Sähköiset kirjanlukijat

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
.acsm-tiedostojen kenties voisi antaa avautua automaattisesti. Mutta kuka hullu haluaa tehdä ADE:sta epub-tiedostojen oletuskäsittelijän?
Hieman muokkasin ohjetta näiltä osin. Kokeillessani olen kuitenkin pari kertaa huomannut, että jos .acsm-tiedostoa automaattisesti avattaessa ADE ei ole vielä käynnissä, niin verkkoa ei löydy. En tiedä syytä. Muitakin toimintahäiriöitä olen ollut näkevinäni ADE:n uusimmassa versiossa, vaikka About-boksin mukaan on ollut pari jalkapallojoukkueellista intialaisia koodaamassa. Siksi suosittelen tekemään hommat vaihe kerrallaan.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Amazonin send-to-kindle -palvelu on ovelampi kuin ensi näkemältä luulisi. Palveluun sisältyy tiedostojen automaattinen konversio Kindlen ymmärtämään muotoon. Tuettuja tiedostoformaatteja ovat TXT, RTF, PRC, MOBI, PDF, HTML, DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG ja BMP.

Mitä tämä tarkoittaa? Näköjään se tarkoittaa, että jos lähetetyn tiedoston _nimen_tarkenne_ on joku edellä mainituista, niin palvelu tutkii tiedoston sisällön ja suorittaa konversion jos osaa, vaikka sisältö ei vastaisikaan nimen tarkennetta.

Osoittautuu, että palvelu kyllä tuntee epub-formaatin. Muu olisikin melko yllättävää. Siten jos sinulla on (suojaamaton, esim. Elisalta ostettu) Dekkari.epub, saat sen Kindlellä luettavaksi yksinkertaisesti vaihtamalla tiedoston nimeksi esim. Dekkari.txt (tai .png, tai .bmp, jne.), ja lähettämällä tämä sähköpostin liitteenä kindle-laitteellesi rekisteröityyn kindle.com -osoitteeseen (tai käyttämällä send to kindle -ohjelmaa). Calibrella tehtyä mobi-konversiota ei tarvita.

Mielestäni Amazon voisi vallan hyvin lopettaa kiusanteon ja liittää epubin tuettujen konversioformaattien listaan.

En minä tätä itse keksinyt:
Here's a New Way to Quickly Send ePub eBooks to Your Kindle | The eBook Reader Blog
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
20
Mä oon ladannu tietokoneelleni Calibren ja tuon DeDRM:n. Pitääkö tämä jälkimmäinen jotenkin liittää Calibreen vai miten tämä toimii? Latasin kirjastosta yhden kirjan. Se on .acsm-tiedosto. Calibre ei konvertoi sitä, kun ilmoittaa, että sitä tiedostomuotoa ei tueta. Osaisiko joku neuvoa mua? Kiitos jo etukäteen!
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
20
No nyt mä löysinkin tuohon DRM-hommaan ohjeita. Täytyykin perehtyä siihen.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Mä oon ladannu tietokoneelleni Calibren ja tuon DeDRM:n. Pitääkö tämä jälkimmäinen jotenkin liittää Calibreen vai miten tämä toimii? Latasin kirjastosta yhden kirjan. Se on .acsm-tiedosto. Calibre ei konvertoi sitä, kun ilmoittaa, että sitä tiedostomuotoa ei tueta. Osaisiko joku neuvoa mua? Kiitos jo etukäteen!
Tässä ohjeet:

  1. Download the latest tools package, and unzip it.
    (On Windows, right-click and “Extract All…”; After extracting all, rename the tools_vX.X.X.zip file to tools_zipped_vX.X.X.zip to prevent later confusion)
  2. Run calibre. From the Preferences menu select “Change calibre behavior”.
    (Do not click “Get plugins to enhance calibre”, that option is reserved for ‘official’ calibre plugins.)
  3. Click on Plugins (under “Advanced”) — it looks like a jigsaw puzzle piece.
  4. Click on the large “Load plugin from file” button
  5. Navigate to the tools folder unzipped in step 2
  6. Open the “DeDRM_calibre_plugin” folder
  7. Select the DeDRM_plugin.zip file in that folder
  8. Click on the “Add” (sometimes “Open”) button.
  9. Click on the “Yes” button in the “Are you sure?” warning dialog that appears. A “Success” dialog will appear, saying that the plug-in has been installed. Click on “OK”.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
20
KYllä tässä tuntee ittensä taas tumpeloksi. Tällaisen ohjeen siis löysin:

Installing the DeDRM plugin for calibre
  1. Download the latest tools package, and unzip it.
    (On Windows, right-click and “Extract All…”; After extracting all, rename the tools_vX.X.X.zip file to tools_zipped_vX.X.X.zip to prevent later confusion)
  2. Run calibre. From the Preferences menu select “Change calibre behavior”.
    (Do not click “Get plugins to enhance calibre”, that option is reserved for ‘official’ calibre plugins.)
  3. Click on Plugins (under “Advanced”) — it looks like a jigsaw puzzle piece.
  4. Click on the large “Load plugin from file” button
  5. Navigate to the tools folder unzipped in step 2
  6. Open the “DeDRM_calibre_plugin” folder
  7. Select the DeDRM_plugin.zip file in that folder
  8. Click on the “Add” (sometimes “Open”) button.
  9. Click on the “Yes” button in the “Are you sure?” warning dialog that appears. A “Success” dialog will appear, saying that the plug-in has been installed. Click on “OK”.

Mulla tökkäsi jo tohon toiseen kohtaan. En mä löydä Preferences menua mistään.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
20
Kirja pitikin ensin käyttää ADE:ssa, sitten onnistui konvertointi. Yritin epätoivoisesti suoraan Calibressa.

Kun DRM-suojaus on poistettu, jääkö kirjasta kopio lukulaitteelleni vaikka palautan sen kirjastoon?

Kiitos teille kaikille avustanne ja kärsivällisyydestänne!
 
Viimeksi muokattu:

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Kirja pitikin ensin käyttää ADE:ssa, sitten onnistui konvertointi. Yritin epätoivoisesti suoraan Calibressa.

Kun DRM-suojaus on poistettu, jääkö kirjasta kopio lukulaitteelleni vaikka palautan sen kirjastoon?
Tuon takia kannattaakin antaa tiedostojen aueta suoraan ADEen. Voi heti latauksen päätyttyä (ja ADEn auettua) ladata kirjan Calibreen.

Kirja jää laitteelle luettavaksi. Tokihan sinun se pitäisi laina-ajan jälkeen poistaa, jos et vähintäänkin harmaalle alueelle halua siirtyä, mutta automaattisesti se ei siis katoa minnekään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Rupesi kanssa nämä laitteet houkuttelemaan kun työmatkoilla hankala kannella mukana paksuja kirjoja. Laitteista ei aikaisempaa kokemusta eikä tietoa. Pari tuntia tässä googletellut ja taidan päätyä Kindle paperwhite 3 malliin.
Powerissa olis 139e viikkotarjouksessa kyseinen laite KINDLE PAPERWHITE 3 MUSTA
Eihän tuossa nyt ole mitään harhautusta että myydään jotain vanhaa mallia nyt alella ja muualta saisi jonkun 2017 version tuolla samalla nimellä mikä olisi parempi?
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
253
Rupesi kanssa nämä laitteet houkuttelemaan kun työmatkoilla hankala kannella mukana paksuja kirjoja. Laitteista ei aikaisempaa kokemusta eikä tietoa. Pari tuntia tässä googletellut ja taidan päätyä Kindle paperwhite 3 malliin.
Powerissa olis 139e viikkotarjouksessa kyseinen laite KINDLE PAPERWHITE 3 MUSTA
Eihän tuossa nyt ole mitään harhautusta että myydään jotain vanhaa mallia nyt alella ja muualta saisi jonkun 2017 version tuolla samalla nimellä mikä olisi parempi?
Tuo on uusin minä markkinoilla on mun käsittääkseni ja eikä elukijoihin mitään hirveän mullistavia uudistuksia ole tullut missään vaiheessa tai ole tulossa. Eli uskallat hyvin tuon hankkia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Tuo Kindle taitaa olla paras vaihtoehto kun olen jo audiblen asiakas?
Pitääpä vähän katsella arvosteluja.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Eivät toimita Suomeen
Katsoitko kommentoimaasi sivua, vai heititkö vanhan luulon perusteella? Kindlestä on kaksi versiota;
- mainoksellinen, "includes special offers", ei toimiteta Suomeen
- mainokseton, hieman kalliimpi. Nyt tarjouksessa 116 €, ilmainen kuljetus.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Katsoitko kommentoimaasi sivua, vai heititkö vanhan luulon perusteella? Kindlestä on kaksi versiota;
- mainoksellinen, "includes special offers", ei toimiteta Suomeen
- mainokseton, hieman kalliimpi. Nyt tarjouksessa 116 €, ilmainen kuljetus.
Avasin kyllä linkin mutta taisin lukaista vanhasta tottumuksesta "nachin" "nichtina". Otin jo screenshotinkin, että tuossahan tuo lukee :D
Pahoittelut
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Jos Kindlen tilaa Amazonista, niin kannattaa liittää tilaukseen jokin kuori/kansi, esim. tällainen, johon olen itse mielistynyt:

Amazon.de: Einkaufsangebote: Inateck Kindle Paperwhite Leder Hülle Schutzhülle für Amazon 2015 neue Kindle Paperwhite, Blau

Kannessa on magneettisysteemi, joka sammuttaa näytön kun sulkee kannen.

Inateck ei ole pinnaltaan kovin kulutusta kestävä, joten sen ehkä joutuu uusimaan parin vuoden päästä. Mutta on niitä hienompiakin:

https://www.amazon.de/s/ref=sr_pg_1...&keywords=kindle+cover&ie=UTF8&qid=1513810847
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 164
Ilmeisesti tarkoitit tätä?

Bookeen Cybook Ocean

Elisa - Verkkokauppa

  • 8 tuuman e-ink Carta -näyttö (1024 x 768, 160 dpi)
  • 8 Gt sisäistä muistia ja paikka MicroSDHC-muistikortille
  • 1900 mAh akku
  • 196 x 150 x 7 mm
  • 330 g
Aika matala resoluutio noinkin isolle näytölle joten kannattaa testata haittaako omassa käytössä.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
20
Mä oon ollu tyytyväinen tohon cybook museen. Kirjaston kirjatkin saa siihen helposti, nyt kun opin sen. Käytän ne calibren kautta ja poistan suojauksen. Eipä sillä ole muuta merkitystä kuin että en ole sitten niin sidottu siihen lyhyeen laina-aikaan, vaan on mahdollisuus lukea sen jälkeenkin vielä niitä. Lukemisen jälkeen ne kirjat sitten kyllä joutaa vaikka poistaa laitteelta, enpä mä niitä kuitenkaan uudestaan lue.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Luen Kindlestä lähemmäs 100 tuotosta vuodessa, tähän asti lukenut vaihtuvilta tableteilta (Galaxy Tab). Nyt tekisi mieli kokeilla oikeata lukulaitetta, en tarvitse tablettia oikeastaan muuhun + tien päällä e-ink näytössä kestäisi akku paremmin. Lisäksi lukeminen kirkkaassa valossa voisi helpottua.

Onko kenelläkään uutta Kindlen Oasista? Vedenpitävyys kiinnostaa itseä, rinkkaan eksyy joskus tippa vettä, tulisi siis tarpeeseen. Ja mistä tuota voisi tilata, Amazon.de ilmoittaa etteivät toimita Suomeen?

Edit: Eipä näytä saavan UKn eikä jenkkien Amazonistakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
553
Vaimolle ostin joululahjaksi Kindle Paperwhiten, ja on kyllä tykännyt todella paljon. Tänään taisteli tunnin tai kaksi jotta sai kirjaston kirjat muutettu oikeaan muotoon ja Kindlelle, mutta sai kuin saikin ihan itse sen tehtyä. :D Mutta sellainen kyssäri olisi, että eikös tuolla saa myös äänikirjoja kuunneltua? Ainakin muutamalla sivulla näin mainittiin, mutta mielestäni suhteellisen vähän asiasta löytyi tietoa. Kuunteleeko joku täällä Kindlellä äänikirjoja? Amazonihan myy omaa adapteriaan siihen hommaan, mietin vain kuinka homma oikeasti toimii, vai myydäänkö sitä adapteria enemmänkin Text-to-speech -ominaisuutta varten.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Vaimolle ostin joululahjaksi Kindle Paperwhiten Mutta sellainen kyssäri olisi, että eikös tuolla saa myös äänikirjoja kuunneltua?
Minusta se riippuu mallista. Eli oma wanha Kindle Keyboard versioni piti sisällään tuen äänille (esim. osasi suoraan lukea kirjoja, soittaa musiikkia jne) mutta uudempi kindle paperwhite ei sitä minulla tue (ei ole varmaan edes rakennettu kaiuttimia).

Toki tuo robotti joka miehen tai naisen äänellä lukee kirjaa kuulostaa aika mielenkiintoiselta varsinkin jos lukee jotain muuta kieltä kuin englantia (esim. suomi). Mutta se ei taida tulla suurena yllätyksenä.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Äänikirjoja saa audiblesta, kirjastosta, elisa kirjasta ja parista muusta mestasta.

Moisia kuuntelen itsekin, yleensä kännykällä. Ekirja on sitten erikseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Juttelin Amazonin (.com ja .co.uk) chatin kanssa ja tuota Kindle Oasista ei saa tilattua Suomeen, ei ilman erillistä osoitekikkailua ainakaan. Täytyypä katsoa saanko sen ostettua toukokuussa Kanadasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Mielestäni tuon jo kokeilin, mutta antaa näköjään tilata! Kiitos vinkistä, Amazonin asiakaspalvelijat oli ihan pihalla. Toistivat samoja asioita mitä netissä lukee ja eivät osanneet sanoa oikein mitään hyödyllistä. Täytyy ottaa samalla Oasikseen tuo suojakuori ja näyttöön kalvo.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Mielestäni tuon jo kokeilin, mutta antaa näköjään tilata! Kiitos vinkistä, Amazonin asiakaspalvelijat oli ihan pihalla. Toistivat samoja asioita mitä netissä lukee ja eivät osanneet sanoa oikein mitään hyödyllistä. Täytyy ottaa samalla Oasikseen tuo suojakuori ja näyttöön kalvo.
Eri maiden Amazonit ovat varsin itsenäisiä, eivätkä ne asiakaspalvelijat ole mitään huippukykyjä.

Suojakuori on varmaan suositeltava, jos siinä on auto-wake-toiminto. Näytönsuojakalvo taas lienee turhake, ei se näyttö mitään lasia ole, luulisin.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Mutta sellainen kyssäri olisi, että eikös tuolla saa myös äänikirjoja kuunneltua? Ainakin muutamalla sivulla näin mainittiin, mutta mielestäni suhteellisen vähän asiasta löytyi tietoa. Kuunteleeko joku täällä Kindlellä äänikirjoja? Amazonihan myy omaa adapteriaan siihen hommaan, mietin vain kuinka homma oikeasti toimii, vai myydäänkö sitä adapteria enemmänkin Text-to-speech -ominaisuutta varten.
Niin siis tämä:
Amazon.com: Kindle Audio Adapter: Kindle Store
"Does not support music or audiobook playback". Eli on puhtaasti text-to-speech.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Tultiin siihen pisteeseen että kirjastohuone on piukassa, en halua hankkia enää lisää kirjahyllyjä niin käytännössä pakko tiivistää. Eli Kindle Paperwhite sitten kohta käyttöön. Calibre koneelta jo löytyykin kun halusin lukea kirjasarjoja joita ei löydy paperisena. Meneekö nykyään mitkään muut kuin amazonista ostetut kirjat suoraan kindleen vai onko esim. cdon e-kirjat myös erikseen muunnettava tietokoneella?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Tultiin siihen pisteeseen että kirjastohuone on piukassa, en halua hankkia enää lisää kirjahyllyjä niin käytännössä pakko tiivistää. Eli Kindle Paperwhite sitten kohta käyttöön. Calibre koneelta jo löytyykin kun halusin lukea kirjasarjoja joita ei löydy paperisena. Meneekö nykyään mitkään muut kuin amazonista ostetut kirjat suoraan kindleen vai onko esim. cdon e-kirjat myös erikseen muunnettava tietokoneella?
Myyvät näköjään kirjat muodossa epub tai pdf, eli muuntamaan joutuu. Osassa myös adoben drm. Tuonkin joutuu poistamaan jos haluaa Kindlessä käytellä: DeDRM plugin for calibre: the simplest option for removing DRM from most ebooks

Ja PDF:t ei sitten oikein skaalaudu, eli niitä en kindlellä lähtisi lukemaan, vaikka suoraan toimivatkin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Onko kindle kuinka toimiva vaihtoehto jos haluaa myös suomeksi käännettyä kirjallisuutta lukea? Tai toisinpäin, jos haluan lukea myös amazonin tarjontaa, niin löytyykö hyvää laitetta joka kykenee noita amazonin kirjoja näyttämään?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Onko kindle kuinka toimiva vaihtoehto jos haluaa myös suomeksi käännettyä kirjallisuutta lukea? Tai toisinpäin, jos haluan lukea myös amazonin tarjontaa, niin löytyykö hyvää laitetta joka kykenee noita amazonin kirjoja näyttämään?
Taitaa olla suurin osa suomalaisistakin kirjoita muodossa epub ja mahdollisesti DRM:n kanssa, eli sama pätee kun cdonin neuvooni. Amazonin tarjontaa taas ei voi lukea kun kindlella.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Elisan kirjat ainakin epub muodossa ja nykyisin ilman mitään DRM (aikoinaan PDF ja DRM:llä vaatien ties mitä latailuita ja lisäosia että toimivat). Itse olen ajatellut että jos kirjan hankkii ja omaan käyttöön käyttää on aivan sama luenko sitä monitorilta vai muunnanko Calibrella kindleen (mistä huomattavasti mukavampi lukea kirjaa).

Mobi ja epub ovat tosiaan nuo yleisimmät mihin törmää ja niissä Calibre auttaa oikein hyvin. Toki myös PDF, lit, rtf ja txt ovat mahdollisia mutta vähemmän käytettyjä (Calibre ymmärtää myös noita, tosin ymmärrettävästi txt ja rtf ovat vähemmän grafiikkaa sisältäviä). Oppikirjoissa useasti voi tulla PDF muotoa.

Teoriassa voi kindleen Amazonin kautta lähettää sähköpostilla pdf fileen minkä he sitten muuttavat ja se siirtyy kindleesi mutta en ole jaksanut alkaa moisen kanssa pakertamaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Kävin hakemassa sen paperwhiten, illalla testiin. X-ray voi olla näppärä lukiessa aubrey-maturin sarjaa alkuperäiskielellä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Olin hankkimassa jo Kindlen Oasista, mutta oli jotenkin tuhnun oloinen. Päädyin sitten Samsung Galaxy Tab Active 2 tablettiin, 8" näyttö on juuri passeli lukemiseen ja menee vaelluksellakin helposti IP68-luokituksen ansiosta. Mukana tuleva suojakuori ei tee laitteesta liian isoa.

Aikaisemmin olen lukenut kirjani Galaxy Tabeista, niissä ollut 10" näytöt. Kymppituumainen näyttö on jo niin iso ettei yhden käden otetta laitteesta saa. Molemmista Tabeista hajosi näyttö useamman kerran niiden kulkiessa mukana matkoilla.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Epub-formaatin konversio Kindlen ymmärtämään mobi- tai azw-formaattiin on helppoa esimerkiksi Calibren avulla.

Täkäläisten kirjastojen käyttämän Adobe Digital Editions -kopiosuojauksen poisto onnistuu siten kuin tässäkin säikeessä on viime vuonna neuvottu.

Amazonilta ostetut kirjat tallettuvat Amazonin "pilveen", josta niitä voi imuroida rekisteröidyille Kindle-laitteilleen tai lukea nettiselaimella. Kindle-laitteeksi kelpaa myös "Kindle for PC"-niminen ilmainen tietokoneohjelma, mutta tällöin ne imuroidut kirjat yleensä joutuu konvertoimaan jonkun lukulaitteen kelpuuttamaan muotoon. Jos siis ei halua lukea tietokoneen näytöltä.

Amazonilta ostetut kirjat ovat nykyään yleensä kfx-formaatissa, jos ne imuroi suoraan Kindle-laitteeseen, ja lisäksi ne on kopiosuojattu niin, että niitä voi lukea vain Amazonin tukemilla ja sinulle rekisteröidyillä laitteilla. Suojauksen purku on kyllä mahdollista, joskin hieman konstikasta, sen jälkeen kirjat voi konvertoida Calibrella vaikkapa epub-formaattiin. Ohjeita löytyy netistä

Kaikenlainen kopiosuojauksen purku on tietenkin kiellettyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 164
Kyseessä on kai vain brändätty Cybook Muse Frontlight. Calibren perusfeaturet (siirto jne) pitäisi toimia ongelmitta mutta jos kaipaa esim. automaattisia hyllyjen luontia tms. niin ne ei välttämättä toimi kun ainakin aikaisemmin laitteelle ei ollut kukaan kehittänyt ajantasaista pluginia.

Tuohon hintaan tuo vaikuttaa hyvältä ostokselta jos ei kaipaa erikoisempia featureja calibre siirtoon.

Bookeen Cybook Muse FrontLight | TechRadar

Itselläni oli sama laite harkinnassa mutta päädyin Koboon koska Musen käyttöliittymä vaikutti huonommalta ja itselleni nuo automaattiset hyllyt/kokoelmat on olleet isoksi avuksi eri kirjasarjojen kanssa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
10
Vaimo lukee paljon Storytelin kautta kirjoja. Ilmeisesti Storytel -ohjelmaa ei saa asennettua mihinkään muuhun e-kirjojen lukulaitteeseen kuin heidän omaan Storytel Readeriin?

Tää on melko tuore aihepiiri itselleni ja nyt vasta hieman asiaa selvittelin. Tuntuu, että nää lukulaitteet on kyllä tehty maailman vaikeiten käytettäviksi. Vois olla markkinarakoa jollekin android-laitteelle, johon voisi asentaa eri palveluntarjoajien sovelluksia ja ladata perus .epub -kirjoja ilman suurempaa ihmettelyä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Vaimo lukee paljon Storytelin kautta kirjoja. Ilmeisesti Storytel -ohjelmaa ei saa asennettua mihinkään muuhun e-kirjojen lukulaitteeseen kuin heidän omaan Storytel Readeriin?
Kyllä näköjään saa:

Storytel – Äänikirjat ja e-kirjat kännykkään tai tablettiin
Tää on melko tuore aihepiiri itselleni ja nyt vasta hieman asiaa selvittelin. Tuntuu, että nää lukulaitteet on kyllä tehty maailman vaikeiten käytettäviksi. Vois olla markkinarakoa jollekin android-laitteelle, johon voisi asentaa eri palveluntarjoajien sovelluksia ja ladata perus .epub -kirjoja ilman suurempaa ihmettelyä.
Kyllähän tarjontaa on. E-kirjoja netissä myyvillä puodeilla on usein oma lukuohjelmansa, esimerkkinä Elisan kirjakauppa:

Käyttöohje Android-laitteille

Julkisia kirjastoja voi käyttää ihan ilmaiseksi:

Taskukirjasto | Helmet

Ja jos haluaa yleiskäyttöisen lukuohjelman, niin niitä löytyy Google shopista runsaasti hakusanalla epub.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
10
En ole räpellellyt noita lukulaitteita itse käsissäni, mutta eikös niissä ole jokin oma käyttöjärjestelmänsä (vaikkakin android-pohjainen), johon ei voi pääsääntöisesti asentaa muiden lukupalveluiden tarjoajien sovelluksia? Tokihan noita palveluiden omia ohjelmia saa asennettua tavan kännykkään, tablettiin tms., mutta saako tuon Storytelin esimerkiksi ladattua Cybookiin, Koboon tai tuohon Adlibriksen Letto Frontlightiin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 164
Tuskin, Kobo ei ole ainakaan Android-pohjainen eikä ymmärtäkseni Cybook/Lettokaan. Varsinaiset lukulaitteet ovat yleensä kauppakohtaisia - Kobolla oma kauppa jne. Jos muista kaupoista haluaa ostaa niin kirjat joutuu siirtämään käsin ja tarvittaessa muuttamaan formaattia esim. Calibren kautta (esim. jos ostaa Amazonista kirjan ja haluaa siirtää sen Koboon).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Onko tiedossa jotain tiettyjä e-kirja tyyppejä, joita ei saa calibrella kindlen tukemaan muotoon? Kiinnostaisi hankkia enemmänkin scifi/fantasia aiheista Suomen tai englannin kielistä luettavaa, eikä haluaisi jokaista kirjaa ostaa kalleimmasta paikasta, jos joku muu paikka myy halvemmalla/lainaa ilmaiseksi.

Esim. storytel:ssä olisi 1 itseä kiinnostava kirja, Alastair Reynoldsin kostaja, mutta ei tuon yhden takia lähdetä maksamaan kuukausimaksuja ja ostamaan erikseen sitä varten uutta lukulaitetta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Onko tiedossa jotain tiettyjä e-kirja tyyppejä, joita ei saa calibrella kindlen tukemaan muotoon? Kiinnostaisi hankkia enemmänkin scifi/fantasia aiheista Suomen tai englannin kielistä luettavaa, eikä haluaisi jokaista kirjaa ostaa kalleimmasta paikasta, jos joku muu paikka myy halvemmalla/lainaa ilmaiseksi.

Esim. storytel:ssä olisi 1 itseä kiinnostava kirja, Alastair Reynoldsin kostaja, mutta ei tuon yhden takia lähdetä maksamaan kuukausimaksuja ja ostamaan erikseen sitä varten uutta lukulaitetta.
Reynoldsin tuotanto löytyy itseltä ostettuna Kindlestä, Revengerin hinta 7,54$. Ei ole sieltä kalleimmasta Kindlen valikoimaa.

Olen lukenut nyt useamman vuoden pelkästään Kindlen sisältöä, kirja kun pitää aina olla käsillä. Muuten ei uni tule tai päivä kulu. Ei ole enää kiinnostusta etsiä kirjoja hämäristä latauspaikoista, kääntää se oman lukijan formaattiin ja seuraavan kirjan kohdalla taas sama uudestaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Reynoldsin tuotantoa kyllä löytyy englanniksi about kaikista kaupoista kuten Gobi ylhäällä jo totesi.

Kobon kaupasta (EPUB, mutta Adobe DRM joten vaatii DRM:n poiston jos haluaa siirtää Kindleen): Revenger eBook by Alastair Reynolds - 9780575090569 | Rakuten Kobo

Suomeksi Elisan kaupasta (EPUB, ei-DRM:ää vain vesileima): Kostaja - Alastair Reynolds - E-kirja
Alastair, ja tarkemmin Revelation Space, ajoi aikanaan minut lukemaan enemmänkin scifiä. Nyt about 2/3 omista lukemisista on kyseistä kirjallisuutta.

Tuplahinta Elisalla, tosin suomennoksesta tuossakin maksetaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 441
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom