Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
314
Tuo Niu Max kiinnostaa. Onko tietoa, saako noihin laitettua viritettyjä firmwareja?
Minulla on KQi3 pro ja siihen en ole löytänyt firmwarea. Myöskään US päivitystä ei saa, jolla max nopeus olisi 32 km/h. Olen kuullut, että Saksan mallin (20 km/h) on joku saanut EU versioon päivitettyä ja sekin taisi olla huollon kautta.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
283
Kyllä aikuinen äijä 20kg laudan nostaa kantoon helposti, eikä sitä kukaan juuri ihmettele vaikka olalla moista kanniskelee.
Mä en tiedä miten helposti tuollaisen Ninebotista avaa mutta Xiaomillahan riittää saman appsin omaaminen, eli se ei juuri hidasta ketään.
reissuillu ton kanssa juna-asemilla ja kyllähän sitä heiluttelee ekan 15-25sec ongelmitta käsissä mut se on vaan niin vmäisen muotonen laitos ettei sitä ainakaan olalle saa, ja kohta alkaa kädet puutumaan.
Olkahihnaa kokeilin asentaa siihen,veriurat jäi solisluun kohdalle pelkästä kokeilusta

Plus sen saa pois päältä toisellä kännykällä (varkaat tietävät) ja BT-yhteys ei kanna kauaksi.
ei mun mielestä, virtanappi on kans lukossa ja sitä tarvitaan uusien laitteiden parittamiseen
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
104
VAROITUS HUIJAUKSESTA

Finllera myy One touch sähköskootteria 69,90€ (One Touch - Sähköskootteri)

Älkää ostako. On ihan huijausta koko sivusto kun hetken tutkii.

Sivustolla sanotaan mm.

''finllera, osakeyhtiö, jonka toiminimi on finllera.com.
Sivuston julkaisija on finllera toimitusjohtajana.'' Tämän nimistä yritystä ei Suomesta löydy

''Sivusto on ottanut käyttöön tilausten tarkistusmenettelyn varmistaakseen, ettei kukaan käytä toisen henkilön pankkitietoja tämän tietämättä.
Osana tätä tarkastusprosessia asiakasta pyydetään lähettämään myyjälle faksilla tai sähköpostitse kopio henkilöllisyystodistuksesta ja todiste alle 3 kuukautta vanhasta osoitteesta. Tilaus vahvistetaan vasta sen jälkeen, kun yksikkömme ovat vastaanottaneet ja tarkistaneet lähetetyt asiakirjat.'' Eli joudut lähettämään kuvan henkkareista myyjälle kun ostat 70e skuutin?

''Euroopan unionin ulkopuolisilla alueilla tulli- tai tuontiverot on maksettava heti, kun paketti saapuu kohdemaahan. Asiakkaan on tällöin maksettava mahdolliset ylimääräiset verot tulliselvitystä varten.
Myyjä ei voi vaikuttaa näihin veroihin eikä siksi pysty ennakoimaan niitä. Lisätietoja ja tarkat hinnat on tarkistettava paikallisesta tullitoimistosta.
Tuotteet ovat elintarvikkeiden vitamiineja, kivennäisaineita ja tiettyjä muita aineita koskevien EU:n nykyisten säännösten mukaisia.
Tuotteet on rekisteröity liittovaltion julkisen palvelun "Kansanterveys, elintarvikeketjun turvallisuus ja ympäristö" rekisterinumerolla.'' Ei kyllä kuulosta sähköpotkulaudan myyntiehdoilta..

Ja onhan toi hintakin jo semmoinen mistä pitäisi ymmärtää että nyt ei kyllä ole kaikki jauhot puhtaita..
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
277
VAROITUS HUIJAUKSESTA

Finllera myy One touch sähköskootteria 69,90€ (One Touch - Sähköskootteri)

Älkää ostako. On ihan huijausta koko sivusto kun hetken tutkii.

Sivustolla sanotaan mm.

''finllera, osakeyhtiö, jonka toiminimi on finllera.com.
Sivuston julkaisija on finllera toimitusjohtajana.'' Tämän nimistä yritystä ei Suomesta löydy

''Sivusto on ottanut käyttöön tilausten tarkistusmenettelyn varmistaakseen, ettei kukaan käytä toisen henkilön pankkitietoja tämän tietämättä.
Osana tätä tarkastusprosessia asiakasta pyydetään lähettämään myyjälle faksilla tai sähköpostitse kopio henkilöllisyystodistuksesta ja todiste alle 3 kuukautta vanhasta osoitteesta. Tilaus vahvistetaan vasta sen jälkeen, kun yksikkömme ovat vastaanottaneet ja tarkistaneet lähetetyt asiakirjat.'' Eli joudut lähettämään kuvan henkkareista myyjälle kun ostat 70e skuutin?

''Euroopan unionin ulkopuolisilla alueilla tulli- tai tuontiverot on maksettava heti, kun paketti saapuu kohdemaahan. Asiakkaan on tällöin maksettava mahdolliset ylimääräiset verot tulliselvitystä varten.
Myyjä ei voi vaikuttaa näihin veroihin eikä siksi pysty ennakoimaan niitä. Lisätietoja ja tarkat hinnat on tarkistettava paikallisesta tullitoimistosta.
Tuotteet ovat elintarvikkeiden vitamiineja, kivennäisaineita ja tiettyjä muita aineita koskevien EU:n nykyisten säännösten mukaisia.
Tuotteet on rekisteröity liittovaltion julkisen palvelun "Kansanterveys, elintarvikeketjun turvallisuus ja ympäristö" rekisterinumerolla.'' Ei kyllä kuulosta sähköpotkulaudan myyntiehdoilta..

Ja onhan toi hintakin jo semmoinen mistä pitäisi ymmärtää että nyt ei kyllä ole kaikki jauhot puhtaita..
Jännä sivusto kun yhtäkään varsinaista kuvaa tuotteesta ei ole tarjolla, vai piirroksia.

Mutta sivusto itse tarjoaa vastauksen kaikkeen:

"Nokkela kainalosauva

Kainalosauvamme on täydellinen esimerkki pakkomielle yksityiskohtiin. Toisin kuin muissa markkinoilla olevissa skoottereissa, joissa yleinen potkulaite hankitaan ulkopuoliselta toimittajalta, One Touchin potkulaite on suunniteltu alusta alkaen integroitumaan orgaanisesti alustaan. Tämän seurauksena, Jalusta on vankka, yksinkertainen ja myös näkymätön ajon aikana."

Nokkela kainalosauva, jalusta on näkymätön (olematon) ajon aikana. :D
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
104
Jännä sivusto kun yhtäkään varsinaista kuvaa tuotteesta ei ole tarjolla, vai piirroksia.

Mutta sivusto itse tarjoaa vastauksen kaikkeen:

"Nokkela kainalosauva

Kainalosauvamme on täydellinen esimerkki pakkomielle yksityiskohtiin. Toisin kuin muissa markkinoilla olevissa skoottereissa, joissa yleinen potkulaite hankitaan ulkopuoliselta toimittajalta, One Touchin potkulaite on suunniteltu alusta alkaen integroitumaan orgaanisesti alustaan. Tämän seurauksena, Jalusta on vankka, yksinkertainen ja myös näkymätön ajon aikana."

Nokkela kainalosauva, jalusta on näkymätön (olematon) ajon aikana. :D
Mut aina joku menee näihin..toivottavasti edes käyttää luottokorttia että saa rahansa takaisin..en tiedä miten pankkikorteilla toimii.. toki siinä vaiheessa kun vievät sun henkilöllisyyden voi se menetetty 70e olla pieni harmi.. toki mistä sitä tietää mitä niillä sun maksukortin tiedoilla tekevät..
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
312
Mut aina joku menee näihin..toivottavasti edes käyttää luottokorttia että saa rahansa takaisin..en tiedä miten pankkikorteilla toimii.. toki siinä vaiheessa kun vievät sun henkilöllisyyden voi se menetetty 70e olla pieni harmi.. toki mistä sitä tietää mitä niillä sun maksukortin tiedoilla tekevät..
Olipas tuore domain ja ah, niin "uskottava" sivusto. :cautious:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 363
Upataas vanhaa, eli lisäakulle ko. vehkeeseen olisi tarvetta. Mistähän näitä kuin OG-sivuilta?
Samaa joskus moneen kertaan haeskelin ja arvokas osahan se X8 lisäakku* ymmärrettävästi on. Aika jännä että joskus rungolle jää saman verran hintaa kuin akulle - vakioakku kai maksaa suunnilleen sen 200 missä vaan ja kokonaisia mopoja on saanut alle 400. En tosin nyt mene takuuseen, oliko se joskus täälläkin mainittu Viron Rimin X8 pienemmällä noin 8 Ah akulla.

Ja alkuperäisen 10 Ah akun vaihtamista samaan tai kaksoiskappaletta en muutenkaan edes suunnittelisi - korkeintaan miettisin kennottavani sellaisen itse. Se isoin yli 12 Ah versio alkaisi olla jo sinne päin, ja jos suinkin saisi 15+ kapasiteetilla, niin houkutus olisi jo kova. Siirtäisi mopon jo vähän eri segmenttiin.

*Eihän se mikään lisäakku ole vaan irrotettava pääakku.
 

OstarinSpeismään

Tukijäsen
Liittynyt
04.08.2022
Viestejä
35
Samaa joskus moneen kertaan haeskelin ja arvokas osahan se X8 lisäakku* ymmärrettävästi on. Aika jännä että joskus rungolle jää saman verran hintaa kuin akulle - vakioakku kai maksaa suunnilleen sen 200 missä vaan ja kokonaisia mopoja on saanut alle 400. En tosin nyt mene takuuseen, oliko se joskus täälläkin mainittu Viron Rimin X8 pienemmällä noin 8 Ah akulla.

Ja alkuperäisen 10 Ah akun vaihtamista samaan tai kaksoiskappaletta en muutenkaan edes suunnittelisi - korkeintaan miettisin kennottavani sellaisen itse. Se isoin yli 12 Ah versio alkaisi olla jo sinne päin, ja jos suinkin saisi 15+ kapasiteetilla, niin houkutus olisi jo kova. Siirtäisi mopon jo vähän eri segmenttiin.

*Eihän se mikään lisäakku ole vaan irrotettava pääakku.
Jep. Pitää ajella loppuun kun vielä yli 10km rangea löytyy. Mutta saa vinkata, jos joltain käyttäjältä esim. löytyy ylimääräinen. 400km näköjään ajettu tuolla nykyisellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 363
Jep. Pitää ajella loppuun kun vielä yli 10km rangea löytyy. Mutta saa vinkata, jos joltain käyttäjältä esim. löytyy ylimääräinen. 400km näköjään ajettu tuolla nykyisellä.
Ilmeisesti säilytetty täyteen ladattuna ja/tai kuumassa? Olen käsittänyt että nämä ovat kuitenkin ihan kohtalaista ja asiallista laatua, eli 400 km ajetun akun pitäisi olla oikein käytettynä jossain uudenveroisen ja hyvän välillä - ainakin 80% kapasiteettia jäljellä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 339
Ilmeisesti säilytetty täyteen ladattuna ja/tai kuumassa? Olen käsittänyt että nämä ovat kuitenkin ihan kohtalaista ja asiallista laatua, eli 400 km ajetun akun pitäisi olla oikein käytettynä jossain uudenveroisen ja hyvän välillä - ainakin 80% kapasiteettia jäljellä.
Kun kilsoja noin vähän, lauta tuskin on vanha. Eli kyllä täyteen ladattuna säilyttäminen on todella kaukaa haettu ja toki sitä lautaa säilytetään ajokaudella täyteen ladattuna. Kaikki muu olisi jokseenkin järjetöntä.
Kuumastakin voidaan olla montaa mieltä. Tai siis kuuman määritelmästä. Toki kuuma kesä mutta kyllä sen laudan tulee kestää se 30-40 astetta, mitä monessakin säilytystilassa voi aivan mainiosti olla. Kokonaan eri asia taas on, jos tyyliin parvekkeella suorassa auringonpaisteessa. Se ei luonnollisestikaan ole oikea paikka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 363
Kun kilsoja noin vähän, lauta tuskin on vanha. Eli kyllä täyteen ladattuna säilyttäminen on todella kaukaa haettu ja toki sitä lautaa säilytetään ajokaudella täyteen ladattuna. Kaikki muu olisi jokseenkin järjetöntä.
Kuumastakin voidaan olla montaa mieltä. Tai siis kuuman määritelmästä. Toki kuuma kesä mutta kyllä sen laudan tulee kestää se 30-40 astetta, mitä monessakin säilytystilassa voi aivan mainiosti olla. Kokonaan eri asia taas on, jos tyyliin parvekkeella suorassa auringonpaisteessa. Se ei luonnollisestikaan ole oikea paikka.
Lähinnä sitä parveketta tarkoitinkin, eikä ole yhtään kaukaa haettua. 40-asteinen säilytystila riittää vanhentamaan akun ennen kuin se on vanha.

Lisäksi litiumioniakut eivät yleisesti kestä mitään 30-40 asteen säilytyslämpötiloja, ihan riippumatta siitä miten ikävää se meistä on. Minustakin näiden laitteiden akkujen pitäisi kestää kuumuutta ja vaikka mitä, mutta mielitekoni eivät muuta kemiaa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
283
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 089
törmäsin tämmöiseen sattumalta ReTyre Winter Combo 28 x 2.00 160 studs, pyöränrengas irtonastoilla - Musta - Nastarenkaat | XXL

Mietin että oliskohan tuo konsepti sovellettavissa sähköpotkulautaan?
Jääketjuthan on aika vanha keksintö itsessään, mutta fillareihin niitä ei enää saa kun ei kumit tahdo kestää, mutta tollainen asennettava nastapäällinen voisi toimia :tup:
Mitä mieltä raati, oisko pätevä askarteluprojekti?
Miten ajattelit ton viritellä kun ilmeisesti renkaassa on vetoketjun vastapari integroituna eli ei riitä pelkkä päällys vaan tarvis erikoisrenkaankin?
Muutamia "talvirenkaita" on nyt tullut ainakin Xiaomille kuten tämä. Vähän arponut onko noista mitään iloo vai voisiko noihin asentaa itse nastat kun on noi paksummat kohokuvioinnit. Suurin veemäisyys kaikissa ratkaisuissa on kuitenkin itse pyörien vaihto kesä/talvikausien mukaan. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
277
Miten ajattelit ton viritellä kun ilmeisesti renkaassa on vetoketjun vastapari integroituna eli ei riitä pelkkä päällys vaan tarvis erikoisrenkaankin?
Muutamia "talvirenkaita" on nyt tullut ainakin Xiaomille kuten tämä. Vähän arponut onko noista mitään iloo vai voisiko noihin asentaa itse nastat kun on noi paksummat kohokuvioinnit. Suurin veemäisyys kaikissa ratkaisuissa on kuitenkin itse pöyrien vaihto kesä/talvikausien mukaan. :D
Mä en välttämättä lähtisi nastojen kanssa kikkailemaan. Painoa laitteella käyttäjä mukaanlukien on kuitenkin aika vähän jolloin nastojen purevuus yhtään mihinkään on aika heikko. Jäälle tai millekään sen tyyliselle en lähtisi. Jos taas on semisti pehmeä lumikerros niin siihen tuollainen kuvioitu rengas uponnee ihan yhtä hyvin nastoitettukin, eli vähän heikosti tai sitten ei ollenkaan. Loskassa tuollainen kuvioitu varmaan olisi omiaan sileän sijaan mutta loskassa ajo taas on niin kettumaista että itse en lähtisi renkaista huolimatta kokeilemaan koska roiskeet jne.

Mutta tosiaan jos oikeasti haluaa talvikaudella ajaa niin ostaisin pari eri vehjettä joista toinen on talvelle renkaineen ja toinen kesälle, ellei sitten ole askarteluintoa sen verran että haluaisi renkaita vaihdella. Ostaa vaikka talvikaudelle heikommin kulkevan halvemman laudan kun ei kuitenkaan uskalla päästellä urku auki. Ja harrastajana saa sitten vähän tuntumaa erilaisiin lautoihin. Tekee vaikka sitten siitä talvilaudasta oikein erikoisemmin tiivistetyn version.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 089
Mä en välttämättä lähtisi nastojen kanssa kikkailemaan. Painoa laitteella käyttäjä mukaanlukien on kuitenkin aika vähän jolloin nastojen purevuus yhtään mihinkään on aika heikko. Jäälle tai millekään sen tyyliselle en lähtisi. Jos taas on semisti pehmeä lumikerros niin siihen tuollainen kuvioitu rengas uponnee ihan yhtä hyvin nastoitettukin, eli vähän heikosti tai sitten ei ollenkaan. Loskassa tuollainen kuvioitu varmaan olisi omiaan sileän sijaan mutta loskassa ajo taas on niin kettumaista että itse en lähtisi renkaista huolimatta kokeilemaan koska roiskeet jne.

Mutta tosiaan jos oikeasti haluaa talvikaudella ajaa niin ostaisin pari eri vehjettä joista toinen on talvelle renkaineen ja toinen kesälle, ellei sitten ole askarteluintoa sen verran että haluaisi renkaita vaihdella. Ostaa vaikka talvikaudelle heikommin kulkevan halvemman laudan kun ei kuitenkaan uskalla päästellä urku auki. Ja harrastajana saa sitten vähän tuntumaa erilaisiin lautoihin. Tekee vaikka sitten siitä talvilaudasta oikein erikoisemmin tiivistetyn version.
No jooh mää oon siis kolme talvea ajanut ihan stock m365 pron renkailla talven läpi. Kyllä sillä pystyssä pysyy kun järjellä ajelee mut kyllähän noille pahimmille jääpinnoille ja äkkijärrutuksiin nastat lisäpitoa toisi. En nyt oikein tiedä tosta painostakaan.... kai toi kokonaispaino nyt aika lähelle menee peruspyörää nastarenkailla.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
283
Miten ajattelit ton viritellä kun ilmeisesti renkaassa on vetoketjun vastapari integroituna eli ei riitä pelkkä päällys vaan tarvis erikoisrenkaankin?
reunoja vasten voi puristaa esim. tarvikevaijerista tehdyllä lenkillä(kts. kuva)

Suurin veemäisyys kaikissa ratkaisuissa on kuitenkin itse pyörien vaihto kesä/talvikausien mukaan. :D
tätä vähän yrittäis vältellä, tämmösellä leudolla kelillä vois vielä ajella mutta jos tulee kylmä talvi niin turhaa työtä renkaiden vaihto
 
Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
2
Elikkä ensi kesäksi olisi tarkoitus saada lisää kapasiteettiä e-way 350 akkuun. Eikös tuo xiaomin ja e wayn vehkeet oo lähellä toisiaan? Eli mitenköhän mahtaa käydä jos moisen laittaa e waylle? Kärähdyksiä tuskin syntyy, koska voltit on samat. Liitännät taitaa olla samat, mut fyysinen koko voi olla ongelma. En oo nimenomaan e waylle löytänyt mitään teho akkua, mut jos jollain olisi vinkata niin kiva olisi :) Toinen vaihtoehto olisi korvata nykyisen akun kaikki 18650 patterit tehokkaampiin ja suuremman kapasiteetin omaaviin, mut suoraan uusi akku helpottaisi hommaa huomattavasti. Nykyää vehje kulkee 9km kun max vauhti 25 ja 12km kun vauhti on 20km/h.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
4 268
törmäsin tämmöiseen sattumalta ReTyre Winter Combo 28 x 2.00 160 studs, pyöränrengas irtonastoilla - Musta - Nastarenkaat | XXL

Mietin että oliskohan tuo konsepti sovellettavissa sähköpotkulautaan?
Jääketjuthan on aika vanha keksintö itsessään, mutta fillareihin niitä ei enää saa kun ei kumit tahdo kestää, mutta tollainen asennettava nastapäällinen voisi toimia :tup:
Mitä mieltä raati, oisko pätevä askarteluprojekti?
Ei jumalauta, kaikkee ne venäläiset keksii.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 331
Nyt kun talvella saattaa tulla kiertäviä sähkökatkoja, niin onko jotain plug and play ratkaisuja ottaa virtaa sähkökulkimen akuista? Meinaan itsellänikin tuollaisen 52 V ja 23 Ah laudan LG:n akkupaketista voisi saada aika mukavasti laitteita käytettyä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
4 268
Nyt kun talvella saattaa tulla kiertäviä sähkökatkoja, niin onko jotain plug and play ratkaisuja ottaa virtaa sähkökulkimen akuista? Meinaan itsellänikin tuollaisen 52 V ja 23 Ah laudan LG:n akkupaketista voisi saada aika mukavasti laitteita käytettyä.
Kuulostaa kohtuullisen järjettömältä ajatukselta, lisäksi menetät mahdollisen takuun/virhevastuun tuolla menettelyllä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 363
Lisätään vielä tarkennus, että varsinaisia valmiita ratkaisuja ei tietääkseni ole, eikä kysytyssä mielessä edes voi olla, kun vehkeissä ei ole mitään standardia. Siispä ei maksa vaivaa eikä kotikutoisesti tehtynä ole riskitöntä hommaa.

Akkutyökaluistahan kyllä onnistuu, jos on sellainen merkki jonka tarjontaan sattuu kuulumaan verkkovirtainvertteri.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
981
Kuulostaa kohtuullisen järjettömältä ajatukselta, lisäksi menetät mahdollisen takuun/virhevastuun tuolla menettelyllä.
Takuuhan toki menee jos rakentelee omia ulostuloja.
Mutta miksi järjetön idea?
Äkkiä kuullostaa enemmänkin nerokkaalta idealta, e600 maxissa esim. On 650Wh akku, niin jos sanotaan että siitä voisi kohtuu turvallisesti käyttää 400Wh niin sillähän keittäisi monta pannua kahvia, poraisi hiltin poravasaralla seiniin reikiä 40min, printtaisi 3h pla tulosteen, imuroisi kämppää 10min tai pelaisi yli tunnin destinyä.
Ja koska se on kesäisin (varmaan talvisinkin jos käyttäisi sitä tuollaiseen ja sähkökatkojen uhka olisi todellinen) kokoajan täyteen ladattuna niin sehän olisi mainio virtapankki.
En huomioinut arvioissa invertterin aiheuttamia häviöitä
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
314
Nyt kun talvella saattaa tulla kiertäviä sähkökatkoja, niin onko jotain plug and play ratkaisuja ottaa virtaa sähkökulkimen akuista? Meinaan itsellänikin tuollaisen 52 V ja 23 Ah laudan LG:n akkupaketista voisi saada aika mukavasti laitteita käytettyä.
Oma NIU KQi3 pro sallii USB portista esim. puhelimen latauksen. Se on myös varavalo sähkökatkon aikana.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 331
Oma NIU KQi3 pro sallii USB portista esim. puhelimen latauksen. Se on myös varavalo sähkökatkon aikana.
Njaa. Näköjään tossa yleisimmässä sormikaasussa QS-S4:kin on USB-A ulostulo. Tämän mukaan antaisi 0,5-1 A virtaa @5 V:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 331
Takuuhan toki menee jos rakentelee omia ulostuloja.
Mutta miksi järjetön idea?
Äkkiä kuullostaa enemmänkin nerokkaalta idealta, e600 maxissa esim. On 650Wh akku, niin jos sanotaan että siitä voisi kohtuu turvallisesti käyttää 400Wh niin sillähän keittäisi monta pannua kahvia, poraisi hiltin poravasaralla seiniin reikiä 40min, printtaisi 3h pla tulosteen, imuroisi kämppää 10min tai pelaisi yli tunnin destinyä.
Ja koska se on kesäisin (varmaan talvisinkin jos käyttäisi sitä tuollaiseen ja sähkökatkojen uhka olisi todellinen) kokoajan täyteen ladattuna niin sehän olisi mainio virtapankki.
En huomioinut arvioissa invertterin aiheuttamia häviöitä
Niin, ja eihän siinä mitään omia ulostulojakaan tarvi, jos hyvin harvoin tulee tarve, niin kannen paria ruuvia pois ja akun ja moottoriohjaimen välinen liitin irti. Sitten vain valmiiksi tehty invertterille menevä vastaava liitin tilalle kiinni. En sitten tiedä voisiko akun laturiliittimistä ottaa myös rajoitetusti virtaa? Onhan noita 5 A latureita omaankin lautaan, eli aika kohtalaisella mitoituksella nuo laturijohdotkin täytyy olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
981
Niin, ja eihän siinä mitään omia ulostulojakaan tarvi, jos hyvin harvoin tulee tarve, niin kannen paria ruuvia pois ja akun ja moottoriohjaimen välinen liitin irti. Sitten vain valmiiksi tehty invertterille menevä vastaava liitin tilalle kiinni. En sitten tiedä voisiko akun laturiliittimistä ottaa myös rajoitetusti virtaa? Onhan noita 5 A latureita omaankin lautaan, eli aika kohtalaisella mitoituksella nuo laturijohdotkin täytyy olla.
Toi pohja on niin ikävä avata että kerran se on auki niin samalla kolvailis liittimet ja laittais portin invertterille :D
En ole asiantuntija mut eikö toi latausportti mene suoraan bms:n mikä ei varmaan osaa ton hintaluokan laitteissa antaa virtaa ulos.
 
Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
2
Onko täällä muita, jotka ovat yrittäneet/vaihtaneet skuutin 18650 patterit? Pitäisi olla suhteellisen helppo tehtävä. Ite oon miettinyt että jos nyt talven aikana vaihdan oman e-way e350 akun patterit Sonyn vtc6. Niissä olisi huomattavasti enemmän kapasiteettiä per akku ja max purku 15-20A ei pitäis tuottaa ongelmia. Elikkäs onko täällä muita tee-se-itse henkisiä tyyppejä, jotka haluavat suhteellisen vaivattomasti lisää kilometrejä akun kestoon? :)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 347
Onko täällä muita, jotka ovat yrittäneet/vaihtaneet skuutin 18650 patterit? Pitäisi olla suhteellisen helppo tehtävä. Ite oon miettinyt että jos nyt talven aikana vaihdan oman e-way e350 akun patterit Sonyn vtc6. Niissä olisi huomattavasti enemmän kapasiteettiä per akku ja max purku 15-20A ei pitäis tuottaa ongelmia. Elikkäs onko täällä muita tee-se-itse henkisiä tyyppejä, jotka haluavat suhteellisen vaivattomasti lisää kilometrejä akun kestoon? :)
Lisäakustoja ja akun vaihtoja pohtiessa kannattaa laskin kädessä miettiä, olisiko halvempaa, helpompaa, nopeampaa ja lopputulos parempi ostaessa suoraan 48/52v skootteri 500W+ moottorilla ja isommalla akustolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
981
Kokeiltuani g30 tulin siihen tulokseen että se on niin paljon laiskempi kuin e600max että sillä ei pysty samanlailla keulimaan kanttareita vasten, niin toi pystyputken lukitusmekanismi varmaan kestää paremmin vaikka se on samanlainen :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 363
Teoriassa helppoa, käytännössä suht vaikeata tuo spot-hitsaus.
Tietysti vaihtoehtojakin hitsaukselle on mutta tahtoo tarvittavien varusteiden hinta sit karata niin käsistä että tulee halvemmaksi ostaa valmis akku
Teoriatasollakin olen harkinnut moiseen ryhtymistä lähinnä tekemisen ilosta ja saadakseni alkuperäistä uutta paremman. Saatan vielä piruuttani tehdä, mutta en yllättäisi ketään.

Taloudellisesti homma on sarjaa "ei vitussa".
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
283
Teoriatasollakin olen harkinnut moiseen ryhtymistä lähinnä tekemisen ilosta ja saadakseni alkuperäistä uutta paremman. Saatan vielä piruuttani tehdä, mutta en yllättäisi ketään.

Taloudellisesti homma on sarjaa "ei vitussa".
Toki jos pitkällä tähtäimellä alkaa tekemään, niin lueskelin että pienet neodium magneetit kuparilevyssä voi korvata hitsauksen, jolloin kennojen vaihto esim. 3D printattuun kehikkoon on suht nopea prosessi.
Eli sinänsä investointi ei välttämättä mene hukkaan :hmm:
 
Liittynyt
15.12.2021
Viestejä
29
Onkohan nuo vuokralautafirmat mennyt konkurssiin kun Kuopiossa ainakin jokainen ojan pohja on täynnä ainakin Birdin lautoja. Useampi lauta ollut jo monta viikkoa valot pimeänä ojan pohjalla/ metsässä. En ole nähnyt niitä ajossa pitkään aikaan niin luulisi että nuo kannattaisi jo hakea lämpimään säilytykseen :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 363
Onkohan nuo vuokralautafirmat mennyt konkurssiin kun Kuopiossa ainakin jokainen ojan pohja on täynnä ainakin Birdin lautoja. Useampi lauta ollut jo monta viikkoa valot pimeänä ojan pohjalla/ metsässä. En ole nähnyt niitä ajossa pitkään aikaan niin luulisi että nuo kannattaisi jo hakea lämpimään säilytykseen :hmm:
Paljon mahdollista, että tämä hajaantunut vuokralautabisnes kuten vaikka alustatalouden trenditkin poikivat suuren määrän kassavirrallisesti epäonnistuvia kokeiluja, vähän niinkuin taksialan vapauttaminen teki.

Toisaalta saattaisihan tuo olla ihan osamaattomuutta. Ehkä laitteissa onkin syksyn kylmyydessä päässyt hyytymään sähköt kokonaan, siten että myös sijaintitieto firmaankin päin loppuu eli kerääminen ei olekaan enää helppoa. Sitten kun näitä fiksut ja filmaattiset jättävät erilaisille kevyen liikenteen ja myös ajoneuvoliikenteen väylille, ei tällaisen vaaran huomaavalle kansalaiselle juuri ole muuta kohtuudella toteutettavaa vaihtoehtoa kuin nakata laite muutama metri kohti ojaa tai puskaa. Varkaaksihan siinä aletaan syyttää jos moisen lastaa autoonsa.

Lautavuokraajan kannattaisi tällaisen päästyä sattumaan toteuttaa yleisökampanja näiden keräämiseksi ja maksaa pieni palkkio jokaisesta keräyspaikkoihin toimitetusta laitteesta.
 
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
46
Jos jotain sattuu kiinnostamaan FLJ T11 2x1200w ni pistä yv. Hinta edullinen. Teen myynti-ilmon myöhemmin varmaan
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
283
tuosta jääketju-ideaa rupesin jalostamaan niin että pohjan vois tehdä kapeasta kuormaliinasta(kestääkö hankausta?), jonka sit virittelis kengännauha-siksakilla kahden tarvikevaijerin väliin.
Risteyskohtiin, reunoille ja välikohtiin pop-niiteillä lukkoprikkoja/aluslaattoja (sama idea kuin pulttirenkaissa)

kokonais hintaa tulis tarvikkeineen joku 30€
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 363
tuosta jääketju-ideaa rupesin jalostamaan niin että pohjan vois tehdä kapeasta kuormaliinasta(kestääkö hankausta?)
En halua olla ilonpilaaja, mutta pahoin pelkään että tuosta saattaa tulla joko hyvin liukas tai raskaasti rullaava tai molempia.

Lisäksi on tarkkaan huomioitava että ketju tai sen tapainen mahtuu pyörimään eikä varsinkaan lipsahda vauhdissa pois, jolloin mennään heti munilleen.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
283
En halua olla ilonpilaaja, mutta pahoin pelkään että tuosta saattaa tulla joko hyvin liukas tai raskaasti rullaava tai molempia.

Lisäksi on tarkkaan huomioitava että ketju tai sen tapainen mahtuu pyörimään eikä varsinkaan lipsahda vauhdissa pois, jolloin mennään heti munilleen.
avoin kaikille ideoille :tup:
liukkaudesta en tiedä, tuskin se tuota katu-slicksiä huonompi on. Paksuutta tulee varmaan 5mm lisää nastan kohdalta et pitäis mahtua vielä lokarissa pyörimään. "Ketjut" itsessään on tarkoitus olla hieman rengasta pienemmät ja ne asennetaan tyhjän renkaan päälle -> rengas täyteen, eli jokapuolelta pitäisi ottaa kontaktia kumiin. ja tietty puristuslenkit ovat syvällä renkaan seinää vasten, eli ehyenä se ei pois lipsahda paikaltaan
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 347
avoin kaikille ideoille :tup:
liukkaudesta en tiedä, tuskin se tuota katu-slicksiä huonompi on. Paksuutta tulee varmaan 5mm lisää nastan kohdalta et pitäis mahtua vielä lokarissa pyörimään. "Ketjut" itsessään on tarkoitus olla hieman rengasta pienemmät ja ne asennetaan tyhjän renkaan päälle -> rengas täyteen, eli jokapuolelta pitäisi ottaa kontaktia kumiin. ja tietty puristuslenkit ovat syvällä renkaan seinää vasten, eli ehyenä se ei pois lipsahda paikaltaan
Jos pitäisi lähteä itse nastoja rakentamaan, niin mahdollisimman paksut kumit, joihon läpiruuvattavat nastat. Sisälle nauha sisuskumia vasten, että ei kulu puhki. Ei siltikään välttämättä toimi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
981
Umpikumi ja jääratapiikit?

E: ei löytynytkään niin helposti firmaa mikä tekisi ton suoraan, pitäisi melkein tuntea jotain jäärataharrastajia, kun vaatii sellaisia erikoistyökaluja mitä kenelläkään ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
283
Umpikumi ja jääratapiikit?
ruuvattavia nastoja kyllä saa ostettua, umpikumi tuskin välittää terävistä esineistä
mutta projektin pointti olikin lähinnä että välttyis renkaiden vaihdolta

tosin umpirengaskaan ei auta kun ongelma taitaa olla enemmän kuvioinnin puute eikä niinkään ne nastat, eikähän nastat lumella juuri auta(kts. kitkapinta-ala)

Mitä nyt kattelin DIY projekteja aiheesta ja aika moni tuntuu suosivan narua ketjun korvikkeena ja tuntuu toimivan(ainakin mudassa), niin vois alkajaisiks kokeilla punoa jotain renkaan päälle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
981
Menisköhän tollanen potkulaudan vanteelle, luulis pitävän lumessa ainakin paremmin kuin katurenkaan.
Tietty esim. E600 ei pysty laittamaan kun takana ei ole reikää venttiilille.


Houkutteleva idea ajaa potkulaudalla lumessa nappularenkailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 089
Menisköhän tollanen potkulaudan vanteelle, luulis pitävän lumessa ainakin paremmin kuin katurenkaan.
Tietty esim. E600 ei pysty laittamaan kun takana ei ole reikää venttiilille.


Houkutteleva idea ajaa potkulaudalla lumessa nappularenkailla.
Kuten tossa aiemmin linkkasin niin on noita ihan skuutille suunniteltujakin saatavilla niin 8.5" kuin 10" koossa eli lähinnä se ongelma nyt on nastat ja toisaalta se että joutuu vaihtaan renkaan kausien mukaan, joka on suhteellisen veemäinen operaatio monella skuutilla. Siinä mielessä tommonen aiemmin linkattu Stinger olisi ihan näppärä. Lokarin kanssa noilla tosin voi tehdä vähän tiukkaa kun tuntuu että vetää vakiorenkaallakin sen lokarin haarukan kohdalta tukkoon lumella joka lisää vierintävastusta.
 
Liittynyt
13.07.2022
Viestejä
7
Olen ajellut näillä ensilumilla 10" maasto/nappularenkailla ja ihan hyvin on mennyt. Ei tunnu liukkaalta meno.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
981
toisaalta se että joutuu vaihtaan renkaan kausien mukaan, joka on suhteellisen veemäinen operaatio monella skuutilla.
Jep, potkulaudassa ei voi olla järkevästi toisia vanteitakaan kun pitäis olla toinen moottori :D

E: itse en ajaisi renkailla joiden pinta on kiinni vetoketjulla tms. Mutta en tuomitse :D
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
193 340
Viestejä
3 493 685
Jäsenet
62 324
Uusin jäsen
Mazzaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom