Sähköiset kirjanlukijat

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Todellakin vuoden 2018 Paperwhite 4 vaatii erilaisen tyköistuvan kotelon kuin vanhemmat Kindlet, ja päinvastoin. Mielestäni noissa kuvissa on vanhempi kotelo.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 243
Minulla oli 9-10 vuotta käytössä Kindle 3rd Gen eli Kindle Keyboard Kindlen omalla nahkaisella läppäkotelolla. Hyvin kesti reissussa mukana ja näyttö yhä kuin uusi.
Nyt on käytössä Kobo Libra H2O kolmannen osapuolen valmistamalla magneettiläppäkotelolla. Ei ole tuo kotelo yhtä jämäkkä kuin Kindlen oli mutta ajanee varmaan asiansa.
Mutta ilman suojaa en uskaltaisi näitä käyttää kuin kotona.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Tuo Paperwhite kiinnostaisi. Onko tuo Amazonin myymä 29.90€ kotelo pätevä vai täytyykö suosiolla maksaa kymppi enemmän nahkaisesta? Entä tuo PowerFast-laturi? Kai paketissa jokin laturi on?

On kyllä suolainen hinta noilla oheishärpäkkeillä.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
515
Osta se kotelo joka on nätimpi mielestäsi. Laturia et tartte, ottaa mistä vaan sähköä. Kai sulla joku microusb-laturi on?

Oheishärpäkkeitä saa myös Aliexpressistä jne. halvemmalla, mutta laatu on sitten toinen asia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 427
Tuo Paperwhite kiinnostaisi. Onko tuo Amazonin myymä 29.90€ kotelo pätevä vai täytyykö suosiolla maksaa kymppi enemmän nahkaisesta? Entä tuo PowerFast-laturi? Kai paketissa jokin laturi on?

On kyllä suolainen hinta noilla oheishärpäkkeillä.
Ei laturia, mutta ihan perus microusbia tuo syö (tai sinakin oma syö). Katsoin tilaushistoriasta , niin mun kotelo maksoi 11e, etsin halvimman mahdollisimman ohuen, jolla runsaasti arvosteluja ja yli 4,5 tähteä. Tietysti makuasia mitä haluaa. Edellisessä kindlessä oli myös joku halvahko kotelo, ja suojasi hyvin pudotuksilta,vaikka itse kotelo ajan saatossa ottikin vähän osumaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 672
Tuo Paperwhite kiinnostaisi. Onko tuo Amazonin myymä 29.90€ kotelo pätevä vai täytyykö suosiolla maksaa kymppi enemmän nahkaisesta? Entä tuo PowerFast-laturi? Kai paketissa jokin laturi on?

On kyllä suolainen hinta noilla oheishärpäkkeillä.
Se kestää sinulla helposti vuosia. Ostin 2015 paperwhiten ja siihen tämän kotelon mikä maksoi 33€ silloin ja näyttää nopeasti katsoen esim. kirjahyllyssä tms. "kirjalta". Tyytyväinen ollut tosin alkaa hieman rapistumaan:

Eli osta sellainen mistä itse pidät koska helposti tulet kuitenkin käpistelemään sitä 5+ vuotta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
41
Tuossa reilu vuosi sitten ostin myös Kindlen ja kauhistuin noista amazonin suojakoteloiden hinnoista, vaikka ulkonäöllisesti niistä pidinkin. Tilasin Aliexpressiltä muutaman euron kotelon ja olen ollut todella tyytyväinen siihen. Istuu täydellisesti, päältä kovempi, sisältä näyttöä vasten pehmeämpi. Kannesta löytyy myös magneetti, jolla kansi pysyy kiinni tai auki, ja kindle herää automaattisesti kannen avatessa. Eli koteloista löytyy hyviä budjettiratkaisuja, jos amazonin hinnat ei miellytä. Täytyy vain varmistaa, että kotelo on oikean vuosimallin Kindlelle.

Minulla oli aiemmin Adlibrisin ensimmäinen oma lukija, eli OEM brändätty Bookeen Muse Frontlight, josta oikeastaan pidin enemmän kuin tästä Kindlestä. Siinä pystyi kotinappia pohjassa pitämällä kytkeä lukuvalon päälle/pois, kun Kindlessä se täytyy tehdä valikoitten kautta. Yritäpä tehdä tämä pimeässä huoneessa, niin tuossa Kindlessä minulla on lukuvalo nykyään aina päällä ja se taasen syö akkua nopeammin. Toiseksi Kindle tuntuu olevan kaatumisherkkä ja se vetää itsensä solmuun kuukauden tai kahden välein. Adlibrisin lukija tuki myös suoraan kirjaston kirjoja ja nettikaupoissa myytävää epub formaattia. Mutta hyviä laitteita molemmat.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Äh, niin siinä sitten kävi, että jahkasin hieman liikaa. Tänään aamulla tuote oli jo ostoskorissa, mutta jäin miettimään suojakuorta. Nyt olisin tehnyt tilauksen, mutta hinta onkin pompsahtanut normaaliksi. Onkohan näitä tarjouksia miten usein tarjolla?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
203
Äh, niin siinä sitten kävi, että jahkasin hieman liikaa. Tänään aamulla tuote oli jo ostoskorissa, mutta jäin miettimään suojakuorta. Nyt olisin tehnyt tilauksen, mutta hinta onkin pompsahtanut normaaliksi. Onkohan näitä tarjouksia miten usein tarjolla?
Ei voi näköjään luottaa noihin Amazonin päivämääriin mitä ilmoittavat. Eilen kun katsoin niin siellä luki että tarjoukset voimassa 15.4. saakka.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Tuollainen tuli vastaan
Mitä tuosta tuli lueskeltua, niin täytyy vain toivoa, että saavat siitä global-version. Erittäin lupaava laite ja omiin tarpeisiini voisi hyvinkin mennä Kindlen edelle. No, ei näistä tiedä, saako koskaan tälle puolelle maapalloa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Boox Poke 2 vaikuttaisi Android 9:n takia suht kiinnostavalta laitteelta. Muutenkin asiallisen oloinen. Hinta on toki hieman korkea ja saatavuus Euroopasta olematon?
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Kuuden tuuman näyttö on kyllä aika perus. On niin noissa Elisan ja Adlibriksen lukijoissa kuin Kindlessäkin.
Vastaa kohtuudella pokkarikirjan sivukokoa. Menee vielä isohkoon taskuun. Ei tuollaisen lukulaitteen näytön edes tarvitse olla yhtään isompi.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Kohta värinäytöllisiäkin tarjolla

Näitä värinäytöllisiä epaperilaitteita on ollut n 6kk kuluttua tulossa noin 10 vuotta. Itse en hirveästi edes kaipaa. Tabletti on värisisältöä varten olemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Minkälaisia nuo Amazonin mainokset tuossa tarjous kindlessä on? Pyörivät siis silloin kun laitteella ei lueta, mutta lukemisen aikana ei niitä näy?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Eivät näy kun joku kirja on auki. Ainoastaan kotinäytöllä ja näytönsäästäjänä. Eli eivät häiritse mutta saattavat ärsyttää.

Powerin tarjous on kyllä varsin hyvä; tuota mainoksellista versiota ei normaalisti Suomeen saa ostettua ja mainokseton vastaava maksaa amazon.de:ssä 90 euroa kotiin kannettuna, eli peräti kympin enemmän. Toki on kyseessä Kindlen karvalakkimalli, jossa mm. varsin vaatimaton näytön resoluutio. Mutta kyllä sillä kirjoja lukee.

Kindlen varsinainen myyntimalli Paperwhite 8 gigan muistilla maksaisi tänään amazon.de:ssä mainoksettomana ja kotiin kannettuna 140 euroa, Powerissa vastaava mainoksellinen maksaa 158 euroa + toimituskulut.

Mutta ihan kiva että Kindleä alkaa saada myös katukaupoista, Powerin lisäksi kohta ainakin Gigantista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Kiitos tiedosta. Jos sen mainoksettoman saa vain 10 kalliimmalla, niin taitaa valinta osua kuitenkin siihen. Tai sitten katselen jos siitä paperwhitestä sattuisi tulemaan kovaa tarjousta.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Amerikan mantereella sekä Paperwhite että Clara HD tarjolla äitienpäivän kunniaksi $89. Ei toki Amazonin kautta. Ei taida täälläpäin näkyä mitään vastaavaa. Tuo Powerin tarjous on ihan hyvä, mutta en tuohon peruskindleen itse lähde.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Amerikan mantereella sekä Paperwhite että Clara HD tarjolla äitienpäivän kunniaksi $89. Ei toki Amazonin kautta. Ei taida täälläpäin näkyä mitään vastaavaa. Tuo Powerin tarjous on ihan hyvä, mutta en tuohon peruskindleen itse lähde.
Näköjään Powerin Kindle-hinnat ovat "normalisoituneet". Se siitä.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
253
Mulla on tuollainen kaupan jos kiinnostaa:

Anteeksi mainostus, mutta laitanpa nyt tiedoksi. Modet voi poistaa jos ei sovi tänne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Onko kenelläkään kokemuksia Bookeen Cybook Muse HD laitteesta? TM:n testissä oli ykkönen. Kindle All new kindle jäi kakkoseksi ja Pocketbook Touch lux 4 kolmanneksi.
Samaa kyselisin. TM.n testissä tosiaan voittaja, vaikkakin moitittavaa löytyy. Kommentteja sitten taas parin vuoden takaa kun katsoo, niin hidasta ollut jo silloin. Onkohan tuo päivitetty kuinka usein tämän kahden vuoden aikana vai onko edelleen hidas laite.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Samaa kyselisin. TM.n testissä tosiaan voittaja, vaikkakin moitittavaa löytyy. Kommentteja sitten taas parin vuoden takaa kun katsoo, niin hidasta ollut jo silloin. Onkohan tuo päivitetty kuinka usein tämän kahden vuoden aikana vai onko edelleen hidas laite.
Kyllä Cybook Muse ihan toimiva laite on (itsellä kokemusta vain ei-HD-mallista), ja jos vertailukohteina on vain Pocketbookin ja Kindlen karvalakkimallit, niin ehkä se on jopa "paras". En ole Tekniikan maailman tilaaja, joten en ole itse vertailua lukenut, mutta mikään markkinakatsaus se ei ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Kyllä Cybook Muse ihan toimiva laite on (itsellä kokemusta vain ei-HD-mallista), ja jos vertailukohteina on vain Pocketbookin ja Kindlen karvalakkimallit, niin ehkä se on jopa "paras". En ole Tekniikan maailman tilaaja, joten en ole itse vertailua lukenut, mutta mikään markkinakatsaus se ei ole.
No Jos karvalakista pykälää parempaa niin onko se sitten kindle 2018 vai...?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
No Jos karvalakista pykälää parempaa niin onko se sitten kindle 2018 vai...?
Jos rajoitutaan laitteisiin, joissa on 6 tuuman näyttö ja 300 ppi resoluutio, niin valikoima on tämä:
- Cybook Muse HD, hinta 139 € (Elisa)
- Pocketbook Touch HD 3, hinta 179€ (Elisa)
- Kobo Clara HD, hinta 135€ (dustinhome.fi)
- Kindle Paperwhite 4 (2018), hinta 159€ (Gigantti, Power), 140€ (amazon.de)

Amazonin ja Dustin Homen hinnat kotiin kannettuna.

Itse olen Kindleen tottunut, mutta Kobo on hyvä vaihtoehto. Elisan myymillä laitteilla pääsee suoraan Elisan kirjakauppaan, lisäksi Pocketbook ja Kobo ymmärtävät Adoben ADEPT-suojausjärjestelmää, jolloin niillä on mahdollista lukea kirjastojen lainakirjoja ilman tietokoneelle asennettua Adobe Digital Editions -ohjelmaa. Kindle taas osaa suoraan Amazonin kirjakaupan kfx-formaatin, mutta epub-formaatti vaatii konversion.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Jos rajoitutaan laitteisiin, joissa on 6 tuuman näyttö ja 300 ppi resoluutio, niin valikoima on tämä:
- Cybook Muse HD, hinta 139 € (Elisa)
- Pocketbook Touch HD 3, hinta 179€ (Elisa)
- Kobo Clara HD, hinta 135€ (dustinhome.fi)
- Kindle Paperwhite 4 (2018), hinta 159€ (Gigantti, Power), 140€ (amazon.de)

Amazonin ja Dustin Homen hinnat kotiin kannettuna.

Itse olen Kindleen tottunut, mutta Kobo on hyvä vaihtoehto. Elisan myymillä laitteilla pääsee suoraan Elisan kirjakauppaan, lisäksi Pocketbook ja Kobo ymmärtävät Adoben ADEPT-suojausjärjestelmää, jolloin niillä on mahdollista lukea kirjastojen lainakirjoja ilman tietokoneelle asennettua Adobe Digital Editions -ohjelmaa. Kindle taas osaa suoraan Amazonin kirjakaupan kfx-formaatin, mutta epub-formaatti vaatii konversion.
Just tulin katsomaan, että olisko joku ehtinyt vastaamaan, ja kiva kun olit!
Toi kirjastolainaus olis tosi kova juttu, koska lukulaitteen saaja on todella aktiivinen lainajaa ja siis lukijakin. :)
Elisa myy tuota pocketbookkia, eli sillä saa ne elisan kirjat ja kirjaston kirjat sitten samaan. Taidan käydä sellaisen hakemassa ellei joku nyt keksi jotain syytä, miksi ei pitäisi? ..
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 068
Elisan myymillä laitteilla pääsee suoraan Elisan kirjakauppaan
Kuinka tämä tapahtuu? Elisa itse neuvoo käyttämään tietokonetta tai Androidin sovellusta kirjojen ostamiseen ja ohjeistaa vain jo ostetun kirjan siirron netin yli.

Pocketbook Inkpad 3:lla Elisan kaupan käyttäminen onnistuu sen selaimella, mutta käyttökokemus on kauhea.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
lisäksi Pocketbook ja Kobo ymmärtävät Adoben ADEPT-suojausjärjestelmää, jolloin niillä on mahdollista lukea kirjastojen lainakirjoja ilman tietokoneelle asennettua Adobe Digital Editions -ohjelmaa
Ainakaan itse en ole tietoinen miten tämä toimisi. Kobo tukee teoriassa OverDriveä mikä on käytössä ainakin Helmet- ja Piki-kirjastoissa (englanninkielisiä kirjoja) mutta ainakin Kobon Aura 2 halpismallissa se ei ole käytettävissä kuin Yhdysvalloissa ja Brittilässä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Tämä on yhteisvastaus noihin kolmeen viimeisimpään. Kaikkia asioita on tässä ryhmässä käsitelty ei kovinkaan kauan sitten, mutta kerrataan.

Pocketbookin ja Kobon ja (luullakseni myös) Cybookin "kirjasto-yhteensopivuus" tarkoittaa sitä, että jos laitteeseen tavalla tai toisella siirretään Adoben ADEPT-järjestelmällä suojattuun kirjatiedostoon viittaava .acsm -linkkitiedosto, ja laitteella on toimiva nettiyhteys, niin se kykenee hakemaan itse kirjatiedoston kirjastosta ja poistamaan sen lukulaitteelta laina-ajan päätyttyä. Näin väitetään, en ole itse nähnyt. Lukulaitteella ei kuitenkaan pääse varsinaiseen kirjastojärjestelmään eikä voi selata luetteloa eikä suorittaa itse lainausta, vaan tähän tarvitaan tietokone.

Kun käytetään tietokonetta, on yleensä kätevintä asentaa Adobe Digital Editions -ohjelma (ADE), ja antaa sen ladata myös varsinainen kirjatiedosto. Jos kirjan lukemiseen halutaan käyttää ADE-ohjelman sijasta lukulaitetta, ja laite on joku noista yllä mainituista, niin ADE-ohjelmalla voidaan "valtuuttaa" laite avaamaan kirjatiedostot ikäänkuin tietokoneen nimissä.

Jos lukulaite on Kindle, joka siis ei ole "Adobe-yhteensopiva", tarvitaan tietokoneeseen myös Calibre-ohjelma, joka poistaa kirjatiedoston suojauksen ja samalla konvertoi tiedoston Kindlen ymmärtämään formaattiin. Tämä tapahtuu raahaamalla kirjatiedosto Calibren päälle, ei siis kovin työlästä.

Vaikka lukulaite olisi "Adobe-yhteensopiva", saatetaan silti haluta poistaa lainakirjojen DRM, jolloin mitään lukulaitteen "valtuutusta" ei tarvita. Calibrella tämä onnistuu. Samaten Calibrella onnistuu Amazonin kirjakaupasta ostettujen opusten kräkkäys ja konversio.

Kobo-laitteen yhteydessä mainittu Overdrive on Kobon valmistajan (Rakuten) markkinoima kirjastojärjestelmä, jonka joitakin osia on myös täkäläisissä kirjastoissa käytössä. Ei kuitenkaan niitä osia joita tarvittaisiin, jotta lukulaitteella voisi suoraan lainata. Ja hyvä niin, koska onhan se lukulaitteen käyttöliittymä kovin kömpelö.

Elisan nettikirjakauppa: Ainakin vanhassa Cybook Musessa on yhteysohjelma jolla hätätilassa pääsee Elisan kirjakauppaan.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Tämä on yhteisvastaus noihin kolmeen viimeisimpään. Kaikkia asioita on tässä ryhmässä käsitelty ei kovinkaan kauan sitten, mutta kerrataan.
Linkkaanpa tähän vielä vanhan ohjeen:

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Pocketbookin ja Kobon ja (luullakseni myös) Cybookin "kirjasto-yhteensopivuus" tarkoittaa sitä, että jos laitteeseen tavalla tai toisella siirretään Adoben ADEPT-järjestelmällä suojattuun kirjatiedostoon viittaava .acsm -linkkitiedosto, ja laitteella on toimiva nettiyhteys, niin se kykenee hakemaan itse kirjatiedoston kirjastosta ja poistamaan sen lukulaitteelta laina-ajan päätyttyä. Näin väitetään, en ole itse nähnyt. Lukulaitteella ei kuitenkaan pääse varsinaiseen kirjastojärjestelmään eikä voi selata luetteloa eikä suorittaa itse lainausta, vaan tähän tarvitaan tietokone.
Eli nyt vielä tarkennus, Pocketbook ei siis suoriudu yhtään tehokkaammin Bookeeniin verrattuna kirjastoteosten lainauksesta? Siis kummallakin joutuu edelleenkin käyttämään tietokonetta välissä?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Kun käytetään tietokonetta, on yleensä kätevintä asentaa Adobe Digital Editions -ohjelma (ADE), ja antaa sen ladata myös varsinainen kirjatiedosto.
Minä olen kyllä ihan liittänyt lukulaitteen (Kobon/Kindlen) suoraan USB:llä tietokoneeseen ja se näkyy ihan normaalina massamuistina tiedostohallinnassa. Ei tarvita mitään kikkareiden asennusta. Calibrea tarvitsen, jos ja kun haluan saman kirjan kumpaankin laitteeseen riippumatta siitä, kummasta kirjakaupasta olen sen ladannut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Tilasin Pocketbookin nyt kuiteskin, koska kestää kuitenkin vettä jos laiturilla lueskelee. Äänikirjatarpeista en ihan varma ole, mutta onpa optiona sekin jos tarvitsee. Niin ja @Frankie kirjoittelikin juuri ihan fiksun kommentin, että jos toi on massamuisti, niin kirjaston kirjat saa laitteelle ku laitteelle samalla kaavalla. Saattaa itse asiassa olla kaikista helpoin tapa se teos lainata verkosta ja siirtää tiedostona usb-laitteelle normaaliin tapaan. Elisalta kun ton diilin otin, niin sieltä saa nyt sen 10kappaletta kirjoja kylkiäisiksi. En yhtään sisältöä katsonut, enkä oikein osaa arpoakaan että mitkä kirjat on lukijan mieleen.mut eiköhän sieltä jotain löydy.
Täytyy vielä funtsia jatkolahjaa myöhemmin, jos Elisa Kirja osoittautuu hyväksi, niin sieltä saa kk-maksulla sitten palvelua käyttöön. Tosin hinnoittelu ehkä vähän kökkö, kun kk-maksu 8,9€ millä saa kaksi kirjaa. Nyt kun en tosiaan kirja-scenea tunne, niin en ymmärrä onko tuo lainkaan 9€ arvoista per kk.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Eli nyt vielä tarkennus, Pocketbook ei siis suoriudu yhtään tehokkaammin Bookeeniin verrattuna kirjastoteosten lainauksesta? Siis kummallakin joutuu edelleenkin käyttämään tietokonetta välissä?
En tiedä, kun en ole kokeillut, kykeneekö Bookeen Cybook Muse lataamaan kirjan .acsm-tiedoston perusteella, mutta ainakin se linkkitiedosto pitää hakea tietokoneella kummassakin tapauksessa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Elisalta kun ton diilin otin, niin sieltä saa nyt sen 10kappaletta kirjoja kylkiäisiksi. En yhtään sisältöä katsonut, enkä oikein osaa arpoakaan että mitkä kirjat on lukijan mieleen.mut eiköhän sieltä jotain löydy.
Täytyy vielä funtsia jatkolahjaa myöhemmin, jos Elisa Kirja osoittautuu hyväksi, niin sieltä saa kk-maksulla sitten palvelua käyttöön. Tosin hinnoittelu ehkä vähän kökkö, kun kk-maksu 8,9€ millä saa kaksi kirjaa. Nyt kun en tosiaan kirja-scenea tunne, niin en ymmärrä onko tuo lainkaan 9€ arvoista per kk.
Mä käytän nimenomaan Elisaa epubien hommaamiseen. Hyvä valikoima ja tarjouksia satelee sen verran tiuhaan, ettei ole vielä lukeminen loppunut. Jos nyt jotain sieltä kaipaan, niin vanha klassinen scifi on todella huonosti edustettuna. Mä kuitenkin luen e-kirjoja lähinnä reissuilla ja silloin, kun joku oikeasti etsimäni kirja sattuu haaviin. Iltalukemiset menevät vielä enimmäkseen paperiformaatissa, kun noita lukemattomia kirjoja hyllystä löytyy sankoin joukoin. Niinpä mulle kk-maksu ei olisi optimaalisin tapa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Minä olen kyllä ihan liittänyt lukulaitteen (Kobon/Kindlen) suoraan USB:llä tietokoneeseen ja se näkyy ihan normaalina massamuistina tiedostohallinnassa. Ei tarvita mitään kikkareiden asennusta. Calibrea tarvitsen, jos ja kun haluan saman kirjan kumpaankin laitteeseen riippumatta siitä, kummasta kirjakaupasta olen sen ladannut.
Niin tietysti, väitinkö jotain muuta? Jos ei väenväkisin halua kokeilla miten kirjojen lataus lukulaitteen omin voimin mahdollisesti onnistuu, niin lukulaitteen verkkoyhteyttä ei tarvitse käyttää. Ja kun henkilökohtainen digiloikka hieman edistyy, saatetaan huomata, että lukulaitteen tyypillä ei oikeastaan ole väliä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Niin tietysti, väitinkö jotain muuta? Jos ei väenväkisin halua kokeilla miten kirjojen lataus lukulaitteen omin voimin mahdollisesti onnistuu, niin lukulaitteen verkkoyhteyttä ei tarvitse käyttää. Ja kun henkilökohtainen digiloikka hieman edistyy, saatetaan huomata, että lukulaitteen tyypillä ei oikeastaan ole väliä.
En edes oikein tiedä, mitä väitit, joten vaikea väittää vastaankaan. Puhuit kätevyydestä. Minusta on kaikkein kätevintä pysyä kaukana Adoben virityksestä, koska sitä ei tarvita käytännössä mihinkään, ainakaan lukulaitteen kanssa. Siihen en ota mitään kantaa, jos käyttää pelkästään tietokonetta e-kirjojen lukemiseen. Mobiililaitteisiin on omat softansa, tuskin niidenkään kanssa mitään ADEa tarvitaan.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
En edes oikein tiedä, mitä väitit, joten vaikea väittää vastaankaan. Puhuit kätevyydestä. Minusta on kaikkein kätevintä pysyä kaukana Adoben virityksestä, koska sitä ei tarvita käytännössä mihinkään, ainakaan lukulaitteen kanssa. Siihen en ota mitään kantaa, jos käyttää pelkästään tietokonetta e-kirjojen lukemiseen. Mobiililaitteisiin on omat softansa, tuskin niidenkään kanssa mitään ADEa tarvitaan.
"Adoben virityksiin" törmätään vain kirjastojen lainakirjojen yhteydessä. Elisan kaupasta ladattavat kirjat ovat suojaamattomia.
 
Liittynyt
24.10.2018
Viestejä
60
Onko kenelläkään kokemuksia Bookeen Cybook Muse HD laitteesta? TM:n testissä oli ykkönen. Kindle All new kindle jäi kakkoseksi ja Pocketbook Touch lux 4 kolmanneksi.
On hyvä laite. Ja mikä siinä mielestäni isoimmin erottaa sen muista laitteista on näytön vieressä olevat fyysiset sivunvaihtonapit. Sivut toki vaihtuvat myös ruutua painamalla samaan tyyliin kuin muillakin laitteilla, mutta olen huomannut että pidemmän päälle nämä fyysiset napit ovat mukavammat käyttää.

Olen käyttänyt Koboja ja Kindleja ja nyt tätä Bookeenia. Kaikki kirjat pyöräytän aina Calibren läpi, joten laitteella ei sinänsä ole itselle ollut mitään väliä. Tällä hetkellä kuitenkin nostan tämän sivunvaihtonappiominaisuuden isoksi plussaksi näiden laitteiden käytössä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Olen käyttänyt Koboja ja Kindleja ja nyt tätä Bookeenia. Kaikki kirjat pyöräytän aina Calibren läpi, joten laitteella ei sinänsä ole itselle ollut mitään väliä. Tällä hetkellä kuitenkin nostan tämän sivunvaihtonappiominaisuuden isoksi plussaksi näiden laitteiden käytössä.
Mulla on Kobo Aura ja tykkään siitä kovasti. En juuri kaipaa fyysisiä nappeja, koska tuon pyyhkäisy on ihan vaivaton tapa kääntää sivua. Mutta se, miksi erityisesti tykkään Kobosta, on se portaaton taustavalon säätö kahden sormen pyyhkäisyllä. Vaimolla on Kindle Paperwhite ja siinä taustavaloon mennään menun kautta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
193
Kobo-laitteen yhteydessä mainittu Overdrive on Kobon valmistajan (Rakuten) markkinoima kirjastojärjestelmä, jonka joitakin osia on myös täkäläisissä kirjastoissa käytössä. Ei kuitenkaan niitä osia joita tarvittaisiin, jotta lukulaitteella voisi suoraan lainata. Ja hyvä niin, koska onhan se lukulaitteen käyttöliittymä kovin kömpelö.
Kyllä mulla Kobo Forma osaa suorittaa lainauksen paikallisen kirjaston OverDrivestä. Myös valikoimaa voi selata ja hakua käyttää. PC:tä en ole käyttänyt OverDriven käyttöön rekisteröinnin ja salasanan asettamisen jälkeen. Luulis että myös ainakin Kobo Libra kykenisi samaan.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kyllä mulla Kobo Forma osaa suorittaa lainauksen paikallisen kirjaston OverDrivestä. Myös valikoimaa voi selata ja hakua käyttää. PC:tä en ole käyttänyt OverDriven käyttöön rekisteröinnin ja salasanan asettamisen jälkeen. Luulis että myös ainakin Kobo Libra kykenisi samaan.
Mielenkiintoista. Mikä paikallinen kirjasto on kysymyksessä?
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
515
En tiedä mikä paikallinen kirjasto on, mutta Kobo/overdrive toimii ainakin Pk-seudulla ja Tampereella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 657
Viestejä
4 187 640
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom