Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Itella oli käytössä just tuo halppisteline + mustekalat (tosin niitä oli yli 20). Mut sit kun tuli naarmut takapuskuriin niin samantien vaihtu Thule 3 pyörän telineeseen jossa voi sähkistä kuljetta. Enkä kyllä oo päiväkään katunut tuota vaihtoa.
Varmasti tuo on ok, mutta se on jo lähempänä peräkärryä kuin fillaritelinettä. Ei tuota ainakaan pysyvästi viitsi kontissa raahata.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Myönnän käyttäväni satunnaiskuljetukseen halpistelinetta koukussa (erittäin lyhyet matkat) enkä koskaan silti kiinnitä pyörää huonosti. Perseilijät osaa varmasti perseillä sen kunnollisenkin telineen kanssa.

Olen muuten joutunut kerran väistämään työmatkaruuhka-aikaan erään autoilijan perästä tippunutta pyörää. Ei paljosta ollut kiinni ettenkö olisi ajanut yli. En ole aivan varma enkä muista asiaa sen tarkemmin näin 15 vuoden jälkeen että ajoiko minun takana ajanut auto pyörän yli, mutta siltä se vaikutti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 220
Tärkeäähän on kuormansidonta ja valojen näkyminen (tai tuplaaminen valojen jäädessä piiloon). Ei mikään kilven näkyminen. Ei se piru näy perävaunua vedettäessäkään. Muutenkin nykyään siedetään kaikenlaista kilvittä ajoa sillä oletuksella, että varmaan sillä on tarrakilvet jossain. Kunhan on hyvin pesty 2-12 vuotta vanha bemmi tai marsu.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Järkyttävän huonot tulokset vetokoukkuun kiinnnitettävien pyörätelineiden testissä | Autotoday

Tässä toinen syy noiden suitsimiseen.

Itse olen nähnyt tuollaisesta halvasta telineestä pyörän putoavan ajoradalle routavaurioon ajettaessa.
Olen kertaalleen joutunut testaamaan telineen ja pyörän kiinnityksen tukevuutta väistötilanteessa ja hyvin pelitti. Joku työntyi satasen alueella sivutieltä eteen ja sain ihan reippaasti jarruttaa ja väistää. Pyörä ei hievahtanutkaan.

Pyörä ei myöskään ole mikään läpinäkymätön kapistus, vaan koostuu muutamasta ohuesta putkesta, joten kyllä valot sieltä paistavat. Omassa autossani on lisäksi jarruvalo myös katon korkeudella takaluukun yläosassa ja taaksepäin näkyvät vilkut löytyvät sivupeileistä.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Myönnän käyttäväni satunnaiskuljetukseen halpistelinetta koukussa (erittäin lyhyet matkat) enkä koskaan silti kiinnitä pyörää huonosti. Perseilijät osaa varmasti perseillä sen kunnollisenkin telineen kanssa.
Se ero onkin siinä, että kunnollisen telineen kanssa pyörän sitomiseen ja kiinnittämiseen ei tarvitse nähdä vaivaa, kuten noiden halpispaskojen kanssa vaan sen saa nopeasti ja tukevasti kiinni. Ei tarvitse perseillä.

Tärkeäähän on kuormansidonta ja valojen näkyminen (tai tuplaaminen valojen jäädessä piiloon). Ei mikään kilven näkyminen. Ei se piru näy perävaunua vedettäessäkään.
Perävaunuissa on varmaan ihan huvikseen oma kilpi.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
544
Ei tuo lisäkilven hinta kovin kirpaiseva ole, kertasuorituksesta on kyse. Trafi: Lasku kilvestä lähetetään myöhemmin (Trafin sivuilta tehdyn tilauksen jälkeen). Lisäkilven kokonaishinta 29,50 euroa muodostuu luvasta lisäkilven käyttöön sekä varsinaisen rekisterikilven hinnasta.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
439
Tää kyllä kiinnostais myös, käsittääkseni tuo Neuron on rennompi ja pystympi vehje ajaa kuin Spectral, joka sitten on enempi semmonen kaahausvehje ilmeisesti. Neuronissakin on kolmea tasoa, 5.0/6.0/7.0 riippuen osasarjoista. Commencal olis varmaan paras vehje, mutta se maksaa tonnin enemmän enkä ole varma haluanko laittaa niin paljoa rahaa fillariin.. toisaalta olen edellisellä fillarilla ajellut jo viitisentoista vuotta, että ehkä se tonni ei niin paljoa ole. Toisaalta epäilen ettei nämä digitaalivehkeet ole ihan niin pitkäikäisiä kun nuo akustiset..
Kiinnostaisi kovasti, että onko Neuron onissa kuinka paljon lisäarvoa panostaa 5.0 sijaan 6.0. Hinta kuitenkin pomppaa 500e ylöspäin, mutta onko aloittelijalle kuinka paljon merkitystä?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Kiinnostaisi kovasti, että onko Neuron onissa kuinka paljon lisäarvoa panostaa 5.0 sijaan 6.0. Hinta kuitenkin pomppaa 500e ylöspäin, mutta onko aloittelijalle kuinka paljon merkitystä?
Kyllä sillä rahalla saa lisä arvoa saa. Kaverilla ei rokkari ole kun 2 kertaa ollu takuu korjauksessa, omat foxit ei kertaakaan.
Shimano HG500 11-36 10s vs Shimano SLX M7000 11-46 11s
Ite tykkään että olis vähemmän vaihteita mutta jos kummassakin on 34 piikkinen eturatas niin kyl se 11-46 olis parempi. Oma on 10-50 ja sekään ei välillä tunnu riittävän vaikka kyseessä on sähköpyörä.

Jos perse kestää niin kyl mä suosittelisin maksaa se 500 ekstraa.

E. RockShox Deluxe R ei saa lukkoon
FOX FLOAT DPS Performance saa
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Täällä tuli siirryttyä pitkän himoitsemisen jälkeen myös sähköavusteiseen. Olisin toivonut saavani tämän jo pari viikkoa sitten, niin olisi viikko Levillä mennyt rattoisasti, mutta meni se luomullakin. Eilen sitten reissusta kotiuduttua tuli haettua postista matkalla anoppilaan ja kasattua siellä. Ensimmäiset 31km maastossa matkalla anoppilasta kotiin sai kyllä hymyn huulille. Loistava kalu ja niinkuin ketjussa on jo aiemmin tullut esiin, niin Shimanon moottori ei jarruta millään tavalla silloin kun se ei avusta. Tangosta löytyy asennot off, eco, trail ja boost eli käytännössä 0, 1, 2 ja 3. Täällä moni on kysellyt käynnistysaikoja, niin ainakin tässä kun kerran laittaa virrat päälle rungosta, niin sitten avustusta voi rauhassa renata päälle ja pois kesken polkemisen, ilman viivettä ja ilman että pyörä siitä häiriintyy. Nyt ei malttas olla työpäivää loppuun, että pääsis ajaan lisää :D

 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Täällä tuli siirryttyä pitkän himoitsemisen jälkeen myös sähköavusteiseen. Olisin toivonut saavani tämän jo pari viikkoa sitten, niin olisi viikko Levillä mennyt rattoisasti, mutta meni se luomullakin. Eilen sitten reissusta kotiuduttua tuli haettua postista matkalla anoppilaan ja kasattua siellä. Ensimmäiset 31km maastossa matkalla anoppilasta kotiin sai kyllä hymyn huulille. Loistava kalu ja niinkuin ketjussa on jo aiemmin tullut esiin, niin Shimanon moottori ei jarruta millään tavalla silloin kun se ei avusta. Tangosta löytyy asennot off, eco, trail ja boost eli käytännössä 0, 1, 2 ja 3. Täällä moni on kysellyt käynnistysaikoja, niin ainakin tässä kun kerran laittaa virrat päälle rungosta, niin sitten avustusta voi rauhassa renata päälle ja pois kesken polkemisen, ilman viivettä ja ilman että pyörä siitä häiriintyy. Nyt ei malttas olla työpäivää loppuun, että pääsis ajaan lisää :D

Toi yt decoy on kyl aika upee. :drool:

Dork diski vaan paistaa pahasti. :stmi:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
[QUOTE="Derion]Toi yt decoy on kyl aika upee. :drool:

Dork diski vaan paistaa pahasti. :stmi:[/QUOTE]

:D Ihme että jonkun napaa kaivaa. Saattaa kyllä olla että nappaan poiskin, mutta nyt oli kiire ajamaan eikä se ajamista haittaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Hieno Decoy. Parhaimman näköisiä sähköpyöriä toi YT tällä hetkellä.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
592
Pari kertaa nyt päässyt kaverin sähkötäpäriä, joku Cuben 5k€+ malli, kokeilemaan ja onhan se ollut semmoinen että sen jälkeen oma täpäri (Merida Big 99) on lähinnä vituttanut :D Eli vaihtokuume iski, mutta en ole niin rikas että pystyisi tuon vertaa sijoittamaan, joku 3k€ on kyllä ehdoton kipuraja.

Mitäs kelpo sähkötäpärejä tuohon hintaan on tarjolla? Ostaminen tulee tapahtumaan suomen sisältä, en ala tämän hintaista tuotetta tilaamaan ulkomailta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
En tiedä onko siihen hintaan uutena varsinkaan Suomesta. Canyonin Spectral ON ei mene kauheasti yli budjetin, mutta on myös suoraan Canyonilta tilattava. Samoin Haibike XDURO on pikkasen yli budjetin, mutta testien ja netin käyttäjäkokemusten perusteella kelpo pyörä. Niitä on myös Levillä vuokrapyörinä, näin vaan sivuhuomiona.

Jos pyörän ei ole pakko olla uusi ja haluat päästä katsomaan ja kokeilemaan, niin suosittelen kyttäämään fillaritorin tarjontaa: Maasto

Sieltä saat todennäköisesti budjettiisi sopivan paremman pyörän kuin samaan rahaan uutena.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Pari kertaa nyt päässyt kaverin sähkötäpäriä, joku Cuben 5k€+ malli, kokeilemaan ja onhan se ollut semmoinen että sen jälkeen oma täpäri (Merida Big 99) on lähinnä vituttanut :D Eli vaihtokuume iski, mutta en ole niin rikas että pystyisi tuon vertaa sijoittamaan, joku 3k€ on kyllä ehdoton kipuraja.

Mitäs kelpo sähkötäpärejä tuohon hintaan on tarjolla? Ostaminen tulee tapahtumaan suomen sisältä, en ala tämän hintaista tuotetta tilaamaan ulkomailta.
En tiedä onko siihen hintaan uutena varsinkaan Suomesta. Canyonin Spectral ON ei mene kauheasti yli budjetin, mutta on myös suoraan Canyonilta tilattava. Samoin Haibike XDURO on pikkasen yli budjetin, mutta testien ja netin käyttäjäkokemusten perusteella kelpo pyörä. Niitä on myös Levillä vuokrapyörinä, näin vaan sivuhuomiona.

Jos pyörän ei ole pakko olla uusi ja haluat päästä katsomaan ja kokeilemaan, niin suosittelen kyttäämään fillaritorin tarjontaa: Maasto

Sieltä saat todennäköisesti budjettiisi sopivan paremman pyörän kuin samaan rahaan uutena.
Tavallaan vois suositella käytettyä mutta jos ei sitä pyörän kuntoa osaa kattoo niin kannattaa ostaa uus tai ottaa kaveri mukaan, voi tulla kova pettymys jos osia samantien joutuu vaihdella.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Mitäs kelpo sähkötäpärejä tuohon hintaan on tarjolla? Ostaminen tulee tapahtumaan suomen sisältä, en ala tämän hintaista tuotetta tilaamaan ulkomailta.
Eipä taida tuolla hinnalla olla tarjolla minkäänlaista järkevää täysjoustoversiota ainakaan kotimaisista kaupoista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Ei kannata vältellä ulkomailta tilaamista. Kun tilaa noista suosituimmista paikoista (Canyon, Bike Discount, Chain Reaction Cycles, jne..) niin ei mitään riskiä ole jos sitä pelkää.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
592
Mä nyt en kuitenkaan ota riskiä ja haluan muutenkin tukea sitä vähäistä suomalaista kivijalka kauppaa joka tälläkin alalla on, plus on se takuiden selvittely niin paljon helpompaa kun voi vaan marssia liikkeeseen.

Toi Merida vois olla muuten kiinnostava, mutta tarjous voimassa vain keskiyöhön asti :D

Jos tarjonta on tosiaan näin "perseestä" että joko ostat sen "tonnin ritsan" tai sitten maksat ainakin neljätonnia niin saa mun puolesta jäädä kauppaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Mä nyt en kuitenkaan ota riskiä ja haluan muutenkin tukea sitä vähäistä suomalaista kivijalka kauppaa joka tälläkin alalla on, plus on se takuiden selvittely niin paljon helpompaa kun voi vaan marssia liikkeeseen.

Toi Merida vois olla muuten kiinnostava, mutta tarjous voimassa vain keskiyöhön asti :D

Jos tarjonta on tosiaan näin "perseestä" että joko ostat sen "tonnin ritsan" tai sitten maksat ainakin neljätonnia niin saa mun puolesta jäädä kauppaan.
Viikko tästä nii siellä uudet tarjoukset, vk haluaa todennäkösesti varastot tyhjäks tän vuoden malleista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Mä nyt en kuitenkaan ota riskiä ja haluan muutenkin tukea sitä vähäistä suomalaista kivijalka kauppaa joka tälläkin alalla on, plus on se takuiden selvittely niin paljon helpompaa kun voi vaan marssia liikkeeseen.

Toi Merida vois olla muuten kiinnostava, mutta tarjous voimassa vain keskiyöhön asti :D

Jos tarjonta on tosiaan näin "perseestä" että joko ostat sen "tonnin ritsan" tai sitten maksat ainakin neljätonnia niin saa mun puolesta jäädä kauppaan.
Testaaminen, takuukeikat ja muut mahdolliset epäselvyydet hoituvat toki kotimaisen edustajan kautta aina jouheammin. Muuta etua sille tonnin korkeammalle hinnalle ei saa, mutta joskus se silti kannattaa. Sitä ei vaan koskaan tiedä etukäteen.

Vaimolle tuossa juuri kuukausi sitten tilasin fillarin bike-discountista ja kaikki meni muuten ok, mutta sitten kun piti jälkikäteen selvitellä muutamia asioita, niin se on ollut yhtä tervanjuontia, kun joko viesteihin ei vastata lainkaan, tai sitten vastataan korkeintaan yhteen kysymykseen viidestä ja siihenkin viikon viiveellä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Linkatut sekä Haibike että Merida kyllä ihan hyviä tarjouksia ja kelpo pyöriä. Merida näky olevan vain tuo XL kokoinen vai oliko muita kokoja jäljellä? Voi olla vähän iso jos alle 180cm.

Dropperi satulatolppa ei paljoa maksa erikseen, se on kyllä ehdottoman hyvä varuste.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Linkatut sekä Haibike että Merida kyllä ihan hyviä tarjouksia ja kelpo pyöriä. Merida näky olevan vain tuo XL kokoinen vai oliko muita kokoja jäljellä? Voi olla vähän iso jos alle 180cm.

Dropperi satulatolppa ei paljoa maksa erikseen, se on kyllä ehdottoman hyvä varuste.
Hämmentävää.
  • Runko: eOne-Twenty
  • Runkokoko: M/44 cm
Otsikossa kumminkin XL

Siellä on kyl s koko mutta se on todennäkösesti liian pieni.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
592
Vaikka nyt en mikään hujoppi olekaan niin voisin jopa harkita tuota velon haita, pitääpä kysellä heiltä vähän lisää. Tuo mun nykyinenkin kulkine on sieltä isommasta päästä. Onhan se vähän kankea jos pitää jatkuvasti stoppailla, mutta muuten oikein passeli kulkine. Tuo on myös plussaa että tarjoavat vaihtoa, ei tulisi jäätyä siihen "kahden loukkuun".
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Vaikka nyt en mikään hujoppi olekaan niin voisin jopa harkita tuota velon haita, pitääpä kysellä heiltä vähän lisää. Tuo mun nykyinenkin kulkine on sieltä isommasta päästä. Onhan se vähän kankea jos pitää jatkuvasti stoppailla, mutta muuten oikein passeli kulkine. Tuo on myös plussaa että tarjoavat vaihtoa, ei tulisi jäätyä siihen "kahden loukkuun".
Kyl mulla on luomu kans, sitä tulee kaipaa silloin tällöi ja jos pyörällä kauppaan pitää mennä niin sähköfillari ei ole se millä mennään. Kannatta sitten vähintään joku halpa ostaa rinnalle.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Mä myin mun DH pyörän ja luomupyörän, että sain rahoitettua tota sähköä. Seuraava hankinta on sitten taas luomu kun saa rahat kasaan :D Ja ehkä jopa DH jos toi ei tunnukkaan hyvältä varsinaisissa mäkihommissa. Tarkoitus oli kyllä vetää tolla bike park touhutkin jatkossa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Mä myin mun DH pyörän ja luomupyörän, että sain rahoitettua tota sähköä. Seuraava hankinta on sitten taas luomu kun saa rahat kasaan :D Ja ehkä jopa DH jos toi ei tunnukkaan hyvältä varsinaisissa mäkihommissa. Tarkoitus oli kyllä vetää tolla bike park touhutkin jatkossa.
Tossa haibikessä jousto on aika pieni.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Toki pyörä ja joustot käytön mukaan. En mä tota Haibikee tarkoittanutkaan mäkeen, vaan puhuin tuosta omasta sähkäristä eli tuosta YT Decoysta.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
439
Kyllä sillä rahalla saa lisä arvoa saa. Kaverilla ei rokkari ole kun 2 kertaa ollu takuu korjauksessa, omat foxit ei kertaakaan.
Shimano HG500 11-36 10s vs Shimano SLX M7000 11-46 11s
Ite tykkään että olis vähemmän vaihteita mutta jos kummassakin on 34 piikkinen eturatas niin kyl se 11-46 olis parempi. Oma on 10-50 ja sekään ei välillä tunnu riittävän vaikka kyseessä on sähköpyörä.

Jos perse kestää niin kyl mä suosittelisin maksaa se 500 ekstraa.

E. RockShox Deluxe R ei saa lukkoon
FOX FLOAT DPS Performance saa
Tässä jäin vielä miettimään Neuronien speksejä. Minkälaisessa tilanteessa 180 mm jarrulevyt ja 130 mm etujousto tulevat rajoitteeksi? Saksalaisilla foorumeilla myös näytettiin kommentoivan, että Neuron on suhteessa osasarjoihin ylihintainen. Itse olen maastopyörissä aivan aloittelija, joten saa vinkata jos näin on. Neuronin hankintaa kun ajattelin vahvasti puoltavan sen, että 29" takanakin parantaa rullaavuutta asfaltilla, kun työmatkoja joutuu väkisinkin tuolla ajamaan eikä jatkuvasti saa nautiskella metsäpoluista. Lisäksi Neuronin geometrian tulkitsin olevan aloittelijalle ja ei-niin-kaahauskäyttöön sopivamman.

Saa myös vinkata, mitä näihin kannattaa laittaa talvella alle? Moni tuntuu käyttävän Fat Freddietä, mutta onko liian leveä Neuronin kiekoille ja haarukoille?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Täältähän löytyikin sopiva triidi. Eli olen ajatellut ostaa sähköpyörän työmatkoja varten 13km suuntaansa. Olisi hyvä jos pyörällä voisi ajaa vuoden ympäri, eli myös talvella ajo onnistuisi.

Mitään huippupyörää en ole hakemassa vaan juurikin sellaista, että pääsisi hikoilematta työmatkat. Ja sitten siihen hintaan.. yli 1000€ en tästä viitsisi maksaa kun tulisi tosiaan vaan tuohon työmatka-ajoon, muuhun käyttöön on toinen pyörä.

Minkäänlaista pyörää näillä tarpeilla kannattaisi etsiä vai onko tyytyminen vaan tavalliseen fillariin?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 364
Täältähän löytyikin sopiva triidi. Eli olen ajatellut ostaa sähköpyörän työmatkoja varten 13km suuntaansa. Olisi hyvä jos pyörällä voisi ajaa vuoden ympäri, eli myös talvella ajo onnistuisi.

Mitään huippupyörää en ole hakemassa vaan juurikin sellaista, että pääsisi hikoilematta työmatkat. Ja sitten siihen hintaan.. yli 1000€ en tästä viitsisi maksaa kun tulisi tosiaan vaan tuohon työmatka-ajoon, muuhun käyttöön on toinen pyörä.

Minkäänlaista pyörää näillä tarpeilla kannattaisi etsiä vai onko tyytyminen vaan tavalliseen fillariin?
Minulla on e-Jopo juuri tuohon tarkoitukseen. Ei ole momenttitunnistinta ja moottori etupyörässä, joten talvella välillä sutii vähän hassusti lumikerroksilla. Mutta minä ainakin sillä sorvasin nastarenkailla läpi talven töihin ja takaisin (10 km per suunta) ja kesällä tavallisilla renkailla samalla tapaa. Hikoilun sijasta hymyilytti. Simppeli sähköpyörä, jossa ei mitään turhia kommervenkkejä, vaan perusrunko, irrotettava taka-akku ja etunavassa moottori.

Mutta hauska se on, niin perhanan hauska että piti ostaa vaimolle samanlainen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Tässä jäin vielä miettimään Neuronien speksejä. Minkälaisessa tilanteessa 180 mm jarrulevyt ja 130 mm etujousto tulevat rajoitteeksi? ... Neuronin hankintaa kun ajattelin vahvasti puoltavan sen, että 29" takanakin parantaa rullaavuutta asfaltilla, kun työmatkoja joutuu väkisinkin tuolla ajamaan eikä jatkuvasti saa nautiskella metsäpoluista.
Omassa natu XC jäykkiksessä on 180mm + 160mm levyt ja 100mm keula. Ei tuo menoa haitannut ja samat mäet, jurakot ja kivikot menin kuin kaverit täpäreillä. Toki nyt kun välillä Spectralin jälkeen vaihtaa Exceediin, niin onhan se vähän rimpulan oloinen kovemmassa maastossa, kun on tottunut täpäriin. Luulisin, että oma pää pidättelee enemmän kuin Neuronin specsit.

Oman vähäisen kokemuksen perusteella suurin rullaavuuteen vaikuttava tekijä ovat renkaat. Vaihdoin natu Spectraliin (27,5") Maxxis Minion DHR II:n tilalle Schwalbe Hans Dampf + Nobby Nic kumit ja fillari tuntuu heti melko eri peliltä, kevyempi polkea, tunnokkaampi ja rullaa paljon paremmin. Toki DH tai joku mutakko on sitten taas parempi DHR II:t alla.

Edelleen olen parin lyhyen testin perusteella sitä mieltä, että sähkö (MTB) saa kyllä ihan reilusti olla järeä täpäri. Sähkössä järeyden tuoma paino ei tunnu niin paljon ja voi huolettomammmin painattaa vähän kovemmistakin paikoista. Jos Canyoniin päätyy, niin silloin tuo Spectral:ON. Spectral ei vain keväällä testeissä säväyttänyt verrattuna Spessuun ja Fanticiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Minulla on e-Jopo juuri tuohon tarkoitukseen. Ei ole momenttitunnistinta ja moottori etupyörässä, joten talvella välillä sutii vähän hassusti lumikerroksilla. Mutta minä ainakin sillä sorvasin nastarenkailla läpi talven töihin ja takaisin (10 km per suunta) ja kesällä tavallisilla renkailla samalla tapaa. Hikoilun sijasta hymyilytti. Simppeli sähköpyörä, jossa ei mitään turhia kommervenkkejä, vaan perusrunko, irrotettava taka-akku ja etunavassa moottori.

Mutta hauska se on, niin perhanan hauska että piti ostaa vaimolle samanlainen.

Mites tolla talvella kulku onnistuu? Mainitsitkin tuossa vähän, mutta pääseekö lumessakin eteenpäin ilman suurempia ongelmia? Onko talvella tullut mitään ongelmia esim akun kastumisen ym. kanssa ?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 364
Mites tolla talvella kulku onnistuu? Mainitsitkin tuossa vähän, mutta pääseekö lumessakin eteenpäin ilman suurempia ongelmia? Onko talvella tullut mitään ongelmia esim akun kastumisen ym. kanssa ?
Hommasin tosiaan heti pakkasten tultua masiinaan nastarenkaat ja niillä talvi meni liukastelematta. Pääsi mäet ja loskat. Paksuissa lumimassoissa on aikamoista liukertelua, mutta niin se taitaa vähän kaikilla pyörillä olla. Etuna tuossa on tietysti se, että kun moottori on etupyörässä ja polkimet pyörittää takapyörää, niin molemmat pyörät vetää ja pito on parempi. Jonkin aikaa kestää totutella siihen, että moottori on tosiaan aina on/off, eli vetää tai ei vedä, välittämättä siitä miten nopeasti poljet. Ainoa säätö on kahvasta löytyvät kolme eri tehoastetta, jotka päättävät sen millä teholla moottori vetää. Nopeasti meistä molemmat tuohon tottui, mutta alussa tuntui kyllä hassulta.

Akun tai moottorin kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Nappaan akun aina töihin ja kotiin tullessani masiinasta irti ja lataukset hoidan kotona öisin. Olen lähtenyt siitä ajatuksesta, että käytettäväksi tämä laite on tarkoitettu, ei silkkihansikkailla kohdeltavaksi. Joten olen ajanut kelistä välittämättä ja välillä pyörä on ollut akun kerta tunteja vesisateessa.

EDIT: Jos tosin olisi useampi tonni lyödä pyörään kiinni ja haluaisin parannusta talviajoon, niin paksurenkainen pyörä olisi varmasti huomattavasti parempi talvisin. Mutta niillä korteilla pelataan jotka on jaettu.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 831
Mitäs kun noita vaihteistoja, rattaistoja, jarruja ja muita palikoita on monelta valmistajalta ja jokaiselta vielä useampaa eri mallia niin mistä ihmeestä sitä tietää mikä nyt on hyvä/kestävä? Onko noista kukaan tehnyt mitään yleispätevää listausta? Onko esimerkiksi Rockshox Revelation RC/Deluxe R hyvä jousitus tai Shimano BR-M520 jarrut riittävät? Googlesta löytää tasan varaosahintoja ja niiden arvosteluja...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Hommasin tosiaan heti pakkasten tultua masiinaan nastarenkaat ja niillä talvi meni liukastelematta. Pääsi mäet ja loskat. Paksuissa lumimassoissa on aikamoista liukertelua, mutta niin se taitaa vähän kaikilla pyörillä olla. Etuna tuossa on tietysti se, että kun moottori on etupyörässä ja polkimet pyörittää takapyörää, niin molemmat pyörät vetää ja pito on parempi. Jonkin aikaa kestää totutella siihen, että moottori on tosiaan aina on/off, eli vetää tai ei vedä, välittämättä siitä miten nopeasti poljet. Ainoa säätö on kahvasta löytyvät kolme eri tehoastetta, jotka päättävät sen millä teholla moottori vetää. Nopeasti meistä molemmat tuohon tottui, mutta alussa tuntui kyllä hassulta.

Akun tai moottorin kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Nappaan akun aina töihin ja kotiin tullessani masiinasta irti ja lataukset hoidan kotona öisin. Olen lähtenyt siitä ajatuksesta, että käytettäväksi tämä laite on tarkoitettu, ei silkkihansikkailla kohdeltavaksi. Joten olen ajanut kelistä välittämättä ja välillä pyörä on ollut akun kerta tunteja vesisateessa.

EDIT: Jos tosin olisi useampi tonni lyödä pyörään kiinni ja haluaisin parannusta talviajoon, niin paksurenkainen pyörä olisi varmasti huomattavasti parempi talvisin. Mutta niillä korteilla pelataan jotka on jaettu.
Kiitos kattavasta vastauksesta! Tuohan voisi olla yksi vaihtoehto. Toinen on tämä Bilteman Sähköpolkupyörä MTB 27,5" 7-vaihteinen joka olisi kans suhteellisen edullinen. Onkohan kellään tämmöisestä kokemuksia ?
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
439
Edelleen olen parin lyhyen testin perusteella sitä mieltä, että sähkö (MTB) saa kyllä ihan reilusti olla järeä täpäri. Sähkössä järeyden tuoma paino ei tunnu niin paljon ja voi huolettomammmin painattaa vähän kovemmistakin paikoista. Jos Canyoniin päätyy, niin silloin tuo Spectral:ON. Spectral ei vain keväällä testeissä säväyttänyt verrattuna Spessuun ja Fanticiin.
Ilmeisesti sähköllä ei ole niin väliä, vaikka 27,5" joutuisi ajelemaan paljon myös asfalttia?

E. Kinkkistähän tämä on. Canyonin edustaja suositti nimenomaan Neuronia, koska omassa käytössä työmatka-ajoa melko tasaista alustaa tulee joka tapauksessa viikossa jo 100 km. Tämän lisäksi tarkoitus ajella polkuja pitkin, jolloin Suomen metsien kivikoissa Spectralin geometriasta voisi olla apua. Canyon merkkinä viehättää, koska heillä mshdollinen palautus pitäisi olla helppo ja suomalainen aspa toimii. Neuron: on 6:n kanssa samassa hintaluokassa olisi Vitus eSommet, mutta tuo näyttää olevan yleensä ei-oota. Saa vielä antaa suositusta, jos olisi järkevää muuttaa suunnitelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Minulla on e-Jopo juuri tuohon tarkoitukseen. Ei ole momenttitunnistinta ja moottori etupyörässä, joten talvella välillä sutii vähän hassusti lumikerroksilla. Mutta minä ainakin sillä sorvasin nastarenkailla läpi talven töihin ja takaisin (10 km per suunta) ja kesällä tavallisilla renkailla samalla tapaa. Hikoilun sijasta hymyilytti. Simppeli sähköpyörä, jossa ei mitään turhia kommervenkkejä, vaan perusrunko, irrotettava taka-akku ja etunavassa moottori.

Mutta hauska se on, niin perhanan hauska että piti ostaa vaimolle samanlainen.
Kulkeeko tuo jopokin muuten 25km/h. Miten raskas sillä on polkea vai auttaako tuo avustus ettei tarvi hampaat irvessä vetää, kun kuitenkin vaim 3 vaihdetta
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 364
Kulkeeko tuo jopokin muuten 25km/h. Miten raskas sillä on polkea vai auttaako tuo avustus ettei tarvi hampaat irvessä vetää, kun kuitenkin vaim 3 vaihdetta
Avustustasoja on kolme, ykkösellä menee noin 5-10 km/h, kakkosella 15-20 km/h ja kolmosella sen 25 km/h. Ja koska tosiaan momenttitunnistusta ei ole, voi polkimilla rullata käytännössä tyhjää ja pyörä vetää itsestään niin lujaa kuin avustustaso sallii. Esimerkkinä tästä se ainoa kerta kun onnistuin tiputtamaan ketjut paikoiltaan enkä saanut niitä heti takaisin, veti pyörä minut vauhdikkaasti kotiin asti kun vaan poljin hiljalleen tyhjää ilman ketjuja.

Mutta suoraan sanottuna erityisesti talvikäyttöä ajatellen vaikuttaa tuo Bilteman ehdokas e-Jopoakin paremmalta, isojen ja leveiden renkaiden vuoksi erityisesti.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Mutta suoraan sanottuna erityisesti talvikäyttöä ajatellen vaikuttaa tuo Bilteman ehdokas e-Jopoakin paremmalta, isojen ja leveiden renkaiden vuoksi erityisesti.
Suosittelen kyllä nastarenkaita talvikäyttöön. Minulla on pyörässä 47 leveät, melko aggressiivisella kuviolla varustetut renkaat kesäaikoina. Keväällä vaihdoin nastat pois hieman ennakoiden, mutta sitten iskikin taka-taka-taka-taka-taka-takatalvi (ref: Mokoma, niille jotka eivät ymmärrä kunnon musiikin päälle) ja pyörä lähti käsistä ensimmäisessä mutkassa :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 364
Suosittelen kyllä nastarenkaita talvikäyttöön. Minulla on pyörässä 47 leveät, melko aggressiivisella kuviolla varustetut renkaat kesäaikoina. Keväällä vaihdoin nastat pois hieman ennakoiden, mutta sitten iskikin taka-taka-taka-taka-taka-takatalvi (ref: Mokoma, niille jotka eivät ymmärrä kunnon musiikin päälle) ja pyörä lähti käsistä ensimmäisessä mutkassa :D
Ehdottomasti samaa mieltä. Minullakin siis oli läpi talven nastat ja ilman niitä en olisi ehjin nahoin selvinnyt.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Tuodaas toinen näkökulma. :D Minulla ei ollut nastoja koko talvena, enkä kaatunut kertaakaan. Muutamana päivänä (alle 5) olisi ollut tarvetta, mutta muutoin ei ollut liukasta tai jos oli, niin oli hiekoitettu hyvin. Riippuu tietysti missä päin asuu jne. mutta näin täällä.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
439
Mielipidettä: Canyon Neuron:ON 6.0 vai Conway eWME 629? Työmatkaa ympäri vuoden ja polkuja samoten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 215
Viestejä
4 194 798
Jäsenet
70 873
Uusin jäsen
Temmikael

Hinta.fi

Ylös Bottom