Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 633
Laitoin jo fillarifoorumillekkin saman kysymyksen mutta katsotaan josko täältä löytyisi nopeammin vastaus.

Pyörä biltema x-trail 29", runkoon ja muuhun pyörään olen tyytyväinen(nyt sähköistetty 750w bafang) mutta:

Voisiko joku linkata kestävämmän rataspaketin, ketjut ja ennenkaikkea paremman vaihtajan(deore?) Ketjut tahtoo hyppiä juurakossa.

Takapakka saisi vaikka olla lyhyemmälläkin ykkösellä mutta menee näinkin, ei joutuisi kontrolleri vain niin kovalle rasitukselle jos tiukassa paikassa joutuu käyttämään.

Nykyiset:

Pakka cs hg200-8
Takavaihtaja tourney tx
Liipaisin ilmeisesti rapidfire 8

Kiitos!
Takavaihtajaksi joku Zee sarjasta, tai vastaava joissa on "kytkin" joku pitää ketjut kireällä.

En tiedä löytyykö 8 vaihteiseina joten liipaisin ja pakka saattaa mennä vaihtoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Laitoin jo fillarifoorumillekkin saman kysymyksen mutta katsotaan josko täältä löytyisi nopeammin vastaus.

Pyörä biltema x-trail 29", runkoon ja muuhun pyörään olen tyytyväinen(nyt sähköistetty 750w bafang) mutta:

Voisiko joku linkata kestävämmän rataspaketin, ketjut ja ennenkaikkea paremman vaihtajan(deore?) Ketjut tahtoo hyppiä juurakossa.

Takapakka saisi vaikka olla lyhyemmälläkin ykkösellä mutta menee näinkin, ei joutuisi kontrolleri vain niin kovalle rasitukselle jos tiukassa paikassa joutuu käyttämään.

Nykyiset:

Pakka cs hg200-8
Takavaihtaja tourney tx
Liipaisin ilmeisesti rapidfire 8

Kiitos!
Yleisesti mikä tahansa vaihtaja (shimanolta) on parempi kuin tourney. Oman näkemyksen mukaan Deore on halvin kunnon vaihtaja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Mulla on TosiPaskat (tm) ranteet, jotka ei kestä oikein normaalia rasitusta, esim. 6km työmatka on ihan extremeä tavan kaupunkifillarilla, jossa jäykkä keula..
Fillaroinnin rannekivut saattaa johtua myös siitä, että ajaessa päästää ranteen taipumaan alaspäin. Tuntuu rennolta tasaisella alustalla, mutta kun rasitus kohdistuu ranteeseen luonnottomassa asennossa, niin kipeää käy jossain vaiheessa.

Vaimo kipuilee ranteiden kanssa, nytkin on lähete menossa ENMG -tutkimukseen. Mutta fillarointi helpottui oleellisesti, kun hommattiin hänelle SQlab:in Grip 702 S -tupit:

SQlab GmbH Online Shop | Grip 702 S | Ergonomic bike equipment

Linkissä myös on aika hyvin tietoa käsien ergonomiasta pyöräilyhommiin.

Saksan Amazonista nuo saa abaut 35 eurolla, joku vitosen himmeli mukaan tilaukseen, niin ei tule postikulujakaan.
Pakko on antaa tuolle firmalle vielä kehut siitä, että mukana tuli tuppien lisäksi vielä todella kattava paketti tietoa fillariergonomian säätämiseen. Siis käytännön tietoa, ei pelkkää tuotemarkkinointia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
602
Helou. Tässä kuukausi takaperin kyselin täällä tästä pyörästä Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop. Ja nyt ollaan viittä vaille tilaamassa.
Mutta tuli eräs mutta vastaan: Size Information Bike-Discount tämän kalkulaattorin mukaan minun pitäisi ottaa 18" rungolla oleva pyörä, mutta tätä on saatavilla 15" ja 21" koossa.
Pitäisikö suunnata katse johonkin toiseen malliin ? Vai miten toimisitte tässä tilanteessa ?
182 cm löytyy pituutta itseltä kokonaisuudessaan.
 

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Helou. Tässä kuukausi takaperin kyselin täällä tästä pyörästä Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop. Ja nyt ollaan viittä vaille tilaamassa.
Mutta tuli eräs mutta vastaan: Size Information Bike-Discount tämän kalkulaattorin mukaan minun pitäisi ottaa 18" rungolla oleva pyörä, mutta tätä on saatavilla 15" ja 21" koossa.
Pitäisikö suunnata katse johonkin toiseen malliin ? Vai miten toimisitte tässä tilanteessa ?
182 cm löytyy pituutta itseltä kokonaisuudessaan.
Kyllä, 15" on liian pieni ja 21" liian iso. 19" voisi vielä tuollaisessa pyörässä mennä, mutta 21" on aivan liian iso.

Itse olen 178cm ja mulla on 18" runko
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Kyllä, 15" on liian pieni ja 21" liian iso. 19" voisi vielä tuollaisessa pyörässä mennä, mutta 21" on aivan liian iso.

Itse olen 178cm ja mulla on 18" runko
@gojirra Pääsetkö missään testaamaan pyörää ? Itse tilasin Reaction Hybrid One 500-mallin (pitäis olla samalla runkokoolla jne.) ja 21" rungolla. Olen 184cm pitkä ja ei tuo omaan makuun liian isolta kyllä tunnu ollenkaan. Ehkä 19" voisi olla hieman ketterämpi teknisessä maastossa, mutta hyvin tälläkin on pystynyt etenemään.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Juu se on tiedossa kyllä mutta käykö esim. Motonetin myymä deore suoraan tuohon 8 vaihteisen tilalle?

En tiedä tuosta Motonetin vaihtajasta, mutta luulis esim tälläisen 9-vaihteisen sopivan pienellä säädöllä ihan hyvin?


8-vaihteista deorea ei taida olla olemassakaan?
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
602
@gojirra Pääsetkö missään testaamaan pyörää ? Itse tilasin Reaction Hybrid One 500-mallin (pitäis olla samalla runkokoolla jne.) ja 21" rungolla. Olen 184cm pitkä ja ei tuo omaan makuun liian isolta kyllä tunnu ollenkaan. Ehkä 19" voisi olla hieman ketterämpi teknisessä maastossa, mutta hyvin tälläkin on pystynyt etenemään.
Vastaavaa rungon kokoa ehkä voisi päästä testaamaan mutta ei juuri kyseistä pyörää. Tuntuu että loppunut koko Suomesta nämä mallit. Oulussa ei ole kuin pyörä suvala joka tätä myy ja heidän asiakaspalvelu on niin dogshit että en vaivaudu enää uudelleen heiltä kysymään tämän pyörän perään. :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Helou. Tässä kuukausi takaperin kyselin täällä tästä pyörästä Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop. Ja nyt ollaan viittä vaille tilaamassa.
Mutta tuli eräs mutta vastaan: Size Information Bike-Discount tämän kalkulaattorin mukaan minun pitäisi ottaa 18" rungolla oleva pyörä, mutta tätä on saatavilla 15" ja 21" koossa.
Pitäisikö suunnata katse johonkin toiseen malliin ? Vai miten toimisitte tässä tilanteessa ?
182 cm löytyy pituutta itseltä kokonaisuudessaan.
Ei kannata liian isoa ostaa. Mieluummin liian pieni, kuin iso. Itsellä Focus L koko 182cm ja voisin kyllä varmasti M koollakin ajaa. Eipähän tartteisi metsässä kaatuessa munia pelätä. Muutenkin mukava jos se pystyputki vai mikä ikinä onkaan se yläputki olisi mahdollisimman naismainen. En ainakaan mitään hyötyä ole ikinä saanut tai keksinyt siitä, että miesten malleissa se on korkeammalla.

Canyonilla oli viikko, ehkä kaks sitten muutama täysjousto hyvällä hintaa joku 3400€.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Helou. Tässä kuukausi takaperin kyselin täällä tästä pyörästä Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop. Ja nyt ollaan viittä vaille tilaamassa.
Mutta tuli eräs mutta vastaan: Size Information Bike-Discount tämän kalkulaattorin mukaan minun pitäisi ottaa 18" rungolla oleva pyörä, mutta tätä on saatavilla 15" ja 21" koossa.
Pitäisikö suunnata katse johonkin toiseen malliin ? Vai miten toimisitte tässä tilanteessa ?
182 cm löytyy pituutta itseltä kokonaisuudessaan.
Itse kun ostin R-techiltä kyseisen pyörän, niin heidän taulukko ja opastus näytti minulle 19" koon. Pituutta 176cm. Ajo painottuu matkantekoon ei maastoon, jolloin vähän isompi ilmeisesti parempi. Ei ole kyllä kevyessä maastoajossa ollut haittana pyörän koko, eikä muutenkaan.

Annoin sähköpostilla vielä jalkojen ja käsien pituudet heille kun kokoa kyselin.

Tälläinen taulukko rtechillä:
Screenshot_20200710_132750.jpg

edit. Rtechillä näyttäisi olevan varastossa 19" kokoa. Hintaan saattaisi saada tingittyä lokaria mukaan. Itse kaksi pyörää ostin ja sai tingittyä 100€ molemmista pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
602
Itse kun ostin R-techiltä kyseisen pyörän, niin heidän taulukko ja opastus näytti minulle 19" koon. Pituutta 176cm. Ajo painottuu matkantekoon ei maastoon, jolloin vähän isompi ilmeisesti parempi. Ei ole kyllä kevyessä maastoajossa ollut haittana pyörän koko, eikä muutenkaan.

Annoin sähköpostilla vielä jalkojen ja käsien pituudet heille kun kokoa kyselin.

Tälläinen taulukko rtechillä:


edit. Rtechillä näyttäisi olevan varastossa 19" kokoa. Hintaan saattaisi saada tingittyä lokaria mukaan. Itse kaksi pyörää ostin ja sai tingittyä 100€ molemmista pois.
Kiitos kovasti tästä! Eli toi 19" voisi mahdollisesti olla minulle passeli koko :hmm:

Ei ainakaan itselläni näy 19 tuuman kokoa varastossa heillä. Hmm
 
Viimeksi muokattu:

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Kiitos kovasti tästä! Eli toi 19" voisi mahdollisesti olla minulle passeli koko :hmm:

Ei ainakaan itselläni näy 19 tuuman kokoa varastossa heillä. Hmm
Kuten sanoin niin 19" varmasti vielä menee kuten itselläni omassa pyörässä kokotaulukko suositteli 17-17,5" niin otin 18" ja olen ollut tyytyväinen.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Kiitos kovasti tästä! Eli toi 19" voisi mahdollisesti olla minulle passeli koko :hmm:

Ei ainakaan itselläni näy 19 tuuman kokoa varastossa heillä. Hmm
Tämä malli siis ainakin itselläni menee ostoskoriin 19" kokona ja iridium'n'black värinä:


Pienemmät koot näytti tyhjää ja 19" ylöspäin saatavilla.

En tiedä mitä kaikkea erona tuohon Allroad malliin.
 

Zan

Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
207
Kiitos kovasti tästä! Eli toi 19" voisi mahdollisesti olla minulle passeli koko :hmm:

Ei ainakaan itselläni näy 19 tuuman kokoa varastossa heillä. Hmm
Kyllähän tuon taulukon mukaan sulle menee myös 21". Lyhyemällä stemmillä voi myöhemmin hieno säätää.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Saan aina Suntourin keuloista näppylöitä. Ei se rokkarin keula niin paljoo kalliimpi olis.
 
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
162
Fillaroinnin rannekivut saattaa johtua myös siitä, että ajaessa päästää ranteen taipumaan alaspäin. Tuntuu rennolta tasaisella alustalla, mutta kun rasitus kohdistuu ranteeseen luonnottomassa asennossa, niin kipeää käy jossain vaiheessa.

Vaimo kipuilee ranteiden kanssa, nytkin on lähete menossa ENMG -tutkimukseen. Mutta fillarointi helpottui oleellisesti, kun hommattiin hänelle SQlab:in Grip 702 S -tupit:

SQlab GmbH Online Shop | Grip 702 S | Ergonomic bike equipment

Linkissä myös on aika hyvin tietoa käsien ergonomiasta pyöräilyhommiin.

Saksan Amazonista nuo saa abaut 35 eurolla, joku vitosen himmeli mukaan tilaukseen, niin ei tule postikulujakaan.
Pakko on antaa tuolle firmalle vielä kehut siitä, että mukana tuli tuppien lisäksi vielä todella kattava paketti tietoa fillariergonomian säätämiseen. Siis käytännön tietoa, ei pelkkää tuotemarkkinointia.
Kiitos vinkeistä, nuo menee harkintaan. Tuppien vaihto tässä häämötteleekin, tykkäisin ehkä ihan snadisti paksummista. Nuo voisivat olla hyvät. Viestisi luettuani kävin ihan nopeasti pyörähtämässä korttelin ympäri, ja joo, hieman on mulla taipumus taittaa rannetta!

Tosin seuraava investointi on tupla-akku, meinaavat nuo lenkit vähän venähtää.. heh.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Mitä pyörää suosittelisitte kun tavoitteena olisi saada max 1500 hintainen pyörä työmatka-ajoon? Onko hyviä tarjouksia tullut vastaan? Pituutta 190 cm, joten se mahdollisesti hieman rajaa tarjousmalleja pois.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Mitä pyörää suosittelisitte kun tavoitteena olisi saada max 1500 hintainen pyörä työmatka-ajoon? Onko hyviä tarjouksia tullut vastaan? Pituutta 190 cm, joten se mahdollisesti hieman rajaa tarjousmalleja pois.
Riippuu ajetaanko talvella ja jos kyllä niin maasturin renkaat. Jos vaan minkään viitsii venyttää, niin varsinkin 2000€ budjetilla saa jo tarjouksista e8000 tai boch gen 4 malleja. XXL:ssäkin välillä scotteja tuohon noin 1700-1800e hintoihin bosch active linellä.
Venyttäisin budjetin 2000€ paikkeelle ja jollei se onnistu, niin esim jostain tarjouksesta saanee joskus ihan perus pyörän tuohon 1500-1700€ luokkaan..
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
240
Kysytäämpäs täällä, kun ei pikaisella selauksella ainakaan selvinnyt.

Eli ~80v herralle olisi tarkoituksena hankkia sähköavusteinen fillari. Tällä hetkellä ollaan ihmetelty noita noin 1000-1400€ malleja ymmärtämättä niistä mitään. Pyörän ei mitenkään kummoinen tarvitsisi olla, kunhan olisi helppo käyttää eikä täyttä sekundaa. Ajot lähinnä postilaatikolle ja pitkin tiluksia metsätöihin jne. Soratietä pitkin kuitenkin. Jonkinlainen naistenpyörä ollut hakusessa, niin ei tarvitse vanhoja jalkoja nostella kovin ylös.

Sähköpyöriin en ole itse koskaan perehtynyt yhtään, joten vinkit siitä mitä tulisi välttää ja huomioida olisi paikallaan. Toki jos on suoriltaan joitain hyviä malleja ehdottaa niin helpottaisi etsimistä. Budjetti varmaan tuosta jonkinverran venyy jos lisäsijoituksella saa huomattavaa hyötyä. Mitään kovin kallista ei kuitenkaan ole tarkoituksena ostaa, sillä käyttö on melko vähäistä.

Edit. Noiden kanssa siis askarruttaa niinkin yksinkertaiset asiat kuin onko keskimoottori napamoottoria (edessä) parempi, vai onko sillä mitään väliä. Myös kiinnostaisi tietää moottorivalmistajista mitkä on hyviä.

Sähköpolkupyörä E-comfort 28" 7-vaihteinen
Tekeekö tuollaisella yhtään mitään, vai hajoaako se ylämäessä matkalla postilaatikolle?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Kysytäämpäs täällä, kun ei pikaisella selauksella ainakaan selvinnyt.

Eli ~80v herralle olisi tarkoituksena hankkia sähköavusteinen fillari. Tällä hetkellä ollaan ihmetelty noita noin 1000-1400€ malleja ymmärtämättä niistä mitään. Pyörän ei mitenkään kummoinen tarvitsisi olla, kunhan olisi helppo käyttää eikä täyttä sekundaa. Ajot lähinnä postilaatikolle ja pitkin tiluksia metsätöihin jne. Soratietä pitkin kuitenkin. Jonkinlainen naistenpyörä ollut hakusessa, niin ei tarvitse vanhoja jalkoja nostella kovin ylös.

Sähköpyöriin en ole itse koskaan perehtynyt yhtään, joten vinkit siitä mitä tulisi välttää ja huomioida olisi paikallaan. Toki jos on suoriltaan joitain hyviä malleja ehdottaa niin helpottaisi etsimistä. Budjetti varmaan tuosta jonkinverran venyy jos lisäsijoituksella saa huomattavaa hyötyä. Mitään kovin kallista ei kuitenkaan ole tarkoituksena ostaa, sillä käyttö on melko vähäistä.
Itse ainakin haluaisin takavetoisen eli moottori joko takanavassa tai polkimien yhteydessä. Mielestäni myöskään akun paikka ei enää tällä vuosikymmenellä ole tarakalla, koska siellä se nostaa turhaan painopistettä ylös.


Budjettihan on aika tiukka. Tässä yksi vaihtoehto - yli budjetin toki, mutta tuossakin on joustokeula täysin turhana hintaa ja painoa tuovana elementtinä mukana.
Sinus Tria 7 ECO Monotube 20, unisex sähköhybridi - Musta - Sähköpyörät | XXL
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
18
Kysytäämpäs täällä, kun ei pikaisella selauksella ainakaan selvinnyt.

Eli ~80v herralle olisi tarkoituksena hankkia sähköavusteinen fillari. Tällä hetkellä ollaan ihmetelty noita noin 1000-1400€ malleja ymmärtämättä niistä mitään. Pyörän ei mitenkään kummoinen tarvitsisi olla, kunhan olisi helppo käyttää eikä täyttä sekundaa. Ajot lähinnä postilaatikolle ja pitkin tiluksia metsätöihin jne. Soratietä pitkin kuitenkin. Jonkinlainen naistenpyörä ollut hakusessa, niin ei tarvitse vanhoja jalkoja nostella kovin ylös.

Sähköpyöriin en ole itse koskaan perehtynyt yhtään, joten vinkit siitä mitä tulisi välttää ja huomioida olisi paikallaan. Toki jos on suoriltaan joitain hyviä malleja ehdottaa niin helpottaisi etsimistä. Budjetti varmaan tuosta jonkinverran venyy jos lisäsijoituksella saa huomattavaa hyötyä. Mitään kovin kallista ei kuitenkaan ole tarkoituksena ostaa, sillä käyttö on melko vähäistä.

Edit. Noiden kanssa siis askarruttaa niinkin yksinkertaiset asiat kuin onko keskimoottori napamoottoria (edessä) parempi, vai onko sillä mitään väliä. Myös kiinnostaisi tietää moottorivalmistajista mitkä on hyviä.

Sähköpolkupyörä E-comfort 28" 7-vaihteinen
Tekeekö tuollaisella yhtään mitään, vai hajoaako se ylämäessä matkalla postilaatikolle?
Biltema saattaisi olla hänelle ihan riittävä ja tuo malli taitaa olla malliston uusin. Voi olla ihan ok hänen ajoihin ja onhan niissä takuu myös. Eli jos pelkää että hajoaa heti. Pyörä kuten muutkin kulkuvälineet pitäisi ostaa tarpeen mukaan. Millaista ajoa ja kuinka paljon sen mukaan pyörä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Sähköpolkupyörä City Trend 28" 8-vaihteinen

Tässä olisi toinen tutustumisen arvoinen pyörä, etumoottorilla toki, mutta vastaavasti vaihteina toimii luotettavat ja käytännössä huoltovapaat Shimano Nexus -napavaihteet. Käyttäjän iän perusteella uskon, että jalkajarru on toivottava ominaisuus. En ole varma löytyykö sitä tuosta pyörästä, ehkä ei kun tangossa näyttäisi olevan oikealla jarrukahva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Minkälainen moottori on paras, jos siis parhautta edes voi tässä asiassa määritellä? Eli etunavassa, takananavassa vai keskiössä oleva? Ja mikä käytännön eroja näissä on, eli miksi joku on parempi kuin toinen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Minkälainen moottori on paras, jos siis parhautta edes voi tässä asiassa määritellä? Eli etunavassa, takananavassa vai keskiössä oleva? Ja mikä käytännön eroja näissä on, eli miksi joku on parempi kuin toinen?
Ei sitä voi mitenkään yksiselitteisesti määritellä, koska eri moottorityypeillä on erilaiset ominaisuudet. Alla joitain eroja mitä tulee mieleen; saa täydentää.

Etumoottori
+painojakauma ainakin tarakka-akun kanssa
+yksinkertainen jälkiasennuksena
-etuveto polkupyörässä on epälooginen

Takamoottori
+ei rasita voimansiirtoa
+onnistuu jälkiasennuksena

Keskimoottori
+yleisesti tässä taitaa olla luonnollisin polkemistuntuma
+painojakauma erityisesti viistoputkeen sijoitetun akun kanssa
+moottori hyödyntää pyörän omia vaihteita, jolloin huippunopeus jne. ei riipu moottorin ominaisuuksista (vrt. napamoottori, jossa moottorin on handlattava kaikki kierrosnopeudet nollasta pyörän huippunopeuteen maksimiin ilman muuttuvaa välityssuhdetta)
-rasittaa pyörän voimansiirtoa (ketjut+rattaat)
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
65
Onko kellään ollut ongelmana että shimano steps e8000 matka- ja nopeusmittari näyttää aika reilusti väärin? Esim. 5km työmatkalla mittariin tulee 10km. Mahtaakohan olla miten korjattavissa? Rengaskoko asetettu väärin? Kyseessä siis uusi canyonilta ostettu pyörä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Tässä kasvaa muuton myötä työmatka 10 kilometriin ja alkaa vanha hybridi muutenkin lahoamaan persuksen alta. Olisi siis tarkoitus lähteä syksyllä hankkimaan sähköpyörää ja olisi muutama kysymys osaavimmilta.

-Onko nuo canyonin pyörät koskaan missään alennuksessa?
-Tekeekö parin tonnin xxl pyörällä mitään?
-Onko jotain tiettyä "parasta" pyörää minkä saisi max 5000€ budjetilla?

Tarkoituks olisi myös ajaa työmatkat pyörällä talvella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Tässä kasvaa muuton myötä työmatka 10 kilometriin ja alkaa vanha hybridi muutenkin lahoamaan persuksen alta. Olisi siis tarkoitus lähteä syksyllä hankkimaan sähköpyörää ja olisi muutama kysymys osaavimmilta.

-Onko nuo canyonin pyörät koskaan missään alennuksessa?
-Tekeekö parin tonnin xxl pyörällä mitään?
-Onko jotain tiettyä "parasta" pyörää minkä saisi max 5000€ budjetilla?

Tarkoituks olisi myös ajaa työmatkat pyörällä talvella.
Aika harvoin kai canyon alennuksessa ja sitten kun on niin alessa on yleensä tietenkin erikoisemmat koot koska normaali kokoiset ovat loppuun myyty. Mutta jos olet erityisen pitkä tai lyhyt niin alennuksesta saattaa tärpätä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Tässä kasvaa muuton myötä työmatka 10 kilometriin ja alkaa vanha hybridi muutenkin lahoamaan persuksen alta. Olisi siis tarkoitus lähteä syksyllä hankkimaan sähköpyörää ja olisi muutama kysymys osaavimmilta.

-Onko nuo canyonin pyörät koskaan missään alennuksessa?
-Tekeekö parin tonnin xxl pyörällä mitään?
-Onko jotain tiettyä "parasta" pyörää minkä saisi max 5000€ budjetilla?

Tarkoituks olisi myös ajaa työmatkat pyörällä talvella.
Parin tonnin pyörällä tekee paljonkin, varsinkin kun kattoo sen "tarjoushinnan" ja ostaa sillä. AInakin Ghostia on välillä ollu ok hintaan ja iha ok pyörä pitäis olla.

Canyon pyöriä on alennuksessa "joskus", koot saattaa vaihdella mut alennukset on luokkaa 300e- (kalliimmissa enemmän). Outlet aleita saattaa olla, jos olet kokoa XL tai S.

Jos on iso budjetti, ilmeisesti "maailmalla tykätään" Spessun Levosta (Brosen moottorista). Itse päätyisin isolla budjetilla todennäköisesti Broseen.. Varmaan vaihtoehtoisesti yrittäisin katsoa Bosch Gen 4 kalliimman pään laitteen, tai Canyonin jonku kalliin "hyvän hintalaatusuhteen laitteen.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
602
Viimeinen kysymys ennen cuben pyörän tilausta.
Kuinka vaikea saksaan bike-discounttiin on palauttaa pyörä ?
Tällä hetkellä minun pitää valita kahdesta:
Halvempi pyörä täysin kitattuna saksasta.
Sama pyörä ilman varusteita prikuulleen samaan hintaan Suomesta.

vs

Jos palautus on vaivatonta ja riskitöntä saksaan niin eikö tuo ole viisaampi vaihtoehto ?



Tai toinen tapa esittää kysymys:
Sama pyörä saksasta satasta halvemmalla ?
Vs

Edit: Tämä kaikki olettaen että oikeaa kokoa on saatavilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
BD takuu-asiat ja palautukset ovat paskinta ikinä mitä tullut vastaan. Varsinkin nyt coronan varjolla kategorisesti kieltäytyvät kaikesta kommunikaatiosta kuten tosin monet muutkin firmat. Jos esim. pikkuvika löytyy pyörän osasta niin yleensä vaativat lähettämään koko pyörän takaisin. Tämä ilmeisesti riippuu taas kuun asennosta mutta enemmän huonoja takuucaseja kuullut kuin hyvää.

Itselläni pari paskaa kokemusta noista myös. Viimeksi rahat takaisin PayPal disputen kautta kun lähettivät halvempaa tavaraa mitä tilasin eivätkä vastanneet maileihin 2 kuukauteen.

En ikipäivänä ostaisi tuolta kyllä kokonaista pyörää!
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
461
Viimeinen kysymys ennen cuben pyörän tilausta.
Kuinka vaikea saksaan bike-discounttiin on palauttaa pyörä ?
Tällä hetkellä minun pitää valita kahdesta:
Halvempi pyörä täysin kitattuna saksasta.
Sama pyörä ilman varusteita prikuulleen samaan hintaan Suomesta.

vs

Jos palautus on vaivatonta ja riskitöntä saksaan niin eikö tuo ole viisaampi vaihtoehto ?



Tai toinen tapa esittää kysymys:
Sama pyörä saksasta satasta halvemmalla ?
Vs

Edit: Tämä kaikki olettaen että oikeaa kokoa on saatavilla.
Tilaisin Suomesta, varsinkin esimerkkisi pyöriä ei näytä saavan saksalaisesta liikkeestä koossa 17, 19, 21. Suomessakin hinnoista saa tinkiä ja koittaa saada kaupanpäällisiä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tilaisin Suomesta, varsinkin esimerkkisi pyöriä ei näytä saavan saksalaisesta liikkeestä koossa 17, 19, 21. Suomessakin hinnoista saa tinkiä ja koittaa saada kaupanpäällisiä.
Sama. Bike-Discountista on hyvä tilata, jos hinta on kohdallaan ja voi olettaa ettei tartte takuun kanssa tuusata, mutta muuten jättäisin BD:n lisäksi kaikki muutkin isommat ulkomaantilaukset väliin tässä maailmantilanteessa. Fillarien toimittaminen on muutenkin kömpelöä.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
602
Tänään lähti CUBE REACTION HYBRID PRO 500 2020 tilaukseen. Vähän hirvittää millainen summa tuli törsättyä pyörään mutta niin paljon tätä asiaa tutkinut että tuossa pitäisi olla hinta/laatu suhde kohillaan.
Mukaan tulee kaikki mausteet (jalustat, lokarit jne). Toivotaan että sähköpyöräily on yhtä mukavaa mitä kuvittelen sen olevan. :thumbsup: Kiitos kaikille jeesistä ja pitkästä pinnasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
Tänään lähti CUBE REACTION HYBRID PRO 500 2020 tilaukseen. Vähän hirvittää millainen summa tuli törsättyä pyörään mutta niin paljon tätä asiaa tutkinut että tuossa pitäisi olla hinta/laatu suhde kohillaan.
Mukaan tulee kaikki mausteet (jalustat, lokarit jne). Toivotaan että sähköpyöräily on yhtä mukavaa mitä kuvittelen sen olevan. :thumbsup: Kiitos kaikille jeesistä ja pitkästä pinnasta.
Jos tuntuu että pyörästä kenties puuttuu "jotain" niin Speedbox kiinni.
Itse aikailin sellaisen kanssa vajaa 2v ennen kuin rohkenin tökätä kiinni.
Nyt olen sitä mieltä että tämmöisenä sen olisi pitänyt rullata jo tehtaalta ulos. :joy:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
toi 25km/h raja on ihan naurettavan matala jos ajaa yhtään kaupunkien keskustojen ulkopuolella.
Normisti kun ajoi työmatkaa akkua ei kulunut kuin pari prossaa koska keskinopeus oli 25kmh+ täysjoustolla jossa nappulat alla...
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
602
Tänään lähti CUBE REACTION HYBRID PRO 500 2020 tilaukseen. Vähän hirvittää millainen summa tuli törsättyä pyörään mutta niin paljon tätä asiaa tutkinut että tuossa pitäisi olla hinta/laatu suhde kohillaan.
Mukaan tulee kaikki mausteet (jalustat, lokarit jne). Toivotaan että sähköpyöräily on yhtä mukavaa mitä kuvittelen sen olevan. :thumbsup: Kiitos kaikille jeesistä ja pitkästä pinnasta.
Peruutin tilauksen. Tänään/eilen tullu youtubeen videota 2021 mallista. Jään odottaan elokuuta että saan uusinta uutta. Tyhmä veto varmaan jonkun mielestä mutta saksassa laskenut näillä 2020 malleilla komeasti hinnat joten tuntuu hullulta pistää 2020 mallia tilaukseen täydellä hinnalla.
Kuitenkaan mikään kiire pyörälle ei vielä ole, joten odotellaas nyt. :sori:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Peruutin tilauksen. Tänään/eilen tullu youtubeen videota 2021 mallista. Jään odottaan elokuuta että saan uusinta uutta. Tyhmä veto varmaan jonkun mielestä mutta saksassa laskenut näillä 2020 malleilla komeasti hinnat joten tuntuu hullulta pistää 2020 mallia tilaukseen täydellä hinnalla.
Kuitenkaan mikään kiire pyörälle ei vielä ole, joten odotellaas nyt. :sori:
Mahtaako 2020 malleja olla missään varastossa alennetuilla hinnoilla oikeasti että miten teoreettinen ongelma tämän hetken saatavuuksilla? Onko selvillä mitä parannuksia 2021 mallissa tulee?
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
602
Mahtaako 2020 malleja olla missään varastossa alennetuilla hinnoilla oikeasti että miten teoreettinen ongelma tämän hetken saatavuuksilla? Onko selvillä mitä parannuksia 2021 mallissa tulee?
Varmaan nuilla saksan oudoilla rungoilla on saatavilla. Joten siinä mielessä vähän typerää miettiä nuita hintoja minulla.

2021 mallissa näyttäisi olevan hieman isompi akku ja akku on integroitu runkoon sisään (mutta silti helppo irroittaa pois latausta varten?). Nämä ainakin pikaisella googlauksella sain selville. Työpäivän jälkeen tutustun kyllä paremmin ja voin päivitellä tänne jos on jotain mullistavaa uutta (tuskin).
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Kyllä menee käytetyt sähköpyörät kuin kuumille kiville :hmm: Esimerkiksi joku pari vuotta käytetty Bilteman halpis-sähköpyörä uutena ~1000e niin niistäkin maksetaan nopeasti vielä 700e-800e. Sama koskee niitä GZR fättejä, 600e (uusi ~900e) saa hyvin vielä pari vuotta vanhasta. Ja menee ihan parissa päivässä kaupaksi jos on sopivalla alueella myynnissä......:confused2:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom