Sähköpöydät

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Sen lisäksi, että pöydän pitäisi olla oikeakätinen (tuossa kuvassa nimeäminen on jotenkin persiillään), on pitkä sivu tuossakin vain 1800, joka ei siis riitä. Sen pitäisi olla kahden erillisen työaseman (ja pöydän alla olevan laatikoston) kanssa vähintään 2000mm, mielellään 2100mm. Tuo pituus tuntuu olevan tässä suurin kompastuskivi. Lisäksi haluaisin että toinen pääty olisi linkittämäni suunnitelman mukaisesti syvyydeltään 500mm, ei 600mm, mutta tuosta olen valmis joustamaan.

Se Paunerin runko kyllä toimii suunnitellun pöydän kanssa ihan kivasti, eli se ei ole ongelma, vaan pöytälevyn hankkiminen.
Kannattaa kysellä vaikka jostakin keittiövalmistajalta. Pieniä valmistajia on kylät puolillaan, ja varmasti onnistuu myös tuollaisen sahaus. Varmasti kelpaa datailla, kun tasokin vaikka massiivitammesta sahattu.

Rautakaupoissakin on usein sahauspalvelu, mutta yleensä se tarkoittaa vain levyn katkaisua. Tuollaisen kaaren tekeminen ei välttämättä siellä onnistu.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Näin se tuntuu tosiaan olevan. Varmaan yrityksiltä saavat paremmat katteet vähemmällä työllä, kun ei tunnu yksityishenkilöiden kanssa kauppa kiinnostavan kuin perusmalleista, eikä oikein niistäkään.

En itse asiassa epäile, etteikö Paunerin kaksimoottorinen/kaksitolppainen kulmapöydän runko olisi hyvä ja hintansa arvoinen 5v takuineen, vaikka se maksaakin 618 € + toimituskulut. Omassa tapauksessa pöydälle on tulossa kaksi konetta (isokokoinen pöytäkone ja läppäri telakalla + erillisellä näytöllä) ja siinä työskennellään päivittäin, joten mitään huteraa hässäkkää ei tosiaan viitsi ostaa.

Ajattelinkin vähän, että jos tilaisin Paunerilta pelkästään kulmapöytään tarkoitetun kaksitolppaisen "2JK Pau" -rungon ja teettäisin sopivan pöytälevyn jossakin muualla, mutta tässä näyttää tulevan ongelmaksi se, että ei oikein tunnu mistään löytyvän firmoja, jotka tekisivät isoja pöytälevyjä mittatilaustyönä. Haluamani koko ei ole itse asiassa mikään mahdoton (kliks), mutta kovin vaikeaa tuntuu silti olevan. Paunerilta pöytälevyn saisi hillittömään hintaan (~600-700€ + runko tuplat päälle) 2vk toimitusajalla ja silloinkin pitäisi tinkiä suunnitelluista mitoista ja kulmaosan pyöristys olisi paljon jyrkemmällä säteellä jne.

Jos on tiedossa hyviä firmoja mitkä tekevät tuollaisia pöytälevyjä kestävästä ja siististä materiaalista viimeisteltynä (valkoinen, musta, tai joku tammi tms), niin sopii vinkata. Hyvästä työstä voin maksaa hyvän hinnan, mutta juuri tässä tuo Paunerin setti tuntuu kusevan ainakin noiden pöytälevyjen kohdalla.
Ilmeisesti offistoren kulmapöydissä on myös jotain vikaa? Sieltä näyttää saavan aika montaa eri mallia.

Pa-ri materiassa on myös kulmapöytää ainakin näennäisesti oikeansuuntaisilla mitoilla. Käsittääkaseni nämä on myös ihan laadukkaita.

Muille:
Nyt on offistoressa mielestäni hyvän hintainen perussähköpöytä 160x80 laajalla 63-128 cm säätöalueella n. 350e.

E: Kuten mainittu, keittiövalmistajilta voi saada sopivan custom pöytälevyn.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ilmeisesti offistoren kulmapöydissä on myös jotain vikaa? Sieltä näyttää saavan aika montaa eri mallia.

Pa-ri materiassa on myös kulmapöytää ainakin näennäisesti oikeansuuntaisilla mitoilla. Käsittääkaseni nämä on myös ihan laadukkaita.

Muille:
Nyt on offistoressa mielestäni hyvän hintainen perussähköpöytä 160x80 laajalla 63-128 cm säätöalueella n. 350e.

E: Kuten mainittu, keittiövalmistajilta voi saada sopivan custom pöytälevyn.
Ei noissa varmasti muuta vikaa ole, mutta koko ei ole sopiva. Pöytä on tulossa sellaiseen tilaan, että syvyys ei saa olla yli 60cm ja vastaavasti leveyttä pitää olla vähintään 2000x1200.

Pitää kysellä keittiöliikkeistä, mutta niissä tulee yleensä ongelmaksi juuri tuo 1200 leveys, kun keittiötasot ovat normaalisti vain 600mm leveitä. Kahdesta erillisestä palasta tämänmuotoista pöytää ei kannata kasata.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Pitää kysellä keittiöliikkeistä, mutta niissä tulee yleensä ongelmaksi juuri tuo 1200 leveys, kun keittiötasot ovat normaalisti vain 600mm leveitä. Kahdesta erillisestä palasta tämänmuotoista pöytää ei kannata kasata.
Oliko budjettia? Ehkä mainitsitkin, mutta en huomannut... Puusepällähän tuon voisi teetättää (tai tehdä itse) massiivipuusta, silloin 1200mm syvyys ei ole ongelma. Tehdastekoisena ei vaan taida olla noin syvää liimapuulevyä, eli puuseppä joutuisi tekemään itse liimalevyn. Muutenhan tuo on helppo homma tehdä jyrsimellä.

Kantsii muuten kysäistä myös esim. amiskojen puupuolelta, jos ottaisivat harjoitustyöksi. Silloin kun oli vielä isoja kuvaputkinäyttöjä, teetätin paikallisessa amiskassa kulmapöydän joka oli vastaavalla tavalla hankala mitoiltaan, lisäksi siihen tuli erikseen korkeussäädettävä taso monitorille. Amiskassa tekivät itse liimalevyn, sekä vetivät CNC-koneella muotoon. Laatu oli ihan priimaa ja hinta käytännössä ilmainen, pelkkä puutavara olisi maksanut kuluttajalle enemmän. Toimitusaika oli toki varsin pitkä.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Oliko budjettia? Ehkä mainitsitkin, mutta en huomannut... Puusepällähän tuon voisi teetättää (tai tehdä itse) massiivipuusta, silloin leveys ei ole ongelma. Tehdastekoisena ei vaan taida olla noin leveää liimapuulevyä, eli puuseppä joutuisi tekemään itse liimlaevyn. Muutenhan tuo on helppo homma tehdä jyrsimellä.

Kantsii muuten kysäistä myös esim. amiskojen puupuolelta, jos ottaisivat harjoitustyöksi. Silloin kun oli vielä isoja kuvaputkinäyttöjä, teetätin paikallisessa amiskassa kulmapöydän joka oli vastaavalla tavalla hankala mitoiltaan, lisäksi siihen tuli erikseen korkeussäädettävä taso monitorille. Amiskassa tekivät itse liimalevyn, sekä vetivät CNC-koneella muotoon. Laatu oli ihan priimaa ja hinta käytännössä ilmainen, pelkkä puutavara olisi maksanut kuluttajalle enemmän. Toimitusaika oli toki varsin pitkä.
Joku 700€ menisi vielä budjettiin, vaikka onhan sekin kieltämättä aika saakelin paljon yhdestä pöytälevystä. Siihen tulee kuitenkin vielä päälle itse runko, joka maksaa Paunerilla noin 650€.

Kysyin tuota pöytälevyä parista keittökalustemyymälästä ja sanoivat, että hinta lähentelee heidän kauttaan 2000 euroa, joka on aivan liikaa.

Laitoin juuri meiliä Levypalvelu.fi -nimiseen firmaan laminaatittyötasosta. Katsotaan mitä sieltä vastataan. Puusepänverstailtakin täytyy käydä kysymässä, mutta en pidättele hengitystä ja sama juttu amisten kohdalla.

Tässä vielä viimeisin suunnitelma:



Milläköhän softalla näitä kannattaisi muuten piirrellä/suunnitella? Paint on "vähän" kankea, vaikka silläkin homma toki hoituu, kuten tuosta kuvasta voi päätellä. :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Joku 700€ menisi vielä budjettiin, vaikka onhan sekin kieltämättä aika saakelin paljon yhdestä pöytälevystä. Siihen tulee kuitenkin vielä päälle itse runko, joka maksaa Paunerilla noin 650€.

Kysyin tuota pöytälevyä parista keittökalustemyymälästä ja sanoivat, että hinta lähentelee heidän kauttaan 2000 euroa, joka on aivan liikaa.
En tunne puusepänalaa, mutta luulisi että 700 eurolla saisi tuollaisen mittoihin tehdyn työpöydän massiivipuisena? Puutavara, pintakäsittelyaineet ja tarvikkeet öö 150 euroa, eli työlle jää 550 euroa eli 11 tuntia? No ei siinä kyllä paljoa kerkeä vätystellä, mutta tuo 2000 euroa taitaa olla hinta, joka sanotaan, kun työtä ei haluta oikeasti tehdä...

No, voi olla, että aliarvioin työhön menevän ajan. Itseltä tuommosen tekmiseen menisi päiväkausia, mutta en olekaan ammattilainen.

Milläköhän softalla näitä kannattaisi muuten piirrellä/suunnitella? Paint on "vähän" kankea, vaikka silläkin homma toki hoituu, kuten tuosta kuvasta voi päätellä. :D
Olen piirtänyt itse kaiken harrastekäyttöön ilmaisellä Autodesk Fusion 360:llä. Se on täysin overkill hommaan ja vaatii vähän opettelua, mutta saapa siitä sitten 3D renderöinnit lopputuloksesta ja taitoja voi käyttää myöhemmin vaikka 3D-tulostukseen jos kiinnostaa. Tuo 3D renderöinti on yllättävän kätevä jos mitään monimutkaisempaa tekee, on auttanut ainakin minua eleminoimaan joitain typeryyksiä jo suunnitteluvaiheessa.

Edit: Ja siis huomioi materiaalit, 2000 euroa on mistä tahansa älytön summa, mutta palasta lastulevyä se on jotain ihan absurdia. Massivipuu on aina massiivipuuta, kunnon tamminen tai koivuinen pöytälevy on kuitenkin täysin eri tuote lastulevyyn nähden. En missään nimessä ottaisi itse lastulevyä pöytälevyksi, en kyllä keittiöönkään enää nykyään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Massivipuu on aina massiivipuuta, kunnon tamminen tai koivuinen pöytälevy on kuitenkin täysin eri tuote lastulevyyn nähden. En missään nimessä ottaisi itse lastulevyä pöytälevyksi, en kyllä keittiöönkään enää nykyään.
Joo, massiivipuusta tuon haluaisinkin tehdä, mielellään 30mm versiosta, mutta kovin tuntuu vaikeaa olevan löytää tekijää.

