Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 822
Oliko täällä ketjua eri valoista ja mikä olisi hyvä? Perus kadulle valot nyt ei ihmeitä vaadi kunhan eteen näyttää valkoista ja taakse punaista ja ne on jo tulossa.

Aloin vain miettimään että mitä vaihtoehtoja olisi sitten metsään? Laatikosta löytyy Lumonite Pixel 250lm, mutta riittäkö tuollainen pyörän kanssa vaikka kävelessä kyllä riittää?
Senkun kokeilet. Tuskin riittää, tai no lumikelillä auttavasti ehkä, mutta lähtisin jotain tollaista katsomaan:
Magicshine MJ-902ES 3000 lumen, polkupyörän ajovalo - Musta - Etuvalot | XXL

Ja kypärään valo maastokäytössä ehdottomasti. Apuvalon voi sitten laittaa tankoon..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Oliko täällä ketjua eri valoista ja mikä olisi hyvä? Perus kadulle valot nyt ei ihmeitä vaadi kunhan eteen näyttää valkoista ja taakse punaista ja ne on jo tulossa.

Aloin vain miettimään että mitä vaihtoehtoja olisi sitten metsään? Laatikosta löytyy Lumonite Pixel 250lm, mutta riittäkö tuollainen pyörän kanssa vaikka kävelessä kyllä riittää?
Pixel on kyllä maastokäyttöön auttamatta alimitoitettu ainakin jos meinaa kovempaa kuin kävelyvauhtia edetä. Oman kokemuksen mukaan Lumoniten Compass R:llä tai vastaavalla pärjää jo joten kuten ja silloinkin tekee mieli saada ohjaustankoon vielä kirkkaampaa lamppua koko ajan eteenpäin osoittavaksi yleisvaloksi (Compass mulla on päässä). Compassin kaveriksi hommasin tankoon Nitecoren BR35:n, valitettavasti paketista oli unohtunut tankokiinnike joten ihan vielä en päässyt lamppua poluilla testaamaan. Sen verran tuota jo sisällä testailin että Compass jää kirkkaudessa selvästi taakse.
 

Turo's

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
13
Pixel on kyllä maastokäyttöön auttamatta alimitoitettu ainakin jos meinaa kovempaa kuin kävelyvauhtia edetä. Oman kokemuksen mukaan Lumoniten Compass R:llä tai vastaavalla pärjää jo joten kuten ja silloinkin tekee mieli saada ohjaustankoon vielä kirkkaampaa lamppua koko ajan eteenpäin osoittavaksi yleisvaloksi (Compass mulla on päässä). Compassin kaveriksi hommasin tankoon Nitecoren BR35:n, valitettavasti paketista oli unohtunut tankokiinnike joten ihan vielä en päässyt lamppua poluilla testaamaan. Sen verran tuota jo sisällä testailin että Compass jää kirkkaudessa selvästi taakse.
Jotenkin sitä meinaa että 50€ riittäisi, mutta nyt näyttää siltä ettei edes 200€ riitä!?

Mikään vauhtihirmu minä en ole mutta sen tiedän ettei valoa voi olla koskaan liikaa.

Täytyy nyt pohtia mikä olisi järkevintä ja kustannustehokkainta, ehkä näin aluksi tilaan compassin ja katson miten sillä ja pixelillä pärjää ja jos pixel on liian heikko niin sitten tankoon joku tehokkaampi.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
Mikä tuosta Lumonite Compassista tekee paremman kuin Armytekin vastaava?

Armytek 2500lm maksaa 70€ ja siihen satkulla Nitecore BR35, niin 170€ yhteensä.

Itse olen hankkinut nuo toissavuoden blackfridayn aikaan 50+75€ = 125€ ja ovat kyllä hintalaatusuhteeltaan kova kombo metsään. Voin suositella tuolla 170 eurollakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Mikä tuosta Lumonite Compassista tekee paremman kuin Armytekin vastaava?

Armytek 2500lm maksaa 70€ ja siihen satkulla Nitecore BR35, niin 170€ yhteensä.

Itse olen hankkinut nuo toissavuoden blackfridayn aikaan 50+75€ = 125€ ja ovat kyllä hintalaatusuhteeltaan kova kombo metsään. Voin suositella tuolla 170 eurollakin.
Ei varmasti mikään, Armytek voi hyvin olla parempikin mutta siitä itselläni ei ole kokemuksia. Tuota Compassia olen käyttänyt kun sellainen sattui minulla jo ennestään olemaan, pyöräilykäyttöön saa varmasti halvemmalla/samaan hintaan parempiakin lamppuja (kuten toivottavasti tuo Nitecore BR35, jollaisen hommasin Compassin kaveriksi mutta en vielä päässyt testaamaan).
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Mikä tuosta Lumonite Compassista tekee paremman kuin Armytekin vastaava?

Armytek 2500lm maksaa 70€ ja siihen satkulla Nitecore BR35, niin 170€ yhteensä.

Itse olen hankkinut nuo toissavuoden blackfridayn aikaan 50+75€ = 125€ ja ovat kyllä hintalaatusuhteeltaan kova kombo metsään. Voin suositella tuolla 170 eurollakin.
Molempia käyttäneenä voin sanoa armytekin olevan parempi yleisesti. Siinä on pienemmät valotehotkin olemassa ja max tehoilla aika samoja. Täyttä tehoahan noista ei saa kuin parikymmentä sekuntia kunnes tippuu noin 1000lm. Armytekissä pienimmällä firefly modella akku kestää kuukauden, eli voi käyttää viikon sähkökatkoksen sattuessa, tai silloin kun ei halua häikäistyä.

Mutta ketjuun liittyen, kumpikaan ei erityisen hyvä. Maksimivalotehoa saa pienen hetken ja edes 1000lm ei kauaa jaksa. Ei siis maastoon kuin varauksella.

Itse ostin juuri light5 eb2000 ja sen kanssa pääsee metsässäkin ihan kivasti. Automaattinen päivävalo/medium on kätevä työmatkoilla yms. Ei tartte koskaan laittaa valoja päälle, ellei sitten mene mettään ja halua max tehoja. 75€ taitaa olla tuon "normaali" hinta. :whistling:

E:
1642418783864.png


1800lm versio Otsalamppu Armytek Wizard Pro Magnet USB, 1800 lm
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
...
Mutta ketjuun liittyen, kumpikaan ei erityisen hyvä. Maksimivalotehoa saa pienen hetken ja edes 1000lm ei kauaa jaksa. Ei siis maastoon kuin varauksella.
Tarkoitit varmaan Armytekia ja lumonitea?

Nitecore BR35:lla todellakin tekee metsässä jotain. Olen ollut todella tyytyväinen. Armytek sen kaverina on erinomainen yhdistelmä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Tarkoitit varmaan Armytekia ja lumonitea?
Jep niitä juuri. Kyllähän ne toki auttaa, mutta yli tunnin reissulle tarvii sitten lisää akkuja. Lisäksi kypärävalona saisi olla enemmän spot-tyyppinen valo kun nuo on sellaisia laajalle valaisevia malleja. Maastoon olisi siis paras että pyörässä laajan valokeilan valo ja kypärässä kohdevalo jolla näkee pidemmälle.

Nitecore BR35:lla todellakin tekee metsässä jotain. Olen ollut todella tyytyväinen. Armytek sen kaverina on erinomainen yhdistelmä.
Niin ja sähköpyöristä puhuttaessa otan mieluummin suoraan pyörän akusta valot. ;)
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
Jep niitä juuri. Kyllähän ne toki auttaa, mutta yli tunnin reissulle tarvii sitten lisää akkuja. Lisäksi kypärävalona saisi olla enemmän spot-tyyppinen valo kun nuo on sellaisia laajalle valaisevia malleja. Maastoon olisi siis paras että pyörässä laajan valokeilan valo ja kypärässä kohdevalo jolla näkee pidemmälle.
Itselläni on riittänyt 1.5h lenkeillä, kun en täydellä teholla paahda. Minulla taitaa taas ajatus olla toisinpäin eli päähän laajalti valaiseva. Tämä siksi, että näkee lähiympäristöstä kaiken, mm. päähän mahdollisesti osuvat risut ja myös pyörävalon valokeilan varjoihin. Pyörässä taas voi olla hieman keilaltaan kapeampi valo, koska se näyttää juuri eikä melkein ajosuuntaan.

Niin ja sähköpyöristä puhuttaessa otan mieluummin suoraan pyörän akusta valot.
On minullakin sähkis. Silti olen kokenut BR35:n näppäränä, kun siinä on kaukosäätö eri tehoille. Pyörän akusta sähkönsä saava valo on kyllä muuten näppärä. Olisi sellainenkin hyllyssä.
 

Turo's

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
13
Kiitoksia kaikille mielipiteistä ja ehdotuksista.


Muutin hieman tilausta ja tankoon laitan nyt tuon Nitecore BR35 ja takavaloksi Xlite Pro ja kypärään laitan ainakin aluksi tuon pixelin kerran sellainen laatikossa on ja valoa siitä lähtee ihan mukavasti. Suoraan pyörän akkuun en saa valoa kiinni mikä on hieman harmi mutta eiköhän noilla nyt lumisessa maastossa pärjää kun ei tässä mitään vauhtisankareita olla.

Päivitellään sitten tulevaisuudessa kypärävaloa jos koen tarpeelliseksi.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
ja kypärään laitan ainakin aluksi tuon pixelin kerran sellainen laatikossa on
Kannattaa. Itse olen Armytekiä käyttänyt niin että tökkää päälle aina polulle mennessä ja siirtymillä pois päältä. Piisaa akku pidempään sinne mihin tarvii.


Pyörässä taas voi olla hieman keilaltaan kapeampi valo, koska se näyttää juuri eikä melkein ajosuuntaan.
Maastoajossa sohottaa kaikkialle muualle kuin ajosuuntaan. :D

Mulla oli hyvin spottimainen valo pyörässä ja vaihdoin sen tuohon EB2000 niin on mukavampi mennä myös metsissä.


20211227_145823.gif

Off - vanha - eb2000 (6V 2A)

Vanha, nyt kaapissa varalla:
Screenshot_20220117-144518_Gallery.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 781
Joo, ei Nitecore BR35 noin spotti ole. Siinä on kaksi lediä ja tämä varmaan myös syy täyteläisempään valokeilaan. Tämä siis oma fiilis, ei sen enempää tieteellistä tutkimusta takana.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Joo, ei Nitecore BR35 noin spotti ole. Siinä on kaksi lediä ja tämä varmaan myös syy täyteläisempään valokeilaan. Tämä siis oma fiilis, ei sen enempää tieteellistä tutkimusta takana.
Spotti on hyvä tielle niin ei häikäise muita. Tuo EB2000 on hieman liiankin levällään tiekäyttöön. Pitää suunnata suoraan maahan jotta ei häikäise niin pahasti vastaantulijoita. Pitäisi varmaan katsoa jos väsäisi siihen jonkun pienen läpän rajaamaan valon vain alaspäin. Tuossa saisi olla sellainen jo paketissa mukana. Maastoon oikein toimiva peli.
 

Turo's

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
13
Spotti on hyvä tielle niin ei häikäise muita. Tuo EB2000 on hieman liiankin levällään tiekäyttöön. Pitää suunnata suoraan maahan jotta ei häikäise niin pahasti vastaantulijoita. Pitäisi varmaan katsoa jos väsäisi siihen jonkun pienen läpän rajaamaan valon vain alaspäin. Tuossa saisi olla sellainen jo paketissa mukana. Maastoon oikein toimiva peli.
3d tulostimella saisi varmasti tehtyä halvalla ja kestävän pilaamatta liikaa ulkonäköä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
3d tulostimella saisi varmasti tehtyä halvalla ja kestävän pilaamatta liikaa ulkonäköä.
Kumpa olisi aikaa tehdä moinen. Joku voisi kysyä noilta että antaisivat yhden lampun ilmaiseksi sille joka tekee 3d-tulostettavan "lakin" ja antaa ohjeen yleiseen jakoon.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
656
Itse suosittelen Lupinen SL X valoa (itsellä tästä vielä se kirkkaampi S-pedelec malli)- Lamppu on stVZO standardin mukainen, lyhyet päällä ei siis häikäise vastaantulijoita, sisältää myös automaattiset päiväajovalot (drl) ja napista pitkät.

Tuolta löytyy speksit:

Ja tuolta voi tilata:
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Maastoon on hyvä olla reilusti tehoa ja valokuvio laaja. Mutta jos tarkoitus on ajaa myös pyöräteitä, niin sitten eteen joku StVZO standardin valo (tai kaksi valoa, joista kelvillä käytössä StVZO), niin ei häikäise vastaantulijoita. Ärsyttää nimittäin suunnattomasti, kun joillakin on se 3000 lumenia ja häikäisee pimeällä kelvillä silmiin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
656
Maastoon on hyvä olla reilusti tehoa ja valokuvio laaja. Mutta jos tarkoitus on ajaa myös pyöräteitä, niin sitten eteen joku StVZO standardin valo (tai kaksi valoa, joista kelvillä käytössä StVZO), niin ei häikäise vastaantulijoita. Ärsyttää nimittäin suunnattomasti, kun joillakin on se 3000 lumenia ja häikäisee pimeällä kelvillä silmiin.
Joo niin ärsyttää. Olen itse tavannut näille vilkauttaa pitkiä, ja jos eivät vähennä tehoa, säädä valoa alemmas tai peitä kädellä kunnes ohitettu, niin laitan pitkät päälle koko ajaksi, töötti pohjaan, ja kohdatessa suullista palautetta.
 
Viimeksi muokattu:

Turo's

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
13
Joo niin ärsyttää. Olen itse tavannut näille vilkauttaa pitkiä, ja jos eivät vähennä tehoa, säädä valoa alemmas tai peitä kädellä kunnes ohitettu, niin laitan pitkät päälle koko ajaksi, töötti pohjaan, ja kohdatessa suullista palautetta.
Tiesitkö että arviolta 5v lapsi saattaa käyttäytyä näin että saa hallitsemattomia raivokohtauksia, mutta että aikuinen alentuu samanlaiseen käytökseen on aika mielenkiintoista!?

Kannattaisi ehkä keksiä jokin hieman rakentavampi tapa ilmaista asia kuin lapsellinen kiukuttelu, jos vaikka kävi niin että valo unohtui aidosti vahingossa täydelle teholle kun juuri tuli polulta tielle?

Ei kaikki ihmiset kumminkaan tee tälläistä ihan tahalleen sinun kiusaksi, vaan vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä ja jos itse ärsyyntyy vahingosta niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä miksi niin tapahtuu, mikä on valossa niin kamala asia että se saa käyttäytymään kuin raivoava lapsi?
 

Turo's

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
13
Missäs teillä on tälläinen L1e-A luokan pyörä vakuutuksissa?

Nythän on niin että tämä vaatii liikennevakuutuksen mikä on ihan kohtuullinen 80€/v IF:ssä, mutta liikennevakuutettu kulkuneuvo ei ole kotivakuutuksen piirissä joten jos se varastetaan niin voi voi. Siihen auttaa sitten osakasko, mutta IF kiskoo osakaskosta melkein 100€/v :mad:

Millaisia hintoja te olette saaneet eri yhtiöiltä?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
656
Tiesitkö että arviolta 5v lapsi saattaa käyttäytyä näin että saa hallitsemattomia raivokohtauksia, mutta että aikuinen alentuu samanlaiseen käytökseen on aika mielenkiintoista!?

Kannattaisi ehkä keksiä jokin hieman rakentavampi tapa ilmaista asia kuin lapsellinen kiukuttelu, jos vaikka kävi niin että valo unohtui aidosti vahingossa täydelle teholle kun juuri tuli polulta tielle?

Ei kaikki ihmiset kumminkaan tee tälläistä ihan tahalleen sinun kiusaksi, vaan vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä ja jos itse ärsyyntyy vahingosta niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä miksi niin tapahtuu, mikä on valossa niin kamala asia että se saa käyttäytymään kuin raivoava lapsi?
Luitko yhtään tekstiäni ennenkuin tulit kiukuttelemaan ? Mainitsin, että väläytän eka pitkiä, eli siis hyvin nopeasti. Tästä useimmat, ainakin normaalilla älyllä varustetut ihmiset tajuaa, että hetkonen onkohan mulla valot säädetty päin peetä, tai liian tehokkaalla. Tai hitto jäiköhän se kypärävalo päälle ja tuijottelen suoraan vastaantulijaa silmiin.

Jos tämän jälkeen ei muutosta tapahdu niin sitten pistetään samaa häikäisyä heillekkin kohtaamiseen asti. Ehkä oppii jotain seuraavalla kerralla jos ajelee noin tarkoituksenmukaisesti. Ja tätä korostamaan vielä äänimerkki + sanallinen viestintä kohdatessa.
 

Turo's

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.01.2022
Viestejä
13
Luitko yhtään tekstiäni ennenkuin tulit kiukuttelemaan ? Mainitsin, että väläytän eka pitkiä, eli siis hyvin nopeasti. Tästä useimmat, ainakin normaalilla älyllä varustetut ihmiset tajuaa, että hetkonen onkohan mulla valot säädetty päin peetä, tai liian tehokkaalla. Tai hitto jäiköhän se kypärävalo päälle ja tuijottelen suoraan vastaantulijaa silmiin.

Jos tämän jälkeen ei muutosta tapahdu niin sitten pistetään samaa häikäisyä heillekkin kohtaamiseen asti. Ehkä oppii jotain seuraavalla kerralla jos ajelee noin tarkoituksenmukaisesti. Ja tätä korostamaan vielä äänimerkki + sanallinen viestintä kohdatessa.
Mitä se äänimerkki ja huutelu enää auttaa? Alennut vain lapsen eli sen vastaantulijan tasolle tuollaisella käytöksellä ja se vastaantulija saa korkeintaan vain lisää vettä myllyyn ja oikea kaveri kun sattuu kohdalle niin sinulla on nenä kipeä.

Kannattaa miettiä sitä omaa käytöstä koska vain siihen voi oikeasti vaikuttaa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
656
Mitä se äänimerkki ja huutelu enää auttaa? Alennut vain lapsen eli sen vastaantulijan tasolle tuollaisella käytöksellä ja se vastaantulija saa korkeintaan vain lisää vettä myllyyn ja oikea kaveri kun sattuu kohdalle niin sinulla on nenä kipeä.

Kannattaa miettiä sitä omaa käytöstä koska vain siihen voi oikeasti vaikuttaa.
Se huutelu auttaa sitä, että jos vastaantulija onkin niin tyhmä, ettei tajua tuosta pitkien vilkuttelusta ja niiden päälle jättämisestä vielä, että miksi niin tapahtui. On tullut tapauksia vastaan, jotka siinä kohdadessa on kysyneet, että miksi häikäisen häntä. Yleensä siis ohittaessa huutanut, että "sun valos häikäisee, tai otsavalos on päällä ja tuijotit suoraan kohti jne"
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Senkun kokeilet. Tuskin riittää, tai no lumikelillä auttavasti ehkä, mutta lähtisin jotain tollaista katsomaan:
Magicshine MJ-902ES 3000 lumen, polkupyörän ajovalo - Musta - Etuvalot | XXL

Ja kypärään valo maastokäytössä ehdottomasti. Apuvalon voi sitten laittaa tankoon..
Tuon valoteho on kyllä ihan ok, mutta muuten pysyisin erossa tuosta Magicshinestä. Varsinkin se kännykkään ladattava äppi millä tätä ohjataan ei vain yksinkertaisesti toimi. Eikä asiakaspalvelukaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Hauska pyörä, sen mitä noita 250w kävi koeajamassa niin kyllähän tämä 1000w menee ihan erilailla, valoksi tuli laitettua täälläkin kehuttu Nitecore BR35 ja kyllähän sillä näkee.

Oikeastaan ihan sama kuinka jyrkkä mäki tai kuinka paljon lunta niin tuolla pääsee eteenpäin ja tehoa saa niin paljon ulos kaasulla että sutii vain, ei varmasti ketterin pyörä tai nopein, mutta 27kg paino ei tunnu missään kun avustuksella menee ja 60km mittarissa ja puolet akusta jäljellä
 

Liitteet

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Hauska pyörä, sen mitä noita 250w kävi koeajamassa niin kyllähän tämä 1000w menee ihan erilailla, valoksi tuli laitettua täälläkin kehuttu Nitecore BR35 ja kyllähän sillä näkee.

Oikeastaan ihan sama kuinka jyrkkä mäki tai kuinka paljon lunta niin tuolla pääsee eteenpäin ja tehoa saa niin paljon ulos kaasulla että sutii vain, ei varmasti ketterin pyörä tai nopein, mutta 27kg paino ei tunnu missään kun avustuksella menee ja 60km mittarissa ja puolet akusta jäljellä
Mikä malli tää on?

Saattaisin harkita sähköfillaria vielä auton sijasta työmatkalle.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Itse suosittelen Lupinen SL X valoa (itsellä tästä vielä se kirkkaampi S-pedelec malli)- Lamppu on stVZO standardin mukainen, lyhyet päällä ei siis häikäise vastaantulijoita, sisältää myös automaattiset päiväajovalot (drl) ja napista pitkät.

Tuolta löytyy speksit:

Ja tuolta voi tilata:
Ei kauheasti kiinnosta maksaa 400€ pyörän valosta vain siksi että on saksalaisen standardin mukainen. :darra:

EB2000 valoteholtaan sama, sisältää automaattisen päivävalon ja maksaa 75€. Tiellä ajaessa sen voi hyvin suunnata alas niin ei turhaan häikäise.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei kauheasti kiinnosta maksaa 400€ pyörän valosta vain siksi että on saksalaisen standardin mukainen. :darra:

EB2000 valoteholtaan sama, sisältää automaattisen päivävalon ja maksaa 75€. Tiellä ajaessa sen voi hyvin suunnata alas niin ei turhaan häikäise.
Mä otin tämän + tuon xlite takavalon ja hyvin näkee ja kadulla laitan pienimälle teholle niin kukaan ei ole vielä valittanut. Kypärävalo pitäisi vielä hommata.

 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Missäs teillä on tälläinen L1e-A luokan pyörä vakuutuksissa?

Nythän on niin että tämä vaatii liikennevakuutuksen mikä on ihan kohtuullinen 80€/v IF:ssä, mutta liikennevakuutettu kulkuneuvo ei ole kotivakuutuksen piirissä joten jos se varastetaan niin voi voi. Siihen auttaa sitten osakasko, mutta IF kiskoo osakaskosta melkein 100€/v :mad:

Millaisia hintoja te olette saaneet eri yhtiöiltä?
Samaa ne mullekin tarjosi (175€/v), onko sullakin Efat vai joku muu? Näitähän tuli nyt iso erä suomeen, jos asut vantaan suunnalla niin ei muuta kuin lähdetään kimpassa ajamaan?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
656
Olisko ehdottaa hyvää akkukäyttöistä ilmapumppua?
Itsellä on repussa mukana (pyöräilessä) tuollainen Xiaomin pumppu. Olen ollut tyytyväinen. Ja tullutkin käyttöä kun läskipyörän paineta säätelee tuolla maastopaineisiin ja taas siirtymille omansa jne.
Ja muutamia paikattu renkaita täytynyt maastossa. Kummasti kaveritkin aina lainaamassa. Eli valitsevat mieluummin tuolla pumppaamisen kuin pienillä käsipumpuillaan.

Tosin nyt ajoporukassa neljällä on jo tuollainen samanlainen hankittuna.

Tuosta maksoin kyllä itse n 30€ (operaattorit myy tuota välillä tarjouksessa. Itse ostin muistaakseni dna:lta)

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Itsellä on repussa mukana (pyöräilessä) tuollainen Xiaomin pumppu. Olen ollut tyytyväinen. Ja tullutkin käyttöä kun läskipyörän paineta säätelee tuolla maastopaineisiin ja taas siirtymille omansa jne.
Ja muutamia paikattu renkaita täytynyt maastossa. Kummasti kaveritkin aina lainaamassa. Eli valitsevat mieluummin tuolla pumppaamisen kuin pienillä käsipumpuillaan.

Tosin nyt ajoporukassa neljällä on jo tuollainen samanlainen hankittuna.

Tuosta maksoin kyllä itse n 30€ (operaattorit myy tuota välillä tarjouksessa. Itse ostin muistaakseni dna:lta)

Tää on kyllä aivan paras laite, itsellä ollut nyt pari vuotta käytössä ja aina mukana pyöräillessä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
If vakuutus taitaa olla halvin näissä pyörissä.
Silti summa on aika suolainen polkupyörälle mihin lähinnä haluaisi varkausvakuuden niin nyt pitää ottaa sitten osakasko :facepalm:

Mun prätkässä on 210€/v vakuutusmaksut osakaskolla niin ei ihan ole linjassa hinnat...
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Itsellä on repussa mukana (pyöräilessä) tuollainen Xiaomin pumppu. Olen ollut tyytyväinen. Ja tullutkin käyttöä kun läskipyörän paineta säätelee tuolla maastopaineisiin ja taas siirtymille omansa jne.
Ja muutamia paikattu renkaita täytynyt maastossa. Kummasti kaveritkin aina lainaamassa. Eli valitsevat mieluummin tuolla pumppaamisen kuin pienillä käsipumpuillaan.

Tosin nyt ajoporukassa neljällä on jo tuollainen samanlainen hankittuna.

Tuosta maksoin kyllä itse n 30€ (operaattorit myy tuota välillä tarjouksessa. Itse ostin muistaakseni dna:lta)

Itseasiassa juuri tätä eilen jo katselinkin. Ehdin jo Aliexxpressistäkin tätä katsella, mutta melkein samoja hintoja täällä Suomessa, tällä hetkellä halvin kotiin toimitettuna 46,52€, joten taidanpa ostaa tuon!
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
4

-


-


-



-



Pyöräilen töihin 5km, 90 % asfalttia ja hinnalla ei ole väliä mutta ne ovat mun options. eGravel näyttää olevan sopivan kevyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kävin näitä l1e-a eli moottorilla varustetun polkupyörän vakuutusasioita läpi koska rupesi vituttamaan If:n asenne kun If:llä liikennevakuutettava kulkuneuvo ei kuulu kotivakuutuksen piiriin, mutta pohjantähti, missä meillä sattumoisin on nyt kotivakuutus niin sielläpä tuo pyörä kuuluu kotivakuutuksen piiriin vaikka siihen pitää liikennevakuutus ottaa ja nyt pyörän vakuutuksiin jäi loppusummaksi 100€/v mitä pidän hyvin kohtuulisena summana.

Harmi kun eivät päässeet auton ja prätkän kanssa edes lähelle niin niitä en voi siirtää pois If:ltä
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
59
Vastaavaa joskus kyselin LähiTapiolalta ja sain sieltä myös vastauksena:
"Kodin vakuutukseen sisältyvät 2000 euroon saakka sähköiset liikkumisvälineet, joiden maksimiteho on 1 kw ja rakenteellinen nopeus enintään 25km/h. Jos pyörän arvo ylittää 2000 euroa, ei sitä voi erikseen vakuuttaa kodin vakuutuksella.
Pyöräsi on siis vakuutettu 2000 euroon saakka kodin vakuutuksessasi ilman lisämaksua."

Eli liikennevakuutusta ei saanut, mutta kotivakuutus turvasi jo vakiona kunhan arvo pysyi 2.000 €:ssa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Eilen törmäsin sähköpyörään jota voi ladata ajaessa esim alamäessä:


Onkohan näitä samanlaisia olemassa muilla valmistajilla? Mielenkiintoinen pyörä, varsinkin kun asuu kovin mäkisellä seudulla. Lokareineen vaikuttaa myös varsin pätevältä työmatkapyöräilyyn.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Eilen törmäsin sähköpyörään jota voi ladata ajaessa esim alamäessä:


Onkohan näitä samanlaisia olemassa muilla valmistajilla? Mielenkiintoinen pyörä, varsinkin kun asuu kovin mäkisellä seudulla. Lokareineen vaikuttaa myös varsin pätevältä työmatkapyöräilyyn.
Aika monessakin napamoottorillisessa voi ladata alamäissä. Ei tuo ole mikään harvinaisuus.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Vastaavaa joskus kyselin LähiTapiolalta ja sain sieltä myös vastauksena:
"Kodin vakuutukseen sisältyvät 2000 euroon saakka sähköiset liikkumisvälineet, joiden maksimiteho on 1 kw ja rakenteellinen nopeus enintään 25km/h. Jos pyörän arvo ylittää 2000 euroa, ei sitä voi erikseen vakuuttaa kodin vakuutuksella.
Pyöräsi on siis vakuutettu 2000 euroon saakka kodin vakuutuksessasi ilman lisämaksua."

Eli liikennevakuutusta ei saanut, mutta kotivakuutus turvasi jo vakiona kunhan arvo pysyi 2.000 €:ssa.
Ei, kun kaskoa ei saannut, mutta liikennevakuutus on pakollinen näille l1e-a luokan pyörille.

Pohjantähdessä laaja kotivakuutus kattaa 5k€ asti yksittäisen tavaran.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
312
Tänne mahtuu varmaan kysymys sähköpyörän akusta.

Mulla on nyt ollu about vuoden verran ajossa Biltemasta hankittu laatikkopyörä lasten hoitoon kuskailuun. Ja tuohon akkuun liittyen ois kyssäri. Onko kukaan rakentanut isompaa akkua vanhan akun tilalle? Nyt tuossa on nykyinen 36V, 12.8Ah / 460.8Wh. Vielä ei ole akku loppunut ajon aikana, mutta pari kertaa varausvalo vilkkunut. Tuota vaan joutuu joka päivä lataamaan, sillä akku ei riitä useamman päivän ajoihin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Tänne mahtuu varmaan kysymys sähköpyörän akusta.

Mulla on nyt ollu about vuoden verran ajossa Biltemasta hankittu laatikkopyörä lasten hoitoon kuskailuun. Ja tuohon akkuun liittyen ois kyssäri. Onko kukaan rakentanut isompaa akkua vanhan akun tilalle? Nyt tuossa on nykyinen 36V, 12.8Ah / 460.8Wh. Vielä ei ole akku loppunut ajon aikana, mutta pari kertaa varausvalo vilkkunut. Tuota vaan joutuu joka päivä lataamaan, sillä akku ei riitä useamman päivän ajoihin.
Monikin niitä rakentelee. Pääasiassa noita kootaan vanhoista akkukennoista, jos niitä on jostain saanut.

Oma käsitykseni uusista on, että halvemmalla saa kun ostaa valmiin akun vrt itse ostamalla kennot, hitsauslaitteet ja kunnollisen BMS:n. Muutenkin suosittelen ostamaan tai pysymään valmisakuissa, sillä akun rakentaminen ei ole eletroniikassa ole se helpoin eikä missään nimessä turvallisin tapa aloittaa harrastusta
 

iPhonelover

Tukijäsen
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
74
Tänne mahtuu varmaan kysymys sähköpyörän akusta.

Mulla on nyt ollu about vuoden verran ajossa Biltemasta hankittu laatikkopyörä lasten hoitoon kuskailuun. Ja tuohon akkuun liittyen ois kyssäri. Onko kukaan rakentanut isompaa akkua vanhan akun tilalle? Nyt tuossa on nykyinen 36V, 12.8Ah / 460.8Wh. Vielä ei ole akku loppunut ajon aikana, mutta pari kertaa varausvalo vilkkunut. Tuota vaan joutuu joka päivä lataamaan, sillä akku ei riitä useamman päivän ajoihin.
Yleensä valmistaja jättää näissä halvemmissa versioissa akun soluista 1-2 kennoa pois, kuten esim. omassani. Kennotettiin uudelleen, nyt en tarkkaan muista mutta Wh nousi n. 540:stä hiukan yli 700 kun laitettiin kaikki kennot 19Ah ja solut täyteen eli 4 kennoa lisää. En ymmärrä sähköstä juuri mitään mutta mieluummin uusi kunnon kennotus kuin toinen samanlainen halppisakku. Ecakit teki työn ja nyt saa keskittyä ajamiseen akun keston kyttäämisen sijaan.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
312
Pitää ehkä jossain vaiheessa avata tuota akkua ja pyörän pään liitäntöjä. Yksi vaihtoehtohan voisi olla ostaa valmiiksi isompi akku jos vain onnistuu vaihtaa tuo akku niin että uuden voisi siihen kytkeä.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
543
Ja nyt oikeaan ketjuun:

Minkälaisia sähköpyörän muunnos sarjoja on tekkiläiset asentaneet tai käyttäneet? Olisi sopiva aihio tuossa pihassa johon voisi vaikka semmoisen asentaa satunnaisia työmatkoja varten.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Ja nyt oikeaan ketjuun:

Minkälaisia sähköpyörän muunnos sarjoja on tekkiläiset asentaneet tai käyttäneet? Olisi sopiva aihio tuossa pihassa johon voisi vaikka semmoisen asentaa satunnaisia työmatkoja varten.
Täältä olen pari napamoottorisettiä tilannut. Todella laadukkaita osia, selkeä asentaa ja akkukin kestää enemmän kuin odotin

Napamoottorissa on parempi hyöytysuhde vs keskiömoottori. Siksi ääni sellaiselle tien päälle. Maastoon ehdottomasti keskiömoottori
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
169
[
Ja nyt oikeaan ketjuun:

Minkälaisia sähköpyörän muunnos sarjoja on tekkiläiset asentaneet tai käyttäneet? Olisi sopiva aihio tuossa pihassa johon voisi vaikka semmoisen asentaa satunnaisia työmatkoja varten.
Omassa on bafangin bbs02 750w moottori. Tolla on nyt ikää reilu 5vuotta kilometrejä takana n.12000km
Akkuna viime keväänä itse kasattu LG mj1 kennoista 13s5p paketti.
IMG_20211029_184101.jpg
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Ja nyt oikeaan ketjuun:

Minkälaisia sähköpyörän muunnos sarjoja on tekkiläiset asentaneet tai käyttäneet? Olisi sopiva aihio tuossa pihassa johon voisi vaikka semmoisen asentaa satunnaisia työmatkoja varten.
Kaksi sähköfillaria tullut kasattua. Ensimmäinen MXUS XF 15 takanapamoottorilla ja toinen BBS02 keskiömoottorilla. Akku on 1100 Wh.

1643747191731.jpeg

1643746989278.jpeg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 319
Viestejä
4 197 831
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom