Sähköpostivastaukseni eivät mene perille.

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Office 365 Home ja siinä siis Outlook sähköpostiohjelma ja siellä Telian pp.inet.fi sähköpostiosoitteita joista lähetetyt sähköpostivastaukset eivät mene perille.

Useampia Ivy Bridge ja Haswell aikaisia koneita, kaikissa tuorein versio Windows 10 Pro: sta.

Sähköpostit saapuvat normaalisti. Uudet luomani sähköpostit lähtevät normaalisti ja menevät perille. Jos saan viestin, jossa pyydetään minun lähettämään kuittaus minulta että olen tarkastellut viestiä, kuittaus lähtee normaalisti ja menee perille, vastaukseni sähköposteihin näyttää lähtevän normaalisti, mutta eivät mene koskaan perille, eikä minulle tule mitään ilmoitusta, että postia ei ole voitu toimittaa.

Niinpä minun täytyykin vastata sähköposteihin niin, että kun saan postia, kopioin saamani viestin ja luon "uuden viestin" ja liitän saamani viestin siihen, sisällyttäen siihen tietenkin oman vastaukseni ja vastaanottajan osoitteen, vaikeata.

Tuolla Telian webmailissa sähköposti toimii normaalisti, mutta ei Outlookissa.

Tämä vaiva tulee välillä kaikkiin koneisiini itsestään ja poistuu itsestään. Viime lauantaina se alkoi taas toimimaan oltuaan epäkunnossa parisen viikkoa, tänään se ei taas toimi.

Aikaisemmin minulla oli POP protokollan sähköposteja, nykyään IMAP, vika vaivaa molempia.

Osaako kukaan kertoa mihkä ruutuun pitää laittaa rasti, että sähköpostit lähtevät myös tuossa Outlook ohjelmassa ja menevät myös perille ?
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
216
Kokeile poistaa sähköposti tili ja lisätä uudestaan. Jostain syystä Outlook kadottaa sähköposti asetukset.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Aikaisemmin minulla oli POP protokollan sähköposteja, nykyään IMAP, vika vaivaa molempia.
Kumpikaan noista ei vastaa lähetettävistä sähköposteista, vaan kyseiset protokolat liittyy sähköpostin vastaanottamiseen.

Itse veikkaan on sellainen tilanne, että sulla on tallennettuna kahdet eri asetukset.
Default asetuksilla mailin lähetys onnistuu.
Toinen "vastaanottava" tili tulee kuitenkin käyttöön silloin kun olet vastaamassa sähköpostiin. Vastaus käyttää oletuksena sitä tiliä mille kyseinen maili tuli. Eli lähtisin katsomaan onko tuon vastaanottavan tilin asetuksissa myös lähetysasetukset ja onko ne kunnossa.

Kokeile myös sellaista että kun olet lähettämässä vastausta viestiin niin katso saatko muokattua lähettäjää. Eli voitko valita toisen lähettäjän (tilin).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Nuo sähköpostiasetukset kyllä ovat aina siellä kun niitä tarkastelen.

Portteina minulla on ollut 993 ja 465 ja SSL, olen koittanut asetuksissa muutella niin että olen laittanut rasteja joihinkin ruutuihin ja joistakin ottanut pois, mielestäni mennyt kaikki kombinaatiot läpi. Olen myös koittanut portteja 143 ja 25.

Palomuurin ( Norton ) kun ottaa pois käytöstä, ei auta.

Olen poistanut sähköpostitilini ja sähköpostiprofiilini Outlookista. Olen koittanut tuota Office ohjelman "pikakorjausta" ja "online-korjausta". Olen poistanut koko Officen koneesta Windowsin asetuksista, sekä jollain Officen poistotyökalulla, tosin sekään ei kaikkia Officen tiedostoja näytä poistavan, koska Officen uudelleen asennuksen jälkeen siellä on valmiina joitakin muutoksia asetuksissa jotka olen tehnyt, esim. fontti jolla kirjoitan sähköpostini on siellä jo valmiiksi muutettu.

Mikään ei auta, vain "uudet" luomani viestit, sekä lukukuittaukset, että olen tarkastellut saamaani sähköpostia menevät vastaanottajalle.

Vaikuttaakohan tähän joku Windows asetus mikä estää nuo vastaukseni, en kyllä muista mitä olen muuttanut ja tämä sama vaiva on kaikissa koneissani, tosin minä ne kaikkien koneitten Windows asetukset olen säätänyt, että todennäköisesti kaikissa koneissa ne ovat samalla lailla.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
216
Toimiiko sähköposti toisella sähköposti ohjelmalla? Esim Mozilla Thunderbird.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Näkyykö ne ei lähteneet viestit "lähtevät" kansiossa tai jossain?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Itse veikkaan on sellainen tilanne, että sulla on tallennettuna kahdet eri asetukset.
Default asetuksilla mailin lähetys onnistuu.
Toinen "vastaanottava" tili tulee kuitenkin käyttöön silloin kun olet vastaamassa sähköpostiin. Vastaus käyttää oletuksena sitä tiliä mille kyseinen maili tuli. Eli lähtisin katsomaan onko tuon vastaanottavan tilin asetuksissa myös lähetysasetukset ja onko ne kunnossa.
No en kyllä oikein ymmärrä mitä tarkoitat, mutta minulla on siis nyt Outlookissa kaksi Telian sähköpostiosoitetta, ja molemmissa mielestäni asetukset kunnossa, määritelty samalla lailla molemmissa.

Kokeile myös sellaista että kun olet lähettämässä vastausta viestiin niin katso saatko muokattua lähettäjää. Eli voitko valita toisen lähettäjän (tilin).
Kyllä minä voin sillä pikavalinnalla muuttaa toisen lähettäjän, oletuksena siinä on aina se lähettäjä, kumpaan osoitteeseen se viesti on tullutkin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Toimiiko sähköposti toisella sähköposti ohjelmalla? Esim Mozilla Thunderbird.
En ole koittanut muita sähköpostiohjelmia, mutta siis tuolla webmail.inet: ssä sähköposti toimii normaalisti ja siksi Teliaa ei kiinnosta sähköpostini toiminta/toimimattomuus sähköpostiohjelmassa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Näkyykö ne ei lähteneet viestit "lähtevät" kansiossa tai jossain?
No silloin kun minulla oli POP sähköposti, niin ne lähetetyt näkyivät "lähetetyt" kansioissa. Nyt kun on IMAP, niin ne lähetetyt näkyvät "Sent Items" kansioissa.

Onko muuten normaalia, että kun minulla nyt on IMAP niin osa noista kansioista on englanninkielisiä ja osa suomenkielisiä ?

Kiitoksia kuitenkin vastauksista, nyt minun pitää mennä. Jos jollekkin tulee jotain mieleen niin otan mielelläni vastaan ehdotuksia.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
No en kyllä oikein ymmärrä mitä tarkoitat, mutta minulla on siis nyt Outlookissa kaksi Telian sähköpostiosoitetta, ja molemmissa mielestäni asetukset kunnossa, määritelty samalla lailla molemmissa.


Kyllä minä voin sillä pikavalinnalla muuttaa toisen lähettäjän, oletuksena siinä on aina se lähettäjä, kumpaan osoitteeseen se viesti on tullutkin.
Testasitko vielä vaihtaa sitä, kuten neuvoin?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Kokeile myös sellaista että kun olet lähettämässä vastausta viestiin niin katso saatko muokattua lähettäjää. Eli voitko valita toisen lähettäjän (tilin).
Testasitko vielä vaihtaa sitä, kuten neuvoin?
Minulla on puhelimessa 3. Telian sähköpostitili, lähetin siitä tilistä Officessa olevaan 1. tiliin viestin ja kun kirjoitin vastauksen niin vaihdoin lähettäjäksi Officessa olevan 2. tilin, vastaukseni meni 2. tilin "Sent Items" kansioon, mutta ei tullut puhelimeeni minne sen piti tulla.

Koitin myös lähettää puhelimestani Officessa olevaan 2. tiliin ja vaihdoin vastauksessani lähettäjän 1. tiliksi, mutta sama homma, vastaukseni siirtyi 1. tilin "Sent Items" kansioon, mutta ei saapunut puhelimeeni.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Onko sinulla käytössä mitään VPN-palvelua? Joskus VPN saattaa estää lähtevän postin.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Onko sinulla käytössä mitään VPN-palvelua? Joskus VPN saattaa estää lähtevän postin.
Mutta ei valikoidusti.

Ongelma on siis se että asetukset väärät replyn kanssa, tai sitten mailit menee roskiin jostain syystä. Melkein katsoisin softan logeja seuraavaksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Täytyi Kuuklella katsoa mikä on VPN-palvelu...tietääkseni minulla ei mitään sellaista ole. Windowsista löysin kaksi asetusta VPN-yhteydestä, molemmissa on valittuna "Ei käytössä" ja mitään VPN-yhteyttä ei ainakaan siellä näy. En tiedä onko VPN- yhteys sama kun VPN-palvelu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Asensin Windowsin koneeseen uudestaan ja siltikään sähköpostit eivät mene perille.

Vaikuttaakohan tuohon joku Windows asetus, jonka aina laitan väärin. Minulla on tämä ohjelma ollut vuosikausia koneissa ja tämä ongelma alkoi muistaakseni joskus kesällä.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
Sivuhuomautuksena: Jos olet esimerkiksi Telian verkossa, voit lähettää SMTP:llä vain Telian lähtevän postin palvelimien kautta, et esim. Kolumbuksen, vaikka sähköpostisi olisikin siellä. Tulevan postin palvelin valitaan postilaatikon tarjoajan mukaan, lähtevä ISP:n (internetyhteyden tarjoajan) mukaan.

Jos sähköpostiohjelma on liikkuvassa ympäristössä kuten laptopissa, tämä aiheuttaa tietysti hankaluuksia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Sivuhuomautuksena: Jos olet esimerkiksi Telian verkossa, voit lähettää SMTP:llä vain Telian lähtevän postin palvelimien kautta, et esim. Kolumbuksen, vaikka sähköpostisi olisikin siellä. Tulevan postin palvelin valitaan postilaatikon tarjoajan mukaan, lähtevä ISP:n (internetyhteyden tarjoajan) mukaan.

Jos sähköpostiohjelma on liikkuvassa ympäristössä kuten laptopissa, tämä aiheuttaa tietysti hankaluuksia.
Minä olen Telian verkossa ja molemmat palvelimet, saapuva ja lähtevä ovat mail.inet.fi, portit 993 ja 465.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
Ongelman selvittämiseksi jostakin logista pitää nähdä, mihin osoitteeseen (palvelimelle) Outlook yrittää vastauksen lähettää. Jos Outlookista ei tällaista logitusominaisuutta löydy, niin se täytyy katsoa vaikka Wiresharkilla logittamalla koneen internet-yhteyttä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Ongelman selvittämiseksi jostakin logista pitää nähdä, mihin osoitteeseen (palvelimelle) Outlook yrittää vastauksen lähettää.
Kuullostaa järkevältä.

Jos Outlookista ei tällaista logitusominaisuutta löydy, niin se täytyy katsoa vaikka Wiresharkilla logittamalla koneen internet-yhteyttä.
Minulla ei kyllä riitä tietotaito tuollaisten logien tutkimiseen. Minun mielestä sen pitäisi riittää että ostaa ohjelman, lataa ja asentaa sen koneeseen ja jollei joku toimi, niin klikkaa "vianmääritys" joka korjaa ongelman.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Minä olen Telian verkossa ja molemmat palvelimet, saapuva ja lähtevä ovat mail.inet.fi, portit 993 ja 465.
Niitä asetuksia ei voi arvailla. Katso täältä oikeat asetukset ja tarkista, että ne on määritelty oikein molemmille tileillesi:

Telia Sähköpostin käyttöönotto ja asetukset - Telia Sähköposti - Palvelut - Asiakastuki - Telia

Windowsin asetukset eivät tähän vaikuta, eikä vika ole myöskään Outlookissa. Vika on 100% varmasti siellä Outlookiin itse määrittelemissäsi asetuksissa, mutta näkemättä tilannetta on aika vaikea arvailla, että mikä siellä on pielessä. Samasta syystä Telia ei voi asiaa korjata ja siksi sinulle myös ehdotettiin jo aiemmin, että roudaa kone johonkin huoltoon, niin tarkistavat siellä asetukset. Ja ota mukaan niiden molempien email-tiliesi tiedot.

Kyllä tätä toki voidaan täälläkin arvuutella, mutta vähintään sitten pitäisi saada kuvakaappaukset niiden eri tilien asetuksista.

Minun mielestä sen pitäisi riittää että ostaa ohjelman, lataa ja asentaa sen koneeseen ja jollei joku toimi, niin klikkaa "vianmääritys" joka korjaa ongelman.
Sellaista vianmääritystä ei ole olemassakaan, joka osaisi ratkoa kaikki ongelmat käyttäjien puolesta. :D
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
MS:n mielestä nämä asetukset olisivat Telia/Finlandille (se ei tietenkään takaa, että mitään parannusta olisi tiedossa) POP and IMAP email settings for Outlook

IMAP (Incoming Mail)


  • Server: mail.inet.fi

  • Port: 993

  • Encryption: SSL/TLS
SMTP (Outgoing Mail)

  • Server: mail.inet.fi

  • Port: 465

  • Encryption: SSL/TLS
POP (Incoming Mail)

  • Server: mail.inet.fi

  • Port: 995

  • Encryption: SSL/TLS
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Niitä asetuksia ei voi arvailla. Katso täältä oikeat asetukset ja tarkista, että ne on määritelty oikein molemmille tileillesi:

Telia Sähköpostin käyttöönotto ja asetukset - Telia Sähköposti - Palvelut - Asiakastuki - Telia
Tuolta minä olen ne asetukset katsonutkin, siellä ei varsinaisesti ole niin yksityiskohtaista ohjetta kuvankaappauksineen Telian sähköpostin määrittämiseksi Outlook ohjelmaan kun esim. Windows Mail ohjelmaan, mutta Telian mukaan samat asetukset käyvät Outlookiin.

Koitin myös laittaa sähköpostitilini tuohon Windows Mail ohjelmaan juuri tuon Telian ohjeen mukaan, mutta ei tuo viestiin vastaaminen minulla toimi siinäkään ohjelmassa, viestin vastaanottaminen ja lähettäminen kyllä toimii.

Windowsin asetukset eivät tähän vaikuta,
Tämä selvä.

Vika on 100% varmasti siellä Outlookiin itse määrittelemissäsi asetuksissa,
Paljon mahdollista.
Telia ei voi asiaa korjata
Telialla ei ole mitään korjattavaa, heidän sähköposti toimii webmail.inetissä

Sellaista vianmääritystä ei ole olemassakaan, joka osaisi ratkoa kaikki ongelmat käyttäjien puolesta. :D
:itku:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Sivuhuomautuksena: Jos olet esimerkiksi Telian verkossa, voit lähettää SMTP:llä vain Telian lähtevän postin palvelimien kautta, et esim. Kolumbuksen, vaikka sähköpostisi olisikin siellä. Tulevan postin palvelin valitaan postilaatikon tarjoajan mukaan, lähtevä ISP:n (internetyhteyden tarjoajan) mukaan.

Jos sähköpostiohjelma on liikkuvassa ympäristössä kuten laptopissa, tämä aiheuttaa tietysti hankaluuksia.
Tämä oli yleinen tilanne joskus yli 10 vuotta sitten kun se suojaamaton portti 25 oli vielä yleisesti käytössä lähtevälle postille. Nykyisin tuo on jo legacya ja käytännössä aina käytetään suojattuja yhteyksiä jolloin mistä tahansa verkosta pääsee yleensä mihin tahansa SMTP-palvelimen porttiin kiinni (yleensä 587).

Sinänsä erikoista, että Telia opastaa vieläkin käyttämään vain portteja 25 tai 465 vaikka kumpaakaan ei standardien mukaan tulisi enää käyttää kuin poikkeustapauksissa.
ei tuo viestiin vastaaminen minulla toimi siinäkään ohjelmassa, viestin vastaanottaminen ja lähettäminen kyllä toimii.
Erikoista. Siis pystyt lähettämään uuden viestit, mutta et vastaamaan? Miten tämä käytännössä ilmenee, tuleeko joku virheilmoitus vai viesti ei vain saavu vastaanottajalle?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Erikoista. Siis pystyt lähettämään uuden viestit, mutta et vastaamaan? Miten tämä käytännössä ilmenee, tuleeko joku virheilmoitus vai viesti ei vain saavu vastaanottajalle?
Olen tuossa aloituskirjoituksessani aika perusteellisesti mielestäni kuvaillut ongelmani.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Olen tuossa aloituskirjoituksessani aika perusteellisesti mielestäni kuvaillut ongelmani.
Sori, jäi tuo yksi kappale aloitusviestistä lukematta.

Olet varmaan kokeillut asentaa Outlookin uudelleen ja laittaa tilit tyhjältä pöydältä. Oletko tällöin testannut toimiiko viestiin vastaaminen silloin kun Outlookissa on vain yksi tili määriteltynä?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Olet varmaan kokeillut asentaa Outlookin uudelleen ja laittaa tilit tyhjältä pöydältä.
Olen poistanut sähköpostitilini ja sähköpostiprofiilini Outlookista. Olen koittanut tuota Office ohjelman "pikakorjausta" ja "online-korjausta". Olen poistanut koko Officen koneesta Windowsin asetuksista, sekä jollain Officen poistotyökalulla, tosin sekään ei kaikkia Officen tiedostoja näytä poistavan, koska Officen uudelleen asennuksen jälkeen siellä on valmiina joitakin muutoksia asetuksissa jotka olen tehnyt, esim. fontti jolla kirjoitan sähköpostini on siellä jo valmiiksi muutettu.
Asensin Windowsin koneeseen uudestaan ja siltikään sähköpostit eivät mene perille.
Ei toimi vastaukset silloinkaan kun Outlookissa on vain yksi tili määritelty.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Tuossa Mozilla Thunderbird ohjelmassa toimii kaikki normaalisti, pikaisen testauksen jälkeen.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
Tämä oli yleinen tilanne joskus yli 10 vuotta sitten kun se suojaamaton portti 25 oli vielä yleisesti käytössä lähtevälle postille. Nykyisin tuo on jo legacya ja käytännössä aina käytetään suojattuja yhteyksiä jolloin mistä tahansa verkosta pääsee yleensä mihin tahansa SMTP-palvelimen porttiin kiinni (yleensä 587).

Sinänsä erikoista, että Telia opastaa vieläkin käyttämään vain portteja 25 tai 465 vaikka kumpaakaan ei standardien mukaan tulisi enää käyttää kuin poikkeustapauksissa.
Jos lähtevä sähköposti edellyttää autentikaatiota, niin luonnollisesti se voi toimia minkä ISP:n kautta tahansa. Muussa tapauksessa ei varmaankaan, edes salattua yhteyttä käyttäen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
104
Olin viime viikolla puhelinyhteydessä Microsoft tukeen ja heilläkään ei ollut mitään uutta korjausehdotusta mitä minä en ollut jo itse koittanut, mutta muutama päivä sen jälkeen alkoi sähköpostivastaukseni menemään perille myös tuosta Outlook ohjelmasta.

Eli yli viikon on taas sähköposti toiminut.

Mitään asetuksia en koneestani siinä välillä muuttanut, eikä Microsoftilta tullut enään mitään palautetta, että ovat jonkun korjauksen keksineet.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
216
Tuo on outoa että Mozilla Thunderbird sähköposti toimii mutta Outlook ei toimi kunnolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 986
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom