Tuon saman jutun perusteella itsekin päädyin Eagle X01 -ketjuun, mutta laiskuuttani toisen kuvan perusteella eli testatun kestävyyden takia Kestävyystestin perusteella NX ja GX ketjut ovat samoja, ehkä vähän eri pinnotteella kuten myös X01 ja XX1. Eli tämän perusteella ei GX- tai XX1-ketjusta extraa kannata maksaa, sillä ainakaan sähköpyöräkäytössä muutaman watin mahdollisesta pienemmästä tehontarpeesta ei ole mitään käytännön hyötyä.Itsellä on juuri noi samat osat odottamassa asennusta. Pyörässä SX-osat ja nyt uutena X01-ketjut ja Squirt E-bike-vaha. Tilasin R2-bikestä, koska se oli tällä hetkellä ainut kauppa missä noita ketjuja oli edes saatavilla.
Tällä hetkellä pyörällä ajettu karvan vajaa 1000km alkuperäisillä ketjuilla. Ajattelin että kierrätän tuhannen kilometrin välein kolmea ketjua. Tilasin siis kaksi X01-ketjua. Samalla lähti mukaan nippu työkalua, mm. Pedro's chain checker plus II, jolla mitatessa vanhat ketjut eivät ole kuluneet vielä ensimmäiseenkään merkkiin asti (0,5%).
X01 ketjuihin päädyin tämän testin perusteella. Varsinkin tämä kuvaaja sinetöi päätöksen:
Eli käyttökulut/10000km.
Ketjuöljyn valitsin suunnilleen tuurilla. Tossa luki taikasanat "e-bike" ja ajattelin että pari euroa enemmän ei varmaan haittaakkaan.
Saman kaverin ketjuöljytestin perusteella päädyin Squirt Ebike-vahaan. Tosin siinä oli kokeiltu perus-Squirtia. Tuota ketjujen kierrätystäkin voisi harkita uudelleen vahahommien siisteyden takia, sillä nyt ketjuja voi huoletta käsitellä vaikka paljain sormin. Eli en koskaan enää mitään öljyjä ketjuihini levittele! Tuo Pedron oikein näyttävä ketjumittari on ollut tarkoitus tilata, unohtui vain viimeksi.
Ketjuöljyt
Tulin juuri 20 km:n iltapyöräilyltä pimeiltä pikkuteiltä. Oli nautinto mettässä Lupinen valoilla painella menemään, kun siellä vielä tiet olivat lumipeitteisiä!