Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Sopimuksen vaihtoon ei liity kustannuksia. Jos vaihdat yhtiösi sisällä esim. tariffia tmv, siinä voi olla 1kerta/v rajoitusKuinka monta kertaa vuodessa voi ilmatteeksi vaihtaa sähkösopparia? Ainakin kerran jos muistan oikein..
Tuliskohan 11,99e/kk hinta, jos ei ole kiinteähintainen sopimus.Mitenhän käy, kun kerkesin juuri solmia 9,99€ sopimuksen uuteen kämppään päivää ennenkuin pomppasi![]()
Itse solmin jo kuukausi-pari sitten KSS IISI XS 5,99 kk, uusi hinta sivustolla 6,99 kk. Millä hinnalla sopparini alkaa marraskuun 1.? Jos heti tulee korotuskirje, niin kirsikat mä maksa mitään tuollaista ryöstöhintaa, vaan siirryn johonkin halvempaan 1000 kWh vuosi kulutuksella. Oli kuulemma jo vuosia KSS IISI hinnat samat, niin siksi otin.Tuliskohan 11,99e/kk hinta, jos ei ole kiinteähintainen sopimus.
Joo mut mä en ole vielä edes päässyt ko firman asiakkaaksi niin jo korotetaan?Euron korotus jo ryöstöhinta?
Käytä enemmän sähköä tai vaihda pois kiinteästä paketista, yhtälailla 1000kWh:n kulutuksella olet nytkin ’hävinnyt’ kun olet maksanut 1500kWh:n määrästä energiassa, siirto toki toteutuneen mukaan.
Oma on 5.05, mutta nyt on vähän noussut. Sopimus ei ole vielä edes ehtinyt alkaakaan.Joo mut mä en ole vielä edes päässyt ko firman asiakkaaksi niin jo korotetaan?
Tuo kun ei määräaikainen soppari, niin sen voi nostaa. Oli tuo halvempi siis 5,99 kuin aiemman Vattenfallin jatko 3,50 perusmaksu (6kk 0e) ja 0.052. Siksi piti vaihtaa. Marraskuussa alkaa soppari, niin jo hinnankorotus.
Palaan kyllä Vattenfalliin, jos vielä kuukausmaksuttomia on.
Mistä halvin sähkö tällä hetkellä joulukuulle?
Helenin vahvistama kuukausimaksuton 4,98 oli sit ekassa laskussa kuukausimaksullinen ~6c/kwh. Katsotaan mitä vastaavat.
Oliskohan se, että 5 vuotta kerättiin uusia asiakkaita ja nyt sitten korotettiin hintaa. Osa kumminkin unohtaa tuon hintakorotuksen ja ei vaihda sähköyhtiötä halvempaan, vaikka hinnat nousee.Käytännössä outoa, koska KSS IISI hinnat olivat SAMOJA vuodesta 2014 ja eteenpäin vuosia, mikä sai nyt nostaan hintaa?
On kyllä surkea firma, olen pahoillani että olen suositellut sitä täällä, nyt joudumme kaikki vaihtamaan sopparia toiseen.Oliskohan se, että 5 vuotta kerättiin uusia asiakkaita ja nyt sitten korotettiin hintaa. Osa kumminkin unohtaa tuon hintakorotuksen ja ei vaihda sähköyhtiötä halvempaan, vaikka hinnat nousee.
Onko vuosikulutus yli 6000kWh ja osoite Helenin tarjousehtojen ulkopuolella kenties?Helenin vahvistama kuukausimaksuton 4,98 oli sit ekassa laskussa kuukausimaksullinen ~6c/kwh. Katsotaan mitä vastaavat.
Ei ole mitään väliä tällä. Kuluttajasuojalain mukaan tilausvahvistuksessa pitää olla ne hinnat mitä kuluttajalta aikoo periä. Ja tuossahan sanotaan että tilausvahvistuksessa on ollut toiset hinnat. Ja siis ainoastaan niitä hintoja saa enää periä.Onko vuosikulutus yli 6000kWh ja osoite Helenin tarjousehtojen ulkopuolella kenties?
Kylläpä sillä Helenin puolelta näkyy olevan. Minulle eivät siis tuota tarjousta päästäneet läpi, vaan tuli vastaus myöhemmässä vaiheessa että "virhe tilauksen käsittelyssä" tms. Se vahvistusviesti kyllä tuli niillä hinnoilla mistä tilattaessakin puhuttiin, mutta ns. virallista sopimusta ei. Harkinnassa toki vielä että koeponnistanko tämän kuluttajariitalautakunnassa.Ei ole mitään väliä tällä. Kuluttajasuojalain mukaan tilausvahvistuksessa pitää olla ne hinnat mitä kuluttajalta aikoo periä. Ja tuossahan sanotaan että tilausvahvistuksessa on ollut toiset hinnat. Ja siis ainoastaan niitä hintoja saa enää periä.
Kylläpä sillä Helenin puolelta näkyy olevan. Minulle eivät siis tuota tarjousta päästäneet läpi, vaan tuli vastaus myöhemmässä vaiheessa että "virhe tilauksen käsittelyssä" tms. Se vahvistusviesti kyllä tuli niillä hinnoilla mistä tilattaessakin puhuttiin, mutta ns. virallista sopimusta ei. Harkinnassa toki vielä että koeponnistanko tämän kuluttajariitalautakunnassa.
Niin. No yhtään laskua ei kannata maksaa väärillä hinnoilla kuitenkaan. Jos helen sitten purkaa määräaikaisen sopimuksen sen seurauksena, niin sitä kannattaa sitten miettiä että riitauttaako. En oikeastaan edes itse nyt tuota tilannetta tiedä.Kylläpä sillä Helenin puolelta näkyy olevan. Minulle eivät siis tuota tarjousta päästäneet läpi, vaan tuli vastaus myöhemmässä vaiheessa että "virhe tilauksen käsittelyssä" tms. Se vahvistusviesti kyllä tuli niillä hinnoilla mistä tilattaessakin puhuttiin, mutta ns. virallista sopimusta ei. Harkinnassa toki vielä että koeponnistanko tämän kuluttajariitalautakunnassa.
Kyllä sillä joku virka luulisi olevan? Etämyyntiin liittyvä lakisääteinen viesti kenties?Ei sillä automaattisella viestillä mitään virkaa ole. Se sopimus minkä ne vahvistaa merkkaa.
Se automaattiviesti on se tilausvahvistus. Ja se on se mikä merkkaa.Ei sillä automaattisella viestillä mitään virkaa ole. Se sopimus minkä ne vahvistaa merkkaa.
Kylläpä sillä Helenin puolelta näkyy olevan. Minulle eivät siis tuota tarjousta päästäneet läpi, vaan tuli vastaus myöhemmässä vaiheessa että "virhe tilauksen käsittelyssä" tms. Se vahvistusviesti kyllä tuli niillä hinnoilla mistä tilattaessakin puhuttiin, mutta ns. virallista sopimusta ei. Harkinnassa toki vielä että koeponnistanko tämän kuluttajariitalautakunnassa.
Niin, saatoinhan minä tilata sähkösopimuksen vaikka puhelinmyyjältä ja sain vahvistuksen siitä? Helen ei ole pyynnöistäni huolimatta pystynyt kertomaan mistä sähkösopimuksen tilasin. Kuluttajaneuvonnasta kysäisin ja heidän kanta oli, että kuluttajariitalautakuntaan pitäisi ottaa yhteyttä.Oletko siis sitä mieltä, että sinulle ei kerrottu riittävän selkeästi, että tarjous koskee vain tarjouskirjeen saaneita max 6000 kWh kulutuksellisia asuntoja? Vai koitatko vedota siihen, että toki koitit tietoisesti sumuttaa Heleniä, mutta Helenin on tehtävä sinun kanssa siitä huolimatta sopimus sinun vaatimillasi hinnoilla, koska robotti lähetti automaattisen tilausvahvistuksen?
Onnea ja menestystä - en olisi ihan yhtä varma kuin muut, että tilausvahvistus on sitova silloinkin kun se perustuu tilaajan antamille virheellisille tiedoille.
Joo ja ei. Yritys ei voi vahvistaa sinulle tilausta johonkin hintaan ja laskuttaa toista hintaa, kuten nyt nimimerkki kertoi tapahtuneen.Sen automaattiviestin jälkeen tuli varsinainen vahvistettu sopimus sähköpostiin. Itsellä tuli automaattiviesti (tilausvahvistus) 25.9. annettuun sähköpostiin ja 10.10. tuli sitten sopimuksen vahvistaminen.
Se ensimmäinen viesti on vain nimensä mukaisesti kuittaus, että tilauksesi on vastaanotettu, yritys voi sen jälkeen vahvistaa tai olla vahvistamatta sopimusta ja/tai tarjota jotain muuta sopimusta.
Totta hemmetissä se on. Kuluttajasuojalaissa ei ole mitään poikkeuksia siihen että saisi laskuttaa jotakin muuta kuin mitä tilausvahvistuksessa lukee.Oletko siis sitä mieltä, että sinulle ei kerrottu riittävän selkeästi, että tarjous koskee vain tarjouskirjeen saaneita max 6000 kWh kulutuksellisia asuntoja? Vai koitatko vedota siihen, että toki koitit tietoisesti sumuttaa Heleniä, mutta Helenin on tehtävä sinun kanssa siitä huolimatta sopimus sinun vaatimillasi hinnoilla, koska robotti lähetti automaattisen tilausvahvistuksen?
Onnea ja menestystä - en olisi ihan yhtä varma kuin muut, että tilausvahvistus on sitova silloinkin kun se perustuu tilaajan antamille virheellisille tiedoille.
Niin, saatoinhan minä tilata sähkösopimuksen vaikka puhelinmyyjältä ja sain vahvistuksen siitä? Helen ei ole pyynnöistäni huolimatta pystynyt kertomaan mistä sähkösopimuksen tilasin. Kuluttajaneuvonnasta kysäisin ja heidän kanta oli, että kuluttajariitalautakuntaan pitäisi ottaa yhteyttä.
Täysin eri asia on sitten saako helen purkaa sopimuksen vedoten virheeseen.
Minä tilasin tietysti alkuvaiheessa tätä, mutta en missään välissä antanut mitään vääriä tietoja. Eikä moni muukaan. Helen ei kysy kulutuslukuja asiakkaalta ja syötin ihan täysin omat osoitetiedot.Tuota tarkoitinkin. Varmasti saavat purkaa sopimuksen, jos kuluttaja antaa valheellisia tietoja. Eli että noinkohan kannattaa kovin pitkälle asiasta tapella, ennen pitkää siellä jotakuta käy vituttamaan niin paljon, että käskeevät tarvittavia admineja kaivelemaan lokeista, että mitä kautta tilaus on tullut sisään ja mitkä tiedot silloin tilaajalle on annettu.
Älä nyt tyhmäksi heittäydy....Mitä tarkoitat siis valheellisten tietojen antamisella?
En ole valehdellut yhteenkään helenin kysymykseen kenttään tai ruutuun. Porukalla eli siis myös sinulla on älyttömiä vaikeuksia ymmärtää mikä on tarjousehto. Nettisivun kenttiä saa täytellä ihan kuka vaan missä vaan tilanteessa luki sivulla ihan mitä hyvänsä. Kenttiä täytellessä ei saisi valehdella. Kenttiä saa kuitenkin täytellä niin paljon kuin ehtii oikeilla tiedoilla.Älä nyt tyhmäksi heittäydy....
Sitä että et ole saanut tarjouskirjettä, vai oletko saanut?
Eli susta olis seuraava skenaario ok:Älä nyt tyhmäksi heittäydy....
Sitä että et ole saanut tarjouskirjettä, vai oletko saanut?
Juuripa tällaisten asioiden takia meillä on kohtuullisen selvät lait auttamassa. En edes muistanut että sähkömarkkinalaki on vielä normaaliakin tiukempi tässä asiassa. Tuli ilmi tuossa aikaisemmassa yhdessä postissa. 2 viikossa on laitettava sitova paperi liikkeelle sähkösoppareissa.Eli susta olis seuraava skenaario ok:
1) Tarjotaan vaikka Netflix 3kk ilmaiseksi PK seudulle.
2) Mitään muuta ei tarvii tehdä kuin täyttää tilauslomake.
3) Tilausvahvistus tulee kohta sähköpostiin, 3kk ihan ilmaiseksi
4) Kuukauden päästä lasku himaan, koska et olekaan oikeutettu tarjoukseen.
5) Ei suostuta perumaan tilausta tai antamaan tilausvahvistuksessa vahvistettujen ehtojen mukaista sopimusta. Vedotaan 14pv peruutusoikeuden päättymiseen.
6) Profit?
Aika reilulta peliltä kuulostaa.
Kuulostaa melkein tältä:
Valelasku näyttää oikealta laskulta
Ei kenttien täyttäminen valehtelua edellytä, mutta alle viiden sentin kilowattituntihinnan saaminen edellyttää Helenin mukaan tarjouskirjettä ja alle 6 MWh vuosikulutusta. Muussa tapauksessa kWh-hinta on vajaa kuusi senttiä. Tosin tästä ei ilmeisesti edelleenkään mainita mitään sopimuksen ehdoissa.En ole valehdellut yhteenkään helenin kysymykseen kenttään tai ruutuun. Porukalla eli siis myös sinulla on älyttömiä vaikeuksia ymmärtää mikä on tarjousehto. Nettisivun kenttiä saa täytellä ihan kuka vaan missä vaan tilanteessa luki sivulla ihan mitä hyvänsä. Kenttiä täytellessä ei saisi valehdella. Kenttiä saa kuitenkin täytellä niin paljon kuin ehtii oikeilla tiedoilla.
Helen saa kieltäytyä myymästä jos tarjousehto ei täyty. Helen saa toki myydäkin tarjouksen jos ehto ei täyty. Ja kuka vaan saa kysyä että myisittekö minulle. Helen kysyy mitä kysyy ja myy jos haluaa ja ei myy jos on peruste kieltäytyä eikä halua. Ja aika hemmetin monelle ovat halunneet myydä.
Lait ei muutu miksikään sen mukaan mikä kenenkin mielipide asiaan on.
P.s. Tarjouksen kaikissa versioissa ei ole puhuttu kirjeestä mitään.
Mites noi toistaiseksivoimassaolevat sopparit toimii? Voiko viikon päästä tulla lappu että sähkön hinta nostettu 10snt/kWh? No miten luulisit? Todennäköisesti sähkön hinta laskee, mutta verot nousee. Niin tai näin niin kuluttaja todennäköisesti maksaa ihan samalla lailla kuin ennenkin ja veikkaampa että jopa enemmän kuin nyt koska ilmasto ja maailmanloppu tulee.Mitenhän tuo oletettu OL3 käynnistyminen tulee vaikutamaan sähkön hintoihin? Nykyinen 0e/kk 3.99c/kwh loppuu vuoden vaihteessa niin miettinyt että mitä sitä seuraavaksi. Jos hinta tulisi tippumaan niin nuo nykyiset 24kk sopparit ei ole järkeviä
Aattelin että laskee 2€x24kk =48€, kun uudessa ei ole kk maksua. Ja sähkön hinta laskee 5.10->5.05. En ruvennut sitten arvaamaan, että mikä se sähkön hinta on joskus tulevaisuudessa. Taisi alkaa 1.11.2019 uusi sopimus.Mitenhän tuo oletettu OL3 käynnistyminen tulee vaikutamaan sähkön hintoihin? Nykyinen 0e/kk 3.99c/kwh loppuu vuoden vaihteessa niin miettinyt että mitä sitä seuraavaksi. Jos hinta tulisi tippumaan niin nuo nykyiset 24kk sopparit ei ole järkeviä
Mitenhän tuo oletettu OL3 käynnistyminen tulee vaikutamaan sähkön hintoihin? Nykyinen 0e/kk 3.99c/kwh loppuu vuoden vaihteessa niin miettinyt että mitä sitä seuraavaksi. Jos hinta tulisi tippumaan niin nuo nykyiset 24kk sopparit ei ole järkeviä
Edelleen kysyn, mitä tarkoittaa HINTA OPTIO 12 kk sähkösopparissa, uskaltaako tilata.
Sähkönmyyjä Väre Oy
Sähkötuote Määräaikainen yleissähkö, 24 kk ajan + 12 kk hintaoptio
Perusmaksu 0.00 €/kk
Kulutusmaksu, yleissähkö 5.33 snt/kWh
Edelleen kysyn, mitä tarkoittaa HINTA OPTIO 12 kk sähkösopparissa, uskaltaako tilata.
Sähkönmyyjä Väre Oy
Sähkötuote Määräaikainen yleissähkö, 24 kk ajan + 12 kk hintaoptio
Perusmaksu 0.00 €/kk
Kulutusmaksu, yleissähkö 5.33 snt/kWh
Sopimuksen päättyessä ne tarjoaa sulle 12 kuukauden jatkoa tuolla vanhalla hinnalla.
Eli:Sähkötarjous
Sähkönmyyjä Väre Oy
Sähkötuote Määräaikainen yleissähkö, 24 kk + 12 kk hintaoptio
Sopimuksen kesto Määräaikainen 24 kuukautta
Perusmaksu 0.00 €/kk
Kulutusmaksu, yleissähkö 5.33 snt/kWh
Hinnat sisältävät arvonlisäveron (alv 24 %). Tarjous koskee vain sähköenergian myyntiä, sähkönsiirto säilyy sähköverkkoyhtiösi vastuulla.
Mitä tarkoittaa 12kk hintaoptio?
Uskaltaako tällaisen sopparin ottaa omakotitaloon, kun KSS IISI nostaa 19,99 5000 sopparin 22,99 euroon, vaikkei edes alkanut!
Omani siirsin jo pois, ja siirtyy Vattenfallille nollamaksuttomaan käytönmukaisena, siirtyy 1.1.2020!!! Suhteemme ei ole vielä edes alkanut 5,99 hintaan, kun tuli tieto 6,99 hinnasta minulle... heti pois ja pakkaamaan laukut. Kyseisen omakotitalon kulutus 4000-4500 kWh ja tulee 5000 kWh:llä kalliiksi uudella hinnalla.
Ja sitten taas ne kulutustiedot.Suosiiko jengi minkälaisia sopimuksia? Olis jälleen aika kilpailuttaa. 24kk sopimuksilla halvin taisi olla jossain 5,3snt/kWh. Pörssisähkö jopa sentin halvempi.
Viimeksi kilpailuttaja sivuston kautta hoitanut ja varmaan samallailla jatkan kuvioita.
Ja sitten taas ne kulutustiedot.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.