Keskustelua sähköhammasharjoista

Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
591
Laitoin eilen Amazonista tilaukseen Philipsin ProtectiveClean 4500:n ihan vain sen takia kun Oral-B:n mainokset vituttaa niin paljon
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
437
Tuote: Oral-B Genius -hammasharjoja -20 % + Viaplay 3 kk (uudet Viaplay-asiakkat) + 20 € cashback
Hinta: vaihtelee tuotteittain
Kauppa: Gigantti
Voimassa: tarjous su 16.8., cashback-hakemuksen oltava perillä viim. 31.12.
Linkki: Useita malleja, alla pari esimerkkiä:


Cashbackin hakeminen:
Kertokaas tietämättömälle, että mikä näistä kannattaa ostaa, kun vaihtoehtoja on ziljoona? Li-ion akku ehdottomuus ja matkakotelo plussaa. Paineentunnistus olisi toki hyvä ikenien kannalta. En koe, että hirvittävästi hyötyisin eri harjaustiloista. Kaksi pitäisi talouteen näitä uusia.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Kertokaas tietämättömälle, että mikä näistä kannattaa ostaa, kun vaihtoehtoja on ziljoona? Li-ion akku ehdottomuus ja matkakotelo plussaa. Paineentunnistus olisi toki hyvä ikenien kannalta. En koe, että hirvittävästi hyötyisin eri harjaustiloista. Kaksi pitäisi talouteen näitä uusia.
En ole koskaan keksinyt miksi kannattaisi ostaa mitään muuta kuin halvin Oral-B.


Itse harjaosa on kaikissa sama. Erilaiset piippaukset ja ohjelmat tuntuvat täysin turhilta. Akku kestää halvinmassakin monta vuotta.

Onko joku käyttänyt sekä noita 100€+ harjoja että tuota halvinta? Onko niissä jotain oikeaa eroa?
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 128
En ole koskaan keksinyt miksi kannattaisi ostaa mitään muuta kuin halvin Oral-B.

Onko joku käyttänyt sekä noita 100€+ harjoja että tuota halvinta? Onko niissä jotain oikeaa eroa?
Menee vähän OT mutta..

On tullut käytettyä laidasta - laitaan ja samaa mieltä kaikista muista ominaisuuksista mutta halvimmissa on harjaliikkeiden määrä / sekunti pienempi ja se on suoraan verrannollinen pesutehoon.

Joten ottaisin halvimman jossa tuo on kohdallaan. Siinä tulee ikävä kyllä muutama muukin "ominaisuus" mukana, joille en ole ainakaan itse mitään käyttöä löytänyt.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
437
Noissa taitaa halvimmassa olla 4800liilkettä per minuutti ja toiseksihalvimmassakkin on jo 28800 liikettä/min ja kalliimmiss sitten 50-60k luokkaa

Esim tuossa saa sopuhintaann kaksi hyvää. 2 huonoa maksaa melkein saman
Mistään en löydä tietoa, onko tuossa Li-ion-akkua? Laitteen käyttöaika on ainakin vain puolet (30 min) hieman kalliimmista. Tuo akku kun vaikuttaa huomattavasti siihen, kuinka pitkäikäinen laite on.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Mistään en löydä tietoa, onko tuossa Li-ion-akkua? Laitteen käyttöaika on ainakin vain puolet (30 min) hieman kalliimmista. Tuo akku kun vaikuttaa huomattavasti siihen, kuinka pitkäikäinen laite on.
Jos et löydä -> se ei ole Li-ion :) Kyllä minäkin ostan seuraavan varren litium akulla. Nykyiseen harjaan vaihdoin akun, mutta se maksoi ~10 euroa posteineen joten meni harrastamisen piikkiin. Varsi on noita ~20 euron varsia.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Kertokaas tietämättömälle, että mikä näistä kannattaa ostaa, kun vaihtoehtoja on ziljoona? Li-ion akku ehdottomuus ja matkakotelo plussaa. Paineentunnistus olisi toki hyvä ikenien kannalta. En koe, että hirvittävästi hyötyisin eri harjaustiloista. Kaksi pitäisi talouteen näitä uusia.
Itse kyllä ottaisin sellasen, missä on ne maksimikierrosmäärät. Tällä uudella harjalla (itsellä muistaakseni Genius 8600 Silver) hampaista tuli todella puhtaantuntuiset. Kyllä sillä mielestäni oikeasti on jotain merkitystä miten nopeasti se harja vispaa.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Itse kyllä ottaisin sellasen, missä on ne maksimikierrosmäärät. Tällä uudella harjalla (itsellä muistaakseni Genius 8600 Silver) hampaista tuli todella puhtaantuntuiset. Kyllä sillä mielestäni oikeasti on jotain merkitystä miten nopeasti se harja vispaa.
Itsellä Oral-B Genius 9000N White ja ero on kuin yö ja päivä halvimpiin verrattuna, aivan eri tavalla puhdistuu hampaat.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Minusta Oral-B 2900 Duossa kohtaa hinta ja laatu todella hyvin. Vaikea sanoa, mitä kalliimmat tekisivät paremmin ja niistä pro-malleistakin on kokemusta. Tuossa on 48.8k sykähdystä ja varmasti piisaa. Powerissa ihan hyvään hintaan ja esim. Tokmannilla ollut välillä tarjouksessa alta 50€. Ei ole paha kahdesta harjasta, jotka eivät kalliimmille häviä. ORAL-B PRO2900DUO SÄHKÖHAMMASHARJA - Power.fi

Muistaakseni Kuluttaja-lehdessä oli testi ja yli 100€ sähköhammasharjat eivät tuoneet mitään lisäarvoa verrattuna semi-malleihin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Minusta Oral-B 2900 Duossa kohtaa hinta ja laatu todella hyvin. Vaikea sanoa, mitä kalliimmat tekisivät paremmin ja niistä pro-malleistakin on kokemusta. Tuossa on 48.8k sykähdystä ja varmasti piisaa. Powerissa ihan hyvään hintaan ja esim. Tokmannilla ollut välillä tarjouksessa alta 50€. Ei ole paha kahdesta harjasta, jotka eivät kalliimmille häviä. ORAL-B PRO2900DUO SÄHKÖHAMMASHARJA - Power.fi

Muistaakseni Kuluttaja-lehdessä oli testi ja yli 100€ sähköhammasharjat eivät tuoneet mitään lisäarvoa verrattuna semi-malleihin.
Älytöntä bullshittiä noi kalliit sähköhammasharjat, jos ei oo kokemusta niin täältä hyvät naurut: Testissä 229 euron Oral-B Genius X -tekoälyhammasharja - Teknavi

Lidlin vanhempi sähköhammasharja on siitäkin todella hyvä, että se kestää kahden hengen käytössä edellen kahden viikonkin lomareissun ajan. Harjat maksaa ehkä pari euroa vuodessa per käyttäjä kun tilaa ohi välikäsien kermankuorinnan. Löytyy 30s/2min ajastimet ja muutama eri toiminto pyörivään harjaan. Eikä mene rahat hammaslääkäreiden voiteluun.

Jatkokeskustelut tänne, sorry avautuminen ja OT: Sähköhammasharjoista
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Minusta Oral-B 2900 Duossa kohtaa hinta ja laatu todella hyvin. Vaikea sanoa, mitä kalliimmat tekisivät paremmin ja niistä pro-malleistakin on kokemusta. Tuossa on 48.8k sykähdystä ja varmasti piisaa. Powerissa ihan hyvään hintaan ja esim. Tokmannilla ollut välillä tarjouksessa alta 50€. Ei ole paha kahdesta harjasta, jotka eivät kalliimmille häviä. ORAL-B PRO2900DUO SÄHKÖHAMMASHARJA - Power.fi

Muistaakseni Kuluttaja-lehdessä oli testi ja yli 100€ sähköhammasharjat eivät tuoneet mitään lisäarvoa verrattuna semi-malleihin.
Näköjään Kuluttaja oli myös sitä mieltä että perinteinen hammasharja on yhtä hyvä kuin parhaimmatkin sähköhammasharjat.:rolleyes:

Itse taisin ostopäätöksen tuon 9000-mallin osalta tehdä aikoinaan tähän testiin: Testfakta
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Älytöntä bullshittiä noi kalliit sähköhammasharjat, jos ei oo kokemusta niin täältä hyvät naurut: Testissä 229 euron Oral-B Genius X -tekoälyhammasharja - Teknavi

Lidlin vanhempi sähköhammasharja on siitäkin todella hyvä, että se kestää kahden hengen käytössä edellen kahden viikonkin lomareissun ajan. Harjat maksaa ehkä pari euroa vuodessa per käyttäjä kun tilaa ohi välikäsien kermankuorinnan. Löytyy 30s/2min ajastimet ja muutama eri toiminto pyörivään harjaan. Eikä mene rahat hammaslääkäreiden voiteluun.

Jatkokeskustelut tänne, sorry avautuminen ja OT: Sähköhammasharjoista
Otit nyt vertailuun sen kalleimman (kaiketi?). En itsekään maksaisi tuosta yli 200 euroa, mutta nyt saatavilla Gigantista kuitenkin Genius-sarjaa alennusten ja cashbackien jälkeen n. 80 eurolla. Jos se yhtään paremmin pesee hampaita (ja samalla saa jotain appia ym., jotka voi jotakuta motivoida harjaamaan), niin itse kyllä en säästäisi paria kymppiä, kun tuo nyt kuitenkin on suht tärkeä vehje ja käyttöikä varmaan muutaman vuoden ja, jos itsellä onnistu akun vaihto, niin pidempäänkin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Noissa taitaa halvimmassa olla 4800liilkettä per minuutti ja toiseksihalvimmassakkin on jo 28800 liikettä/min ja kalliimmiss sitten 50-60k luokkaa
Nuo nopeammat liikkeet ovat pelkästään huono asia oman kokemuksen mukaan. Mulla on halvin mahdollinen Oral-B ja sitten sellanen kallis monta kertaa nopeampi. Siinä missä halvan vehkeen karkeampi käynti takaa sen, että harjakset oikeasti ehtivät liikkua ja mekaanista puhdistumista syntyy, aiheuttaa nopeammin pyörivä laite ainoastaan kutituksen tunnetta, kun liike on niin nopeaa, ettei harjaksien hampaita vasten olevat päät ehdi liikkua mihinkään kunnes suunta jo vaihtuu. Liike siis niin sanotusti jää matkalle pelkkiin edes takaisin taipuviin harjaksiin.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Nuo nopeammat liikkeet ovat pelkästään huono asia oman kokemuksen mukaan. Mulla on halvin mahdollinen Oral-B ja sitten sellanen kallis monta kertaa nopeampi. - - liike on niin nopeaa, ettei harjaksien hampaita vasten olevat päät ehdi liikkua mihinkään kunnes suunta jo vaihtuu. Liike siis niin sanotusti jää matkalle pelkkiin edes takaisin taipuviin harjaksiin.
Miten olet todennut tämän? :cool:
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Miten olet todennut tämän? :cool:
Siten, että olen huomannut hampaiden pinnalle jäävän plakkia ultranopean sähköharjan kutituspesun jälkeen. Varmasti tuohon vaikuttaa käytetyt harjaspäätkin paljon. Itse käytän Lidlin myymiä yhteensopivia harjaspäitä, ovat aika pehmeät ja mukavat.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Siten, että olen huomannut hampaiden pinnalle jäävän plakkia ultranopean sähköharjan kutituspesun jälkeen. Varmasti tuohon vaikuttaa käytetyt harjaspäätkin paljon. Itse käytän Lidlin myymiä yhteensopivia harjaspäitä, ovat aika pehmeät ja mukavat.
Itsekin olen testannut tarvikeharjoja paria merkkiä ja jäivät käyttämättä. Toiset olivat jotekin todella karkeita ja repivät ikenistä nahat. Toiset olivat niin pehmeitä, että niillä ei tehnyt mitään. Suosittelen orggispäitä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Itsekin olen testannut tarvikeharjoja paria merkkiä ja jäivät käyttämättä. Toiset olivat jotekin todella karkeita ja repivät ikenistä nahat. Toiset olivat niin pehmeitä, että niillä ei tehnyt mitään. Suosittelen orggispäitä.
Täällä kanssa huonot kokemukset erilaisista tarvikepäistä. En nyt ihan usko tuota tarinaa että kalliimpi harja kutittelee eikä pese..

Taitaa olla tuo 2200 malli, josta eteenpäin rahalla saa lähinnä jotain "ylimääräisiä" ominaisuuksia, mutta harjauksen teho ei oleellisesti muutu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
476
Sähköharjoista...
Itse vannon Philipsin Sonicaren nimeen. Oral-b:llä jos jäi ilta-/aamupesu väliin, niin viimeistään 12h päästä hampaat tuntui jo likaisilta. Sonicarella ei näin tunnu, en ole testannut vuorokautta pidempään pesemättä. Näitä empiirisiä testejä tuli/tulee epäsäännöllisen säännöllisesti :)
Toinen juttu että oral-b akut menettää tehojaan muutaman kuukauden jälkeen, uutena tykittää kovalla harjaustaajuudella koko pesun ajan, mutta vanhempana tätä maksimitaajuutta ei riitä koko pesun ajaksi. Nyt sonicare ollut reilu 1.5v eikä ole em. hyytymistä ole havaittavissa. Myös kokonaisuutena akku kestää pidempää/useamman pesun (viikon ollut pisimmillään lataamatta eikä vielä tuolloinkaan akku loppunut ja harjaustaajuus muuttumaton). Suurin "huonous" Philipsissä on hinta, ostin tuon aikanaan ~125e missä lataava matkakotelo + latausmuki. Mutta Philips on takuuvarmasti myös seuraava harja.

PS. Kannattaa huomioida noissa harjaustaajuuksissa sellainen, että välillä ilmoitetaan 1/min ja välillä harjaussessio = 1/2min tms.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Itsekin olen testannut tarvikeharjoja paria merkkiä ja jäivät käyttämättä. Toiset olivat jotekin todella karkeita ja repivät ikenistä nahat. Toiset olivat niin pehmeitä, että niillä ei tehnyt mitään. Suosittelen orggispäitä.
Tarvikeharjoja on täälläkin lentänyt roskiin ja ne ebayssa, cdonissa jne. myynnissä olevat tarvikeharjat mitä monessa paikassa näkee ovat tosiaan käyttökelvottomia ikenien verille repijiä. Nuo Lidlin DuPont-harjaspäät sen sijaan ovat todella hyviä ja tyttöystäväkin niihin aikanaan välittömästi lämpeni, kun annoin kokeiluun. Ylivoimaisesti hintaansa nähden parhaat harjaspäät mihin olen törmännyt, kannattaa kokeilla:

 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 949
Sähköharjoista...
Itse vannon Philipsin Sonicaren nimeen. Oral-b:llä jos jäi ilta-/aamupesu väliin, niin viimeistään 12h päästä hampaat tuntui jo likaisilta. Sonicarella ei näin tunnu, en ole testannut vuorokautta pidempään pesemättä. Näitä empiirisiä testejä tuli/tulee epäsäännöllisen säännöllisesti :)
Toinen juttu että oral-b akut menettää tehojaan muutaman kuukauden jälkeen, uutena tykittää kovalla harjaustaajuudella koko pesun ajan, mutta vanhempana tätä maksimitaajuutta ei riitä koko pesun ajaksi. Nyt sonicare ollut reilu 1.5v eikä ole em. hyytymistä ole havaittavissa. Myös kokonaisuutena akku kestää pidempää/useamman pesun (viikon ollut pisimmillään lataamatta eikä vielä tuolloinkaan akku loppunut ja harjaustaajuus muuttumaton). Suurin "huonous" Philipsissä on hinta, ostin tuon aikanaan ~125e missä lataava matkakotelo + latausmuki. Mutta Philips on takuuvarmasti myös seuraava harja.

PS. Kannattaa huomioida noissa harjaustaajuuksissa sellainen, että välillä ilmoitetaan 1/min ja välillä harjaussessio = 1/2min tms.
Hyvin on omassa Oral-B:ssäkin tehot riittänyt, menee tämäkin sen noin viikon latauskertojen välillä. Myös noin 1,5V ollut käytössä. Li-Io:n akulla ja kierrokset hiipuu vasta jos ajaa akun ihan loppuun ja varausvalo muuttuu punaiseksi. Ostin hiukan paremman koneen saksan amazonista, kun oli tupla kone paketti hyvässä tarjouksessa.

Harjoissa huomaa että puhdistusteho pienenee kun ne alkaa mennä pidemmän käytön jälkeen pehmeäksi. Ainoastaan alkuperäisiä harjoja ollut käytössä.

PS. Olikos näille omaa ketjua, kun alkaa mennä jo aiheen ohi.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Tarvikeharjoja on täälläkin lentänyt roskiin ja ne ebayssa, cdonissa jne. myynnissä olevat tarvikeharjat mitä monessa paikassa näkee ovat tosiaan käyttökelvottomia ikenien verille repijiä. Nuo Lidlin DuPont-harjaspäät sen sijaan ovat todella hyviä ja tyttöystäväkin niihin aikanaan välittömästi lämpeni, kun annoin kokeiluun. Ylivoimaisesti hintaansa nähden parhaat harjaspäät mihin olen törmännyt, kannattaa kokeilla:

Jos ne ovat liian pehmeitä ja kutittavat ikeniä, niin kiitos mutta ei kiitos. Eivät nuo alkuperäiset niin paljon maksa, kun olen aina jostain alesta ostanut isomman määrän. Vaihdan n. 3 kk:n välein harjapään, joten kustannus on tuskin edes euroa/kk.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 854
Lidlin uudessa mainoslehdessä maanantaina Oral-B -päitä käyttävä harja. Jos on sama kuin pari vuotta itsellä ollut niin kierroksia suutuntumalla enemmän kuin Oral-B:n "hinnat alkaen" -koneissa, samoin akku tuntuu kestävän kauemmin.

 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Tietääkö muuten kukaan saako mistään sähköhammasharjasta pois noita piippauksia tai pätkimisiä, joilla ne yrittää saada käyttäjän vaihtamaan puolta/hammaspintaa/leukaa? En pidä siitä yhtään ja Oral-B:n kalliimmat ja nevadentit ovat sen takia hanurista. Käytän hampaiden harjaamiseen noin 3 minuuttia ja haluan itse päättää koska vaihdan minnekin. Siinä välillä nuo mukafiksut harjat ovat parhaimmillaan pätkineet kuusi kertaa hammaspuolen vaihdosta ja kerran leuasta toiseen siirtymiseksi.

Halvin Oral-B pätkäsee ainoastaan 2 minuutin kohdalla kolmasti, että nyt on harjattu riittävästi, mikä on vielä siedettävää. Mieluiten haluisin kuitenkin kaikki pätkimiset pois, mutta paremmalla akulla varustetun harjan, jonka laturia ei tarvitse pitää koko ajan seinässä, kuten tuon halpiskäikäleen. Sen akku riittää uutenakin korkeintaan kolmeen pesuun. Nyt 5-vuotiaana alkaa kaksi pesua ilman välilatausta olla paljon vaadittu.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Lidlin uudessa mainoslehdessä maanantaina Oral-B -päitä käyttävä harja. Jos on sama kuin pari vuotta itsellä ollut niin kierroksia suutuntumalla enemmän kuin Oral-B:n "hinnat alkaen" -koneissa, samoin akku tuntuu kestävän kauemmin.

Lidlin sovelluksessa on vielä tarjous, että harjan ostaessa saa vielä 30% alennusta lisäharjoista, eli hinnaksi jää 6 kpl pakkaus 3,49€ (muuten 4,99€)
Kun itse runko ja laturi on 17,99, ja sen mukana tulee 4 harjaa, tarkoittaa se, että yht. 21,48 saa varren, laturin ja 10 harjaa.
Takuu 3 vuotta on myös ihan kiva juttu.
152078FB-B30A-4E09-986A-3AA62CF42043.png
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Tietääkö muuten kukaan saako mistään sähköhammasharjasta pois noita piippauksia tai pätkimisiä, joilla ne yrittää saada käyttäjän vaihtamaan puolta/hammaspintaa/leukaa? En pidä siitä yhtään ja Oral-B:n kalliimmat ja nevadentit ovat sen takia hanurista. Käytän hampaiden harjaamiseen noin 3 minuuttia ja haluan itse päättää koska vaihdan minnekin. Siinä välillä nuo mukafiksut harjat ovat parhaimmillaan pätkineet kuusi kertaa hammaspuolen vaihdosta ja kerran leuasta toiseen siirtymiseksi.

Halvin Oral-B pätkäsee ainoastaan 2 minuutin kohdalla kolmasti, että nyt on harjattu riittävästi, mikä on vielä siedettävää. Mieluiten haluisin kuitenkin kaikki pätkimiset pois, mutta paremmalla akulla varustetun harjan, jonka laturia ei tarvitse pitää koko ajan seinässä, kuten tuon halpiskäikäleen. Sen akku riittää uutenakin korkeintaan kolmeen pesuun. Nyt 5-vuotiaana alkaa kaksi pesua ilman välilatausta olla paljon vaadittu.
Ainakin omassa saa noita muutettua apin kautta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Pistetääs omakin pari senttiä tänne.

Itse käyttänyt sähköharjoja jo 90-luvulta lähtien, viime vuosiin saakka Braunia (Oral-B) mutta viimeisin harja oli Philipsin joku perus Sonicare. Tykkäsin itse asiassa Philipsistä enemmän ja sen kanssa tuntuu saavan etenkin haasteelliset viisaudenhampaat pestyä paremmin. Noita viisureita on vielä kolme jäljellä ja ne on kaikki aika syvällä ikenissä etenkin takakulmastaan, eikä Braunin harjat tuntuneet saavan niitä putsattua kunnolla. Philipsin harjaspää on eri mallinen (pidempi) ja niissä on päässä pitkät harjakset jotka ulottuvat hyvin sinne viisureiden taakse ienrajaan saakka. Tuntuvat ihan selkeästi puhtaammilta Philipsin kanssa kuin Braunin. Philipseissä tuntuu olevan myös tehokkaampi harjausliike jo halvemman pään malleissakin, halvat Braunit tuntuu sanalla sanoen aika laiskoilta, eikä perse ole antanut periksi ostaa mitään 200 euron harjaa.

Nykyisestä Philipsistä alkaa olemaan akku jo aivan finaalissa, kolme pesua menee latauksella ja niistä vain kaksi ensimmäistä järkevällä teholla, joten aika laittaa uusi harja. Pienen surffailun perusteella tuli laitettua tilaukseen Amazonista kohtuuhinnalla HX6512 joka ilmeisesti on jo poistunut malli, mutta li-ion akulla joka oli mulle tällä kertaa vaatimuksena. Tuon sai eilen vielä muutaman euron halvemmalla kuin tänään, hinta men reiiluun neljään kymppiin Suomen alveilla eli tulee ilmaisilla posteilla. Mukaan laitoin vielä 10 kpl vaihtoharjoja, alvimuunnoksen jälkeen hintaa jäi vajaa 27 euroa. Eiköhän näillä taas hetken pärjää.
 

cmu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
181
Kuluttaja-lehdessä oli sähköhammasharjatesti 2015, ja ainakin tuolloin Braunin ei-halvimmat mallit saivat puhdistustehostaan paremman arvosanan kuin Philipsin Sonicare-harjat.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Minulta myös pitkä miinus tarvikepäille, joskus erehdyin ostamaan kasan, mutta piti luovuttaa toisen jälkeen ja todeta että ei niillä vaan hampaat puhdistu (eli näistä aiemmin mainituista nämä olivat ne liian pehmeät kutittelijat).

Olenko muuten oikeilla jäljillä siinä että se "3D" noissa Oral-B -harjoissa viittaa vaan siihen että sen harjan "ensiasennuspäässä" on vinot vs suorat harjakset, ja koska sellaisia voi vaihtaa kaikkiin Oral-B -harjoihin, sillä ei ole oikeasti merkitystä? Eli ainoa harjaustulokseen (positiivisesti tai negatiivisesti) vaikuttava asia rungossa on käyntinopeus?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
321
Erikoista näissä harjoissa, et jässähdetty latauksen suhteen 90 luvulle. Haluaisin latauksen toimivan harjan olleessaan makuulla vetolaatikossa. Joitakin matkamallin latausbokseja kyl löytyy kalliimman pään harjoissa, mutta kellään ei taida olla isompaa induktioalustaa, johon voisin harjan laittaa makuulle ilman sen suurempia sihtailuja.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
Kai enemmän kyse on käytännöllisyydestä. Harvoin kai ne hammasharjat ikinä makaavat missään kaapissa saatikka missään altaan reunalla suuhun laitettava harjaspää pintoja pyyhkien? Vai onko asia jotenkin muuttunut 90-luvulta?

Esim Phillipsin sonicaren joidenkin harjojen mukana tulee matkakotelo, Jossa harja lataantuu yhtälailla makuuasennossa. Mutta jotenkin itsellä tuntuu oudolta jättää harja lataamaan tuohon koteloon, mielummin laitan sen lasiin pystyyn latautumaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Kai enemmän kyse on käytännöllisyydestä. Harvoin kai ne hammasharjat ikinä makaavat missään kaapissa saatikka missään altaan reunalla suuhun laitettava harjaspää pintoja pyyhkien? Vai onko asia jotenkin muuttunut 90-luvulta?
Oikeastaan tuossa laatikko / vaaka-asentojutussa olis paljonkin järkeä, harjaspäähän jäävä vesi ja hammastahnatöhnä valuis pois harjasta sinne alustalle eikä niinkuin pystyssä että se moskaa pikkuhiljaa sen harjan varren kaameaan kuntoon. Lisäksi laatikossa harja olis kätevästi poissa silmistä ja suojassa kakka-aerosoleilta :)
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Oikeastaan tuossa laatikko / vaaka-asentojutussa olis paljonkin järkeä, harjaspäähän jäävä vesi ja hammastahnatöhnä valuis pois harjasta sinne alustalle eikä niinkuin pystyssä että se moskaa pikkuhiljaa sen harjan varren kaameaan kuntoon. Lisäksi laatikossa harja olis kätevästi poissa silmistä ja suojassa kakka-aerosoleilta :)
Tämä taas tuntuu olevan Oral harjojen ongelma, Philips SoniCaren (HX6800-malli) kanssa ei ole ollut tuollaista ongelmaa kun varsi on vähän paremmin muotoiltu ja paremmat materiaalit käytössä. Latausalustakin pysyy pitkään siistinä, eikä kerää samanlaista bakteeripesäkettä kuten Oralin latausalusta.

Kummankin kanssa tullut vedeltä huuhdeltua niin hyvin tuo koko harja kuin on ollut mahdollista. Silti Oral harjaan jää moskaa ties mihin paikkoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Philipsit ei toki samasta asiasta kärsi koska harjaspää on kiinteä, eikä siinä ole aukkoja jotka moskaa keräävät kuten Brauneissa, joissa pitää olla aukkoja sitä harjan mekanismia varten ja siitä johtuvaa vedenpoistotarvetta varten.

Itselläni ei Braunissakaan varsinaisesti ole ollut tuota ongelmaa koska huuhtelin sen aina todella huolellisesti käytön jälkeen ja "ravistin" pahimmat vedet/jämät pois. Koskaan ei ollut oman harjan alla mitään lammikkoa tai varsi täynnä valuvaa moskaa. Muutamilla muilla ihmisillä kyllä nähnyt sen näköisiä Brauneja että en itse uskaltaisi enää suuhun laittaa. Siinä vaiheessa kun harjaspään aukosta valuu jotain mustaa visvaa käytön jälkeen niin harja tuo varmaan enemmän bakteereja suuhun kuin poistaa sieltä...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Philipsit ei toki samasta asiasta kärsi koska harjaspää on kiinteä, eikä siinä ole aukkoja jotka moskaa keräävät kuten Brauneissa, joissa pitää olla aukkoja sitä harjan mekanismia varten ja siitä johtuvaa vedenpoistotarvetta varten.

Itselläni ei Braunissakaan varsinaisesti ole ollut tuota ongelmaa koska huuhtelin sen aina todella huolellisesti käytön jälkeen ja "ravistin" pahimmat vedet/jämät pois. Koskaan ei ollut oman harjan alla mitään lammikkoa tai varsi täynnä valuvaa moskaa. Muutamilla muilla ihmisillä kyllä nähnyt sen näköisiä Brauneja että en itse uskaltaisi enää suuhun laittaa. Siinä vaiheessa kun harjaspään aukosta valuu jotain mustaa visvaa käytön jälkeen niin harja tuo varmaan enemmän bakteereja suuhun kuin poistaa sieltä...
Lidlin vanhempi sähköhammasharjavariantti (joka käyttää Oral-B:n harjatyyppiä) ainakin on myös melkoinen moskamagneetti, eli käytännössä se pitää huuhdella juoksevan veden alla joka ikinen hammaspesukerta, ja asetan sen + harjat myös aina vaakatasoon lavuaarille kuivumaan, jottei se moska kerry sinne alaosaan. Lataustelineen hammasharjateline on tuon takia täysin käyttökelvoton.

Hyvin on silti toiminut monta vuotta, pesee 6-0 minkä tahansa tavallisen hammasharjan, sen kummempaa hifistelytarkoitusta tuolla ei ole minulle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Itselläni ei Braunissakaan varsinaisesti ole ollut tuota ongelmaa koska huuhtelin sen aina todella huolellisesti käytön jälkeen ja "ravistin" pahimmat vedet/jämät pois. Koskaan ei ollut oman harjan alla mitään lammikkoa tai varsi täynnä valuvaa moskaa. Muutamilla muilla ihmisillä kyllä nähnyt sen näköisiä Brauneja että en itse uskaltaisi enää suuhun laittaa. Siinä vaiheessa kun harjaspään aukosta valuu jotain mustaa visvaa käytön jälkeen niin harja tuo varmaan enemmän bakteereja suuhun kuin poistaa sieltä...
Joo, toi biohazard-Braun on aika yleinen näky kylppäreissä :). Se vaatii tosiaan aika väkivaltaisen ravistuksen että vesi tulee pois sieltä harjasten välistä ja harjan mekanismista, onnistuu kyllä mutta jos sen jättää tekemättä niin aika inhottavalta se kohta näyttää. Se 3D-harjaspää ei varmaan myöskään auta asiaa, vaikka se onkin ihan pätevä hammasväleissä niin se on myös pätevä piilottaan kaikkea skeidaa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Uusimman Kuluttaja-lehden sähköhammasharjavertailun tulokset:

Jos katsotaan pelkkää puhdistustehoa, lähes kaikki testin harjat takaavat yhtä puhtaat hampaat kuin testivoittajat. Vain kaksi sähköhammasharjaa puhdistaa muita heikommin: Philipsin uutuus Sonicare DiamondClean 9000 ja Silk'n -merkin Sonic Smile. DiamondClean 9000:n tulos on sinänsä ihan hyvä, mutta ei erinomainen, kuten testin enemmistöllä.


1604559759227.png

1604559780167.png

1604559802724.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Kannatti kyllä ostaa sähköhammasharja ihan suuhygienistin suosituksesta, aika iso ero on perinteiseen hammasharjaan, vaikka nyt ihan perus Oral-B harjan ostinkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Uusimman Kuluttaja-lehden sähköhammasharjavertailun tulokset:

Jos katsotaan pelkkää puhdistustehoa, lähes kaikki testin harjat takaavat yhtä puhtaat hampaat kuin testivoittajat. Vain kaksi sähköhammasharjaa puhdistaa muita heikommin: Philipsin uutuus Sonicare DiamondClean 9000 ja Silk'n -merkin Sonic Smile. DiamondClean 9000:n tulos on sinänsä ihan hyvä, mutta ei erinomainen, kuten testin enemmistöllä.



Jännä kun ei ole yksikään Jordan päässyt mukaan. Olisihan myös Lidlin harja ollut mielenkiintoinen vaikkei jatkuvasti olekaan myynnissä.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Jännä kun ei ole yksikään Jordan päässyt mukaan. Olisihan myös Lidlin harja ollut mielenkiintoinen vaikkei jatkuvasti olekaan myynnissä.
Käytännössähän tuon anti on, että lähes kaikki sähköhammasharjat on tulokseltaan about yhtä hyviä, ja valinta kannattaa siten tehdä muiden preferenssien kautta.

Btw. Ostin viimeksi tuon Oral-B yhteensopivan Lidlin uuden mallin paketin.
Verrokkina Oralin Pro 2900 Cross Actioniin tämä Lidliläinen tuntuu tehokkaammalta/pyörimisnopeus suuremmalta, mutta harjasosan harjakset on hieman pehmeämmät.
Vaimo jatkaa Oralilla, mutta otti Lidlin harjan käyttöön siihen, kun sopivat.

Itse tosiaan akun väsyneisyyden takia vaihdoin jo Lidlin runkoon+harjaan silloin aikaisemmin, eli kokemusta on kertynyt vajaat pari kuukautta.

Pitää vielä käydä hakemassa noita liiterin harjapäitä pari pakettia varastoon, kun hyviksi ja halvoiksi osoittautuivat. Hyvä ja halpa on sen verran harvinainen yhdistelmä tässä maailmassa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Milloinkahan Greta tai muut viherterroristit nostaa mekkalan kun hammasharjoihin ei saa akkua vaihdettua näppärästi? Hirveät kasat jätettä tulee näistä. Olis taas 5v vanhat lippulaivat vaihdon tarpeessa ku akku ei kestä, eikä kiinnosta itse käydä juottamaan sähkölaitteita.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Kyllä sen aika näppärästi saa vaihdettua. Tietysti jos ei kolvi pysy kädessä sen kahden johdon juottamisen vertaa niin sitten voi olla hankalaa.
Se onko joku mahdollista on tietty aina kovin subjektiivista, mutta yleisellä tasolla mikään juottamista vaativa ei tarkoita ”käyttäjän vaihdettavissa”.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
81
Mielenkiintoisia nuo testit.

Outoa kyllä Philips Sonicaren kohtalo niissä.

Itse tuossa vuosi sitten kävin poistamassa hammaskivet ja värjäymät.
Töissä tulee poltettua ja kahvia juotua niin oli ikävää värjäymää jo päässyt tulemaan.

Jostain sain päähäni että perhana, nyt vaihdan Oral-b:n Philipsiin ja katsotaan mikä on mikä.

Nyt vuoden päästä värjäymä ei ole yrittänyt tulla takaisin, eikä Hammaskivestä ole pientä vilaustakaan.
Tottahan toki voi olla etttä vuosi ei vielä välttämättä ole niin pitkä aika noiden kertymiseen.

Pakko silti sanoa että Philips on toistaiseksi tehnyt minusta käännynnäisen.

Oral-b:t on aina ollut siinä hintahaitarin keskeltä, ei halvimpia muttei niitä kalleimpia.
Tiedä sitten olisiko kaikkein kallein oral-b pitänyt Hammaskivet ja värjäymät myös poissa.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 128
Mulla alkaa kymmenen vuotta vanha Oral-B halpamalli kulua puhki. Täytynee ostaa uus.

Akkukin on aikojen saatossa heikentynyt mutta edelleen menee pari harjausta latauksen jälkeen mutta yritän pitää jatkuvasti laturissa. Lähinnä pointtina se että kyllä nuo vanhat NiMH akutkin käyttöä kestävät.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Mitens nuo oral b 2900 pro ja 890 pro käytännössä eroaa toisistaan onko jompikumpi toista parempi? Saman hintaluokan vehkeitä joissa toisessa näyttäisi olevan 2 ohjelmaa ja nopeampi pyörimisnopeus kun toisessa 6 ohjelmaa ja hitaampi pyörimisnopeus? Oliko jollain näistä mahdollisesti parempaa tietoa tahi kokemusta? Olisi siis tarkoitus päivittää sähköhammasharjat noista vanhoista oral b 15e halpiksista jotka on toki toimineet ihan hyvin +10 vuotta.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Kävin Motonetin outletistä hakemassa oman kaupungin viimeisen Oral-B Genius 8000 -sähköhammasharjan puolihintaan, maksoi 64,50 €. Muutaman kaupungin myymälöissä vielä näyttää näitä löytyvän.

Oman halpis-Oralin akku veti viimeisiään, ja tämän tarjouksen satuin huomaamaan. En tiedä, onko tällaisen harjan hankkimisessa mitään järkeä, kun samalla hinnalla olisi saanut ihan hyvälaatuiset tuplaharjat, mutta tuotteen nimessä sana "äly" saa helposti lompakon avautumaan - ja vielä termi "nero" lisähuokuttimena:confused2: Tämä voi toisaalta olla omankin älyn ja nerouden puutetta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Se onko joku mahdollista on tietty aina kovin subjektiivista, mutta yleisellä tasolla mikään juottamista vaativa ei tarkoita ”käyttäjän vaihdettavissa”.
Totta. Toisaalta ne, joilla tulee edes mieleen vaihtaa hammasharjaan uusi akku, taitavat usein olla myös niitä, jotka osaavat tehdä juotostöitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 489
Viestejä
4 164 022
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom