Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7
Voi ristus!!!, joulukuun sähkölasku 890€ ,pörssisähköllä tottakai. Energiamaksu laskulla 26,65snt/KWh. Kun katselen hintatietoja pörssisähköstä joulukuulta niin keskihinta näyttäisi olevan paljon edullisempi. Mites tuo hinta mahtaa laskulle muodostua? Olenko saunonut juuri kalleimpina tunteina?
Pörssisähkö sopparin tuomat säästöt sulivat tuossa kuukauden aikana niin jatkossa mennään hetki kiinteällä hinnalla...
Se on painotettu keskihinta
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Onko kalleimpien tuntien ajoittumisessa tapahtunut joku muutos? Siis perinteisesti ainakin itse olen ajatellut että kalleimmat tunnit ajoittuisivat välille 8-16 kun kulutuskin on suurinta. Nyt kun noita pörssihintoja seuraa, niin huippuhinnat löytyvät varsin myöhään tyyliin klo 17-21.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
54
Screenshot_20220120-215737.jpg


Olosuhteisiin nähden ihan siedettävät hinnat. Kyseessä peruslämmöllä oleva kesämökki saunarakennus kompleksi n1000kwh kk kulutuksella. Ilppiä ohjailen etänä halpoja tunteja kytäten.

Kyseessä siis Fortumin määräaikainen pörssisähkö soppari, joka umpeutuu maaliskuun lopussa. Saas nähdä mitä tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
54
Luulisin että tuo uutinen tarkoittaa sitä kun jotkut varsinaiset nuukajussit sammuttaa ilmalämpöpumppunsa turvakytkimestä/sulaketaulusta, ettei edes sulanapito kuluta sähköä. Muutenhan tuollainen nykyaikainen ilppi pitää itseään ns lohkolämmityksessä nykyikana ajaen kompuran käämeihin tasavirtaa jolloin se pysyy lämpimänä.

Kalleimpina tunteina voi pumpun laittaa puhalluskäytölle jolloin se hönkii katonrajaan pakkautuneen lämpimän ilman. Tämä ei juurikaan poikkea siitä että käytetään talvella ns. takkatoimintoa päivittäin jolloin kompressori kuitenkin sammuu ja lähtee taas päälle kun tietty lämpö tila alittuu. Yhtä kuluttavaa hommaa pumpulle siis. Ainakin omasta mielestäni.

Ja jotta keskustelu ei liikaa karkaa niin, alla vielä keskihintoja ja kulutuksia pidemmältä ajalta. Lokakuusta19- helmikuuhun 20, oli käytössä kiinteähintainen soppari, joka tuli vaihtoturvana muutatettua takaisin pörssisähköksi (tyhmä temppu tai ei).

kulutus.png
 
Viimeksi muokattu:

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 124
itsellä 6/23 saakka noin 5.15c. 0€/kk . toiv siihen mennessä halpenis
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
itsellä 6/23 saakka noin 5.15c. 0€/kk . toiv siihen mennessä halpenis
Kiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
528
Kiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
Meillä on idon pönttö, johon paska tarttuu kiinni ! , ei paljoa vettä säästä kun joutuu aina ekan huuhtelun jälkeen harjaamaan, ja huuhtelemaan uudestaa .

Sori ot
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 124
Kiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
poraajat joutuu koville
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 818
Kiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
Aina tuo sama itku. Edelleen ihan yhtä lailla tähän keskusteluun kuuluu aiemmin tehdyt sopimukset ja sähkön hinnan yleinen kehitys, kuin nyt tai tulevaisuudessa myyntiin tulrvat sopparit.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
Mikähän järki tai hyöty siinä on, että pelkästään viestitään aiemmin tehdyn sopimuksen hinta? Se ei tuota lisäarvoa millään tavalla. Jos jokainen tämän ketjun lukija sen tekisi, mitä se meitä hyödyttäisi muuten kuin tukahduttamalla oleellisen keskustelun? Turhaa kohinaa.

Yleisestä sähkön hinnan kehityksestä keskustelu on jees, mutta siihen ei liity yksittäisen henkilön ajanhetkenä X kulutuksella Y sopimustyypillä Z tehty diili.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Kiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
Taisin jo kirjoitella tänne pari päivää sitten, mutta laitetaan uudelleen - Itse tein keväällä 2020 3-vuotisen määräaikaisen sopparin Väreen kanssa hintaan 4,06c/kWh ja 0€/kk -maksu.

Vielä siis reilu vuosi jäljellä ja joskus loppuvuodesta pitää alkaa seurailemaan tarkemmin minkälaisia sopimuksia on tyrkyllä. Tod.näk. menee kuitenkin kevääseen/kesään 2023 ennenkuin tartun taas seuraavaan määräaikaseen sopimukseen. Oletus kuitenkin on, että ei likimainkaan pääse noihin 4c/kWh -hintoihin, mutta toivottavasti nyt edes jonnekin kuuden sentin kieppeille.

ps. näkyy olevan osa käyttäjistä aika herkällä täällä :D Liekö se spottisähkösoppari ja viimeisin iso sähkölasku mikä niin harmittaa :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 845
Taisin jo kirjoitella tänne pari päivää sitten, mutta laitetaan uudelleen - Itse tein keväällä 2020 3-vuotisen määräaikaisen sopparin Väreen kanssa hintaan 4,06c/kWh ja 0€/kk -maksu.

Vielä siis reilu vuosi jäljellä ja joskus loppuvuodesta pitää alkaa seurailemaan tarkemmin minkälaisia sopimuksia on tyrkyllä. Tod.näk. menee kuitenkin kevääseen/kesään 2023 ennenkuin tartun taas seuraavaan määräaikaseen sopimukseen. Oletus kuitenkin on, että ei likimainkaan pääse noihin 4c/kWh -hintoihin, mutta toivottavasti nyt edes jonnekin kuuden sentin kieppeille.

ps. näkyy olevan osa käyttäjistä aika herkällä täällä :D Liekö se spottisähkösoppari ja viimeisin iso sähkölasku mikä niin harmittaa :p
Joko niin tai sitten leijuminen omalla kivikaudella sovitulla sähkösopparilla ei tuo mitään uutta keskusteluun.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
No on minunkin viime vuonna tehdyt diilit (siis useampi) alle 5c/kWh kahden vuoden määriksillä ja vuosikulutuksilla 3000-25000 kWh. Kerroin hinnan silloin, kun sopparit tein, jotta joku muukin ymmärtää pyytää saman. Jälkikäteen en ole siitä kirjoittanut ennen kuin nyt osoittaakseni, että kateudesta ei ole kysymys.

Aiemmin tehtyjen sopparien hintojen kertominen ei vain ole yhtään mitään informaatiota, koska muuttuvilla sähkömarkkinoilla ei sellaista enää saa. Kaiken lisäksi ei edes kerrota, monenko vuoden määris kyseessä, miten se on hommattu saati kulutusarviota johon hinta perustui.

Jokainen määräaikaisen vuonna 2020 tehnyt on saanut sen 3,0-7,0 c/kWh ja vuonna 2021 3,0-15,0 c/kWh.

Silloin asia on minusta eri, jos arvioi muutosta sähkölaskuunsa sopimusta uusittaessa tai menetelmää, jolla saa hankittua parhaan hinnan markkinoilta.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Tai modernilla sähkömittarilla maksetaan todellista tuntitasoista hintaa todellisen käytön mukaan. Ei mitään keskiarvoja, painotettuja tai ei.
Jos sähkölaskulla halutaan esittää yksi luku sähkön hinnalle, niin kyllä silloin mitatulla kulutuksella painotettu keskiarvo pörssihinnoista on se oikea lukema.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
827
Onko kaikilla pörssisähköläisillä saman suuntainen vai mahtaako toimittaja arpoa hinnan?
Nyt kuulostaa pahasti siltä, että on ostettu tuote mitä ei ole ymmärretty alkuunkaan.

Sinun pörssisähköhintasi muodostuu niin, että otetaan joka tunnille sinun sen tunnin kulutus ja kerrotaan se sen tunnin pörssisähköhinnalla (+toimittajan marginaalilla). Kuukauden keskihinta siitä tulee sitten laskemalla nämä kaikki yhteen kuukauden tunneilta. Jokaikisellä käyttäjällä kuukauden keskihinnaksi tulee eri lukema, koska joka käyttöpaikan kulutusprofiili on erilainen.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 822
Nyt kuulostaa pahasti siltä, että on ostettu tuote mitä ei ole ymmärretty alkuunkaan.

Sinun pörssisähköhintasi muodostuu niin, että otetaan joka tunnille sinun sen tunnin kulutus ja kerrotaan se sen tunnin pörssisähköhinnalla (+toimittajan marginaalilla). Kuukauden keskihinta siitä tulee sitten laskemalla nämä kaikki yhteen kuukauden tunneilta. Jokaikisellä käyttäjällä kuukauden keskihinnaksi tulee eri lukema, koska joka käyttöpaikan kulutusprofiili on erilainen.
Noinhan se tosiaan menee. Toki se keskimääräinen toteutunut kilowattituntihinta voi sattua ja sattuukin usealle pörssisähkösopimusasiakkaalle samaksi. Eli jos toteutuneiden pörssisähkösopimusten hinnat vaihtelevat vaikka 2-200 sentin kWh keskihinnan välillä, niin epäilemättä useammalle hinta sattuu Suomessa esimerkiksi tulemaan keskimäärin 28,1 senttiä per kWh jos pörssisähkösopimus on esimerkiksi sadalla tuhannelle suomalaisella.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Nyt kuulostaa pahasti siltä, että on ostettu tuote mitä ei ole ymmärretty alkuunkaan.

Sinun pörssisähköhintasi muodostuu niin, että otetaan joka tunnille sinun sen tunnin kulutus ja kerrotaan se sen tunnin pörssisähköhinnalla (+toimittajan marginaalilla). Kuukauden keskihinta siitä tulee sitten laskemalla nämä kaikki yhteen kuukauden tunneilta. Jokaikisellä käyttäjällä kuukauden keskihinnaksi tulee eri lukema, koska joka käyttöpaikan kulutusprofiili on erilainen.
Kyllä ostaessa oli hyvä tuntemus ja kokemuksia kertynyt vuosien aikana. On sitten varmaan joulukuussa käytetty eniten sähköä kovimman tuntihinnan hetkinä. Vähän kyllä silti kyrpii keskihinta kun katselee joulukuun hintavaihteluita.
Oman toimittajan sivuilla oli kiinteiden hintojen sopparit yli 20c/KWh mutta nyt näköjään laskeneet 12,49c/KWh. Ehdin jo vaihtaa oman sopparin toisaalle11,00c/KWh.
Oma joulukuun kulutus oli suhteellisen kohtuullinen mutta mites PK-yritykset jos ovat ostaneet pörssisähköä? :hmm:
Edit. On reaaliaikainen kulutusmittari käytössä, varmaan ilman sitä ei olisi saanut pörssisähkösoppariakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
726
Voi ristus!!!, joulukuun sähkölasku 890€ ,pörssisähköllä tottakai. Energiamaksu laskulla 26,65snt/KWh. Kun katselen hintatietoja pörssisähköstä joulukuulta niin keskihinta näyttäisi olevan paljon edullisempi. Mites tuo hinta mahtaa laskulle muodostua? Olenko saunonut juuri kalleimpina tunteina?
Pörssisähkö sopparin tuomat säästöt sulivat tuossa kuukauden aikana niin jatkossa mennään hetki kiinteällä hinnalla...
Jos se lasku epäilyttää, niin tuo on helppo laskea myös itse. Siirtoyhtiön sivuilta saa yleensä halutulta ajalta tunneittaa eritellyn kulutuksen excel muodossa. Näin ainakin Elenialla. Tuohon samaan exceliin sitten pörssisähkön hinta tunneittain samalta aikavälilitä (muista että Nordpool on Ruotsin ajassa, eli tunnin siirto). Nordpoolin weppisivuilta saa tuon excel muodossa. Lisätään vielä oman yhtiön marginaali mukaan ja lasketaan kulut tunneittan ja kaikki tunnit sitten lopuksi yhteen. Loppusumma on se sama kuin laskulla.

Omalla kohdalla tullut tehtyä ko. harjoitus erinäisiä kertoja ja tullut todettua että pörssisähkö ei sovellu, kulutus painottuu ihan liikaa huipputunneille.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Kuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 818
Kuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
Eiköhän ne pääsääntöisesti seuraavan kalenterikuukauden aikana tule. Voit olla varma siitä, etteivät he sinua unohda
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
187
Joskus sähkölaskut voi viivästyä myös siksi, jos mittaria ei ole saatu luettua jostain syystä ja arviolaskuja ei haluta lähettää.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
1 588
Kuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
Sähköfirmoilla on huutava pula mustesteesta. Laskut on kasvaneet niin isoksi että maailman musteentuotanto ei tahdo pysyä mukana. /OT
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Jos sähkölaskulla halutaan esittää yksi luku sähkön hinnalle, niin kyllä silloin mitatulla kulutuksella painotettu keskiarvo pörssihinnoista on se oikea lukema.

En muista kyllä nähneeni sähkölaskussani mitään muuta lukua sähkönhinnalle kuin loppusumman kokonaiskulutuksesta.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
184
Kuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
Ulkomuistista sanoisin että 6 viikkoa aikaa lähettää lasku. Toisaalta lähettävät varmasti myöhemminkin koska eihän asiakkaat niitä ehtoja tiedä...
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Tuo oli yli 10-vuotta sitten, ei Tampereen sähkölaitoksella sen jälkeen ole ollut ongelmia laskutuksen kanssa. :)
Riippuu täysin laskutusvälistä.

Moni joka laskua odottaa, voi olla unohtanut, että laskutusväliksi on valittu tilausvaiheessa 2 kuukauden välein. Itse saan 10e laskuja Vatenfallilta 2 kk välein e-laskuna, oikein hyvä.

Hinta kWh on se 5,35 snt ja kk-maksuton. Tähän hintaan ei sähköä tulla enää näkemään, mutta kk-maksuttomuus jos säilyy, niin kelpaa.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
528
Ulkomuistista sanoisin että 6 viikkoa aikaa lähettää lasku. Toisaalta lähettävät varmasti myöhemminkin koska eihän asiakkaat niitä ehtoja tiedä...

"Laskut on lähetettävä kuluttajalle niin, että laskun lähettämisen ja eräpäivän välille jää vähintään kaksi viikkoa aikaa. Perustellusta syystä tämä aika voi poikkeuksellisesti olla lyhyempi. Esimerkiksi matkojen ns. äkkilähdöissä laskun maksamiselle nopealla aikataululla on asianmukainen syy."

Toki ainahan voi soittaa ja kysyä että miksei lasku ole tullut, ja saisko sen vaikka samantien sähköpostiin...
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
"Laskut on lähetettävä kuluttajalle niin, että laskun lähettämisen ja eräpäivän välille jää vähintään kaksi viikkoa aikaa. Perustellusta syystä tämä aika voi poikkeuksellisesti olla lyhyempi. Esimerkiksi matkojen ns. äkkilähdöissä laskun maksamiselle nopealla aikataululla on asianmukainen syy."

Toki ainahan voi soittaa ja kysyä että miksei lasku ole tullut, ja saisko sen vaikka samantien sähköpostiin...
Minulla oli tuo tilanne Vattenfallin kanssa aikoinaan.

Selvisi, että ensimmäinen lasku tulee vasta kun on kulunut täysi kalenterikuukausi, eli jos esim. juuri vaihtanut sähköntoimittajaa niin lasku voi tulla 1,5 kuukaudelta.

Eivät siis välttämättä lähetä laskua ensimmäisen tulokuukauden kahden viikon ajalta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Ainakin aikoinaan Tampereen Sähkölaitoksella oletuksena oli 3kk laskutusväli. Sen kyllä pystyi muuttamaan joko 1kk tai 2kk laskutusvälillekin.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
Ulkomuistista sanoisin että 6 viikkoa aikaa lähettää lasku. Toisaalta lähettävät varmasti myöhemminkin koska eihän asiakkaat niitä ehtoja tiedä...
Missä tuo 6 viikkoa on määrätty? Yleisenä käytäntönä on että tavaran toimittamisesta on 3 vuotta aikaa laskuttaa: Velan vanhentuminen – Kilpailu- ja kuluttajavirasto . Eihän se tietty taatusti hurraahuutoja herätä jos lasku tulee vaikka parin vuoden odottelun jälkeen, mutta maksettava se vaan on.

Edit: sähkömarkkinalain 69 §:ssä mainitaan toi 6 viikkoa aikana antaa loppulasku sen jälkeen kun sähkön toimittaminen on päättynyt. Jos toimitukset jatkuvat, niin ei kait mikään rajoita laskuttamasta vaikka vuoden välein? Ja mikä tuon pykälän velvoittavuus lienee jos toimittajalla on esim. teknisiä ongelmia - mitään sanktiotahan laissa ei anneta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
648
Aika räjähdysmäisesti nousee hinta, ainakin mitä Helen tarjoaa automaattisesti jatkoksi. Oma soppari loppuu 31.3 ja joulukuussa tuli jatko tarjous 6,65+3€/kk nyt tuli toinen tarjous 9,68+3€/kk. Molemmat 2v määräaikaisia. Toivotaan, että suunta vielä vaihtuisi ennen nykyisen loppumista ja saisi vähän halvemmalla jonkun toistaiseksi voimassa olevan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 780
Kyllähän ne nyt lypsää hölmöiltä rahat pois pariksi vuodeksi. Tuo 31.3 voi olla hieman turhan aikaisin, melkein harkitsisin muutaman kuukauden kärvistelyä toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla. Sellaiseenhan tuon ymmärtääkseni pitäisi vaihtua, jos ei uutta määräaikaista tee.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
726
Kuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
Hämärin laskutusväli johon itse tärmäsin oli Loisteella ~10 vuotta sitten. Lasku tuli kk:n välein mutta vain jos summa oli yli 100eur. Alle satasen laskuja eivät lähetelleet vaan odottelivat sitten että tulee riittävästi laskutettavaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Juu, annetaan sitten veden virrata Tammerkoskessa vaan.

Mua huolestutti tuossa se että jos posti hukkaisi tuon laskun, että olisinko mä silloin velvollinen maksamaan jotain mahdollisia viivästysmaksuja. Mielestäni olen nähnyt uutisissa tapauksia jossa kuluttajalla on ollut velvollisuus tälläisiä maksaa koska hänellä on ollut tiedossa velvollisuus maksaa, vaikka sitä laskua ei ole tullutkaan syystä tai toisesta.(*) Mä olen pitkään tottunut että lähes kaikki laskut tulee nopasti ja ajallaan e-laskuina, ja usein mä en edes niitä etukäteen katso koska olen määritellyt niihin järkevät rajan joiden puitteissa ne hyväksytään automaattisesti. Kuitenkin yleensä muutaman kuukauden välein katselen noita laskuja pääsääntöisesti siis jälkikäteen, koska joskus yritykset ilmoittavat esim. hintojen tulevista noususta vain noissa laskuissa. Ja muutenkin ettei siellä ole mitään sellaista mitä siellä ei pitäisi olla.

(*)Noi on toki voinut koskea kiinteähintaisia sopimuksia.(kuten vuokrasopimukset) En muista enkä sano 100% varmasti että tuollaisia olen nähnyt. Sen vielä katsoin erikseen kun tuosta mainittiin, että tuolla Tampereen Sähkölaitoksella ei ole tuossa tilauksessa mitään valintaa laskutusvälistä, eikä sopimusvahvistuksessakaan lue asiasta mitäään. Eikä laskutusvälillä tosiaan pitäisi minusta olla mitään oleellista tässä tapauksessa kun se sopimus on jo päättynyt.

Tuossa on toki sellainen pieni nyassi myös että tuolta sai s-bonusta, tai pitäisi saada, ja normaalisti mä en saa yhtään koska lähes aina mun s-kaupan ostokset jää hieman alle sen 50 euron minimin. Niin olisi kivaa hieman etukäteen tietää mille kuukaudelle tuo sähkölasku ja sen suomat majesteettiset böönykset osuu, koska tällöin mä voisin hieman tankata kestotarvikevarastoja pienellä alennuksella mitä mä en normaalisti siis saa :)


Ja toisaalta kuten sanoin se mun sopimukseni oli voimassa vain suurimman osan joulukuusta ja vaihtui pois vuodenvaihteessa, koska täällä oli mainittu tuo Kokkolan Energia joulukuussa jolla oli halvempi sähkösopimus vielä silloin tarjolla, mutta tuota Kokkolan Energiaa ei tullut edes vastaan tuolla Energianviraston virallisella sähköhintavertailussa edes niin en ollut silloin alunperin uutta sähköyhtiötä etsiessä tuosta tietää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
Mua huolestutti tuossa se että jos posti hukkaisi tuon laskun, että olisinko mä silloin velvollinen maksamaan jotain mahdollisia viivästysmaksuja.
Ymmärtääkseni olet, Postilta voit sitten erikseen hakea vahingonkorvauksia (lol). Tampereen sähkölaitoksen kanssa voit tarkistaa laskutustilanteen niiden nettisivuilta löytyvästä palvelusta jos et halua ottaa yhteyttä aspaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Aika räjähdysmäisesti nousee hinta, ainakin mitä Helen tarjoaa automaattisesti jatkoksi. Oma soppari loppuu 31.3 ja joulukuussa tuli jatko tarjous 6,65+3€/kk nyt tuli toinen tarjous 9,68+3€/kk. Molemmat 2v määräaikaisia. Toivotaan, että suunta vielä vaihtuisi ennen nykyisen loppumista ja saisi vähän halvemmalla jonkun toistaiseksi voimassa olevan.
Täälläkin hymyilytti kun Helen lähettelee kuukauden välein tarjouksia toinen toistaan korkeammista hinnoista 2v määräaikaisella. En ole ottamassa, tyhmiltä rahat pois. Oma määräaikainen on myös katkolla 31.3. jälkeen ja ajattelin sinnitellä pari kuukautta toistaiseksi voimassaolevalla. Keväällä ja alkukesästä halpenee aina. Kulutus on niin pientä ettei ylimääräinen kymppi tai kaksi tunnu sähkölaskussa jos hinta nousee 4snt/0e/kk --> 5-6snt/0e/kk joten voisi ottaa tuollaiseen hintaan vuoden määräaikaisen ja katsoa sitten uudelleen. Uskon että 2023 ollaan palattu takaisin alle 5snt tasolle.
 
Liittynyt
09.12.2019
Viestejä
52
Nykyinen 2v halpa soppari päättyy 3.02 ja etsin halvimman mahdollisen toistaiseksi voimassa olevan. Löytyi Vattenfallilta 10.34 kWh + 3.98 e/kk. Sähkön hinta yli tuplaantuu, mutta ei voi mitään. Spot-sopimuksetkin kävi mielessä, mutta en nyt "uskaltanut" sellaista ottaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 845
Nykyinen 2v halpa soppari päättyy 3.02 ja etsin halvimman mahdollisen toistaiseksi voimassa olevan. Löytyi Vattenfallilta 10.34 kWh + 3.98 e/kk. Sähkön hinta yli tuplaantuu, mutta ei voi mitään. Spot-sopimuksetkin kävi mielessä, mutta en nyt "uskaltanut" sellaista ottaa.
Nivokselta olisit saanut vielä halvemmalla toistaiseks voimassaolevan.
 
Liittynyt
09.12.2019
Viestejä
52
Nivokselta olisit saanut vielä halvemmalla toistaiseks voimassaolevan.
No juu, hieman halvemmalla saisi tuolta. Itselle oli tuntematon yhtiö tuo Nivos, niin tuli ohitettua heidän tarjoukset. Uuden sopimuksen aloitus menisi heidän kautta vielä kauemmas

"Sopimuksen aloitusajankohta voi ruuhkasta johtuen olla aikaisintaan 21 päivää sopimuksen tekohetkestä."

[EDIT]

Onko sittenkään edes edullisempi "Kulutusmaksu alk. 1.2.2022: talviarkipäivä 11,09 snt/kWh ja muu aika 9,23 snt/kWh"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 845
No juu, hieman halvemmalla saisi tuolta. Itselle oli tuntematon yhtiö tuo Nivos, niin tuli ohitettua heidän tarjoukset. Uuden sopimuksen aloitus menisi heidän kautta vielä kauemmas

"Sopimuksen aloitusajankohta voi ruuhkasta johtuen olla aikaisintaan 21 päivää sopimuksen tekohetkestä."

[EDIT]

Onko sittenkään edes edullisempi "Kulutusmaksu alk. 1.2.2022: talviarkipäivä 11,09 snt/kWh ja muu aika 9,23 snt/kWh"
On edullisempi. Tässä toistaiseksi voimassaoleva:
oistaiseksi voimassa oleva sopimus. 100 % fossiilivapaata energiaa: tuuli, vesi-, aurinko- ja ydinvoimaa.


MittaustapaYleissähkö
Perusmaksu3,95 €/kk
Kulutusmaksu7,59 snt/kWh
Kulutusmaksu alk. 1.2.2022 9,89 snt/kWh

Nivos on ihan luotettava myyjä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 610
Mikä sähköyhtiö tarjoaa halvimmilla kuluilla pörssisähköä? Eli pienin marginaali & perusmaksu?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 817
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom