Sähköpöydät

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mistähän kannattaisi katsella laadukasta max 120x60 sähköpöytää? Tai sitten erikseen runkoa + pöytälevyä. Voi olla tietysti hieman pienempikin kuin tuo 120x60 mutta hirveästi ei tuollaisia ole tullut vastaan.

Ikeasta jo kattelin, mutta noissa vähän epäilyttää nuo pöytälevyt kun tuntuvat olevan aika ohuita, että miten niihin kehtaa iskea näyttövarren ja sen päähän sitten näytön (ehkä joku 27"), kestääkö vai murtuuko levy?

Pakko koota himaan toinen työpiste nyt kun ollaan molemmat etätöissä ja tuossa ruokapöydällä ei ole kovin mukavaa työskennellä.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Meillä on konttorilla niitä Ikean perus sähköpöytiä, osassa on tupla-27" varren päässä ja ihan hyvin ne pelittää.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Mistähän kannattaisi katsella laadukasta max 120x60 sähköpöytää? Tai sitten erikseen runkoa + pöytälevyä. Voi olla tietysti hieman pienempikin kuin tuo 120x60 mutta hirveästi ei tuollaisia ole tullut vastaan.

Ikeasta jo kattelin, mutta noissa vähän epäilyttää nuo pöytälevyt kun tuntuvat olevan aika ohuita, että miten niihin kehtaa iskea näyttövarren ja sen päähän sitten näytön (ehkä joku 27"), kestääkö vai murtuuko levy?

Pakko koota himaan toinen työpiste nyt kun ollaan molemmat etätöissä ja tuossa ruokapöydällä ei ole kovin mukavaa työskennellä.
Näyttövarren kiinnityksen ja pöydän levyn väliin voi laittaa lisäpalikan puuta/lastulevyä mikä tukevoittaa sitä kiinnitystä jolloin se varren kiristin ei ole suoraan ohuessa pöytälevyssä kiinni vaan se palikka tukevoittaa sitä.

Jos ikean pöytä selviää siitä, että istun siinä pöydän reunalla 90kg painolla niin eiköhän se siitä näytöstäkin selviä. Voihan siihen itse askarrella vaikka keittiökalustelevyista paksumman pöytälevyn jos paksumpaa haluaa ja niitäkin saa samasta kaupasta.
 
Liittynyt
28.03.2020
Viestejä
1
Onkohan joku saanut toimimaan tuon GetUpDesk Duo II Smart applikaation? QR lukija ei tunnista mukana tullutta usb-tikun QR koodia, Itse Getupdesk applikaatio ei ainakaan minulla anna mitään toimintoja vain pelkästään ohjeita juurikin lukemaan tuo QR koodi. Bluetoothkaan ei löydä kyseistä laitetta. Missaanko nyt jotain itsestäänselvää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Pitkään näitä sähköpöytiä katellu ja nyt koronaepidemian aiheuttamien etätöiden myötä tuli ajankohtaiseksi hankkia. Silmäilin noita verkkokaupan yms valikoimia, mutta sitten sattui fb-tutulla myyntiin käytetty. Tein kaupat 140x80 pöydästä, jossa 2kpl Linakin 80kg mottoreita. Ilmeisesti ainakin runko on Linakin tekele. Pöytälevy ei ihan priima, hinta 250€. Varmaan ihan ok diili kuitenkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Ostin Verkkokauppa.comista Elfen Ergodesk -pöydän. Halusin kotiini muistipaikallisen pöydän, mutta en raaskinut maksaa ja siksi yllätyin siitä, että tässäkin on jonkinlaiset muistipaikat. Tähän saa ohjelmoitua kaksi muistipaikkaa, eli voi huoletta rullailla koska saa istuma- ja seisomakorkeuden aina samaksi joka on itselleni tärkeää. Välikorkeutta, jota itse käytän satulatuolin kanssa, ei saa kuten työpaikallani oikeilla muistipaikoilla eikä sovellu kahden ihmisen käyttöön.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
2
Ostin Verkkokauppa.comista Elfen Ergodesk -pöydän. Halusin kotiini muistipaikallisen pöydän, mutta en raaskinut maksaa ja siksi yllätyin siitä, että tässäkin on jonkinlaiset muistipaikat. Tähän saa ohjelmoitua kaksi muistipaikkaa, eli voi huoletta rullailla koska saa istuma- ja seisomakorkeuden aina samaksi joka on itselleni tärkeää. Välikorkeutta, jota itse käytän satulatuolin kanssa, ei saa kuten työpaikallani oikeilla muistipaikoilla eikä sovellu kahden ihmisen käyttöön.
Itsekin tätä mallia olen katsellut. Onko nuo kaksi muistipaikkaa sellaisia, että ylös/alas-nappia kerran painamalla menee muistipaikkaan tallennettuun korkeuteen, vai pitääkö nappia painaa pohjassa koko liikkeen ajan?
Joistakin Elfenin malleista oli annettu palautetta, että kasausohjeet olivat puutteelliset. Oliko tässä uudessa mallissa jo paremmat ohjeet?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Itsekin tätä mallia olen katsellut. Onko nuo kaksi muistipaikkaa sellaisia, että ylös/alas-nappia kerran painamalla menee muistipaikkaan tallennettuun korkeuteen, vai pitääkö nappia painaa pohjassa koko liikkeen ajan?
Joistakin Elfenin malleista oli annettu palautetta, että kasausohjeet olivat puutteelliset. Oliko tässä uudessa mallissa jo paremmat ohjeet?
Nappia täytyy painaa pohjassa koko liikkeen ajan. En tiedä onko sellaisia pöytää, jossa riittäisi kertapainallus? Työpaikallani on kalliimmat pöydät "oikeilla" muistipaikoilla ja niissäkin täytyy painaa koko ajan, kuulostaa turvaratkaisulta. En ole vielä ihan varma näiden muistipaikkojen toiminnasta, välillä pöytä ei tunnukaan muistavan alatason muistipaikkaa ja rullaa ihan alas asti. En tiedä käytänkö tätä väärin, koska olen asettanut muistipaikan vain alatasoon, en lainkaan ylätasoon.

Kasausohjeet eivät mielestäni olleet puutteelliset, mutta aika suurpiirteiset ja kuvia piti kyllä tutkia aika tarkkaan. Lisäksi ei ollut mitenkään ilmaistu, meneekö nuo pitkittäiset metallikiskot kummalle puolelle pöydän jalkojen kiinnikkeitä, ja ensin laitoinkin ne väärinpäin kiinni. Vähän siis yritys ja erehdys -taktiikalla meni kasaus. Ei siinä muuta haittaa ollut kuin turhaa ruuvausta jossa riskinä että ruuvit tai kierteet menee huonoksi. Sanoisin, että ohjeet ovat kyllä selkeästi huonommat kuin vaikka Ikean huonekaluissa, joissa yleensä ei voi tehdä väärin jos vaan on tarkkana.

Pöytä itsessään on nyt muutaman päivän perusteella ihan ok. Ei läheskään niin tukeva kuin työpaikkani pöytä, tässä vähän näyttö heiluu kun tarmokkaasti kirjoittaa näppäimistöllä tai jos nojailee yläasennossa etureunaan. Olen kuitenkin tyytyväinen hankintaan, ei tämän halvemmallakaan pöytää saa ellei osu hyvä tarjous kohdalle.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Omassa pöydässäni riittää kertapainallus. Manuaalin mukaan voi vaihtaa jatkuvaan painamiseen, mutta mielestäni tällöin muistipaikan tarkoitus häviää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
EDIT: Sokeus iski, ei mitään sittenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Omassa pöydässäni riittää kertapainallus. Manuaalin mukaan voi vaihtaa jatkuvaan painamiseen, mutta mielestäni tällöin muistipaikan tarkoitus häviää.
Kertapainallus on tietysti kätevä, mutta eihän se nyt todellakaan poista muistipaikan tarkoitusta? Itselläni muistipaikka on nimenomaan sitä varten, että saan kerran säädettyä oikean korkeuden istuma-asentoon, puoli-istuvaan satulatuolille sekä seisoma-asennon, eikä tarvitse arpoa mikä se korkeus nyt oli. Varsinkin jos ei ole korkeuden näyttöä, kuten näissä joissa ei ole varsinaisia muistipaikkoja, on oikean korkeuden löytäminen ihan arpomista ilman muistia.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
2
Nappia täytyy painaa pohjassa koko liikkeen ajan. En tiedä onko sellaisia pöytää, jossa riittäisi kertapainallus? Työpaikallani on kalliimmat pöydät "oikeilla" muistipaikoilla ja niissäkin täytyy painaa koko ajan, kuulostaa turvaratkaisulta. En ole vielä ihan varma näiden muistipaikkojen toiminnasta, välillä pöytä ei tunnukaan muistavan alatason muistipaikkaa ja rullaa ihan alas asti. En tiedä käytänkö tätä väärin, koska olen asettanut muistipaikan vain alatasoon, en lainkaan ylätasoon.

Kasausohjeet eivät mielestäni olleet puutteelliset, mutta aika suurpiirteiset ja kuvia piti kyllä tutkia aika tarkkaan. Lisäksi ei ollut mitenkään ilmaistu, meneekö nuo pitkittäiset metallikiskot kummalle puolelle pöydän jalkojen kiinnikkeitä, ja ensin laitoinkin ne väärinpäin kiinni. Vähän siis yritys ja erehdys -taktiikalla meni kasaus. Ei siinä muuta haittaa ollut kuin turhaa ruuvausta jossa riskinä että ruuvit tai kierteet menee huonoksi. Sanoisin, että ohjeet ovat kyllä selkeästi huonommat kuin vaikka Ikean huonekaluissa, joissa yleensä ei voi tehdä väärin jos vaan on tarkkana.

Pöytä itsessään on nyt muutaman päivän perusteella ihan ok. Ei läheskään niin tukeva kuin työpaikkani pöytä, tässä vähän näyttö heiluu kun tarmokkaasti kirjoittaa näppäimistöllä tai jos nojailee yläasennossa etureunaan. Olen kuitenkin tyytyväinen hankintaan, ei tämän halvemmallakaan pöytää saa ellei osu hyvä tarjous kohdalle.
Kiitos kommenteista.
Itse olen tosiaan tottunut käyttämään pöytiä, joissa muistipaikan korkeuteen pääsee kerran painamalla kyseistä muistipaikan numeroa. Ihan näppärä toiminto, mutta kyllä tuolla pohjassa pidettävälläkin versiolla pärjää hyvin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Kiitos kommenteista.
Itse olen tosiaan tottunut käyttämään pöytiä, joissa muistipaikan korkeuteen pääsee kerran painamalla kyseistä muistipaikan numeroa. Ihan näppärä toiminto, mutta kyllä tuolla pohjassa pidettävälläkin versiolla pärjää hyvin.
Aika selkeästi näissä hinta ja ominaisuudet sekä mahdollisesti laatu menee käsi kädessä. Hyvä toimistopöytä 200-250 eur, perusmallin sähköpöytä 350-400 eur, sähköpöytä kunnon muistipaikoilla ja muilla 450-700 eur. Itselläni kotikäyttöön raja meni tuossa max. 400 eur, koska etätyöt vain toistaiseksi (toivottavasti) ja tulevaisuudessa käyttö taas satunnaisempaa.
 
Liittynyt
09.08.2018
Viestejä
34
Mistähän kannattaisi katsella laadukasta max 120x60 sähköpöytää? Tai sitten erikseen runkoa + pöytälevyä. Voi olla tietysti hieman pienempikin kuin tuo 120x60 mutta hirveästi ei tuollaisia ole tullut vastaan.

Ikeasta jo kattelin, mutta noissa vähän epäilyttää nuo pöytälevyt kun tuntuvat olevan aika ohuita, että miten niihin kehtaa iskea näyttövarren ja sen päähän sitten näytön (ehkä joku 27"), kestääkö vai murtuuko levy?

Pakko koota himaan toinen työpiste nyt kun ollaan molemmat etätöissä ja tuossa ruokapöydällä ei ole kovin mukavaa työskennellä.
En ole ainakaan toistaiseksi löytänyt 120x60 kokoisia sähköpöytiä suomalaisten liikkeiden nettisivuilta. Kun ostaa pelkän rungon ja tekee/teettää pöytälevyn, niin suurimmassa osassa pöydän jalat näyttäisivät mahtuvan tuolle 120x60 cm kokoiselle alueelle.
 
Liittynyt
05.04.2020
Viestejä
1
Hei. Ajattelin ostaa itselleni sähköpöydän kun tulee päivittäin istuttua tietokoneen ääressä ja olisi hyvä välillä seistäkin koneella ollessani joten onko vinkkejä jonkin edullisen sähköpöydän ostamiseen ja millaisia ominaisuuksia pöydän ohjauspaneelissa pitäisi olla?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
59
Mistähän kannattaisi katsella laadukasta max 120x60 sähköpöytää? Tai sitten erikseen runkoa + pöytälevyä. Voi olla tietysti hieman pienempikin kuin tuo 120x60 mutta hirveästi ei tuollaisia ole tullut vastaan.

Ikeasta jo kattelin, mutta noissa vähän epäilyttää nuo pöytälevyt kun tuntuvat olevan aika ohuita, että miten niihin kehtaa iskea näyttövarren ja sen päähän sitten näytön (ehkä joku 27"), kestääkö vai murtuuko levy?

Pakko koota himaan toinen työpiste nyt kun ollaan molemmat etätöissä ja tuossa ruokapöydällä ei ole kovin mukavaa työskennellä.
Maskulla on näköjään tuommosella pienellä levyllä oleva. 118cm x 59cm
Ostin ite tuommosen mutta tuolla 135cm levyllä. ihan laadukkaan oloinen kapistus kotikäyttöön.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
324
Lähtisin katsomaan tarjontaa Martela Outletista. Myyvät käytettyjä laatukalusteita ja hinnoissa pääsevät Maskun alle. Pelkkiä runkojakin saattaa olla tarjolla, jos pöytälevy on liian suuri.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
446
Tänään osti uuden Martelan Pinta EQ- pöydän hintaan 320€. Torstaina sitten laittaa kasaan :geek:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
31
Onko kellään tietoa, mistä löytyisi halvimmalla tämän sähköpöydän runkoa (miel. mustana): Etätyöpöytä Digi Rs3, tehdaspakkauksessa | Yrityskalusto ?
Olen löytänyt tuon monesta eri kaupasta, esim:
Stondis sähköpöytä - Ergoforum
HaaPalat - Tuotteet
Avec 2 sähköpöydän runko - toimistoon ja kotiin - www.sähköpöydät.fi
Oletan, että kaikissa on sama pöytä kyseessä, koska kuvissa identtisen näköinen. Vastaavia on duunissa ja on olleet omasta mielestä ihan ok ja ajattelin nyt etäkäyttöön sitten hankkia samanlaisen, mutta haussa pelkkä runko. Vaikea googlailla, kun ei voi millään mallilla hakea, kun kaikilla firmoilla on oma brändi ja monet myy näköjään vain pöytänä. Tai onko ehdottaa tuohon max 400e hintaluokkaan jotain parempaa vaihtoehtoa?
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Offistoren kuljetus/pakkaus kuvio oli kyllä vakuuttavan hyvä. Tässä piti puolivuotta jahkailla hommatako pöytä vai ei. Lopen päädyin perus käytettyyn Iskun sähkäriin, eiköhän sillä alkuun pääse. Tukevuudesta iso plussa. Tosin ehkä hommaan säätöjalan näytölle, tai sitten menee jo turhan hifiksi minun tarpeisiin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
31
Offistoren kuljetus/pakkaus kuvio oli kyllä vakuuttavan hyvä. Tässä piti puolivuotta jahkailla hommatako pöytä vai ei. Lopen päädyin perus käytettyyn Iskun sähkäriin, eiköhän sillä alkuun pääse. Tukevuudesta iso plussa. Tosin ehkä hommaan säätöjalan näytölle, tai sitten menee jo turhan hifiksi minun tarpeisiin.
Millainen sähköpöytä, minkä kokoinen? Rupesin itse tässä harkitsemaan tällaista iskun pöytää tuolta offistoresta https://offistore.fi/verkkokauppa/fin/sahkopoyta_viistokansi_koivu_200x90-p-9742-30 , mutta mietityttää miten leveät nuo jalat on lattialla sekä pöytälevyyn kiinnitettyvästä osasta. Tarve olisi nimittäin melko kapealle (n. 65cm leveälle, lattialla jalan max leveys 80 cm), mutta pitkälle pöydälle.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Tuossa mallissa jalat saa hieman käännettyä (arviolta 5-8 astetta) ulos/sisäänpäin. Voin mittoa huomenna jalaksen leveyttä ja pituutta. Ei ilkeä tähän aikaan kolistaa mittanauhoja esille. Muokkaan tähän ja tägään kun valmista.
Tämä on 180x90 kokoinen pöytä. Jalakset ovat 9cm leveät ja 75cm pitkät. Tosi saman näköinen pöytä kyllä kuin tuo minkä linkkasit, mutta 20cm lyhyempänä. @Mahtis
Pöydän pintaan noi jalat tulevat 70cm "pitkällä" osalla kiinni. Pöydän alla on yhtenäinen poikittainen palkki joka on noin 165cm pitkillä yhtenäisillä kappaleilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
31
Tuossa mallissa jalat saa hieman käännettyä (arviolta 5-8 astetta) ulos/sisäänpäin. Voin mittoa huomenna jalaksen leveyttä ja pituutta. Ei ilkeä tähän aikaan kolistaa mittanauhoja esille. Muokkaan tähän ja tägään kun valmista.
Tämä on 180x90 kokoinen pöytä. Jalakset ovat 9cm leveät ja 75cm pitkät. Tosi saman näköinen pöytä kyllä kuin tuo minkä linkkasit, mutta 20cm lyhyempänä. @Mahtis
Pöydän pintaan noi jalat tulevat 70cm "pitkällä" osalla kiinni. Pöydän alla on yhtenäinen poikittainen palkki joka on noin 165cm pitkillä yhtenäisillä kappaleilla.
Kiitti tiedoista! Ehkä tuollaisen uskaltaisi tilata. Voi olla, että vähän pitää noita jalkojakin trimmata lyhyemmiksi, mutta aika pienestä varmaan kiinni. Voisin luulla, että tuo pöydän alla kulkeva tukipalkki on tuossa 200 cm versiossa sitten sen about 20 cm pidempi, koska kuvassa ainakin näyttää, että jalat olisi melkein pöydän päissä. Katsotaan katsotaan. Onko tuossa sinun pöydässä muuten muistipaikkoja ja miten paljon maksoi tuo toimitus offistorelta?
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Ei muistipaikkoja. Pöydän alla oleva tuki on kaksiosainen. Voipi ruuvata irti pöydästä jos tahtoo ja sitten lyhentää rälläkällä (imho) jos tarvetta on. noin 250€ oli posteineen päivineen hinta.
Pöydän jalat tulevat tosiaan noin 5cm päähän pöytälevyn ulkoreunasta. Eli tosi reunalle.
Pöydänjalkojen lattiaan tuleva pätkä on rälläköitävissä 2-3cm lyhyemmäksi per jalan pää. ( :rofl: Jukra miksi olen kokoajan rälläköimässä jotakin.) Koska tuossa on tuo kaareva metallipinta vain "varvassuojaksi" tuotu tuolla tapaa pitkälle. Efektiivinen jalanmitta siis about 71-69cm.
 
Viimeksi muokattu:

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788

Tuollainen tuli naamakirjassa vastaan. Ei ole sähköinen mutta on sentään sähköpöydän hintainen ;) Erilaisen näköinen konsepti sellaiselle, jolla ei ole tilaa kunnon pöydälle tms.
 
Liittynyt
18.04.2020
Viestejä
11
Olisi nyt ajankohtaisena hankkia sähköpöytä kotiin etätöiden vuoksi. Aika pieni saisi olla n. 120x80 onkohan tälläinen | TAVARA TRADING TTR Oy
Vai joku esim käytetty Martela, isku tms parempi vaihtoehto?
 
Liittynyt
05.04.2020
Viestejä
63
Olisi nyt ajankohtaisena hankkia sähköpöytä kotiin etätöiden vuoksi. Aika pieni saisi olla n. 120x80 onkohan tälläinen | TAVARA TRADING TTR Oy
Itseä kiinnostaa pelkät jalat. Ensiksi katsoin vastaavaa 465e. Tavara Tradingin sähköjalat, jotka lähes identtiset aiemman linkin kanssa, saisi 400 eurollla. Onko 400 euroa tuosta jo kannattava ostos?

Sen lisäksi kysymys sähköpöytien jalkarakenteesta. Miten tuo toimitetaan? Onko tuo pöytälevyn alle tuleva poikkirunko keskeltä poikki vai onko se vain yhtä palaa, joka "vedetään auki" reunojen tullessa jalkojen päälle?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
125
Itseä kiinnostaa pelkät jalat. Ensiksi katsoin vastaavaa 465e. Tavara Tradingin sähköjalat, jotka lähes identtiset aiemman linkin kanssa, saisi 400 eurollla. Onko 400 euroa tuosta jo kannattava ostos?

Sen lisäksi kysymys sähköpöytien jalkarakenteesta. Miten tuo toimitetaan? Onko tuo pöytälevyn alle tuleva poikkirunko keskeltä poikki vai onko se vain yhtä palaa, joka "vedetään auki" reunojen tullessa jalkojen päälle?
On muutaman vuoden kokemus tuollaisesta Move M -pöydästä, ja runkoon olen ollut hyvin tyytyväinen. Se on tosi tukeva, eli ei heilu yhtään säätäessä tai muutenkaan. Jos tilaa pöytälevynkin, kannattaa itse paketti (ja sen jälkeen pöytälevy) tarkastaa tarkkaan vahinkojen varalta. Mulla eka levy oli ottanut osumaa, ja tutullakin meni pöytälevy vaihtoon. Nuo pöytälevyt eivät tunnu olevan ihan 100% suoria muutenkaan, eli ovat jotain bulkkitavaraa, mutta peruskäyttöön ok.

Runko toimitetaan osina laatikossa (hyvin pakattu), jonka koko on jotakuinkin 100x40x30cm, ja se painaa kuten tukevan rungon kuuluu painaa. Löysin rungon kokoamisohjeen:
20200523_154327.jpg
 
Liittynyt
23.05.2020
Viestejä
2
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
125
@Romu Onko tuossa tavara tradingin pöydässä linkin kuvan mukaiset "viistotuet"/vahvikkeet kulmissa? Onko tukeva siis myös 120 cm seisomakorkeudessa? Onko ilmennyt mitään sähkövikoja, että olisi joutua resetoimaan? https://www.tavaratrading.com/uploaded/images/n_ytt_kuva_2020-3-31_kello_16.34.20.png
En tiedä mitä tarkoitat viistotuilla/vahvikkeilla, mutta kuvan runko näyttää samalta kuin mikä minulla on. On se 180 cm leveällä pöytälevyllä tukeva yläasennossakin (ainakin minun tukevuusasteikolla). Töissä on vastaavan kokoinen "merkkipöytä", eikä tämä sille häpeä rungon osalta. Ei ole ollut mitään sähkövikoja.
 
Liittynyt
23.05.2020
Viestejä
2
@Romu Onko tuossa tavara tradingin pöydässä linkin kuvan mukaiset "viistotuet"/vahvikkeet kulmissa? Onko tukeva siis myös 120 cm seisomakorkeudessa? Onko ilmennyt mitään sähkövikoja, että olisi joutua resetoimaan? https://www.tavaratrading.com/uploaded/images/n_ytt_kuva_2020-3-31_kello_16.34.20.png

Onko kellään kokemusta Martela Outletin Beat pöydistä? Voiko saada noin halvalla (329e sis alv) Martelan pöydän vai onko jotain b-tasoa? BEAT 120x80 SÄHKÖPÖYTÄ
Itse itselle vastaten. Beat pöytät on ihan Martelan tuotteita, mutta melamiinikannella. Lisäksi hepposemmat jalat, eikä laske/nouse samalle tasolle kuin esim Martela Pinta pöydät, sillä Beat:ssa on vain kaksiosaiset teleskooppijalat. Eli edullinen hinta näkyy kyllä tuotteissa, kun muihin Martelan tuotteisiin vertaa.

Tavara tradingin Move M on todella tukevan oloinen pöytä ja muistipaikat toimii siten, että tarvii vain kerran painaa nappia. Antavat pöydälle 5 vuoden takuu, mutta tämähän ei normaalia kulumista kata, esimerkiksi jos jalat väljistyvät.

Itse tein reissun Martela outlettiin, Tavara tradingiin ja Offistoreen. Pähkäilin Tavara tradingin Move M:nja Offistoren käytetyn Martelan Pinta pöydän välillä ja päädyin jälkimmäiseen. Varmasti Move M:kin olisi asiansa ajanut. Erinomaista palvelua sain kaikista kolmesta liikkeestä.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Onko ihmisillä käytössä jonkinlaista ergonomista seisonta-alustaa näiden sähköpöytien kanssa? Siis käyttäjän alle, ei pöydän. Vai riittääkö tavallinen matto ja villasukat?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Onko ihmisillä käytössä jonkinlaista ergonomista seisonta-alustaa näiden sähköpöytien kanssa? Siis käyttäjän alle, ei pöydän. Vai riittääkö tavallinen matto ja villasukat?
Itse ostin Facebookin kirpparilta tällaisen Matting Stand Up -maton, täsmälleen sama on työpaikalla. Uutena nämä ovat ihan törkeän hintaisia, mutta tästä pulitin 30 euroa ja on kuin uusi. Ehkä joku pehmeä ryijymattokin toimisi, mutta pelkillä villasukilla kyllä lattia on liian kova seisottavaksi. En tiedä onko seisontamatosta varsinaisia hyötyjä, koitin tuolla Kotitoimisto-ketjussa kysellä samaa asiaa. Kaipa se ainakin tuntuu kivemmalta jaloissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
287
Täällä olis aika laittaa työpistettä päivitykseen ja pöydäksi on ajatuksena laittaa kerralla kunnollinen sähköpöytä. Töissä todennut todella toimivaksi ja etätöissä kotona jää hieman kaipaamaan seisoskelua välillä. En kuitenkaan haluaisi mitään toimistonvalkoista sähköpöytää, kun työpiste tulee sen verran näkyville, eli pöytälevy ja runko pitäisi varmaan ostaa erikseen. Tämän jälkeen alkaakin mennä homma hieman hankalaksi.

Pöydälle pitäisi siis mahtua näyttökombona 34UW+perus 24, joista molemmat erillisessä näyttöjalassa kiinni. Ideana myös nostaa kotelo pöydälle, kunhan jotain O11 Dynamic Minin suuntaista saapuu markkinoille. Tähän lisäksi tietty pienet kajarit yms muuta tarpeellista tilpehööriä. Nämä mielessä pitäen olen silmäillyt pöytälevyksi Ikean Karlby keittiötyötasoa (KARLBY Työtaso - pähkinäpuu, viilu - IKEA), kun sen pitäisi kestää kaikki tarpeellinen ja näyttää lisäksi mielestäni todella siistiltä pähkinäkuosissa. Tuon 64 cm syvyyden pitäisi riittää näyttöjalan kanssa ja samalla saa pidettyä työpöydän tilan minimissään. Joku 70 cm syvä taso olisi varmaan paras, mutta ei oikein löydy, kun tarkoitus olisi pitää budjetti mahdollisimman pienenä.

Sitten itse runko. Tarkoitus olisi etsiä muistipaikallinen pöydänrunko, kun sitä töissäkin välillä kaipaa, ja ettei niiden puute jälkikäteen jää harmittamaan. Pöydän pitäisi myös hyväksyä tuo 64 cm syvä taso (suurimmassa osassa minimisyvyys 70 cm, mutta taitaa mennä lattiajalkojen syvyyden mukaan jostain syystä, eli varmaan kaikki ok). Lisäksi haluaisin rungon mustana, koska sopii mielestäni paremmin tummaan pöytälevyyn. Tämän hetken ehdokkeja, mahdollisimman minimaalisen budjetin mielessä pitäen, ovat:

Avec 2 Lite 275€ + toimitus (Avec 2 lite sähköpöydän runko - toimistoon ja kotiin - www.sähköpöydät.fi).
- Pituuden säätö: 1080 mm - 1600 mm.
- Korkeuden säätö: 590 mm - 1240 mm
- 4 Muistipaikkaa
- Luvattu 5v takuu, mutta ei eritelty mille osille.
- Nostaa vain 80 kg (onkohan rajoilla omilla kriteereillä?)
- Jotain aikarajoituksia pöydän nosteluun liittyen (itse pöydän kuvauksessa Avec 2 lite sähköpöytä - Edullinen - www.sähköpöydät.fi Viittaako mahdollisiin moottoriongelmiin myöhemmin?)
- Musta

Avec 2 390€ + toimitus (Avec 2 sähköpöydän runko - toimistoon ja kotiin - www.sähköpöydät.fi).
- Pituuden säätö: 1100 mm - 1800 mm.
- Korkeuden säätö: 585 mm - 1235 mm
- 4 Muistipaikkaa
- Luvattu 5v takuu, mutta ei eritelty mille osille.
- Nostaa 150 kg
- Musta

Movenia sähköpöytä kahdella moottorilla 349€ + toimitus (Sähköpöytä | Kahdella moottorilla, kolmella muistipaikalla | Movenia Oy)
- Pituuden säätö: 1130 mm - 1600 mm.
- Korkeuden säätö: 600 mm - 1250 mm
- 3 Muistipaikkaa
- Runkotakuu 5v, moottoritakuu 3v
- Nostaa 120kg
- Valkoinen

Elfen Ergosmart Pro 349€ + toimitus(Elfen Ergosmart Pro -sähköpöydän runko, valkoinen 349,99)
- Pituuden säätö: 1105 mm - 1800 mm.
- Korkeuden säätö: 600 mm - 1250 mm
- 4 Muistipaikkaa
- Takuu 5v, mutta ei eritelty mille osille.
- Nostaa 125kg
- Valkoinen

Flexispot Amazon.de 349€ +toimitus (mitäköhän maksaa Saksasta...) (https://www.amazon.de/Flexispot-höh...-Steuerung/dp/B0727PTRVL?ref_=ast_sto_dp&th=1)
- Pituuden säätö: 1070 mm - 1600 mm.
- Korkeuden säätö: 710 mm - 1200 mm
- 3 Muistipaikkaa
- Takuu ?
- Nostaa 125kg
- Musta


Pöydän pituuden säätö riittää kaikissa hyvin ajatellen, että 180cm taso riittää tulevaisuudessakin ja alle 120cm tasoa ei varmasti tule tarviimaan. Korkeudella ei myöskään niin väliä, 71cm alaraja pitäisi olla tarpeeksi alhaalla. Muistipaikkoja riittää varmasti kolmekin vs neljä, eli silläkään ei niin merkitystä. Takuuta kalliilla vehkeellä olisi kiva olla, joten Avec-pöytien suhteen pitäisi varmaan kysellä tarkemmin miten se menee. Elfen kiilaa tässä kärkeen. Ja varmaan edellisien eroista oleellisin, eli nostokyky. 80kg menee varmaan turhan tiukille varsinkin, jos pöytälevy rupeaa painamaan jo kymmeniä kiloja (Karlby ~30kg) ja siihen pitäisi iskeä vielä kaikki elektroniikka kyytiin. Uskaltaakohan tuollaisen 80kg lastata kuinka rajoille? Avec 2 Lite houkuttelisi hinnallaan.

Onko kellään tarjota insightia edellisiin pöytiin tai mahdollisiin pöytälevyihin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Täällä olis aika laittaa työpistettä päivitykseen ja pöydäksi on ajatuksena laittaa kerralla kunnollinen sähköpöytä. Töissä todennut todella toimivaksi ja etätöissä kotona jää hieman kaipaamaan seisoskelua välillä. En kuitenkaan haluaisi mitään toimistonvalkoista sähköpöytää, kun työpiste tulee sen verran näkyville, eli pöytälevy ja runko pitäisi varmaan ostaa erikseen. Tämän jälkeen alkaakin mennä homma hieman hankalaksi.

Pöydälle pitäisi siis mahtua näyttökombona 34UW+perus 24, joista molemmat erillisessä näyttöjalassa kiinni. Ideana myös nostaa kotelo pöydälle, kunhan jotain O11 Dynamic Minin suuntaista saapuu markkinoille. Tähän lisäksi tietty pienet kajarit yms muuta tarpeellista tilpehööriä. Nämä mielessä pitäen olen silmäillyt pöytälevyksi Ikean Karlby keittiötyötasoa (KARLBY Työtaso - pähkinäpuu, viilu - IKEA), kun sen pitäisi kestää kaikki tarpeellinen ja näyttää lisäksi mielestäni todella siistiltä pähkinäkuosissa. Tuon 64 cm syvyyden pitäisi riittää näyttöjalan kanssa ja samalla saa pidettyä työpöydän tilan minimissään. Joku 70 cm syvä taso olisi varmaan paras, mutta ei oikein löydy, kun tarkoitus olisi pitää budjetti mahdollisimman pienenä.

Sitten itse runko. Tarkoitus olisi etsiä muistipaikallinen pöydänrunko, kun sitä töissäkin välillä kaipaa, ja ettei niiden puute jälkikäteen jää harmittamaan. Pöydän pitäisi myös hyväksyä tuo 64 cm syvä taso (suurimmassa osassa minimisyvyys 70 cm, mutta taitaa mennä lattiajalkojen syvyyden mukaan jostain syystä, eli varmaan kaikki ok). Lisäksi haluaisin rungon mustana, koska sopii mielestäni paremmin tummaan pöytälevyyn. Tämän hetken ehdokkeja, mahdollisimman minimaalisen budjetin mielessä pitäen, ovat:

Avec 2 Lite 275€ + toimitus (Avec 2 lite sähköpöydän runko - toimistoon ja kotiin - www.sähköpöydät.fi).
- Pituuden säätö: 1080 mm - 1600 mm.
- Korkeuden säätö: 590 mm - 1240 mm
- 4 Muistipaikkaa
- Luvattu 5v takuu, mutta ei eritelty mille osille.
- Nostaa vain 80 kg (onkohan rajoilla omilla kriteereillä?)
- Jotain aikarajoituksia pöydän nosteluun liittyen (itse pöydän kuvauksessa Avec 2 lite sähköpöytä - Edullinen - www.sähköpöydät.fi Viittaako mahdollisiin moottoriongelmiin myöhemmin?)
- Musta

Avec 2 390€ + toimitus (Avec 2 sähköpöydän runko - toimistoon ja kotiin - www.sähköpöydät.fi).
- Pituuden säätö: 1100 mm - 1800 mm.
- Korkeuden säätö: 585 mm - 1235 mm
- 4 Muistipaikkaa
- Luvattu 5v takuu, mutta ei eritelty mille osille.
- Nostaa 150 kg
- Musta

Movenia sähköpöytä kahdella moottorilla 349€ + toimitus (Sähköpöytä | Kahdella moottorilla, kolmella muistipaikalla | Movenia Oy)
- Pituuden säätö: 1130 mm - 1600 mm.
- Korkeuden säätö: 600 mm - 1250 mm
- 3 Muistipaikkaa
- Runkotakuu 5v, moottoritakuu 3v
- Nostaa 120kg
- Valkoinen

Elfen Ergosmart Pro 349€ + toimitus(Elfen Ergosmart Pro -sähköpöydän runko, valkoinen 349,99)
- Pituuden säätö: 1105 mm - 1800 mm.
- Korkeuden säätö: 600 mm - 1250 mm
- 4 Muistipaikkaa
- Takuu 5v, mutta ei eritelty mille osille.
- Nostaa 125kg
- Valkoinen

Flexispot Amazon.de 349€ +toimitus (mitäköhän maksaa Saksasta...) (https://www.amazon.de/Flexispot-höhenverstellbares-höhenverstellbarer-Tischplatten-Memory-Steuerung/dp/B0727PTRVL?ref_=ast_sto_dp&th=1)
- Pituuden säätö: 1070 mm - 1600 mm.
- Korkeuden säätö: 710 mm - 1200 mm
- 3 Muistipaikkaa
- Takuu ?
- Nostaa 125kg
- Musta


Pöydän pituuden säätö riittää kaikissa hyvin ajatellen, että 180cm taso riittää tulevaisuudessakin ja alle 120cm tasoa ei varmasti tule tarviimaan. Korkeudella ei myöskään niin väliä, 71cm alaraja pitäisi olla tarpeeksi alhaalla. Muistipaikkoja riittää varmasti kolmekin vs neljä, eli silläkään ei niin merkitystä. Takuuta kalliilla vehkeellä olisi kiva olla, joten Avec-pöytien suhteen pitäisi varmaan kysellä tarkemmin miten se menee. Elfen kiilaa tässä kärkeen. Ja varmaan edellisien eroista oleellisin, eli nostokyky. 80kg menee varmaan turhan tiukille varsinkin, jos pöytälevy rupeaa painamaan jo kymmeniä kiloja (Karlby ~30kg) ja siihen pitäisi iskeä vielä kaikki elektroniikka kyytiin. Uskaltaakohan tuollaisen 80kg lastata kuinka rajoille? Avec 2 Lite houkuttelisi hinnallaan.

Onko kellään tarjota insightia edellisiin pöytiin tai mahdollisiin pöytälevyihin?
Itsellä oli vähän samantyyppiset arvonnat viime kesänä käynnissä. Elfen ja Movenia ei tullut silloin vastaan. Aveceissa mietitytti taustalla olevan Ahako Oy:n pöytälaatikkomaisuus eikä niistäkään arvosteluja missään ollut. Lopulta päädyin ostaan Amazonin Prime Dealista Flexispot E5 rungon 299e+13,99e pk:t. Kunnollinen verrokki puuttuu niin vähän vaikea sanoa onko tämä erityisen hyvä. Olen ihan tyytyväinen kuitenkin ollut. Vakautta on kovin vaikea arvioida ilman kunnollista verrokkia mutta kyllä tämä yläasennossa jonkin verran heiluu. Pöydän vakaus riippuu vahvasti rungon rakenteesta. Noissa on yleensä aika pieniä suoraan nähtäviä eroja ja vakautta onkin vaikea arvioida ilman vertailukohtaa eikä arvostelujakaan oikein löydy. Moottoreiden osalta tuntuu että näissä kaikissa alle tonnin sähköpöydissä on samat kiinamoottorit, joiden kestävyydestä pitkässä juoksussa on vaikea sanoa. Levyksi hommasin Bauhausin tammilevyn, jonka leikkautin 75cm syvyyteen ja käsittelin itse tummaksi petsillä. Näin jälkiviisaana levyn olisi voinut kyllä ihan hyvin pitää 80+ sentissä. Yllättävän paljon tolle syvyydelle on tarvetta kun tavaraa pöydälle kertyy ja välillä pitää kuitenkin näppistä siirtää syrjään kun käyttää pöytää ihan pöytänä. Mulla on tässä pöydällä kolme näyttöä (23", 27" ja 22"), dac, reititin ja läppäri. Siinä mielessä harkitsisin tarkkaan tuota Ikean levyn syvyyttä, joka oli alunperin syy miksi itse sen päädyin lopulta skippaamaan. Varsinaisen koneen päädyin lopulta pistämään pöydän viereen Alex laatikoston päälle. Kolmen näytön kanssa kone ei oikein millään kaksi metriä leveälle pöydälle mahdu. Toisaalta en halunnut pistää pöydän alle roikkuun ja muutenkin se painaa niin paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Täältä myös suositus erilliselle massiivipuulevylle. Vähän joutuu ylimääräistä vaivaa näkemään levyn käsittelyn kanssa (hionta, lakkaus/petsaus/öljyäminen, kiinnitysreikien poraus), mutta saa just sen kokoista kuin tarvitsee. Massiivipuun kanssa ei myöskään tarvii arpoa että kestääköhän se esim. pöytälevyyn kiinnitettävän näytönjalan ja siitä tulevan väännön. Ja ainakin omasta mielestä paljon fiksumman näköinen kuin joku laminoitu lastulevy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
287
Olisihan se massiivipuulevy huomattavasti parempi vaihtoehto verrattuna Ikean Karlbyyn, mutta puutason käsittely pienessä vuokrakaksiossa ei oikein nappaa. Lisäksi pöytälevyn hinta pompsahtaa jonkun verran jo puhtaasti tarvittavien välineiden + esim. Bauhaussin 60€ toimituskulujen seurauksena. Vertaa kuitenkin siihen, että Karlbyn saa valmiina läheltä noudettua 100€. Pöytälevy on myös tarvittaessa tai halutessa helppo vaihtaa, mutta sähköpöydän runkoa ei mielellään ihan joka vuosi osta uusiksi.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Oman sähköpöytäni tilasin täältä: Elite Toimistokalusteet
Löytyy suoria pöytiä, kulmapöytiä ja pelkkiä runkoja. Koot on 100 - 200 cm x 70 - 80 cm ja värejä on monia (valkea, musta, harmaa, puukuvio).
Tuli Ruotsista rahtina kotiovella parissa viikossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
287
Elite-kalusteitakin katselin, mutta kapeamman säätöalueen 2 moottorin runko on aika kevyt ja korkeussäätö loppuu melkein kesken. Suuremmalla säätövaralla oleva 2 moottorin runko näyttää jo huomattavasti paremmalta, mutta on jo yli 400€, jolloin valinta varmaan kallistuu johonkin edellämainittuista.

Edellisistä Movenian voisi karsia pois, kun Elfen ajaa saman asian ja saa ainakin luotettavasta kaupasta ostettua. Toisaalta Elfen ei päällisin pulin hirveästi näytä erottuvan tuosta Avec 2 Litestä, jota saisi myös mustana. Laskeskelin kuitenkin, että kun nostaa pöytälevyn (30 kg) päälle koneen (~20kg Fractal R4 + isot ilmajäähyt) ja näytöt näytönjalkoineen pöydälle (8-9 kg+ 5-6 kg + 4 kg) jäisi noin 10kg pelivaraa hiirelle, näppikselle, kajareille ja sisustuselementeille. Menee ehkä vähän turhan lähelle, joten Avec 2 Lite pitää varmaan tiputtaa pois, vaikka hintansa puolesta olisi todella houkutteleva. Jäljelle jää siis valkoinen Elfen tai mustat kalliimmat. Vaikeaksi menee.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
98
Itsellä on Martelan Beat sähköpöytä ja ei mitään pahaa sanottavaa tuosta. Hinta ja laatu kohtaa mielestäni. Siinä on myös periaatteessa kaksi muistipaikkaa, vaikka tuota ei mainita kuin ohjekirjassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
287
Sähköpöytäsaaga saatettu päätökseen!

Kyselin tarjouksia monesta paikasta mustalle rungolle muistipaikoilla, mutta heikosti tuntui sopivaa olevan tarjolla. Vaihtoehdot joko kalliita, rumia tai hirveillä toimituskuluilla. Kävin sitten Kuopion Tavara Tradingillä paikan päällä pyörähtämässä. Sieltä tarttuikin mukaan Move M pöydän runko mustana ja sopivalla hinnalla. Tämä on ilmeisesti samaa tavaraa kuin Avec 2, Digi RS3 (RS3 lukee paketissakin), Offistoren Ergo (jota myytiin Kuopiossa 429 alv0 pelkkä runko), jne. muut 150kg nostavat. Takuu 5v koko pöydälle ja varaosia löytyy tarvittaessa.

Erittäin vahva suositus Kuopion Tavara Tradingille, jos sattuu etsimään sähköpöytää. Loistavaa palvelua. Propsit myös Offistorelle, kun rehellisesti tunnustivat pöytien runkojen olevan identtisiä ja ohjasivat kilpailijan äärelle, kun valittelin heidän hintojaan Ergoon liittyen.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 458
Viestejä
4 162 682
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom