempää kun lauta nyt kulkee isommilla renkailla ja softalla modattuna liki neljääkymppiä, mutta suurempi akun kapasiteetti kyllä maistuisi. Vauhti on tosiaan jo aivan riittävä eikä kovempaa varmasti tulisi edes ajettua kuin ihan hetkellisesti jonkun spändexin tai mopoilijan kirityksen vuoksi. :D

Mutta jos ihan rehellisesti miettii että Pro 2 hinta plus 10" renkaat plus lisäakku.. tuohon kokonaishintaan olisi voinut ostaa G30 Maxin jossa molemmat vakiona. Oma vehje vain tässä vaiheessa on sen verran modattu ettei kehtaa myydä eteenpäin, ellei sitten joku nimenomaan etsi laitettua lautaa. Katsotaan nyt tämä kesä eteenpäin ja ehkä käy niin että vaimo antaa oman lautansa teinille, minä omani vaimolle (jahka ohjelmisto on vaihdettu vakioon) ja sitten ostan uuden lelun itselle.
Vaikka lauta kiinnostaa niin voi olla että seuraava hankinta on kuitenkin Monowheel-tyyppinen ratkaisu. "Ansaitusta" vauhdista on kuitenkin vaikea tinkiä joten vehje pitäisi olla sellainen jolla ajaa 30km todellisen kantaman ilman loppumatkan hyytymisiä ja vauhti tosiaan saa olla tuon 30-35km/h. Eri juttu sitten uskaltaako monolla ajella sellaista vauhtia. Ja hinta pitäisi pysyä alle nelinumeroisena. Mutta ensin tosiaan pitää katsoa korjaako kato entisen laudan ettei jää ylimääräisenä nurkkiin pyörimään.
Juu on varmasti monenlaisia mutta halusin vaan osottaa että laajakotivakuutus minkä luulisi korvaavan kohtuu laajasti irtaimistoa niin siitä oli otettu pois esimerkiksi nämä laudat.

Mikä setti sulla on käytössä kun itsellä nyt lisäakulla menee sen 40-42 kmh , toki aika riittävä vauhtihan tämäkin on mutta harrastusmielessä aina kaikki uusi kiinnostaa.
Eihän tässä tuunauksessa rahamielessä mitään järkeä ole mutta kyllä se lämmitäää mieltä kun tälläsestä perusvehkeestä saa jäätävän hirviön revittyä irti.
 
Liittynyt
03.08.2018
Viestejä
65
Ihmettelin itsekkin kuinka kotivakuutukseen kuuluu jos lauta varastetaan esim. kaupan pihasta. Tuli laitettua Fennialle viestiä asiasta ja vastasivat kutakuinkin näin:

Lauta kuuluu vakuutuksen piiriin niin kauan kuin laudan arvo on alle 1500€. Tapauksessa jossa varastetaan, tietynlaista lukkoa ei vaadita. Olis pitäny tajuta kysyä korvaako vakuutus tapaturmat laitteella.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Juu on varmasti monenlaisia mutta halusin vaan osottaa että laajakotivakuutus minkä luulisi korvaavan kohtuu laajasti irtaimistoa niin siitä oli otettu pois esimerkiksi nämä laudat.

Mikä setti sulla on käytössä kun itsellä nyt lisäakulla menee sen 40-42 kmh , toki aika riittävä vauhtihan tämäkin on mutta harrastusmielessä aina kaikki uusi kiinnostaa.
Eihän tässä tuunauksessa rahamielessä mitään järkeä ole mutta kyllä se lämmitäää mieltä kun tälläsestä perusvehkeestä saa jäätävän hirviön revittyä irti.
Ei mulla ole kuin tuo custom firmis joka toi vauhtia sen 32km/h. Renkaat toi sitten sen vähän lisää ja nyt menee täysin tasaisella sen 38km/h. Alamäkeen maksimit ennen kuin lyö moottorijarrua on 42km/h. Tämä toki vain täydellä akulla. Maksimeista lähtee heti se 2km/h pois siinä vaiheessa kun eka palkki akkua on syöty.

Tämä toki laitteen oman ilmoittaman mukaan, softassa asetettu rengaskoko 10", eli siinä voi olla pieni laskuvirhe laitteen puolesta. Pitääkin ottaa tässä viikonloppuna ihan asiaksi testata jollakin GPS-nopeusmittarilla että kuinka hyvin se täsmää ja sitten säätää rengaskoko sen mukaiseksi että saadaan sama lukema.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Sehän on oikeastaan suhteellisen yhdentekevää, korvaako kotivakuutus jos potkulauta varastetaan. Jos menettää muutaman satasen arvonalenemavähennetyn ja omavastuuvähennetyn korvauksen, se pelkästään vähän vituttaa.

Sen sijaan oleellisempaa on, että on kotivakuutuspaketin vastuuvakuutusturva, joka maksaa polkupyörällä tai potkulaudalla paskotun premium-penarin kyljen, jos sattuu käymään niin että polkupyöräilijä/potkulautailija aiheuttaa kolarin. Esimerkiksi viiden tonnin lasku onkin jo huomattavasti tuntuvampi ongelma. Tätäkään korvausta ei tietenkään makseta ainakaan kokonaan, jos sattuu käymään niin että dokumentoidusti potkulaudan kuljettaja oli kännissä tai oikein pahasti perseillen vahingon aiheutti.
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
5
2 kysymystä.

1. 60V12AH Litium-ion akku. Millainen varavirtalähde tarvittaisiin, että kapasiteetti riittäisi lataamaan kertaalleen kyseisen akun?

2. Sähköpotkulauta 1000W FAT tämä malli. Tuotetiedoissa kerrotaan, että sateella ei saisi ajaa. Vakuutus ei korvaa ja riskinsä on. Haluan kuitenkin kysyä miten iso riski todellisuudessa on kyseessä ja kestäiskö sittenkin pientä sadetta?

Kiitos.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
2 kysymystä.

1. 60V12AH Litium-ion akku. Millainen varavirtalähde tarvittaisiin, että kapasiteetti riittäisi lataamaan kertaalleen kyseisen akun?

2. Sähköpotkulauta 1000W FAT tämä malli. Tuotetiedoissa kerrotaan, että sateella ei saisi ajaa. Vakuutus ei korvaa ja riskinsä on. Haluan kuitenkin kysyä miten iso riski todellisuudessa on kyseessä ja kestäiskö sittenkin pientä sadetta?

Kiitos.
Akku on 720 wh (60 volttia x 12 amppeeria). Niin kun ottaa huomioon lataushäviöt, ehkä 15-30 % ? - niin voisi joku tällainen 1kwh varavirtalähde riittää: EcoFlow Delta -kannettava virta-asema 1 449,00

Varmaan kannattaa tutkia minkä oloisia ne rakenteet ovat. Itse ajattelin hieman avata tuon potkulautani rakenteita ja katsoa mihin laitan tiivistystä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Laitan nykyään surutta 4 baria sisään. Tärkeintä, että on 3.5 ja 4 barin väliltä.
Laudoissa kannattaa melkein laittaa niin paljon kuin rengas kestää. Ajomukavuus toki hiemän kärsii, mutta rengas kestää paremmin ja rullaa helpommin.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
@Bikebyke Mä luulen että näissä on monessa tehty säästö silleensä ettei tarvii maksaa sertifikaatista mutta silti on suojattu vedeltä parhaimman mukaan.

Akkupakki lienee se kriittisin paikka. Omassa Xiaomin laudassa se on muotoiltu pohjallinen niin että vesi joutuu kyllä tekemään melkoisen mutkan akustolle ja siellä on vielä pehmotiivisteet välissä.
Ja lauta siis ei ole vesisuojattu valmistajan mukaan mutta en mä erikseen ole vettä pelännyt sillä ajaessa. Ihan oman mukavuuden vuoksi ei kuitenkaan sateella ole tarkoituksenmukaisesti lähtenyt ajamaan koska auto on myös vaihtoehto liikkumiselle.

Aika hyvin tuossa Cruiserissa näkyy olevan sijoitettu tuo kennosto kun laudan pohja ja penkki suojaavat sekä alta että yltä. Jos haluaa ihan varman päälle mennä niin ohjaustangon saumoihin voi koettaa ilmastointiteippiä tai tai jotakin kutistesukkaa.

Sitä en tiedä onko niillä joku indikaattori laitteen sisällä joka kosteudesta muuttaa väriä ja sitten voivat sanoa että eivät korvaa koska kastunut.
Osalla jälleenmyyjistä voi tietysti olla diili että takuunalaisille laitteille uusi heti tilalle ja viat katsellaan sitten myöhemmin valmistajan toimesta.

Puhelimissahan on ne kosteusindikaattorit olleet kuulokeliitännässä mutta muulla elektroniikalla en tiedä käytäntöä sen suhteen.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
@Bikebyke Mä luulen että näissä on monessa tehty säästö silleensä ettei tarvii maksaa sertifikaatista mutta silti on suojattu vedeltä parhaimman mukaan.

Akkupakki lienee se kriittisin paikka. Omassa Xiaomin laudassa se on muotoiltu pohjallinen niin että vesi joutuu kyllä tekemään melkoisen mutkan akustolle ja siellä on vielä pehmotiivisteet välissä.
Ja lauta siis ei ole vesisuojattu valmistajan mukaan mutta en mä erikseen ole vettä pelännyt sillä ajaessa. Ihan oman mukavuuden vuoksi ei kuitenkaan sateella ole tarkoituksenmukaisesti lähtenyt ajamaan koska auto on myös vaihtoehto liikkumiselle.

Aika hyvin tuossa Cruiserissa näkyy olevan sijoitettu tuo kennosto kun laudan pohja ja penkki suojaavat sekä alta että yltä. Jos haluaa ihan varman päälle mennä niin ohjaustangon saumoihin voi koettaa ilmastointiteippiä tai tai jotakin kutistesukkaa.

Sitä en tiedä onko niillä joku indikaattori laitteen sisällä joka kosteudesta muuttaa väriä ja sitten voivat sanoa että eivät korvaa koska kastunut.
Osalla jälleenmyyjistä voi tietysti olla diili että takuunalaisille laitteille uusi heti tilalle ja viat katsellaan sitten myöhemmin valmistajan toimesta.

Puhelimissahan on ne kosteusindikaattorit olleet kuulokeliitännässä mutta muulla elektroniikalla en tiedä käytäntöä sen suhteen.
Laitat mustaa sään kestävää silikonia joka rööriin ja akkukanteen niin ei taatusti mene vesi, itse laittelin aikanaan saniteetti silikonia jopa Xiaomin moottorikannen ympärille ja eipä ole vesisateet haitannu.
 

Ärräpää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
84
"Hunajakennot" saapui vihdoin yli kahden kuukauden seilaamisen jälkeen perille, kämppä haisee aivan kiinalaiselle kumitehtaalle mutta nyt viikonloppuna ei ehdi kuin vasta ihmetellä vaihto-operaatiota
DSC_0001_BURST20220521142702806_COVER.JPG
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
272
2 kysymystä.

1. 60V12AH Litium-ion akku. Millainen varavirtalähde tarvittaisiin, että kapasiteetti riittäisi lataamaan kertaalleen kyseisen akun?

2. Sähköpotkulauta 1000W FAT tämä malli. Tuotetiedoissa kerrotaan, että sateella ei saisi ajaa. Vakuutus ei korvaa ja riskinsä on. Haluan kuitenkin kysyä miten iso riski todellisuudessa on kyseessä ja kestäiskö sittenkin pientä sadetta?

Kiitos.
Helpompi kun hommaat tuohon isomman akun, ainakin 20 ah akkuja saa tai toisen vara-akun ja ennen reissua lataat kummatkin ja kesken reissua voi vaihtaa täyden akun tyhjän tilalle.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Tänään käytiin nineboteilla eka lenkki. Täytyy sanoa että valinta osuneen kerrankin kohdilleen. Kiitos kaikille kommentoineille avusta.
Lenkki oli noin 25km. Vaimo ajoi max G30LE:llä ja minä max G30 II. Vaimolla 2 tolppaa akkua jäljellä ja minulla 3 lenkin jälkeen. Eli lähemmäs 40km lienee molemmilla todellinen toimintamatka. Reitillä oli vielä useita erittäin jyrkkiä ja pitkiä mäkiä joissa vedettiin tehoa oikeasti, hyvin jaksoivat kuitenkin nousta. Tuo LE malli kulkee selvästi kovempaa, molempien alla meni parhaillaan kolmeakymppiä, kun taas tuo II versio pysähtyi 25:een alamäessäkin. LE on käytettynä hankittu joten liekkö ladattu joku turbofirmis siihen. Tosi tanakoita ja mukavia lautailla nuo ovat. Ainoa pieni miinus tulee runpujarrusta joka rohisee ikävästi. Alkuun pelkäsin että oma 110kg paino on liikaa mutta ei näyttänyt menossa tuntuvan yhtään. Rahaahan noihin paloi suunniteltua enemmän mutta koen saaneeni rahalle vastinetta. Toki aloittelijoita ollaan, eli muista laudoista ja niiden ominaisuuksista ei ole kokemusta.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609
Tuntuu että kaikki mikä vaan voi mennä pieleen niin myös menee.. Vsett8+ menee siis palautukseen kun tuli käytettynä(?) mulle vaikka uutena ostin, ja nyt vanhasta laudasta ilmeisesti hajosi jotain vaikka eilen vielä toimi. Eli juuh tuossa on vain sähkömagneettijarru edessä ja nyt se ei enää toimi "asteittain". Eli jos jarrua painaa kevyesti, mitään ei tapahdu. Painan hieman kovempaa niin leikkaa täysin kiinni, eli vauhdissa aikamoinen töksäytys kun jarruttaa. Jalkajarru toki siinä on niin pitänee sitä opetella käyttämään mutta mitä veikkaate mikä tuossa mättää? Mietin vaan kuinkahan kalliiksi senkin korjaus tulee kun ei itse osaa.. voi tulla vaikeeksi myydä tämä lauta eteenpäin kun hajoaa käsiin o_O.

Tutkin muuten tuota Vsett8+ tarkemmin ja ohjaustangossa sekä astinlaudan sivussa on jotain outoja haaleita tahroja jotka ei lähteneet pyyhkimällä pois, ja alapuolella maalipinta hieman kärsinyt yhdestä kohtaa. Milläs todistan että tuote tuli tämmösenä minulle enkä sitä itse ole käyttänyt? Lisäksi Vsett8+ ei löydy enää varastosta niin en voi vaatia uutta tilalle vaan kaupan purku joten pitäis saada rahat takaisin ilman mitään arvonalenemisjuttuja..
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Oletteko kellottaneet jollain karkealla tavalla 0-25km/h aikoja?

Täällä syntyi suuri pettymys, Speedway leger joku maanantaikappale. Kellotin noin 7-8 sekuntia, kun pitäisi olla youtuben ja scooter guiden mukaan 4,3 sekuntia. Hohhoo, taitaa mennä tää yksilö palautukseen.

ja juu, akussa oli virtaa ja setupit ok. Painokaan selitä, olen 85kg ja toi testi tehty 75kg ihmisellä.
Onpas hidas kiihtyvyys. Omalla sähköpyörällä tottunut siihen, että 0-50km/h on noin 2.3s luokkaa. Joo toki sähköpyörät ja laudat on eriasia, mutta kavereilla lautoja jotka kiihtyy alle 3s tuonne 50km/h. Tuo 25km/h tulee noin 0.8 sekunnissa (gps mitattu). Ja itsellä painoa reppu selässä se n 110kg.

Teetauksessa käytetty tuollaista drag racer appia

 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Kävin reilu tunti sitten Ala-Tikkurilan Lidlissä ja samaan aikaan liikennevaloista lähti lava-auto Tikkurilan suuntaan kunnolla kiihdyttäen.

Tikkurilan suunnilla on nyt menossa jotkut jenkkiautojen ajot ilmeisesti kun näkyi hienoja vanhoja autoja ja vähän uudempiakin tuunattuja menopelejä.

Sain kiinni ekoissa liikennevaloissa Kelan kohdalla ja pääsin Tikkurinkosken kohdalle ja kuulin kun huusivat ikkunasta "saatana toi sai meidät kiinni" :D
Joka kuun kolmas perjantai on Vantaa cruising Heurekan parkkiksella. Siellä paljon jenkkkiautoja ja polttavat kumia. Mukava käydä katsomassa hienoja autoja.


Tuolta linkistä löytyy hyviä kuvia runsaasti:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Onpas hidas kiihtyvyys. Omalla sähköpyörällä tottunut siihen, että 0-50km/h on noin 2.3s luokkaa. Joo toki sähköpyörät ja laudat on eriasia, mutta kavereilla lautoja jotka kiihtyy alle 3s tuonne 50km/h. Tuo 25km/h tulee noin 0.8 sekunnissa (gps mitattu). Ja itsellä painoa reppu selässä se n 110kg.

Teetauksessa käytetty tuollaista drag racer appia

On minullakin moottoripyörä joka kiihtyy 0-100 3 sekunnissa, että onpas hidasta. Pointti nyt oli vertailla scuutteja. Scooter guiden testien mukaan Speedway leger on nopeimpia scuutteja 4,3s 0-25 ajalla (1000 hinnassa).

Eli millä scuutilla noi ajat?

3-5k€ scuutit näyttäs menevän 0-55kph 5-6 sekunnissa, joten reippaan viritetty toi mainitsemasi kaverin scuutti.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Oletteko kellottaneet jollain karkealla tavalla 0-25km/h aikoja?

Täällä syntyi suuri pettymys, Speedway leger joku maanantaikappale. Kellotin noin 7-8 sekuntia, kun pitäisi olla youtuben ja scooter guiden mukaan 4,3 sekuntia. Hohhoo, taitaa mennä tää yksilö palautukseen.

ja juu, akussa oli virtaa ja setupit ok. Painokaan selitä, olen 85kg ja toi testi tehty 75kg ihmisellä.
Kokeilin omalla laudalla niin 5.1s/25kmh
Ei kyllä mikään helppo kyllä mitata mutta tota luokkaa kuitenkin.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Kokeilin omalla laudalla niin 5.1s/25kmh
Ei kyllä mikään helppo kyllä mitata mutta tota luokkaa kuitenkin.
Kiinnostavaa. Mikä lauta?

Ja tohon Speedwayn aikaan, 7-8s on teholla 2/3. Teholla 2 pysyi melkein Aovo Pron (350w) perässä, kun aovossa 35kg kuljettaja ja itse olin reppuineen about 90kg. Oma kämmi, teholla 3 en ole vielä ehtinyt kellottaa, mutta vaikuttaa olevan lähellä 4s.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 391
Viestejä
4 159 574
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom