Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Kaikille G30 max eri versioista kiinnostuneilla: VINK Sähköpotkulauta | Toimitus 2-5 Työpäivässä | Voltride.com

G30 max (isompi malli) 730e (isompi runko ja akku, sekä ihan vähän nopsampi kiihtymään)
G30 max (pikkumalli) 580e

Noi hyviä, löytyy ihan pk-seudulta jopa huoltoliikkeitä jos omat taidot loppuu. Samoin varaosia nopsaa, eikä tartte oottaa niin todennäköisesti viikko tai jopa kahta, kuin joissain muissa.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Eikai sitä mikään estä, mutta vaihtolaitteet ei ole kai uusia, vaan käytössä olleita ja huollettuja. Pelkästään sopimuksen alussa saa uuden laudan.
Jaksoin vaivautua, että katsoin Augmentin sopimusehdot (löysin 16.11.2021-) - että millaisia törttölyä korvaavat.

Siellä lukee kutakunkin seuraavasti:
>mikäli vaurio johtuu sinun toiminnasta johtuvan odottamattoman vahingon takia, Augment palvelu kattaa niiden korjaamisen. --> Pitää olla huolellinen käytössä, ei saa olla tahallista rikkomista...
>> Kiellot: älä käytä kyytsäämiseen, ei sudittelua, keulimista, hyppimistä, ei humaltuneena, ei useita päiviä ulkona.
--> MUTTA: lisää... "mikäli vahinkoja sattuu useampia, veloitamme - - palveluhinnaston - - korjausmaksun". Tämä on ehkä kiinnostavin vastuuta rajoittava seikka.
--> MUTTA2: varkautta ei korvata. Tällöin maksettava kuukausimaksut ja lunastushinta.

Kiinnostavaa on, että Augment voi rajoittaa ajamista kielletyllä alueella, eli firmalla kai seuranta laudassa. Eli jos tietosuojakysymykset pohdituttaa, niin en ottaisi, tosin mistäpä sitä tietää mikä kiinalainen tai eurooppalainen lafka sua seuraa, tosin ehkei tieten tahtoen ei kannata myydä tietojaan.

 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
152
Itsehän nappasin Augmentilta tuon isommalla akulla varustetun skuutin. Maksoin kerralla koko 24 kk sopimuksen eli 646,80€ oli hinta. Olen täysin käsi korjaamisessa, jonka takia otin Augmentin. On melkein suorastaan ihme, että osasin edes tietokoneeni kasata.

Ajoa on 130km takana. Hyvin toimii, ei ole valittamista. Minä vaan ajan ja katselen niitä ilmanpaineita välillä.
Työmatkalla on joku 500m pätkä soratietä, ei ole jostain syystä asfalttia. Hyvin on toistaiseksi kestänyt, pyrin siinä ajamaan 10-15kmh varmuuden vuoksi.

Edit: Teknon viestistä johtuen laitoin Augmentille kyselyä. Kuulemma rajoittavat nopeuden kävelyvauhtiin, jos ei maksa kuukausimaksuja. Sanoivat, että tällä hetkellä eivät ole GPS-seurannassa.
Augment korvaa kaksi korjauskertaa vuodessa. Jos varastetaan ilman akkua, korvaussumma on n. 250€. Ainakin siis itselleni ilmeisesti, kun maksoin koko sopimuksen kerralla.
Mielestäni ei mitään ihmeellistä siinä, että jos kohtelee lautaa miten sattuu niin joutuu jotain korvaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
26
kenelläkään kokemusta NIU KQI2 Prosta?

 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Mielestäni hyvä arvio: NIU KQi2 Pro Review: Best Under $600 Scooter in 2022?. Asiallinen laite kiinasta. Hinta kilpailukykyinen.

Ehkä ainoina objektiivisina eroina G30 max ninebottiin on noin 1-2s heikompi kiihtyvyys 0-24kph, 4s hitaampi tulos mäkikiihdytyksessä ja g30 max (isoon versioon) verrattuna puolet lyhempi range. Tohon G30 max harmaaseen versioon jossa runko pienempi range about sama, 11...13 mailia. Joku voi myös pohtia onko jälleenmyyntiarvo sama.

Taas tohon halvempaan G30 maksiin verrattuna ilmeisesti dekki on kookkaampi, joka plussaa.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Niu KQi2 Pro 499e
300/600W
48V/7.6ah(360WH)
4-5h
~40km
25 km/h ?
Nousukulma 15%
IP54

n.jpg


MAX G30 729e
350/700W
36V/15.6ah(562WH)
5-6h
~65km
30 km/h ?
Nousukulma 20%
IP54

s.jpg


HX X9 Plus 549e
500/850W
36V/15.6ah(562WH) Panasonic
5-6h
~65km
40 km/h
Nousukulma 25%
IP54

h.jpg


Ei pitäisi olla kovin vaikea päätös jos alle 800e lautaa etsii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Onkos joku Applen air tagia käytellyt tuommosten kanssa? Mietiskelin, että jos joku sattuu nappaamaan niin piilotettu air tag voisi olla ihan varteenotettava keino seurata sen menoja sitten.
Air tag paljastaa itsensä. GPS-moduuli ei, mutta vaatii sähköt ja käyttö maksaa pari euroa kuukaudessa nettiliittymän muodossa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 087
Air tag paljastaa itsensä. GPS-moduuli ei, mutta vaatii sähköt ja käyttö maksaa pari euroa kuukaudessa nettiliittymän muodossa.
Löytyisiköhän liittymä jonka voi aktivoida vasta kun tulee tarve? Eli olisi sim kortti sisällä GPS laitteessa, joka nappaisi virrat laudan akusta ja jos lauta varastetaan niin sitten menisi nappaisemaan liittymän käyttöön nettisivujen kautta? :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 012
Löytyisiköhän liittymä jonka voi aktivoida vasta kun tulee tarve? Eli olisi sim kortti sisällä GPS laitteessa, joka nappaisi virrat laudan akusta ja jos lauta varastetaan niin sitten menisi nappaisemaan liittymän käyttöön nettisivujen kautta? :)
Tuollaiseen törmäsin joskus, ei mitään hajua paljonko tuollainen paikannus vie dataa esim. kerran 5 minuutissa: IoT data plan & pricing - 10 Euro per 10 years | 1NCE - IoT SIM

Edit: Olikin vain yrityskäyttöön, olisi mielenkiintoinen jos vastaava löytyisi myös kuluttajille.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 087
Tulisi vaan suoraan GPS ja e-sim lautoihin sisäänrakennettuna. Jos ne kerran monesta rannekellostakin jo löytyy niin ei pitäisi olla vaikeaa toteuttaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 254
Mikäs täällä oli muilla käytäntö yli 25 km/h kulkevien lautojen vakuutusten suhteen? Tuli mieleen silmäillessäni Moottoria.


Käsittääkseni vielä ainakaan ei noita lautoja kovin moni vakuuta, mutta ehkä sekin tulevaisuudessa muuttuu. Oman Xiaomin pidän siinä max. 25 km/h, joten ei ole tätä ongelmaa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Löytyisiköhän liittymä jonka voi aktivoida vasta kun tulee tarve? Eli olisi sim kortti sisällä GPS laitteessa, joka nappaisi virrat laudan akusta ja jos lauta varastetaan niin sitten menisi nappaisemaan liittymän käyttöön nettisivujen kautta? :)
Halvimmaksi tulee latausliittymä. Unohdin näiden olemassaolon. 5€ lataus kerran kahdessa vuodessa riittää pitämään Elisan liittymän hengissä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Mikäs täällä oli muilla käytäntö yli 25 km/h kulkevien lautojen vakuutusten suhteen? Tuli mieleen silmäillessäni Moottoria.


Käsittääkseni vielä ainakaan ei noita lautoja kovin moni vakuuta, mutta ehkä sekin tulevaisuudessa muuttuu. Oman Xiaomin pidän siinä max. 25 km/h, joten ei ole tätä ongelmaa.
Tilanne on täysin hypoteettinen, kun kukaan ei myönnä vakuutuksia. Oma Xiaomi kulkee paketista vedettynä 27-28km/h, joten on valmiiksi täysin laiton ja kulkee 10% ylinopeutta.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Mikäs täällä oli muilla käytäntö yli 25 km/h kulkevien lautojen vakuutusten suhteen? Tuli mieleen silmäillessäni Moottoria.


Käsittääkseni vielä ainakaan ei noita lautoja kovin moni vakuuta, mutta ehkä sekin tulevaisuudessa muuttuu. Oman Xiaomin pidän siinä max. 25 km/h, joten ei ole tätä ongelmaa.
Erillistä vakuutusta ei ole mutta työn puolesta löytyy matkavakuutus joka kattaa melko lailla kaiken mitä tapahtui yli 5km päästä kotiovelta.
Vielä ei ole tarvinnut vaivata kyseistä vakuutusta. Ei laudan eikä muidenkaan juttujen suhteen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 254
Tilanne on täysin hypoteettinen, kun kukaan ei myönnä vakuutuksia. Oma Xiaomi kulkee paketista vedettynä 27-28km/h, joten on valmiiksi täysin laiton ja kulkee 10% ylinopeutta.
Ai niin tilanne oli tosiaan tämä, ettei vakuutuksia myönnetä? No siinä tapauksessa on uutisointikin aiheesta usein vielä vähän etuajassa.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Inmotion S1
Onko tää nyt rikki .. ??! :(((
Mitä ihmettä tälle kävi :o

Tulin kauppareissulta kotiopäin kun yleensä niin pehmeä ajo alko hieman täristä, sitten lonksuttaa ja lopulta takalokarista/renkaasta alkoi kuulumaan sen verran kovaa kolinaa että loppumatkan (n. 200m) talutin. Talutuksen aikana, lonksuminen vain paheni ja sitten takarengas lukittuikin jo, eikä pyörinyt ollenkaan, ja lauta piti osittain raahata kotiin.

Kävi ilmi, että takarenkaaseen on ilmestynyt patti, ja se on niin suuri, ettei rengas pysty pyörimään lokarin alitse, ja rengas jäi siten lokariin jumiin patin tarpeeksi paisuttuaan.
Kuvia:
1652636350310.png

1652636361666.png

1652636377814.png

Mitähän tälle voisi tehdä?
Koitin laskea ilmaa pois renkaasta, tuloksetta. Kohouma on ja pysyy.
Lauta on 100% ajokelvoton.
Apua..?
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
201
Inmotion S1
Onko tää nyt rikki .. ??! :(((
Mitä ihmettä tälle kävi :o

Tulin kauppareissulta kotiopäin kun yleensä niin pehmeä ajo alko hieman täristä, sitten lonksuttaa ja lopulta takalokarista/renkaasta alkoi kuulumaan sen verran kovaa kolinaa että loppumatkan (n. 200m) talutin. Talutuksen aikana, lonksuminen vain paheni ja sitten takarengas lukittuikin jo, eikä pyörinyt ollenkaan, ja lauta piti osittain raahata kotiin.

Kävi ilmi, että takarenkaaseen on ilmestynyt patti, ja se on niin suuri, ettei rengas pysty pyörimään lokarin alitse, ja rengas jäi siten lokariin jumiin patin tarpeeksi paisuttuaan.
Kuvia:



Mitähän tälle voisi tehdä?
Koitin laskea ilmaa pois renkaasta, tuloksetta. Kohouma on ja pysyy.
Lauta on 100% ajokelvoton.
Apua..?
Rengas vaihtoon, kudokset pettäneet selvästi.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
273
Niu KQi2 Pro 499e
300/600W
48V/7.6ah(360WH)
4-5h
~40km
25 km/h ?
Nousukulma 15%
IP54



MAX G30 729e
350/700W
36V/15.6ah(562WH)
5-6h
~65km
30 km/h ?
Nousukulma 20%
IP54



HX X9 Plus 549e
500/850W
36V/15.6ah(562WH) Panasonic
5-6h
~65km
40 km/h
Nousukulma 25%
IP54



Ei pitäisi olla kovin vaikea päätös jos alle 800e lautaa etsii.
Ei taida enää hobby hallista saada tuota hx x9 plus mallia
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Heips,
Pyytäisin neuvoa, täällä kun on sähköpotkulaidoista tietäviä.
Tarkoitus on hankkia itselle ja vaimolle matkailuauton kyytiin moiset vekottimet.
Idea on päästä liikkumaan autolta lähiympäristöön. Polkupyörät on hoitaneet toistaiseksi tämän homman, mutta laudat veisi pienemmän tilan ja kulkeehan ne melkein ilman lihasvoimaa :)
En vaan tunne noita yhtään enkä millään jaksaisi alkaa perehtymään asiaan. Sen verran olen kokeillut että tierin potkulaudalla ajelin kaupungilla ja se tuntui olevan ihan hyvä kampe.
Varmasti vaan aika hinnakas.

Käyttötarve on suht vähäinen, ja itsellä on painoa noin 115 kiloa, vaimolla noin 70.
Laitteita näyttää olevan markkinat täynnä, merkkejä ja malleja on niin että hirvittää.

Jos löytyisi pelit, millä pääsisi latauksella liikkumaan minimissään tuon 20km matkan. Autossa pystyy lataamaan joten sen pidempää rangea ei tarvitse. Joku peruslaite, minkä saa lukittua (onko näissä ajonesto tms?). Mitään ihmeempiä hienouksia ei tarvita, mielellään jotkut edullisemman pään laitteet, mitkä on todettu kohtuulliseksi. Ei tarvitse kulkea kovaa, kunhan jaksaisi vetää meikäläisen jonkinkorkuisen mäen päälle.

Saako 300-400€ väliin toimivaa laitetta?
Suosituksia?
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Ei taida enää hobby hallista saada tuota hx x9 plus mallia
Mitä olen seurannut niin sitä on tarjolla joka viikko. Hinta vaihtelee 519-549e. Itsellä tuote oli seuraavana päivänä saatavilla kun klikkasin tuota:

hh.jpg


Hobbyhallissa 3 eri väriä tuotteesta niin klikkaa jokaista.

Baltiassa muutama saman konsernin verkkokauppa ja mikäli Suomessa joku utelee niin tulee nopeasti yksi kappale tarjolle. Liettuassa ainakin valkoista tarjolla tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Heips,
Pyytäisin neuvoa, täällä kun on sähköpotkulaidoista tietäviä.
Tarkoitus on hankkia itselle ja vaimolle matkailuauton kyytiin moiset vekottimet.
Idea on päästä liikkumaan autolta lähiympäristöön. Polkupyörät on hoitaneet toistaiseksi tämän homman, mutta laudat veisi pienemmän tilan ja kulkeehan ne melkein ilman lihasvoimaa :)
En vaan tunne noita yhtään enkä millään jaksaisi alkaa perehtymään asiaan. Sen verran olen kokeillut että tierin potkulaudalla ajelin kaupungilla ja se tuntui olevan ihan hyvä kampe.
Varmasti vaan aika hinnakas.

Käyttötarve on suht vähäinen, ja itsellä on painoa noin 115 kiloa, vaimolla noin 70.
Laitteita näyttää olevan markkinat täynnä, merkkejä ja malleja on niin että hirvittää.

Jos löytyisi pelit, millä pääsisi latauksella liikkumaan minimissään tuon 20km matkan. Autossa pystyy lataamaan joten sen pidempää rangea ei tarvitse. Joku peruslaite, minkä saa lukittua (onko näissä ajonesto tms?). Mitään ihmeempiä hienouksia ei tarvita, mielellään jotkut edullisemman pään laitteet, mitkä on todettu kohtuulliseksi. Ei tarvitse kulkea kovaa, kunhan jaksaisi vetää meikäläisen jonkinkorkuisen mäen päälle.

Saako 300-400€ väliin toimivaa laitetta?
Suosituksia?
Paha rasti. 100kg monessa painoraja, joskin muutama 120kg löytyy. Kyllä 100kg laite painavammankin ruhon kuljettaa mutta akku kärsii. Jos 20km haluaa mennä niin katselisin vähintään 45km kantaman laitetta, koska ilmoitettu kantama on todella yläkanttiin ilmoitettu. Jos paino kulkee itsellä kolminumeroisissa niin kantaman voi melko lailla puolittaa ja silloinkin kannattaa huomioida että mitä alempana akun tila on sitä heikompi vääntö on myös ylämäkiin.

Autossa lataamista en välttämättä suosittelisi, tosin en ole kokeillut itse. Kännykän auto lataa sujuvasti mutta näiden lautojen akut on melkoisen isoja ja verkkovirrassakin lataus täyteen vie usein sen 7 tunnin luokkaa. En halua edes kuvitella mitä kahden laudan samanaikainen autossa lataaminen olisi.

Hintapykälän puolesta saattaisit päästä Xiaomin Mi 1S:n joka varmasti saattaisi kantaman puolesta piisata vaimollesi, eikä ole huonoimmasta päästä lainkaan.
Itsellesi melkein lähtisin suosittelemaan hiukan paremmin vetävää ja pidemmän kantaman Segway Ninebot G30 Maxia joka nimellisesti kulkee 68km mutta varmaan tippuu puoleen tuosta ilmoitetusta. Se on sitten kuitenkin 700€ hintaluokassa, ellei vähän yli.

Alta 500€ olisi Xiaomin Mi Pro 2 mikä myös itseltäni löytyy. 20km sillä voi tehdä vähän tiukkaa sillä ilmoitettu kantama on 45km. Itselläni on vähän tuunattu laite joten akku kuluu nopeammin mutta siltikään en 80kg ruholla pääse sillä paljoa yli 20km matkaa. Tietysti mäkien määrä ja kaupunkialueella tapahtuva jarruttelu ja uudelleen kiihdyttäminen vaikuttavat paljon. Maaseudulla ja tasaisella varmasti olisi eri homma.

Nämä mainitut merkit ovat suosittuja ja meillä yleisesti löytyviä merkkejä joilla on hyvä varaosien saatavuus. Eksoottisempia merkkejä löytyy myös mutta niistä en itse osaa sanoa.

Nyrkkisääntönä kuitenkin minkä tahansa laitteen ostat niin antaisin sen että todellista kantamaa voi odottaa olevan puolet ilmoitetusta. Varsinkin itsellesi. Vaimosi kohdalla varmaan 2/3 ilmoitetusta kantamasta toteutuu.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Erillistä vakuutusta ei ole mutta työn puolesta löytyy matkavakuutus joka kattaa melko lailla kaiken mitä tapahtui yli 5km päästä kotiovelta.
Vielä ei ole tarvinnut vaivata kyseistä vakuutusta. Ei laudan eikä muidenkaan juttujen suhteen.
Jos joudut kolariin yli 25km/h kulkevalla skuutilla, niin matkavakuutuksella ei tee mitään. Laittomalla, liikennevakuuttamattomalla kulkuneuvolla aiheutettuja vahinkoja tuskin korvataan mistään vakuutuksesta. Kannattaa tarkistaa korvausehdot ensi tilassa.
Max 25 km/h kulkevan skuutin vaurioita voidaan korvata kotivakuutuksesta ja kuljettajan tapaturmavakuutuksesta.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Niu KQi2 Pro 499e
300/600W
48V/7.6ah(360WH)
4-5h
~40km
25 km/h ?
Nousukulma 15%
IP54



MAX G30 729e
350/700W
36V/15.6ah(562WH)
5-6h
~65km
30 km/h ?
Nousukulma 20%
IP54



HX X9 Plus 549e
500/850W
36V/15.6ah(562WH) Panasonic
5-6h
~65km
40 km/h
Nousukulma 25%
IP54



Ei pitäisi olla kovin vaikea päätös jos alle 800e lautaa etsii.
Juu, jos tohon HX saa osia (kuten nyt ymmärtääkseni) niin onhan se objektiivisesti katsoen todella halpa. Näin kun markkinataloudessa elämme, jossa kilpailu pitäisi olla kovaa potkulautamarkkinallakin, niin ihmetyttää miten HX:n hintaero Nioon on tollainen, molemmat kuitenkin ihan kiinalaisia brändejä ja kulurakenteen voisi olettaa olevan sama firmoilla...
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Paha rasti. 100kg monessa painoraja, joskin muutama 120kg löytyy. Kyllä 100kg laite painavammankin ruhon kuljettaa mutta akku kärsii. Jos 20km haluaa mennä niin katselisin vähintään 45km kantaman laitetta, koska ilmoitettu kantama on todella yläkanttiin ilmoitettu. Jos paino kulkee itsellä kolminumeroisissa niin kantaman voi melko lailla puolittaa ja silloinkin kannattaa huomioida että mitä alempana akun tila on sitä heikompi vääntö on myös ylämäkiin.

Autossa lataamista en välttämättä suosittelisi, tosin en ole kokeillut itse. Kännykän auto lataa sujuvasti mutta näiden lautojen akut on melkoisen isoja ja verkkovirrassakin lataus täyteen vie usein sen 7 tunnin luokkaa. En halua edes kuvitella mitä kahden laudan samanaikainen autossa lataaminen olisi.

Hintapykälän puolesta saattaisit päästä Xiaomin Mi 1S:n joka varmasti saattaisi kantaman puolesta piisata vaimollesi, eikä ole huonoimmasta päästä lainkaan.
Itsellesi melkein lähtisin suosittelemaan hiukan paremmin vetävää ja pidemmän kantaman Segway Ninebot G30 Maxia joka nimellisesti kulkee 68km mutta varmaan tippuu puoleen tuosta ilmoitetusta. Se on sitten kuitenkin 700€ hintaluokassa, ellei vähän yli.

Alta 500€ olisi Xiaomin Mi Pro 2 mikä myös itseltäni löytyy. 20km sillä voi tehdä vähän tiukkaa sillä ilmoitettu kantama on 45km. Itselläni on vähän tuunattu laite joten akku kuluu nopeammin mutta siltikään en 80kg ruholla pääse sillä paljoa yli 20km matkaa. Tietysti mäkien määrä ja kaupunkialueella tapahtuva jarruttelu ja uudelleen kiihdyttäminen vaikuttavat paljon. Maaseudulla ja tasaisella varmasti olisi eri homma.

Nämä mainitut merkit ovat suosittuja ja meillä yleisesti löytyviä merkkejä joilla on hyvä varaosien saatavuus. Eksoottisempia merkkejä löytyy myös mutta niistä en itse osaa sanoa.

Nyrkkisääntönä kuitenkin minkä tahansa laitteen ostat niin antaisin sen että todellista kantamaa voi odottaa olevan puolet ilmoitetusta. Varsinkin itsellesi. Vaimosi kohdalla varmaan 2/3 ilmoitetusta kantamasta toteutuu.
Kiitos hyvistä kommenteista. Tärkeä tieto tuo että kantama tosiaan on noin paljon ilmoitettua lyhyempi, itse oletin että noin 2/3 voisi päästä, mutta tuo oma paino varmasti verottaa tosiaan lisää.
Auto on yleensä verkkosähkön piirissä, ja siitä löytyy myös 2kva invertteri sekä isot akut, joten lataus pitäisi onnistua kyllä.

Onkohan nämä e-wheelsit minkälaisia, onko kokemuksia:

Kantamaa ei vain mainita tiedoissa.
Tuota Xiaomia täytyy tutkia tarkemmin, kiitos.

Onko näissä mitenkään ajateltu varkaus-suojausta vai pitääkö kuljettaa kettinkiä mukana?
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Heips,
Pyytäisin neuvoa, täällä kun on sähköpotkulaidoista tietäviä.
Tarkoitus on hankkia itselle ja vaimolle matkailuauton kyytiin moiset vekottimet.
Idea on päästä liikkumaan autolta lähiympäristöön. Polkupyörät on hoitaneet toistaiseksi tämän homman, mutta laudat veisi pienemmän tilan ja kulkeehan ne melkein ilman lihasvoimaa :)
En vaan tunne noita yhtään enkä millään jaksaisi alkaa perehtymään asiaan. Sen verran olen kokeillut että tierin potkulaudalla ajelin kaupungilla ja se tuntui olevan ihan hyvä kampe.
Varmasti vaan aika hinnakas.

Käyttötarve on suht vähäinen, ja itsellä on painoa noin 115 kiloa, vaimolla noin 70.
Laitteita näyttää olevan markkinat täynnä, merkkejä ja malleja on niin että hirvittää.

Jos löytyisi pelit, millä pääsisi latauksella liikkumaan minimissään tuon 20km matkan. Autossa pystyy lataamaan joten sen pidempää rangea ei tarvitse. Joku peruslaite, minkä saa lukittua (onko näissä ajonesto tms?). Mitään ihmeempiä hienouksia ei tarvita, mielellään jotkut edullisemman pään laitteet, mitkä on todettu kohtuulliseksi. Ei tarvitse kulkea kovaa, kunhan jaksaisi vetää meikäläisen jonkinkorkuisen mäen päälle.

Saako 300-400€ väliin toimivaa laitetta?
Suosituksia?
Aika perus vastaus on, että hommaa Xiaomi S1 (laajasti varaosia ja mahdollisesti huoltotukea, koska suositun M365 jatkaja). Kiinalainen omistus ja brändi. Toinen tarjouksesta Ninebot e25e tai e22e, joskin en maksaisi 350e enempää näistä. Ninebottien ja Xiaomin kanssa saat varatua siihen, että etenkin 115kg joutuu potkuttelee mäessä.

Ehkä villikortti olisi HX X7 https://hobbyhall.fi/fi/urheilu-ja-...jH5ABqJ1k6ubzwWA6Yi-y1N9VAiN8h_gaAnQLEALw_wcB.

X7 kuitenkin "lupaus" 350w moottorista...joskin noiden esim. Aovo prolla lupaus on 350w, mutta kulkee kyllä melkein samoin kuin e25w 250w...etten näihin nyt ihan luottaisi.

Kantama taas tuo ongelmii...kun tollainen.

Melkein sanoisin, että budjettisi on valitettavan pieni. Ehkä varma olisi Ninebotin G30, lupaus taisi olla yli 60km range.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Heips,
Pyytäisin neuvoa, täällä kun on sähköpotkulaidoista tietäviä.
Tarkoitus on hankkia itselle ja vaimolle matkailuauton kyytiin moiset vekottimet.
Idea on päästä liikkumaan autolta lähiympäristöön. Polkupyörät on hoitaneet toistaiseksi tämän homman, mutta laudat veisi pienemmän tilan ja kulkeehan ne melkein ilman lihasvoimaa :)
En vaan tunne noita yhtään enkä millään jaksaisi alkaa perehtymään asiaan. Sen verran olen kokeillut että tierin potkulaudalla ajelin kaupungilla ja se tuntui olevan ihan hyvä kampe.
Varmasti vaan aika hinnakas.

Käyttötarve on suht vähäinen, ja itsellä on painoa noin 115 kiloa, vaimolla noin 70.
Laitteita näyttää olevan markkinat täynnä, merkkejä ja malleja on niin että hirvittää.

Jos löytyisi pelit, millä pääsisi latauksella liikkumaan minimissään tuon 20km matkan. Autossa pystyy lataamaan joten sen pidempää rangea ei tarvitse. Joku peruslaite, minkä saa lukittua (onko näissä ajonesto tms?). Mitään ihmeempiä hienouksia ei tarvita, mielellään jotkut edullisemman pään laitteet, mitkä on todettu kohtuulliseksi. Ei tarvitse kulkea kovaa, kunhan jaksaisi vetää meikäläisen jonkinkorkuisen mäen päälle.

Saako 300-400€ väliin toimivaa laitetta?
Suosituksia?
Tuohon budjettiin ei taida löytyä mitään suositeltavaa. Matkan päällä varaosien saatavuus on tärkeää, koska ilman niitä on kyydissä yksi 20kg ongelma. Ja luonnollisesti halvemmissa laitteissa on todennäköisempää joutua pajalle.

Meille hankittiin G30 MAX Dhgate.comista keväällä 599e kotiin tuotuna. Jaksaa kuljettaa 85kg kuskia kamoineen noin 30km. Laite hyytyy jyrkkään ylämäkeen, mutta eipä noita monta ole eteen tullut. Laadukas laite ja ton ottaisin mukaan matkailuautoon, jos sellainen olisi. Pitäisi jaksaa 115kg, kun nyt ei Alpeille lähde reissuun. Xiaomi Pro 2 meillä oli ennestään, mutta se on epämukavampi isommalle kuskille ja en suosittelisi yli 100kg.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Juu, jos tohon HX saa osia (kuten nyt ymmärtääkseni) niin onhan se objektiivisesti katsoen todella halpa. Näin kun markkinataloudessa elämme, jossa kilpailu pitäisi olla kovaa potkulautamarkkinallakin, niin ihmetyttää miten HX:n hintaero Nioon on tollainen, molemmat kuitenkin ihan kiinalaisia brändejä ja kulurakenteen voisi olettaa olevan sama firmoilla...
Spare Parts Archives - HX Electric Scooter Online Store

Sieltä kaikki varaosat ja varsin kelvolliseen hintaan. 15$ kaasukahvalle tuli paypalin maksuvaiheessa lopulta hintaa 15,10€ kun testasin.

Ehkä villikortti olisi HX X7 https://hobbyhall.fi/fi/urheilu-ja-...jH5ABqJ1k6ubzwWA6Yi-y1N9VAiN8h_gaAnQLEALw_wcB.

X7 kuitenkin "lupaus" 350w moottorista...joskin noiden esim. Aovo prolla lupaus on 350w, mutta kulkee kyllä melkein samoin kuin e25w 250w...etten näihin nyt ihan luottaisi.

Kantama taas tuo ongelmii...kun tollainen.
X8 on vain 50e kalliimpi, joten älkää ihmiset tehkö samaa virhettä kuin minä ja ostako tuota X7. Muuten erinomainen hintaansa nähden mutta se kantama on todellakin turhauttava.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 875
Erillistä vakuutusta ei ole mutta työn puolesta löytyy matkavakuutus joka kattaa melko lailla kaiken mitä tapahtui yli 5km päästä kotiovelta.
Vielä ei ole tarvinnut vaivata kyseistä vakuutusta. Ei laudan eikä muidenkaan juttujen suhteen.
Jos todellakin luottaa laittoman laudan kanssa liikkuessa matkavakuutukseen niin pieleen menee ja rankasti. Ei varmuudella korvaa, sattuu aivan mitä tahansa. Eli komppaan @GreenT kirjoittamaa. Toivottavasti kukaan ei oikeasti usko kirjottamaasi,

Toisaalta kiinnostaa, mikä vakuutus on vain 5km rajalla. Itsellä on kolmelta suunnalta voimassa ja yhdessäkään ei todellakaan ole noin lyhyttä etäisyyttä.

Paha rasti. 100kg monessa painoraja, joskin muutama 120kg löytyy. Kyllä 100kg laite painavammankin ruhon kuljettaa mutta akku kärsii. Jos 20km haluaa mennä niin katselisin vähintään 45km kantaman laitetta, koska ilmoitettu kantama on todella yläkanttiin ilmoitettu. Jos paino kulkee itsellä kolminumeroisissa niin kantaman voi melko lailla puolittaa ja silloinkin kannattaa huomioida että mitä alempana akun tila on sitä heikompi vääntö on myös ylämäkiin.

Autossa lataamista en välttämättä suosittelisi, tosin en ole kokeillut itse. Kännykän auto lataa sujuvasti mutta näiden lautojen akut on melkoisen isoja ja verkkovirrassakin lataus täyteen vie usein sen 7 tunnin luokkaa. En halua edes kuvitella mitä kahden laudan samanaikainen autossa lataaminen olisi.

Hintapykälän puolesta saattaisit päästä Xiaomin Mi 1S:n joka varmasti saattaisi kantaman puolesta piisata vaimollesi, eikä ole huonoimmasta päästä lainkaan.
En näe tuossa mitään pahaa rastia. Ihan jo M365 Pro ilman kakkosta menee tuohon pariinkytä kilsaan reilulla sadalla kilolla. Sanoisin 120 kilon olevan aika liki, mitä itse olen ajanut reilusti tavaraa matkassa.

Autossa lataamisen osalta kannattaa laittaa perustelut ennen kuin lähtee kielteiselle kannalle.
Ensinnä on varsin turha miettiä latausaikaa tyhjästä täyteen. Monesti tilanne on kuitenkin lataustarve ainoastaan osalle akun kapasiteetista.
Toisekseen latausnopeus ei ole suoraan millään tavalla riippuvainen siitä, mistä energia otetaan. Autosta on aivan mahdollista ottaa sama teho.
Kolmanneksi esimerkiksi Xiaomin laturi on alle 2A joten ottotehoksi jää alle 100W. Joka taas on noin 8A 12 voltilla. Paikallaan ollessa ei toki pidemmän päälle toimiva mutta varsinkin ajossa ei mitään oikeaa ongelmaa,

Mitä taas 1S:n tulee niin en näe mitään järkeä säästää satasta ja ottaa tuota vajaa-akkuista laitetta.

Aika perus vastaus on, että hommaa Xiaomi S1 (laajasti varaosia ja mahdollisesti huoltotukea, koska suositun M365 jatkaja).
Kuten edellä. Ei missään tapauksessa tuota S1:tä ainakaan yli sadan kilon painolle. Ei toivoakaan päästä sitä 20km eli jos Xiaomi niin ehdottomasti pro2.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Mistä kannattaa tai voi ostaa Inmotion S1 -potkulautaan uuden takarenkaan?
Pystyykö renkaan vaihtamaan itse, ilman ruuvimeisseliä kalliimpaa työkalua, vai pitääkö vaihdattamisesta maksaa jollekkin liikkellee, mille?
Onko Dhgatesta ostetuilla laudoilla mitään takuuta tms? En äkkiseltään löytänyt infoa. Eli tuskin on :/
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Mistä kannattaa tai voi ostaa Inmotion S1 -potkulautaan uuden takarenkaan?
Pystyykö renkaan vaihtamaan itse, ilman ruuvimeisseliä kalliimpaa työkalua, vai pitääkö vaihdattamisesta maksaa jollekkin liikkellee, mille?
Onko Dhgatesta ostetuilla laudoilla mitään takuuta tms? En äkkiseltään löytänyt infoa. Eli tuskin on :/
Kannattaa tsekata Youtubesta joku skuutin renkaanvaihtovideo. En oo vielä ite tehnyt, mutta ilmanpaineet tajuan kyllä nyt pitää kunnossa. On meinaan sen verran hikisen näköistä touhua, että ei houkuttele. Jonkinmoinen rengasrautakitti siinä on hyvä olla. Liikkeessä tuo vaihtotyö voi olla toista sataa plus rengas.

Dhgatesta uskalsin hankkia G30 Maxin, kun täällä moni niin oli jo tehnyt. Takuuta ei varsinaisesti ole, mutta myyjä voi lähettää varaosat ilmaiseksi ja asennat ne itse. Eli kannattaa käyttää vain paljon hyviä arvosteluja saanutta myyjää. Hinnassa säästää 25% ja riski oli helppo ottaa, koska vikoja näissä on todella vähän. Takuuaika Ninebotilla on surkea. Olisko ollut 6kk / 2000km. Kaikkia osia tuntuu saavan tilattua moottoria myöden, jos jotain käy.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Mistä kannattaa tai voi ostaa Inmotion S1 -potkulautaan uuden takarenkaan?
Pystyykö renkaan vaihtamaan itse, ilman ruuvimeisseliä kalliimpaa työkalua, vai pitääkö vaihdattamisesta maksaa jollekkin liikkellee, mille?
Onko Dhgatesta ostetuilla laudoilla mitään takuuta tms? En äkkiseltään löytänyt infoa. Eli tuskin on :/
Itse vaihdoin jo tuon kans ja siihen sopii esim. tuo: https://www.fruugo.fi/6070-65-tubel...MIz5LXrZLj9wIVjACLCh3KUQQ2EAQYASABEgIaUfD_BwE
Kannattaa suosiolla hajoittaa vanha rengas kokonaan esim.mattoveitsellä. Uutta ei saa paikalleen käsivoimin. Kävin Vianorilla koneella laittamassa, ei ottanu mitään maksua.

Uuteen saa ilmat ja paikoilleen isolla kompuralla ja ilman venttiiliä sen laudan mukana tulleen jatkokappaleen avulla.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Jos todellakin luottaa laittoman laudan kanssa liikkuessa matkavakuutukseen niin pieleen menee ja rankasti. Ei varmuudella korvaa, sattuu aivan mitä tahansa. Eli komppaan @GreenT kirjoittamaa. Toivottavasti kukaan ei oikeasti usko kirjottamaasi,

Toisaalta kiinnostaa, mikä vakuutus on vain 5km rajalla. Itsellä on kolmelta suunnalta voimassa ja yhdessäkään ei todellakaan ole noin lyhyttä etäisyyttä.


En näe tuossa mitään pahaa rastia. Ihan jo M365 Pro ilman kakkosta menee tuohon pariinkytä kilsaan reilulla sadalla kilolla. Sanoisin 120 kilon olevan aika liki, mitä itse olen ajanut reilusti tavaraa matkassa.

Autossa lataamisen osalta kannattaa laittaa perustelut ennen kuin lähtee kielteiselle kannalle.
Ensinnä on varsin turha miettiä latausaikaa tyhjästä täyteen. Monesti tilanne on kuitenkin lataustarve ainoastaan osalle akun kapasiteetista.
Toisekseen latausnopeus ei ole suoraan millään tavalla riippuvainen siitä, mistä energia otetaan. Autosta on aivan mahdollista ottaa sama teho.
Kolmanneksi esimerkiksi Xiaomin laturi on alle 2A joten ottotehoksi jää alle 100W. Joka taas on noin 8A 12 voltilla. Paikallaan ollessa ei toki pidemmän päälle toimiva mutta varsinkin ajossa ei mitään oikeaa ongelmaa,

Mitä taas 1S:n tulee niin en näe mitään järkeä säästää satasta ja ottaa tuota vajaa-akkuista laitetta.


Kuten edellä. Ei missään tapauksessa tuota S1:tä ainakaan yli sadan kilon painolle. Ei toivoakaan päästä sitä 20km eli jos Xiaomi niin ehdottomasti pro2.
Toivottavasti kukaan ei usko kirjoittamaani? Ok, täytyy sitten varmaan ottaa vähän takaisin. Minulla ei ole ammattiliiton kautta olevaa vakuutusta ja sen vuoksi olenkin sitten ottanut erillisen vakuutuksen. Onko sitten parempi näin päin? Mitä laittomaan vehkeeseen tulee niin vakuutusten käytöstä sellaisten kanssa en ole väittänyt yhtään mitään. Lähtökohtaisesti laittomia vehkeitä ei täällä saisi ollakaan.

Rivien välistä luettuna: Kyseltiin erillistä vakuutusta. Itselläni ei ole, joten en osaa sanoa. Itselläni kuitenkin on olemassa toinen vakuutus. Kannattaa tarkastaa omat vakuutukset jos siellä on joku mikä ylettyy kattamaan tuon.


Mutta jos sä oot m365:lla päässyt sen 20km huoletta niin luotetaan siihen. Omat kokemukset vain ovat hiukan erilaiset. Pro2:lla suoraan pakasta reväistynä ekana ajokesänä ajelin 13km työmatkaa edestakaisin enkä paljoa yli puolenvälin päässyt paluumatkaa, ellen ladannut työmaalla. Siitäkin loppuosa oli todella nahkeaa sitkutusta kun ei ylämäkiä jaksanut nousta ylös enää siinä 20% akun tason jälkeen. Siinä vaiheessa kyse vielä ilman custom firmistä olevasta laitteesta. Ja käyttäjäpainoa 80kg.

Rivien välistä luettuna: Koska laitteiden kantama ei olosuhteiden vuoksi ole koskaan ilmoitetun mukainen niin kannattaa ottaa se huomioon. Ajotavat, kuorman paino, maaston muodot ja keliolosuhteet kaikki vaikuttavat. Mieluummin varman päälle akun keston kanssa kuin riskirajoilla.


Autossa latauksesta lähinnä varoittelin siksi koska lataus tulee auton akusta ja silloin en välttämättä pitäisi auton parkissa ollessa mitään lautoja latauksessa. Ajon aikana siis vain. Oletetaan että 7h latauksen vaativaa lautaa halutaan ladata noin puolet. Se tarkoittaa reilua kolmea tuntia. Se on pitkä ajomatka. Mutta toki se tuntikin auttaa. Sitten ajellaan lisää taas akun tasapaino on alempana, eli seuraavaa etappia varten saa ladata kauemmin.
Jos ajatellaan niin että akku tyhjenee ajossa tunnissa ja täyttyy seitsemässä, niin reissussa vietetty päivä jossa lataukset suoritetaan autossa, kannattaa mitoittaa samassa suhteessa. Jos haluat ajaa puoli tuntia skuutilla, tunnin autolla, puoli tuntia skuutilla uudessa kohteessa, jne niin se ei onnistu kovin pitkään. En tunne kysyjän ajotapoja tietenkään mutta ajattelin että jos kierrellään Suomen kaupunkeja kesällä ja ajellaan skuutilla sitten joka kaupungin nähtävyydet läpi niin ei onnistu.

Rivien välistä luettuna: Laite syö akkua nopeasti, lataa hitaasti. Ei pidä luottaa siihen että autossa saisi ladattua nopeasti vehkeen täyteen uutta etappia varten.

1S:ää en varsinaisesti suositellut. Pro2 ja G30 Max ovat parempia, mutta myös kalliimpia. 1S:n mainitsin kyselyyn budjettitoiveen mukaisena Bare Minimum -vaatimukset täyttävänä laitteena. Ikäänkuin referenssinä siihen mitä kyseisellä rahalla voisi saada.

Jos sulla on alkuperäisen kysyjän pohdintoihin jotakin hyvää tietoa annettavaksi niin suosittelen neuvomaan. Kulutat kuitenkin paljon aikaa kirjoittamiseen niin sen sijaan että lähtisit dumaamaan toisten kirjoittamaa sen vuoksi ettet ymmärrä sitä niin yritä edes jotakin hyödyllistä tarjota kysyjälle.

Mutta takaisin tuohon alkuperäiseen laitteen pohdintaan, mikäli tarve on sellainen että ajellaan vähän siellä täällä pätkiä ja lataukset hoidetaan pääosin tien päällä niin kannattaa katsoa laite jossa on suuri akku jotta sitä mehua riittää useammalle etapille eikä tarvitse tuskallisen hitaaseen lataamiseen käyttää aikaa, varsinkaan jos auton tarvitsee olla käynnissä sinä aikana. Lataukseen vaadittava autoadapteri maksaa myös, ellei sellaista ole jo muuhun tarkoitukseen hankittu. Yhtenä vaihtoehtona saattaisi olla irtoakullinen laite johon voisi sitten ostaa vara-akun tai akkuja jotka on sitten helppo vaihtaa paikalleen. Kuntokaupasta vaimo osti Fitnordin Swift+ -laudan. Kyllä silläkin ajaa ja siinä on irrotettava akku. Verrattuna omaan Xiaomin lautaani ei ajotuntuma ole niin kiva ja rouva on samaa mieltä. Muita irtoakullisia kuitenkin varmasti löytyy, joten ihan vinkkinä että sellaisiakin vaihtoehtoja on.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Tuohon budjettiin ei taida löytyä mitään suositeltavaa. Matkan päällä varaosien saatavuus on tärkeää, koska ilman niitä on kyydissä yksi 20kg ongelma. Ja luonnollisesti halvemmissa laitteissa on todennäköisempää joutua pajalle.

Meille hankittiin G30 MAX Dhgate.comista keväällä 599e kotiin tuotuna. Jaksaa kuljettaa 85kg kuskia kamoineen noin 30km. Laite hyytyy jyrkkään ylämäkeen, mutta eipä noita monta ole eteen tullut. Laadukas laite ja ton ottaisin mukaan matkailuautoon, jos sellainen olisi. Pitäisi jaksaa 115kg, kun nyt ei Alpeille lähde reissuun. Xiaomi Pro 2 meillä oli ennestään, mutta se on epämukavampi isommalle kuskille ja en suosittelisi yli 100kg.
Onko tuo 30km kuinka jämpti? 68km laitteessa on ilmoitettu, mutta kuten aina, ei siihen päästä. Mulla täyttyy 45km kantaman Xiaomilla todellista matkaa aika lailla prosentuaalisesti samaa luokkaa. Uutena mentiin ihan viimeisillä mehuilla melkein 20km:n tuntumaan mutta nyttemmin vähän isompaa rengasta alle laitettuna jää jälkeen.

Jonkun aikaa on jo tehnyt mieli hankkia laite jolla pääsisi vähän pidemmän matkan ettei tarvitsisi joutua töissä lataamaan. Tuo 30km juuri ja juuri olisi minimikriteeri mutta todellinen 40km olisi ollut kiva. Mahtaakohan tuo olla sitä uuden akun oireilua ennen kuin pienessä käytössä ja muutamien latauskertojen jälkeen löytää todellisen maksimikapasiteettinsa. Tällaista on puhuttu tapahtuvan.
Jos jaksat joskus myöhemmin kesällä tänne jakaa kokemuksia siitä onko kantama käytön myötä parantunut, niin olis kiva.


Jos joudut kolariin yli 25km/h kulkevalla skuutilla, niin matkavakuutuksella ei tee mitään. Laittomalla, liikennevakuuttamattomalla kulkuneuvolla aiheutettuja vahinkoja tuskin korvataan mistään vakuutuksesta. Kannattaa tarkistaa korvausehdot ensi tilassa.
Max 25 km/h kulkevan skuutin vaurioita voidaan korvata kotivakuutuksesta ja kuljettajan tapaturmavakuutuksesta.
Totta. Tuolla jo aiemmin ehdin sivuta aihetta mutta tottakai lain mukaisilla vehkeillä oletetaan menevän jos vakuutuksen kanssa pelataan.
Mainitsin lisävakuutukset ihan sillä että käyttäjän joka harkitsee erillistä vakuutusta laudalle, kannattaa käydä läpi jo olemassaolevat mahdollisesti samoja asioita kattavat vakuutukset, joista myös mainitsit.
Helpointa olisi tosiaan soittaa vakuutusyhtiöön että kuluttaja Nönnönnöö tässä, jos ajan sähköskuutilla kaupan seinään niin olenko oikeutettu korvauksiin? Eli tarkistaa vakuutusyhtiöstä että mitä kaikkea nykyisillä saa ja mitä tarvittaisiin vielä.
Vähän outo viidakko varmaan vakuutusyhtiöille nämä laudat vielä kun suhteellisen uusia vehkeitä ovat, niin kannattaa olla aika seikkaperäinen siinä jos kyselee että mitä tämä vakuutus todellisuudessa kattaa jos sen nyt otan.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kannattaa muistaa, että rangeen vaikuttaa rengaspaine, ulkolämpötila sekä kuinka mäkistä maasto on ja ajaako koko ajan kahva pohjassa vai rennommin ilman kiirettä.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Kiitos hyvistä kommenteista. Tärkeä tieto tuo että kantama tosiaan on noin paljon ilmoitettua lyhyempi, itse oletin että noin 2/3 voisi päästä, mutta tuo oma paino varmasti verottaa tosiaan lisää.
Auto on yleensä verkkosähkön piirissä, ja siitä löytyy myös 2kva invertteri sekä isot akut, joten lataus pitäisi onnistua kyllä.

Onkohan nämä e-wheelsit minkälaisia, onko kokemuksia:

Kantamaa ei vain mainita tiedoissa.
Tuota Xiaomia täytyy tutkia tarkemmin, kiitos.

Onko näissä mitenkään ajateltu varkaus-suojausta vai pitääkö kuljettaa kettinkiä mukana?
Tuota E-Wheelsia ilmeisesti myydään paljon mutta ulkoisesti se on melko lailla Xiaomin kopio. Tuossa linkkaamassasi oli kantamaa 35km eli ei ihan hirveästi.
Xiaomin vastine tälle lienee tuo 1S jonka kantama on 30km, eli pikkuisen alempi kuin tuossa Ewheelsissä mutta hinta 369€ Ewheelsin omassa kaupassa. Näyttää siltä että he arvottavat nämä vehkeet samaan hintaluokkaan merkkien puolesta. Parin kympin hintaero selittyy akun koon erotuksella.

Nykyvehkeissä ei taida omia varkaudenestojaan olla, ellei sitten todella kovan hintaluokan vehkeissä. Joillakin valmistajilla on kännykkäaovellus jolla saat käynnistyksen estettyä, mutta se on äärimmäisen helppo kiertää eikä estä laitteen kantamista, eli kannattaa unohtaa. Ehdottomasti lukko matkaan jos näiden kanssa kulkee. Joitakin sivuja takaperin täällä foorumilla oli vääntöä lukkojen suhteen, joten jos niiden vertailut kiinnostaa niin sieltä löytyy.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
85
Onko tuo 30km kuinka jämpti? 68km laitteessa on ilmoitettu, mutta kuten aina, ei siihen päästä. Mulla täyttyy 45km kantaman Xiaomilla todellista matkaa aika lailla prosentuaalisesti samaa luokkaa. Uutena mentiin ihan viimeisillä mehuilla melkein 20km:n tuntumaan mutta nyttemmin vähän isompaa rengasta alle laitettuna jää jälkeen.
Minäpä hyppään tässä kohtaa mukaan keskusteluun. Itsellä ollut vasta kaksi viikkoa G30 Max alla ja heti uutuuttaan otin aavistuksen enemmän tehoja irti koko laitteesta. Nostin sport moden ampeereja 25->29. Elopaino 80kg nurkilla ja tuo 3,5km työmatka mennään kyllä ihan niin lujaa kuin tuolla laudalla pääsee sportilla ajellen.

Todellinen käyttömatka tässä tapauksessa on juuri siinä 30km nurkalla. Ei ainakaan yhtään yli.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Reikä löytyi kun alkoi pursuamaan litkua ulos.

Lainaan vielä itseäni, eli tämä litku on toiminut hyvin.

Piti aika monta kertaa käydä ajamassa, että litku tavoitti mahdollisesti useamman kuin yhden reiän ja nyt rengaspaine pysyy niin hyvin, ettei tarvitse enää kuin kerran viikossa tarkistaa ja enimmäillään paine on pudonnut 4.0 barista 3.5 bariin joka sekin on ihan riittävä.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Minäpä hyppään tässä kohtaa mukaan keskusteluun. Itsellä ollut vasta kaksi viikkoa G30 Max alla ja heti uutuuttaan otin aavistuksen enemmän tehoja irti koko laitteesta. Nostin sport moden ampeereja 25->29. Elopaino 80kg nurkilla ja tuo 3,5km työmatka mennään kyllä ihan niin lujaa kuin tuolla laudalla pääsee sportilla ajellen.

Todellinen käyttömatka tässä tapauksessa on juuri siinä 30km nurkalla. Ei ainakaan yhtään yli.
Tässä scooter guidesta poimittuja tosielämän toimintamatkoja. Kuski noin 75kg.

Xiaomi mi pro meni scooter guiden testissä 40km (45km ja akku 474wh) / Xiaomi pro 2 on 446wh akku.
G30 max 45,2km (64km ja akku 551wh), sekä
G30LP, eli max pienellä akulla 20km (45km ja akku 367wh)
Xiaomi M365 22,5km (30km ja akku ja akku 280wh) / Xiaomi S1 on 275wh akku.

Yhteenvetona: Näyttää, että 100wh riittää about 7-8km - epäilen et oikein huonolla säällä enää 5-6km. Eli 40km toimintamatkaan turvallista olisi ottaa 800wh akku. Sit mennään kuitenkin jo 1000e kategoriaan, esim. E-korealainen speedway leger pro omaa 1000wh akun: Speedway Leger Pro | Small scooter for long range riding | Voltride
---joitain halvempia merkkejäkin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Minäpä hyppään tässä kohtaa mukaan keskusteluun. Itsellä ollut vasta kaksi viikkoa G30 Max alla ja heti uutuuttaan otin aavistuksen enemmän tehoja irti koko laitteesta. Nostin sport moden ampeereja 25->29. Elopaino 80kg nurkilla ja tuo 3,5km työmatka mennään kyllä ihan niin lujaa kuin tuolla laudalla pääsee sportilla ajellen.

Todellinen käyttömatka tässä tapauksessa on juuri siinä 30km nurkalla. Ei ainakaan yhtään yli.
Noita on paha ruveta vertailemaan kun muuttujia sen verran paljon. Tehorajoja jos on nostettu niin imeehän se akkua enemmän, kuskin paino, ulkolämpötila, reitit mitä ajaa, tuuleeko pihalla yms. kaikki vaikuttaa siihen rangeen.
 
Liittynyt
16.05.2022
Viestejä
22
Moi,

ostettiin muksulle juuri käytetty sähköpotkulauta. Aluksi toimi ihan hyvin, mutta nyt se hyytyy melkein heti vaikka on ladattu akku täyteen. Siinä on joku "reboot" painike, mutta se painike on rikki niin ei voi tehdä sitäkään.

Osaako joku sanoa mistä vika johtuu ja kannattaisiko avata se potkulauta, jos sen reboot näppäimen saisi toimimaan tai voiko se edes auttaa asiassa?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
85
Noita on paha ruveta vertailemaan kun muuttujia sen verran paljon. Tehorajoja jos on nostettu niin imeehän se akkua enemmän, kuskin paino, ulkolämpötila, reitit mitä ajaa, tuuleeko pihalla yms. kaikki vaikuttaa siihen rangeen.
Siksipä mainitsin tuosta tehojen nostosta.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Moi,

ostettiin muksulle juuri käytetty sähköpotkulauta. Aluksi toimi ihan hyvin, mutta nyt se hyytyy melkein heti vaikka on ladattu akku täyteen. Siinä on joku "reboot" painike, mutta se painike on rikki niin ei voi tehdä sitäkään.

Osaako joku sanoa mistä vika johtuu ja kannattaisiko avata se potkulauta, jos sen reboot näppäimen saisi toimimaan tai voiko se edes auttaa asiassa?
Tässä pitäisi nyt ensin saada vähän lisätietoa laitteesta. Merkki ja malli. Laitteen aktivointi tulisi mieleen yhtenä mahdollisuutena näillä tiedoilla. Se olisi helppo fixi jos sellaisesta sattuu olemaan kyse.
 
Liittynyt
16.05.2022
Viestejä
22
Tässä pitäisi nyt ensin saada vähän lisätietoa laitteesta. Merkki ja malli. Laitteen aktivointi tulisi mieleen yhtenä mahdollisuutena näillä tiedoilla. Se olisi helppo fixi jos sellaisesta sattuu olemaan kyse.
tämä on joku kiinan-ihme kun käyttöohjeissakaan ei lue mitään mallia/merkkiä, pelkästään et "electric scooter"..
 
Liittynyt
16.05.2022
Viestejä
22
tuos käyttöohjeis oli kylläkin et jos skootterin toiminta-aika on lyhyt, niin yksi vaihtoehto on säätää jarruja? eli onko tuossa jokin anturi joka havaitsee et jarruja pitäisi säätää ja ei sen takia suostu toimimaan kuin hetken?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
tämä on joku kiinan-ihme kun käyttöohjeissakaan ei lue mitään mallia/merkkiä, pelkästään et "electric scooter"..
Vaikuttaa siltä et ootte vaan ostanu paskaa, ei sille juurikaan mitään voi tehdä jos mallikin on luokkaa no name, eli varaosiakaan ei oo tarvittaessa saatavilla. Vika voi olla akussa tai controllerissa. Tyhjeneeks se akku nopeesti vai mikä ongelma siinä nyt tarkalleen on?
 
Liittynyt
16.05.2022
Viestejä
22
Vaikuttaa siltä et ootte vaan ostanu paskaa, ei sille juurikaan mitään voi tehdä jos mallikin on luokkaa no name, eli varaosiakaan ei oo tarvittaessa saatavilla. Vika voi olla akussa tai controllerissa. Tyhjeneeks se akku nopeesti vai mikä ongelma siinä nyt tarkalleen on?
no nyt näyttää taas et akku oiskin tyhjä vaikka justiinsa ladattu.. no kokeillaan viel kerran ladata, jos ei pidä virtaa nii varmaan sit akku sökönä. :/
 
Liittynyt
16.05.2022
Viestejä
22
tulee tässä ny vaan mieleen se sanonta että "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa".. no kerkisi sillä muksu ajella muutaman kerran, mutta kalliiksi tuli ajelut jos nyt jo meni rikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
no nyt näyttää taas et akku oiskin tyhjä vaikka justiinsa ladattu.. no kokeillaan viel kerran ladata, jos ei pidä virtaa nii varmaan sit akku sökönä. :/
Joo, siltähän se sit vaikuttaa. Kiinalaisten brändäämättömien vehkeiden plussapuolia. Kennot jotain Ö-laatua kiinasta ja pahimmillaan muutamat täytetty hiekalla niin lopputulos on kutakuinkin se et se akku antautuu jossain vaiheessa, jos hyvä tuuri siis käy ja se ei kerkee latauksen aikana syttymään tuleen tai jotain muuta mukavaa.

Akkuahan sit ei sinällänsä kannata ruveta korvaamaan kun se maksaa about saman verran mitä kokonaan uus vehje. Hankkiutukaa eroon siitä kiinaihmeestä ja ostakaa jotain laadukkaampaa tilalle.
 
Liittynyt
16.05.2022
Viestejä
22
Joo, siltähän se sit vaikuttaa. Kiinalaisten brändäämättömien vehkeiden plussapuolia. Kennot jotain Ö-laatua kiinasta ja pahimmillaan muutamat täytetty hiekalla niin lopputulos on kutakuinkin se et se akku antautuu jossain vaiheessa, jos hyvä tuuri siis käy ja se ei kerkee latauksen aikana syttymään tuleen tai jotain muuta mukavaa.

Akkuahan sit ei sinällänsä kannata ruveta korvaamaan kun se maksaa about saman verran mitä kokonaan uus vehje. Hankkiutukaa eroon siitä kiinaihmeestä ja ostakaa jotain laadukkaampaa tilalle.
juu eihän tuohon ees saa tilattua uutta akkua, kun ei ole mallia/merkkiä edes olemassa.. x) ja niin, itsekin jo pähkäilin että mahdollinen uusi akku maksaisi enemmän kuin itse lauta alunperin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 124
Viestejä
4 196 368
Jäsenet
70 852
Uusin jäsen
tofu

Hinta.fi

Ylös Bottom