Sähkömoottoripyörät ja vastaavat

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Sähköisten kulkineiden säännökset ovat muuttuneet muutaman vuoden aikana ja niitä on koko ajan enemmän tarjolla, sekä laillisina, että laittomina harrastepeleinä. Luonnollisesti aihe kiinnostaa monia ja siten myös keskustelua syntyy.

Foorumilla on olemassa kaksi ketjua, joissa näitä aiheita on osaltaan käsitelty:

Sähköpolkupyörät
Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Nuo ovat kuitenkin aiheiltaan kohtuullisen tarkkaan rajattuja, eli sähkömoottoripyörille ja vastaaville pykälää tehokkaammille laitoksille ei ole ollut foorumilla soveltuvaa paikkaa, joten tässä tulee. Tässä ketjussa voi käydä vapaata keskustelua kaikista sähkötoimisista moottoripyöristä ja vastaavista menopeleistä.

Tässä esimakua aiheeseen liittyen:







Taustaa ketjun luomiselle:
TechBBS-foorumin palautetta ja kehitysehdotuksia 2019
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Muutamaa sähkö supermoto projetkia tullut juutuubista seurattua. Toimintasädehän nuissa jää auttamatta pieneksi, esson baariin kaffille ja takaisin :D
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Muutamaa sähkö supermoto projetkia tullut juutuubista seurattua. Toimintasädehän nuissa jää auttamatta pieneksi, esson baariin kaffille ja takaisin :D
Joo, eikä tunne ole ajaessakaan sama, kun miehekkään murinan tilalla on sellainen "viallisen sähkösahan ininä", mutta onhan noissa paljon hyviäkin puolia. Ei tarvitse vaihtaa vaihteita ja kaikki voima on käytössä saman tien jne.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Joo, eikä tunne ole ajaessakaan sama, kun miehekkään murinan tilalla on sellainen "viallisen sähkösahan ininä", mutta onhan noissa paljon hyviäkin puolia. Ei tarvitse vaihtaa vaihteita ja kaikki voima on käytössä saman tien jne.
Miehekästä murinaa vs. hiljaista tiukkaa vääntöä:

Omaan käyttöön sopisi hyvin sähkömoottoripyörä. Pisin lenkki, joka on tullut tehtyä pyörän kanssa on n. 25 km vanhempien mökille ja takaisin. Periaatteessa ajelu on ollut lähes sataprosenttisesti kaupungissa.

Hinta vaan tulee kovasti vastaan. Hinnat alkaen 15 ke on vähän liikaa lelusta, jolla tulee huvikseen liikuttua muutamana kuukautena vuodessa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Omissa haaveissa kyllä tuollainen sähköenska/supermoto. Ois just mukava ajella yöllä/iltaisin "missä vaan" häiritsemättä muita.
Joskus kun vielä tonninen pyörä oli, niin hävetti käynnistellä klo 6:30-7:00 välillä töihin menoa varten, kun varmasti naapurit häiriinty.

Tuollainen sähköenska ois just paras rälläilyyn "missä vaan ja milloin vaan". Tunniksi jos tehot riittäisi, niin olisi aivan välttävän hyvä! Työmatkakulkineenakin voisi mennä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kyllä mä sanon että se suurin ongelma on äänet ja toisena "tankkaamiseen" hitaus. :sori:

Tosta kun jätkien kanssa kesäaamuna lähtee ja yöllä takas 3 tankkaamiseen jälkeen niin ei ole mikään mahdollisuus itselle ja vaikka lataaminen kestäisi tyhjästä täyteen 30min niin ei, en ottais. Pelkkä se ääni kun lyöt prätkän aamulla käyntiin ja haistaa pakokaasun. :drool:

Mitä mä teen talvella jos ei saa öljyjä vaihdella, kaasareita rassata:cool:

Sopii varmaan jollekkin mutta ei mulle...
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kyllä mä sanon että se suurin ongelma on äänet ja toisena "tankkaamiseen" hitaus. :sori:

Tosta kun jätkien kanssa kesäaamuna lähtee ja yöllä takas 3 tankkaamiseen jälkeen niin ei ole mikään mahdollisuus itselle ja vaikka lataaminen kestäisi tyhjästä täyteen 30min niin ei, en ottais. Pelkkä se ääni kun lyöt prätkän aamulla käyntiin, haista pakokaasun. :drool:

Mitä mä teen talvella jos ei saa öljyjä vaihdella, kaasareita rassata:cool:

Sopii varmaan jollekkin mutta ei mulle...
Joo, ei sovi minullekaan, mutta joku tuollainen krossiversio voisi olla ihan hauska satunnaisena leikkikaluna. Omaksi en ostaisi, mutta voisin hyvin kuvitella esim. vuokraavani sellaisen.

Vaan eipä taida olla moista mahdollisuutta näköpiirissä meidän olosuhteissa sen kummemmin kuin ei ole mahdollisuutta vuokrata polttomottorikrossejakaan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
121
Herätellääs vähä sellasella kysymyksellä, että löytyykö joukosta itse sähkömoottoripyörän tehneitä? Eli moottoripyörän muuttaneita sähköiseksi, tai siitä unelmoivia.

Ite nyt vuoden päivät suunnittellut. Projekti pian realisoitumassa kun ennakkotilattu moottoriohjain Nucular 24F ilmeisesti saapumassa ensivuoden puolella. Vielä pitäs moottori löytää ja akku kasata. Moottoriksi suunnitellut QS Motorin uutta 8000 wattista versiota 138 mid drive mallista. Olis kuitenkin hyvä kuulla jos jollain on moottori suosituksia. Akuksi varmaan 100Ah LiFePo4 kiinasta jotain 74-96 voltin (24S-30S) väliltä. Ei toki oo vielä edes moottoripyörän runkoa, mutta senhän nyt saa vaikka mistä. :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Kyllä mä sanon että se suurin ongelma on äänet ja toisena "tankkaamiseen" hitaus. :sori:

Tosta kun jätkien kanssa kesäaamuna lähtee ja yöllä takas 3 tankkaamiseen jälkeen niin ei ole mikään mahdollisuus itselle ja vaikka lataaminen kestäisi tyhjästä täyteen 30min niin ei, en ottais. Pelkkä se ääni kun lyöt prätkän aamulla käyntiin ja haistaa pakokaasun. :drool:

Mitä mä teen talvella jos ei saa öljyjä vaihdella, kaasareita rassata:cool:

Sopii varmaan jollekkin mutta ei mulle...
Kyllä noissa sähkövempaimissakin rakentelua riittää paljon.

Aina on kuitenkin jotain mitä voi parannella yms. Se vaan ei liity bensaan ja öljyyn...
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
Kiinnostaisi kanssa noi QS motor muunnossarjat, mistäs kannattaisi hommata ja mihin hintaan? ebaysta löytys qs138 v3 EM150 tonnin pintaan posteineen. Aliexpressistä taas kiinan päästä rahtikulut taivassa tällä hetkellä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
121
Kiinnostaisi kanssa noi QS motor muunnossarjat, mistäs kannattaisi hommata ja mihin hintaan? ebaysta löytys qs138 v3 EM150 tonnin pintaan posteineen. Aliexpressistä taas kiinan päästä rahtikulut taivassa tällä hetkellä.
Ite oon kyselly suoraan sieltä QS Motorilta. Sain keväällä tälläsen tarjouksen:
  • QS MOTOR 138 4000W 90H PMSM Mid Drive Motor: USD310
  • 4000W Controller: USD229
  • Twis throttle: USD7
  • Shipping cost by air express to Finland: USD168
  • Total: USD714
Tuo Controller ilmeisesti juuri Votol EM150. Olettaisin, että tuohon mätkähtää vielä verot päälle. En myöskään tiedä olisiko hinnat nousseet.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
Ite oon kyselly suoraan sieltä QS Motorilta. Sain keväällä tälläsen tarjouksen:
  • QS MOTOR 138 4000W 90H PMSM Mid Drive Motor: USD310
  • 4000W Controller: USD229
  • Twis throttle: USD7
  • Shipping cost by air express to Finland: USD168
  • Total: USD714
Tuo Controller ilmeisesti juuri Votol EM150. Olettaisin, että tuohon mätkähtää vielä verot päälle. En myöskään tiedä olisiko hinnat nousseet.
Rahdin hinta ainakin kaksinkertaistunut mitä aliexpressillä tehtaan kaupassa. Mikä tuo ulosottoakseli tarkalleen ottaen on noissa, näyttää kuusiloviselta samoin kuin traktorin ulosottoakseli, mikä helpottaisi adaptereiden tekemistä jos näin on.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
121
Myös silloin toukokuussa AliExpressissä oli suurinpiirtein samat hinnat mitä nyt, mutta toi suora hinta on voinut nousta. Moottorissa vakiona se semmonen kiilapala (vajaa puoliympyrä) akseli. Mutta ilmeisesti tekee minkä tahansa akselin ku laittaa DXF mallin. Vakiona niillä rattaita 428 ketjuille, mut 520 ketjuille ei löydy niiltä suoraan, mut uskoisin jostain päin maailmaa löytymään. Myös hihnaveto pyöriä löytyy niiltä, mut ei oikein takapyörälle löydy tarpeeks isoja, joita sais modattua siihen.
微信图片_20210322172622.jpg
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
Noita ilmeisesti saatavilla eriulostuloakseleilla, esim allaolevassa kuvassa traktorin ulosoton näköinen akseli. Tarkoitatko tuolla suoraan hinnalla ohi aliexpress kauppapaikan ostamista ja rahat suoraan paypalilla myyjän tilille?
Vastaa


Ymmärsinkö oikein että nämä qs motor kamat on PMSM moottoreita ja huomattavasti tehokkaampia kuin BLDC halppis moottorit, esim Kunray 3000w 195.89€ 35% OFF|1Set Electric Motor 72V 3000W Brushless Motor Controller 48V 72V 50A Reverse Twist Throttle Power Ignition Lock Scooter Kit|Electric Bicycle Motor| - AliExpress
Vaativat oman controllerinsa nämä PMSM kamat? Miten tuota tehoa voisi verrata käytännössä 3kw BLDC vs 3k PMSM, paperilla esim torque lähes 10 kertainen.
Difference Between BLDC And PMSM Motor, Brushless DC Motor
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
121
Joo, oon ollu yhteydessä suoraan sähköpostilla info@qs-motor.com. Maksu tilisiirrolla tai PayPalillä. Muistan lukeneeni endless-sphere foorumilta, et porukka tilannu suoraan tuolta. Niillä kyl näyttää olevan muutama eri domain. Löytyy qs-motor.com ja qsmotor.com. Tiedä sitten mikä oikea, vai kummatkin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom