Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Onko noista denvereistä kokemuksia?
Tuossa olis 10" pyörät, jousitus, maksimipaino 120kg ja akku 10Ah, eli vois hyvällä tuurilla päästä 15-20km meikäläisen alla (110kg)..
Vai löytyykö 500€ hintaluokkaan parempaa vaihtoehtoa?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
Onko noista denvereistä kokemuksia?
Tuossa olis 10" pyörät, jousitus, maksimipaino 120kg ja akku 10Ah, eli vois hyvällä tuurilla päästä 15-20km meikäläisen alla (110kg)..
Vai löytyykö 500€ hintaluokkaan parempaa vaihtoehtoa?
Mä en välttämättä lähtisi Denverillä. Xiaomilta löytyy Pro 2 samoilla nurkilla.

Eroa tuohon on se että kulkee 45km akullisella kun tuo menee 30km.
Painoraja valmistajan mukaan 100kg, Denverissä 120kg. Ei se Xiaomi rikki mene yli satakiloisen allakaan, mutta varmasti näkyy moottorin jaksamisessa.
Ei jousitettua etuhaarukkaa kuten Denverissä. Ei muuten näy kuvassa millään lailla. Jossakin tangon sisällä olettettavasti.
Renkaat on 8.5" eikä 10" kuin tuossa.
Latausaika 7-8h kun Denverissä 2-3h.

On tuossa muutamia seikkoja jotka puoltavat Denveriä, mutta isompi akku vaikkakin pidemmällä latausajalla ja Xiaomin laatu taas sitten puoltaa Xiaomia. Toki mulla on vähän puolueellinen näkemys kun itse ajelen Pro 2:lla enkä Denveriä ole käyttänyt koskaan, joten sillä varauksella.

Jos pääsisit jossakin kokeilemaan Xiaomin vehjettä ja sitä miten se käyttäytyy sun ajossa. Motonetillä varmaan on kokeilumopo jossakin että pääsisi ihan pienen pihalenkin kokeilemaan ja vertaamaan sitä tuntumaa.

Näissä pirulaisissa kun on se juttu että vaikka näyttävät samalta niin jollakin ajo voi olla paljon mukavampaa kuin toisella, eikä useinkaan pääse vertailemaan ensin että mikä olisi itselle sopiva.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Mä en välttämättä lähtisi Denverillä. Xiaomilta löytyy Pro 2 samoilla nurkilla.

Eroa tuohon on se että kulkee 45km akullisella kun tuo menee 30km.
Painoraja valmistajan mukaan 100kg, Denverissä 120kg. Ei se Xiaomi rikki mene yli satakiloisen allakaan, mutta varmasti näkyy moottorin jaksamisessa.
Ei jousitettua etuhaarukkaa kuten Denverissä. Ei muuten näy kuvassa millään lailla. Jossakin tangon sisällä olettettavasti.
Renkaat on 8.5" eikä 10" kuin tuossa.
Latausaika 7-8h kun Denverissä 2-3h.

On tuossa muutamia seikkoja jotka puoltavat Denveriä, mutta isompi akku vaikkakin pidemmällä latausajalla ja Xiaomin laatu taas sitten puoltaa Xiaomia. Toki mulla on vähän puolueellinen näkemys kun itse ajelen Pro 2:lla enkä Denveriä ole käyttänyt koskaan, joten sillä varauksella.

Jos pääsisit jossakin kokeilemaan Xiaomin vehjettä ja sitä miten se käyttäytyy sun ajossa. Motonetillä varmaan on kokeilumopo jossakin että pääsisi ihan pienen pihalenkin kokeilemaan ja vertaamaan sitä tuntumaa.

Näissä pirulaisissa kun on se juttu että vaikka näyttävät samalta niin jollakin ajo voi olla paljon mukavampaa kuin toisella, eikä useinkaan pääse vertailemaan ensin että mikä olisi itselle sopiva.
Tuohan se on justiinsa kun missään ei oikein pääse kokeilemaan noita. Tuo denveri on selkeästi painavampi kuin muut, onko se sitten hyvä vai huono pelkästään..
Mukava olis kun vois verrata vaikka tuota xiaomia ja denveriä keskenään millaisia ovat huristella isomman ihmisen..
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
Tuohan se on justiinsa kun missään ei oikein pääse kokeilemaan noita. Tuo denveri on selkeästi painavampi kuin muut, onko se sitten hyvä vai huono pelkästään..
Mukava olis kun vois verrata vaikka tuota xiaomia ja denveriä keskenään millaisia ovat huristella isomman ihmisen..
Piti vielä varmistaa nuo mitat. Xiaomi ei ole korkein mahdollinen lauta ja itsellä 180cm:nä huomaa että pidemmälle kaverille voi olla vähän epäluonteva ajaa matalammalla koneella. Mutta ei Denver siinä paremmaksi pistä koska mitat muutaman sentin heitolla saman suuntaiset.
Painon puolesta eroa on 6kg. Vaikka akku Denverissä on pienempi niin rakenteen lujuudessa näköjään otetaan vastaan koska se on se painavampi näistä kahdesta. Voi toki olla ihan metallin kestävyydessäkin eroja, ettei välttämättä tarkoita että Xiaomi olisi ajossa paljon heppoisempi.

Nineboteista olen nähnyt aika paljon raporttia että huoletta kestävät 130kg käyttäjiä vaikka lauta ilmoittaa 100kg maksimin. Tämä jenkeissä missä Xiaomia ei varmaan niin paljoa näe, eli paha sanoa onko niiden kestävyys samaa luokkaa.
Segway Ninebot G30 Max täyttäisi varmasti hyvin kriteerit koska siinä on akkua sen verran ettei heti lopu isommallakaan kuskilla ja 10" renkaatkin löytyy. Tosin se on sitten taas hintavampi keikka.

Täälläkin foorumilla on sitten Augmentin käyttäjiä ja mitä olen ymmärtänyt niin ovat tyytyväisiä. Augment siis ottaa kuukausivuokran laitteesta ja sen päätteeksi saat laitteen omaksesi, eli tavallaan osamaksu, jonka saa ilmeisesti myös maksaa kerralla. Siinä täyttyy ainakin tuo 10" renkaat ja 120kg painoraja mitä katselin tuota ES210 -mallia.
Sellaisesta kokemuksia varmaan osaa täällä joku kertoa mutta noin paperilla ei välttämättä huono vaihtoehto Denverille jos tuo 100kg painoraja muissa skuuteissa arveluttaa.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Noita inmotioneita L9 tai S1 ei saa mistään Suomen puolelta alle tonnin ja dhgatella on nyt hinnat nousseet, S1 malliakaan ei taida saada enää viidensadan pintaan kotiin tuotuna. Siinä on paras mitoitus tällä hetkellä jos on pituutta 195 niinku mulla ja 48kenkiäkin mahtuu siinä laudan päällä kääntelemään järkevästi. Ohjaustanko on just luontevalla korkeudella. Ja jousitus toimii hyvin. Yks päivä repussa tavaraa ja 120kg meni rikki, normisti siinä 115kg nurkilla. Etuhaarukoissa on 20mm yläreunasta käynyt joustoissa ja asetus on siinä mitä laatikosta otettuna, täytys koittaa onko paljon kirimisen varaa, mutta kun ei ole pohjaamisen tunnetta, niin kirii sitten kun väljistyy muuten. Tietty noiden takuujutut ja varaosapolitiikka yms ei niin kattavasti varmaan toimi mitä tässä jo moneen kertaan luetelluilla tunnetuimmilla merkeillä.
Mutta tosiaan tuo sopiva korkeus ja tila jaloille & jousituksen toiminta ja pääsee vähintään varmasti sen 40km rajummassakin käytössä painon kanssa mitä tullut testattua on parhaat ominaisuudet.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Mitä noihin moottoreihin tulee niin aika hyvin demonstroitu tietämättömyyttä. Eihän sitä ookkaan kun useemmalla sivulla puhuttu siitä et sillä moottorin nimellisäteholla tai huipputehollakaan ei oo ihan kauheesti väliä, vaan kontrolleri määrittelee mitä sinne lykitään. Ei se kovinkaan ennenkuulumatonta oo et noista kutitellaan virtarajoja pikkasen ylöspäin ja ollaankin siellä kilowatin nurkilla sit.
Niin, paljonko tuollaisesta nimellisteholtaan 350W moottorista on mahdollista ulosmitata kutittelemalla. Rajansa siinäkin. Tuskin päästään käytännössä lähellekään kilowattia. Ei sinne voi mitä tahansa syöttää. Moottori määrittää sen kuinka paljon sille voi antaa mehua kontrollerilta eikä päinvastoin. Hyvänen aika sentään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
On nuo vuokralaudat Porissa (bird, swup, joe) sellaisia räpellyksiä että alta pois. Noista kolmesta ainoastaan bird kulkee 25 km/h mutta tärisee niin että legot tippuu suusta. Huoh, taas odotellaan sitä kuuluisaa hobbyhallin toimitusta. Tänään piti olla uusi lauta perillä..

Mitä taas tuohon G30 vs Pro2 vääntöön tulee, niin kummatkin on tuhnumoottoreillaan silkkaa roskaa tuohon hintaan. Kyllähän ne jotain neuvolassa punnittavia kuljettaa.
Niin mitä sää sitten ehdotat tuohon 500-700e hintaluokkaan? :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
En ole koskaan ajanut umpikumeilla, mutta voisin kuvitella hampaidenpaikkojen putoavan varsinkin mukulakivikaduilla?

Kai niitäkin on jollain tavalla joustavia olemassa.
En usko että se kumi siinä niinkään joustaa. Mutta se jousitus kyllä joustaa paremmin kuin minkään mallin rengas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Niin, paljonko tuollaisesta nimellisteholtaan 350W moottorista on mahdollista ulosmitata kutittelemalla. Rajansa siinäkin. Tuskin päästään käytännössä lähellekään kilowattia. Ei sinne voi mitä tahansa syöttää. Moottori määrittää sen kuinka paljon sille voi antaa mehua kontrollerilta eikä päinvastoin. Hyvänen aika sentään.
Rajat on joo, mut kyllä ne kestää huomattavasti enemmän mitä ilmotettu. Kilowatti ei oo kummallekkaan moottorille homma eikä mikään, oma M365 44,4v akulla täyteen ladattuna (eli 51v) otti yli sen kilowatin ongelmitta viime kesän kuumimillakin helteillä, lämpenihän se moottori joo aika kuumaks mut en kyllä sitä saanu kärtsättyä mitenkään.

Ja kumpaa sä oikeen ohjelmoit, moottoria vai controlleria? Se moottori ottaa vastaan sen mitä sille syötetään, syötät sille liikaa niin sit se kärtsää. Ei se mitään rakettitiedettä oo, M365 ja Max G30 voi vapaasti säätää sitä tehoa mihin suuntaan haluaa (tietysti akun purkuvirran rajoissa), asia minkä oisit voinu selvittää googlettamallakin, mut sen sijasta näytät tietämättömyyttäs vielä enemmän.

Maxiin on muutenkin porukka lyöny noita 48v akkuja kiinni joilla sit mennäänkin +40kmh. Ei varmaan tarvi kovinkaan fiksu olla veikatakseen et vaatiikohan toi yli kilowatin tehoja vai ei. Saavutettavissa ihan sillä vakiomoottorilla sekin.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Tollasen matkan pääsin Max G30:lla jo huhtikuussa 105kg painollani. Lämpötila oli siellä 12-15 asteen nurkilla. Tuulta ei nimeksikään.
Screenshot_2022-05-17-22-55-05-91_520da75ad144d75886bb7b8afd69a525.jpg
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Asiaton käytös - henkilökohtaisuudet
Ja kumpaa sä oikeen ohjelmoit, moottoria vai controlleria? Se moottori ottaa vastaan sen mitä sille syötetään, syötät sille liikaa niin sit se kärtsää. Ei se mitään rakettitiedettä oo, M365 ja Max G30 voi vapaasti säätää sitä tehoa mihin suuntaan haluaa (tietysti akun purkuvirran rajoissa), asia minkä oisit voinu selvittää googlettamallakin, mut sen sijasta näytät tietämättömyyttäs vielä enemmän.
Aivan uskomattoman typerä kysymys heti alkuun, kun on näemmä luetun ymmärtämisessä ongelmia. Sillä moottorilla ei todellakaan ole kapasiteettia ottaa kaikkea vastaan mitä syötetään ja aivan takuulla kärvähtää jossakin vaiheessa kun mennään tarpeeksi kauan harmaalla "lämpenihän se moottori joo aika kuumaks" alueella. Ensin oli ironista kun mainitsit tietämättömyyden, mutta toinen kerta putkeen on jo aika surullista. Onnea.

Toisekseen, mikäli tuolle G30 surkuhupaisalle moottorille syötetään isoa miestä oikeasti liikuttavaa spedevirtoja, niin voi jättää samalla hyvästi akunkestolle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
272
Mitä olen seurannut niin sitä on tarjolla joka viikko. Hinta vaihtelee 519-549e. Itsellä tuote oli seuraavana päivänä saatavilla kun klikkasin tuota:



Hobbyhallissa 3 eri väriä tuotteesta niin klikkaa jokaista.

Baltiassa muutama saman konsernin verkkokauppa ja mikäli Suomessa joku utelee niin tulee nopeasti yksi kappale tarjolle. Liettuassa ainakin valkoista tarjolla tällä hetkellä.
Näköjään tolla taktiikalla tuli aika nopeaan saataville, mutta hintakin on ihan eri eli 721€. Tuolla hinnalla en lähde vielä ostamaan, vaan mennään vielä vanhalla toistaiseksi.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Näköjään tolla taktiikalla tuli aika nopeaan saataville, mutta hintakin on ihan eri eli 721€. Tuolla hinnalla en lähde vielä ostamaan, vaan mennään vielä vanhalla toistaiseksi.
No jopas hinta pomppas. Taitaa olla tavara vähissä. Kantsii tarkkailla, kun X8 oli myös välissä jotain 600e ja seuraavana pvänä taas sen 369e.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
272
No jopas hinta pomppas. Taitaa olla tavara vähissä. Kantsii tarkkailla, kun X8 oli myös välissä jotain 600e ja seuraavana pvänä taas sen 369e.
Juu pitää seurata ja muista ku mustasta ei oo tullut vielä ilmotusta et ois tullut lisää. Kattoo mikä niiden hinta on sit, jos saatavat lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Asiaton käytös - henkilökohtaisuudet
Aivan uskomattoman typerä kysymys heti alkuun, kun on näemmä luetun ymmärtämisessä ongelmia. Sillä moottorilla ei todellakaan ole kapasiteettia ottaa kaikkea vastaan mitä syötetään ja aivan takuulla kärvähtää jossakin vaiheessa kun mennään tarpeeksi kauan harmaalla "lämpenihän se moottori joo aika kuumaks" alueella. Ensin oli ironista kun mainitsit tietämättömyyden, mutta toinen kerta putkeen on jo aika surullista. Onnea.

Toisekseen, mikäli tuolle G30 surkuhupaisalle moottorille syötetään isoa miestä oikeasti liikuttavaa spedevirtoja, niin voi jättää samalla hyvästi akunkestolle.
Ei jumalauta nyt oikeesti, leikitsä tyhmää vai ootko oikeasti vaan yksinkertasempi kaveri? Oon tavannu fiksumpia kodinkoneitakin ku sinä.

Enkös mä just sanonu et se moottorikin kyllä kärtsää jos sille syöttää liikoja? Onneks olkoon, totesit saman asian.

Ei sen myöskään pitäis tulla yllätyksenä et akunkesto kärsii jos alkaa tehorajoja nostelemaan enempää. Jännä juttu miten se alkaa kuluttamaan enemmän virtaa jos sille syöttää enemmän virtaa. Ihan outo konsepti. Mut siitä nyt ei muutenkaan ollu puhe ollenkaan.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
@living_death
Tuli otettua juuri tuo vaimon Fitnord Swift+ ajoon. Nykäisin taajama-alueella 10km lenkin ja viidestä palkista jäi jäljelle vielä kaksi. Välillä vilkutti vain yhtä mutta elpyi kuitenkin kahteen takaisin vaikka ajelin vielä reilun kilometrin sen jälkeen.

Joulukiloja tosiaan oli tullut, pitikin mennä tarkistamaan. Eli kaikkinensa laudan päällä oli 90kg painoa. Ylämäkiä yritin löytää vähän reitille myös.

Vääntö ylämäkiin on jotakuinkin samaa luokkaa kuin Xiaomin Pro 2:lla, pahimmillaan 13km/h jos mäen alta yrittää kiihdyttää.

Kai tähän voisi muutakin jorista tuosta laudasta kun ekat kunnon tyypit tuli viimeinkin otettua. Viime kesänä tuli vain vähän testattua.

Tämä siis verrattuna kokemuksiin Xiaomin Pro 2:lla ajoon:
Tahtoo lähteä liikkeelle ärhäkämmin kuin Pro 2 ja kiihtyy yllättävän mukavasti maksimeihin. Myyjä kertoo että vakkari aktivoituu 6 sekunnin painalluksella mutta useampaan kertaan ajossa totesin ettei todellakaan ole kauempaa kuin 2 sekuntia, mikä oli itselle pelkkää bonusta. Vaimo taasen moittii liian nopeaa vakkaria.
Jarru toimii yllättävän napakasti, omaan makuun jopa vähän liian hyvin kun olen tottunut omalla siihen että alussa on pienet löysät joilla saa säädettyä vauhtia ennen kuin kunnolla jarruttaa. Tämä voi osittain johtua omasta jarruvaijerin löystymisestä ja pienestä jarrumekaniikan säädöstä, joten ihan bränikkään Pro 2:n en osaa täysin verrata. Takalokarin kantapääjarru on pahinta paskaa. Ei auta juuri mitään ajossa ja korkeintaan sotkee tasapainoa. En suosittelisi sen käyttöä.
Moottorijarru laitteesta löytyy toki, en tiedä mikä mekaniikka, mutta ihme rohinaa alkaa eturengas pitämään jarruttaessa, aivan kuin vanhan liiton rumpujarru oli siellä. Xiaomilla ei ole koskaan vastaavaa ollut. Mutta jarru toimii siitä huolimatta, ehkä se on ominaisuus.

Astinlauta on kevyempi kuin Xiaomissa mikä helpottaa nostamista rotvallien yli yms, mutta taluttaessa se helposti paukahtaa pohkeille kun siinä ei ole painoa. Vastaavasti tankorunko on paksumpi joten kantaminen on työläämpää, varsinkin lyhytsormiselle.

Valmistaja ilmoittaa maksimivauhdin 20km/h mutta meneehän tuo 26km/h oman mittarinsa mukaan.
Kiva toiminto on se että kun vakkarin poistaa alamäkiin niin laite rullaa vapaalla ilman automaattisia jarrutteluja, mitä Xiaomi ei tee, vaan jarruttaa maksimivauhdin tullessa vastaan.
Fitnordilla laskettelin alamäkiä aina 34km/h vauhdilla. Jos liikennettä ei olisi ollut niin varmaan olisi kovempaankin uskaltanut, mutta nyt ei.

Kuopat ja töyssyt laite tuntui ottavan vastaan vähän isommilla tärinöillä kuin Pro 2, mutta oma muisti voi pettää ja 8.5" renkainen Pro 2 saattoi olla samanlainen. 10" renkainen ei ole.

Kyllä pitää sanoa että oikeastaan mä vähän yllätyin siitä ettei tuo nyt täysin kökkö lauta ole. Jos joku haluaa helpon laudan hyvään hintaan ja kriteerinä jostakin syystä on vaihdettava akku niin ei tää huono ole. Fitnord Reach ja Discovery on isompia malleja ja jos muuten ovat samaa luokkaa tuon Swift+:n kanssa niin kannattaa melkein kytätä tarjouksia.
Viime syksynä näitä myytiin -50% hintaan ja ylimääräinen akku kaupan päälle. En muista onko OVH:ta muutettu tälle vuodelle mutta nyt hinnat -20% ja lisäkkua ei saa.

Mutta otan vielä huomenissa loput mehut tuosta akusta irti ja katselen paljonko sitä vielä on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Kerkesi pienet kokeilut tehdä tänään tulleella Ninebot G30E II laudalla. Pistin kuljaillessani 1.7.0 firmiksen kun tarjosi ja näkyi menevän sporttimoodilla sitä 24-25 km/h nopeutta

Ensi viikolla pääsee vasta jatkamaan harrastelua kun pukkaa reissua.

Tosi hyvä eka vaikutelma.
 
Liittynyt
18.05.2022
Viestejä
1
Hommaamassa ensimmäistä omaa lautaa. Ketjua luettuani on selvinnyt että Ninebot Max G30E II on monen mielestä paras valinta. Itselleni tärkeintä on että pääsee 100 kg painolla (kuski + reppu) 10-20% mäkiä ylös pari kilometriä per suunta ja yhteensä parikymmentä kilometriä tasaista päälle lisäksi. Paino myös tärkeä koska kuljetan lautaa pienessä lentokoneessa.
Ymmärrän että E-Way E-600 Maxissa on ollut laatuongelmia, mutta jos tarkoituksena ei ole päivitellä softia tai muutenkaan muokata lautaa niin voisiko joku tiivistää miksi en ostaisi E-Waytä 150 eur halvemmalla kun siinä on 600W vs 350W teho, 48V vs 36V akku, maksimipaino 125kg vs 100kg, 5km pidempi range (paperilla) ja on hieman kevyempi?
Luulisi, että noilla spekseillä mäet hoituvat paremmin?
Integroitu laturi on toki kätevä, en löytänyt tietoa minkälainen laturi E-Wayssä on.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
Hommaamassa ensimmäistä omaa lautaa. Ketjua luettuani on selvinnyt että Ninebot Max G30E II on monen mielestä paras valinta. Itselleni tärkeintä on että pääsee 100 kg painolla (kuski + reppu) 10-20% mäkiä ylös pari kilometriä per suunta ja yhteensä parikymmentä kilometriä tasaista päälle lisäksi. Paino myös tärkeä koska kuljetan lautaa pienessä lentokoneessa.
Ymmärrän että E-Way E-600 Maxissa on ollut laatuongelmia, mutta jos tarkoituksena ei ole päivitellä softia tai muutenkaan muokata lautaa niin voisiko joku tiivistää miksi en ostaisi E-Waytä 150 eur halvemmalla kun siinä on 600W vs 350W teho, 48V vs 36V akku, maksimipaino 125kg vs 100kg, 5km pidempi range (paperilla) ja on hieman kevyempi?
Luulisi, että noilla spekseillä mäet hoituvat paremmin?
Integroitu laturi on toki kätevä, en löytänyt tietoa minkälainen laturi E-Wayssä on.
Ensimmäisenä tulisi mieleen varaosien saatavuus. Vaikka koneet keskenään näyttävät samalta niin Wilfan maahantuoja on sanonut että osat eivät ole yhteensopivia. Ninebottiin niitä saa, Wilfaan en tiedä saatavuutta. Eway.fi -sivusto kehuu että sieltä saa varaosia laitteeseen, mutta kaupan inventaario näyttää olevan Xiaomia ja Segwayta mitä varaosiin tulee.

En tiedä mistä vertailit hintoja mutta kotimaisissa kaupoissa katsoin että tuo 150€ hintaero toteutuu. Ulkomailta tilanteen saa kuitenkin Segwayta kilpailukykyiseen hintaan. E-Waysta en tiedä saako myös niitä, mutta kannattaa tarkistaa.

Lentokoneen kun mainitsit niin ihan mielenkiinnosta, miten näiden lautojen kuljetus koneessa? Eikö joku akkukennoston kokoa rajoittava juttu ollut? Lentorahtina ei vissiin saa nykyään enää kännyköiden virtapankkejakaan kuljettaa, vain laivalla.

Mutta ei tuo E-Way paperilla huonolta vaikuta. Viime kesänä täällä oli muutamia sellaisen hankkineita. Käyttökokemuksia odotellessa.

Edit: Pieni lentokone taitaa viitata kuitenkin yksityiseen eikä kaupalliseen lennostoon, eli ei liene ongelma.
Mäkien kanssa mä en usko että tuo moottorin koko tekee merkittävää eroa. Meinaan siis että Segwayn voimat varmaan riittävät ihan kivasti monenlaiseen mäkeen.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Aika rohkeesti jotkut tontut vielä painaa kaks päällä menemään, vaikka noista 40€ sakoista ja tarkemmasta seurannasta yms on rummutettu jo jonkin aikaa lehdissä ja vaikka missä. :)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Aika rohkeesti jotkut tontut vielä painaa kaks päällä menemään, vaikka noista 40€ sakoista ja tarkemmasta seurannasta yms on rummutettu jo jonkin aikaa lehdissä ja vaikka missä. :)
Taitaa tyypillinen kakspäällä vuokraskuutilla kulkeva olla tehovalvontauutisoinnin katveessa. En käytä snapchattia yms niin en tiedä onko valvontauutisointi ylettynyt sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
554
Kerkesi pienet kokeilut tehdä tänään tulleella Ninebot G30E II laudalla. Pistin kuljaillessani 1.7.0 firmiksen kun tarjosi ja näkyi menevän sporttimoodilla sitä 24-25 km/h nopeutta

Ensi viikolla pääsee vasta jatkamaan harrastelua kun pukkaa reissua.

Tosi hyvä eka vaikutelma.
Oma DHGATE:sta tilattu G30 liikkuu sporttimoodilla tasan 30 (alamäessä hetkellisesti 32) myös pieneen ylämäkeen (85kg).

Tätä on varmaan jo kysytty mutta mikä tankolaukku (tai laukku yleensä) sopisi G30:seen. Laturijohto, paikkasarja sekä (ehkä) lukko. Jos ei lukkoa tankolaukkuun niin sellainen joka olisi pystyputkessa jollakin telineellä tuntuisi ehkä järkevimmältä.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Rekka toi parisen päivää sitten Minimotorsin Speedway Leger Pro:n. Tarjouksessa nyt 995€.
(Speedway Leger Pro - Electric Scooter - Dualtron Nordic)

Valinta oli melko sekasortoa, koska eri valmistajia on lukuisia ja lisäksi näistä eri valmistajien tuotteista on eri brändien tuotteita.

Kriteerit olivat:
- kuljettaa 85kg + 10kg reppua ylämäissä sallittua nopeutta 25km/h -> toteutuu. Samoissa ylämäissä esim. e25e Ninebot jaksaa kuljettaa 10-15km/h.
- kiihtyy. Kyllä ja ei. Ei tuo mitattu 5 s 0-25km/h ole tuntuva, mutta noin 1s nopeampi kuin G30 Max. Speedway kuitenkin nopeimpia tuohon hintaluokkaan ja oli nopeampi youtuben testeissä kuin eräs kiinalaismerkki 2x500w moottoreilla. Speedway Legerissä siis 52 voltilla toimiva 500w moottori.
- tyylikäs. Kyllä.
- Akku LG, Samsung tmv. Kyllä, LG:n kennot.
- Akku riittää 40km päiväsuoritteeseen. Tässä 1kwh akku, eli lähes 2x isompi kuin G30 Max. Lupaus toimintamatkasta 75km ja ohjekirjassa 80km.
- Renkaat ilmatäytteiset, mielellään jousitus. Kyllä, mukavaa menoa. Jousitus tyydyttävä takana ja edessä.
- Varaosien saanti ja toimitusaika. Kyllä, jos pulju ollut pystyssä 1999 saakka, niin eiköhän tulevatkin vuodet. Varaosia Suomesta, moni asia näyttää olevan varastotavaraa (e-scoot.fi). Lisäksi suosittu scuuttimerkki maailmalla.
- Ihan hyvä, jos muu kuin kiinalaisomisteinen firma. Todennäköisesti omistaa Etelä-Korealaiset. Firma Etelä-Koreassa perustettu 1999.
- Yleinen laatufiilis. Kyllä ja ei. Eipä nämä 1000e skuutit vedä vertoja jämäkkyydessä jollekin moottoripyörälle tai jarrut ole samaa luokkaa. Eli ei. Toisaalta verrattuna moneen muuhun, niin hyvin solidia tavaraa.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
^ Pienen testin perusteella ei. Lähinnä muut näkevät sinut. Lain kirjaimen toki täyttää, mutta oma lamppu oltava, jos haluaa hyvää valoa.

Skuutteihin yleisesti, niin kyllä on halpaa ajoa. Jos bensa-autolla maksaa nykypäivänä 100km 16€ ja sähköautolla sellaiset 3€, niin sähköpotkulaudalla 1kwh pääsee arviolta 50-70 kilometriä, eli 100km hinnaksi tulee joku 0,3€.

Bensa-> sähkö -> skuutti
16€ -> 3€ -> 0,3€
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Taitaa tyypillinen kakspäällä vuokraskuutilla kulkeva olla tehovalvontauutisoinnin katveessa. En käytä snapchattia yms niin en tiedä onko valvontauutisointi ylettynyt sinne.
Eikä näihin ravi- ja yleensä hevosjuttujulkaisuihin, kun yks päivä kaks turpeeta mannee tuli vastaan semmosella vihreellä vuokralaudalla. En tiedä kumpi oli gf ja miten helvetissä ne siinä yleensä pysyi...
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
X9 tuli perille. X-sarjalaiseen tapaan ajomukavuuteen on panostettu ja sitä on vielä parannettu entistä leveämmillä(7cm) tubeless kumeilla, sekä levyjarruilla myös edessä. Ennakkoon hieman kauhistutti ajatus jarruista myös edessä, vaikkakin lukkiutumattomat. Kokeilun jälkeen olen taas sitä mieltä, että levyt edessä ja takana säädettäisiin jopa laissa pakolliseksi. Huomattava lisä jarrutuksen tehokkuuteen ja vakauteen, eli turvallisuuteen.

Sitten se voimapuoli. Toisin kuin 350W pikkuveljensä(X7), niin sarvista joutuu oikeasti pitämään kiinni kiihdyttäessä. Keskustaan kulkevalla reitillä on kohtalaisen pitkä ja tiukka ylämäki jossa X7 jaksoi mennä täydellä akulla 16-17km/h. X9 puolella akulla 29-30 km/h.

40km/h tuntuu jotenkin niin överiltä pyörätiellä muiden seassa, että suosiolla löin rajoittimen 32 km/h. Pitää lähipäivinä testata tuota akunkestoa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
611
Se säätömutteri on pelkästään jännästi muotoiltu mutteri jolla säädetään jarrun kytkeytymispistettä, löysytät mutteria sen verran että saat kierteelle tipan lukitetta ja sen jälkeen kiristät sen mutterin takaisin paikoilleen niin että jarru ei laahaa mutta jarrukahvasta saat jarrun lukkoon saakka. Se mutteri on lovettu niin että jousen _pitäisi_ pitää sitä jännitteessä niin että kierrelukitetta ei tarvitsisi mutta mulla ei ainakaan riittänyt se... Yksinkertainen mekanismi, varmasti tajuat kunhan pääset livenä ihmettelemään eikä operaation tarvitse työkaluja. Laudan mukana tulee sellainen ensiapu työkalusarja jossa on kuusiokoloja, hylsyjä ja ruuvikärkiä mutta laatu vaikuttaa sellaiselta että käyttäisin vasta viimeisenä hätävarana niitä.

Itse kosteussuojasin ne nopeusrajoittimen johdot kutistesukalla.
Tyhmä kysymys mutta viittitkö selventää tuota jarruhommaa? Eka vehje itsellä jossa tän tyyppinen jarru. Mistä tiedän että jarru menee lukkoon saakka, muttei laahaa? Tänään illemmalla tulee tuo vehje viimein ja heti tekis tietenkin mieli käydä koeajamassa mutta pitänee hoitaa tämä mutteriasia kuntoon ainakin ensin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
X9 tuli perille. X-sarjalaiseen tapaan ajomukavuuteen on panostettu ja sitä on vielä parannettu entistä leveämmillä(7cm) tubeless kumeilla, sekä levyjarruilla myös edessä. Ennakkoon hieman kauhistutti ajatus jarruista myös edessä, vaikkakin lukkiutumattomat. Kokeilun jälkeen olen taas sitä mieltä, että levyt edessä ja takana säädettäisiin jopa laissa pakolliseksi. Huomattava lisä jarrutuksen tehokkuuteen ja vakauteen, eli turvallisuuteen.

Sitten se voimapuoli. Toisin kuin 350W pikkuveljensä(X7), niin sarvista joutuu oikeasti pitämään kiinni kiihdyttäessä. Keskustaan kulkevalla reitillä on kohtalaisen pitkä ja tiukka ylämäki jossa X7 jaksoi mennä täydellä akulla 16-17km/h. X9 puolella akulla 29-30 km/h.

40km/h tuntuu jotenkin niin överiltä pyörätiellä muiden seassa, että suosiolla löin rajoittimen 32 km/h. Pitää lähipäivinä testata tuota akunkestoa.
Miten sait rajoitettua tuota nopeutta? Itseäkin lauta kiinnostaisi, mutta ylinopeutta kulkevaa vermettä en uskalla hankkia ja en löytänyt rajoitusohjeita netistä

Edit. Ei ollutkaan x9 watchlistillä, sillä ei ole etujousitusta siinä
 
Viimeksi muokattu:

Ärräpää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
84
Tyhmä kysymys mutta viittitkö selventää tuota jarruhommaa? Eka vehje itsellä jossa tän tyyppinen jarru. Mistä tiedän että jarru menee lukkoon saakka, muttei laahaa? Tänään illemmalla tulee tuo vehje viimein ja heti tekis tietenkin mieli käydä koeajamassa mutta pitänee hoitaa tämä mutteriasia kuntoon ainakin ensin.
Jarru ei laahaa = rengas pyörii vapaasti kun jarrua ei paina.
Jarrun saa lukkoon = jarru kytkeytyy maksimit ennenkuin jarrukahvan liikerata loppuu, etkä saa käsivoimin jarrukahvaa tankoon saakka
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 189
Ennakkoon hieman kauhistutti ajatus jarruista myös edessä, vaikkakin lukkiutumattomat.
Millainen se jarru oikein on ja mikä siitä tekee lukkiutumattoman?

Laite on kyllä hyvin houkutteleva vaikka en nyt ole oikein investointipäällä. X8(Augmentilta) on palvellut hyvin vaikka onkin tuhnu. Nyt liki parin vuoden vähäisellä käytöllä posahti ensimmäinen sisärengas eikä mitään muuta ole hajonnut. Uutena piti tosin vähän purkaa ja koota kun kokoonpano oli tyypillisen huolimatonta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
819
Tuli hommattua Saksasta kiinalainen ilmeisesti xiaomi-kopio iScooter i9Pro. Tuli viikossa kotiin ja hintaa 285€. 350W moottori, 36v/7.5Ah ja luvataan 25km. Plussaa etulaukusta, joka tuli mukana.
Ajattelin tuota muksulle, kun se nyt on noita vuokravehkeitä välillä käyttänyt, niin voisi tuolla ajella tarvittaessa.
Tulipa käytyä itse sitten testilenkillä ja voi olla, että otankin kohta itselleni käyttöön :D
Mulla elopainoa noin 70kg ja vedin ~ 7km lenkin 20km/h comfort-asetuksella, paitsi viimeisen ylämäen 25km/h sportilla. Yllättävän hyvin veti ylämäkeen ja vasta ihan loppumäessa alkoi hyytymään 16-17km/h kieppeille. Olen tuossa samaisessa mäessä välillä katsellut muidenkin menoa ja loppupäässä on näkynyt selvästi hyytyminen muillakin lautailijoilla. Akku näytti 73% kun tulin kotiin, joten kyllä tuolla "köröttelyllä" varmaan sinne 15-20km väliin pitäisi osua.
Esite kertoi nopeusalueita olevan kolme, mutta ei tuossa ole kuin nuo kaksi.
Sovelluksen kautta saa säädettyä Comfort ja Sport -moden max-nopeudet (+cruisen). Laudan saa kulkemaan myös 30km/h, mutta mulle toi "comfort" 20km/h oli ainakin alkuun ihan sopivasti, mut kai se nälkä kasvaa syödessä.
Pääasia kuitenkin, että voi säätää muksun käyttöön pienemmät vauhdit.
Testilenkillä oli pieni pätkä hiekkatietä ja ei se kyllä mikään nautinto ollut täristellä menemään... just sellaista "paikat tippuu hampaista" menoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258


Eikös tuo abs ole hyvin pitkälti kaikissa laudoissa nykyään.

Kaikki speksit: X9
Onko tuolle moottorijarrulle joku oma käyttövipu vai toimiiko niin kuin olettaa voisi, eli jarruttaa kun ei käytä kaasua? Älyttömältä tuontuisi kyllä ajatus, että löisi renkaat lukkoon kun ei kaasua käytä niin siltä osin saatu varmaan tuo "e-abs" lisättyä spekseihin. Itse levyjarruissa ei varmaan abs jarruja ole? Vai onko näiden lautojen jarruissa tosiaan abs ihan yleisesti?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 189
Sitä minä vähän tarkoitankin, ettei potkulaudoissa normaalisti mitään abs-järjestelmää ole. E-abs on moottorijarrutuksen toimintaan viittaava mainososaston termi. Tuo X9 on ilmeisesti(joo, luin materiaalit mutta ne ovat ennenkin olleet Engrishiä) takavetoinen ja levyjarru molemmissa pyörissä. X8 onkin "lukkiutumattomalla etupäällä" koska siinä on mekaaniset jarrut vain takana ja etupää jarruttaa vain moottorilla.

Ja tosiaan tuon esitteen perusteella X9:ssä ei ole minkäänlaista lukkiutumatonta jarrujärjestelmän vaan tavalliset mekaaniset levyjarrut.

Edittiä vielä lisää: Myös X7/X8 on mainostettu ihan samalla tavalla, siinä ei tosin ollut "quadruple" vaan pelkästään "triple" brake system tarkoittaen levyjarrua takana, lokasuojajarrua takana - ja sitä ensisijaista käyttöjarrua eli etupyörän moottorijarrua. Siinäkään mainososasto ei säästellyt sanoja, vaikka jarrujärjestelmähän oli varsin vaatimaton.

X9:n jarruvarustelu puolestaan on runsas ja sitä on jo näkemättä vähän kehuttava sillä oletuksella että laatu ei ole heikompi kuin aiemmin HX:ssa. Itse asiassa siinä on enemmän kuin olisin itse suunnittelijan asemassa valinnut, mutta minähän en myöskään laittaisi tämän segmentin laitetta kulkemaan 40 km/h. :kahvi: Siinä vauhdissa ei eniten pelota heikko jarruvoima vaan arvaamattomat, yllättävät ns. turvat. Tärkeintähän järkevän kokonaisuuden kannalta on aloittaa siitä, että skuutti on takavetoinen ja edessä on kunnollinen mekaaninen jarru. Kaikki tähän päälle on ekstraa, oli se sitten hyvä lisä tai liioittelua. Voisin olla jopa niin sika, että laittaisin mieluummin kahdennusmielessä kaksi levyjarrua eteen ja jättäisin takapään moottorin varaan(ja lokasuojaläppä niille, jotka sitä tykkäävät polkea)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Oletteko kellottaneet jollain karkealla tavalla 0-25km/h aikoja?

Täällä syntyi suuri pettymys, Speedway leger joku maanantaikappale. Kellotin noin 7-8 sekuntia, kun pitäisi olla youtuben ja scooter guiden mukaan 4,3 sekuntia. Hohhoo, taitaa mennä tää yksilö palautukseen.

ja juu, akussa oli virtaa ja setupit ok. Painokaan selitä, olen 85kg ja toi testi tehty 75kg ihmisellä.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
611
Jooh tuli tilattua toi Vsett8+ lauta Kicker.fi sivulta. Aiempikin lauta heiltä eikä palvelussa tai muussakaan moittimista mutta nyt.. En ole vielä päässyt lautaa koittamaan ajossa joten ei siihen kommenttia mutta ilmeisesti lähettivät minulle käytetyn(?) kappaleen. Siis uudenveroiselta muuten vaikuttaa mutta..

Eipä tullut muuntajan kanssa piuhaa ollenkaan. Mitäs helvettiä? Siis muuntaja joo, mutta ei sitä kappaletta joka menee muuntajan ja seinän välille.. Käyköhän siihen mikä vaan johto vai onko lautta nyt käyttökelvoton ilman sitä? Lisäksi tossa Vsett 8+ pitäis olla astinlaudassa noi gripit. No, mulla ne oli siellä laatikossa. Sellaisenaan. Tarrapinta menny, ei saa astinlautaan kiinni, lisäksi toinen niistä oli katki. Sitten, aloin katsomaan sitä nopeusrajoituksen poistoa.. Juu valkoinen kaapeli pitää katkaista mutta... se on jo katki :hmm:

Kyllä nyt ihmetyttää että mikähän maanantaikappale mulle tuli..

Kannattaako tässä ees lähteä koittamaan ajoa vai soittaa kauppaan heti aamulla että mitä helv...?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 189
Eipä tullut muuntajan kanssa piuhaa ollenkaan. Mitäs helvettiä? Siis muuntaja joo, mutta ei sitä kappaletta joka menee muuntajan ja seinän välille.. Käyköhän siihen mikä vaan johto vai onko lautta nyt käyttökelvoton ilman sitä?

Siitä arpomaan. Veikkaisin C5 tai C7, mutta perustelisin että jossain skuutin muuntajassa voi olla C13, kun läppärin sun muun telkkarin muuntajissakin niitä on näkynyt. Jos kyseessä on standarditavara, niin osta jostain Motonetistä tai Prismasta(tai ota jostain kodinkoneesta lainaan), mutta kinua toki kaupasta toimituksesta puuttunut tuote.

Seiskan tapauksessa on meikäläisessä sähköjärjestelmässä piuhan toisessa päässä litteä eurotulppa, noissa kahdessa muussa schuko.

Kyllä nyt ihmetyttää että mikähän maanantaikappale mulle tuli..
Kuvauksen perusteella tarkastamaton asiakaspalautus. Tai esittely- tai testikappale.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
611

Siitä arpomaan. Veikkaisin C5 tai C7, mutta perustelisin että jossain skuutin muuntajassa voi olla C13, kun läppärin sun muun telkkarin muuntajissakin niitä on näkynyt. Jos kyseessä on standarditavara, niin osta jostain Motonetistä tai Prismasta(tai ota jostain kodinkoneesta lainaan), mutta kinua toki kaupasta toimituksesta puuttunut tuote.

Seiskan tapauksessa on meikäläisessä sähköjärjestelmässä piuhan toisessa päässä litteä eurotulppa, noissa kahdessa muussa schuko.


Kuvauksen perusteella tarkastamaton asiakaspalautus. Tai esittely- tai testikappale.
Meneekö toi nyt ihan oikein että kauppa myy uutta tuotetta mutta se onkin asiakaspalautus tms? Täyden hinnan maksanut enkä välttämättä olis ostanut jos tieto että ei uusi.

Mittarissa oli kilometrejä tosiaan neljä että ei nyt suoraan tehtaalta ainakaan voi olla..

No en nyt yöllä viitti muutenkaan mennä enää kokeilemaan niin pitää soittaa kauppaan aamulla ja kysellä vähäsen.. Kiinnostaa vaan tuo tosiaan että voiko myyjä näin menetellä..?

Laturin toki haluan mutta vituttaa nuo gripit. Muulla nyt ei väliä jos toimii ajossa, se jää nähtäväksi.
 
Liittynyt
02.05.2022
Viestejä
26
Onko jengillä puhjennu rengas kesken kovemman sähköskuutti-ajosuorituksen?

Koitan kaikin keinoin välttää skuutilla kaatumista, ja mietin kuinka suurella todennäköisyydellä vetää lipat jos kumi puhkeaa kesken reippaan nopeuden. Varmaan jos se rengas ihan hetkessä räjähtää 20+ km/h vauhdeissa riekaleiks niin lipat tiedossa, mutta huomaako esim. naulan päältä ajettua että nyt alko rengas tyhjenemään, niin että tajuaa pysäytellä ennen kaatumista tyhjenneen renkaan syystä?

Mihin muihin ajovirheisiin tai tien epätasaisuuksista johtumattomiin yllättäviin kaatumisen syihin olette skuuttaillessanne törmänneet?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 189
Onko jengillä puhjennu rengas kesken kovemman sähköskuutti-ajosuorituksen?
Ei. Tai siis joo, mutta vika ilmeni vasta päivien kuluttua kumin ollessa lussu.

Onhan noita venttiilin jatkeeksi ruuvattavia rengaspainevaroittimia kiinankaupat täynnä. Ehkä skuutissa menisi vaikka muuhun ei moista oikein uskalla asentaa. Kenties turvallisuushyöty tässä kohteessa voisi ylittää vaaran ja haitan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Onko jengillä puhjennu rengas kesken kovemman sähköskuutti-ajosuorituksen?

Koitan kaikin keinoin välttää skuutilla kaatumista, ja mietin kuinka suurella todennäköisyydellä vetää lipat jos kumi puhkeaa kesken reippaan nopeuden. Varmaan jos se rengas ihan hetkessä räjähtää 20+ km/h vauhdeissa riekaleiks niin lipat tiedossa, mutta huomaako esim. naulan päältä ajettua että nyt alko rengas tyhjenemään, niin että tajuaa pysäytellä ennen kaatumista tyhjenneen renkaan syystä?

Mihin muihin ajovirheisiin tai tien epätasaisuuksista johtumattomiin yllättäviin kaatumisen syihin olette skuuttaillessanne törmänneet?
Noh en kyllä pidä räjähdyksiä todennäköisenä. M365 Pron kanssa on nyt varmaan nelisen kertaa puhjennut rengas... aina mennyt sillain että hyvä että ajaessa edes huomaan heti. Olen myös ajellut tyhjällä renkaalla/vanteella parisen kilsaa kotiin kun ei kiinnostanut taluttaa. Isompaan naulaan olen ajanut kerran mutta se oli Tierin vuokraskuutilla kiinteillä renkailla. Silloin ihmettelin että mikä mekkala alkoi kun takarengas pyöri naulan kera ympäri naulan hakatessa runkoa. Suurin haaste kaatumisen suhteen on erilaiset yllättävät pehmeät materiaalit kuten hiekka tai ~5cm paksuinen pehmeä lumi johon rengas yllättävästi uppoaa ja vauhti tössää seinään. Myös yllättävät syvemmät kuopat tai isommat rotvallin reunat voivat aiheuttaa pienimuotoisia äkkipysähdyksiä. Ehkä myös liukkaat pinnat kuten syksyllä asfaltilla olevat lehdet ja tietenkin jää jos talvella ajaa. Itse olen ajellut joku pari vuotta nyt kesät talvet n. 2300km M365:n kanssa slickeillä ja kaatunut kerran kun pääsi alijäähtynyt vesi yhtenä aamuna yllättämään ja käännyin peilijäällä skuutin jatkaessa suoraan.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Onko jengillä puhjennu rengas kesken kovemman sähköskuutti-ajosuorituksen?
Pari viikkoa sit lähti noin kolmenkympin vauhdissa takapää linttaa, ajoin melkein sivuttain hetken aikaa. Sain kuitenkin pysäytettyä kaatumatta.
Ulkokumi lähti siis kokonaan paikoiltaan.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Pari viikkoa sit lähti noin kolmenkympin vauhdissa takapää linttaa, ajoin melkein sivuttain hetken aikaa. Sain kuitenkin pysäytettyä kaatumatta.
Ulkokumi lähti siis kokonaan paikoiltaan.
Oliko kyseessä umpikumi? Olen tuota riskiä kanssa miettinyt umpikumirenkailla. Sisäkumillisissa ei pitäisi olla mahdollista, kunhan renkaassa on ilmaa :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 846
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom