Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Redditissä nuo on jonkun verran saaneet kehuja. Ilmeisesti vähän yleisempiä amerikassa kun täällä.

Onko suositella mitään parempaa 3000-4000e hintaluokassa? Itsellä ei niin kauheasti tietämystä näistä.
En varsinaisesti epäile etteikö tuo pyöränä olisi ihan hyvä, mutta hintaa on omasta mielestä vähintään se 1500€ liikaa...

Plussana:

-Valmis heti ajoon (lokarit+valot)

Miinusta:

- Vanha malli
- Pieni akku
- 250w ja 50Nm (perus moottori, ei selitä hintaa)
- Osasarja (toimii, ei selitä hintaa)
- Keula (mielummin koko jousto pois kuin tuo kiinni oleva, turhaa painoa)
- Hinta
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
233
Redditissä nuo on jonkun verran saaneet kehuja. Ilmeisesti vähän yleisempiä amerikassa kun täällä.

Onko suositella mitään parempaa 3000-4000e hintaluokassa? Itsellä ei niin kauheasti tietämystä näistä.
Itsellä on ympärivuotisessa työmatka-ajossa ollut Canyon Commuter:On 7 nyt 2500km verran. En juuri vikoja löydä :) Alkuun oli hiukan totuttelua ajo-asentoon. Vanha pyörä oli hyvinkin pystymallissa istuttava cruiser. Ja alkuun olisin toivonut, että akun saisi ladattua myös pyörässä kiinni ollessaan (onnistuu uudessa Commuter:On 8 mallissa).
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Redditissä nuo on jonkun verran saaneet kehuja. Ilmeisesti vähän yleisempiä amerikassa kun täällä.

Onko suositella mitään parempaa 3000-4000e hintaluokassa? Itsellä ei niin kauheasti tietämystä näistä.
Tuossa pikkasen yli budjetin. Mutta varmasti loistopyörä työmatka-ajoon, kun valot, lokari yms tulee mukaan.

Akun lataus pyörän ollessa paikalla. Sekä puhelinta sa käytettyä ajotietokoneen. Voi ostaa myös puhelintelineen ja sitä voi ladata sit pyörän akusta.

2022 Focus Aventura2 6.8 20,8Ah Grey | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, Hybridit

Ite ostin tuon 6.9 mallin
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Redditissä nuo on jonkun verran saaneet kehuja. Ilmeisesti vähän yleisempiä amerikassa kun täällä.

Onko suositella mitään parempaa 3000-4000e hintaluokassa? Itsellä ei niin kauheasti tietämystä näistä.
No vaikka Tunturi (<3k€) tai Helkama (>3k€).
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
159
Tuossa pikkasen yli budjetin. Mutta varmasti loistopyörä työmatka-ajoon, kun valot, lokari yms tulee mukaan.

Akun lataus pyörän ollessa paikalla. Sekä puhelinta sa käytettyä ajotietokoneen. Voi ostaa myös puhelintelineen ja sitä voi ladata sit pyörän akusta.

2022 Focus Aventura2 6.8 20,8Ah Grey | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, Hybridit

Ite ostin tuon 6.9 mallin
Mitä tuo 6.7, 6.8, 6.9 tms meinaa? Katsoin tätä mallia, eroaako jotenkin merkittävästi? Kumman näistä ostaisit tällä hetkellä?
2023 Focus Aventura2 6.7 DI Black | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, Hybridit (larunpyora.com)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Mitä tuo 6.7, 6.8, 6.9 tms meinaa? Katsoin tätä mallia, eroaako jotenkin merkittävästi? Kumman näistä ostaisit tällä hetkellä?
2023 Focus Aventura2 6.7 DI Black | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, Hybridit (larunpyora.com)
Lienee mallisarja, sillä tuossa 2023 6.7:ssa on pienempi akku, jonka myötä myöskään ei ole tuota Kiox 300 näyttöä.
Smart järjestelmän päivitykset käsittääkseni menee tuon LED-remoten kautta, joten nyt en suoraan osaa sanoa olisiko tuo 6.7 myös käytännössä Boschin "smart system", jonka siis voi päivittää itse ja saa lisää ominaisuuksia päivitysten mukana.
Etuhaarukka lisäksi näkyy olevan varustettu jousella eikä ilmalla kuten tuossa 2022 6.8:ssa ja Shimanon osasarja myös pykälän parempaa vanhassa mallissa.
Oma suositus siis toki ottaa tuo viime vuoden 6.8 näistä kahdesta, kun on vielä halvempikin.

Edit: Jafira 6.8 näyttäisi olevan pitkälti sama pyörä ilman valmiiksi asennettuja lokasuojia yms. ja irtoaisi bike-discountista alta 3500€. Aventura2 näyttää olevan ~4000€, joten säästö suomeen ei kummoinen sen kohdalla.
bronssista eri kokoja: JARIFA² 6.8
hopeaa vain M-koko: JARIFA² 6.8
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Mitä tuo 6.7, 6.8, 6.9 tms meinaa? Katsoin tätä mallia, eroaako jotenkin merkittävästi? Kumman näistä ostaisit tällä hetkellä?
2023 Focus Aventura2 6.7 DI Black | Larunpyörä | Polkupyörät - Sähköpyörät, Maastopyörät, Cyclocrossit, Hybridit (larunpyora.com)
Erot tulikin selville. Lähinnä siun budjetilla ehottomasti 6.8.
Jos sit ois vähän enemmän budjettia niin 6.9 sillä saapi vähän paremman valo, paremmat vaihtaja 12 vaihteinen vs 11 vaihteinen, paremmat navat ja vanteet.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Spectral:ON CF 7 saapui. Onhan se nätti mattamustana.


IMG20230131164142.jpg
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Tänne napsahti tälläinen Focus Aventura 6.9.

Ensimmäinen akullinen ajettu ja hyvin on tekniikka kehittynyt 5 vuodessa.

Onpa hienot lokasuojat ja takahäkki. Miten häkki on tuettu näkyvien kannakkeiden lisäksi? Estääkö lokasuoja sitä kiepsahtamasta?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Minun Cubessa on samalla tavalla tarakka kiinni takahaarukassa ja sitten lokarin sisälle tulee kaareva metallikisko joka kiinnittyy pyörän runkoon. Tarakka pultataan sitten tuohon kiskoon mikä estää sitä kiepsahtamasta
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Kysytäänpäs täältä neuvoa...

Hakusessa olisi fatbike, hinnan pitäisi olla alle 4k. Mitkä tässä hintaluokassa olisi hyviä/varteenotettavia vaihtoehtoja ja mitä hankkiessa pitäisi ottaa huomioon?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
@samiaa

Tuollaisella reilun vuoden nyt ajanut, isompaa akkua et mistään löydä, tehokkaampaa et mistään löydä.

Menee oikeat läskit 4.8" renkaat heittämällä alle, vikoja ei ole ollut ja se huolto on lähellä ja pyöriä hyvin saatavilla.

Vakuutus maksaa sen 120€/v, tuo oikeastaan kaipasi vain paremmat polkimet ja gripit, sekä lokaria sen verran ettei heti muta lennä naamalle. Reilusti alle 4k€ en parempaa vastinetta rahalle keksi.

20220818_161617~2.jpg


 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Yhtä asiaa olen tässä pitkään ihmetellyt näissä "merkkipyörissä" mitä Suomessa on myynnissä. Käytännössä missään pyörässä ei ole vakiona valoja vaikka ne ovat nykyään (käytännössä) pakolliset. Sitten saa itse selvitellä ja ihmetellä että miten saa pyörän omaan akkuun kytketyt valot. Sitten ei tarvitse kuin mennä tuohon lahden eteläpuolelle niin se on jo enemmän poikkeus että pyörässä ei ole valoja vakiona.

Itse en kyllä lähde ostamaan sähköpyörää jossa ei ole valmiina valoja, täällä niitä kuitenkin tarvitsee sen 9kk vuodesta vähintään.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Yhtä asiaa olen tässä pitkään ihmetellyt näissä "merkkipyörissä" mitä Suomessa on myynnissä. Käytännössä missään pyörässä ei ole vakiona valoja vaikka ne ovat nykyään (käytännössä) pakolliset. Sitten saa itse selvitellä ja ihmetellä että miten saa pyörän omaan akkuun kytketyt valot. Sitten ei tarvitse kuin mennä tuohon lahden eteläpuolelle niin se on jo enemmän poikkeus että pyörässä ei ole valoja vakiona.

Itse en kyllä lähde ostamaan sähköpyörää jossa ei ole valmiina valoja, täällä niitä kuitenkin tarvitsee sen 9kk vuodesta vähintään.
Koskee varmaan maasto ja fättejä?

Koska ainakin cube, focus yms löytyy valot valmiina aika monesta mallista.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Meinaatko että mun ehdottama ei ole laillinen, vai miksi piti ihan erikseen mainita?
Ei se tämän ketjun mukainen ole, mutta onhan se sikäli laillinen juuri niin kuin mainitsitkin, eli vakuutuksella. Lähinnä viittasin nyt kuitenkin kaikenlaisiin DIY virityksiin tuolla laillisuudella :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ei se tämän ketjun mukainen ole, mutta onhan se sikäli laillinen juuri niin kuin mainitsitkin, eli vakuutuksella. Lähinnä viittasin nyt kuitenkin kaikenlaisiin DIY virityksiin tuolla laillisuudella :D
Meinasin vain että et olisi ollut ensimmäinen joka väittää tuota Efattia laittomaksi Suomessa, mikä tuosta tekee kyllä ihmeellistä on se että sähköpotkulauta missä 1000w ja 25km/h ei tarvitse vakuutusta, mutta kun sama on pyörässä niin tarvitsee vakuutuksen? :facepalm:

Only in Finland
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
@samiaa

Tuollaisella reilun vuoden nyt ajanut, isompaa akkua et mistään löydä, tehokkaampaa et mistään löydä.

Menee oikeat läskit 4.8" renkaat heittämällä alle, vikoja ei ole ollut ja se huolto on lähellä ja pyöriä hyvin saatavilla.

Vakuutus maksaa sen 120€/v, tuo oikeastaan kaipasi vain paremmat polkimet ja gripit, sekä lokaria sen verran ettei heti muta lennä naamalle. Reilusti alle 4k€ en parempaa vastinetta rahalle keksi.



Millainen yleisesti tuo Efat on? Talvi työmatkat yms?
Nyt mennyt syksyn/talven trek powerflyn 2019/2020vm kanssa ja pärjännyt ihan hyvin 27.5 ja 2.8" renkailla nyt ostin 29 ja 2.8" piikkisian eteen kun täällä Eurajoki-Rauma välillä paikoitellen älyttömän liukasta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Millainen yleisesti tuo Efat on? Talvi työmatkat yms?
Nyt mennyt syksyn/talven trek powerflyn 2019/2020vm kanssa ja pärjännyt ihan hyvin 27.5 ja 2.8" renkailla nyt ostin 29 ja 2.8" piikkisian eteen kun täällä Eurajoki-Rauma välillä paikoitellen älyttömän liukasta.
No tuollainen 10-20cm loskalunta (ladun pohja keväällä sulamassa) menee 25km/h kevyesti polkien ilman hikeä jos haluaa ja 4.8" nastarengas ei haukkaa mistään urasta, käytännössä voi ajella aivan samallalailla kuin kesällä. Työmatkaa en tuolla aja (+20km), mutta keskimääräinen lenkki varmaan siinä 15km korvilla ja pisin ollut +35km sipoonkorven poluilla, silloinkin oli vielä 45% akkua jäljellä ja oikeastaan vain veden loppuminen pakotti takaisin.

Normaalisti metsässä pidän avustuksen ykkösellä ja jos tarvitsee äkisti voimaa niin kaasulla sitä saa heti. Mikään Bikepark tms. pyörä tuo ei ole, mutta juurakko/kivikkopolut ja jyrkät nousut menee siinä missä sähkötäpärillä. Leveä rengas ja matala rengaspaine mahdollistaa yllättävän pehmeän etenemisen poluillakin.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
No tuollainen 10-20cm loskalunta (ladun pohja keväällä sulamassa) menee 25km/h kevyesti polkien ilman hikeä jos haluaa ja 4.8" nastarengas ei haukkaa mistään urasta, käytännössä voi ajella aivan samallalailla kuin kesällä. Työmatkaa en tuolla aja (+20km), mutta keskimääräinen lenkki varmaan siinä 15km korvilla ja pisin ollut +35km sipoonkorven poluilla, silloinkin oli vielä 45% akkua jäljellä ja oikeastaan vain veden loppuminen pakotti takaisin.

Normaalisti metsässä pidän avustuksen ykkösellä ja jos tarvitsee äkisti voimaa niin kaasulla sitä saa heti. Mikään Bikepark tms. pyörä tuo ei ole, mutta juurakko/kivikkopolut ja jyrkät nousut menee siinä missä sähkötäpärillä. Leveä rengas ja matala rengaspaine mahdollistaa yllättävän pehmeän etenemisen poluillakin.

No itsellä on 18.2km työmatka per sivu. Eli olisi aika täydellinen siihen. Renkaat yms vaikuttaa tietenkin rullaavuuten ja läskin kanssa on aina tehtävä kompromisseja.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
No itsellä on 18.2km työmatka per sivu. Eli olisi aika täydellinen siihen. Renkaat yms vaikuttaa tietenkin rullaavuuten ja läskin kanssa on aina tehtävä kompromisseja.
Jumbo Jimit on oikein rullaavat läskirenkaat. Efat on kyllä mainio pyörä. Itsellä ei sellaista ole, mutta on tullut niillä ajeltua aika paljon. Pari sähköfättiä on, ja molempiin tuli toki laitettua heti tarakka + kiinteät kunnon pitkät lokarit jne. Lokarien kanssa onnistuu oikein hyvin myös maastoajo. Eivät siis häiritse sielläkään mitenkään.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Millainen yleisesti tuo Efat on? Talvi työmatkat yms?
Nyt mennyt syksyn/talven trek powerflyn 2019/2020vm kanssa ja pärjännyt ihan hyvin 27.5 ja 2.8" renkailla nyt ostin 29 ja 2.8" piikkisian eteen kun täällä Eurajoki-Rauma välillä paikoitellen älyttömän liukasta.
Häh? Onko 27,5" ja 29" rengas oikeasti saman kokoisia? Vai oletko vaihtanut vanteenkin? Sen älyttömyyden tiesin, että 28", 29" ja 700C ovat oikeasti kaikki sama vannekoko. Sitä en tiedä, minkä kokoisella renkaalla sitten kuuluu 28" vannetta alkaakin kutsua 29" kokoiseksi.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Häh? Onko 27,5" ja 29" rengas oikeasti saman kokoisia? Vai oletko vaihtanut vanteenkin? Sen älyttömyyden tiesin, että 28", 29" ja 700C ovat oikeasti kaikki sama vannekoko. Sitä en tiedä, minkä kokoisella renkaalla sitten kuuluu 28" vannetta alkaakin kutsua 29" kokoiseksi.
Aa joo unohtui lause näköjää laitoin 29" vanteelle nasta renkaan. Normaalisti ajelen 27.5 vanteilla mieluummin sopii tänne maaston mukavammin :)
 
Liittynyt
04.02.2023
Viestejä
2
Spectral:ON CF 7 saapui. Onhan se nätti mattamustana.


Hienon näköinen pyörä. Mites tuon akun irroitus? Itse katselin tuollaista Pathlite:ON 8 SUV pyörää. Siellä sivuilla on asennusvideo jossa sälli kaataa pyörän kyljelleen akkua poistaessa ja takaisin asentaessa. Eikö tuo PowerTube 750 akku mahdu tulemaan pois pyörän ollessa pystyssä. Enpä kyllä rupeaisi kaatamaan pyörää johonkin lätäkköön vain akkua poistaessa. Täytynee katsella joitain muita merkkejä. HNF Nicolai UD3 / UD4 olisi yksi vaihtoehto
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Hienon näköinen pyörä. Mites tuon akun irroitus? Itse katselin tuollaista Pathlite:ON 8 SUV pyörää. Siellä sivuilla on asennusvideo jossa sälli kaataa pyörän kyljelleen akkua poistaessa ja takaisin asentaessa. Eikö tuo PowerTube 750 akku mahdu tulemaan pois pyörän ollessa pystyssä. Enpä kyllä rupeaisi kaatamaan pyörää johonkin lätäkköön vain akkua poistaessa. Täytynee katsella joitain muita merkkejä. HNF Nicolai UD3 / UD4 olisi yksi vaihtoehto
Spectralin kohdalla video ojeistaa kippaamaan pyörän ympäri (ohjaustanko ja satula maata vasten) ja sitten poistamaan akun.

Tuossa on Canyon BT001 720Wh akku, jonka pituus on 534mm, joten ei mahdu tulemaan ulos jos pyörä on oikein päin. Toki huoltotelineessä ollessa saa poistettua ja varmaan jos vain nostaa vähän keulaa ylöspäin, niin voisi saada akun tiputettua irti, en ole kokeillut.

Ja akku on kahdella pultilla kiinni, eli ne pitää ensin irroittaa.

Eipä tuolla itselle ole niin merkitystä, koska en akkua juurikaan irroittele.
 
Liittynyt
04.02.2023
Viestejä
2
Spectralin kohdalla video ojeistaa kippaamaan pyörän ympäri (ohjaustanko ja satula maata vasten) ja sitten poistamaan akun.

Tuossa on Canyon BT001 720Wh akku, jonka pituus on 534mm, joten ei mahdu tulemaan ulos jos pyörä on oikein päin. Toki huoltotelineessä ollessa saa poistettua ja varmaan jos vain nostaa vähän keulaa ylöspäin, niin voisi saada akun tiputettua irti, en ole kokeillut.

Ja akku on kahdella pultilla kiinni, eli ne pitää ensin irroittaa.

Eipä tuolla itselle ole niin merkitystä, koska en akkua juurikaan irroittele.
No, meninpä sitten katsomaan Canyonin sivuilta ja huomasinkin että sinun pyörässä onkin tuo Canyonin oma akku ja Shimanon moottori.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
@samiaa

Tuollaisella reilun vuoden nyt ajanut, isompaa akkua et mistään löydä, tehokkaampaa et mistään löydä.

Menee oikeat läskit 4.8" renkaat heittämällä alle, vikoja ei ole ollut ja se huolto on lähellä ja pyöriä hyvin saatavilla.

Vakuutus maksaa sen 120€/v, tuo oikeastaan kaipasi vain paremmat polkimet ja gripit, sekä lokaria sen verran ettei heti muta lennä naamalle. Reilusti alle 4k€ en parempaa vastinetta rahalle keksi.



Meidän taloudessa noita on kaksin kappalein. Mikäs malli sulla kyseessä? Itsellä tais 2.7 erää olla, tai se mikä tuli juuri ennen värinäyttöä, muijalla uudempi. Hauska peli tosiaan vaikka nyt viime aikoina jäänyt ajelut kovin vähille. Saariselällä tuli kokeiltua pari kesää sitten ja meni käytännössä heti tilaukseen. Muija tilasi sitten perään kun alkoi harmittaa. Kun tiedostaa hinnan ja mitä on ostamassa (esim. tuo vakuutus) niin oivallinen kulkine. Ei se täysverinen mäkipyörä ole kymppitonnin komponentteineen, mutta aika peto johonkin tunturi- ja metsäpoluille ja toki työmatka-ajoon.
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
459
Yritetäänpä pysyä tässä ketjussa otsikon mukaisiin spekseihin asettuvissa pyörissä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Yritetäänpä pysyä tässä ketjussa otsikon mukaisiin spekseihin asettuvissa pyörissä.
Itsehän olette pilkkoneet nämä keskustelut ja kun ihmiset kyselee kokemuksia niin keskustelu kielletty :facepalm:

Mitä jos nyt oikeasti linjattais lailliset sähköpyörät tähän ketjuun ja siihen toiseen DIY laittomat monen kilowatin sähkömopot?

Harva sähköpyörää haluava edes ymmärtää että Suomessa on sallittua ne 1000w sähköpyörät ja eivät edes osaa mennä sinne toiseen ketjuun koska siellä keskustellaan oikeasti sähkömopoista, vai onko liikaa vaadittu?
 
Liittynyt
04.02.2023
Viestejä
3
Spectralin kohdalla video ojeistaa kippaamaan pyörän ympäri (ohjaustanko ja satula maata vasten) ja sitten poistamaan akun.

Tuossa on Canyon BT001 720Wh akku, jonka pituus on 534mm, joten ei mahdu tulemaan ulos jos pyörä on oikein päin. Toki huoltotelineessä ollessa saa poistettua ja varmaan jos vain nostaa vähän keulaa ylöspäin, niin voisi saada akun tiputettua irti, en ole kokeillut.

Ja akku on kahdella pultilla kiinni, eli ne pitää ensin irroittaa.

Eipä tuolla itselle ole niin merkitystä, koska en akkua juurikaan irroittele.

Onkohan Canyon Neuron:ON pyörässä yhtä hankala akun irroitus?

Olen harkitsemassa sellaista varkaan viemän Trek Rail 7:n tilalle, mutta akun pitäisi olla helposti irroitettavissa ilman pyörän kaatamista koska joudun tekemään sen joka kerta.
Trekin sivulle aukeava kantokahvalla varustettu akku on todella hieno systeemi, mutta en viitsisi enää ostaa niin kallista pyörää kerrostalon pyörävarastossa säilytettäväksi.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Onkohan Canyon Neuron:ON pyörässä yhtä hankala akun irroitus?

Olen harkitsemassa sellaista varkaan viemän Trek Rail 7:n tilalle, mutta akun pitäisi olla helposti irroitettavissa ilman pyörän kaatamista koska joudun tekemään sen joka kerta.
Trekin sivulle aukeava kantokahvalla varustettu akku on todella hieno systeemi, mutta en viitsisi enää ostaa niin kallista pyörää kerrostalon pyörävarastossa säilytettäväksi.
Neuron:ON pyörässä akku on irroitettavissa pyörän ollessa pystyssä normaalisti. Eli on tehty helpoksi. Spektralissa akku on tosiaan runkoputken sisällä, ei rungon ulkopuolella, niin siksi sen irroittaminen on hankalaa.

Tuolta Neuron:ON:n lataaminen video ja kohdasta 0:20 eteenpäin.
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
459
Itsehän olette pilkkoneet nämä keskustelut ja kun ihmiset kyselee kokemuksia niin keskustelu kielletty :facepalm:

Mitä jos nyt oikeasti linjattais lailliset sähköpyörät tähän ketjuun ja siihen toiseen DIY laittomat monen kilowatin sähkömopot?

Harva sähköpyörää haluava edes ymmärtää että Suomessa on sallittua ne 1000w sähköpyörät ja eivät edes osaa mennä sinne toiseen ketjuun koska siellä keskustellaan oikeasti sähkömopoista, vai onko liikaa vaadittu?
Otsikko on hyvin selkeä ja aloituspostauksessa on selitetty, mistä keskustellaan. AP:ssa on lisäksi linkki tuohon mainitsemaasi toiseen ketjuun, joten ei tässä pitäisi olla mitään epäselvyyttä, millaisista sähkiksistä tässä ketjussa keskustellaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Otsikko on hyvin selkeä ja aloituspostauksessa on selitetty, mistä keskustellaan. AP:ssa on lisäksi linkki tuohon mainitsemaasi toiseen ketjuun, joten ei tässä pitäisi olla mitään epäselvyyttä, millaisista sähkiksistä tässä ketjussa keskustellaan.
Eli on liikaa vaadittu ja halutaan vain tahallaan sotkea lailliset ja laittomat pyörät keskenään :facepalm:
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Otsikko on hyvin selkeä ja aloituspostauksessa on selitetty, mistä keskustellaan. AP:ssa on lisäksi linkki tuohon mainitsemaasi toiseen ketjuun, joten ei tässä pitäisi olla mitään epäselvyyttä, millaisista sähkiksistä tässä ketjussa keskustellaan.
Aika on ajanut ohi noista otsikoista, jotka ovat jopa harhaanjohtavan virheelliset kun tuon voi tulkita, että vain <250W ovat tieliikennekelpoisia ja sitten tuon ylittävät muka eivät. Tarvetta olisi ilmeisesti kolmannelle langalle, jossa keskustellaan tieliikennekelpoiset >250W ja edelleen jää tuo tieliikennekelvottomat-ketju.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Aika on ajanut ohi noista otsikoista, jotka ovat jopa harhaanjohtavan virheelliset kun tuon voi tulkita, että vain <250W ovat tieliikennekelpoisia ja sitten tuon ylittävät muka eivät. Tarvetta olisi ilmeisesti kolmannelle langalle, jossa keskustellaan tieliikennekelpoiset >250W ja edelleen jää tuo tieliikennekelvottomat-ketju.
Niin tai miksi jakaa keskustelu kolmeen lankaan, kun asiat voi laittaa kahteen, lailliset ja laittomat!? Helppoa, mutta kun mennään "käyttäjien ehdoilla" niin lopputulos on sekametelisoppa ja perus käyttäjä ei sitten ymmärrä hakea sitä oikeaa ketjua ja ainoa mitä moderaattori tekee, huomauttelee väärästä aiheesta:facepalm:
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
413
Meilläkin yritys tilasi sähköpyörät. Tulossa on Focus Thron2 6.7 EQP ja Moustache Samedi 28.3. Näissä toivotut ominaisuudet ja hinta kohtasi sopivasti.

Miten kuljetatte sähköpyöriänne, jos pitää kahta kuljettaa samaan aikaan? Farmarin katolle ei ilmeisesti voikaan laittaa, vai onko sähköpyörien kuljetukseen jotain parempaa kattotelinettä, joka kestäisi painon? Koukkua ei autossa ole.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
80
Meilläkin yritys tilasi sähköpyörät. Tulossa on Focus Thron2 6.7 EQP ja Moustache Samedi 28.3. Näissä toivotut ominaisuudet ja hinta kohtasi sopivasti.

Miten kuljetatte sähköpyöriänne, jos pitää kahta kuljettaa samaan aikaan? Farmarin katolle ei ilmeisesti voikaan laittaa, vai onko sähköpyörien kuljetukseen jotain parempaa kattotelinettä, joka kestäisi painon? Koukkua ei autossa ole.
Täällä 2kpl ~19kg sähköpyöriä menee thulen kattotelineillä (wingbarit ja 2kpl proride 598.) Toimivaksi todettu parin kesän aikana ja pidemmilläkin reissuilla. Olisinkohan itsekin täältä kysellyt vinkkejä :whistling:
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Alkanut poltteleen pyörän päivitys uuteen ja ajattelin kysellä jos raadilla ois hyviä ehdotuksia niin säästyis hieman googlettelulta.
Budjetti 5000-6000€ max. Pyörä ympärivuotisessa käytössä ja n.3000km tulee vuodessa mittariin. Ajo 99% maantiellä. pyörän perässä joutuu vetämään välillä kärryä niin moottorin pitäisi olla mahdollisimman tehokas ja mitä isompi akku sen parempi.
Lokarit, tarakka, valot valmiina myös iso plussa.
Kuski myös lähemmäs 120kg ja jos mukula istuu kyydissä tulee se +25kg lisä kuormaa, eli kantokykykin olisi hyvä olla korkea.
Tällä hetkellä alla crescent, mutta vähän hiukan enemmä vääntöä kaipais kärry perässä varsinkin talvella ja ylipäätään polttelee vaan saada jotain uutta ja parempaa :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
157
Alkanut poltteleen pyörän päivitys uuteen ja ajattelin kysellä jos raadilla ois hyviä ehdotuksia niin säästyis hieman googlettelulta.
Budjetti 5000-6000€ max. Pyörä ympärivuotisessa käytössä ja n.3000km tulee vuodessa mittariin. Ajo 99% maantiellä. pyörän perässä joutuu vetämään välillä kärryä niin moottorin pitäisi olla mahdollisimman tehokas ja mitä isompi akku sen parempi.
Lokarit, tarakka, valot valmiina myös iso plussa.
Kuski myös lähemmäs 120kg ja jos mukula istuu kyydissä tulee se +25kg lisä kuormaa, eli kantokykykin olisi hyvä olla korkea.
Tällä hetkellä alla crescent, mutta vähän hiukan enemmä vääntöä kaipais kärry perässä varsinkin talvella ja ylipäätään polttelee vaan saada jotain uutta ja parempaa :)
Tuolla budjetilla katselisin itse jo Riese & Müllerin Multicharger/Supercharger pyöriä ja mieluusti remmivedolla, mutta silloin menee jo pari sataa yli budjetin. Cubelta on kanssa hyviä pyöriä jo 3000-4000 eurolla, jossa on Boschin 4. gen moottoria, lokasuojia, tarakat ja valot. Suomesta löytyy myös liikkeistä, R-Techiltä varmaan paras valikoima, mutta Saksa (esim. Bike-Discount.de) avaa kans paljon lisävalikoimaa.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
osaako joku sanoa, toimiiko tuollainen nappula GZR Pedelec pyörässä? Eli tässä on kolmas painike valoille, joita pedelecissä ei ole: 7.73€ 52% OFF|Electric Bicycle Display JN Controller Panel 36V 48V S810 LED Display Waterproof Electric Bike Ebike Accessories Parts Bicicleta| | - AliExpress

Vissiin saanut kosteutta ja toimii miten sattuu ja jättää valot jatkuvasti päälle aiheuttaen akun tyhjentymisen, akku näyttää myös pääsevät syväpurkautumaan niin ettei meinaa enää lähteä lataamaan..
 

Liitteet

Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
105
@samiaa

Tuollaisella reilun vuoden nyt ajanut, isompaa akkua et mistään löydä, tehokkaampaa et mistään löydä.

Menee oikeat läskit 4.8" renkaat heittämällä alle, vikoja ei ole ollut ja se huolto on lähellä ja pyöriä hyvin saatavilla.

Vakuutus maksaa sen 120€/v, tuo oikeastaan kaipasi vain paremmat polkimet ja gripit, sekä lokaria sen verran ettei heti muta lennä naamalle. Reilusti alle 4k€ en parempaa vastinetta rahalle keksi.



Eikö tää mene jo moposta? :hmm: Omasta mielestä lähempänä mopoa kuin pyörää koska A: Kaasukahva B: Vakuutus
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
159
Tälläinen tuli tänään tilattua työsuhdepyöräksi (joku ehdotti tätä mallia aiemmin täällä ketjussa)

Kuulemma jo ensi viikolla pitäisi saapua, oli kyllä kohtuullisen kevyt prosessi kaiken kaikkiaan. Homma hoitui liikkeen kanssa täysin etänä, ja lisäsin vaan koodin vapauden sivuille, jonka jälkeen leasing kuviot oli hoidettu.

Taisi olla viimeinen kappale alennushintaan (4100€), kun nyt näyttää taas 4899€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Eikö tää mene jo moposta? :hmm: Omasta mielestä lähempänä mopoa kuin pyörää koska A: Kaasukahva B: Vakuutus
Ei.

Finlex TLL tunnistaa sellaisen käsitteen kuin moottorilla varustettu polkupyörä. Siitä tässä on kyse.

Mopo kulkee kovempaa ja tarvitsee rekisterikilven. Kumpikaan ei ole tämän ketjun aihe.

Edit. Tähän onkin näköjään vastattu oikeassa ketjussa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
106

Tuollainen tuli omaksi työsuhdepyöräksi. On kyllä mahtava pyörä ja autoa ei ole juuri tullut käytettyä kun isompien tavaroiden liikutteluun. Ainut valituksen aihe melkein on että etulokari on liian lyhyt edestä ja etupyörä viskoo lumet sääriin/syliin. Pitää askarrella joku DIY lärpäke tuohon. Akun irroittaminen on myös hieman ärsyttävää mutta onnistuu ilman työkaluja. Töissä ei ole mahdollista pitää pyörää lämpimässä niin tulee aina vietyä akku pukukaappiin kovemmilla pakkasilla. Tosin en tiedä onko sillä nyt merkitystä ellei pakkasta nyt ole ihan älyttömästi?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Minä nostan talvella aina akun sisälle säilytykseen. Vasta kun kelit on reilusti plussan puolella niin jätän paikalleen pyörään työpäivän ajaksi
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom