Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
Pari viikkoa sitten ostin XXL Park toolin 9.2, 150euroa maksoi. Kantavuus 36kg ja jaksaa pitää hyvin Canyonin sähkötäpäriä, mikä on akun ja varusteiden kanssa varmaan 27kg.
Ite ootellu että näitä park toolin telineitä tulisi joskus johonkin ostettavaksi. XXL:n verkkosivuilla ei ainakaan ole näitä ja verkkokauppa.com näyttää vaan "ei saatavilla"
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Ite ootellu että näitä park toolin telineitä tulisi joskus johonkin ostettavaksi. XXL:n verkkosivuilla ei ainakaan ole näitä ja verkkokauppa.com näyttää vaan "ei saatavilla"
Kyllähän noita ulkomailta saa 177 euron hintaan, mikä on tietysti vähän enemmän kuin mitä välillä suomessa ~150e. Ja siis tämä 9.2 malli. 10.2 malli mene sinne 230 euron pintaan.

 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
95
Ite ootellu että näitä park toolin telineitä tulisi joskus johonkin ostettavaksi. XXL:n verkkosivuilla ei ainakaan ole näitä ja verkkokauppa.com näyttää vaan "ei saatavilla"
Joo, tuon bongasin ihan myymälästä missä niitä oli kasa myynnissä. Liekö myyvät aina saatavuuden mukaan, kannattaa käydä kaupassa katsomassa jos löytyy läheltä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
95
Onko muilla Canyon Neuron:ONissa samaa ongelmaa, että ketjuohjain hankaa ketjua pienimmillä vaihteilla? Tuota koittanut pyöritellä vaikka mihin asentoon, mutta ei tunnu auttavan. Ärsyttävä ääni kuuluu aina ylämäessä
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
74
Onko muilla Canyon Neuron:ONissa samaa ongelmaa, että ketjuohjain hankaa ketjua pienimmillä vaihteilla? Tuota koittanut pyöritellä vaikka mihin asentoon, mutta ei tunnu auttavan. Ärsyttävä ääni kuuluu aina ylämäessä
Kyllä on, kysyin tuosta Canyoniltakin niin sieltä vastasivat, että ei aiheuta toimenpiteitä, kuuluu kuulemma itsekseen siitä sopivaksi, muovia kun on. Käytännössä tuo ei häiritse, sillä hyvin harvoin olen noita pienimpiä vaihteita tarvinnut. Muistaakseni omassa pyörässä hankasi 1-4 vaihteilla
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Onko suosituksia suht edullisesta sähköpyörälle sopivalle pieneen säilytystilaa menevälle työtelineelle N. 100€ hintaluokassa. Nike discountista katsoin n. 130€ radonin. Sähköpyörä telinettä mutta löytyykö parempia.
Park toolin teline on varmaankin jämäkämpi, mutta minä olen pärjännyt jo vuosien ajan tällaisella Bilteman telineellä:


Menee tosi näppärästi pieneen tilaan ja hoitaa hommansa. Minä ostin tuon jostakin tarjouksesta muistaaksni 69 eurolla, mutta ei tuo mikään hirveän pahan hintainen ole tälläkään hetkellä.

Edit.
Sen verran tarkennusta, että tuo onkin kuvan mukaan hieman erilainen kuin se Bilteman aiempi versio. Kannattaa käydä tsekkaamassa liikkeessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
LifeLine on paras mahdollinen teline. Nyt näköjään kovassa tarjouksessa Chainreactionissa. Tämä on sama kuin X-Tools joka vaihtoi nimeä. Erona muihin tuossa on paremmat leuat ja yhdellä pienellä liikkeellä säädettävä kierto. On muuten parempi kuin Parktool jonka olen nähnyt myös toiminnassa.

 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Nyt näköjään kovassa tarjouksessa Chainreactionissa.
85.49 euroa maksaa, kun valitsee suomen, eli ei niin kova tarjous, kuin mitä antaa ensin olettaa. Lisäksi koska tulee briteistä, niin siitä joutuu maksamaan 24% alvia. Toki silti edullisempi kuin esim. Park Tool.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
564
Minulla on tällainen Saksan Amazonilta ostettu teline 25 kilon sähköpyörälle, eikä mitään pahaa sanottavaa puolen vuoden käytön jälkeen.

Teline
 
Liittynyt
31.01.2020
Viestejä
1 178
Fitnord -pyörästä on useissa lehdissä ollut uutistyyppisiä mainoksia.
Mitä tarkoittaa jutussa tuo maininta 'melkein 20 ampeeritunnin akusta'.
Onko pelkkää sanahelinää?


Tällä pyörällä työmatkapyöräilijän tarvitsee ladata akkua vain kerran viikossa ja pidemmätkin reissut onnistuvat, sillä akku kestää vaikka Oulusta Tornioon. En tiedä muita sähköpyörämerkkejä, joissa tällä hinnalla saisi näin
suuren, melkein 20 ampeeritunnin akun.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Fitnord -pyörästä on useissa lehdissä ollut uutistyyppisiä mainoksia.
Mitä tarkoittaa jutussa tuo maininta 'melkein 20 ampeeritunnin akusta'.
Onko pelkkää sanahelinää?


Tällä pyörällä työmatkapyöräilijän tarvitsee ladata akkua vain kerran viikossa ja pidemmätkin reissut onnistuvat, sillä akku kestää vaikka Oulusta Tornioon. En tiedä muita sähköpyörämerkkejä, joissa tällä hinnalla saisi näin suuren, melkein 20 ampeeritunnin akun.
Kannattaa katsoa paljonko on wh lukema, niin silloin voi verrata akkuja toisiinsa. Ah on täysin yhdentekevä arvo, koska sen perusteella kapasiteetti riippuu jännitteestä.

Tuolta linkin alta näyttäisi olevan 690wh, joten onhan se isompi akku halpiksiin nähden, mutta hintaa pyörällä onkin 2ke
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
388
Onko täällä ihmisiä jotka on sähköistänyt pyöränsä halvalla jollain etunapamoottorisarjalla? Kiinnostaisi kokemukset mistä saisi halvalla sarjan ja akut yms
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Fitnord -pyörästä on useissa lehdissä ollut uutistyyppisiä mainoksia.
Mitä tarkoittaa jutussa tuo maininta 'melkein 20 ampeeritunnin akusta'.
Onko pelkkää sanahelinää?


Tällä pyörällä työmatkapyöräilijän tarvitsee ladata akkua vain kerran viikossa ja pidemmätkin reissut onnistuvat, sillä akku kestää vaikka Oulusta Tornioon. En tiedä muita sähköpyörämerkkejä, joissa tällä hinnalla saisi näin suuren, melkein 20 ampeeritunnin akun.
Ampeeritunnit eivät kerro kapasiteetista mitään, ellei tiedä jännitettä. Pyörän akku on näemmä 19,2 Ah @ 36 V, eli n. 690 Wh, kuten yllä mainittiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 121
Olisiko suosituksia 1.5k€ paikkeilla olevista sähköpyöristä? Noin 25km tulisi päivittäin ajoa (myös talvella jos mahdollista) lähinnä asfaltilla ja hiekkatiellä.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
Onko täällä ihmisiä jotka on sähköistänyt pyöränsä halvalla jollain etunapamoottorisarjalla? Kiinnostaisi kokemukset mistä saisi halvalla sarjan ja akut yms
Amazon.de hakusanalla e-bike conversion kit saa alle 200 euroon muunnossarjan, ja toiset 200 euroa kohtuullisen kokoiseen akkuun. Vahva suositus takanapamoottoriin, yhtä tuollaista etunapamoottorillista kokeillut ja oli niin vammainen ajaa että vaihdoin sen pyörään taakse ja ketjut veks (tämä oma mielipide).
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Amazon.de hakusanalla e-bike conversion kit saa alle 200 euroon muunnossarjan, ja toiset 200 euroa kohtuullisen kokoiseen akkuun. Vahva suositus takanapamoottoriin, yhtä tuollaista etunapamoottorillista kokeillut ja oli niin vammainen ajaa että vaihdoin sen pyörään taakse ja ketjut veks (tämä oma mielipide).
Mikä siitä vammaisen teki?

Itse ajelin yhdellä etuvetoisella monta vuotta, ei toki optimi mihinkään maastoon, mutta työmatkapyörään helpoin ja nopein oli asentaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 512
Mikä siitä vammaisen teki?

Itse ajelin yhdellä etuvetoisella monta vuotta, ei toki optimi mihinkään maastoon, mutta työmatkapyörään helpoin ja nopein oli asentaa.
Riippuen tehosta ja ajotavasta varsin erikoinen ajettava. Takuulla isolla osalla ei ongelmaa mutta takavetoisen ajotapaan tottuneena varsin erikoinen kokemus. Sama sähköpotkulaudoissa, joutuu opettelemaan erilaisen ajotavan tiettyihin tilanteisiin kun tietää eturengas on se joka vetää. Yhtä etumoottorista fillaria kokeilin joskus ja ajotavallani tuli heti ajatus että rengas vetäisi mutkassa alta koska tuppaa kanttailtua aika hyvissa kulmissa myös hiekalla yms. Plus esim valoista paikoiltaan lähtiessä kovempaa polkaistessa raskas täysjoustokin tykkää nostaa keulaa 250w moottorin kanssa joten voi olla aika liukas esim lähteä paikoiltaan. Etenkin jos ei ole poljinvoiman tunnistusta vaan on/off tyyppinen avustus.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
Riippuen tehosta ja ajotavasta varsin erikoinen ajettava. Takuulla isolla osalla ei ongelmaa mutta takavetoisen ajotapaan tottuneena varsin erikoinen kokemus. Sama sähköpotkulaudoissa, joutuu opettelemaan erilaisen ajotavan tiettyihin tilanteisiin kun tietää eturengas on se joka vetää. Yhtä etumoottorista fillaria kokeilin joskus ja ajotavallani tuli heti ajatus että rengas vetäisi mutkassa alta koska tuppaa kanttailtua aika hyvissa kulmissa myös hiekalla yms. Plus esim valoista paikoiltaan lähtiessä kovempaa polkaistessa raskas täysjoustokin tykkää nostaa keulaa 250w moottorin kanssa joten voi olla aika liukas esim lähteä paikoiltaan. Etenkin jos ei ole poljinvoiman tunnistusta vaan on/off tyyppinen avustus.
Sama työ asentaa se taakse ellei nyt satu olemaan thru-axle takapää, mutta tälläisessä tapauksessa todennäköisesti et kuitenkaan ole asentamassa hub-mallista moottoria. Huomattavasti luonnollisempi ajotuntuma. Koetapa hyppäytää etupäätä kanttarin yli kun 10kiloa ylimääräistä massaa edessä. Takapää tehty kestämään paremmin vääntöä ja voimia. Hinta ero pari kymppiä. Pyörien paino jakauma helposti sellainen että etupyörä sutii(ei hyvä scenaario talvella tai soratiellä). En keksi mitään syytä mikä puoltaisi etumoottoria. Ihan sama vaikka sulla olis pyörässä takana vaihteeton, kappavaihteellinen tai väärä määrä rattaita pakassa, suosittelen tuota halpaa takamoottorillista missä tulee mukana 7 rattainen pakka.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 344
Mitä sitten tehdään, kun takanapamoottorin vapaarattaasta aika jättää? Saa niihin varaosia?

Ja eikö nuo useimmiten ole vielä antiikkisille kierrepaikoille tarkoitettuja?
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Amazon.de hakusanalla e-bike conversion kit saa alle 200 euroon muunnossarjan, ja toiset 200 euroa kohtuullisen kokoiseen akkuun. Vahva suositus takanapamoottoriin, yhtä tuollaista etunapamoottorillista kokeillut ja oli niin vammainen ajaa että vaihdoin sen pyörään taakse ja ketjut veks (tämä oma mielipide).
Se on jo aika lähellä valmiin biltema pyörän hintaa
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1
Ois sähköpyörä etsinnässä 168cm pitkälle ajajalle, budjettina 2600e
Onko porukalla heittää suosituksia hyvistä pyöristä?
Suurin osa matkasta asfaltilla ajoa ja jonnin verran maastossakin olis tarkoitus päästä.
Verkkokaupan outletista löytyis tällästä suoraan varastosta, käsittääkseni moottori ja akku on tossa ihan pätevät, entäs muut osat?
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
Se on jo aika lähellä valmiin biltema pyörän hintaa
Sfeomi Electric Bicycle Conversion Kit, 26 Inch 36V 500W E-Bike Conversion Kit, Electric Bike Kit, Ebike Electric Bike Conversion Kit, Brushless Motor Hub : Amazon.de: Sports & Outdoors
YOSE POWER E-Bike Battery 36 V 12.5 Ah Hailong Bicycle Battery 250 W / 350 W / 500 W Down Tube for Mifa Vaun Prophete Black : Amazon.de: Sports & Outdoors
Esimerkkinä Amazon.de akku 220 + muunnossarja 180 = 400 euroa + omanpyörän arvo?
vs
Sähköpolkupyörä City 26" 7 vaihdetta
Biltema pyörä 600euroa

Elikä järkevää jos jo omistat tai saat pyörän halvalla/ilmaiseksi. Ota huomioon akun kapasiteetti, ja mahdollisuus ostaa paremmin vääntävä muunnossarja samaan hintaan. Myös pitemmän päälle napamoottorillinen tulee halvemmaksi kun voimansiirron osat eivät kulu yhtä nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Sfeomi Electric Bicycle Conversion Kit, 26 Inch 36V 500W E-Bike Conversion Kit, Electric Bike Kit, Ebike Electric Bike Conversion Kit, Brushless Motor Hub : Amazon.de: Sports & Outdoors
YOSE POWER E-Bike Battery 36 V 12.5 Ah Hailong Bicycle Battery 250 W / 350 W / 500 W Down Tube for Mifa Vaun Prophete Black : Amazon.de: Sports & Outdoors
Esimerkkinä Amazon.de akku 220 + muunnossarja 180 = 400 euroa + omanpyörän arvo?
vs
Sähköpolkupyörä City 26" 7 vaihdetta
Biltema pyörä 600euroa

Elikä järkevää jos jo omistat tai saat pyörän halvalla/ilmaiseksi. Ota huomioon akun kapasiteetti, ja mahdollisuus ostaa paremmin vääntävä muunnossarja samaan hintaan. Myös pitemmän päälle napamoottorillinen tulee halvemmaksi kun voimansiirron osat eivät kulu yhtä nopeasti.
Bilteman pyörässä on aivan onneton 24v ja 200w moottori, sekä vielä onnettomampi 7,8ah akku. Ehdottomasti ennemmin diy setti, sillä saa paljon pidemmän käyttöiän ja mukavampaa käyttöä. Tietty sillä erotuksella, että takuuta ei varsinaisesti ja joutuu/saa itse kasata.

Itselläni on nyt toinen yosepowerin setti ja tuntuisi olevan laadukkaita osia ja akulla ajelee todella pitkiä matkoja (ilman polkemistakin) :D ensimmäinen oli 350w, jonka rajoitin 250w ja tämä toinen 1kw sarja
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
Kiitokset ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta kysymykseeni.
Onko vielä parempia ideoita? Onko jotain hyötyä LCD8:sta verrattuna LCD3:een?

Nämä lienevät oikeat valinnat:
1. Motor: a. Front motor / b. Rear motor(default)/ c. Freehub motor(add extra 20 USD)
a

2. Wheel size: 16" / 18" / 20" / 22" / 24" / 26"(default)/ 27.5"/ 700C
700C

3.Brake: a.Lever(default)/ b.Sensor
a

4.Throttle: a.Thumb(default)/ b.Twist
a

5.LCD: a.3/ b.8
a

6. PAS: a.V12L(default)/ B.BZ-10C/ c.D12L
a
Setti tuli kotiovelle asti, eikä edes tullaamaan joutunut. Vaikuttaa toistaiseksi oikein asialliselta sarjalta. Ohjeessa varoitetaan asentamasta vetävää etupyörää alumiiniseen etuhaarukkaan, koska korvakkeet niissä ovat ohjeen mukaan valua, joka ei tule kestämään. En huomannut kokeilla magneetilla, mutta epäilen pyöräni haarukan olevan terästä. Meinasin aloittaa asennuksen polkemisanturista, mutta se leikki loppui lyhyeen, koska poljinvarren irroitukseen tarvitaan siihen tarkoitettu ulosvetäjä. Polkupyörät ovat nykyään Volkswagen-tasoisia virityksiä, eli joka hommaan tarvitaan oma erikoistyökalu. Leikki jatkuu, kun saan hankittua tai lainattua ulosvetäjän.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
Montako tuntia tuommosen sarjan asentamiseen menee?
Pyörä irti, uusi muunnosnapa tilalle 5min. Käsigrippi irti, kaasukahvan asennus, grippi takaisin 5 min. Akun asennus, kaksi pulttia muutoma minuutti. Ohjainboksin kiinnitys, johtojen kiinnitys, johtojen niputtaminen 10 minuuttia. Renkaan täyttö pari minuuttia.

..Ja sitten aikaa vievin homma; poljintunnistimen asennus, työkalulla oikean puolen kampi-irti, jos hyvä tuuri aukeaa parissa minuutissa, huonolla tuurilla joudut rälläköimään kammen palasiksi, aika arvio tunti. Poljin keskiön avaus tunnistinta varten, hyvällä tuurilla parin minuutin homma, huonolla tuurilla rikot poljin keskiön kierteet tai erikoisavaimen jos ylipäätään saat keskiön auki, aikaarvio tunti. Eli laiska mies jättää helposti viimeisen vaiheen tekemättä.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
Setti on muuten asennettu, mutta jätin kaasun asentamatta, koska luulin, että ilmankin pärjää. Ohjain antaa kuitenkin virheilmoituksen kaasuvivun puuttumisesta. Pitäisikö ohjaimesta saada disabloitua kaasuvivun kokonaan pois käytöstä? En itse löytänyt sellaista asetusta. Näyttö on KT LCD3 v3.0
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Setti on muuten asennettu, mutta jätin kaasun asentamatta, koska luulin, että ilmankin pärjää. Ohjain antaa kuitenkin virheilmoituksen kaasuvivun puuttumisesta. Pitäisikö ohjaimesta saada disabloitua kaasuvivun kokonaan pois käytöstä? En itse löytänyt sellaista asetusta. Näyttö on KT LCD3 v3.0
Itsellä ei kyllä ole missään vaiheessa vaatinut kaasukahvaa, mutta asetuksista kyllä piti muuttaa P4 0:ksi, jotta paikaltaan pääsee kaasulla liikkeelle. Kannattaa googlettaa vielä lcd3 manuaali ja lukea läpi, mutta en tosiaam tiedä että olisi asetusta joka vaatisi kaasukahvan olemassaoloa.

Toimiiko sarjasi kaasukahvalla kuitenkin?
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
Olin arponut PAS-anturin piuhan kaasukahvan piuhaan. Siksi herjasi. Netistä tosiaan löysin ohjeet, joilla sain parametrit kuntoon. Nyt toimii hienosti.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Olin arponut PAS-anturin piuhan kaasukahvan piuhaan. Siksi herjasi. Netistä tosiaan löysin ohjeet, joilla sain parametrit kuntoon. Nyt toimii hienosti.
Itsellä toimi myös pas sensori kaasukahvan paikalla, kun sitä sormin pyörittelin siinä testatakseni, ainakin nykien pääsi liikkeelle. Hyvä tietää että liittimissä onkin eroa
 
Liittynyt
30.03.2019
Viestejä
252
Kokemuksia Cubesta? Saa ehdottaa myös vastaavia, maasto-ominaisuudet plussaa koska olisi myös talviajoa. Max budjetti sen ~3000€. Ensimmäistä sähköpyörää siis etsinnässä, 185cm 85kg kuljettajalle.

1629999388294.png
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 216
Kokemuksia Cubesta? Saa ehdottaa myös vastaavia, maasto-ominaisuudet plussaa koska olisi myös talviajoa. Max budjetti sen ~3000€. Ensimmäistä sähköpyörää siis etsinnässä, 185cm 85kg kuljettajalle.

Aika budjettipyörä tuoho hintaan. Itse ajan Cubella ja en ole valittamista keksinyt. Kysyisin Fun Cornerista tarjouksen maililla. Näin tein itse ja sain useamman satasen alennusta ja ilmaisen rahdin.

Cube Reaction Hybrid Race 625 grey´n´metal 2022 - Fun Corner
 
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
134
Kokemuksia Cubesta? Saa ehdottaa myös vastaavia, maasto-ominaisuudet plussaa koska olisi myös talviajoa. Max budjetti sen ~3000€. Ensimmäistä sähköpyörää siis etsinnässä, 185cm 85kg kuljettajalle.

oon jonkun 1500km rullannut kyseisellä pyörällä 625w akulla kylläkin, keula nyt ei parasta laatua ole mutta muuta moittimista en ole löytänyt. kyllä sillä mehtä polkujakin ajelee. bikesterissä oli ainakin aikaisemmin malli jossa oli lokarit ja valot yms. mukana valmiina.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
oon jonkun 1500km rullannut kyseisellä pyörällä 625w akulla kylläkin, keula nyt ei parasta laatua ole mutta muuta moittimista en ole löytänyt. kyllä sillä mehtä polkujakin ajelee. bikesterissä oli ainakin aikaisemmin malli jossa oli lokarit ja valot yms. mukana valmiina.
Itse olen nyt vuoden aikana lähes 4000 km ajellut samanlaisella Cuben 625w pyörällä ja eipä ole mitään isompaa valittamista. Keula vois olla parempikin mutta työmatkat ja satunnaiset maastoajelut on hoituneet ihan hyvin.

Talvella saattoi olla pari päivää että olis kaivannu ihan läskirenkaita mutta muuten pärjännyt ihan ISP nastarenkailla.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Paljonko sähköpolkupyörän akku pitää olla kun tulisi tarkoituksena talviajoon. Siis että avustavana vetäisi mutta itse kuitenkin polkisin. Matkaa tulisi päivässä 30 kilometriä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Paljonko sähköpolkupyörän akku pitää olla kun tulisi tarkoituksena talviajoon. Siis että avustavana vetäisi mutta itse kuitenkin polkisin. Matkaa tulisi päivässä 30 kilometriä.
5kwh tuntia riittänee. Tarkemman arvion antamiseksi pitäisi tietää enemmän kuljetettavasta massasta, pyörätyypistä, paikasta, maastosta, keskilämpötilasta ja renkaista. Sekä paljon kaikesta muustakin, mutta jos nyt edes noista olisi antaa arviota
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
5kwh tuntia riittänee. Tarkemman arvion antamiseksi pitäisi tietää enemmän kuljetettavasta massasta, pyörätyypistä, paikasta, maastosta, keskilämpötilasta ja renkaista. Sekä paljon kaikesta muustakin, mutta jos nyt edes noista olisi antaa arviota
80 kiloa, tasaista, 15c-25c pakkasta. nastarenkaat, pyörän ulkonäkönä joku tämmönen:
1630750835718.png
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
5kwh tuntia riittänee. Tarkemman arvion antamiseksi pitäisi tietää enemmän kuljetettavasta massasta, pyörätyypistä, paikasta, maastosta, keskilämpötilasta ja renkaista. Sekä paljon kaikesta muustakin, mutta jos nyt edes noista olisi antaa arviota
5kWh on ihan älytön kapasiteetti. Sillä lämmittäisi pienen saunan sähkökiukaan ja ottaisi yhdet löylyt. Oman pyöräni akkukapasiteetti on teoreettisesti 48V*19,2Ah=0,921,6kWh. Sen uskoisin riittävän kapasiteetin puolesta helposti kysyjän tarpeeseen, jos omiakin jalkoja heiluttaa. Ajan itse tuolla akulla noin viisi kertaa 24km:n työmatkan (24km edestakaisin). Sen sijaan pelkään, että kovassa pakkasessa akku ei anna virtaa. Se olisi siis säilytettävä sisällä ja toivottava, että ei jäähdy matkan aikana.

Tuosta tulikin mieleeni LCD3 asetusten kohta: "C12 Controller Minimal Voltage Setting"
Onko akun käyttöiän suhteen turvallista käyttää 48V akulle oletusta?
Default value 40V

Jatkan vielä tähän saman toosan (KT LCD3 v3.0 ) parametreista. Onko kokemusta tämän käytöstä?
C13 ABS Brakes and Anti-Charge Control Setting

C13 Value ABS Braking Strength Energy Recovery Efficiency
0 None None
1 Class 1 Braking Strength Best energy recovery
2 Class 2 Braking Strength General energy recovery
3 Class 3 Braking Strength Weaker energy recovery
4 Class 4 Braking Strength Poor energy recovery
5 Class 5 Braking Strength Bad energy recovery

Taulukko on mielestäni epälooginen. Luulisi suuremmalla jarrutusvoimalla saatavan enemmän energiaa talteen. 0 oli oletusasetus. Testasin 1, 3 ja 5, mutta en huomannut eroa. Näyttöön tulee yli 20km/h vauhdissa latauksen symboli hetkeksi, mutta en huomaa, että moottori hidastaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 298
Onko pyöristä mitään tietämättömille millanen homma asentaa bafangin keskimoottorisarja maastopyörään ja tarviiko erikoistyökaluja useampia? Videoiden perusteella muutaman erikoisemman tarvii kampien kanssa. Onko täällä bafangin moottoreita asentaneita vai kannattaako suunnata fillarifoorumille kyselemään? Tarkoitua olisi myydä nykyinen sähköpyörä jolla kuljen kaupungissa ja sähköistää perus whiten maastopyörä ns tein itse ja säästin menttaliteetillä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Onko pyöristä mitään tietämättömille millanen homma asentaa bafangin keskimoottorisarja maastopyörään ja tarviiko erikoistyökaluja useampia? Videoiden perusteella muutaman erikoisemman tarvii kampien kanssa. Onko täällä bafangin moottoreita asentaneita vai kannattaako suunnata fillarifoorumille kyselemään? Tarkoitua olisi myydä nykyinen sähköpyörä jolla kuljen kaupungissa ja sähköistää perus whiten maastopyörä ns tein itse ja säästin menttaliteetillä.
Erikoistyökaluista ei tarvita kuin kampien irroitustyökalu, että saa vanhat kammet irti. Keskiötyökalu vanhan keskiön irroittamiseen. Haka-avain bafangin mutterin kiristämiseen.

Kammet irti, vanha keskiö irti. Bafangi paikoilleen. Akku paikoilleen. Johtojen virittely mieleisekseen.

Keskiöavain riippuu mikä keskiö pyörässä on.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
Kuvittelen, että tuollainen keskiömoottori on konseptina susi. Pyörien ketjut eivät tahdo kestää ihmisenkään voimia, eli varaa ei ole yhtään lisävoimalle. Entä mitä tapahtuu vaihteita vaihtaessa? Osaako keskiömoottori silloin keventää vetoa vai rikkooko ketjujen lisäksi rattaat? Oikaiskaa, jos vain kuvittelen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 824
Kuvittelen, että tuollainen keskiömoottori on konseptina susi. Pyörien ketjut eivät tahdo kestää ihmisenkään voimia, eli varaa ei ole yhtään lisävoimalle. Entä mitä tapahtuu vaihteita vaihtaessa? Osaako keskiömoottori silloin keventää vetoa vai rikkooko ketjujen lisäksi rattaat? Oikaiskaa, jos vain kuvittelen.
Ketjuja on kaikenlaisia, myös suht kestäviä. Tollanen Bafang on vielä aika pienitehoinen, ei mitään ongelmaa. Ongelmat tulee vasta kun tehoa on monta kilowattia tai ketju on jotai biltemakuraa.

Kyllä, vedon saa pois vaihteenvaihdon ajaksi.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 140
Kuvittelen, että tuollainen keskiömoottori on konseptina susi. Pyörien ketjut eivät tahdo kestää ihmisenkään voimia, eli varaa ei ole yhtään lisävoimalle. Entä mitä tapahtuu vaihteita vaihtaessa? Osaako keskiömoottori silloin keventää vetoa vai rikkooko ketjujen lisäksi rattaat? Oikaiskaa, jos vain kuvittelen.
Ketjut kestävät keskimoottoreidenkin kanssa 500-1000km. Kehitystä on niissäkin tapahtunut aikojen saatossa. Moottorit myös yleensä keventävät automaattisesti kun pyöräilijä keventää (paitsi tehokkaimmalla asetuksella). Keskimoottorin hyvä puoli on välityksen hyödyntäminen.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Kuvittelen, että tuollainen keskiömoottori on konseptina susi. Pyörien ketjut eivät tahdo kestää ihmisenkään voimia, eli varaa ei ole yhtään lisävoimalle. Entä mitä tapahtuu vaihteita vaihtaessa? Osaako keskiömoottori silloin keventää vetoa vai rikkooko ketjujen lisäksi rattaat? Oikaiskaa, jos vain kuvittelen.
Kuvitelmasi on väärä.

Ketjut kannattaa tietysti olla e-bike ketjut. Kestävät kyllä hyvin. Vaihtajaan laitetaan anturi, joka katkaisee moottorin syötön heti kun vaihdetta vaihdetaan.

Hyvin kesti 1000w bafangissa ketjut viime syksystä kevääseen. Reilu 1000km tuli ajettua ja ovat vieläkin ihan hyvässä kunnossa. Nyt tosin pyörä vaihtui, niin samaa ketjua ei voi hyödyntää.

KMC:n e sarjan ketjut kestävät.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
KMC:n e sarjan ketjut kestävät.
Meneekö sitten yli 50tkm, jos säännöllisesti öljytään ja jopa joskus puhdistetaan?

Miksi se olisi ok, että kerran vuodessa vaihdetaan ketjut? Kerran vuodessa tuli siitä oletuksesta, että vuodessa perus pyöräilijä pyöräilisi 1000km. Olisiko ok, että moottoripyörän ketjut vaihdettaisiin 5000km:n välein tai auton vetonivelet 10 000km:n välein?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 559
Viestejä
4 190 708
Jäsenet
70 767
Uusin jäsen
Toloppainen

Hinta.fi

Ylös Bottom