Sähköavusteiset polkupyörät (tieliikennekelpoiset)

Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
380
Asiaton käytös
Ajoneuvolaki hyvin yksiselitteisesti määrittelee L1e-a -luokan sähköpolkupyöräksi laitteen, jonka moottori toimii vain poljettaessa.

Nappikaasu voi olla muussa kevyessä sähköajoneuvossa, mutta silloin siinä ei saa olla polkimia. Se, että nappikaasu ei toimi aina, tai ettei sitä käytetä tiellä, ei tee laitteesta yhtään sen laillisempaa; ainoastaan rakenteelliset ominaisuudet määräävät.
53BA4E7B-0CC4-4028-8DAB-AE7FD31FA57B.gif


”Moottorilla varustetun polkupyörän (L1e-a) suurin teho saa olla enintään 1000 w, moottori voi toimia ilman polkemista, mutta sen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25km/h”


Ulkoavaruudessa on eri ajoneuvolait, mutta mennään me Suomen lakien puitteissa.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
380
Jep, Boschissa tämä on hoidettu hienosti, eli avustus lakkaa vaikuttamasta tasaisen huomaamattomasti noin 25km/h-26,5km/h välillä. Toki isommilla avustustehoilla raja on selkeämpi siltikin.
Ainoa vaan että monissa pyörissä se katkeaa oikeasti 23 km/h kohdalla. Mittarivirhe on se 2 km/h.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
40
Jep, Boschissa tämä on hoidettu hienosti, eli avustus lakkaa vaikuttamasta tasaisen huomaamattomasti noin 25km/h-26,5km/h välillä. Toki isommilla avustustehoilla raja on selkeämpi siltikin.
Omassa Shimanon E6100:ssa (Helkama SE10) avustuksen hiipuminen toimii juuri näin. 25-26km/h avustus pienenee tasaisesti pois ja hidastaessa toisinpäin. Maksimiavustus päällä ja vauhdin tippuessa esim. ylämäkeen tultaessa polkimissa tuntee loksahduksen kun moottorin vapaaratas kytkeytyy. Pienemmillä avustuksilla moottorin mukaantulo on täydellisen pehmeä. eTubella ajotavaksi on myös säädetty sportive comfortin sijasta, ehkä comfort silottaisi tuon viimeisenkin loksahduksen pois. En ole kokeillut.

mRkukov sanoi:
Tasaisella tiellä boostin kanssa meno voi muuttua jopa sellaiseksi on/off/on/off ajoksi, kun pyörä kiihdyttää niin paljon ja sitten heittää avustuksen kokonaan pois. Toki tästä pääsee eroon polkemalla joko "ei ollenkaan" tai enemmän (trail/eco).
Tällaista en ole havainnut. Ajelen usein maksimiavustuksella töistä kotiin, jolloin matkanopeus tasaantuu jonnekin 25.6km/h tienoille eli avustusta on vielä hieman mukana. Veto ei nyi ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 192
Omassa Shimanon E6100:ssa (Helkama SE10) avustuksen hiipuminen toimii juuri näin. 25-26km/h avustus pienenee tasaisesti pois ja hidastaessa toisinpäin.
Tuo taitaa olla pari vuotta tuoreempi moottori. E8000 avustuksen nopeasta loppumisesta löytyy kyllä tietoa. Toisaalta kyseisellä moottorilla saa niin rivakasti lisää vauhtia että avustuksen saa irtoamaan vasta lähempänä 30km/h kun tekee vain riittävän kovan kiihdytyksen. :D
 
Liittynyt
22.10.2020
Viestejä
2
Tietääkseni tuon pystyy erikseen valitsemaan päivittäessä, että onko eMtb vai sport -mode käytettävissä. Itsellä ainakin päivitettiin viimeksi 1.1.2.0 versioon ja säilytettiin tuo eMtb asetus pyörässä. Nuo ilmeisesti jonkun verran erilaisia käytökseltään, vähän molempien puolesta tuntuu porukka olevan. Ei ole kyllä itsellä tarkempaa tietoa eroista, eikä ole tuosta sport asetuksesta kokemusta.
Päivityksessä liikkeen pitää laittaa ruksi ruutuun, että halutaanko eMTB vai Sport -mode käyttöön. eMTB säätää dynaamisesti avustusta 140-340% välilllä, kun taas Sport on tasainen 240% avustus. Tästä tosiaan voi olla montaa mieltä kumman kokee miellyttävämmäksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
145
Mikäköhän voisi olla kun on alkanut viime aikoina kuulumaan ihmeellistä narinaa pyörästä :hmm:
Ääni on kovimmillaan kun aamulla lähden töihin ja illalla töistä lähtiessä, häviää lähes kokonaan ~3km ajelun jälkeen.
Epäilin että satula voisi olla löysällä ja resonoi siitä, mutta ei auttanut tiukkaus.
Ääni myös häviää jos nostan persauksen penkistä ja laitan painon eteen, olen nyt tiukkaillut kaikennäköisiä pultteja takaosasta mutta ei ole auttanut. Polkemisella ei ole ääneen vaikutusta.

Pyörälle on varattu ensihuolto 1pv joulukuuta, en vain haluaisi sinne asti kuumotella tuosta, jos vaikka jotain onkin hajoamassa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 192
Ääni myös häviää jos nostan persauksen penkistä ja laitan painon eteen, olen nyt tiukkaillut kaikennäköisiä pultteja takaosasta mutta ei ole auttanut. Polkemisella ei ole ääneen vaikutusta.
Mites se etuosa? Painoa eteen -> ääni häviää painon takia?

Vaikuttaako se jos ensin pyörittelet tankoa pari minsaa edes takaisin ennen kuin lähdet ajelemaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
145
Mites se etuosa? Painoa eteen -> ääni häviää painon takia?

Vaikuttaako se jos ensin pyörittelet tankoa pari minsaa edes takaisin ennen kuin lähdet ajelemaan?
Pitääpä kokeilla, kiitokset :thumbsup: Eipä jostain syystä käynyt mielessäkään tutkia etupäätä kun ääni tulee niin "selvästi" takaa, Tietystihän se runkoa pitkin voi kuulua vaikka mistä.
Taidanpa aloittaa sillä että nappaan tuon etulokarin kokonaan irti.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
335
Olen täysin maallikko näissä.
Mikä on valistunut suositus jos kysytään edullista arkeen sopivaa sähköpyörää?

Onko alkaen hintaluokka sellainen mihin ei kannata koskea ja jos on niin missä hintaluokassa alkaa saada laatua jolla ajaa vaikka ympäri vuoden.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
10 536
Mikäköhän voisi olla kun on alkanut viime aikoina kuulumaan ihmeellistä narinaa pyörästä :hmm:
Ääni on kovimmillaan kun aamulla lähden töihin ja illalla töistä lähtiessä, häviää lähes kokonaan ~3km ajelun jälkeen.
Epäilin että satula voisi olla löysällä ja resonoi siitä, mutta ei auttanut tiukkaus.
Ääni myös häviää jos nostan persauksen penkistä ja laitan painon eteen, olen nyt tiukkaillut kaikennäköisiä pultteja takaosasta mutta ei ole auttanut. Polkemisella ei ole ääneen vaikutusta.

Pyörälle on varattu ensihuolto 1pv joulukuuta, en vain haluaisi sinne asti kuumotella tuosta, jos vaikka jotain onkin hajoamassa.
Nitinää tulee monesti, jos siellä on jotain pientä hiekanmurua jossakin välissä. Kannattaa ottaa kaikki mahdolliset palikat irti ja puhdistaa, voidella ja kiristää uudestaan. Kiristäminen ei useinkaan auta, jos syy on tuo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 053
Mikäköhän voisi olla kun on alkanut viime aikoina kuulumaan ihmeellistä narinaa pyörästä :hmm:
Ääni on kovimmillaan kun aamulla lähden töihin ja illalla töistä lähtiessä, häviää lähes kokonaan ~3km ajelun jälkeen.
Epäilin että satula voisi olla löysällä ja resonoi siitä, mutta ei auttanut tiukkaus.
Ääni myös häviää jos nostan persauksen penkistä ja laitan painon eteen, olen nyt tiukkaillut kaikennäköisiä pultteja takaosasta mutta ei ole auttanut. Polkemisella ei ole ääneen vaikutusta.

Pyörälle on varattu ensihuolto 1pv joulukuuta, en vain haluaisi sinne asti kuumotella tuosta, jos vaikka jotain onkin hajoamassa.
Minulla on useammassa pyörässä löystynyt ohjaustangon kiinnitys etuhaarukkaan. Oireena aluksi juuri tuollaista epämääräistä ääntä, joka katoaa laittamalla painoa eteen.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
275
Ostin kesäksi itselleni cube reaction hybrid pro allroad pyörän CUBE Reaction Hybrid Pro 625 Allroad 2021 sähkömaastopyörä - Rtech . Olen ollut siihen 1000-0 tyytyväinen. Pyöräilyä olisi tarkoitus jatkaa talvella ja nastoja tässä katselen renkaisiin.
45NRTH Kahva 29 x 2.25 Nastarengas 33tpi - Rtech Tämä on kuulemma passeli tuohon omaan pyörään aspan mielestä.
Pari kysymystä: 1. Onko parempaa vaihtoehtoa jota osaisitte suositella ? 2. Nasta eteen vai taakse vai molempiin ? Lukenut paljon että ainakin eteen kannattaa laittaa.

Työmatka on 13km per suunta pyöräteillä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 192
2. Nasta eteen vai taakse vai molempiin ? Lukenut paljon että ainakin eteen kannattaa laittaa.
Nastat vain taakse kuulostaa kyllä todella hazardilta. Liikkeelle pääsee ongelmitta, mutta ekassa mutkassa täydellä vauhdilla kumoon. :D
Eteen -> pystyy ohjaamaan ja pysyy pystyssä. Takapyörän luistelu ei niin kovin helposti kuskia kaada.
Molemmat -> voi pyöräillä lähes "normaalisti". Nastat tekee polkemisesta raskaampaa, mutta sähkön kanssa se ei ole ongelma. Oma suositus olisi siis molempiin, jos tarkoitus ajaa liukkailla keleillä.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
275
Nastat vain taakse kuulostaa kyllä todella hazardilta. Liikkeelle pääsee ongelmitta, mutta ekassa mutkassa täydellä vauhdilla kumoon. :D
Eteen -> pystyy ohjaamaan ja pysyy pystyssä. Takapyörän luistelu ei niin kovin helposti kuskia kaada.
Molemmat -> voi pyöräillä lähes "normaalisti". Nastat tekee polkemisesta raskaampaa, mutta sähkön kanssa se ei ole ongelma. Oma suositus olisi siis molempiin, jos tarkoitus ajaa liukkailla keleillä.
Kiitoksia selvennyksestä !
Kuinkas vaikea tuollaisen takarenkaan vaihto on sähkäriin ? Olen melko tumpelo tälläisten asioiden kanssa.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
502
Kiitoksia selvennyksestä !
Kuinkas vaikea tuollaisen takarenkaan vaihto on sähkäriin ? Olen melko tumpelo tälläisten asioiden kanssa.
Ei muuta kuin mutteri irti ja takavanne irtti. Sitten vaan irti rengas vanteelta. Kannattaa renkaan irroitukseen vanteelta käyttää niin muovisia rengasrautoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
146
Itse olen käyttänyt aina liikkeessä vaihattamassa, hintaa alle 30€. Itsellä menisi varmaan enemmän rahaa asennus kaljoihin
Me pihimmät pyöräilijät katsomme kerran vaihtovideon Youtubesta ja haemme kaupasta alle 5e maksavat rengasraudat ja teemme työn itse. :greedy:
Aikaa työhön menee kuitenkin vain noin vartti molempiin renkaisiin yms puhdistuksiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
316
Ostin kesäksi itselleni cube reaction hybrid pro allroad pyörän CUBE Reaction Hybrid Pro 625 Allroad 2021 sähkömaastopyörä - Rtech . Olen ollut siihen 1000-0 tyytyväinen. Pyöräilyä olisi tarkoitus jatkaa talvella ja nastoja tässä katselen renkaisiin.
45NRTH Kahva 29 x 2.25 Nastarengas 33tpi - Rtech Tämä on kuulemma passeli tuohon omaan pyörään aspan mielestä.
Pari kysymystä: 1. Onko parempaa vaihtoehtoa jota osaisitte suositella ? 2. Nasta eteen vai taakse vai molempiin ? Lukenut paljon että ainakin eteen kannattaa laittaa.

Työmatka on 13km per suunta pyöräteillä.
Ei järeän hyvät nastarenkaat nuo. Nuo alemmat TPI versiot ei oikein vakuuta kun ovat kauhean jäykkiä ja pitävyys ei niin hyvä. Tosin jos sähköllä vetelee vain työmatkaa niin ei kauheeta merkitystä kun ei itse tarvitse rehkiä niin paljon. Nuo paremmat nastarenkaat maksaa sen 100e+ kpl.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
275
Ei järeän hyvät nastarenkaat nuo. Nuo alemmat TPI versiot ei oikein vakuuta kun ovat kauhean jäykkiä ja pitävyys ei niin hyvä. Tosin jos sähköllä vetelee vain työmatkaa niin ei kauheeta merkitystä kun ei itse tarvitse rehkiä niin paljon. Nuo paremmat nastarenkaat maksaa sen 100e+ kpl.
Kiitos mielipiteestä ! Oisko sulla linkata jotain parempaa 29" rengasta mistä on kokemusta ?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
316
Kiitos mielipiteestä ! Oisko sulla linkata jotain parempaa 29" rengasta mistä on kokemusta ?
Omaa kokemusta ei ole nastarenkaista mutta monta vuotta seurannut keskustelua fillarifoorumilla ja eri fb-ryhmissä. Nythän SuomiTyresiltä tulee uusia renkaita (Routa ja Piikkisika) joita monet odottaa kuin kuuta nousevaa, että tulee kauppoihin. Kannattaa lukasta fillarifoorumin nastarengaskeskustelua....
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
10 536
Ei muuta kuin mutteri irti ja takavanne irtti. Sitten vaan irti rengas vanteelta. Kannattaa renkaan irroitukseen vanteelta käyttää niin muovisia rengasrautoja.
Keskimoottorisissa renkaan vaihto ei eroa normifillarista mitenkään, mutta takamoottorisissa pitää merkistä ja mallista riippuen tehdä hieman lisätoimenpiteitä mm. johdotusten irroittamisessa. Yleensä siellä on liitin jossakin välissä.

Ei missään nimessä kannata maksaa tällaisesta pikaisesta perushommasta ulkopuolisille, jos ei sitten ole tilillä niin paljon rahaa, ettei enempää mahdu. :D

On kyllä tyylikäs sähköpyörä. Hienoin toistaiseksi, mitä on nähnyt.
Komea on joo, mutta 8999€ hintalappu vähän rajoittaa intoa tilata.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
335
Komea on joo, mutta 8999€ hintalappu vähän rajoittaa intoa tilata.
Hyvinhän tuo on suhteessa siihen että nykypäivän trendi on saada autoilijoita pyöräilijöiksi. Kun pistää auton lihoiksi niin saa monessa tapauksessa pari kolme tuollaista, koko perheelle!

Ja jää vielä bussilippuihinkin rahaa muutamaksi vuodeksi.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
10 536
Hyvinhän tuo on suhteessa siihen että nykypäivän trendi on saada autoilijoita pyöräilijöiksi. Kun pistää auton lihoiksi niin saa monessa tapauksessa pari kolme tuollaista, koko perheelle!

Ja jää vielä bussilippuihinkin rahaa muutamaksi vuodeksi.
Jos tarkoitus olisi saada autoilijoita pyöräilijöiksi, niin hinta olisi edes etäisesti järkevä, eli joku 3500€. Ei noita tuollaisilla hinnoilla osta kuin ökyrikkaat himoharrastajat.

Autosta luopuminen on useimmille meikäläisissä pitkien välimatkojen räntäloska-olkosuhteissa kovin kaukainen ajatus muutenkin, eli realistisempaa on pyrkiä lisäämään pyöräilyä, eikä kokonaan korvaamaan autoilua.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
717
Hyvinhän tuo on suhteessa siihen että nykypäivän trendi on saada autoilijoita pyöräilijöiksi. Kun pistää auton lihoiksi niin saa monessa tapauksessa pari kolme tuollaista, koko perheelle!

Ja jää vielä bussilippuihinkin rahaa muutamaksi vuodeksi.
No joo, mutta hyviä sähköpolkupyöriä saa nykyään reilusti halvemmalla. Reilusti alle tonnilla selviää jo, jos tekee muutoksen itse.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
10 536
Reilusti alle tonnilla selviää jo, jos tekee muutoksen itse.
No ei sillä kyllä hyvää saa, eikä varsinkaan sellaista mitä voi verrata tuollaiseen edes saman päivän aikana. Ne DIY-kiinaviritykset ovat pelkkiä vitsejä kunnollisiin tehdastuotantoihin verrattuna.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
717
No ei sillä kyllä hyvää saa, eikä varsinkaan sellaista mitä voi verrata tuollaiseen edes saman päivän aikana. Ne DIY-kiinaviritykset ovat pelkkiä vitsejä kunnollisiin tehdastuotantoihin verrattuna.
Kyllä nuo Bafangin/MXUS moottorit ovat laadukkaita. Saa nähdä, jos Shimano ja Bosch tuovat vielä joskus itse kanssa kuluttajille myytäväksi noita moottoreitaan. Moottori itsessään maksaa sen 100-200€ ja laadukkaan akun saa koosta riippuen lähtien n. 250€ ylöspäin.
 

Dr. Who

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 394
Kyllä nuo Bafangin/MXUS moottorit ovat laadukkaita. Saa nähdä, jos Shimano ja Bosch tuovat vielä joskus itse kanssa kuluttajille myytäväksi noita moottoreitaan. Moottori itsessään maksaa sen 100-200€ ja laadukkaan akun saa koosta riippuen lähtien n. 250€ ylöspäin.
Kunnon luomupyörää et alle tonnilla saa ja alle kahdella et saa täpäriä joten siitä voit laskea "sähköpyörä alle tonnilla! "
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
717
Kunnon luomupyörää et alle tonnilla saa ja alle kahdella et saa täpäriä joten siitä voit laskea "sähköpyörä alle tonnilla! "
Riippuu taas, mitä pitää kunnon pyöränä. Jonkun perus hyvän työmatkapyörän shimanon deore osilla saa n. 500€ hintaan, mikä on enemmän kuin riittävä isolle osalle käyttäjistä. Tuollainen täysjousto pomppukeppi taas enemmän harrastepeli metsikköön, mutta muuhun pyöräilyyn siitä ei ole mitään erityistä hyötyä.
 

Dr. Who

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 394
Riippuu taas, mitä pitää kunnon pyöränä. Jonkun perus hyvän työmatkapyörän shimanon deore osilla saa n. 500€ hintaan, mikä on enemmän kuin riittävä isolle osalle käyttäjistä. Tuollainen täysjousto taas enemmän harrastepeli metsikköön, mutta muuhun pyöräilyyn siitä ei ole mitään erityistä hyötyä.
Noin 500€ pyörään, noin 500€ sähköihin ei ole alle tonnin sähköpyörä
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 212
Pyörän ja auton hintoja nyt on aivan turha verrata, molemmilla on niin erilaiset kulurakenteet, jälleenmyyntiarvo, huoltotarpeet yms. Tuskin monikaan päätyy mitään yli 3k€ sähköpyörää ostamaan ellei ole tosiharrastaja, vaikka miten pätäkkää olisi.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
10 536
Noin 500€ pyörään, noin 500€ sähköihin ei ole alle tonnin sähköpyörä
Ja vaikka olisikin, niin hyvää sellaisesta ei saa mitenkään. Toki se on osittain mielipidekysymys, mutta kyllä nuo DIY-viritykset tuppaavat olemaan käytännössä poikkeuksetta kolhoja ja rumia kompromissiratkaisuja kaikin puolin.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
275
Päivitystä tuohon omaan nasta dilemmaan.
Pistin tilaukseen molempiin päihin Hile W240 :: Suomi Tyres renkaat.
Tuli huomattavasti halvemmaksi ja sai siihen rahaan vielä enemmän nastoja.
Varmaan passelit työmatkojen ajamiseen talvella sähkärillä :tup:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 335
Eilen asentelin Bafangin 1000W mootorin paikoilleen. Ketjulinja muuttui niin paljon, että piti toistaiseksi poistaa kolme pienintä vaihdetta käytöstä, koska ei ketju pysy niillä paikoillaan. Tilasin just Lekkien 36 hampaisen rattaan punaisena, niin sillä pitäisi saada linjaa korjattua. Jos se ei riitä, niin sitten pitää vielä chain guidella korjata.

Specialized Chisel Comp X1 2019, Bafang 1000W, Samsung/Sanyo 52V 14Ah, Sram XD-pakka (10-42), renkaina Ice Spiker Pro Evolutionit.

Pienen testiajon kävin tänään ajelemassa ja olihan se makoisaa. Mäet nousi helposti ja onhan tuossa kiihtyvyyttä ja vääntöä ihan törkeästi.

IMG_20201024_140224.jpg
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
380
Eilen asentelin Bafangin 1000W mootorin paikoilleen. Ketjulinja muuttui niin paljon, että piti toistaiseksi poistaa kolme pienintä vaihdetta käytöstä, koska ei ketju pysy niillä paikoillaan. Tilasin just Lekkien 36 hampaisen rattaan punaisena, niin sillä pitäisi saada linjaa korjattua. Jos se ei riitä, niin sitten pitää vielä chain guidella korjata.

Specialized Chisel Comp X1 2019, Bafang 1000W, Samsung/Sanyo 52V 14Ah, Sram XD-pakka (10-42), renkaina Ice Spiker Pro Evolutionit.

Pienen testiajon kävin tänään ajelemassa ja olihan se makoisaa. Mäet nousi helposti ja onhan tuossa kiihtyvyyttä ja vääntöä ihan törkeästi.

Eikös tänne annettu mahtikäsky että 250W on yläraja mistä saa keskustella? Täytyy perustaa oma lanka näille tehokkaammille vehkeille, ettei ropise banneja muillekin...

Edit: perustin oman langan meille joille 250W ei riitä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 335
Eikös tänne annettu mahtikäsky että 250W on yläraja mistä saa keskustella? Täytyy perustaa oma lanka näille tehokkaammille vehkeille, ettei ropise banneja muillekin...
Niinpäs näköjään on annettu. No antaa sitten keskustelun olla minun osalta tässä, koska kyseessä on moottoroitu polkupyörä, joskin täysin laillinen ja tieliikennekelpoinen sellainen, mutta ei tosiaan ole sähköavusteinen polkupyörä.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
380
Niinpäs näköjään on annettu. No antaa sitten keskustelun olla minun osalta tässä, koska kyseessä on moottoroitu polkupyörä, joskin täysin laillinen ja tieliikennekelpoinen sellainen, mutta ei tosiaan ole sähköavusteinen polkupyörä.
Tervetuloa 1000 wattisten lankaan!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
18
Bilteman 29" fillarista alkaa ekana akku osoittaa ryytymisen merkkejä. Melkein tasan 3000km sillä on menty, muutaman vuoden aikana, kesät talvet kauppareissuja yms.

5 pykäläinen asteikko alkaa tippua aiempaa nopeammin. Kyllä se vielä 20km lenkin kesti.

Kannattaakohan tommosen akkua kennottaa? Uutta akkua ei tunnu helpolla löytyvän. Onko suosituksia kennotusfirmoista?

Akku on Protanium KLC96PS04.803 mallia. 36V / 8,8Ah /317Wh lukee etiketissä.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
302
Perhana ku takaiskarin alapään pultin mutteri hävis jonnekki mehtään. Hyvinhä tuo kesti ajaa mut tallissa ihmettelin ku lonksuu joku. No oliha se pultti jo puoliks ulkona. Jostai nyt metsästää cubelaisee uutta mutteria
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
380
Perhana ku takaiskarin alapään pultin mutteri hävis jonnekki mehtään. Hyvinhä tuo kesti ajaa mut tallissa ihmettelin ku lonksuu joku. No oliha se pultti jo puoliks ulkona. Jostai nyt metsästää cubelaisee uutta mutteria
Yleensä nämä mutterit on ihan markettikamaa.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
380
Pultti mutta mistä vastakappale? En jaksa uskoa että ihan Naumaselta löytyy
Otat työntömitalla pultista ja toisesta vastaavasta mutterista tarkan mitan. Sitten tilailemaan netistä tai lähimmästä rautakaupasta.

Yleensä ne on ihan tasamillejä. Eli mitään 6,85 millistä ei ole, vaan kyseessä on silloin 7 milliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 639
Liian pitkän pultin lyhentää rautasahalla/rälläkällä. Mutteri ensin yli katkaisukohdan pulttiin ja sitten kun mutterin pyörittää irti niin se ”tuunaa” katkaistun kierteen kuntoon ja mutteri solahtaa uudelleenkin kierteelleen. Mutta rautakaupat/hongkong/tokmanni/biltema/ikh akselilta löytynee suoraankin sopivan mittainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
210
Ilmeisesti tässä on nyt hävinnyt mutteri, joka on joku epästandardi.
Tyyliin tämmönen. Eli pysyy rungossa paikallaan kiristäessä. Tommosen tilalle vaihehdot on etsiä alkuperäinen tilalle. Lähtisin jälleenmyyjiltä kyselemään. Yksi mutteri ei montaa euroa maksa.
Toinen vaihehto on laittaa tilalle tavallinen mutteri ja prikka, jos sinne mitenkään semmonen sopii. Voi olla että joutuu samalla vaihtamaan pultin pidemmäksi. Paha täältä ruudun toiselta puolelta sanoa.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
302
Ymmärsin että on vastamutteri tai vastapultti joka kiertyy varsinaisen akselipultin sisälle. Laitoin rtechille viestiä että mahtaakohan löytyä vai ostaisko sian säkissä tuolta infinitycyclestä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
106 993
Viestejä
2 147 259
Jäsenet
43 826
Uusin jäsen
Mazore

Hinta.fi

Ylös Bottom