Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tulipa hieman yllätyksenä, että ainakin Oulun suunnalla Pyörä-Suvala ei ota huoltoon muita kuin itse myymiään pyöriä. Oman sähkö-Cubeni olisin vienyt tuonne huoltoon (ovat Cuben jälleenmyyjä), mutta eivät ota pyörää vastaan kun en ole sitä ostanut suoraan heiltä. Jokseenkin ymmärrän, että on kiirettä ja haluavat toki palvella heiltä tuotteita ostaneita asiakkaita ensin, mutta silti tuntuu oudolta. Täytyy sitten viedä jo näköjään ihan pakostakin rahani muualle.
Ei muuta kuin palautetta facebookkiin niin tietää muutkin äänestää lompakolla, tarpeeksi kauan kuin yritys sahaa omaa oksaa poikki niin alkaa jossain näkymään...
 
  • Tykkää
Reactions: |le

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Tulipa hieman yllätyksenä, että ainakin Oulun suunnalla Pyörä-Suvala ei ota huoltoon muita kuin itse myymiään pyöriä. Oman sähkö-Cubeni olisin vienyt tuonne huoltoon (ovat Cuben jälleenmyyjä), mutta eivät ota pyörää vastaan kun en ole sitä ostanut suoraan heiltä. Jokseenkin ymmärrän, että on kiirettä ja haluavat toki palvella heiltä tuotteita ostaneita asiakkaita ensin, mutta silti tuntuu oudolta. Täytyy sitten viedä jo näköjään ihan pakostakin rahani muualle.
Kuluttajansuojalain vastaista toimintaa. EU-direktiivit edellyttää että merkkihuoltojen pitää huoltaa pyörä riippumatta mistä se on ostettu. Sama homma takuuasioiden kanssa.

Pyydä tuo kieltäytyminen kirjallisena ja vie asia kuluttaja-asiamiehelle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Tulipa hieman yllätyksenä, että ainakin Oulun suunnalla Pyörä-Suvala ei ota huoltoon muita kuin itse myymiään pyöriä. Oman sähkö-Cubeni olisin vienyt tuonne huoltoon (ovat Cuben jälleenmyyjä), mutta eivät ota pyörää vastaan kun en ole sitä ostanut suoraan heiltä. Jokseenkin ymmärrän, että on kiirettä ja haluavat toki palvella heiltä tuotteita ostaneita asiakkaita ensin, mutta silti tuntuu oudolta. Täytyy sitten viedä jo näköjään ihan pakostakin rahani muualle.
Kannattaa huoltaa itse niin pääsee vähemmällä ja halvemmalla. Yhden huollon hinnalla ostaa tarvittavat työkalut ja netti on täynnä selkeitä ohjeita ja videoita. Melko yksinkertaistahan tuo huoltohomma on eikä sähköpyörä eroa mitenkään normipyörän huollosta kun sille moottorille ei voi itse tehdä mitään eikä se huoltokaan sille tee mitään vaikka enemmän veloittavat sähköpyörän huollosta.

No toki tekevät ehkä jotain, kuten päivittävät softan jolla pahimmassa tapauksessa tuhoat pyörän jälleenmyyntiarvosta siivun. Antituningsoftan päivitys voi tappaa viripalikan toiminnan ja käytetyn ostajalle tällä on paljonkin merkitystä.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Kannattaa huoltaa itse niin pääsee vähemmällä ja halvemmalla. Yhden huollon hinnalla ostaa tarvittavat työkalut ja netti on täynnä selkeitä ohjeita ja videoita. Melko yksinkertaistahan tuo huoltohomma on eikä sähköpyörä eroa mitenkään normipyörän huollosta kun sille moottorille ei voi itse tehdä mitään eikä se huoltokaan sille tee mitään vaikka enemmän veloittavat sähköpyörän huollosta.

No toki tekevät ehkä jotain, kuten päivittävät softan jolla pahimmassa tapauksessa tuhoat pyörän jälleenmyyntiarvosta siivun. Antituningsoftan päivitys voi tappaa viripalikan toiminnan ja käytetyn ostajalle tällä on paljonkin merkitystä.
Pyörässä niin paha chainsuck ettei enää omat taidot rehellisesti sanottuna riitä ja kun on kuitenkin takuukin voimassa uudella pyörällä niin ottaisin siitä kaiken ilon irti, mutta hankalaa tuntuu olevan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Pyörässä niin paha chainsuck ettei enää omat taidot rehellisesti sanottuna riitä ja kun on kuitenkin takuukin voimassa uudella pyörällä niin ottaisin siitä kaiken ilon irti, mutta hankalaa tuntuu olevan.
Onhan tuo täälläkin tuotu moneen kertaan esille, että jos jotain takuuasioita pitää hoitaa, niin se on BikeDiscountista (tai mistä tahansa muualta ulkomailta) tilattaessa haastavaa, kun pyörä pitää lähettää sinne takaisin. Se on se riski mikä halvemmasta hinnasta pitää kärsiä. Samaten tosiaan BikeDiscountin aspa on ollut aina melkoisen tahmainen, mutta kaiken olennaisen olen kuitenkin saanut niiden kanssa hoidettua.

Tuo sinun ongelma kuulostaa uudessa pyörässä niin erikoiselta, että arvelen siinä olevan muutakin vikaa kuin vain se ratas. Paska mäihä, mutta minkäs teet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Vaikea uskoa tuota nykypyörissä olevan. Joskus etuvaihtaja-aikoihin tuo oli yleistä kun pitkää ketjua vedetään ristiin ja tipautetaan jättimäiseltä etuleivältä pienelle nopeasti ja voimalla.

Itse olen sanonut kaikille jotka pyöriä minulle tuovat tuomiolle, että kaikkea muuta osaan ja teenkin mutta etuvaihtajan säätöä tai siitä johtuvia ongelmia en suostu tekemään. Ne ovat oikeasti pyöräilyn syöpä ja ihan hyvä kun muoti vei ne mennessään.

Jos kyseessä on 1X systeemi ja aiheuttaa "chainsuck", niin ei siinä montaa kohtaa ole tarkistettavana. Vikahan selviää kun laitat sen videon tänne, tai ennemmin filarifoorumille jossa saat varmasti vastauksen heti.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 238
Vaikea uskoa tuota nykypyörissä olevan. Joskus etuvaihtaja-aikoihin tuo oli yleistä kun pitkää ketjua vedetään ristiin ja tipautetaan jättimäiseltä etuleivältä pienelle nopeasti ja voimalla.
Ainakin jälkiasennusmoottoreissa voi hyvinkin esiintyä liian huonoa ketjulinjaa. Esim. omassa maasturissa piti poistaa 4 pienintä vaihdetta kokonaan käytöstä (1X11), koska ketju ei vain pysy niillä vaihteilla paikoillaan. Tämä tosin johtuu siitä, että eturatas tulee noin 3 millimetriä enemmän ulospäin keskiöstä, kuin mitä ilman moottoria (keskiömoottori). Ei ehkä kuulosta suurelta luvulta, mutta Chiselissä on ketjulinja muutenkin aika äärimmilleen vedetty, Specializedin tapaan.

Chain guidella ehkä saisi vähän korjattua linjaa, mutta ei jaksa.

Ei tuo tosin itseä haittaa, koska käytän vain vaihteita 8-11 sähköistettynä.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Pyörässä niin paha chainsuck ettei enää omat taidot rehellisesti sanottuna riitä ja kun on kuitenkin takuukin voimassa uudella pyörällä niin ottaisin siitä kaiken ilon irti, mutta hankalaa tuntuu olevan.
Pistä tosiaan videota tänne ja ehkä myös tuonne fillarifoorumiin. Facessa myös on maastopyöräryhmä missä monet kysyvät ongelmista ja sieltä saa hyviä vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään. Mitä googlettelin, niin tuo ketjun tahmaaminen ei monesta asiasta voi johtua eli sulje ne ensin itse pois. Katso ainakin että sen eturattaan kaikki piikit ovat suorat ja ehjät!
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Pistä tosiaan videota tänne ja ehkä myös tuonne fillarifoorumiin. Facessa myös on maastopyöräryhmä missä monet kysyvät ongelmista ja sieltä saa hyviä vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään. Mitä googlettelin, niin tuo ketjun tahmaaminen ei monesta asiasta voi johtua eli sulje ne ensin itse pois. Katso ainakin että sen eturattaan kaikki piikit ovat suorat ja ehjät!
Joo pitää joinia noille facen ryhmiin ja seurata muutoinkin tuota Fillarifoorumia. Varasin nyt huoltoajan toiselta pajalta asialle. Tässä pientä videota loppukesästä kuinka ketjut saattoi ajoittain napata kiinni. Kuva noin kuukausi sitten kun tunteroisen lenkin päätteeksi ketjut tarrasivat pyörätiellä kiinni ja menivät samantien poikki. Tuota ennen oli käytetty osaavamman fiksaajan pajalla, jossa vaihdettu ketjut ja hänen mukaan varman päälle tsekattu eturatas ettei ole teräviä pykäliä ja ovat muutoinkin suorassa. Omaan korvaan tuo ketjulinja kuulostais sellaiselta, että liekkö kohdillaan kun tätä tapahtuu yhä.

IMG_20201201_204654.jpg
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Ok, eli kyseessä oli 1x systeemi. Veikkaisin vahvasti että tuollainen pitkäpiikkinen etuleipä ei oikein sovi tuohon runkoon. Varsinkin jos lyhyt chain stay niin ketju menee niin mutkalle että fysiikka tulee vastaan. Ehkä kannattaisi myös mitata onko tuo etuleipä edes sopiva 11s ketjulle (siis piikkien leveys). Jos se on joku 9s ratas niin selittäisi tuon efektin jossa ketju tarttuu kiinni. Ei vaikuta kyllä normaalilta jos ketju pysyy rattaan alapuolella piikeissä kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Tuli itsekkin hankittu työmatkakulkineeksi sähköavusteinen fillari. Malli on runkoakulla oleva.
Se mitä mietiskelin oli akun irroitus työpäivän ajaksi. Varmasti on fiksu viedä akku sisälle lämpimään, mutta tarvitseeko akun kontakteja suojata pyörän päässä sateelta ja erityisesti nyt lumelta?
Onko muut tämmöistä tehneet?

Töissä on kehnohko katos, mutta luultavasti huominen pyry sataa kyllä pyörän päällekkin.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Tuli itsekkin hankittu työmatkakulkineeksi sähköavusteinen fillari. Malli on runkoakulla oleva.
Se mitä mietiskelin oli akun irroitus työpäivän ajaksi. Varmasti on fiksu viedä akku sisälle lämpimään, mutta tarvitseeko akun kontakteja suojata pyörän päässä sateelta ja erityisesti nyt lumelta?
Onko muut tämmöistä tehneet?

Töissä on kehnohko katos, mutta luultavasti huominen pyry sataa kyllä pyörän päällekkin.
Ainakin Boschin moottoreille on ns. kumitulppia, joilla suojata kyseiset kontaktit.

Omani tilasin Amazonista: https://www.amazon.de/gp/product/B01MXUSRMN/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o09_s00?ie=UTF8&psc=1

Edit. Jostain syystä mulle näyttää ettei ilman kovia postimaksuja sais tänne. Vaan eiköhän noita saa Suomenkin puolelta vähänkään isompien pyöräkauppojen kautta.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Tuli itsekkin hankittu työmatkakulkineeksi sähköavusteinen fillari. Malli on runkoakulla oleva.
Se mitä mietiskelin oli akun irroitus työpäivän ajaksi. Varmasti on fiksu viedä akku sisälle lämpimään, mutta tarvitseeko akun kontakteja suojata pyörän päässä sateelta ja erityisesti nyt lumelta?
Onko muut tämmöistä tehneet?

Töissä on kehnohko katos, mutta luultavasti huominen pyry sataa kyllä pyörän päällekkin.
Jos akun liitin on märkä kun kytket akun, niin kun otat akun taas irti, huomaat että liittimiin on ilmestynyt vihreää töhnää. Peruskoulun kemian ymmärryksellä sanoisin että kyseessä on elektrolyyttinen hapettuminen. Riippuen liittimien tyypistä saat sitten viettää x-määrän aikaa hammastikun kanssa poistaen tätä töhnää.

Akun liittimien on siis oltava täysin kuivia, kytkettäessä akku. Ostin varuilta vielä päälle Motonetistä kontaktispraytä ja käytän sitä ehkä kerran kuukaudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Ainakin Boschin moottoreille on ns. kumitulppia, joilla suojata kyseiset kontaktit.

Omani tilasin Amazonista: Bosch Pin Abdeckung zum Schutz der Kontakte Kontaktschutz, schwarz, One Size: Amazon.de: Sport & Freizeit

Edit. Jostain syystä mulle näyttää ettei ilman kovia postimaksuja sais tänne. Vaan eiköhän noita saa Suomenkin puolelta vähänkään isompien pyöräkauppojen kautta.
Bosch täälläkin on, joten etsimpä siihen tuollaista suojaksi. Kiitoksia!

Edit. Larun pyörältä (BOSCH suoja akun telakan liittimille | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, Hybridit) ja verkkiksestä (Bosch Powerpack suojatulppa 6,90) löytyi suomesta. Tilasin Larulta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Jos akun liitin on märkä kun kytket akun, niin kun otat akun taas irti, huomaat että liittimiin on ilmestynyt vihreää töhnää. Peruskoulun kemian ymmärryksellä sanoisin että kyseessä on elektrolyyttinen hapettuminen. Riippuen liittimien tyypistä saat sitten viettää x-määrän aikaa hammastikun kanssa poistaen tätä töhnää.
Hmm, mulla on fillari katoksessa ja akku irti, mutta en ole huomannut liittimien hapettumista :hmm: Tosin se on kyllä tuota uudempaa mallia jossa akun kiinnitys on putken sisälle alapuolelta, niin sinne ei juuri vesi pääse eikä jää seisomaan vaikka pääsisi.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Hmm, mulla on fillari katoksessa ja akku irti, mutta en ole huomannut liittimien hapettumista :hmm: Tosin se on kyllä tuota uudempaa mallia jossa akun kiinnitys on putken sisälle alapuolelta, niin sinne ei juuri vesi pääse eikä jää seisomaan vaikka pääsisi.
Sinne ei vesi pääse. Itsellä on rungon ulkopuolinen akku, jossa liittimet on ilman akkua taivasalla. Fillaria ei voi jättää ulos ilman akkua. Toisaalta en sitä kyllä ole jättänyt muutenkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
Oma itsetehty fillari hailong akulla on ollut 4,5vuotta sään armoilla ja hyvin on kestänyt ilman ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
142
Kommentteja näistä fillareista:
Serious Bear peak 8000
Canyon Grand Canyon:ON AL 8.0

Vai jotain muuta samaan rahaan? Haussa satunnaiseen metsäpolku-mökkitie menoon. Ei siis mitään erityisen rajua käyttöä. Missä olisi paras hinta-laatu tuossa hintaluokassa? Tällä hetkellä fillarina Radon ZR Team 7, olikohan 2012. Täytyy sanoa, että olen aivan ulkona uusista sähköfillareista.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Kommentteja näistä fillareista:
Serious Bear peak 8000
Canyon Grand Canyon:ON AL 8.0

Vai jotain muuta samaan rahaan? Haussa satunnaiseen metsäpolku-mökkitie menoon. Ei siis mitään erityisen rajua käyttöä. Missä olisi paras hinta-laatu tuossa hintaluokassa? Tällä hetkellä fillarina Radon ZR Team 7, olikohan 2012. Täytyy sanoa, että olen aivan ulkona uusista sähköfillareista.
E8000 on hyvä moottori. Toki Boch Gen 4 on nyt se "uudempi ja parempi".
Hinta-laatua tarjonnee nuo molemmat ihan ok. Itse ostaisin varmaan Spectral on 8.0 nyt tai sit Bosch gen 4 Focus jam 6.7plussan tms.. (en itekkää oo seurannu viimeisen 0,5v aikana).
Hyviä molemmat. Ostaisin sellaisen, missä akun saa irti ja sisälle lataukseen - ellei nyt satu just okt-talossa asumaan missä pyörälle hyvä paikka.
Vahva suositus täysjoustolle, jos on varaa laittaa se 3400-3800e niin saa jo priimaa.

Canyonilla parempi jälleenmyyntiarvo, näistä ottaisin sen.. Jaa ne on näköjään kaikki canyonit nykyään integroituja.. en ottaisi - siis siksi koska itellä ei oo mahdollisuutta ladata järkevästi rungossa olevalla akulla.
 
Viimeksi muokattu:

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Canyonilta on tulossa uudet sähkömaastopyörät julki 2.2. En sano, että tuohon budjettiin välttämättä mitään sattuu, mutta itse ainakin odottaisin julkaisut ja katsoisin mitä tulossa. Käyttävät Shimanon uusinta EP8-moottoria, joka on vähintään tuon Bosch Gen 4:n tasoinen, ellei parempi.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
198
Itse ostin integroidulla akulla olevan Canyon Spectral:ONin syksyllä. Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta pakkasten alettua on ollut hankalaa, kun pyörä ei käynnisty jos se on säilytetty ulkovarastossa. Akun irroittaminen ehkä auttaisi, mutta se on arkikäyttöön liian suuri homma. Kun pyörän tuo lämpenemään sisään, akku näyttää täyttä latausta ja kaikki toimii.

Tuo ikävästi estää pyörän talvikäytön jos ei ole lämmintä autotallia eikä halua tuoda pyörää kotiin.

Tosin on se lataaminen irtoakku-pyörää hankalampaa jo lämpimilläkin keleillä, kun koko pyörä pitää siirtää pistokkeen lähelle. Lisäksi latausluukun kansi on surkea ja avautuu helposti vahingossa, minkä jälkeen kurat pääsevät liittimeen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Itse ostin integroidulla akulla olevan Canyon Spectral:ONin syksyllä. Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta pakkasten alettua on ollut hankalaa, kun pyörä ei käynnisty jos se on säilytetty ulkovarastossa. Akun irroittaminen ehkä auttaisi, mutta se on arkikäyttöön liian suuri homma. Kun pyörän tuo lämpenemään sisään, akku näyttää täyttä latausta ja kaikki toimii.

Tuo ikävästi estää pyörän talvikäytön jos ei ole lämmintä autotallia eikä halua tuoda pyörää kotiin.

Tosin on se lataaminen irtoakku-pyörää hankalampaa jo lämpimilläkin keleillä, kun koko pyörä pitää siirtää pistokkeen lähelle. Lisäksi latausluukun kansi on surkea ja avautuu helposti vahingossa, minkä jälkeen kurat pääsevät liittimeen.
Itselläkin on kylmä ulkovarasto, missä säilytän sähkömaasturia, joten tämän takia yksi tärkeimmistä prioriteeteista oli ostaa sellainen malli, minkä akun saa irti helposti ja nopeasti. Tämän lisäksi töissä lukittu häkkivarasto kylmässä parkkihallissa, niin ei napostele mahdollinen keissi, missä akun varaus onkin heikentynyt pakkasen takia työpäivän yli.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
142
Hyviä pointteja. Säilytystilat on kylmät, joten irroitetteva akku olisi plussaa. Akkujen osalta taitaa olla suuntaus enemmän täysin integroituihin. Onhan noi paremman näköisiä integroituna, mutta pakkasessa käytön kannalta ei kovin optimi.

Pitää tsekata Radonin mallisto ja Cubella olisi Cube Reaction Hybrid Pro 625 29.

Joku plus-koon renkailla oleva on lähimpänä hakua tällä hetkellä. Mietin aiemmin myös fattiä, mutta epäilen, että sellainen jäisi lopulta vähemmälle käytölle. Plus yhdistäisi sitten molemmat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
40
Itse ostin integroidulla akulla olevan Canyon Spectral:ONin syksyllä. Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta pakkasten alettua on ollut hankalaa, kun pyörä ei käynnisty jos se on säilytetty ulkovarastossa. Akun irroittaminen ehkä auttaisi, mutta se on arkikäyttöön liian suuri homma. Kun pyörän tuo lämpenemään sisään, akku näyttää täyttä latausta ja kaikki toimii.

Tuo ikävästi estää pyörän talvikäytön jos ei ole lämmintä autotallia eikä halua tuoda pyörää kotiin.

Tosin on se lataaminen irtoakku-pyörää hankalampaa jo lämpimilläkin keleillä, kun koko pyörä pitää siirtää pistokkeen lähelle. Lisäksi latausluukun kansi on surkea ja avautuu helposti vahingossa, minkä jälkeen kurat pääsevät liittimeen.
Ilmeisesti toi EW-SW100 katkasin ei kestä pakkasta, fillarifoorumilla jotain höpinää siitä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Itse ostin integroidulla akulla olevan Canyon Spectral:ONin syksyllä. Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta pakkasten alettua on ollut hankalaa, kun pyörä ei käynnisty jos se on säilytetty ulkovarastossa. Akun irroittaminen ehkä auttaisi, mutta se on arkikäyttöön liian suuri homma. Kun pyörän tuo lämpenemään sisään, akku näyttää täyttä latausta ja kaikki toimii.

Tuo ikävästi estää pyörän talvikäytön jos ei ole lämmintä autotallia eikä halua tuoda pyörää kotiin.

Tosin on se lataaminen irtoakku-pyörää hankalampaa jo lämpimilläkin keleillä, kun koko pyörä pitää siirtää pistokkeen lähelle. Lisäksi latausluukun kansi on surkea ja avautuu helposti vahingossa, minkä jälkeen kurat pääsevät liittimeen.
Mullaki on integroitu, tosin myös "lisäakku" jonka saa irti. Eli kaks akkua.
Säilytän itse pakkasessa kylmässä ulkovarastossa . Käynnistyy se mulla, tänäänkin -15 ja käynnistyi. Sen teen voidessani, että töissä vien sisälle ja lämpeää siellä. Eikö tosiaan käynnisty muka, kohtuu täydellä akulla? Shimano E8000 täällä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
61
Onko porukalla kokemusta täällä noista halvemmissa verkkokaupan sähköfateista (GZR Black Raw 2020 26" -sähköfatbike, 17" 1 990,00 )? Pistin tilaukseen joulun alla ja maaliskuussa mahdollisesti sais käpisteltäväksi. Kokemusta yhdestä vuokrapyörästä (tunturi emax) ja hommaan tuntui jäävän päivässä koukkuun. Verkkokaupan halpiksessa näyttäisi olevan Kiinan osat, mutta vaikuttaisi, että noita voisi saada varaosinakin, mikäli jotain hajoaa.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Tossa kun joulun alla kirjoittelin hyvin palvelleen Giant Dirt E+1 2016 runkon rikkoontumisesta. Lähin tosiaan selvittelee runkotakuu asiaa. Tietenkään noin vanhaa runkoa ei enää ollut saatavilla ja korjaaminenkin on aika riskaabelia kuinka kestävä siitä tulee. Kolmantena vaihtoehtona oli fillarin lunastus 500 €:lla.

Mutta bonustarjouksena tarjosivat tätä Fathom E+ 29 2 (2021) | Men Trail bike | Giant Bicycles Suomi puoleen hintaan. Hetken mietittyäni ja sivua tutkittuani katsastin Fathom E+ 29 EX (2021) | Men Trail bike | Giant Bicycles Suomi, joka on paremmin varusteltu malli ja isommalla akulla. Kysäisin sitten saisinko tuon EX mallin samalla tarjouksella ja Giantilta hyväksyttiin, joten Giantissa pysytään toistaiseksi.

Jossain määrin uusi fillari on kiinostellu varsinkin kun tosiaan reilu neljä vuotta ollu aika aktiivisessa käytössä, joten akku on parhaat päivänsä nähny. Lisäksi joitain muita pikku vikoja on esiintyny, tosin kaikki sinänsä korjattavissa, mutta rahaa ois jo pelkkään akkuun menny lähiaikoina 600-700€. Muut varaosat ja huollot päälle, niin tonni ois varmaan jo menny tohon. Ja jos oisin tosiaan itse ostanu uuden fillarin ja myyny vanhan pois, niin tuskin olisin kovinkaan paljoa tuosta saanu ilman rungon rikkoontumistakaan.

Joten siinä mielessä kävi hyvin, että runko ei rikkoontunut niin, että en telonu itseäni ja sain ajettua (ammattilaisen varoituksesta huolimatta) vanhan fillarin kotiin, eikä tarvinnu hylätä korpeen sitä ja ihmetellä miten sen saisi kotiin. Ja nyt sai periaatteessa parhaan mahdollisen vaihtotarjouksen mitä saatavilla oli. Ainut mikä harmittaa, että nyt ois kerrankin oivalliset talvikelit ja aikaakin olisi, mutta uutta fillaria joutuu odottelemaan helmi-maaliskuun vaihteeseen. Ei oo pahemmin nastoja tarvinnu parina edellisenä talvena laittaa fillariin ja nyt jää 27.5" Schwalben Ice Spiker Evo:t, tyhjän pantiksi kun Fathomissa on nimensä mukaisesti 29" renkaat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
141
Onko porukalla kokemusta täällä noista halvemmissa verkkokaupan sähköfateista (GZR Black Raw 2020 26" -sähköfatbike, 17" 1 990,00 )? Pistin tilaukseen joulun alla ja maaliskuussa mahdollisesti sais käpisteltäväksi. Kokemusta yhdestä vuokrapyörästä (tunturi emax) ja hommaan tuntui jäävän päivässä koukkuun. Verkkokaupan halpiksessa näyttäisi olevan Kiinan osat, mutta vaikuttaisi, että noita voisi saada varaosinakin, mikäli jotain hajoaa.

Ostin 2019 Blackfriday alesta GZR Black Rambler sähköfätin. Ei siis ihan sama kuin tuo. Takanapamoottori ja olikohan 36v akku. Samalla luovuin autosta ja tuolla fillarilla on hoidettu melkolailla kaikki liikkuminen kaikilla keleillä. noin 3800km ajettu nyt reilun vuoden aikana.

Tämä siis ihan perus arki käytössä. Pisin matka minkä tehnyt oli yhtensä 110km ja akku riitti. Kesäkelillä ja pienellä avustuksella, loppu matkasta jo puolvälin avustuksella.

Vähän löytyy moitittavaakin. Joskus, aika harvoin, avustus lakkaa toimimasta. Alkaa toimimaan heti uudelleen kun vaihtaa avustuksen tasoa. Tämä kait olisi takuuseenkin mennyt, mutta kun kyselin voiko sen hoitaa paikallisessa fillari korjaamossa jäi vastaus aika pyörittelyksi että kyllä se pitäisi heille hoitaa. Se ei oikein onnistu. Toinen on takavanne. Siinä on se vanteen kehän liitoskohta huono ja vaikea saada pinnojen avulla kunnolliseksi, ettei olisi heittoa.

Pääosin tyytyväinen. Töihin päästy viimepäivien lumimyräköis ja paukkupakkasissakin yöllä. Toki hankitahintakin oli todella halpa ja vaikuttaa tyytyväisyyteen.
 
Liittynyt
03.07.2019
Viestejä
47
Onko porukalla kokemusta täällä noista halvemmissa verkkokaupan sähköfateista (GZR Black Raw 2020 26" -sähköfatbike, 17" 1 990,00 )? Pistin tilaukseen joulun alla ja maaliskuussa mahdollisesti sais käpisteltäväksi. Kokemusta yhdestä vuokrapyörästä (tunturi emax) ja hommaan tuntui jäävän päivässä koukkuun. Verkkokaupan halpiksessa näyttäisi olevan Kiinan osat, mutta vaikuttaisi, että noita voisi saada varaosinakin, mikäli jotain hajoaa.
Tuossa lie muuta kiinalaista kuin ehkä runko ja sähkömoottorikamppeet. Bafang on osoittautunut IMO yhtä luotettavaksi kuin muutkin merkit, huolto ja takuupuoli toimii. Kaverilla Shimano ja siinä joku hieman erikoisempi virtakytkintoteutus, jonka takia virrat katoaa kovilla pakkasilla koska kytkimen sisäinen akku ei enää jaksa... :rolleyes:

3 tkm tuli juuri täyteen Turun toreilla ja metsissä rymytessä nyt reiluun vuoteen omaan fillariin, tännekin lopulta saatiin lunta niin ei voi muuta kuin nauttia!
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 632
Vanha fillari pöllittiin ja tilalle tuli uusi (propsit OP:lle, homma hoitui niin että 6 päivässä oli uus pihassa) niin pääsin testaamaan Bosch vs Shimano koneiden eroja. Fillarit on muuten melko identtiset, vanha oli Radon ZR Team 7 ja uusi Tunturi E290. Radonissa Active Line Plus ja Tunturissa E7000 eli suunnilleen saman tason koneet.

Pääosin ovat melko samankaltaiset mutta silti Bosch oli kyllä oma suosikki, alla tärkeimmät erot

Shimano

+ Avustustasoja saa säädettyä sovelluksella
+ 3 avustustasoa (Boschin 4 on mielestäni 1 liikaa)
+ Ärhäkkä teho, jaksaa vääntää kovempaa
+ Latauspistoke akun kyljessä, saa ladattua kiinni pyörässä

- Vapaarattaan puute (polkimet pyörii taaksepäin tyhjää moottorin kohdalla), ketjujen rasvaus huomattavasti ärsyttävämpää
- Huomattavasti äänekkäämpi
- Vaihteenvaihdossa moottori puskee todella pitkään veto päällä, aihettaa joko pitkät vaihteenvaihtovälit tai kovat rutinat. Tähän auttaa kun vähän potkaisee polkimia taaksepäin mutta ero on iso Boschiin verrattuna. Tää on isoin ongelma
- Akun kesto, ensimmäinen akullinen kesti huikeat 35km ja oli enää 1/5 palkkia jäljellä. Tässä toki iso osuus kovaa ajoa hangessa mutta silti yllätti
- Akussa ei kahvaa, tuollainen painava liukas torpedo ei niin kiva

Jos saisin valita niin ottaisin epäilemättä uudestaan mieluummin Boschin kuin Shimanon.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Reilu tuhat kilsaa nyt boschilla takana ja huomasin että näyttöön on ilmestynyt ilmeisesti huollosta kertova jakoavaimen kuva. Itse olen tähän mennessä luomupyörät huoltanut mutta mitä tämmöisen sähköpyörän huoltoon kuuluu ja voiko sen tehdä itse? Tai onko suosituksia osaavasta huollosta jyväskylän seudulta?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 632
Reilu tuhat kilsaa nyt boschilla takana ja huomasin että näyttöön on ilmestynyt ilmeisesti huollosta kertova jakoavaimen kuva. Itse olen tähän mennessä luomupyörät huoltanut mutta mitä tämmöisen sähköpyörän huoltoon kuuluu ja voiko sen tehdä itse? Tai onko suosituksia osaavasta huollosta jyväskylän seudulta?
Itsellä oli sama yllätys 500km kohdalla, ymmärsin että tuo on valmistajan koodaamaa automaattisesti tuleva huomautus että huolto olisi ajankohtainen.

Käsittääkseni ei siis välttämättä liity mihinkään todelliseen huollon tarpeeseen vaan ajettuihin kilometreihin. Itse vein lopulta kiltisti huoltoon kun logo alkoi hermostuttaa, muuten huolto oli perus mutta tietysti päivittävät softat siinä samalla mikä ei itse onnistu.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Itsellä oli sama yllätys 500km kohdalla, ymmärsin että tuo on valmistajan koodaamaa automaattisesti tuleva huomautus että huolto olisi ajankohtainen.

Käsittääkseni ei siis välttämättä liity mihinkään todelliseen huollon tarpeeseen vaan ajettuihin kilometreihin. Itse vein lopulta kiltisti huoltoon kun logo alkoi hermostuttaa, muuten huolto oli perus mutta tietysti päivittävät softat siinä samalla mikä ei itse onnistu.
Ei ole ainakaan omassa Boschin Gen4:ssa näkynyt vielä ja mittarissa on noin 800km. Hyvä ois varmaan silti alkaa tutkia mihin tuon voi tuollaiseen huoltoon viedä. Oulun Cuben jälleenmyyjä kun ei ota huoltoon pyöriä, joita ei ole suoraan ostettu heiltä...En usko, että ottavat siis mun moottoriakaan huoltoon tämän takia.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 632
Ei ole ainakaan omassa Boschin Gen4:ssa näkynyt vielä ja mittarissa on noin 800km. Hyvä ois varmaan silti alkaa tutkia mihin tuon voi tuollaiseen huoltoon viedä. Oulun Cuben jälleenmyyjä kun ei ota huoltoon pyöriä, joita ei ole suoraan ostettu heiltä...En usko, että ottavat siis mun moottoriakaan huoltoon tämän takia.
Se taitaa olla diilerin itse määriteltävä matka, jossain 500km ja jossain 1000km tai jollain se kai on otettu pois päältä kokonaan. Vaikutukset takuuseen kävi itsellä mielessä jos ajelee pitkäänkin jakoavaimen kuva ruudulla...

Sinänsä oikein fiksu ajatus muistuttaa että olis huollon aika, 1000km välein olis ihan hyvä tsekata jarrut ja voimansiirto. Itsellä söi ketjun ja takapakan 1500km, olis ehkä säästynyt takapakan vaihdolta jos olis kiltisti totellut huoltoilmoitusta.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Se taitaa olla diilerin itse määriteltävä matka, jossain 500km ja jossain 1000km tai jollain se kai on otettu pois päältä kokonaan. Vaikutukset takuuseen kävi itsellä mielessä jos ajelee pitkäänkin jakoavaimen kuva ruudulla...

Sinänsä oikein fiksu ajatus muistuttaa että olis huollon aika, 1000km välein olis ihan hyvä tsekata jarrut ja voimansiirto. Itsellä söi ketjun ja takapakan 1500km, olis ehkä säästynyt takapakan vaihdolta jos olis kiltisti totellut huoltoilmoitusta.
Jostain lueskelin että se huollon ilmaisin tosiaan ei varsinaisesti liity sähkömoottoriin (joka on sinetöity) vaan on lähinnä yleisiä tarkistuksia varten kuten jarrut, vaihteet yms. kuten normipyörissäkin.

Pikaisesti katselin netistä huoltohintoja niin 69-119 euroa näyttäis olevan. Jännästi halvimman huollon yhteydessä oli mainittu että kiekko rihdataan, mutta joku toinen liike halusi ottaa 30 euroa ekstraa siitä hommasta. Tähän tietysti vielä kaikki osat päälle.

Paljon kun ajaa työmatkaa niin luulempa että jatkan ti-linjalla, tuolla huollon hinnalla kun saa jo uuden 12-pakan ja tarkistukset tulee tehtyä viikoittain jo muutenkin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Jostain lueskelin että se huollon ilmaisin tosiaan ei varsinaisesti liity sähkömoottoriin (joka on sinetöity) vaan on lähinnä yleisiä tarkistuksia varten kuten jarrut, vaihteet yms. kuten normipyörissäkin.

Pikaisesti katselin netistä huoltohintoja niin 69-119 euroa näyttäis olevan. Jännästi halvimman huollon yhteydessä oli mainittu että kiekko rihdataan, mutta joku toinen liike halusi ottaa 30 euroa ekstraa siitä hommasta. Tähän tietysti vielä kaikki osat päälle.

Paljon kun ajaa työmatkaa niin luulempa että jatkan ti-linjalla, tuolla huollon hinnalla kun saa jo uuden 12-pakan ja tarkistukset tulee tehtyä viikoittain jo muutenkin.
Täysin OT, mutta tuo rihtaus on vähän kuin kahvin myynti huoltamolla. Osaava ukko(tai akka) vetää vanteen suoraksi ammattitaidolla 5 minuutissa. Nm. itsekin joskus ässälle vedetyn vanteen pyöräliikkeeseen vieneenä ehdin hädin tuskin tien toiselle puolelle kun soitteli jo takaisin kun homma purkissa. Voihan niissä toki kauemminkin mennä, mutta tuollainen peruskiristely on pari minuuttia ja kiero vannekin vie silti vain minuutteja enemmän.

Edit. Toki näin muutoin tuo pyörähuoltotoiminta on huonosti kannattavaa, joten hinnatkin on korkeita siitä johtuen.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 632
Jostain lueskelin että se huollon ilmaisin tosiaan ei varsinaisesti liity sähkömoottoriin (joka on sinetöity) vaan on lähinnä yleisiä tarkistuksia varten kuten jarrut, vaihteet yms. kuten normipyörissäkin.

Pikaisesti katselin netistä huoltohintoja niin 69-119 euroa näyttäis olevan. Jännästi halvimman huollon yhteydessä oli mainittu että kiekko rihdataan, mutta joku toinen liike halusi ottaa 30 euroa ekstraa siitä hommasta. Tähän tietysti vielä kaikki osat päälle.

Paljon kun ajaa työmatkaa niin luulempa että jatkan ti-linjalla, tuolla huollon hinnalla kun saa jo uuden 12-pakan ja tarkistukset tulee tehtyä viikoittain jo muutenkin.
Kannattaa muuten varautua varaosien erittäin huonoon saatavuuteen, juttelin parissa pyöräliikkeessä ja tiettyjen Shimanon osien esim. tiettyjen pakkojen saatavuus on luokkaa 6 kuukautta.

Toi rihtaus on tosiaan niin että vanha tekijä hoitaa 5 minuutissa mutta itse saan siihen kyllä aina menemään huomattavasti pidempään kun hieroo välillä väärään suuntaan ja korjailee omia virheitään. :D Silti kyllä varsin viisasta tsekata ne kireydet, varsinkin tehdaskootut kiekot taitaa tulla kohtuu löysinä joten ne voi aluksi vetääkin kieroon. Bonuksena tulee nippoja pyöriteltyä ettei ne hitsaudu kiinni, nimimerkillä alumiininipat jotka lähti ainoastaan sivuleikkureilla.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Uskottavassa fillarikaupassa eli siis Prismassa törmäsin tälläiseen Helkaman sok:lle valmistamaan erikoismalliin https://www.prisma.fi/fi/prisma/helkama-e-force-e-fat-8-v-26-18-harmaa . Ilmeisesti hieman karsittu malli, akku hieman pieni, mutta moottori kuitenkin E7000 sarjaa.. Mutta eiköhän tuolla 20km työmatkan aja mukavasti ja välillä käy jossain kikkailemassa sen verran kuin vanhoilla päivillä ehtii. Muuten tuollanen olis passeli, mahdollisimman vähän liikkuvia osia. Laitanko heräteostorahat tuohon kiinni vai ostanko jotain muuta vai jatkanko autolla ajamista :)

Mukava puoli tuossa on se että hinnasta saa vielä tammikuun -20% pois + äss-bonukset, jolloin todellinen hinta on luokkaa 1750e
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 632
Uskottavassa fillarikaupassa eli siis Prismassa törmäsin tälläiseen Helkaman sok:lle valmistamaan erikoismalliin https://www.prisma.fi/fi/prisma/helkama-e-force-e-fat-8-v-26-18-harmaa . Ilmeisesti hieman karsittu malli, akku hieman pieni, mutta moottori kuitenkin E7000 sarjaa.. Mutta eiköhän tuolla 20km työmatkan aja mukavasti ja välillä käy jossain kikkailemassa sen verran kuin vanhoilla päivillä ehtii. Muuten tuollanen olis passeli, mahdollisimman vähän liikkuvia osia. Laitanko heräteostorahat tuohon kiinni vai ostanko jotain muuta vai jatkanko autolla ajamista :)

Mukava puoli tuossa on se että hinnasta saa vielä tammikuun -20% pois + äss-bonukset, jolloin todellinen hinta on luokkaa 1750e
Peruskysymys - miksi läski eikä ns tavallinen maastopyörä?

Ellet asu pohjoisessa ja aja ympäri vuoden niin todelliset läskipyöräkelit on erittäin vähäiset ja polkeminen ilman sähköä on kyllä jo todellista urheilua, miettisin vaihtoehtona esim:

 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Peruskysymys - miksi läski eikä ns tavallinen maastopyörä?

Ellet asu pohjoisessa ja aja ympäri vuoden niin todelliset läskipyöräkelit on erittäin vähäiset ja polkeminen ilman sähköä on kyllä jo todellista urheilua, miettisin vaihtoehtona esim:
Niin vai pitäiskö sittenkin hybridi tai jotain ihan muuta. :) Ilman sähköavustusta ei varmaan tarkoituskaan ole ajaa, kuin äärimmäisessä hädässä. Arkiajot itsellä tulee ajeltua G-mersulla, joten eiköhän tuossakin ole yhtä paljon järkeä..

Mutta jos katsoin oikein niin ei tuolta bike-discountiltakaan mitään alle parin tonniin irtoa, ja kaikissa edulliseen pään malleissa saatavuus joskus keväällä..
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Niin vai pitäiskö sittenkin hybridi tai jotain ihan muuta. :) Ilman sähköavustusta ei varmaan tarkoituskaan ole ajaa, kuin äärimmäisessä hädässä. Arkiajot itsellä tulee ajeltua G-mersulla, joten eiköhän tuossakin ole yhtä paljon järkeä..

Mutta jos katsoin oikein niin ei tuolta bike-discountiltakaan mitään alle parin tonniin irtoa, ja kaikissa edulliseen pään malleissa saatavuus joskus keväällä..

No ainakin tässä 2. halvimmassa varastossa kaikkia kokoja.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Peruskysymys - miksi läski eikä ns tavallinen maastopyörä?

Ellet asu pohjoisessa ja aja ympäri vuoden niin todelliset läskipyöräkelit on erittäin vähäiset ja polkeminen ilman sähköä on kyllä jo todellista urheilua, miettisin vaihtoehtona esim:

Enemmänkin kysyisin että miksei fat. Toki jos ei aja koko vuotta tai asuu hesassa niin silloin aika turhake. Lumi/loskakeleillä paljon mukavampi päästellä fatin kanssa ja aika harva ostaa sähköpöyrää tarkoituksenaan ajaa ilman sähköjä. Miksei ostaisi samantien ihan luomupyörää?

Ps. Fatti ei ole kovin raskas poljettava kun heittää vähän enemmän painetta renkaisiin. Toki jos vertaus on samanhintaiseen katupyörään 8 barin renkailla niin toki siinä on eroa.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 632
Enemmänkin kysyisin että miksei fat. Toki jos ei aja koko vuotta tai asuu hesassa niin silloin aika turhake. Lumi/loskakeleillä paljon mukavampi päästellä fatin kanssa ja aika harva ostaa sähköpöyrää tarkoituksenaan ajaa ilman sähköjä. Miksei ostaisi samantien ihan luomupyörää?

Ps. Fatti ei ole kovin raskas poljettava kun heittää vähän enemmän painetta renkaisiin. Toki jos vertaus on samanhintaiseen katupyörään 8 barin renkailla niin toki siinä on eroa.
Kysymyksen voi siis tiivistää - haluanko Fatbiken jossa on vähän heikommat osat vai maastopyörän jossa on vähän paremmat osat. Ei ole jättimäinen ero noissa ja fatissa on jopa jäykkä keula mikä on varmaan ihan fiksu ratkaisu, noilla kumeilla löytyy joustoa muutenkin. Molemmilla ei muuta kuin kovaa ajoa, sitten kun on ensimmäisen pyörän hankkinut niin tietää paremmin mistä tykkää.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
No tuo on nyt haettu, jos tulee katumapäälle niin varmaan keväällä saa sesongin loppupuolella myytyä vielä hyvään hintaan kun muualla myydään vaan ei-oota, tai näin ainakin uskottelin itselleni :)

Eipä tuo nyt valtavan raskas ollut ilman tehostustakaan, eli hätätapauksessa pystyy nilkuttamaan kotiin.

Kesäksi voisi kokeilla ihan testiksi täysin sliksiä rengasta, mutta hieman hintavia ovat ...
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
330
Onko kukaan perehtynyt että saako valtion (auton)romutuspalkkion hyödynnettyä ulkomailta tilattavaan sähköpyörään?

edit. Löytyikin helposti googlella, eli voi ostaa saksasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
259
Boschin Powertube akulle on tullut päivitys, versio numero näkyy olevan 1.10.1.0, tuota ei näy vielä edes Boschin sivuilla. Kävi pyörä huollossa, niin samalla päivittivät tuon. Kuulemma akun kestoon huomattava parannus tulee tuolla. Lyhyen testin perusteella jopa 10% vähemmän kuluisi akku nyt, mutta niin vähän vielä ajoa tällä uudella firmwarella, että tuota ei voi pitää kuin vasta mutu-arviona. Kunhan kuukauden vielä ajaa, niin rupeaa varmemmin näkemään onko miten vaikutusta tuolla. Asentaja kyllä puhui, että huomattava parannus akun kestoon pitäisi tulla.

Jännä kun aika huonosti tuosta päivityksestä löytyy mistään mainintoja. Joulukuun alusta taisin löytää joltain saksalaiselta foorumilta ensimmäisiä mainintoja...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Enemmänkin kysyisin että miksei fat. Toki jos ei aja koko vuotta tai asuu hesassa niin silloin aika turhake. Lumi/loskakeleillä paljon mukavampi päästellä fatin kanssa ja aika harva ostaa sähköpöyrää tarkoituksenaan ajaa ilman sähköjä. Miksei ostaisi samantien ihan luomupyörää?

Ps. Fatti ei ole kovin raskas poljettava kun heittää vähän enemmän painetta renkaisiin. Toki jos vertaus on samanhintaiseen katupyörään 8 barin renkailla niin toki siinä on eroa.
No onhan se fätti nyt ihan eri luokkaa rullaavuudeltaan. Kesällä siirtymätaipaleella kapeammilla renkailla rullaa heittämällä ohi. Ei siihen eroon mitään 8barin katurengasta tarvitse, kun ihan normi maastorengaskin rullaa nopealla polulla ja varsinkin kovalla pinnalla todella paljon kovempaa (olettaen että kumi ja kuviointi samaa luokkaa). Toki sillä 5” levellä kumilla on omat hyvät puolensa jos haluaa ajaa mättäiköllä ja maastossa se on anteeksi antavampi.

Pelkästään jo plus kumi on nopeampi hyvällä pohjalla ja ketterämpi taittumaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Jos sähköllä ajaa niin en näe mitään estettä fätin käyttämiseen asfaltilla ajoon tai poluilla ajoon. Se pitää ostaa sellainen pyörä, millä on ostajan mielestä hauskinta ajaa. Kyllä minunkin mielestä 29" 2.4" renkailla rullasi paljon paremmin kuin nykyinen täysjousto 27+ 3" renkailla, mutta hauskempi peli se 27+ silti on.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
No tuolla markettipyörällä ajeltu nyt 40km ja ihan pätevältä tuntui varsinkin aamulla, ainakin siinä kohtaa missä Kaarina vaihtui Turuksi, ilmeisesti Turun puolella ei ole ideana aurata pyöräteitä, vaan tampata se se 5cm paksuksi matoksi. Jäljistä päätellen kapeampi rengas paikoitellen puhkaisi tuon tamppauksen ja aikamoisia kiemuroita siellä oli tehty, onneksi ei kuitenkaan oltu nupitettu..

Toinen ihmettelyn aihe on valot, ilmeisesti tuossa moottorimodulissa on 6v ulostulo, jota voisi ohjata jotenkin.. mutta todellinen järkytys oli valojen hinnat verrattuna akkukäyttöisiin, no varmaan niissä on valokuviokin vähän parempikin (?).
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Toinen ihmettelyn aihe on valot, ilmeisesti tuossa moottorimodulissa on 6v ulostulo, jota voisi ohjata jotenkin.. mutta todellinen järkytys oli valojen hinnat verrattuna akkukäyttöisiin, no varmaan niissä on valokuviokin vähän parempikin (?).
Jos kaipaat perus työmatkalle riittävää valoa niin tällä pärjää:

Itse maksoin tuosta 13 gbp loppukesästä. Valokeila hyvin kapea ja valo spottimainen, mutta kadulle sopii oikein hyvin. Ohjaus suoraan shimanon valikosta, tosin tuota valikkoa ei saa ajossa auki. :facepalm:

Maastoajoon tuota en voi suositella, mutta perus työmatkoille yms oikein riittävä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 334
Viestejä
4 157 520
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom