Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
40
Oletteko kellottaneet jollain karkealla tavalla 0-25km/h aikoja?

Täällä syntyi suuri pettymys, Speedway leger joku maanantaikappale. Kellotin noin 7-8 sekuntia, kun pitäisi olla youtuben ja scooter guiden mukaan 4,3 sekuntia. Hohhoo, taitaa mennä tää yksilö palautukseen.

ja juu, akussa oli virtaa ja setupit ok. Painokaan selitä, olen 85kg ja toi testi tehty 75kg ihmisellä.
Noni, peiliin katsomisen paikka. En ollut ymmärtänyt, että menusta saa tehoja säädettyä 0-100 asteikon lisäksi tehoa 1-3. Nämä ajat kellotettu teholla 2. Tuolla teholla 2 pysyi Aovo Pron perässä 0-25km/h ja sen jälkeen Speedway alkoi ottaa eroa - Aovossa "350w" moottori ja 35kg kuski.

Taas 3 teholla alkoi löytymään luvatun oloisesti jerkkua, testit tosin jatkuu. Nappaa 40km/h melko nopeasti ja etenkin mikä itselle tärkeintä tuon 25km/h - uskoisin nyt että testeissä kellotettuun 4,3 sekuntiin. Esimerkiksi Ninebot G30 max on noin sekunnin hitaampi ja tuo pienempi versio jopa 2 sekuntia.

Uskaltaisin väittää, että Speedway leger pro yksi nopeimmista tai nopein jonka saa "alle tonnilla" (995€).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
254
Kannattaa tarkastaa rengaspaineet. Itse ajelin eilen ekan lenkin G30 Maxilla ja hutiloiden kokeileilin rengaspaineet kun tuntuivat sormiin kovilta. Olihan niissä hiukan yli 1bar molemmissa sitten kun lenkin jälkeen tarkastin. Meni kuitenkin 20km ja akussa puolet jäljellä. Elopainoa meikäläisellä liikaa +110kg.
Ite taisin suoraan 3 baria pistää sisään. En kauheasti kokeillut kun piti reissuun lähteä. Ainakin eka parin kilsan ajo meni kivasti. Painoa on 100-110 väliin
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
5 889
Laitan nykyään surutta 4 baria sisään. Tärkeintä, että on 3.5 ja 4 barin väliltä.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
20
Uskaltaako tosiaan laittaa 3 tai jopa 4 baaria?
G30 käyttöohjeessa kerrotaan paineeksi 32-37 psi eli maksimi olisi noin 2.5 bar..
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
20
Kävin tuollaisen käytettynä:
Laitteella oli ajettu noin 100km. Vähän petyin, kun meikäläisen alla mäkisessä maastossa jo 8km kohdalla vain yksi palkki akkua jäljellä. No, en ole varma oliko akku täysin täynnä vaikka täysiä palkkeja näyttikin.
Ehkäpä se vaimon käytössä jaksaa kulkea sen 15-20km, hope so.

Tilasin jokatapauksessa itselle elisalta tuon segway max 30 II mallin, jossa pitäisi olla 65km kantama.. menisikö se sitten jo 20km minun alla.. toivoa sopii..
No niin, akussa ei ollut lähtiessäkään kuin 4 palkkia, eli ei se täynnä ollut tosiaan. Katsoin nyt vasta manuaalista että viisi noita palkkeja on.. testit jatkuu..
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
5 889
Uskaltaako tosiaan laittaa 3 tai jopa 4 baaria?
G30 käyttöohjeessa kerrotaan paineeksi 32-37 psi eli maksimi olisi noin 2.5 bar..
55 psi (3.8 bar) saa laittaa maksimissaan.
Although arriving inflated, it is always worthwhile checking the tyre pressures. Use a quality pump (ideally one with a pressure readout valve) in conjunction with the included inflation extension tube.

Ninebot recommend riding with the tyre pressure between 32 and 37 psi, (the tyres are rated for 55psi max) inflating both equally.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
40
No niin, akussa ei ollut lähtiessäkään kuin 4 palkkia, eli ei se täynnä ollut tosiaan. Katsoin nyt vasta manuaalista että viisi noita palkkeja on.. testit jatkuu..
Lienee karkea arvio että 100wh pääsee 5-6km. Tossa kai 300-400wh akku, ja siinä isoveljessä 500-600 väliin.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
68
Kannattaa päivittää firmware Inmotion S1:een ainakin. Kulkee aika hienosti verrattuna ekaan versioon. Nyt vääntää ja kiihtyy huomattavasti paremmin. Jarrut vaan on nyt paskat. Se versio joka vaati voimaa, oli tunnokkaampi ja ei ottanut näin ärhäkästi äkkiä kiinni. Eihän ne lukkoon mee, mutta silti tökkii ikävästi.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
68
Kannattaa päivittää firmware Inmotion S1:een ainakin. Kulkee aika hienosti verrattuna ekaan versioon. Nyt vääntää ja kiihtyy huomattavasti paremmin. Jarrut vaan on nyt paskat. Se versio joka vaati voimaa, oli tunnokkaampi ja ei ottanut näin ärhäkästi äkkiä kiinni. Eihän ne lukkoon mee, mutta silti tökkii ikävästi.
Jotain kommentteja että viimeinenkin vääntö hävisi lukenut, mutta en muista oliko L9 malliin sitten kun kumpaankin tarjoovat samaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
32
Muutama huomio mitä itte on tehnyt näiden lautojen kanssa
Eli jos kulkupuolessa on jotain häikkää niin aina eka tarkistaa rengaspaineet. Itsellä talven jälkeen laitoin 55psi ja kovaa ajoa mutta jotenkin tuntui laiskalta ja tänään lisäsin 70psi ja johan rupes menemään mukavammin.
Vakuutus asiat tarvii kanssa miettiä koska kaikissa yhtiöissä laajakotivakuutus ei korvaa mitään jossei ole erikseen vakuuttanut. On omakohtaista kokemusta.
Itsellä Xiaomi pro 2 lauta ja ollut siihen ihan tyytyväinen varsinkin kun ottaa huomioon laudan muokattavuus eli tästä varmasti jokainen saa itselleen sopivan.
Renkaita ei oo itsellä menny vielä yhtään mutta ajatuksena on laittaa 10" tuuman renkaat alle.
Modattuna softalla ja speedpackilla tääkin lauta menee aika todella lujaa =)
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
3 880
Muutama huomio mitä itte on tehnyt näiden lautojen kanssa
Eli jos kulkupuolessa on jotain häikkää niin aina eka tarkistaa rengaspaineet. Itsellä talven jälkeen laitoin 55psi ja kovaa ajoa mutta jotenkin tuntui laiskalta ja tänään lisäsin 70psi ja johan rupes menemään mukavammin.
Vakuutus asiat tarvii kanssa miettiä koska kaikissa yhtiöissä laajakotivakuutus ei korvaa mitään jossei ole erikseen vakuuttanut. On omakohtaista kokemusta.
Itsellä Xiaomi pro 2 lauta ja ollut siihen ihan tyytyväinen varsinkin kun ottaa huomioon laudan muokattavuus eli tästä varmasti jokainen saa itselleen sopivan.
Renkaita ei oo itsellä menny vielä yhtään mutta ajatuksena on laittaa 10" tuuman renkaat alle.
Modattuna softalla ja speedpackilla tääkin lauta menee aika todella lujaa =)
Minkälaista korvausta tarkoitat? Eikös tuo irtaimena mene, jolloin vakuutuksessa käsitellään sellaisena
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
32
Minkälaista korvausta tarkoitat? Eikös tuo irtaimena mene, jolloin vakuutuksessa käsitellään sellaisena
No näinhän itsekkin luulin mutta kun lauta eräästä syystä "tuhoutui" niin sanottiin etten ollut erikseen sitä vakuuttanut joten ei korvausta. Koskee muuten myös monia muitakin asioita. Eli ainakun ostaa itselle jotain ns uudempaa teknologiaa niin erillisvakuutus on paikallaan. esim sähköpolkupyörät
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
5 889
Kävin reilu tunti sitten Ala-Tikkurilan Lidlissä ja samaan aikaan liikennevaloista lähti lava-auto Tikkurilan suuntaan kunnolla kiihdyttäen.

Tikkurilan suunnilla on nyt menossa jotkut jenkkiautojen ajot ilmeisesti kun näkyi hienoja vanhoja autoja ja vähän uudempiakin tuunattuja menopelejä.

Sain kiinni ekoissa liikennevaloissa Kelan kohdalla ja pääsin Tikkurinkosken kohdalle ja kuulin kun huusivat ikkunasta "saatana toi sai meidät kiinni" :D
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
251
Muutama huomio mitä itte on tehnyt näiden lautojen kanssa
Eli jos kulkupuolessa on jotain häikkää niin aina eka tarkistaa rengaspaineet. Itsellä talven jälkeen laitoin 55psi ja kovaa ajoa mutta jotenkin tuntui laiskalta ja tänään lisäsin 70psi ja johan rupes menemään mukavammin.
Vakuutus asiat tarvii kanssa miettiä koska kaikissa yhtiöissä laajakotivakuutus ei korvaa mitään jossei ole erikseen vakuuttanut. On omakohtaista kokemusta.
Itsellä Xiaomi pro 2 lauta ja ollut siihen ihan tyytyväinen varsinkin kun ottaa huomioon laudan muokattavuus eli tästä varmasti jokainen saa itselleen sopivan.
Renkaita ei oo itsellä menny vielä yhtään mutta ajatuksena on laittaa 10" tuuman renkaat alle.
Modattuna softalla ja speedpackilla tääkin lauta menee aika todella lujaa =)
Vakuutuksia on monenlaisia. Kannattaa tosiaan kysyä vakuutusyhtiöstä että miten jos varastetaan omasta pihasta. Joillakin voi sisältyä vakuutukseen, toisilla ei. Itsellä vain paha tapa olla lukitsematta vehjettä kotipihassa, eli silloin ei mikään vakuutus taida korvata jos ei ole lukossa tai lukkojen takana.
Mutta jos viritetylle laitteelle sattuu liikenteessä jotakin niin sitähän ei vakuutus myöskään korvaa.

Mitä kymppeihin tulee niin onhan niillä mukava ajaa. Juuri on tasaisempaa. Vauhtia tuli myös jonkin verran lisää, mutta vääntöä luonnollisesti katosi muös. Kun sen koettaa kompensoida softasäädöllä niin sitten tippuu kantama. Kaikkinensa sanoisin että kymppien vaihto alle kannattaa miettiä pariin kertaan. Projekti on melkoisen työläs ja ihan jo renkaan profiilin myötä tilaa renkaan ja lokasuojan välissä voi olla vähemmän kuin jollakin toisella.

Itse katselin pari videota ennen vaihtoa ja helpoltahan se näytti. Omat kokemukset eivät olleet aivan niin helpot. Uudet nakit on kyllä alla ja kiva niillä on ajaa mutta etulokasuojan ja renkaan väliin ei jäänyt yhtään tilaa. Etulokari piti hioa sisäpinnaltaan todella ohueksi ettei rengas hierrä. Kiviä ja hiekkaa menee väliin aika helposti ja siellä ne rohisee aina hetken ennen kuin pääsevät pois.
Takarengas oli sitten oma projektinsa. Takavalon johto piti siirtää kulkemaan akkukennoston pohjan kannen välistä lohkaisemalla kanteen pieni reikä sille. Samoin laudan perässä takalokarin juuressa oleva johdon pidike piti hioa pois koska rengas hiersi siihen. Alkuperäinen lokari ei edes korostuspaloilla istunut renkaan kanssa yhteen joten ostin lyhyemmän lokarin. Se sopi hienosti mutta on liian lyhyt, seurauksena se että rapaa ja roiskeita on selkä täynnä. Laitoin lokarin jatkeeksi polkupyörän takalokarin perässä olevan kumiheltan mikä korjasi asian. Eniten tosiaan harmittaa tuo takarenkaan johdon läpivienti. Alkuperäinen suunnitelma oli porata kennostolta reikä läpi niin että se tulee takalokarin kiinnityksien sisäpuolelta esiin ja jatkaa matkaansa lokaria myöten, sen sijaan että se lähtisi tuolta kennoston perästä renkaan vierestä mistä alunperin kulkee. Välineiden puutteen vuoksi en sitten lähtenyt poraamaan kuitenkaan.

Eli jos tosiaan löydät vaikka 9.5" renkaat jostakin noiden 10" sijaan tai vaihtoehtoisesti vähän matalamman profiilin 10" kumit kuin mitä minulla on niin pääset paljon helpommalla monelta osin.
Toki nyt kun homma on tehty niin on helppo hymyillä mutta toista kertaa en samaan rumbaan lähtisi. Saavutetut hyödyt eivät ole NIIN mittavat että olisivat sen arvoiset.

Tuollainen speedpack voisi kiinnostaa, mikäli se on se lisäakkukonversio. Ei sillä että vauhtia tarvitsisi yhtään enempää kun lauta nyt kulkee isommilla renkailla ja softalla modattuna liki neljääkymppiä, mutta suurempi akun kapasiteetti kyllä maistuisi. Vauhti on tosiaan jo aivan riittävä eikä kovempaa varmasti tulisi edes ajettua kuin ihan hetkellisesti jonkun spändexin tai mopoilijan kirityksen vuoksi. :D

Mutta jos ihan rehellisesti miettii että Pro 2 hinta plus 10" renkaat plus lisäakku.. tuohon kokonaishintaan olisi voinut ostaa G30 Maxin jossa molemmat vakiona. Oma vehje vain tässä vaiheessa on sen verran modattu ettei kehtaa myydä eteenpäin, ellei sitten joku nimenomaan etsi laitettua lautaa. Katsotaan nyt tämä kesä eteenpäin ja ehkä käy niin että vaimo antaa oman lautansa teinille, minä omani vaimolle (jahka ohjelmisto on vaihdettu vakioon) ja sitten ostan uuden lelun itselle.
Vaikka lauta kiinnostaa niin voi olla että seuraava hankinta on kuitenkin Monowheel-tyyppinen ratkaisu. "Ansaitusta" vauhdista on kuitenkin vaikea tinkiä joten vehje pitäisi olla sellainen jolla ajaa 30km todellisen kantaman ilman loppumatkan hyytymisiä ja vauhti tosiaan saa olla tuon 30-35km/h. Eri juttu sitten uskaltaako monolla ajella sellaista vauhtia. Ja hinta pitäisi pysyä alle nelinumeroisena. Mutta ensin tosiaan pitää katsoa korjaako kato entisen laudan ettei jää ylimääräisenä nurkkiin pyörimään.
 
Liittynyt
20.05.2022
Viestejä
5
Hellou! Piti ihan asioikseen rekisteröityä ku ois tarkotus laittaa laudat ittelle ja puolisolle. Semmosta miettiny, että kumpi se ois järkevämpi hankinta... Skuutti jossa kiinteä akku vai irrotettava. Asutaan pienessä rivarissa eikä kehtais raijata koko lautaa sisälle latuuseen nii se irrotettava ois kätevä. En oikein tiiä näistä. Miten te näitä lataatte? Autotallissa, ulkovarastossa? Nii ja kellä tollanen Augmentti nii irrotatteko te akun aina ku jätätte skuutin yksikseen esim. kauppaan mennessä vai miten? Augmenttia oon miettiny toiseks laudaks.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
251
Hellou! Piti ihan asioikseen rekisteröityä ku ois tarkotus laittaa laudat ittelle ja puolisolle. Semmosta miettiny, että kumpi se ois järkevämpi hankinta... Skuutti jossa kiinteä akku vai irrotettava. Asutaan pienessä rivarissa eikä kehtais raijata koko lautaa sisälle latuuseen nii se irrotettava ois kätevä. En oikein tiiä näistä. Miten te näitä lataatte? Autotallissa, ulkovarastossa? Nii ja kellä tollanen Augmentti nii irrotatteko te akun aina ku jätätte skuutin yksikseen esim. kauppaan mennessä vai miten? Augmenttia oon miettiny toiseks laudaks.
Aika harvassa on irtoakulliset vehkeet, mutta siinä on kieltämättä puolensa. Meillä vaimolla Fitnord jossa on irrotettava akku. Laitetta en nyt etusijalla suosittelisi, mutta edellisellä sivulla taitaa olla mun kokemukset siitä.
Viime talvena tosiaan oman laudan kääräisin vanhan patjan sisään autotalliin ja tammikuussa kävin katsomassa että virtasta on vielä jäljellä. Silti jännitti miten kestää talven yli kun kaikkea juttua lukenut siitä. Hyvin oli kestänyt kun nyt vertaa ajomatkoja viime kesäiseen.
Vaimon laudalla oli helpompi kun laittoi laudan talliin ja akun sisälle lämpimään.

Meillä pikkukylällä riittää kun lukitaan laite kauppareissulla, mutta akkua ei ole erikseen irrotettu koskaan. Ei meillä päin taida sellaista rikollista pyöriä joka ymmärtäisi akkujen päälle. Korkeintaan niitä jotka katsovat onko lauta lukitsematta ja sitten saattavat napata. Varmasti isommissa kaupungeissa eri juttu. Pieni lukitusmekanismi akun kanteen ei olisi kyllä pahitteeksi. Toisi ainakin mielenrauhaa.

Muutoin laudat on latauksessa omakotitalon pihapistokkeissa. Ei koskaan pidempiä aikoja ilman valvontaa, eli illasta saatan ladata hetken mutta jos käyn nukkumaan niin otan irti seinästä ja lataan sitten aamulla loput.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
32
Vakuutuksia on monenlaisia. Kannattaa tosiaan kysyä vakuutusyhtiöstä että miten jos varastetaan omasta pihasta. Joillakin voi sisältyä vakuutukseen, toisilla ei. Itsellä vain paha tapa olla lukitsematta vehjettä kotipihassa, eli silloin ei mikään vakuutus taida korvata jos ei ole lukossa tai lukkojen takana.
Mutta jos viritetylle laitteelle sattuu liikenteessä jotakin niin sitähän ei vakuutus myöskään korvaa.

Mitä kymppeihin tulee niin onhan niillä mukava ajaa. Juuri on tasaisempaa. Vauhtia tuli myös jonkin verran lisää, mutta vääntöä luonnollisesti katosi muös. Kun sen koettaa kompensoida softasäädöllä niin sitten tippuu kantama. Kaikkinensa sanoisin että kymppien vaihto alle kannattaa miettiä pariin kertaan. Projekti on melkoisen työläs ja ihan jo renkaan profiilin myötä tilaa renkaan ja lokasuojan välissä voi olla vähemmän kuin jollakin toisella.

Itse katselin pari videota ennen vaihtoa ja helpoltahan se näytti. Omat kokemukset eivät olleet aivan niin helpot. Uudet nakit on kyllä alla ja kiva niillä on ajaa mutta etulokasuojan ja renkaan väliin ei jäänyt yhtään tilaa. Etulokari piti hioa sisäpinnaltaan todella ohueksi ettei rengas hierrä. Kiviä ja hiekkaa menee väliin aika helposti ja siellä ne rohisee aina hetken ennen kuin pääsevät pois.
Takarengas oli sitten oma projektinsa. Takavalon johto piti siirtää kulkemaan akkukennoston pohjan kannen välistä lohkaisemalla kanteen pieni reikä sille. Samoin laudan perässä takalokarin juuressa oleva johdon pidike piti hioa pois koska rengas hiersi siihen. Alkuperäinen lokari ei edes korostuspaloilla istunut renkaan kanssa yhteen joten ostin lyhyemmän lokarin. Se sopi hienosti mutta on liian lyhyt, seurauksena se että rapaa ja roiskeita on selkä täynnä. Laitoin lokarin jatkeeksi polkupyörän takalokarin perässä olevan kumiheltan mikä korjasi asian. Eniten tosiaan harmittaa tuo takarenkaan johdon läpivienti. Alkuperäinen suunnitelma oli porata kennostolta reikä läpi niin että se tulee takalokarin kiinnityksien sisäpuolelta esiin ja jatkaa matkaansa lokaria myöten, sen sijaan että se lähtisi tuolta kennoston perästä renkaan vierestä mistä alunperin kulkee. Välineiden puutteen vuoksi en sitten lähtenyt poraamaan kuitenkaan.

Eli jos tosiaan löydät vaikka 9.5" renkaat jostakin noiden 10" sijaan tai vaihtoehtoisesti vähän matalamman profiilin 10" kumit kuin mitä minulla on niin pääset paljon helpommalla monelta osin.
Toki nyt kun homma on tehty niin on helppo hymyillä mutta toista kertaa en samaan rumbaan lähtisi. Saavutetut hyödyt eivät ole NIIN mittavat että olisivat sen arvoiset.

Tuollainen speedpack voisi kiinnostaa, mikäli se on se lisäakkukonversio. Ei sillä että vauhtia tarvitsisi yhtään enempää kun lauta nyt kulkee isommilla renkailla ja softalla modattuna liki neljääkymppiä, mutta suurempi akun kapasiteetti kyllä maistuisi. Vauhti on tosiaan jo aivan riittävä eikä kovempaa varmasti tulisi edes ajettua kuin ihan hetkellisesti jonkun spändexin tai mopoilijan kirityksen vuoksi. :D

Mutta jos ihan rehellisesti miettii että Pro 2 hinta plus 10" renkaat plus lisäakku.. tuohon kokonaishintaan olisi voinut ostaa G30 Maxin jossa molemmat vakiona. Oma vehje vain tässä vaiheessa on sen verran modattu ettei kehtaa myydä eteenpäin, ellei sitten joku nimenomaan etsi laitettua lautaa. Katsotaan nyt tämä kesä eteenpäin ja ehkä käy niin että vaimo antaa oman lautansa teinille, minä omani vaimolle (jahka ohjelmisto on vaihdettu vakioon) ja sitten ostan uuden lelun itselle.
Vaikka lauta kiinnostaa niin voi olla että seuraava hankinta on kuitenkin Monowheel-tyyppinen ratkaisu. "Ansaitusta" vauhdista on kuitenkin vaikea tinkiä joten vehje pitäisi olla sellainen jolla ajaa 30km todellisen kantaman ilman loppumatkan hyytymisiä ja vauhti tosiaan saa olla tuon 30-35km/h. Eri juttu sitten uskaltaako monolla ajella sellaista vauhtia. Ja hinta pitäisi pysyä alle nelinumeroisena. Mutta ensin tosiaan pitää katsoa korjaako kato entisen laudan ettei jää ylimääräisenä nurkkiin pyörimään.
Juu on varmasti monenlaisia mutta halusin vaan osottaa että laajakotivakuutus minkä luulisi korvaavan kohtuu laajasti irtaimistoa niin siitä oli otettu pois esimerkiksi nämä laudat.

Mikä setti sulla on käytössä kun itsellä nyt lisäakulla menee sen 40-42 kmh , toki aika riittävä vauhtihan tämäkin on mutta harrastusmielessä aina kaikki uusi kiinnostaa.
Eihän tässä tuunauksessa rahamielessä mitään järkeä ole mutta kyllä se lämmitäää mieltä kun tälläsestä perusvehkeestä saa jäätävän hirviön revittyä irti.
 
Liittynyt
03.08.2018
Viestejä
23
Ihmettelin itsekkin kuinka kotivakuutukseen kuuluu jos lauta varastetaan esim. kaupan pihasta. Tuli laitettua Fennialle viestiä asiasta ja vastasivat kutakuinkin näin:

Lauta kuuluu vakuutuksen piiriin niin kauan kuin laudan arvo on alle 1500€. Tapauksessa jossa varastetaan, tietynlaista lukkoa ei vaadita. Olis pitäny tajuta kysyä korvaako vakuutus tapaturmat laitteella.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
251
Juu on varmasti monenlaisia mutta halusin vaan osottaa että laajakotivakuutus minkä luulisi korvaavan kohtuu laajasti irtaimistoa niin siitä oli otettu pois esimerkiksi nämä laudat.

Mikä setti sulla on käytössä kun itsellä nyt lisäakulla menee sen 40-42 kmh , toki aika riittävä vauhtihan tämäkin on mutta harrastusmielessä aina kaikki uusi kiinnostaa.
Eihän tässä tuunauksessa rahamielessä mitään järkeä ole mutta kyllä se lämmitäää mieltä kun tälläsestä perusvehkeestä saa jäätävän hirviön revittyä irti.
Ei mulla ole kuin tuo custom firmis joka toi vauhtia sen 32km/h. Renkaat toi sitten sen vähän lisää ja nyt menee täysin tasaisella sen 38km/h. Alamäkeen maksimit ennen kuin lyö moottorijarrua on 42km/h. Tämä toki vain täydellä akulla. Maksimeista lähtee heti se 2km/h pois siinä vaiheessa kun eka palkki akkua on syöty.

Tämä toki laitteen oman ilmoittaman mukaan, softassa asetettu rengaskoko 10", eli siinä voi olla pieni laskuvirhe laitteen puolesta. Pitääkin ottaa tässä viikonloppuna ihan asiaksi testata jollakin GPS-nopeusmittarilla että kuinka hyvin se täsmää ja sitten säätää rengaskoko sen mukaiseksi että saadaan sama lukema.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
7 070
Sehän on oikeastaan suhteellisen yhdentekevää, korvaako kotivakuutus jos potkulauta varastetaan. Jos menettää muutaman satasen arvonalenemavähennetyn ja omavastuuvähennetyn korvauksen, se pelkästään vähän vituttaa.

Sen sijaan oleellisempaa on, että on kotivakuutuspaketin vastuuvakuutusturva, joka maksaa polkupyörällä tai potkulaudalla paskotun premium-penarin kyljen, jos sattuu käymään niin että polkupyöräilijä/potkulautailija aiheuttaa kolarin. Esimerkiksi viiden tonnin lasku onkin jo huomattavasti tuntuvampi ongelma. Tätäkään korvausta ei tietenkään makseta ainakaan kokonaan, jos sattuu käymään niin että dokumentoidusti potkulaudan kuljettaja oli kännissä tai oikein pahasti perseillen vahingon aiheutti.
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
5
2 kysymystä.

1. 60V12AH Litium-ion akku. Millainen varavirtalähde tarvittaisiin, että kapasiteetti riittäisi lataamaan kertaalleen kyseisen akun?

2. Sähköpotkulauta 1000W FAT tämä malli. Tuotetiedoissa kerrotaan, että sateella ei saisi ajaa. Vakuutus ei korvaa ja riskinsä on. Haluan kuitenkin kysyä miten iso riski todellisuudessa on kyseessä ja kestäiskö sittenkin pientä sadetta?

Kiitos.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
40
2 kysymystä.

1. 60V12AH Litium-ion akku. Millainen varavirtalähde tarvittaisiin, että kapasiteetti riittäisi lataamaan kertaalleen kyseisen akun?

2. Sähköpotkulauta 1000W FAT tämä malli. Tuotetiedoissa kerrotaan, että sateella ei saisi ajaa. Vakuutus ei korvaa ja riskinsä on. Haluan kuitenkin kysyä miten iso riski todellisuudessa on kyseessä ja kestäiskö sittenkin pientä sadetta?

Kiitos.
Akku on 720 wh (60 volttia x 12 amppeeria). Niin kun ottaa huomioon lataushäviöt, ehkä 15-30 % ? - niin voisi joku tällainen 1kwh varavirtalähde riittää: EcoFlow Delta -kannettava virta-asema 1 449,00

Varmaan kannattaa tutkia minkä oloisia ne rakenteet ovat. Itse ajattelin hieman avata tuon potkulautani rakenteita ja katsoa mihin laitan tiivistystä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 507
Laitan nykyään surutta 4 baria sisään. Tärkeintä, että on 3.5 ja 4 barin väliltä.
Laudoissa kannattaa melkein laittaa niin paljon kuin rengas kestää. Ajomukavuus toki hiemän kärsii, mutta rengas kestää paremmin ja rullaa helpommin.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
251
@Bikebyke Mä luulen että näissä on monessa tehty säästö silleensä ettei tarvii maksaa sertifikaatista mutta silti on suojattu vedeltä parhaimman mukaan.

Akkupakki lienee se kriittisin paikka. Omassa Xiaomin laudassa se on muotoiltu pohjallinen niin että vesi joutuu kyllä tekemään melkoisen mutkan akustolle ja siellä on vielä pehmotiivisteet välissä.
Ja lauta siis ei ole vesisuojattu valmistajan mukaan mutta en mä erikseen ole vettä pelännyt sillä ajaessa. Ihan oman mukavuuden vuoksi ei kuitenkaan sateella ole tarkoituksenmukaisesti lähtenyt ajamaan koska auto on myös vaihtoehto liikkumiselle.

Aika hyvin tuossa Cruiserissa näkyy olevan sijoitettu tuo kennosto kun laudan pohja ja penkki suojaavat sekä alta että yltä. Jos haluaa ihan varman päälle mennä niin ohjaustangon saumoihin voi koettaa ilmastointiteippiä tai tai jotakin kutistesukkaa.

Sitä en tiedä onko niillä joku indikaattori laitteen sisällä joka kosteudesta muuttaa väriä ja sitten voivat sanoa että eivät korvaa koska kastunut.
Osalla jälleenmyyjistä voi tietysti olla diili että takuunalaisille laitteille uusi heti tilalle ja viat katsellaan sitten myöhemmin valmistajan toimesta.

Puhelimissahan on ne kosteusindikaattorit olleet kuulokeliitännässä mutta muulla elektroniikalla en tiedä käytäntöä sen suhteen.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
296
@Bikebyke Mä luulen että näissä on monessa tehty säästö silleensä ettei tarvii maksaa sertifikaatista mutta silti on suojattu vedeltä parhaimman mukaan.

Akkupakki lienee se kriittisin paikka. Omassa Xiaomin laudassa se on muotoiltu pohjallinen niin että vesi joutuu kyllä tekemään melkoisen mutkan akustolle ja siellä on vielä pehmotiivisteet välissä.
Ja lauta siis ei ole vesisuojattu valmistajan mukaan mutta en mä erikseen ole vettä pelännyt sillä ajaessa. Ihan oman mukavuuden vuoksi ei kuitenkaan sateella ole tarkoituksenmukaisesti lähtenyt ajamaan koska auto on myös vaihtoehto liikkumiselle.

Aika hyvin tuossa Cruiserissa näkyy olevan sijoitettu tuo kennosto kun laudan pohja ja penkki suojaavat sekä alta että yltä. Jos haluaa ihan varman päälle mennä niin ohjaustangon saumoihin voi koettaa ilmastointiteippiä tai tai jotakin kutistesukkaa.

Sitä en tiedä onko niillä joku indikaattori laitteen sisällä joka kosteudesta muuttaa väriä ja sitten voivat sanoa että eivät korvaa koska kastunut.
Osalla jälleenmyyjistä voi tietysti olla diili että takuunalaisille laitteille uusi heti tilalle ja viat katsellaan sitten myöhemmin valmistajan toimesta.

Puhelimissahan on ne kosteusindikaattorit olleet kuulokeliitännässä mutta muulla elektroniikalla en tiedä käytäntöä sen suhteen.
Laitat mustaa sään kestävää silikonia joka rööriin ja akkukanteen niin ei taatusti mene vesi, itse laittelin aikanaan saniteetti silikonia jopa Xiaomin moottorikannen ympärille ja eipä ole vesisateet haitannu.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
80
"Hunajakennot" saapui vihdoin yli kahden kuukauden seilaamisen jälkeen perille, kämppä haisee aivan kiinalaiselle kumitehtaalle mutta nyt viikonloppuna ei ehdi kuin vasta ihmetellä vaihto-operaatiota
DSC_0001_BURST20220521142702806_COVER.JPG
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
222
2 kysymystä.

1. 60V12AH Litium-ion akku. Millainen varavirtalähde tarvittaisiin, että kapasiteetti riittäisi lataamaan kertaalleen kyseisen akun?

2. Sähköpotkulauta 1000W FAT tämä malli. Tuotetiedoissa kerrotaan, että sateella ei saisi ajaa. Vakuutus ei korvaa ja riskinsä on. Haluan kuitenkin kysyä miten iso riski todellisuudessa on kyseessä ja kestäiskö sittenkin pientä sadetta?

Kiitos.
Helpompi kun hommaat tuohon isomman akun, ainakin 20 ah akkuja saa tai toisen vara-akun ja ennen reissua lataat kummatkin ja kesken reissua voi vaihtaa täyden akun tyhjän tilalle.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
20
Tänään käytiin nineboteilla eka lenkki. Täytyy sanoa että valinta osuneen kerrankin kohdilleen. Kiitos kaikille kommentoineille avusta.
Lenkki oli noin 25km. Vaimo ajoi max G30LE:llä ja minä max G30 II. Vaimolla 2 tolppaa akkua jäljellä ja minulla 3 lenkin jälkeen. Eli lähemmäs 40km lienee molemmilla todellinen toimintamatka. Reitillä oli vielä useita erittäin jyrkkiä ja pitkiä mäkiä joissa vedettiin tehoa oikeasti, hyvin jaksoivat kuitenkin nousta. Tuo LE malli kulkee selvästi kovempaa, molempien alla meni parhaillaan kolmeakymppiä, kun taas tuo II versio pysähtyi 25:een alamäessäkin. LE on käytettynä hankittu joten liekkö ladattu joku turbofirmis siihen. Tosi tanakoita ja mukavia lautailla nuo ovat. Ainoa pieni miinus tulee runpujarrusta joka rohisee ikävästi. Alkuun pelkäsin että oma 110kg paino on liikaa mutta ei näyttänyt menossa tuntuvan yhtään. Rahaahan noihin paloi suunniteltua enemmän mutta koen saaneeni rahalle vastinetta. Toki aloittelijoita ollaan, eli muista laudoista ja niiden ominaisuuksista ei ole kokemusta.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
594
Tuntuu että kaikki mikä vaan voi mennä pieleen niin myös menee.. Vsett8+ menee siis palautukseen kun tuli käytettynä(?) mulle vaikka uutena ostin, ja nyt vanhasta laudasta ilmeisesti hajosi jotain vaikka eilen vielä toimi. Eli juuh tuossa on vain sähkömagneettijarru edessä ja nyt se ei enää toimi "asteittain". Eli jos jarrua painaa kevyesti, mitään ei tapahdu. Painan hieman kovempaa niin leikkaa täysin kiinni, eli vauhdissa aikamoinen töksäytys kun jarruttaa. Jalkajarru toki siinä on niin pitänee sitä opetella käyttämään mutta mitä veikkaate mikä tuossa mättää? Mietin vaan kuinkahan kalliiksi senkin korjaus tulee kun ei itse osaa.. voi tulla vaikeeksi myydä tämä lauta eteenpäin kun hajoaa käsiin o_O.

Tutkin muuten tuota Vsett8+ tarkemmin ja ohjaustangossa sekä astinlaudan sivussa on jotain outoja haaleita tahroja jotka ei lähteneet pyyhkimällä pois, ja alapuolella maalipinta hieman kärsinyt yhdestä kohtaa. Milläs todistan että tuote tuli tämmösenä minulle enkä sitä itse ole käyttänyt? Lisäksi Vsett8+ ei löydy enää varastosta niin en voi vaatia uutta tilalle vaan kaupan purku joten pitäis saada rahat takaisin ilman mitään arvonalenemisjuttuja..
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
358
Oletteko kellottaneet jollain karkealla tavalla 0-25km/h aikoja?

Täällä syntyi suuri pettymys, Speedway leger joku maanantaikappale. Kellotin noin 7-8 sekuntia, kun pitäisi olla youtuben ja scooter guiden mukaan 4,3 sekuntia. Hohhoo, taitaa mennä tää yksilö palautukseen.

ja juu, akussa oli virtaa ja setupit ok. Painokaan selitä, olen 85kg ja toi testi tehty 75kg ihmisellä.
Onpas hidas kiihtyvyys. Omalla sähköpyörällä tottunut siihen, että 0-50km/h on noin 2.3s luokkaa. Joo toki sähköpyörät ja laudat on eriasia, mutta kavereilla lautoja jotka kiihtyy alle 3s tuonne 50km/h. Tuo 25km/h tulee noin 0.8 sekunnissa (gps mitattu). Ja itsellä painoa reppu selässä se n 110kg.

Teetauksessa käytetty tuollaista drag racer appia

 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
358
Kävin reilu tunti sitten Ala-Tikkurilan Lidlissä ja samaan aikaan liikennevaloista lähti lava-auto Tikkurilan suuntaan kunnolla kiihdyttäen.

Tikkurilan suunnilla on nyt menossa jotkut jenkkiautojen ajot ilmeisesti kun näkyi hienoja vanhoja autoja ja vähän uudempiakin tuunattuja menopelejä.

Sain kiinni ekoissa liikennevaloissa Kelan kohdalla ja pääsin Tikkurinkosken kohdalle ja kuulin kun huusivat ikkunasta "saatana toi sai meidät kiinni" :D
Joka kuun kolmas perjantai on Vantaa cruising Heurekan parkkiksella. Siellä paljon jenkkkiautoja ja polttavat kumia. Mukava käydä katsomassa hienoja autoja.


Tuolta linkistä löytyy hyviä kuvia runsaasti:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
40
Onpas hidas kiihtyvyys. Omalla sähköpyörällä tottunut siihen, että 0-50km/h on noin 2.3s luokkaa. Joo toki sähköpyörät ja laudat on eriasia, mutta kavereilla lautoja jotka kiihtyy alle 3s tuonne 50km/h. Tuo 25km/h tulee noin 0.8 sekunnissa (gps mitattu). Ja itsellä painoa reppu selässä se n 110kg.

Teetauksessa käytetty tuollaista drag racer appia

On minullakin moottoripyörä joka kiihtyy 0-100 3 sekunnissa, että onpas hidasta. Pointti nyt oli vertailla scuutteja. Scooter guiden testien mukaan Speedway leger on nopeimpia scuutteja 4,3s 0-25 ajalla (1000 hinnassa).

Eli millä scuutilla noi ajat?

3-5k€ scuutit näyttäs menevän 0-55kph 5-6 sekunnissa, joten reippaan viritetty toi mainitsemasi kaverin scuutti.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
32
Oletteko kellottaneet jollain karkealla tavalla 0-25km/h aikoja?

Täällä syntyi suuri pettymys, Speedway leger joku maanantaikappale. Kellotin noin 7-8 sekuntia, kun pitäisi olla youtuben ja scooter guiden mukaan 4,3 sekuntia. Hohhoo, taitaa mennä tää yksilö palautukseen.

ja juu, akussa oli virtaa ja setupit ok. Painokaan selitä, olen 85kg ja toi testi tehty 75kg ihmisellä.
Kokeilin omalla laudalla niin 5.1s/25kmh
Ei kyllä mikään helppo kyllä mitata mutta tota luokkaa kuitenkin.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
40
Kokeilin omalla laudalla niin 5.1s/25kmh
Ei kyllä mikään helppo kyllä mitata mutta tota luokkaa kuitenkin.
Kiinnostavaa. Mikä lauta?

Ja tohon Speedwayn aikaan, 7-8s on teholla 2/3. Teholla 2 pysyi melkein Aovo Pron (350w) perässä, kun aovossa 35kg kuljettaja ja itse olin reppuineen about 90kg. Oma kämmi, teholla 3 en ole vielä ehtinyt kellottaa, mutta vaikuttaa olevan lähellä 4s.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
32
Kiinnostavaa. Mikä lauta?

Ja tohon Speedwayn aikaan, 7-8s on teholla 2/3. Teholla 2 pysyi melkein Aovo Pron (350w) perässä, kun aovossa 35kg kuljettaja ja itse olin reppuineen about 90kg. Oma kämmi, teholla 3 en ole vielä ehtinyt kellottaa, mutta vaikuttaa olevan lähellä 4s.
Niin siis lautana Xiaomi Pro 2 modattuna
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
251
Kokeilin omalla laudalla niin 5.1s/25kmh
Ei kyllä mikään helppo kyllä mitata mutta tota luokkaa kuitenkin.
Tuntumalla heittäisin että aika lailla samat omalla Pro2:lla. Kellolla en ottanut aikaa mutta about samoilla kieppeillä tosiaan.
Ihan jo alkupotkaisun voima (mikäli ei ole säädetty nollasta lähtemään) tekee melkoisen eron mittauksen tarkkuuteen. Ja maan kaltevuus on hurjan iso tekijä. Ihan pienikin nousu tekee kummia.

Verrattuna vaimon lautaan on tuo lähtö jännä. Mulla aika hillitysti lähtee oma lauta liikkeelle. Vaimolla tahtoo heti alkuunsa lauta vetää "murat" kun lähtee liikkeelle. Hiekka ropisee ja lauta lähtisi varmasti keulimaan jos vain olisi takavetoinen. Kiihtyvyys maksimiin kuitenkin on heikompi. Tämä varmaankin siksi koska mun laudassa on säädetty kiihtyvyys vähän alkuperäistä ärhäkämmäksi.
Eli vaimon laudassa lähtövirrat kovemmat mutta sittemmin nousu hillitympää kun mulla nyt säädettynä lähtee kevyemmin ja nousee terävämmin. Tai sitten omassa saa rakenteen vuoksi enemmän painoa etupäähän kuin vaimon laudassa joten se puree paremmin maahan. Tiedä näistä.

Jos lähtee vertaamaan näitä niin ehkä ei pitäisi laskea aikaa nollasta maksimiin vaan tarkemmin ottaa X matka ja katsoa kauanko siihen menee aikaa. Mittaa suurinpiirtein matkan jolla ehtii kiihtyä maksimeihin. Laskee sitten matkaan kulutetun ajan.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
40
En kauhesti luota tuohon RaceBuddy-nimiseen softaan, mutta Speedway Leger Prolle (n.90kg kuski) antoi;
- 0-25 4,4 s. (33 metriä)
- 0-40 13,5 s. (126 metriä)

Toimintamatka-asioihin (n.90kg paino). Aurinkoinen ja +15. Tänään ajettu seuraavasti:
- 38km, ka. 25km/h ja kesto matkalla 1:40h (19km/suunta)
--> akku kului 100 % - 33 %, eli noin 700wh. Kulutus siis oli 1800 wh/100km tai 180wh/10km. 100wh siis pääsin 5,5km tosielämässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
22
Pari kuukautta Ninebot Maxilla ajaneena, auton ja useamman polkupyörän omistajana pari huomiota sähköpotkulaudan lokeroitumisesta kulkuneuvona:

+Erittäin kätevä pikaisiin kauppareissuihin joita ei normaalisti ole viitsinyt tai jaksanut autolla/pyörällä/kävellen tehdä.
+Normaalisti n. 5km säteellä kodista tapahtunut nurkka-ajo autolla korvaantunut lähes täysin ko. laitteella. Kaikki alle muutaman kilometrin toimitukset tapahtunee nopeammin kuin autolla tai pyörällä.
+Jo hyvin voinut paikallistuntemus parantunut entisestään "kun on vaan kivaa ajella pientä kiertotietä kotiin".
+halpaa liikkumista (jos omistaa kestävän ja helposti huollettavan laitteen).
+Voi ottaa isompiin kauppoihin ja liikkeisiin sisälle ilman mutinoita (varkauden ym. huoli jää vähemmäksi vert. polkupyörään).
+Voi heivata helposti auton takakonttiin ja tätä kautta tehdä tiettyjä kohteita lähestyttävimmiksi.
+Voi ajella pienessä humalassa.

-Yllättävän haastava ajaa pienestä rengaskoosta johtuen vaikka muuta väittävät, ajo on lähinnä joko huoletonta kaasu pohjassa ajoa tai kieli keskellä suuta surffailua kanttareita, kuoppia ja muuta kevyttä liikenettä hyvin tarkkaan huomioiden.
-Kädet käytännössä täysin lukittu tankoon ajaessa jos ei halua tasapainoaan menettää, tosin pienellä etunojalla tankoon saa toisen käden helposti vapaaksi jos on tasainen tie.
-Osa koirista reagoi yllättävän riehakkaasti ko. kulkuneuvoon. Saa olla tarkkana jos takaapäin lähestyy ja ulkoiluttajalla on selkeästi siimaa jäljellä.
-Laitteesta riippuen osa ylämäistä on melkoista junnaamista.
-Pukeutumiseen pitää kiinnittää huomiota. Ei voi samoilla tamineilla lähteä kuin kävellen, pyöräillen tai autolla. Kyyti voi olla hyvin kylmää.

Kaikenkaikkiaan erinomainen hankinta ja istunut hyvin lokeroon jota en kuvitellut edes olevan olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
68
Pari kuukautta Ninebot Maxilla ajaneena, auton ja useamman polkupyörän omistajana pari huomiota sähköpotkulaudan lokeroitumisesta kulkuneuvona:

+Erittäin kätevä pikaisiin kauppareissuihin joita ei normaalisti ole viitsinyt tai jaksanut autolla/pyörällä/kävellen tehdä.
+Normaalisti n. 5km säteellä kodista tapahtunut nurkka-ajo autolla korvaantunut lähes täysin ko. laitteella. Kaikki alle muutaman kilometrin toimitukset tapahtunee nopeammin kuin autolla tai pyörällä.
+Jo hyvin voinut paikallistuntemus parantunut entisestään "kun on vaan kivaa ajella pientä kiertotietä kotiin".
+halpaa liikkumista (jos omistaa kestävän ja helposti huollettavan laitteen).
+Voi ottaa isompiin kauppoihin ja liikkeisiin sisälle ilman mutinoita (varkauden ym. huoli jää vähemmäksi vert. polkupyörään).
+Voi heivata helposti auton takakonttiin ja tätä kautta tehdä tiettyjä kohteita lähestyttävimmiksi.
+Voi ajella pienessä humalassa.

-Yllättävän haastava ajaa pienestä rengaskoosta johtuen vaikka muuta väittävät, ajo on lähinnä joko huoletonta kaasu pohjassa ajoa tai kieli keskellä suuta surffailua kanttareita, kuoppia ja muuta kevyttä liikenettä hyvin tarkkaan huomioiden.
-Kädet käytännössä täysin lukittu tankoon ajaessa jos ei halua tasapainoaan menettää, tosin pienellä etunojalla tankoon saa toisen käden helposti vapaaksi jos on tasainen tie.
-Osa koirista reagoi yllättävän riehakkaasti ko. kulkuneuvoon. Saa olla tarkkana jos takaapäin lähestyy ja ulkoiluttajalla on selkeästi siimaa jäljellä.
-Laitteesta riippuen osa ylämäistä on melkoista junnaamista.
-Pukeutumiseen pitää kiinnittää huomiota. Ei voi samoilla tamineilla lähteä kuin kävellen, pyöräillen tai autolla. Kyyti voi olla hyvin kylmää.

Kaikenkaikkiaan erinomainen hankinta ja istunut hyvin lokeroon jota en kuvitellut edes olevan olemassa.
Joo kyllä näillä laitteilla missä ei itse tarvitse osallistua eteenpäin liikuttavan voiman tuottoon, tarvii olla jo melkein 10-12 lämpötiloissa tuulen pitävät varusteet. Vaikka ei ajaiskaan kuin sen 25-30km/h.
Henkilökohtaisesti en uskalla lähteä pienessä maistissakaan noilla skuuteilla liikenteeseen. Jos jotain sattuu jonkun muun "ansiosta" niin se oma humalatila muuttuu siinä myös raskauttavaksi asianhaaraksi.
 
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
6
Ostin tuon scoop n3 sähköskootterin ja kulkee mitattuna vaan 19kmh, miten voisi saada edes muutamat kilometrit tunnissa lisää?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
7 070
X8(Augmentilta) on palvellut hyvin vaikka onkin tuhnu. Nyt liki parin vuoden vähäisellä käytöllä posahti ensimmäinen sisärengas eikä mitään muuta ole hajonnut.
Nyt vasta sain aikaan vaihtaa sisärenkaan. Tähän vehkeeseen purku, rengastyö ja kokoaminen onnistuikin hyvin helposti. Tämä vetävään etupäähän, jonka pitäisi teoriassa olla hankalampi, mutta jarrun joskus purkaneena epäilen että takapää voi olla ikävämpi. Verstaalla pöydän ääressä onnistui nätisti ilman aikomustakaan irrottaa moottorin johtoa(joutuisi irrottamaan tietysti toisesta päästä eli purkamaan lisää.

Työkaluina käy lähes nyrkki ja kyrpä. Tarvitaan PH1(ellei kehtaa linkkarin kärjellä pyöritellä lokarin pikkuruuveja), akseliin 18mm kiintoavain tai hyvä jakari, peitelevyihin veitsi tai pienen ruuvitaltan kärki ja haarukan katteisiin kuusiokoloavain, jonka koon jo unohdin mutta sama koko olisi ollut myös "polkupyöräavaimessa". Toisella puolella yksi aluslevy oli sekundaa ja kootessa vähän hirttänyt akselin kierteeseen, muuten olisi auennut ilman ähkimistä. Purkujärjestykseen löytyy referenssejä Youtubesta, mutta homma on melko selkeä ilmankin. Ensimmäiset avattavat eli haarukan katteen ruuvit ovat heijastintarran ja kumisyylän alla molemmin puolin, tämän jälkeen homma on hyvässä valossa itsestäänselvä.

Itse rengastyössä käytin yhtä 11" rengasrautaa ja erittäin tylppäkulmaista isoa ruuvitalttaa varoen. Pari ihan vähän pienempää rengasrautaa olisi parempi.

Veden alla pumpatessa selvisi, että vanha kumi oli nylvääntynyt paskaksi venttiilin vierestä. Tämä voisi johtua ajonaikaisen vikaantumisen lisäksi ainakin siitä, että tällaista näiden pyörien vaatimaa hyvin mutkallista venttiiliä joutuu väkisin vähän vääntelemään aina painetta lisätessä. Tai ehkä tätä on joku epäpätevä raahannut rengas tyhjänä sivuttain ja repinyt sisäkumin.

Katsotaan seuraavien varsinaisten koeajojen jälkeen, juhlinko ennenaikaisesti. Asennustyölle ei nyt tullut takuuta. :smoke:

Ostin tuon scoop n3 sähköskootterin ja kulkee mitattuna vaan 19kmh, miten voisi saada edes muutamat kilometrit tunnissa lisää?
Asiaa tuntematta Google löytää ainakin "Swoop N3" joka on tuollainen tyypillinen putkirunkoskootteri. Käsittääkseni niissä on joskus yleisesti ollut erityinen valkoinen rajoittimen johto kontrollerilla. Jos ei ole, niin täytyy alkaa tarkemmin selvittämään mikä siellä on, voiko sitä ohjelmoida(olen antanut itselleni kertoa että yleensä inhimillisellä vaivalla ei) ja pitääkö se siis vaihtaa.

Voi olla ettei ihan spesifiä neuvoa tule jos noita on myyty 15, 10 haluaisi virittää ja kolme ymmärtää sähköstä jotain.
 

Rxd

Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 293
Skuuttien ykkösluokka, palveluna kotiisi | Augment.eco

Mitä mieltä tästä?

Tämä lakkaa kuulemma toimimasta silloin jos kännykkä poistuu bluetooth-rangelta.

Mitä hyvää / huonoa tässä laudassa?

Skootit:

ES One Carbon | Augment.eco

ES 210 | Augment.eco

1653464375476.png

24 kk sopimuksella tuo maksaisi: 718,80 euroa ja saisi itselle.
24kk sopimus, mutta kertamaksuna 578,80 euroa. eli tälläkin hintaa tuohon saa huollot ilmaseksi seuraavan kahden vuoden ajaksi.

Kuinkahan tämä kestäisi vesisateella ajoa, talvea?

1653464673023.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
251
Skuuttien ykkösluokka, palveluna kotiisi | Augment.eco

Mitä mieltä tästä?

Tämä lakkaa kuulemma toimimasta silloin jos kännykkä poistuu bluetooth-rangelta.

Mitä hyvää / huonoa tässä laudassa?

Skootit:

ES One Carbon | Augment.eco

ES 210 | Augment.eco
Ideana tykkään tuosta että on toinen rengas puhkeamaton. En tosin tiedä paljonko se vaikuttaa ajomukavuuteen loppupeleissä. Ja 10" renkaat on bonusta, aika monessa on kuitenkin 8.5" ja ajomukavuudessa huomaa varmasti eron.
Muodoltaan tuo on samanlainen kuin Fitnord, millaisella olen ajanut ja koska rungossa on painavat osat, eli akku, ja astinlauta on kevyt, tarkoittaa se sitä että taluttaessa ja nostellessa vehje paukahtaa ikävästi nilkoille tai pohkeeseen. Veikkaan että tämä tekee saman.
Paperilla tuo 450W moottori kuulostaa myös hyvältä.

Muuten sanoisin että varmaan vähän keskivertoa parempi vehje, jossa on niputettu huolto, vakuutus ja osamaksu samaan. Huoletonta menoa siis. Se mitä korvataan/korjataan, en tiedä. Voi olla että se on tosi hyvä juttu, tai sitten ei, jos omat kämmäilyt ei menekään vaihdon piikkiin tai jos niistä sitten veloitetaan enemmän.

Koska sieltä tulee uusi vehje aina rikkoontuneen tilalle niin pistää miettimään että onko kaikki sieltä annetut laitteet käytettyjä ja käyttökuntoon huollettuja, vai miten niillä noiden vanhojen kierrätys toimii. Eli pahimmassa tapauksessa saat jonkun käytetyn vehkeen aina tilalle.

Kaikkinensa mä sanoisin että samalla rahalla saa paremman vehkeen ja jos pitää laitetta kuin kukkaa kämmenellä ja osaa perushuollot kuten jarrupalojen vaihdon ja renkaiden täyttämisen (olettaen että on ilmarenkainen peli) niin samalla rahalla saa parempaakin vastinetta. Ja osamaksuhan onnistuu muualta ostaessakin, jos kerralla maksettu hinta on se mikä hirvittää.
 
Liittynyt
08.01.2021
Viestejä
48
Koska sieltä tulee uusi vehje aina rikkoontuneen tilalle niin pistää miettimään että onko kaikki sieltä annetut laitteet käytettyjä ja käyttökuntoon huollettuja
Viimeviikolla chattäilin noitten kanssa ja ensimmäinen laite on uusi, mutta jos se hajoaa, saa vaihtovehkeen tilalle (en tullut kysyneeksi arvioivatko kuntoa ja sen mukaan vaihtolaitetta.

Kysyin lähinnä vain sitä, jos ideana on pitää laite hyvin ja ostaa omaksi 2v jälkeen (hyväkuntoisena) Onko pakko korjailla laitetta itse ettei saa jotain roskaa tilalle.

Nyt on vanhempi malli testissä, duunikaverilla ollu 1½ vuotta ja kokeilen jaksaako laite ja jalat 18km duunimatkan.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
251
Onkos kukaan lataillut lautaa auton lämpötolpassa? Nyt tuli duunissa kokeiltua eikä anna ladata. Laturin valo näyttää vihreää kuin akku olisi täynnä. Sama parilla eri tolpalla kokeiltuna. Onko normaalia tolppakäytöstä vai onko meillä muuten vaan paskat tolpat?

Piti sitten roudata vehje portista sisälle ja ladata normaalipistokkeessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 148
Kyl sieltä varmaan sit jotain sähköä tulee kerta se laturin valokin syttyy. Mut voi tosiaan olla et ei tuu tarpeeks sit kuitenkaan näin kesäsin, jos ne ollaan säädetty tosiaan johonkin kesätilaan.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
40
Skuuttien ykkösluokka, palveluna kotiisi | Augment.eco

Mitä mieltä tästä?

Tämä lakkaa kuulemma toimimasta silloin jos kännykkä poistuu bluetooth-rangelta.

Mitä hyvää / huonoa tässä laudassa?

Skootit:

ES One Carbon | Augment.eco

ES 210 | Augment.eco


24 kk sopimuksella tuo maksaisi: 718,80 euroa ja saisi itselle.
24kk sopimus, mutta kertamaksuna 578,80 euroa. eli tälläkin hintaa tuohon saa huollot ilmaseksi seuraavan kahden vuoden ajaksi.

Kuinkahan tämä kestäisi vesisateella ajoa, talvea?

Osta, jos haluat heidän sopimusehtojen mukaisen takuun 2-vuodeksi ja maksaa tästä muutama satanen. Itse arvioisin ton scuutin noilla speksein noin 400 euron arvoiseksi. Esim. HX X9 on 369 euroa Hobbyhallissa. Näissä kuluttajasuojalain mukainen vastuu myyjällä.

Shenzhen Huanxi Technology co.,ltd valmistamia hyvin todennäköisesti kuitenkin HX, täälläkin tämä tuotu esiin.

Ehkä myös toisin esiin näkemyksen, että mitä 2-vuoden jälkeen? Minusta scuutin eliniän pitäisi olla ainakin 5-vuotta, mieluiten 10-vuotta. Kuka tietää mihin HX-versioon Augment on just sulle laittanut heidän tarrat? Eli varaosien saatavuus pidemmällä aikavälillä voi olla epäselvää niissä laitteissa, joissa myyjäliike brändää omilla tarroilla vehkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
6
Nyt vasta sain aikaan vaihtaa sisärenkaan. Tähän vehkeeseen purku, rengastyö ja kokoaminen onnistuikin hyvin helposti. Tämä vetävään etupäähän, jonka pitäisi teoriassa olla hankalampi, mutta jarrun joskus purkaneena epäilen että takapää voi olla ikävämpi. Verstaalla pöydän ääressä onnistui nätisti ilman aikomustakaan irrottaa moottorin johtoa(joutuisi irrottamaan tietysti toisesta päästä eli purkamaan lisää.

Työkaluina käy lähes nyrkki ja kyrpä. Tarvitaan PH1(ellei kehtaa linkkarin kärjellä pyöritellä lokarin pikkuruuveja), akseliin 18mm kiintoavain tai hyvä jakari, peitelevyihin veitsi tai pienen ruuvitaltan kärki ja haarukan katteisiin kuusiokoloavain, jonka koon jo unohdin mutta sama koko olisi ollut myös "polkupyöräavaimessa". Toisella puolella yksi aluslevy oli sekundaa ja kootessa vähän hirttänyt akselin kierteeseen, muuten olisi auennut ilman ähkimistä. Purkujärjestykseen löytyy referenssejä Youtubesta, mutta homma on melko selkeä ilmankin. Ensimmäiset avattavat eli haarukan katteen ruuvit ovat heijastintarran ja kumisyylän alla molemmin puolin, tämän jälkeen homma on hyvässä valossa itsestäänselvä.

Itse rengastyössä käytin yhtä 11" rengasrautaa ja erittäin tylppäkulmaista isoa ruuvitalttaa varoen. Pari ihan vähän pienempää rengasrautaa olisi parempi.

Veden alla pumpatessa selvisi, että vanha kumi oli nylvääntynyt paskaksi venttiilin vierestä. Tämä voisi johtua ajonaikaisen vikaantumisen lisäksi ainakin siitä, että tällaista näiden pyörien vaatimaa hyvin mutkallista venttiiliä joutuu väkisin vähän vääntelemään aina painetta lisätessä. Tai ehkä tätä on joku epäpätevä raahannut rengas tyhjänä sivuttain ja repinyt sisäkumin.

Katsotaan seuraavien varsinaisten koeajojen jälkeen, juhlinko ennenaikaisesti. Asennustyölle ei nyt tullut takuuta. :smoke:


Asiaa tuntematta Google löytää ainakin "Swoop N3" joka on tuollainen tyypillinen putkirunkoskootteri. Käsittääkseni niissä on joskus yleisesti ollut erityinen valkoinen rajoittimen johto kontrollerilla. Jos ei ole, niin täytyy alkaa tarkemmin selvittämään mikä siellä on, voiko sitä ohjelmoida(olen antanut itselleni kertoa että yleensä inhimillisellä vaivalla ei) ja pitääkö se siis vaihtaa.

Voi olla ettei ihan spesifiä neuvoa tule jos noita on myyty 15, 10 haluaisi virittää ja kolme ymmärtää sähköstä jotain.
Jossakin googlettelulla löytyi että uusdemmissa olisi harmaa piuha... miten tollasen uskaltaa ottaa irta ja mahtaako saada takaisin laitettua
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
170 168
Viestejä
3 146 226
Jäsenet
57 687
Uusin jäsen
jackal

Hinta.fi

Ylös Bottom