Tuollainen pala umpipuuta painaa jo varmaan useamman kymmenen kiloa, joka sekin asettaa omat vaatimuksensa mm. moottorien ominaisuuksille. Paunerin rungossa on kaksi Linakin karamoottoria, jotka on speksattu nostovoimaltaan 80kg per moottori, eli pitäisi kyllä riittää, vaikka pöydällä olisi pari konetta monitoreineen jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Hieman hämmentää ja ärsyttää koko tämä sähkötyöpöytämarkkina. Haussa itsellä siis "laadukas" sähkörunko, johon olisi tarkoitus hommata noin 210x70x4 tyyppinen massiivipuulevy pöytälevyksi. Ideaalisti tohon menisi kolme 27" näyttöä ja itse kone pöydän päälle näyttöjen viereen toiseen laitaan. Painoahan tuosta kertyisi massiivipuulevyn kanssa jo aika paljon ja näillä näkymin pitänee tyytyä niin koko- kuin painovaatimusten takia siihen että pistää koneen lattialle.

Jenkkilässä on kasa valmistajia, jotka tekevät eri tyyppisiä sähköpöytiä kuluttajille ja toisaalta löytyy jonkin verran niihin liittyviä arvostelusivuja. Esimerkkeinä nyt vaikka Uplift, Vertdesk, iMoVr, NewHeights, Jarvis, GeekDesk, Flexispot. Näistä on vissiin vain Jarvis ja Flexispot saatavilla Euroopassa ilman järjettömiä toimituskuluja, alveja ja tulleja.

Jos ominaisuuksia katsoo niin monella jenkkivalmistajalla on suorat kustomointimahdollisuudet (pöytälevyn materiaalit, koko, lisävarusteet, pelkän rungon tilaus) ja lähes jokaisella on muistipaikkoja sisältävä ohjain. Toisaalta monia alle 700 dollarin runkoja yhdistää kiinalaisen Jiecangin tekemä moottori/runko. Takuut rungolle ja moottorille ovat valmistajasta riippuen kahdesta vuodesta 10 vuoteen.

Jos noita jenkkien review saittien tuloksia summaa niin Ikean mallit ovat täysin susia (epäluotettava moottori ja elektroniikka, epävakaa, huono nostovoima, jne.) Toisaalta yleisemmin heiluminen keski/pystyasennossa on lähes jokaisen halvemman sähköpöydän haaste, ilmoitetut nostokyvykkyydet voivat olla täyttä sontaa suhteessa testattuun todellisuuteen, rungon rakenne kuten kiilamainen kiinnitys pöytälevyyn ja välipalkki alhaalla sekä käytetyt gliderit ovat merkittävimpiä vakauteen vaikuttavia seikkoja. Arvostelut tuntuvat toisaalta olevan kovin ristiriitaisia. Monet testaajat hypettävät esim. Jarvista parhaana budjettivaihtoehtona mutta samalla kaikki vähän syvemmälle testanneet kritisoivat sitä esimerkiksi heilunnan ja moottorin takia. Ota näistäkin sitten selvää.

Sit päästään tähän eurovalikoimaan. Käytännössä on kasa sähkötyöpöytävalmistajia, jotka tuntuvat valmistavan pöytiään lähinnä yrityksille. Ominaisuudet ovat aika perustasolla, takuut on mitä on, suoraa muokattavuutta ei juuri löydy kuin ehkä pöytälevyn rajoitetun koon osalta. Pelkkiä runkoja myy vielä harvempi valmistaja. Tarkempia speksejä esim. moottorien määrästä, nostokyvystä, nostonopeudesta tai laadusta ei useimmiten ole. Jopa Martelan laadukkaimmista sähköpöydistä kerrotaan lähinnä maksiminostokyky joka on pääasiassa 120kg. Oikeita arvosteluja pöydistä löytyy käytännössä nolla. Hintaa noilla kuitenkin löytyy 300 eurosta 1000+ euroon mutta käytännössä ostopäätös pitäisi tehdä lähes sokkona.

En nyt oikein tiedä mitä tässä uskaltaisi lähteä kokeileen joten ideoita otetaan vastaan? Jarvisin rungon meinasin jo melkein tilata mutta toi epävakaus ja laatu palautti arpomaan vielä vaihtoehtoja.

Tässä omissa selvittelyissä kerättyä linkkilistaa jos jotain kiinnostaa (osa pienellä varauksella kun löytyy jonkinlainen kytkös kauppaan/tiettyyn pöytävalmistajaan):

Sähköpöytien perusteita:
Standing Desk Resources: Reviews, Comparisons, Problems and More
Single Motor vs. Dual Motor Standing Desks: Which is better?
Top 6 Reasons Why Adjustable Standing Desks Wobble
Top 3 Reasons for Standing Desk WOBBLE
Is the Best Standing Desk Worth the Price?
12 Reasons To Avoid Cheap Electric Standing Desks Under $400

Yleistestejä:
9 Best Standing Desks For 2019: Expert Reviews & Comparisons
The Best Standing Desks for 2019 | Reviews.com
The Best Standing Desks for 2019
The Best Standing Desks in 2019 - Reviews
Best Sit-Stand Desks Under $700 | Experts' Review
8 best standing desks

Ikea Bekant testejä
IKEA Bekant Electric Sit Stand Desk (Review / Rating / Pricing)
5 Best IKEA Bekant Stand Up Desk Alternatives and Competitors
IKEA Bekant vs. VertDesk v3: Which is the better standing desk?
IKEA Bekant Stand Up Desk Review
Ikea Bekant Review - Start Standing

Jarvis testejä:
Jarvis Electric Adjustable Standing Desk (Review / Rating)
Fully Jarvis Standing Desk Review
Jarvis Standing Desk Reviews

Muita testejä:
FlexiSpot E5 Standing Desk Review - Start Standing
Jiecang Electric Standing Desk Base Review (UpLift Desk Version) |

BTOD:n jollain tasolla standardoidut epävakaustestit:

Playlist-kaikista:


Bekant:


Jarvis:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Hieman hämmentää ja ärsyttää koko tämä sähkötyöpöytämarkkina. Haussa itsellä siis "laadukas" sähkörunko, johon olisi tarkoitus hommata noin 210x70x40 tyyppinen massiivipuulevy pöytälevyksi. Ideaalisti tohon menisi kolme 27" näyttöä ja itse kone pöydän päälle näyttöjen viereen toiseen laitaan. Painoahan tuosta kertyisi massiivipuulevyn kanssa jo aika paljon ja näillä näkymin pitänee tyytyä niin koko- kuin painovaatimusten takia siihen että pistää koneen lattialle.
Eikös tuommonen tammilevy paina about 43kg (oletan ettet tarkoittanut 40cm paksua levyä ;)? Oman sähköpöydän pilarit nostaa 80kg kappale eli yht 160kg joten hankala nähdä miten tuo paino olisi ongelma kun käyttää laadukkaita pilareita? Ja tarvittaessa taitaa saada paljon järeämpiäkin pilareita, tosin en tiedä miten helppoa kuluttajan sitten saada...

Esim: Sähköpöytä 2-jalalla DUO LINAK (DL15) valkoinen runko | Somethingbetter.fi (en tiedä onko luotettava pulju)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Eikös tuommonen tammilevy paina about 43kg (oletan ettet tarkoittanut 40cm paksua levyä ;)? Oman sähköpöydän pilarit nostaa 80kg kappale eli yht 160kg joten hankala nähdä miten tuo paino olisi ongelma kun käyttää laadukkaita pilareita? Ja tarvittaessa taitaa saada paljon järeämpiäkin pilareita, tosin en tiedä miten helppoa kuluttajan sitten saada...

Esim: Sähköpöytä 2-jalalla DUO LINAK (DL15) valkoinen runko | Somethingbetter.fi (en tiedä onko luotettava pulju)
Oho joo 4cm :)

Suurempi ongelma on tuo koko eli laskeskelin että pitäisi olla jo joku lähemmäs 2,1-2,5m leveä pöytälevy että siihen menisi 3x27" näyttöä + kajarit ja tietokone. Tuon kokoisia runkoja on vähän hankala saada kun suurimmassa osassa on 170-180cm maksimileveys. Toki runkoa leveämpää levyä saa aina päälle mut alkaa ehkä näyttään vähän hölmöltä kun alkaa olemaan puoli metriä leveämpi. Paino lähinnä mietityttää koska noi ilmoitetut maksimipainot näyttää olevan monella kohtuullista sontaa. Toisaalta kone on myös huomattavasti painavampi kuin näytöt ja painaa epätasaisesti vain toista laitaa, joka ei ole ihan optimitilanne sähköpöydälle.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Kone lattialle tai laitat sille jonkin alustan pöydän alle/sivuun?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Kone lattialle tai laitat sille jonkin alustan pöydän alle/sivuun?
Joo se on tän hetken suunnitelma. Hankin ehkä Ikean Alexin pöydän kylkeen ja kone sen päälle jos en keksi mitään parempaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Surempi ongelma on tuo koko eli laskeskelin että pitäisi olla jo joku lähemmäs 2,1-2,5m leveä pöytälevy että siihen menisi 3x27" näyttöä + kajarit ja tietokone. Tuon kokoisia runkoja on vähän hankala saada kun suurimmassa osassa on 170-180cm maksimileveys.
Minulla on tuossa Linakin DL16 rungossa 2000x605x26 tammilevy enkä ole edes säätänyt runkoa niin leveälle kun menee. Ylitystä on joo mutta ei näytä vielä dorkalle. Luulisin että 2,5m voisi vielä just ja just olla ok. Tietty paksumpi levy voi näyttää huonommalta, kuin ohut.

Paino lähinnä mietityttää koska noi ilmoitetut maksimipainot näyttää olevan monella kohtuullista sontaa. Toisaalta kone on myös huomattavasti painavampi kuin näytöt ja painaa epätasaisesti vain toista laitaa, joka ei ole ihan optimitilanne sähköpöydälle.
Käsitin, että Linakin karamoottoreita käytetään sairaaloissa, teollisuudessa jne, jolloin speksien voi olettaa pitävän paikkansa.

Ainoa mikä minua huolettaisi on tuo huojunta. Kyllä tuo minunkin pöytä hivenen epävakaa on kun ylös säätää.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Joo se on tän hetken suunnitelma. Hankin ehkä Ikean Alexin pöydän kylkeen ja kone sen päälle jos en keksi mitään parempaa.
Mulla oli entinen pelikone ihan jalkojen juuressa lattialla. Kannattaa pistää vähän kauemmas jos vaan johdot riittää sillä pöydän alla ei lämmin ilma oikein liiku ja jalat paistuu :D Talvella sitä ei niin huomannut mutta kesän myötä kyllä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mulla oli entinen pelikone ihan jalkojen juuressa lattialla. Kannattaa pistää vähän kauemmas jos vaan johdot riittää sillä pöydän alla ei lämmin ilma oikein liiku ja jalat paistuu :D Talvella sitä ei niin huomannut mutta kesän myötä kyllä.
Sähköpöytien kanssa juuri tuo johtojen riittäminen tulee tosiaan ongelmaksi aika helposti. Itse olen havainnut, että on parempi hommata kerralla pöytään kunnon moottoreilla varustetut riittävän tukevat jalat, jotka sitten jaksavat nostaa myös koneen mukanaan, oli se sitten pöydän päällä tai pultattuna kannen alle. Ongelma vaan on, kun ei noita pääse oikein missään testaamaan. Kaikki tietävät, että halvalla ei saa hyvää, mutta sähköpöytämarkkinoilla korkea hintakaan ei takaa välttämättä laatua.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Monitorien kaapelit voi ottaa sen vakion 1.8m sijaan 3-metrisinä.

Näppis, hiiri ja muut oheislaitteet voi laittaa usb-hubiin joka kiinnittää pöydän alle takareunaan. Samalla vaivalla pistää toisen hubin pöydän alle sivuun tai etureunaan, siihen on hyvä tökkiä usb-muistit jne kiinni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mulla on keskusyksikkö noin 4m päässä sähköpöydästä. Olihan melkoinen kikkailu saada johdot kuntoon, mutta eipä ole ollut ongelmia enää. Minulla tulee keskusyksikön vierestä olevasta upsista yksi jatkojohto johon on kiinnitetty 8 paikkainen jatkojohto joka on liimattu pöydän pohjaan ja siitä lähtee kaikki kaapelit. Samoin 3x5m aktiivista usb 3.0 kaapelia tulee koneesta johon on kiinnitetty kaikkiin yksi 4 paikkainen hubi. Mulla tosin onkin melkoisesti roipetta pöydällä kun kaikki nuo 8 virtapaikkaakin on täynnä ja yhteen joutui jakajankin laittaa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Minä virittelin kotelon pöytälevyn alle kiinni - omasta mielestäni paras ratkaisu tilansäästön kannalta.

Sähköpöydät
Toi ei oikein mulle sovellu. Mulla odottaa tossa asentamista Phanteksin Evolv X, johon on tarkoitus viritellä jonkin tason RGB valohelvetti ja haluaisin sen jollain tasolla nätisti esille. Samalla se on myös helkkarin painava eli pelkkä koppa painaa 15 kg. Raudan kanssa ollaan jo varmaan lähellä 40 kiloa.

Tein nyt kunnon heräteostoksen eli menin ostaan Amazonin Prime Dealista Flexispotin E5:n 299 eurolla. Kiinakuraahan toi on ja katotaan kauan kestää mut päädyin tuohon kun on tollakin nyt kohtuulliset arvostelut, diili oli sen verran hyvä ja on tässä kohtaa vähän muitakin menoja muuton seurauksena. Pitäis käydä hakemassa varmaan Bauhausista massiivipuulevy. Saa nähdä miten projektin kanssa käy ja kauan toi runko kestää :D
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
408
Olisi harkinnassa uusi sähköpöytä ja mielellään 200x80cm.

Itse tarkastellut Ikean Bekant mutta ei taida olla kuin maks. 160x80cm.
Lähinnä ajatus, jos ostaisi vain jalustan ja erikseen 200cm levyn > DIY meiningillä.

Onko kellään kokemusta/tietoa, että kuinka leveä tuo Ikean kehikko/jalusta on maksimissaan?


Itselläni on vanha Ikea Galant kulmapöytä , joka ei sovi nykyiseen tilaan kämpille muuton myötä.

PS. On muuten myynnissä jos joku haluaa ostaa >> Myydään - Ikea SÄHKÖSÄÄDETTÄVÄ työpöytä *HKI
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Olisi harkinnassa uusi sähköpöytä ja mielellään 200x80cm.

Itse tarkastellut Ikean Bekant mutta ei taida olla kuin maks. 160x80cm.
Lähinnä ajatus, jos ostaisi vain jalustan ja erikseen 200cm levyn > DIY meiningillä.

Onko kellään kokemusta/tietoa, että kuinka leveä tuo Ikean kehikko/jalusta on maksimissaan?


Itselläni on vanha Ikea Galant kulmapöytä , joka ei sovi nykyiseen tilaan kämpille muuton myötä.

PS. On muuten myynnissä jos joku haluaa ostaa >> Myydään - Ikea SÄHKÖSÄÄDETTÄVÄ työpöytä *HKI
Mikset osta vain uutta kantta tuohon sun vanhaan pöytään?
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Mitkäs sähköjalat tuossa Galantissa on? Enkä ees kysele kaverin puolesta nyt :D
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Mulla on tuollanen Galantin kulma jossa on molemmissa päissä jatkopalaa, yhteensä 3 jalkaa. Settiä pitää kasassa metallikehikko, ajattelin että jos joku olisi tehnyt tähän nimenomaan sopivat sähköjalat.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
408
90456255-E020-450E-9F16-E6CB85C0CE4D.jpeg 229BDF1E-3B4F-434F-A079-A68ACF330B49.jpeg

Tuollaisella ”jatkopalalla” kulmaa tuetaan.

Olisi kyllä ollut helppoa vaihtaa pöytälevy mutta tuo toinen jalka toista reippaasti pitempi, niin ei oikein stemmaa...
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
699
Sähköpöytä etätyöskentelyä varten ollu jo pitkään mielessä ja nyt vois yrittää sanoista tekoihin edetä. Haasteena vaan työhuoneen pieni koko, jonka myötä leveyttä pöydällä saisi olla 140cm ja syvyyttä vain 50-60cm -> ei taida tehdasvalmisteisena löytyä noin pieniä eli onkohan ainut vaihtoehto ostaa erikseen jalat ja jostain pöytälevy ja sen vaan iskee kiinni jalustaan?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Sähköpöytä etätyöskentelyä varten ollu jo pitkään mielessä ja nyt vois yrittää sanoista tekoihin edetä. Haasteena vaan työhuoneen pieni koko, jonka myötä leveyttä pöydällä saisi olla 140cm ja syvyyttä vain 50-60cm -> ei taida tehdasvalmisteisena löytyä noin pieniä eli onkohan ainut vaihtoehto ostaa erikseen jalat ja jostain pöytälevy ja sen vaan iskee kiinni jalustaan?
Ole sitten varovainen kun jalkojen kiinnitysraudat voi olla yli 50cm syvät, ainskin itsellä on. Diytin alumiiniprofiilista uudet...
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
699
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Onko täällä kokemusta pöytälevyistä?
Tarvitsisi 200x80 cm pötälevyn.

Näitä olen katsonut, vaikkakin Ikean Linnomon on vain 60cm.
Massiivityötaso Pyökki Rustik 27 x 800 x 2000 mm | bauhaus.fi
LINNMON Pöytälevy - valkoinen - IKEA
Pöytälevy 200x80 cm, valkoinen - Modeo

Vai onko jotain suosituksia?
Lisäksi mietin tuota ruuvien kiinnitystä - ihan perus puuruuvit vai?
Itse hommasin just Bauhausista tammisen massiivityötason. Levyn kokona oli 900x2020, josta sahautin syvyyden 75 senttiin. Olisi voinut kyllä jättää 80 senttiseksi eli pidän tuota Ikean syvyyttä vähän turhan pienenä. En nyt tiedä onko pyökin ja tammen välillä kuinka suurta eroa. Päädyin itse tähän syvemmästä levystä sahattuun tammeen kun tämä oli tehty vähän leveämmistä paloista suhteessa tuohon pyökkiin tai valmiiksi olleeseen 80x200 tammeen joka näytti ulkonäöllisesti mielestäni paremmalta. Värin kanssa meni hirveäksi arpomiseksi ja useamman kokeilun jälkeen käsittelin tämän Liberonin Tumma Tammi -petsillä kahdesti ja pistin sen päälle kaksi kerrosta Osmon väritöntä TopOilia. Hioin ennen käsittelyä kaikki pinnat 120-180-240 papereilla. Olen ihan tyytyväinen lopputulokseen näin viikon käyttökokemuksella.

Itse kiinnitin levyn Flexispotin sähkörungon mukana tulleilla ruuveilla, jotka olivat ihan perusruuveja joille porasin alkureiän.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
PINTAEQ 140x80 | Martela Outlet

tommonen olis mieleen, mutta onkohan kyseiset pöydät miten tukevia/missä kunnossa?

Ei luulis aivan romukunnossa olevan, jos toimistokäytössä ollut?

Entiiä menikö nyt oikeeseen paikkaan kyssäri..Luulis että nää vastaa tukevuudeltaan ainakin ikean pöytiä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Työpöydät-threadissa muistaakseni sivuttu näitäkin. Martela ei pääsääntöisesti vastaa tukevuudeltaan Ikeaa vaan on huomattavasti järeämpää tekoa.
Itselläni on 160cm leveä malli ja olkapäällä yksin kantamista kannattaa yrittää välttää. Korkeussäätö sähköjaloilla 65-130cm. Nostokyky n. 120 kg. Product environmental card oli ainoa dokumentti, josta sai eritellyistä valmistusosista ynnättyä kokonaispainoksi 63,4kg.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Työpöydät-threadissa muistaakseni sivuttu näitäkin. Martela ei pääsääntöisesti vastaa tukevuudeltaan Ikeaa vaan on huomattavasti järeämpää tekoa.
Itselläni on 160cm leveä malli ja olkapäällä yksin kantamista kannattaa yrittää välttää. Korkeussäätö sähköjaloilla 65-130cm. Nostokyky n. 120 kg. Product environmental card oli ainoa dokumentti, josta sai eritellyistä valmistusosista ynnättyä kokonaispainoksi 63,4kg.
Eli luulet että istuinkorkeudessa ois tukeva ? ;)

Pelailen paljon ja häiritsee ihan h*lvetisti jos hurraa joka suuntaan

Pitäneen laittaa s-postia ja kysyä mistä kunnossa ovat.. luulis että ihan käyttökelposia

Mahtaakohan paljon olla eroa tukevuudessa 140 ja 160 leveydellä? Melkeen tekis mieli ottaa 160

Käytetyt työpöydät | Martela Outlet
Mikä näistä vaihtoehdoista lieneen paras :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Eli luulet että istuinkorkeudessa ois tukeva ? ;)

Pelailen paljon ja häiritsee ihan h*lvetisti jos hurraa joka suuntaan
Mulla on ollut kolmisen vuotta tuollainen Iskun pöytä töissä 160cm leveänä:
SÄHKÖSÄÄTÖINENTYÖPÖYTÄ 160X80 | Martela Outlet

Ilmeisesti pitkälti identtisiä nuo, Martela/Isku merkinnän ollessa vain markkinointia varten. Tuo ei heilu oikeastaan missään asennossa niin että häiritsisi vaan on todella tukeva.

Isoimmat haukut saa tuo korkeuden säätö; menee milloin tahansa kalibrointi sekaisin 1 tunnin tai 1 viikon välein jolloin pöydän joutuu "resetoimaan" ajamalla se kumpikin nappi pohjassa alimpaan asentoon ja sitten toimii taas viikon - tai tunnin.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
166
Nyt kysyit oikeaan ajankohtaan, meinaan viikko sitten kävin hakemassa Tampereen MartelaOutletistä pöydän :D PINTAEQ 160X80 | Martela Outlet

Pöytä on omasta mielestä todella tukeva, runko on suht painava ja pöytälevy myös jämäkkä. Emännällä on Ikean sähköpöytä töissä ja hänen mielestään Ikea on aivan täysi rimpula tähän Martelaan verrattuna.

Mun pöytä on tuo PintaEQ (EQ=Kulutus/kestävyys suojattu), tosin 160x80 cm. Lisäksi otin valkoisilla jaloilla kun on tyylikkäämpi (Tre:llä ainakin sai valita värin) :cool:
Ja HUOM! Mun pöytä on ainakin täysin uusi, suoraan tehtaalta (ainakin näin väittivät liikkeessä). Tätä tosin tukee se, että pöytälevy oli iskemätön, ei mitään ruuvin jälkiä. Sama homma jaloissa, ei mitään kulumaa missään eikä edes ruuvein paikoissa. Suosittelen ja paras toki olisi, jos pääsisit ihan paikan päälle tutkiskelemaan tuotetta.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 682
Ollut duunissa Martelan ja Kinnarpsin sähköpöytiä viimeiset 15 vuotta tms. eipä ole vielä yksinään heilunut tai muuten tärissyt millään muotoa. Käytän 70/30 istuminen/seisominen.

Näissä on aivan sama kuin työtuoleissakin, ei pidä verrata ns. tavarimpuloihin.

Edit: ekoissa malleissa oli etenkin tuota aiemmin mainittua 'sekoamista' eli napit eivät toimineet aina vaan piti resetoida. Nämä ongelmat sitten eivät enää toistuneet kun toimisto muutti toiseen rakennukseen. Eli en tiedä oliko sitten jotain toisen konttorin sähköissä joka johti näihin sekoamisiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Edit: ekoissa malleissa oli etenkin tuota aiemmin mainittua 'sekoamista' eli napit eivät toimineet aina vaan piti resetoida. Nämä ongelmat sitten eivät enää toistuneet kun toimisto muutti toiseen rakennukseen. Eli en tiedä oliko sitten jotain toisen konttorin sähköissä joka johti näihin sekoamisiin?
Itselläni jatkuivat nuo sekoamiset vaikka muutin 2000-luvun toimistorakennuksesta toiseen. :D
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Itselläni jatkuivat nuo sekoamiset vaikka muutin 2000-luvun toimistorakennuksesta toiseen. :D
Ollut duunissa Martelan ja Kinnarpsin sähköpöytiä viimeiset 15 vuotta tms. eipä ole vielä yksinään heilunut tai muuten tärissyt millään muotoa. Käytän 70/30 istuminen/seisominen.

Näissä on aivan sama kuin työtuoleissakin, ei pidä verrata ns. tavarimpuloihin.

Edit: ekoissa malleissa oli etenkin tuota aiemmin mainittua 'sekoamista' eli napit eivät toimineet aina vaan piti resetoida. Nämä ongelmat sitten eivät enää toistuneet kun toimisto muutti toiseen rakennukseen. Eli en tiedä oliko sitten jotain toisen konttorin sähköissä joka johti näihin sekoamisiin?
Nyt kysyit oikeaan ajankohtaan, meinaan viikko sitten kävin hakemassa Tampereen MartelaOutletistä pöydän :D PINTAEQ 160X80 | Martela Outlet

Pöytä on omasta mielestä todella tukeva, runko on suht painava ja pöytälevy myös jämäkkä. Emännällä on Ikean sähköpöytä töissä ja hänen mielestään Ikea on aivan täysi rimpula tähän Martelaan verrattuna.

Mun pöytä on tuo PintaEQ (EQ=Kulutus/kestävyys suojattu), tosin 160x80 cm. Lisäksi otin valkoisilla jaloilla kun on tyylikkäämpi (Tre:llä ainakin sai valita värin) :cool:
Ja HUOM! Mun pöytä on ainakin täysin uusi, suoraan tehtaalta (ainakin näin väittivät liikkeessä). Tätä tosin tukee se, että pöytälevy oli iskemätön, ei mitään ruuvin jälkiä. Sama homma jaloissa, ei mitään kulumaa missään eikä edes ruuvein paikoissa. Suosittelen ja paras toki olisi, jos pääsisit ihan paikan päälle tutkiskelemaan tuotetta.
Noniin saitte ylipuhuttua ostamaan sikasäkissä pöydän :D Pisti martelaltakin viestiä, että hienossa kunossa ja ei heiluskele.
Pyysin laskua pitäs vaan päättää että ottaako tuon 140x80 käytetyllä laminaatti levyllä vai 160x80 uudella melamiini levyllä
Noista ei itellä mitään hajua :D Lähinnä kestäävydeltään että kestääkö monitor clamppia. Eikös melamiini levy ole terävä, ennen hiontaa?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
220
Itse ostin PaRilta 160x80 sähköpöydän, joka tuntuu ihan samanlaiselta kuin työpaikan martelan pöytä. Siihenkin neuvoivat tuon resetin, mutta ei ole tarvinnut tehdä kertaakaan. Johtuu siis siitä, että jalat ovat epätasapainossa / epäsynkassa keskenään.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Nyt kysyit oikeaan ajankohtaan, meinaan viikko sitten kävin hakemassa Tampereen MartelaOutletistä pöydän :D PINTAEQ 160X80 | Martela Outlet

Pöytä on omasta mielestä todella tukeva, runko on suht painava ja pöytälevy myös jämäkkä. Emännällä on Ikean sähköpöytä töissä ja hänen mielestään Ikea on aivan täysi rimpula tähän Martelaan verrattuna.

Mun pöytä on tuo PintaEQ (EQ=Kulutus/kestävyys suojattu), tosin 160x80 cm. Lisäksi otin valkoisilla jaloilla kun on tyylikkäämpi (Tre:llä ainakin sai valita värin) :cool:
Ja HUOM! Mun pöytä on ainakin täysin uusi, suoraan tehtaalta (ainakin näin väittivät liikkeessä). Tätä tosin tukee se, että pöytälevy oli iskemätön, ei mitään ruuvin jälkiä. Sama homma jaloissa, ei mitään kulumaa missään eikä edes ruuvein paikoissa. Suosittelen ja paras toki olisi, jos pääsisit ihan paikan päälle tutkiskelemaan tuotetta.
Kasattuna tää ois pitänyt ottaa (jos oisin tiennyt että mitään ohjeita ei oo olemassa) :D Eka ihmettelin ettei kannessa reikiä että poraamiseks menee.. no se meneekin kuulema ruuveilla runko kiinni.
Liekkö tuo kansi tuossa pysyy pelkillä normiruuvien voimalla :D

En nyt oo vielä kasannut ja ihmetyttää mm. että tuo jalka nousee noin? Eikö tuo lukitu millään? Mulla ei ainakaan tossa kohti ole kuuskolo ruuvia niinkuin muualla rungossa niitä on

Et kehtaa ottaa kuvaa altapäin pöydästä?


upload_2019-9-17_12-48-36.png
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
166
Kasattuna tää ois pitänyt ottaa (jos oisin tiennyt että mitään ohjeita ei oo olemassa) :D Eka ihmettelin ettei kannessa reikiä että poraamiseks menee.. no se meneekin kuulema ruuveilla runko kiinni.
Liekkö tuo kansi tuossa pysyy pelkillä normiruuvien voimalla :D

En nyt oo vielä kasannut ja ihmetyttää mm. että tuo jalka nousee noin? Eikö tuo lukitu millään? Mulla ei ainakaan tossa kohti ole kuuskolo ruuvia niinkuin muualla rungossa niitä on

Et kehtaa ottaa kuvaa altapäin pöydästä?
Tältä näyttää meikällä:

IMG_20190917_161335.jpg

Tosiaan kuusiokolot noissa kumitattien sisällä on, jotka ruuvailin. Jalka siis taittuu "pohjaa"/pöytään asti. Mukana tuli myös noita ruuveja, joilla pöytälevy tuli kiinni runkoon. Näkyy 1kpl myös kuvassa
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Iskun sähköpöytä tuli himaan Niemen toimesta kasattuna.
Taisi maksaa kasaus ja kuljetus kuuskymppiä.
Ite en ois ikinä osannut oikein kasata.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Tältä näyttää meikällä:



Tosiaan kuusiokolot noissa kumitattien sisällä on, jotka ruuvailin. Jalka siis taittuu "pohjaa"/pöytään asti. Mukana tuli myös noita ruuveja, joilla pöytälevy tuli kiinni runkoon. Näkyy 1kpl myös kuvassa
Kiitos kuvasta, aika helppo tuo oli kasata, kun vähän päätä käytti.
Mietin vaan jätinkö nuo jalat turhan pitkälle reunasta? Jätin n. 9cm kummaltakin puolelta pöytälevyä siis leveyssuunnassa

Ei uskois että tuolla niin kauheasti merkitystä

 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Mulla olisi tuollainen tavara-tradingin Move M -sähköpöytä myynnissä, jos jollain on tarve pöydälle. Hinnasta voidaan neuvotella.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Onko nuo verkkokaupan ergodeskit mistään kotoisin? 160x80 hakusessa.

Pöytää vielä mietin, että mustana vai joku muu.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Onko nuo verkkokaupan ergodeskit mistään kotoisin? 160x80 hakusessa.

Pöytää vielä mietin, että mustana vai joku muu.
On.

Verkkokaupan runko tuli hommattua ja kasattua tossa pari viikkoa sitten, ei mitään ongelmia toistaiseksi. Kummassakin jaloissa moottorit ja nostovoimaa sekä korkeutta riittää mihin tahansa käyttöön, ääni ei ollenkaan myöskään häiritsevä. Huomattavasti halvempi myös kuin noiden hinnat ilman ALV, kysy tarjous-lafkojen.
Verkkiksen runko on edelleen ollut hyvä. Suosittelen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 434
Viestejä
4 161 554
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom