Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 083
Ja sitten Helenitä soitettiin ja nyt sain asiakkaana pysymällä 0€/kk 3,99€/kWh.

Lumme Energia onkin näköjään hankala tapaus kun eivät hyväksy peruutuksia muuta kuin suoraan asiakkaalta itseltään + ehdoissa on epämääräisiä lisämaksuja peruutuksista. Pitäisi kuitenkin varmaan mennä ilmaiseksi kun vasta 7pv siitä kun pistin tilauksen ja oli alkamassa vasta lokakuussa muutenkin?
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ja sitten Helenitä soitettiin ja nyt sain asiakkaana pysymällä 0€/kk 3,99€/kWh.

Lumme Energia onkin näköjään hankala tapaus kun eivät hyväksy peruutuksia muuta kuin suoraan asiakkaalta itseltään + ehdoissa on epämääräisiä lisämaksuja peruutuksista. Pitäisi kuitenkin varmaan mennä ilmaiseksi kun vasta 7pv siitä kun pistin tilauksen ja oli alkamassa vasta lokakuussa muutenkin?
Kyllä. Etämyynnin 14 päivää on voimassa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 456
Zmartan kautta tyrkkää Loisteen tarjousta 3.88 snt/kWh alle puolentoista tonnin vuosikulutuksella ja 6kk kiinteähintaisella sopimuksella. Kiinteästä kuukausimaksusta ei puhuta mitään, mutta olettaisin sen olevan hintajärjestyksenkin vuoksi 0 euroa. Onko kellään kokemusta Zmartan kautta tehdyistä sopimuksista?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
789
Pitääkin kokeilla siirtää Heleniltä Lumpeeseen jos saisi winback 0 & 3,99 joka olisi varmaankin selvästi halvin omalla 1692 kWh/v kulutuksella ... juuri pyörittelin numeroita kun syyskuun lopussa loppuu se Helenin 2v silloin-hyvä tarjous
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Tuli kanssa otettua Lummelta toi 12kk sähkötarjous 4,38 senttiä/kWh ja 0€/kk perusmaksu. Saa nähdä tuleeko Heleniltä mitään vastatarjousta, nykyinen liittymä loppuu 3.10. ja se oli melko kallis 5,8 senttiä/kWh.
Tuli melkoisen surkea winback tarjous sähköpostitse Heleniltä:
Tarjoamme sinulle nyt uutta, kahden vuoden määräaikaista sopimusta edulliseen hintaan: energiamaksu: 4.45 c/kWh, perusmaksu: 3.00 €/kk. Jos et halua uusia määräaikaista sopimusta, se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen hinnat: energiamaksu: 6.99 c/kWh, perusmaksu: 3.84 €/kk.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
Nuo sähköpostitarjoukset on automaattisia tarjouksia jotka tulee muutamaa kuukautta ennen kuin nykyinen sopimus loppuu, eivät mitään erillisia winbackeja.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 699
Itsellä kans sähkösopimus Helenillä katkolla kohta (vanha nykyinen sopimus 4,98c/kWh 0€/kk) soitin Helenille ja kysyin että pystyttekö tarjoo parempaa diiliä niin sieltä tuli 21kk 4,44c/kWh 0€/kk oli helppo hyväksyä ja homma jatkuu Helenillä. Hieman erikoinen sopimuksen pituus kyl.
 

Sid

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
87
Lumolla on omilla sivuillaan 12 kk määräikainen kk-maksuttomana hintaan 4,20 c/kWh.


Tässä oli jo tottunut, että kilpailuttaja.fi kautta saisi parhaat tarjoukset (pl. winback).
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
670
Oliko tämä Lumo luotettava firma?
Riippuu varmaan paljon vastaajasta. Itse kun olin uutta sähkösopparia tässä metsästämässä muuton lähestyessä niin Lumo Energia oli toki edullisimpia vaihtoehtoja, mutta ihan jo Google-arvostelut laittoi herätyskellot soimaan -> yhden ja kahden tähden arvosteluissa melko kattavat perusteet mukana kun taas viiden tähden arvosteluja jätetty neljä kuukautta sitten äkkiseltään laskettuna 22 kpl ja näissä kaikissa esiintyy kaksi samaa tekijää -> arvostelijoilla vain yksi arvostelu (tämä Lumo) ja arvosteluissa mainitaan aina asiakaspalvelija nimeltään ja kuinka hyvää asiakaspalvelua tältä sai. Jos nuo eivät ole maksettu arvosteluja niin syön hattuni. Alla pieni otanta, jos ei pysty itse nyt googlettaa:

lumo.PNG

Jatkoin siis Helenillä asiakkuuttani vaikka sähkö hieman kalliimpaa oli. Itse laitan luotettavuuden ja mielenrauhan mm. laskujen osalta hinnan edelle :)
 

Sid

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
87
Olin Lumon asiakkaana yhteensä 8,5 kk, ensin 6 kk määris ja sitten toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen halvat kuukaudet. Ei valittamista.

Jos sopimus on määräaikainen, kiinteähintainen ja jälkikäteen laskutettava, niin mikä siinä voisi mennä vikaan?
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
26
Riippuu varmaan paljon vastaajasta. Itse kun olin uutta sähkösopparia tässä metsästämässä muuton lähestyessä niin Lumo Energia oli toki edullisimpia vaihtoehtoja, mutta ihan jo Google-arvostelut laittoi herätyskellot soimaan -> yhden ja kahden tähden arvosteluissa melko kattavat perusteet mukana kun taas viiden tähden arvosteluja jätetty neljä kuukautta sitten äkkiseltään laskettuna 22 kpl ja näissä kaikissa esiintyy kaksi samaa tekijää -> arvostelijoilla vain yksi arvostelu (tämä Lumo) ja arvosteluissa mainitaan aina asiakaspalvelija nimeltään ja kuinka hyvää asiakaspalvelua tältä sai. Jos nuo eivät ole maksettu arvosteluja niin syön hattuni. Alla pieni otanta, jos ei pysty itse nyt googlettaa:

Jatkoin siis Helenillä asiakkuuttani vaikka sähkö hieman kalliimpaa oli. Itse laitan luotettavuuden ja mielenrauhan mm. laskujen osalta hinnan edelle :)
Itse asiassa luin ihan samaa Lumosta, eli jos on ns. "markkinahintaiset" sähköt, niin hinta ilmeisesti nousee aika nopeasti tarjouksen jälkeen, mutta toisaalta sekin on mainittu, että muuttuva hinta. Toinen juttu mainittu oli se, että asiakaspalvelu on olematon, josta ei saa mitään irti - ei varmaan kannata 20e hintaeron takia ottaa.

Ja Heleniltä ihan oma kokemus: muuton aikana Helsingin sisällä eivät ole lopettaneet vanhan osoitteen sopimusta, ja jouduin 1kk maksamaan toisen ihmisen sähköt! Kun tämä paljastui, eivät suostuneet edes korjaamaan mitään tyylillä "oma vika". Eli tässäkin "hieno" palvelu, kun vaihtoehtoja ei ole sähkönsiirrossa :/
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Riippuu varmaan paljon vastaajasta. Itse kun olin uutta sähkösopparia tässä metsästämässä muuton lähestyessä niin Lumo Energia oli toki edullisimpia vaihtoehtoja, mutta ihan jo Google-arvostelut laittoi herätyskellot soimaan -> yhden ja kahden tähden arvosteluissa melko kattavat perusteet mukana kun taas viiden tähden arvosteluja jätetty neljä kuukautta sitten äkkiseltään laskettuna 22 kpl ja näissä kaikissa esiintyy kaksi samaa tekijää -> arvostelijoilla vain yksi arvostelu (tämä Lumo) ja arvosteluissa mainitaan aina asiakaspalvelija nimeltään ja kuinka hyvää asiakaspalvelua tältä sai. Jos nuo eivät ole maksettu arvosteluja niin syön hattuni. Alla pieni otanta, jos ei pysty itse nyt googlettaa:



Jatkoin siis Helenillä asiakkuuttani vaikka sähkö hieman kalliimpaa oli. Itse laitan luotettavuuden ja mielenrauhan mm. laskujen osalta hinnan edelle :)
On kyllä aika selkeästi maksettuja arvosteluita. Minulla ei ainakaan ole ikinä mitään muistikuvia minkä nimisen aspan kanssa olen puhelimessa asioinut, puhumattakaan että alkaisin sitä erikseen mainitsemaan yrityksen arvostelussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 347
Jos sopimus on määräaikainen, kiinteähintainen ja jälkikäteen laskutettava, niin mikä siinä voisi mennä vikaan?
Ööö, kaikki? Eihän se sopimus itsessään kerro ettei firma perseile mitään. Toki voit voittaa keissit jos jotain tapahtuu ja viet asiat johonkin instanssiin ratkottavaksi mutta onko se sitten vaivan/ajan/rahan arvoista? :)

Toinen juttu mainittu oli se, että asiakaspalvelu on olematon, josta ei saa mitään irti - ei varmaan kannata 20e hintaeron takia ottaa.
Tämä on kanssa hyvä pointti, jos asioita firman kanssa on vaikea hoitaa niin siihen yleensä uppoaa ne säästöt mitä teit vähän halvemmalla sopparilla. Tosin, ainakin tällä hetkellä, Helenin sähköinen asiakaspalvelu on sellaista, että joka viidenteen sähköpostiin saa vastauksen. :(
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Olin Lumon asiakkaana yhteensä 8,5 kk, ensin 6 kk määris ja sitten toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen halvat kuukaudet. Ei valittamista.

Jos sopimus on määräaikainen, kiinteähintainen ja jälkikäteen laskutettava, niin mikä siinä voisi mennä vikaan?
Voi joutua käyttämään tunteja aikaa siihen, että taistelee Lumon kanssa, jotta määräaikainen, kiinteähintainen ja väärin laskutettu toimitus saadaan menemään oikein. Ja koko ajan on pieni pelko siitä, että muutaman euron säästö meneekin satasien tappiolle, kun ei huomannut jotakin pienestä präntistä.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Onko jengi ton kilpailuttaja.fin kautta tehnyt soppareita tulevaisuuteen? Kauanko on kestänyt varsinaisen sopimusvahvistuksen saamisessa sähköyhtiöltä?
Tein kaks viikkoa sitten sieltä Helenille syyskuussa alkavan sopparin, johon tuli heti vastaus, mutta varsinaista sopimusvahvistusta ei oo vielä tullut. Onko siis normaalia että kestää?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
725
Itsellä kesti vajaan kolme viikkoa, mutta tuohan on kiinni siitä sähkönmyyjästä. Eli kilpailuttaja.fi lähetti sähköpostivahvistuksen ja sitten Vaasan sähkö paperisen sopimuksen noin kolmessa viikossa. Vaasan sähkölle pitää antaa tuosta positiivista mainintaa, paperin pohjalta nimittäin onnistui e-laskun tilaus suoraan. Yleensä kaikki tiedot löytyy vasta ensimmäisestä paperilaskusta, mikä on vähän typerää.

Kaveri otti Vattenfallilta, sieltä tuli sähköpostilla se sopimuskin heti samantien.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 456
Tuo ois kyllä kova tarjous, jos voisi laittaa sähköt tulemaan viimeistään 1.9. Valitettavasti omalla kohdalla voi laittaa tulemaan vasta 1.10.

 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
4,44c/kWh 0€/kuukausimaksu - Helen - kai tuo paras on mitä viimeaikoina on ollut, parin vuoden sopparilla.

Kilpailutuksia tehnyt, tosin en tiedä "kannatteeko" nyt odotella vielä syksymmälle (edellinen soppari loppuu 30.9.2020) - vai vetäisikö Helenin kanssa jatkot tähän.

Kulutus nätisti about 5k vuodessa rivarissa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 873
4,44c/kWh 0€/kuukausimaksu - Helen - kai tuo paras on mitä viimeaikoina on ollut, parin vuoden sopparilla.

Kilpailutuksia tehnyt, tosin en tiedä "kannatteeko" nyt odotella vielä syksymmälle (edellinen soppari loppuu 30.9.2020) - vai vetäisikö Helenin kanssa jatkot tähän.

Kulutus nätisti about 5k vuodessa rivarissa.
Aika vastaava tilanne kokonaisuutena itsellä päivämääriä myöden ja tuolla hintaa voisi vaikka ajatella jatkaa. Soittelitko vai netistäkö tuo hinta? Se normaali "sopparisi päättyy, jatka tästä" kun ei pelkästään perusmaksunsa vuoksi kiinnosta pätkääkään. Keväällä jo odottelin mutta sitä ei olisi kannattanut tehdä. On vähän niin ja näin, onko järkevää katsoa vielä vähän vai suosiolla vaan uusi soppari. Alle neljän tuskin ollaan menossa joten eipä se ero iso kyllä pienemmällä kulutuksella ole jos vähän hinta elää.

Tosin jos ei jaksa tuota puupuolta hoitaa kuntoon niin kyllähän se kulutus on sen 10k, muuten samaa luokkaa tai vähän enemmän kuin tuo omasi.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Aika vastaava tilanne kokonaisuutena itsellä päivämääriä myöden ja tuolla hintaa voisi vaikka ajatella jatkaa. Soittelitko vai netistäkö tuo hinta? Se normaali "sopparisi päättyy, jatka tästä" kun ei pelkästään perusmaksunsa vuoksi kiinnosta pätkääkään. Keväällä jo odottelin mutta sitä ei olisi kannattanut tehdä. On vähän niin ja näin, onko järkevää katsoa vielä vähän vai suosiolla vaan uusi soppari. Alle neljän tuskin ollaan menossa joten eipä se ero iso kyllä pienemmällä kulutuksella ole jos vähän hinta elää.

Tosin jos ei jaksa tuota puupuolta hoitaa kuntoon niin kyllähän se kulutus on sen 10k, muuten samaa luokkaa tai vähän enemmän kuin tuo omasi.
Antoivat erillistarjouksena kun kysyin, mutta sama tarjous tuli netin kilpailutuksen kautta vastaan myös. Kyllähän toi nyt helppoutena houkuttaisi ja soppari jatkuisi saman firman kanssa kuin aiemmin. Epäilen kans että hirveänä rahallisesti eroa tässä nyt tekee, varmaan voisi nyt vkl aikana tuon hyväksyä jos ei muuta tule.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 873
Antoivat erillistarjouksena kun kysyin, mutta sama tarjous tuli netin kilpailutuksen kautta vastaan myös. Kyllähän toi nyt helppoutena houkuttaisi ja soppari jatkuisi saman firman kanssa kuin aiemmin. Epäilen kans että hirveänä rahallisesti eroa tässä nyt tekee, varmaan voisi nyt vkl aikana tuon hyväksyä jos ei muuta tule.
Soittaa olen ajatellut myös itse mutta työkiireiltä ei oikein ole ollut aikaa. Nyt päättymässä olevan nappasin myös soittamalla. Oli tosin joku täällä mainittu tarjous mutta voimassaolo oli jo päättynyt. Venuivat silti siihen.
Jos samassa pysyy, säilyy myös kulutuksen seuranta. Ei paljoa tule katseltua mutta toisaalta pieni lisäkulu siitä ei varsinaisesti harmita. Itseä kun ei verkkoyhtiön tarjoama viehätä ollenkaan.

Ja helppous painaa myös itsellä. Teoriassa vaihto on helppo mutta käytännössä ovat kerran sotkeneet omalta kohdaltani asioita huolella ja selvittely otti aikaa ja aiheutti kulujakin. Jäin siis sähkön osalta sekoilun vuoksi sopimuksettomaan tilaan ja käytännössä vahingossa huomasin asian. Eli koitin siis uuden yhtiön seurantaan kirjautua mutta asiakkuutta ei ollutkaan. Eikä ollut enää vanhassakaan.
 

Sid

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
87
Voi joutua käyttämään tunteja aikaa siihen, että taistelee Lumon kanssa, jotta määräaikainen, kiinteähintainen ja väärin laskutettu toimitus saadaan menemään oikein. Ja koko ajan on pieni pelko siitä, että muutaman euron säästö meneekin satasien tappiolle, kun ei huomannut jotakin pienestä präntistä.
No se on ihan totta, että säästö ei ole silloin vaivan arvoinen. Onko tässä ketjussa ketään, jolla olisi ollut Lumon kanssa ongelmia? Googlettelin aikoinaan itsekin asiakaskokemuksia ennen sopparia ja silloin sai kyllä kuvan, että suomi24-ketjun vatipäät olivat ottaneet Lumo Markka -tuotteen, jossa energian hinta oli alussa 30% alle muun markkinan edullisimpien tarjousten ja sitten kun hinta tokan laskun jälkeen nousi (okei, lähes tuplaantui), tuli se joillekin yllätyksenä. Osa oli vielä jättänyt ilmoituksen hinnan noususta lukematta ja tilanne valkeni vasta kolmannella laskulla. Sitten keskustelupalstalle haukkumaan firma kusettajaksi. :facepalm:

Mulla ei ole mitään kytköksiä Lumoon, mutta huomasin vain tuon edukkaan hinnan, kun haettiin tyttärelle sopparia uuteen kämppään. Voin tulla perumaan sanani, jos ongelmia tulee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
No se on ihan totta, että säästö ei ole silloin vaivan arvoinen. Onko tässä ketjussa ketään, jolla olisi ollut Lumon kanssa ongelmia? Googlettelin aikoinaan itsekin asiakaskokemuksia ennen sopparia ja silloin sai kyllä kuvan, että suomi24-ketjun vatipäät olivat ottaneet Lumo Markka -tuotteen, jossa energian hinta oli alussa 30% alle muun markkinan edullisimpien tarjousten ja sitten kun hinta tokan laskun jälkeen nousi (okei, lähes tuplaantui), tuli se joillekin yllätyksenä. Osa oli vielä jättänyt ilmoituksen hinnan noususta lukematta ja tilanne valkeni vasta kolmannella laskulla. Sitten keskustelupalstalle haukkumaan firma kusettajaksi. :facepalm:

Mulla ei ole mitään kytköksiä Lumoon, mutta huomasin vain tuon edukkaan hinnan, kun haettiin tyttärelle sopparia uuteen kämppään. Voin tulla perumaan sanani, jos ongelmia tulee.
Itsekin näemmä laitoit pyytämäsi huonot kokemukset siitä, että ei ole kerrottu tarpeeksi selkeästi, minkälaista markkinointikalastelua kyseinen yritys harrastaa. Jättäisin yhtiön tuotteet ostamatta.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 125
Olin kaupassa ja siellä oli helen myyjät. Itellä soppari loppuu helenin kanssa ensivuonna ja se maksaa 5.29kwh ja 3e kk. Kuuntelin nyt mitä niillä oli tarjota ja tarjos 4.44kwh hintaa ja 0e kk . Hämmästys oli suuri kun ne sanoi että kyllä ne sen vanhan sopimuksen voi poikkasta ja laittaa uuden uudella hinnalla.. näköjään määräaikaisenkin voi päivittää
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
490
Helen sopimus katkolla parin kuun päästä, tarjosivat jatkoa 4,45 c/kWh + 3€ /kk.
Vaihdoin Lumme energialle 4,38 c/kWh + 0€ /kk.

Noh, Helenin täti soitti ja tarjosi 3,99 c/kWh + 0€ /kk. Jatketaan tällä 12 kk. Pieni kolmio Helsingissä eli pieni kulutus.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Helen sopimus katkolla parin kuun päästä, tarjosivat jatkoa 4,45 c/kWh + 3€ /kk.
Vaihdoin Lumme energialle 4,38 c/kWh + 0€ /kk.

Noh, Helenin täti soitti ja tarjosi 3,99 c/kWh + 0€ /kk. Jatketaan tällä 12 kk. Pieni kolmio Helsingissä eli pieni kulutus.
Itselle Helen ei ole soitellut, tuli viime viikolla jo vahvistuskirja Lummeen sopimuksesta.
 
Liittynyt
25.07.2020
Viestejä
5
Mulla on tapana tehdä sähkön kilpailutus parin vuoden välein kun määräaikainen sähkösopimus umpeutuu. Hinnat harvemmin tulee halvemmiksi kun soppari päättyy. Harmi kun sähkön siirtoa ei voi kilpailuttaa. Olen käyttänyt monia eri palveluita, viimeksi muistaakseni kilpailutin sähkön helppohinta kilpailutus palvelun kautta: Sähkön kilpailutus 2020 - Halvin sähkön hinta minuutissa - Helppohinta.fi
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Mulla on tapana tehdä sähkön kilpailutus parin vuoden välein kun määräaikainen sähkösopimus umpeutuu. Hinnat harvemmin tulee halvemmiksi kun soppari päättyy. Harmi kun sähkön siirtoa ei voi kilpailuttaa. Olen käyttänyt monia eri palveluita, viimeksi muistaakseni kilpailutin sähkön helppohinta kilpailutus palvelun kautta: Sähkön kilpailutus 2020 - Halvin sähkön hinta minuutissa - Helppohinta.fi
Onko sulla itselläsi jotain tekemistä tuon palvelun kanssa? Ihan mainospuheelta kuulostaa.

Eihän tuossa palvelussa ole edes mitään järkeä, kun ainut mitä tarjoaa on nordic green energy ja sekin kalliilla hinnalla ja tuosta firmasta mitään muutenkaan kannata ostaa.
 
Liittynyt
25.07.2020
Viestejä
5
Onko sulla itselläsi jotain tekemistä tuon palvelun kanssa? Ihan mainospuheelta kuulostaa.

Eihän tuossa palvelussa ole edes mitään järkeä, kun ainut mitä tarjoaa on nordic green energy ja sekin kalliilla hinnalla ja tuosta firmasta mitään muutenkaan kannata ostaa.
En ole kyseistä palvelua käyttänyt kuin vuosi sitten viimeksi. Kuten sanoin että kilpailutan sopparin aina kun edellinen soppari päättyy. Luulen sen olevan ihan järkevää. Olen käyttänyt myös Kilpailuttajaa ja juuri nyt tuon Helppohinnan hinnat eivät kyllä näytä kovin halvoilta. Viimeksi siellä oli ihan hyvät hinnat. Silloin otin sähkösopimuksen Loisteelta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Mulla on tapana tehdä sähkön kilpailutus parin vuoden välein kun määräaikainen sähkösopimus umpeutuu. Hinnat harvemmin tulee halvemmiksi kun soppari päättyy. Harmi kun sähkön siirtoa ei voi kilpailuttaa. Olen käyttänyt monia eri palveluita, viimeksi muistaakseni kilpailutin sähkön helppohinta kilpailutus palvelun kautta: Sähkön kilpailutus 2020 - Halvin sähkön hinta minuutissa - Helppohinta.fi

Suosittelen jatkossa käyttämään tätä. Saat parempia tarjouksia ja enemmän valinnanvaraa. Pääset myös säätämään arvioidun kulutuksen oikeaksi. Tuolla ehdottamallasi palvelulla en saanut laitettua vuosikulutusarviota lähellekään oikeaksi ja ainoa tarjottu sopimus oli 24 kk määräaikainen 5,89 snt/kWh + 1,50 €/kk ylihinnalla. Muutenkin vaikutti aika bugiselta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
827
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Ihan täyttä cusetusmoa on se palvelu, tarjoaa yhden vaihtoehdon, joka on noin 300% kalliimpi kuin esimerkiksi oma nykyinen sopimukseni (kesäkuu 2,2 senttiä/kWh + 2,52 e). Taitaa olla vaan yhden toimijan oma mainoskampanja tuo?
Joo aika syvältä tuo helppohinta sivusto. ei jatkoon
Samaa mieltä, mutten halunnut sanoa sitä ääneen. Siksi poistin omasta lainauksestani myös linkin kyseiseen sivustoon.
Sähkösopparin ja kilpailutussivuston tarjoajien toimipisteet muuten majailee samassa kaupungissa länsirannikolla, sattumaako :hmm:
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
805
Onhan tuolla ihan selvä kytky tiettyihin sähköyhtiöihin. Näkyvät sivuston lopussa.
kytky.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 856
Itselleni Helen laski sähkön hintaa ihan oma-aloitteisesti kun soittelin että sopimus on päättymässä, sain kahden vuoden sopimuksen:
CO2-vapaa kiinteähintainen perusmaksu 0,00 e/kk 12.06.2020-31.03.2022 energia 4,38 c/kWh 12.06.2020-31.03.2022. Ihan tyytyväinen olen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
No se on ihan totta, että säästö ei ole silloin vaivan arvoinen. Onko tässä ketjussa ketään, jolla olisi ollut Lumon kanssa ongelmia? Googlettelin aikoinaan itsekin asiakaskokemuksia ennen sopparia ja silloin sai kyllä kuvan, että suomi24-ketjun vatipäät olivat ottaneet Lumo Markka -tuotteen, jossa energian hinta oli alussa 30% alle muun markkinan edullisimpien tarjousten ja sitten kun hinta tokan laskun jälkeen nousi (okei, lähes tuplaantui), tuli se joillekin yllätyksenä. Osa oli vielä jättänyt ilmoituksen hinnan noususta lukematta ja tilanne valkeni vasta kolmannella laskulla. Sitten keskustelupalstalle haukkumaan firma kusettajaksi. :facepalm:

Mulla ei ole mitään kytköksiä Lumoon, mutta huomasin vain tuon edukkaan hinnan, kun haettiin tyttärelle sopparia uuteen kämppään. Voin tulla perumaan sanani, jos ongelmia tulee.
Saitkin jo sen vastauksen jonka täältä voi saada, hatusta vedetty luulo että kaikki ei-verkkoyhtiöt ovat kusettajia.
Kuluttajabisneksessä kovimpaan huutaa yleensä ne, jotka eivät sopimuksiaan lue. Ja täälläkin fiksut tekkiläiset luulee automaattisesti yhden tähden arvosteluja harkituiksi ja perustelluiksi, kun taas hyvät arvostelut ovat 100% maksettuja :rolleyes:
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 090
Saitkin jo sen vastauksen jonka täältä voi saada, hatusta vedetty luulo että kaikki ei-verkkoyhtiöt ovat kusettajia.
Kuluttajabisneksessä kovimpaan huutaa yleensä ne, jotka eivät sopimuksiaan lue. Ja täälläkin fiksut tekkiläiset luulee automaattisesti yhden tähden arvosteluja harkituiksi ja perustelluiksi, kun taas hyvät arvostelut ovat 100% maksettuja :rolleyes:
Lumo voi olla myös jo parantanut tapansa, sillä sehän on nykyisin amerikkalaisen pääomasijoitusyhtiön omistuksessa, eikä enää näiden perustajaketkujen, joilla on jo ihan uudet firmat menossa.
Kun lukee sopimuksen tarkkaan, niin voi melkein minkä tahansa firman kanssa tehdä sopparin. Jos kuluttajaaa kusetetaan, se tehdään nimenomaan sopimusehdoilla. Ja silloin yleensä siihen on kolme tapaa.
- Ehtoihin piilotettu kuluttajalle kallis hinnanmuutosmekanismi.
- Arviolaskutus (joka sitten ammutaan yli), jolla tehdään hetkellisesti kassaan rahaa. Mutta joka lopulta toki tasataan, eli tämä ei oikeastaan ole muuta kuin koroton laina.
- Siirtohinnan laskutusvaltuutus. Sama juttu, on ainoastaan koroton laina, sillä myyjä joutuu välittämään sen kuitenkin siirtoyhtiölle.

Eräs sankari ja kaikki hänen sähkönmyyntiyhtiönsä on yli vuosikymmenen verran harjoittanut näitä kaikkia. Ilmeisesti kuitenkin ollut siinä mielessä hyvä bisnes, että on pystynyt näin toimimaan ja myymään yhtiönsä eteenpäin ilman, että olisi tehnyt kovin montaa konkurssia. Googlaamalla tai ketjua lukemalla löytyy lisätietoa sitten kyllä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Lumo voi olla myös jo parantanut tapansa, sillä sehän on nykyisin amerikkalaisen pääomasijoitusyhtiön omistuksessa, eikä enää näiden perustajaketkujen, joilla on jo ihan uudet firmat menossa.

...
Eräs sankari ja kaikki hänen sähkönmyyntiyhtiönsä on yli vuosikymmenen verran harjoittanut näitä kaikkia. Ilmeisesti kuitenkin ollut siinä mielessä hyvä bisnes, että on pystynyt näin toimimaan ja myymään yhtiönsä eteenpäin ilman, että olisi tehnyt kovin montaa konkurssia. Googlaamalla tai ketjua lukemalla löytyy lisätietoa sitten kyllä.
Tässä hyvä esimerkki foorumitietäjyydestä, Lumon perustajissa ei ole viittamiasi ketkuja ollutkaan koskaan taustalla. Täälläkin siitä vain toistuvasti huudellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 090
Tässä hyvä esimerkki foorumitietäjyydestä, Lumon perustajissa ei ole viittamiasi ketkuja ollutkaan koskaan taustalla. Täälläkin siitä vain toistuvasti huudellaan.
No jaa. Voihan se olla, että mainostoimiston pyörittämisestä voi hypätä äärimmäisen kilpailulle energia-alalle ilmankin, että olisi taustalla kokenutta toimijaa... vai voiko.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
No jaa. Voihan se olla, että mainostoimiston pyörittämisestä voi hypätä äärimmäisen kilpailulle energia-alalle ilmankin, että olisi taustalla kokenutta toimijaa... vai voiko.
Niin ehkä ne kaksi muuta, alalla toiminutta henkilöä, pyysivät toimitusjohtajaksi kokeneemman yrittäjän.
Varmaan hieman kaivelemalla löydät kuka on ollut mitäkin firmaa pyörittämässä, ettei tarvitse enempää mutuilla. Ylempi virke on toki minultakin mutuilua.

Lisättäköön tässä vaiheessa, etten ole Lumolla töissä, enkä ole koskaan ollut.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Kertokaa nyt ihmeessä jos noissa lumoenergian sopimusehdoissa nykyään on jotain sellaista minkä vuoksi sopimusta sinne ei kannata tehdä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Kertokaa nyt ihmeessä jos noissa lumoenergian sopimusehdoissa nykyään on jotain sellaista minkä vuoksi sopimusta sinne ei kannata tehdä?
Ihan historian pohjalta kannattaa jättää firma huomiotta. Tämä pätee etenkin nykyhetkeen ja tulevaan.
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
124
Itse tein Lumon kanssa 12kk määräaikaisen sopimuksen ja ehdoissa lukee selkeästi, että hinta ei voi muuttua määräaikaisuuden aikana. Vai enkö osaa lukea rivienvälistä. Liitteenä sopimusehdot.
 

Liitteet

Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 090
Itse tein Lumon kanssa 12kk määräaikaisen sopimuksen ja ehdoissa lukee selkeästi, että hinta ei voi muuttua määräaikaisuuden aikana. Vai enkö osaa lukea rivienvälistä. Liitteenä sopimusehdot.
Hieno homma.

Ite ainakin nostan hattua, jos Lumo tosiaan on lopettanut edellä mainitun jekkuilun + laskujen maksullisuuden (jonka aiemmin unohdin) Energiaviraston huomautusten jälkeen.

Otan sen verran takaisin, että voihan heillä olla pyrkimys hyvään bisnekseen.
On vaan ikävää, että asioiden pitää mennä valitusten, tutkinnan ja huomautusten kautta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Kyllähän nuo lumoenergian sopimusehdot ovat jopa tällaiselle maantiehevoselle selkeät ja helposti ymmärrettävät. En ainakaan itse sieltä pysty löytämään mitään yllättävää.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Kertokaa nyt ihmeessä jos noissa lumoenergian sopimusehdoissa nykyään on jotain sellaista minkä vuoksi sopimusta sinne ei kannata tehdä?
Lumon kiinteähintaisiasa määräaikaisissa ei ole nyt eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia eikä ole edelleenkään.

Ongelmia oli lukutaidottomilla jotka ostivat määräaikaisia muuttuvahintaisia. Ja näiden sopimusten korotusten perusteluissa jne jotka kaikki on tarkkaan säädeltyjä.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 090
Lumon kiinteähintaisiasa määräaikaisissa ei ole nyt eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia eikä ole edelleenkään.

Ongelmia oli lukutaidottomilla jotka ostivat määräaikaisia muuttuvahintaisia. Ja näiden sopimusten korotusten perusteluissa jne jotka kaikki on tarkkaan säädeltyjä.
KKV on antanut niille huomautuksen sekä harhaanjohtavasta markkinointitavasta 2019, samoin Energiavirasto siitä, että pyysivät vastoin sähkömarkkinalakia paperilaskusta hintaa (2016).

On hyvä, jos nykyisin toimivat oikein.
Kuitenkin: Ei niitä huomautuksia (jotka löytyy googlaamalla sekunneissa) olisi annettu, jos olisivat toimineet oikein alunperinkin. Eikä siksi, että asiakkaat olisi lukutaidottomia.
Yleensä elämässä tulevaisuutta on järkevintä ennustaa menneisyyden perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 033
Viestejä
4 192 915
Jäsenet
70 842
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom