Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Eiks toi ole ihan pörssisähköä..mutta onko normaalikäytäntö tehdä näistä määräaikaisia? Yhden vuoden olen pörssisähköä ostanut (mielestäni toistaiseksi voimassaoleva soppari) ja kyllä kylminä kuukausina hinta oli ihan eri luokkaa kuin alkysyksystä otettuna. :)
 
Kilpailuttajan kautta puolenyön jälkeen Heleniltä sai 5,18 snt, mutta nyt sekin on pompannut 5,32 snt asti. Kahden vuoden määräaikainen 0e/kk.
 
Joulukuun loppupuolella loppuu tuo Helenin 3,99c/kWh ja ajattelin pihistellä jos tulisi vielä alkutalvesta parempia tarjouksia. Näinkö siinä nyt sitten kävi, että hinnat vaan pomppaa kun Helenin /hki esimerkiksi poistunut ja tilalla tuo 5,80c/kWh ja kilpailuttaja tarjoaa 5,39c/kWh...
 
Otin Imatran seudun sähköltä Ässä S -paketin 11,90e/kk hintaan. Laskeskelin että 3000kWh hinnaksi tulisi 3,96c/kWh. Kulutus meillä n. 3300kWh/vuosi joten noin 300kWh menee paketin yli ja se veloitetaan 6,90c/kWh. Parempaa en nyt tähän hätään löytänyt, joten mennään tällä. Sopimus on toistaiseksi voimassa, joten voi elellä kuukauden kerrallaan ja etsiä parempaa.
 
Otin Imatran seudun sähköltä Ässä S -paketin 11,90e/kk hintaan. Laskeskelin että 3000kWh hinnaksi tulisi 3,96c/kWh.
Ei suinkaan 3,96c/kWh.

11,9e/kk x 12kk = 142,8e / v
142,8e / 3000kWh = 4,76c/kWh

142,8e (3000kWh) + 300 kWh @ 6,9c/kWh = 163,5e /v

163,5e / 3300kWh = 4,95c/kWh

Ja siitäpä se hinta sitten aika jyrkästi nousee jos kulutus onkin vielä suurempaa. Esim. 4000kWh on jo 5,3c/kWh
 
Ei suinkaan 3,96c/kWh.

11,9e/kk x 12kk = 142,8e / v
142,8e / 3000kWh = 4,76c/kWh
Ach, taisin sortua aivopieruun ja ihmettelinkin hiukan laskutoimitukseni edullista tulosta - kiitos kun korjasit! Joka tapauksessa korjatulla hinnallakin tuo on itselleni tällä hetkellä edullisin vaihtoehto - varsinkin kun kokonaiskulutus jää vuositasolla 3300kWh ja siitäkin on mahdollista nipistää tietyin toimenpitein jonkin verran. Ja tätä ei ole välttämätön pitää koko vuotta, irtisanomisaika on 2 viikkoa.
 
Kulutus meillä n. 3300kWh/vuosi joten noin 300kWh menee paketin yli ja se veloitetaan 6,90c/kWh.
Sellainen tarkennus vielä, että lisäveloitus tehdään kuukausikulutuksen (ei vuosikulutuksen) ylityttyä: "250 kWh kuukaudessa ylittävältä osuudelta veloitamme 6,90 snt/kWh".

Edit:

Joka aiheuttaa sen, että todellisen hinnan laskeminen menee helposti hankalaksi, jos ei tiedä tarkkaan mikä on eri kuukausien kulutus. Esimerkiksi jos vuosikulutus on 3000kWh ja se jakaantuu 12 kuukauden ajalle seuraavasti: 4kk 200kWh, 4kk 250kWh ja 4kk 300kWh. Tällöin kilowattitunnin hinnaksi tulee (11.90e*12+4*50*0.069e)/3000kWh = 5,22c/kWh. Eli vaikka kokonaiskulutus oli tasan 3000kWh, niin hinnaksi tuli selvästi suurempi kuin tuo 3000kWh:lle laskettu 4,76c/kWh.
 
Viimeksi muokattu:
Otin Imatran seudun sähköltä Ässä S -paketin 11,90e/kk hintaan. Laskeskelin että 3000kWh hinnaksi tulisi 3,96c/kWh. Kulutus meillä n. 3300kWh/vuosi joten noin 300kWh menee paketin yli ja se veloitetaan 6,90c/kWh. Parempaa en nyt tähän hätään löytänyt, joten mennään tällä. Sopimus on toistaiseksi voimassa, joten voi elellä kuukauden kerrallaan ja etsiä parempaa.

Katselin samaa ja sieltä sopimusehdoista löytyy tälläinen kohta:

Asiakkaan vuosikulutus, jonka verkonhaltija ilmoittaa, on oltava sopimuksen tekohetkellä yhtä suuri tai vähemmän, kuin sopimukseen sisältyvä vuosittainen kWh-määrä. Mikäli asiakkaan mitattu kulutus ylittää tai vaikuttaa todennäköiseltä, että Asiakkaan sähkönkulutus ylittää sovitun vuosirajan, on Imatran Seudun Sähköllä oikeus siirtää Asiakas kokoa suurempaan pakettiin tai jos mikään kulutusluokka ei ole riittävä, vaihtaa Asiakkaan tuote markkinahintoja seuraavaan Ässämyyntisopimukseen kulloinkin voimassaolevin Ässä sopimuksen ehdoin ja hinnoin.

Eka vuosi asunnossa jossa LTO tulee täyteen joulukuun puolessa välissä, tänä vuonna sähköä mennyt 2523 kWh. Riippuu loppuvuoden säästä meneekö yli 3000kWh, todennäköisesti kyllä.
 
Jep, tuo sopimus tuli luettua. Mielestäni tämä paketti sopii vain jos kulutus on tuo 3000kWh. Meillä viime vuoden kulutus oli alle 3000kWh mutta tänä vuonna mentäneen 3300kWh paikkeille. Kulutuksessamme ei ole ilmastoinnista tai lämmityksestä koituvaa kuukausivaihtelua.
 
KSS IISI S:n hinta pompannut 9,99 eurosta 11,99e/kk. Tällä hetkellä kiinnostaisi ottaa jokin suhteellisen edullinen toistaiseksi voimassa oleva, että voi tarvittaessa vaihtaa halpaan määräaikaiseen diiliin.
 
KSS IISI S:n hinta pompannut 9,99 eurosta 11,99e/kk. Tällä hetkellä kiinnostaisi ottaa jokin suhteellisen edullinen toistaiseksi voimassa oleva, että voi tarvittaessa vaihtaa halpaan määräaikaiseen diiliin.
Kappas. Varmaan seuraavan laskun yhteydessä tulee tieto meille vanhoille asiakkaille? Täytynee vaihtaa, kun sähkön hinta noin muuten näyttää kyllä laskeneen siitä kun itse otin tuon.
 
KSS IISI S:n hinta pompannut 9,99 eurosta 11,99e/kk. Tällä hetkellä kiinnostaisi ottaa jokin suhteellisen edullinen toistaiseksi voimassa oleva, että voi tarvittaessa vaihtaa halpaan määräaikaiseen diiliin.
Mitenhän käy, kun kerkesin juuri solmia 9,99€ sopimuksen uuteen kämppään päivää ennenkuin pomppasi :D
 
Kuinka monta kertaa vuodessa voi ilmatteeksi vaihtaa sähkösopparia? Ainakin kerran jos muistan oikein..
 
Tuliskohan 11,99e/kk hinta, jos ei ole kiinteähintainen sopimus.
Itse solmin jo kuukausi-pari sitten KSS IISI XS 5,99 kk, uusi hinta sivustolla 6,99 kk. Millä hinnalla sopparini alkaa marraskuun 1.? Jos heti tulee korotuskirje, niin kirsikat mä maksa mitään tuollaista ryöstöhintaa, vaan siirryn johonkin halvempaan 1000 kWh vuosi kulutuksella. Oli kuulemma jo vuosia KSS IISI hinnat samat, niin siksi otin.

Siis webbiarkistosta katoin, että 2014 oli nuo 5,99 yms hinnat. No nytkö loppuu.

Taisivat haalia muutama vuosi asiakkaita ja sitten hinnankorotus.

Esim. tonnin kulutuksella Vattenfallin kilpailuttajan kk-maksuton määräaikainen tulisi halvemmaksi kuin tuo €5,99 jopa. Otin KSS IISI koska huoleton.

Jos euron nousee, niin ei kyllä jatkoon.
 
Euron korotus jo ryöstöhinta? :confused:

Käytä enemmän sähköä tai vaihda pois kiinteästä paketista, yhtälailla 1000kWh:n kulutuksella olet nytkin ’hävinnyt’ kun olet maksanut 1500kWh:n määrästä energiassa, siirto toki toteutuneen mukaan.
 
Euron korotus jo ryöstöhinta? :confused:

Käytä enemmän sähköä tai vaihda pois kiinteästä paketista, yhtälailla 1000kWh:n kulutuksella olet nytkin ’hävinnyt’ kun olet maksanut 1500kWh:n määrästä energiassa, siirto toki toteutuneen mukaan.
Joo mut mä en ole vielä edes päässyt ko firman asiakkaaksi niin jo korotetaan?

Tuo kun ei määräaikainen soppari, niin sen voi nostaa. Oli tuo halvempi siis 5,99 kuin aiemman Vattenfallin jatko 3,50 perusmaksu (6kk 0e) ja 0.052. Siksi piti vaihtaa. Marraskuussa alkaa soppari, niin jo hinnankorotus.

Palaan kyllä Vattenfalliin, jos vielä kuukausmaksuttomia on.

Mistä halvin sähkö tällä hetkellä joulukuulle?
 
Joo mut mä en ole vielä edes päässyt ko firman asiakkaaksi niin jo korotetaan?

Tuo kun ei määräaikainen soppari, niin sen voi nostaa. Oli tuo halvempi siis 5,99 kuin aiemman Vattenfallin jatko 3,50 perusmaksu (6kk 0e) ja 0.052. Siksi piti vaihtaa. Marraskuussa alkaa soppari, niin jo hinnankorotus.

Palaan kyllä Vattenfalliin, jos vielä kuukausmaksuttomia on.

Mistä halvin sähkö tällä hetkellä joulukuulle?
Oma on 5.05, mutta nyt on vähän noussut. Sopimus ei ole vielä edes ehtinyt alkaakaan.

kilpailuttaja.fi
"Sähkönmyyjä Vattenfall Oy
Sähkötuote Ilmasto Mix 24 kk
Sopimuksen kesto Määräaikainen 24 kuukautta
Perusmaksu 0.00 €/kk
Kulutusmaksu, yleissähkö 5.31 snt/kWh"


Olisiko talvi tulossa, niin nostavat vähän hintaa tai sitten joku ihan muu syy.
 
Helenin vahvistama kuukausimaksuton 4,98 oli sit ekassa laskussa kuukausimaksullinen ~6c/kwh. Katsotaan mitä vastaavat.
 
Helenin vahvistama kuukausimaksuton 4,98 oli sit ekassa laskussa kuukausimaksullinen ~6c/kwh. Katsotaan mitä vastaavat.

Eiköhän ne tuon korjaa ja hyvitä.
Muille tiedoksi, että heti kun sopimus on alkanut, niin Helenin nettisivuilta kun tunnistautuu ja tekee itselleen tunnukset, pääsee näkemään hintatiedot yms. muut sopimusasiat ja tietysti kulutusdatan.
Jos on virheellinen, niin saa otettua aspaan heti yhteyttä, eikä vasta kun eka lasku on tullu.
 
Taitaa tulla Lyhyt Asiakkuus KSS firman kanssa.

Kysyin asiasta, että kun marraskuun 1. sopparini alkaa, niin peräti 30 päivää hinta voimassa ja vielä joulukuun mahdollisesti, sitten 2020 uusi 6,99 hinta.

Sopimukset muuttuvat vuoden vaihteessa asiakkaille, jotka ovat IISI-sopimuksen tehneet ennen hinnanmuutoksia. Teille tulee ilmoitus postiin, jossa asiasta kerrotaan lisää.

Käytännössä outoa, koska KSS IISI hinnat olivat SAMOJA vuodesta 2014 ja eteenpäin vuosia, mikä sai nyt nostaan hintaa?

Tämä tarkoittaa että asiakkuuteni jää lyhyeksi, koska 1010 kWh kulutuksella (vuosiarvio) tulee kk-maksuton 24 kk halvemmaksi.
 
Sopimukseni siirtyy takaisin Vattenfallille joulukuun 1. päivä eli peräti kuukauden ehdin olemaan IISIsti ennen kuin sopparini hinta nousisi pilviin.

Sähkötarjous VATTENFALL
Sähkötuote Ilmasto Mix 24 kk
Sopimuksen kesto Määräaikainen 24 kuukautta
Perusmaksu 0.00 €/kk
Kulutusmaksu, Yleissähkö 5.31 snt/kWh
Hinnat sisältävät arvonlisäveron (alv 24 %). Tarjous koskee vain sähköenergian myyntiä, sähkönsiirto säilyy sähköverkkoyhtiösi vastuulla.

Tonnin vuosikulutuksella, kuukaudessa 80-90 kWh tulee tämä kk-maksuton halvemmaksi. Siis uusi IISI olisi 6,99 kk, niin tässä on sama kulutus jopa 5,00 kk.

En kyllä ala paria euroa maksamaan turhasta, koska pitäisi nostaa sähkönkulutusta, että hyötyisin 1500 kWh sopparista ja 5,99 euron hinnalla maksaisin kyllä.

Seuraavaksi siirtämään tuttujen KSS IISI 5000 kWh kun nousee 3 eurolla ja Vattenfallin kk-maksuton halvempi. Oikea kulutus n. 4500 kWh OKT.
 
Viimeksi muokattu:
Käytännössä outoa, koska KSS IISI hinnat olivat SAMOJA vuodesta 2014 ja eteenpäin vuosia, mikä sai nyt nostaan hintaa?
Oliskohan se, että 5 vuotta kerättiin uusia asiakkaita ja nyt sitten korotettiin hintaa. Osa kumminkin unohtaa tuon hintakorotuksen ja ei vaihda sähköyhtiötä halvempaan, vaikka hinnat nousee.
 
Oliskohan se, että 5 vuotta kerättiin uusia asiakkaita ja nyt sitten korotettiin hintaa. Osa kumminkin unohtaa tuon hintakorotuksen ja ei vaihda sähköyhtiötä halvempaan, vaikka hinnat nousee.
On kyllä surkea firma, olen pahoillani että olen suositellut sitä täällä, nyt joudumme kaikki vaihtamaan sopparia toiseen.

Vattenfallilta 24 kk soppari, en löytänyt itse parempaa kilpailuttajan kanssa.

Paljonkohan KSS menettää rahaa tässä kun minä ainakin jo lähdössä, ennen kuin olen edes kunnolla "tullut".
 
Onko vuosikulutus yli 6000kWh ja osoite Helenin tarjousehtojen ulkopuolella kenties?
Ei ole mitään väliä tällä. Kuluttajasuojalain mukaan tilausvahvistuksessa pitää olla ne hinnat mitä kuluttajalta aikoo periä. Ja tuossahan sanotaan että tilausvahvistuksessa on ollut toiset hinnat. Ja siis ainoastaan niitä hintoja saa enää periä.
 
Ei ole mitään väliä tällä. Kuluttajasuojalain mukaan tilausvahvistuksessa pitää olla ne hinnat mitä kuluttajalta aikoo periä. Ja tuossahan sanotaan että tilausvahvistuksessa on ollut toiset hinnat. Ja siis ainoastaan niitä hintoja saa enää periä.
Kylläpä sillä Helenin puolelta näkyy olevan. Minulle eivät siis tuota tarjousta päästäneet läpi, vaan tuli vastaus myöhemmässä vaiheessa että "virhe tilauksen käsittelyssä" tms. Se vahvistusviesti kyllä tuli niillä hinnoilla mistä tilattaessakin puhuttiin, mutta ns. virallista sopimusta ei. Harkinnassa toki vielä että koeponnistanko tämän kuluttajariitalautakunnassa.
 
Kylläpä sillä Helenin puolelta näkyy olevan. Minulle eivät siis tuota tarjousta päästäneet läpi, vaan tuli vastaus myöhemmässä vaiheessa että "virhe tilauksen käsittelyssä" tms. Se vahvistusviesti kyllä tuli niillä hinnoilla mistä tilattaessakin puhuttiin, mutta ns. virallista sopimusta ei. Harkinnassa toki vielä että koeponnistanko tämän kuluttajariitalautakunnassa.

Ei sillä automaattisella viestillä mitään virkaa ole. Se sopimus minkä ne vahvistaa merkkaa.
 
Kylläpä sillä Helenin puolelta näkyy olevan. Minulle eivät siis tuota tarjousta päästäneet läpi, vaan tuli vastaus myöhemmässä vaiheessa että "virhe tilauksen käsittelyssä" tms. Se vahvistusviesti kyllä tuli niillä hinnoilla mistä tilattaessakin puhuttiin, mutta ns. virallista sopimusta ei. Harkinnassa toki vielä että koeponnistanko tämän kuluttajariitalautakunnassa.
Niin. No yhtään laskua ei kannata maksaa väärillä hinnoilla kuitenkaan. Jos helen sitten purkaa määräaikaisen sopimuksen sen seurauksena, niin sitä kannattaa sitten miettiä että riitauttaako. En oikeastaan edes itse nyt tuota tilannetta tiedä.

Se on kuitenkin varmaa ettei väärän hintaista laskua tarvi maksaa.
 
Ei sillä automaattisella viestillä mitään virkaa ole. Se sopimus minkä ne vahvistaa merkkaa.
Se automaattiviesti on se tilausvahvistus. Ja se on se mikä merkkaa.

Sinun logiikalla yritys saisi periä mitä haluaa hintoja sen jälkeen kun 14 päivän peruutusoikeus on jo kuluttajalla mennyt ohi.

Kuluttajasuojalain mukaan peruutusoikeus lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä.
 
Kylläpä sillä Helenin puolelta näkyy olevan. Minulle eivät siis tuota tarjousta päästäneet läpi, vaan tuli vastaus myöhemmässä vaiheessa että "virhe tilauksen käsittelyssä" tms. Se vahvistusviesti kyllä tuli niillä hinnoilla mistä tilattaessakin puhuttiin, mutta ns. virallista sopimusta ei. Harkinnassa toki vielä että koeponnistanko tämän kuluttajariitalautakunnassa.

Oletko siis sitä mieltä, että sinulle ei kerrottu riittävän selkeästi, että tarjous koskee vain tarjouskirjeen saaneita max 6000 kWh kulutuksellisia asuntoja? Vai koitatko vedota siihen, että toki koitit tietoisesti sumuttaa Heleniä, mutta Helenin on tehtävä sinun kanssa siitä huolimatta sopimus sinun vaatimillasi hinnoilla, koska robotti lähetti automaattisen tilausvahvistuksen?

Onnea ja menestystä - en olisi ihan yhtä varma kuin muut, että tilausvahvistus on sitova silloinkin kun se perustuu tilaajan antamille virheellisille tiedoille.
 
Sen automaattiviestin jälkeen tuli varsinainen vahvistettu sopimus sähköpostiin. Itsellä tuli automaattiviesti (tilausvahvistus) 25.9. annettuun sähköpostiin ja 10.10. tuli sitten sopimuksen vahvistaminen.

Se ensimmäinen viesti on vain nimensä mukaisesti kuittaus, että tilauksesi on vastaanotettu, yritys voi sen jälkeen vahvistaa tai olla vahvistamatta sopimusta ja/tai tarjota jotain muuta sopimusta.
 
Oletko siis sitä mieltä, että sinulle ei kerrottu riittävän selkeästi, että tarjous koskee vain tarjouskirjeen saaneita max 6000 kWh kulutuksellisia asuntoja? Vai koitatko vedota siihen, että toki koitit tietoisesti sumuttaa Heleniä, mutta Helenin on tehtävä sinun kanssa siitä huolimatta sopimus sinun vaatimillasi hinnoilla, koska robotti lähetti automaattisen tilausvahvistuksen?

Onnea ja menestystä - en olisi ihan yhtä varma kuin muut, että tilausvahvistus on sitova silloinkin kun se perustuu tilaajan antamille virheellisille tiedoille.
Niin, saatoinhan minä tilata sähkösopimuksen vaikka puhelinmyyjältä ja sain vahvistuksen siitä? Helen ei ole pyynnöistäni huolimatta pystynyt kertomaan mistä sähkösopimuksen tilasin. Kuluttajaneuvonnasta kysäisin ja heidän kanta oli, että kuluttajariitalautakuntaan pitäisi ottaa yhteyttä.
 
Sen automaattiviestin jälkeen tuli varsinainen vahvistettu sopimus sähköpostiin. Itsellä tuli automaattiviesti (tilausvahvistus) 25.9. annettuun sähköpostiin ja 10.10. tuli sitten sopimuksen vahvistaminen.

Se ensimmäinen viesti on vain nimensä mukaisesti kuittaus, että tilauksesi on vastaanotettu, yritys voi sen jälkeen vahvistaa tai olla vahvistamatta sopimusta ja/tai tarjota jotain muuta sopimusta.
Joo ja ei. Yritys ei voi vahvistaa sinulle tilausta johonkin hintaan ja laskuttaa toista hintaa, kuten nyt nimimerkki kertoi tapahtuneen.
 
Oletko siis sitä mieltä, että sinulle ei kerrottu riittävän selkeästi, että tarjous koskee vain tarjouskirjeen saaneita max 6000 kWh kulutuksellisia asuntoja? Vai koitatko vedota siihen, että toki koitit tietoisesti sumuttaa Heleniä, mutta Helenin on tehtävä sinun kanssa siitä huolimatta sopimus sinun vaatimillasi hinnoilla, koska robotti lähetti automaattisen tilausvahvistuksen?

Onnea ja menestystä - en olisi ihan yhtä varma kuin muut, että tilausvahvistus on sitova silloinkin kun se perustuu tilaajan antamille virheellisille tiedoille.
Totta hemmetissä se on. Kuluttajasuojalaissa ei ole mitään poikkeuksia siihen että saisi laskuttaa jotakin muuta kuin mitä tilausvahvistuksessa lukee.

Täysin eri asia on sitten saako helen purkaa sopimuksen vedoten virheeseen.

Tarjouehdot ovat sitä varten että helenillä on HETI oikeus kieltätyä antamasta sinulle tarjousta. Jos he sen päättävät vahvistaa, niin sitten on annettava vahvistettuun hintaan.
 
Niin, saatoinhan minä tilata sähkösopimuksen vaikka puhelinmyyjältä ja sain vahvistuksen siitä? Helen ei ole pyynnöistäni huolimatta pystynyt kertomaan mistä sähkösopimuksen tilasin. Kuluttajaneuvonnasta kysäisin ja heidän kanta oli, että kuluttajariitalautakuntaan pitäisi ottaa yhteyttä.

No, tilasitko vaiko etkö? En edusta Heleniä, joten minulle se ja sama, mutta en uskaltaisi itse kuluttajariitalautakuntaan ottaa yhteyttä valheellisin väittein, oikeuteen menemisestä puhumattakaan. Sen sijaan jos joku puhelinmarkkinoija oikeasti soitti ja tarjosi sähköä 3,99c/kWh periferiaan, niin käske soittaa minulle kanssa.

Täysin eri asia on sitten saako helen purkaa sopimuksen vedoten virheeseen.

Tuota tarkoitinkin. Varmasti saavat purkaa sopimuksen, jos kuluttaja antaa valheellisia tietoja. Eli että noinkohan kannattaa kovin pitkälle asiasta tapella, ennen pitkää siellä jotakuta käy vituttamaan niin paljon, että käskeevät tarvittavia admineja kaivelemaan lokeista, että mitä kautta tilaus on tullut sisään ja mitkä tiedot silloin tilaajalle on annettu.
 
Jos myyntisopimus tehdään muutoin kuin kirjallisesti, myyjän tulee sähkömarkkinalaissa säädetyssä ajassa lähettää käyttäjälle sopimuksen vahvistusilmoitus tämän ilmoittamaan laskutusosoitteeseen tai muuhun erikseen sovittuun osoitteeseen. Vahvistuksessa mainitaan myyntisopimuksen voimaantulon ajankohta ja se sisältää myyntisopimuksen y yksilöllisetehdot, mahdolliset hinnastot ja selvityksen käyttäjän huomautusajasta.

Sähkönmyyntisopimus siis vahvistetaan tilausvahvistuksella ja myyntisopimus on tullut voimaan ja jatkuu vahvistuksessa mainituin ehdoin.

Voit peruuttaa homman kahdella pykälällä:

Käyttäjä ilmoittaa myyjälle kolmen viikon kuluessa vahvistuksen lähettämisestä tai siinä mainittuun vähintään kolmen viikon kuluttua lähettämisestäo olevaanmääräpäivään mennessä, ettei hän pidä vahvistuksessa mainittuja tai siinä selvitettyjä ehtoja tehdyn sopimuksen ehtoja vastaavina. Sopimuksent tekemisenja käyttäjän tekemän ilmoituksen välisenä aikana sovelletaan vahvistuksen mukaisia sopimusehtoja, jollei muuta näytetä sovitun

TAI

Kuluttaja peruuttaa sopimuksen kuluttajansuojalain mukaisen etä- ja kotimyyntiin liittyvän peruuttamisoikeuden mukaisesti. Jos kuluttaja sopimuksen
peruuntuessa on käyttänyt hyväkseen sähköä, joka ei ole sähkökauppojen selvityksessä siirrettävissä kuluttajan edelliselle myyjälle, kuluttajan on maksettava
saamastaan hyödystä kohtuullinen korvaus myyjälle. Hinta määräytyy vahvistuksen mukaisin sopimusehdoin, jollei muuta näytetä sovitun.
 
Tuota tarkoitinkin. Varmasti saavat purkaa sopimuksen, jos kuluttaja antaa valheellisia tietoja. Eli että noinkohan kannattaa kovin pitkälle asiasta tapella, ennen pitkää siellä jotakuta käy vituttamaan niin paljon, että käskeevät tarvittavia admineja kaivelemaan lokeista, että mitä kautta tilaus on tullut sisään ja mitkä tiedot silloin tilaajalle on annettu.
Minä tilasin tietysti alkuvaiheessa tätä, mutta en missään välissä antanut mitään vääriä tietoja. Eikä moni muukaan. Helen ei kysy kulutuslukuja asiakkaalta ja syötin ihan täysin omat osoitetiedot.

Mitä tarkoitat siis valheellisten tietojen antamisella?
 
Älä nyt tyhmäksi heittäydy....

Sitä että et ole saanut tarjouskirjettä, vai oletko saanut?
En ole valehdellut yhteenkään helenin kysymykseen kenttään tai ruutuun. Porukalla eli siis myös sinulla on älyttömiä vaikeuksia ymmärtää mikä on tarjousehto. Nettisivun kenttiä saa täytellä ihan kuka vaan missä vaan tilanteessa luki sivulla ihan mitä hyvänsä. Kenttiä täytellessä ei saisi valehdella. Kenttiä saa kuitenkin täytellä niin paljon kuin ehtii oikeilla tiedoilla.

Helen saa kieltäytyä myymästä jos tarjousehto ei täyty. Helen saa toki myydäkin tarjouksen jos ehto ei täyty. Ja kuka vaan saa kysyä että myisittekö minulle. Helen kysyy mitä kysyy ja myy jos haluaa ja ei myy jos on peruste kieltäytyä eikä halua. Ja aika hemmetin monelle ovat halunneet myydä.

Lait ei muutu miksikään sen mukaan mikä kenenkin mielipide asiaan on.

P.s. Tarjouksen kaikissa versioissa ei ole puhuttu kirjeestä mitään.
 
Älä nyt tyhmäksi heittäydy....

Sitä että et ole saanut tarjouskirjettä, vai oletko saanut?
Eli susta olis seuraava skenaario ok:
1) Tarjotaan vaikka Netflix 3kk ilmaiseksi PK seudulle.
2) Mitään muuta ei tarvii tehdä kuin täyttää tilauslomake.
3) Tilausvahvistus tulee kohta sähköpostiin, 3kk ihan ilmaiseksi
4) Kuukauden päästä lasku himaan, koska et olekaan oikeutettu tarjoukseen.
5) Ei suostuta perumaan tilausta tai antamaan tilausvahvistuksessa vahvistettujen ehtojen mukaista sopimusta. Vedotaan 14pv peruutusoikeuden päättymiseen.
6) Profit?

Aika reilulta peliltä kuulostaa.

Kuulostaa melkein tältä:
Valelasku näyttää oikealta laskulta
 
Eli susta olis seuraava skenaario ok:
1) Tarjotaan vaikka Netflix 3kk ilmaiseksi PK seudulle.
2) Mitään muuta ei tarvii tehdä kuin täyttää tilauslomake.
3) Tilausvahvistus tulee kohta sähköpostiin, 3kk ihan ilmaiseksi
4) Kuukauden päästä lasku himaan, koska et olekaan oikeutettu tarjoukseen.
5) Ei suostuta perumaan tilausta tai antamaan tilausvahvistuksessa vahvistettujen ehtojen mukaista sopimusta. Vedotaan 14pv peruutusoikeuden päättymiseen.
6) Profit?

Aika reilulta peliltä kuulostaa.

Kuulostaa melkein tältä:
Valelasku näyttää oikealta laskulta
Juuripa tällaisten asioiden takia meillä on kohtuullisen selvät lait auttamassa. En edes muistanut että sähkömarkkinalaki on vielä normaaliakin tiukempi tässä asiassa. Tuli ilmi tuossa aikaisemmassa yhdessä postissa. 2 viikossa on laitettava sitova paperi liikkeelle sähkösoppareissa.
 
En ole valehdellut yhteenkään helenin kysymykseen kenttään tai ruutuun. Porukalla eli siis myös sinulla on älyttömiä vaikeuksia ymmärtää mikä on tarjousehto. Nettisivun kenttiä saa täytellä ihan kuka vaan missä vaan tilanteessa luki sivulla ihan mitä hyvänsä. Kenttiä täytellessä ei saisi valehdella. Kenttiä saa kuitenkin täytellä niin paljon kuin ehtii oikeilla tiedoilla.

Helen saa kieltäytyä myymästä jos tarjousehto ei täyty. Helen saa toki myydäkin tarjouksen jos ehto ei täyty. Ja kuka vaan saa kysyä että myisittekö minulle. Helen kysyy mitä kysyy ja myy jos haluaa ja ei myy jos on peruste kieltäytyä eikä halua. Ja aika hemmetin monelle ovat halunneet myydä.

Lait ei muutu miksikään sen mukaan mikä kenenkin mielipide asiaan on.

P.s. Tarjouksen kaikissa versioissa ei ole puhuttu kirjeestä mitään.
Ei kenttien täyttäminen valehtelua edellytä, mutta alle viiden sentin kilowattituntihinnan saaminen edellyttää Helenin mukaan tarjouskirjettä ja alle 6 MWh vuosikulutusta. Muussa tapauksessa kWh-hinta on vajaa kuusi senttiä. Tosin tästä ei ilmeisesti edelleenkään mainita mitään sopimuksen ehdoissa.

Ilmeisesti heillä on peruste kieltäytyä myymästä sähköä toiselle käyttäjälle (ja sinulle) alle viiden sentin eli tekevät sopimusta tuolla vajaan kuuden sentin hinnalla.

MUTTA virhehän tuossa on tapahtunut, jos vahvistuksessa ja laskussa on eri hinta. Kyseessä mitä ilmeisemmin on määräaikainen sopimus kyseeseen tulee käytännössä sähkön toimittaminen vahvistetulla hinnalla tai sopimuksen purkaminen. Minun näkymyksen jälkimmäinen on epätodennäköinen vaihtoehto, koska hinnassa ei ole mitään kertaluokkavirhettä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom