Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835


Mielestäni tohon hintaan 4590€ aika kova paketti. Itse tilasin koon L eli 47cm.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835


Mielestäni tohon hintaan 4590€ aika kova paketti. Itse tilasin koon L eli 47cm.
Ei mitään kokemusta tästä pyörästä mutta Boschin systeemistä on ja takuut Suomeen niin jännityksellä odotan kevättä..... Eli siis katkaisen jalan talven luikkailla :btooth:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
298


Mielestäni tohon hintaan 4590€ aika kova paketti. Itse tilasin koon L eli 47cm.
On hieno pyörä! Kyselin chatista ja ei kuulemma onnistu työsuhdepyöräksi ostaa ilman yritysmyynnin kontaktointia. :( Muuten melkein olisin tilannut. Tosin tuo 180-195cm kokohaarukka tuossa 52cm koossa tuntuu olevan melko iso, kun itse oon lähempänä tuota 180cm. Ehkä ei koeajamatta uskalla näin isoja hankintoja tehdä. :D
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
On hieno pyörä! Kyselin chatista ja ei kuulemma onnistu työsuhdepyöräksi ostaa ilman yritysmyynnin kontaktointia. :( Muuten melkein olisin tilannut. Tosin tuo 180-195cm kokohaarukka tuossa 52cm koossa tuntuu olevan melko iso, kun itse oon lähempänä tuota 180cm. Ehkä ei koeajamatta uskalla näin isoja hankintoja tehdä. :D
Mä otin koon 47 ja olen itse 183cm. Vertasin Fanticin ja Mondrakerin mittoihin joista kokemusta niin tuo 47 olisi passeli. Toki sika säkissä mutta tuo hinta :btooth:

Lisäys vielä että Mondraker crafty R mallia ajoin koossa L niin hyvin samat mitat kuin tämä Corratecin 47. Ilmeisesti siis koot menee S, M, L, XL

No niin vaihto sittenkin kokoon 52. On käytännössä mulle aivan sama kumpi koko mutta suosituksesta parempi ottaa kuulemma tämä koko. Tuumissa 18.5 ja 20.5. No eiköhän tuollakin pärjää. :btooth:

Huomasin vielä että saa kotiin hintaan alle 15€ niin ei kannata edes hakea :whistling:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Ei mitään kokemusta tästä pyörästä mutta Boschin systeemistä on ja takuut Suomeen niin jännityksellä odotan kevättä..... Eli siis katkaisen jalan talven luikkailla :btooth:

Melkein jo kasattu, vkl ehtii siis testaamaan. :cool:

Sellaset havainnot että keula oli vaihdettu Zeb Selectistä Lyrik Ultimateen. Tuskin isoa eroa meikäläiselle.

Tässä pyörässä vaijereiden vedot on niin että jos joutuu jotain uusimaan pääsee itku. Moottorin yläpuolelta rungon sisällä kaikki. ja edes hissitolpan vaijerin kuori ei liikkunut. Onneksi sai asennettuna tehtaan mittoihin.

Täytyy tilata kunnollinen avain valmiiksi. Moottori tuskin irtoaa ilman kiroamista jos joskus tarvetta. 10.9 pultit ja teräslevy rungon sisällä :btooth:
 

Zepe

Make ATK Great Again
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
246
Meille firmaan putkahti myös mahdollisuus ottaa työsuhdepyörä ja kun tässä on nyt guuggelia kovasti käytetty niin kysäistään vielä täältä mielipiteitä.
Kriteereinä on, että pyörän myyvä liike suostuu tekemään diilin fleetbiken kanssa ja 4000€ on ns. kattona tuossa.Voi toki olla kalliimpi, mutta tuon 4k€:n yli menevä osa pitää itse heti maksaa.
Tarkoitus olisi ajella yhteen suuntaan reilu 10km:n työmatkat ympäri vuoden sekä kesällä sitten pidempiä retkiä maastossa.
Hiukan mustan viikon tarjouksia selailin ja tälläisiä löytyi:

Larunpyörästä
2022 FOCUS AVENTURA2 6.8 20,8AH BROWN
Tämän kävin jo koeajamassa ja olihan tuota mukava ajella läheisellä kävelytiellä.Sanotaan näin, että pidin pyörästä.
Plussaa iso akku(750Wh) ja kaikki hilppeet kiinni paitsi lukko.
Hinta: 4100€

Hi5Bikes
Trek Powerfly 4 – Grey
Täällä hiukan tarkemmin nuo tiedot.
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3484€ + yllä mainitut

Mondraker 2022 Prime R
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3749€ + yllä mainitut

Mondraker 2022 Prime R X
Tässä kaikki hilppeet paitsi lukko ja polkimet, mutta mukana tulee ns. "kesärenkaat"
Hinta: 3899€ + (nastarenkaat talveksi?)

Canyon
Grand Canyon:ON 7
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3149€ + yllä mainitut (toimituskulut?)

Grand Canyon:ON 9
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3849€ + yllä mainitut (toimituskulut?)

Sähköpyöräkeskus
PROPHETE Graveler e12.9 FS
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3199€ + yllä mainitut

Ajattelin käydä vielä huomenna tuolla Hi5Bikesissä kokeilemassa noita kolmea listalta löytyvää pyörää.

Onko näissä joitain sellaisia, jotka kannattaisi suoraan unohtaa ja löytyykö lisää vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Meille firmaan putkahti myös mahdollisuus ottaa työsuhdepyörä ja kun tässä on nyt guuggelia kovasti käytetty niin kysäistään vielä täältä mielipiteitä.
Kriteereinä on, että pyörän myyvä liike suostuu tekemään diilin fleetbiken kanssa ja 4000€ on ns. kattona tuossa.Voi toki olla kalliimpi, mutta tuon 4k€:n yli menevä osa pitää itse heti maksaa.
Tarkoitus olisi ajella yhteen suuntaan reilu 10km:n työmatkat ympäri vuoden sekä kesällä sitten pidempiä retkiä maastossa.
Hiukan mustan viikon tarjouksia selailin ja tälläisiä löytyi:

Larunpyörästä
2022 FOCUS AVENTURA2 6.8 20,8AH BROWN
Tämän kävin jo koeajamassa ja olihan tuota mukava ajella läheisellä kävelytiellä.Sanotaan näin, että pidin pyörästä.
Plussaa iso akku(750Wh) ja kaikki hilppeet kiinni paitsi lukko.
Hinta: 4100€

Hi5Bikes
Trek Powerfly 4 – Grey
Täällä hiukan tarkemmin nuo tiedot.
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3484€ + yllä mainitut

Mondraker 2022 Prime R
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3749€ + yllä mainitut

Mondraker 2022 Prime R X
Tässä kaikki hilppeet paitsi lukko ja polkimet, mutta mukana tulee ns. "kesärenkaat"
Hinta: 3899€ + (nastarenkaat talveksi?)

Canyon
Grand Canyon:ON 7
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3149€ + yllä mainitut (toimituskulut?)

Grand Canyon:ON 9
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3849€ + yllä mainitut (toimituskulut?)

Sähköpyöräkeskus
PROPHETE Graveler e12.9 FS
Tähän pitää erikseen hommata lokarit, lamput, jalka, polkimet sekä lukko.
Hinta: 3199€ + yllä mainitut

Ajattelin käydä vielä huomenna tuolla Hi5Bikesissä kokeilemassa noita kolmea listalta löytyvää pyörää.

Onko näissä joitain sellaisia, jotka kannattaisi suoraan unohtaa ja löytyykö lisää vaihtoehtoja?
Lukkoa ei kannata kuljettaa pyörään integroituna, kun se ei estä millään tavalla tuollaisen pyörän varastamista (ellet sitten meinaa sillä lukita toisen lukon lisäksi). Muuten tuo focus on kyllä kova laite valmiiksi kokoonpanoksi, joskin enempi tuo on hybridi mielestäni kuin täysi maastopyörä. Canyonin pyörät sitten taas näistä paras valinta maastoon. Jos maasto sinulla on vain metsätiet, niin suositus focukselle. Mikäli niinkuin valtaosa ymmärtää metsäpolkua, kivikkoa, mäenlaskua yms maastossa, niin canyon ehdottomasti

Edit. Ja täpärin jälkeen mietit vain miten mukava sillä on ajaa maastossa
Neuron:ON 6 ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
230
Sähköpyöräkeskus
PROPHETE Graveler e12.9 FS

Onko näissä joitain sellaisia, jotka kannattaisi suoraan unohtaa ja löytyykö lisää vaihtoehtoja?
Jättäisin tämän suosiolla pois. Aeg:n moottori ainakin ennen oli jotain uudellenbrandattyä kiinalaista? Muissa taisi olla ihan kunnon moottorit. Ei sillä, työkaverit ovat olleet Propheteihin tyytyväisiä, mutta Bosh, Brose, Shimano kyllä.ihan eri sarjassa.
 

Zepe

Make ATK Great Again
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
246
Lukkoa ei kannata kuljettaa pyörään integroituna, kun se ei estä millään tavalla tuollaisen pyörän varastamista (ellet sitten meinaa sillä lukita toisen lukon lisäksi). Muuten tuo focus on kyllä kova laite valmiiksi kokoonpanoksi, joskin enempi tuo on hybridi mielestäni kuin täysi maastopyörä. Canyonin pyörät sitten taas näistä paras valinta maastoon. Jos maasto sinulla on vain metsätiet, niin suositus focukselle. Mikäli niinkuin valtaosa ymmärtää metsäpolkua, kivikkoa, mäenlaskua yms maastossa, niin canyon ehdottomasti

Edit. Ja täpärin jälkeen mietit vain miten mukava sillä on ajaa maastossa
Neuron:ON 6 ;)
Tuo mainitsemani maastossa ajo oli ehkä hiukan liian laaja ilmaisu.:lonely:
Luulen tosiaan, että pääsääntöisesti pyöräilyni jää metsätiet sekä metsäpolku akselille ja joskus sitten saattaa eksyä vähän vaativammalle reitille.
Täpärit vaan tuppaavat olemaan sen verran kalliimpia, että tuo 4k€ ei enään riitä tai siis tälläiseen käsitykseen olen tullut.

Laitetaan tuo Canyonin täpäri myös korvan taakse ja toivotaan Canoynin iskevät pienet alet perjantaina.:tup:

Edit.
Ja näyttää siltä, että Canyonin kanssa ei voida mennä yli tuon 4k€:n rajan.:tdown:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Tuo mainitsemani maastossa ajo oli ehkä hiukan liian laaja ilmaisu.:lonely:
Luulen tosiaan, että pääsääntöisesti pyöräilyni jää metsätiet sekä metsäpolku akselille ja joskus sitten saattaa eksyä vähän vaativammalle reitille.
Täpärit vaan tuppaavat olemaan sen verran kalliimpia, että tuo 4k€ ei enään riitä tai siis tälläiseen käsitykseen olen tullut.

Laitetaan tuo Canyonin täpäri myös korvan taakse ja toivotaan Canoynin iskevät pienet alet perjantaina.:tup:
Ja ei se oikeassa maastossa täpärillä kulut siihen lopu, vaikka isoin kertapanos onkin sitten hankittu :D Mutta eipähän heti tarvitse pyörää vaihtaa! Jatkossa sitten kaipaileekin jo DH kypärää, rintapanssaria, ajohanskoja, kunnon kenkiä, pyörään pesuria, vaihtoketjuja etc. Mutta siitä vain harrastukseen kiinni ja ajamaan, toivottavasti paljon kilsoja! Sähköllä ainakin tulee helpommin ajettua kuin luomulla, paitsi ehkä jos on teräskunnossa ja haluaa maanteitä niellä 60kmh
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Ja ei se oikeassa maastossa täpärillä kulut siihen lopu, vaikka isoin kertapanos onkin sitten hankittu :D Mutta eipähän heti tarvitse pyörää vaihtaa! Jatkossa sitten kaipaileekin jo DH kypärää, rintapanssaria, ajohanskoja, kunnon kenkiä, pyörään pesuria, vaihtoketjuja etc. Mutta siitä vain harrastukseen kiinni ja ajamaan, toivottavasti paljon kilsoja! Sähköllä ainakin tulee helpommin ajettua kuin luomulla, paitsi ehkä jos on teräskunnossa ja haluaa maanteitä niellä 60kmh
Mäkin olin ostamassa sähkäriä ensi kesäksi ja nyt kun pyörä saapui niin kauhealla kiireellä osat kasaan (Juu olkkarin valkoinen matto polvien alla ja kaikki työkalut siinä) Säätietoa tutkimaan että sataako viikonloppuna lunta jos lähtee metsään. Vaimo ei onneksi ole yhtään nauranut mulle, mitä nyt matosta vähän pauhannut :btooth:
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Ai että.... Pakko laittaa fiilistelykuva vaikka mitään kysyttävää ei olekaan. Ps. Vaimo antoi ämpärin ja rätin todeten " Sisälle et sitä tuo ennenkuin olet putsannut" :btooth:

Oli kyllä ensimmäiseksi lenkiksi harvinaisen hyvät fiilikset pyörästä. Corratecille pisteet siitä että kaikki pultit on kiinni ja vaihteiston perussäädötkin toimi ihan ok.
 

Liitteet

  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
85
Ai että.... Pakko laittaa fiilistelykuva vaikka mitään kysyttävää ei olekaan. Ps. Vaimo antoi ämpärin ja rätin todeten " Sisälle et sitä tuo ennenkuin olet putsannut" :btooth:

Oli kyllä ensimmäiseksi lenkiksi harvinaisen hyvät fiilikset pyörästä. Corratecille pisteet siitä että kaikki pultit on kiinni ja vaihteiston perussäädötkin toimi ihan ok.
Puhdashan tuo on, hieno pyörä kyllä. Seuraavaksi piikkirenkaat alle ja kohta jäälle ajelemaan, jos enemmän innostuu talvipyöräilystä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
724
Ei sinänsä kokemuksia, mutta nehän on Tunturin kanssa suunniteltuja ja ehkäpä suora kopio ?
Taitaa olla vain yksittäiset mallit Tunturin yhteistyön tulosta, takuusivun perusteella GZR Advantag-e ja Rampag-e, jotka kummatkin jo myynnistä poistuneet. Runko tuossa on ainakin Atalan ja arvaisin että ei ole muuta heidän tuotteelle tehty kuin brändäys vaihdettu.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
997
Taitaa olla vain yksittäiset mallit Tunturin yhteistyön tulosta, takuusivun perusteella GZR Advantag-e ja Rampag-e, jotka kummatkin jo myynnistä poistuneet. Runko tuossa on ainakin Atalan ja arvaisin että ei ole muuta heidän tuotteelle tehty kuin brändäys vaihdettu.
Varmaan näin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Onko sähköpyörissä pidemmät ketjut kuin luomupyörissä yleensä?

Rupesin vaihtamaan uusia ketjuja Cube Nuride Hybrid Pro 625 sähköpyörään. Katsoin valmistajan sivulta että pyörässä on KMC X10 ketju. Ostin kyseisen ketjun mutta vähän vaikuttaisi että se on muutaman lenkin liian lyhyt? Kokeilin paikalleen niin ketju ei nouse pienimmän rattaan päälle. Pyörässä on Boschin Performance CX gen 4 moottori ja 10 vaihteinen vaihteisto.

Tämän ketjun ostin vanhan tilalle: KMC X10 -ketju, 10-v, 114L, hopea/musta 32,99

Ostinko minä nyt vain liian lyhyen ketjun? Voiko noita ketjuja jatkaa järkevästi vai pitääkö ostaa uusi pidempi ketju
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 238
Ostinko minä nyt vain liian lyhyen ketjun? Voiko noita ketjuja jatkaa järkevästi vai pitääkö ostaa uusi pidempi ketju
Ostit vain liian lyhyen ketjun. Kyseistä ketjua on myös 122 linkin versiona, tuossa ostamassasi on 114 linkkiä.

Mittaa pyörän chainstay, eli kammen keskeltä takanapaan mitta. Ja mikä hammasmäärä on eturattaassa? Ja rataspakan isoin hammasmäärä? Näistä voidaan laskea optimaalisin ketjun pituus.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Niinpä tietenkin. No, täytyy käydä kuitin kanssa liikkeessä kysymässä onnistuisiko vaihto pidempään.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
997
Onko sähköpyörissä pidemmät ketjut kuin luomupyörissä yleensä?

Rupesin vaihtamaan uusia ketjuja Cube Nuride Hybrid Pro 625 sähköpyörään. Katsoin valmistajan sivulta että pyörässä on KMC X10 ketju. Ostin kyseisen ketjun mutta vähän vaikuttaisi että se on muutaman lenkin liian lyhyt? Kokeilin paikalleen niin ketju ei nouse pienimmän rattaan päälle. Pyörässä on Boschin Performance CX gen 4 moottori ja 10 vaihteinen vaihteisto.

Tämän ketjun ostin vanhan tilalle: KMC X10 -ketju, 10-v, 114L, hopea/musta 32,99

Ostinko minä nyt vain liian lyhyen ketjun? Voiko noita ketjuja jatkaa järkevästi vai pitääkö ostaa uusi pidempi ketju
Sähköpyöriin myydään myös sähköpyöriin tarkoitettuja ketjuja, jos pyörä on keskiömoottorillinen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Sähköpyöriin myydään myös sähköpyöriin tarkoitettuja ketjuja, jos pyörä on keskiömoottorillinen.
Tämän tiesinkin, ostin tuon normaalin pyörän ketjun kun tässä semmoinen alun perinkin oli. Olisko tuo sähköpyörään tarkoitettu ketju kestävämpi? Reilun 1500km ajelin tuolla alkuperäisellä KMC X10:llä ennen kuin venymämittari meni läpi
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 238
Tämän tiesinkin, ostin tuon normaalin pyörän ketjun kun tässä semmoinen alun perinkin oli. Olisko tuo sähköpyörään tarkoitettu ketju kestävämpi? Reilun 1500km ajelin tuolla alkuperäisellä KMC X10:llä ennen kuin venymämittari meni läpi
On se KMC e-sarja vähän kestävempi, mutta kyllähän tuo 1500 km on myös ihan hyvin normaalilta ketjulta.
 
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
154
Olen harkinnut päivittäisten asioiden hoitoon sähköpyörää. Nykyisin tulee tehtyä kaikenlaista pientä asiointia fillarilla mutta lähiaikoina siihen pitäisi lisätä lapsen vienti päiväkotiin vähän kauemmaksi niin tuli vastaan tuollaiset tavarapyörät. Lähinnä katselin noita pitkäperäisiä kuten benno boost ja tern gsd. Noita ei löytynyt tästä ketjusta kertaakaan mainittuna vaikka tuntuvat olevan genressään suosittuja. Suomessa näköjään vain tuo pyörä-asiantuntija suuremmin myy(fillarifiilari lisäksi terniä). Eikö kukaan ole tuollaista hankkinut? Hyvin vähän tulee yleensäkin suomenkielistä matskua noista vastaan.

Käyttötarkoitus fillarille olisi kaupassa käyntiä n. 500m, postiautomaatilla käyntiä n. 2km, päiväkoti 3km ja satunnaisia muita ostoksia vähän kauempaa. Lisäksi pitäisi pystyä kaksi kuskia tällä vaihtelevasti ajamaan ja homma pitäisi nimenomaan hoitua niin että vaivattomasti vaan tallin ovi auki, kypärä päähän ja pyörän selkään. Päämotivaattori tässä on että ei tarvisi toista autoa hankkia. Se myös auttaa siinä että ei tule otettua sitä autoa alle kun sitä ei ole.
Suosittelen tutustumaan eri vaihtoehtoihin. Pitkäperä- tai tavarapyörä on mielestäni parhaatvaihtoehdot.

Tässä muutamia muita tutustumisen arvoisia:
Riese & Muller: Multitinker tai multicharger.
Workcycles: FR8 (myös ilman sähköavustusta).

Multitinker tai mainitsemasi Tern sopisivat parhaiten useamman kuskin käyttöön.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 238
Velogy testasi KMC:n tavallista ja E-bike-ketjua. Tavallinen kesti pidempään.
Tuollainen 1000 km testi nyt ei kerro kuitenkaan koko totuutta. Olisiko E-ketju kestänyt sitten loppujen lopuksi enemmän kilometrejä? Testin mukaan kummallakin ketjulla voisi ajaa vielä hyvän tovin.

Itse olen omassa käytössä huomannut, että KMC:n e-sarjan ketjut kestävät käytössä pitempään kuin tavallinen KMC:n ketju. Kokemusta on muutaman vuoden ajalta ja moottorina 1000w Bafang.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
e101 ept kestää merkittävästi pidempään (yli 2000km venymättä. wide-mallille tästä kmc lupaakin 10000km jos käyttää valmistajan omia crmo rattaita kaverina) kuin esim z1ehx (1000km vaihtokunnossa). Bilteman myymä halpa KMC kesti sen 100km ja oli vaihtokunnossa.

testattu omalla 4kw pyörällä, ja mittarina semmonen luiskamittari joka joko menee tai ei mene sinne ketjun rakoihin.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
e101 ept kestää merkittävästi pidempään (yli 2000km venymättä. wide-mallille tästä kmc lupaakin 10000km jos käyttää valmistajan omia crmo rattaita kaverina) kuin esim z1ehx (1000km vaihtokunnossa). Bilteman myymä halpa KMC kesti sen 100km ja oli vaihtokunnossa.

testattu omalla 4kw pyörällä, ja mittarina semmonen luiskamittari joka joko menee tai ei mene sinne ketjun rakoihin.
Eipå noita ketjujen eroja oikein saa ilman testilaitteita esiin. Liian paljon muuttujia tossa. Vaimo ajanut sähkärillä kohta 3tkm samoilla ketjuilla. Mulla taas alle 2tkm ja vaihtokunnossa. Niin moni asia vaikuttaa; ainakin: ketjujen puhtaus, voitelu, kuskin paino, avustuksen määrä, keli, jossa ajaa (rapakeli vs. Kuiva), maasto, käytetyt vaihteet, vaihtotapahtumien määrä, etu- ja takaratas, jne.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Meillä Fanticissa Sram gx eagle ketjulla noin 2000km ja mittarin mukaan " uutta vastaava" ajattelin keväällä vaihtaa kuitenkin uuteen ihan rattaidenkin takia. Voiteluun olen käyttänyt vain perus "crctä" se kun putsaakin samalla. Tiedä sitten kestäisikö enemmän joku muu systeemi mutta ihmeen hyvin on mennyt tälläkin yhdistelmällä. Täysi Sramin setti rattaineen.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Kmc E bike ketju n.900km ajettu joista maantietä 700km loput metsä polkua kulutus mittari näyttää että on kohta vaihtokunnossa. Tais ol oma vika kun en aluksi huoltanut ketjuja kunnolla loppua kohden pessyt ja öljynnyt ainakin kerran viikossa. N.3x vko tullut ajettua töihin 37km edestakaisin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Ostin tuohon omaani nyt tuon KMC e10 ketjun kun paikallisessa liikkeessä ei muuta sopivan pituista ollut. Aika suolanen hinta ketjusta mutta katsotaan kuinka kauan tuolla polkee
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835

Ostin tämän repun viikko sitten ja nyt kun täällä Turun seutuvilla asfaltti sulanut piti lähteä kokeilemaan. Mitään näistä en ymmärrä mutta jos kokemusta vain vanhasta koulurepusta niin suosittelen ostamaan (muista koko). Aivan käsittämätön ero verrattuna perus reppuun kun mukana oli tavaraakin noin 5-6kg ja poljettu matkaa yli 60km.

Eniten ihmetytti istuvuus. Tunne kuin selässä ei olisi mitään ja olkaimet ei haittaa yhtään. Sadesuojasta näillä keleillä myös iso plussa.

Vähän väärä tietysti tähän ketjuun mutta itse käytän sähköpyöräillessä niin olkoon :whistling:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 238

Ostin tämän repun viikko sitten ja nyt kun täällä Turun seutuvilla asfaltti sulanut piti lähteä kokeilemaan. Mitään näistä en ymmärrä mutta jos kokemusta vain vanhasta koulurepusta niin suosittelen ostamaan (muista koko). Aivan käsittämätön ero verrattuna perus reppuun kun mukana oli tavaraakin noin 5-6kg ja poljettu matkaa yli 60km.

Eniten ihmetytti istuvuus. Tunne kuin selässä ei olisi mitään ja olkaimet ei haittaa yhtään. Sadesuojasta näillä keleillä myös iso plussa.

Vähän väärä tietysti tähän ketjuun mutta itse käytän sähköpyöräillessä niin olkoon :whistling:
Kyllähän hyvin istuva reppu vain on hyvin istuva reppu. Ero on todella iso, jos vertailuna on joku ns. koulureppu. :thumbsup:

Itsellä on Osprey Radial päiväreppuna. Tuossa on kätevä kun se on 26L, niin on mukavan kompakti, mutta tarvittaessa (esim. kaupassa käydessä) saa vetoketjulla avattua repun isommaksi, jolloin tilavuus on jo 34L. Ehkä ainoa miinus tuossa repussa on se, että vyötäröhihnassa ei ole pehmustetta. Reppu kelluu selästä ulkona verkon ansiosta, niin ei juurikaan hikoile. Ja iso plussa siitä, että tuo on itsestään seisova tukirakenteen ansiosta, niin pysyy pystyssä lattialla/tuolilla/pöydällä.

Sitä ennen oli Deuter Trans Alpine 24, mutta siinä tosiaan koko tuli vähän vastaan, kun ei ostokset mahtunut kunnolla.

Ja sitten takaisin sähköpyöriin, niin tilasin eilen Canyon Spectral:ON CF 7:n Työsuhdepyöräedun kautta voisi pari vuotta lyhennellä hintaa ja sitten lunastaa itselle.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
600
Kyselin täältä suosituksia kun mahdollisesti piakkoin meillekin tulee tarjolle työsuhdepyörä. Lähinnä kaupungissa ajoa, mutta pitäisi olla sellainen millä pääsee hyvin loskapaskassa etenemään samalla kun vetää (tulevaa) jälkikasvua pyöräkärryssä. 3000-4000€ budjetti pyörälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 271
Kyselin täältä suosituksia kun mahdollisesti piakkoin meillekin tulee tarjolle työsuhdepyörä. Lähinnä kaupungissa ajoa, mutta pitäisi olla sellainen millä pääsee hyvin loskapaskassa etenemään samalla kun vetää (tulevaa) jälkikasvua pyöräkärryssä. 3000-4000€ budjetti pyörälle.
Oliko mikä leasing firma kyseessä tai toisin sanoen onko rajoituksia mistä pyörän tilaa?

Nopeasti heitettynä ehkä jokin tällainen, joka ei nyt täysin hard-tail maastopyörä ole, mutta kuitenkin riittävän lähellä, että kulkee myös sohjossa

Cubella tuo Allroad nimessä tarkoittaa, että valmiiksi asennettuna tulee lokasuojat, valot ja seisontajalka.
Tuota Boschin smart systemiä voi kyllä suositella, päivitykset voi tehdä itse ja niiden mukana tulee ihan oikeita lisäominaisuuksia (viimeisin iso oli reittiohjeet pyörän näytölle), akku on vähintään aina 750Wh jne.
 
Liittynyt
01.12.2018
Viestejä
20
Itse nappasin cube stereo hybrid sl 120 750wh 29" 2022 mallin bike discountilta black week tarjouksena. Näytti vuoden 2023 malli olevan taas aivan eri osilla ja tuo 2022 miellytti enemmän. Meni nuo tarjoukset aika vauhdilla.

Aiempi cuben reaction one 400wh vieläkin käytössä. Bosch gen2 performance cx moottori syö ketjuja tosissaan. Puhdistus ja kunnon voitelu vaikuttaa ainakin omassa ajossa kulumiseen enemmän kuin heti uskoisi. Kesto ollut 1000-3500km. Ollut kmc:n 9 e ja Shimanon joku vastaava en huomannut eroa kestossa (suurin syy varmaan ajon/huollon vaihtelu).

Toivottavasti nyt isommalla eturattaalla kestää tämä uusi. N 11000km aiemman mittarissa ja mitään muita kuin käyttäjän aiheuttamia vikoja ei ole ilmennyt. Onkohan tuo moottorin vastustus heikentynyt kun itsellä ainakin vähän liian pienellä mtb:llä matkanopeus oikeastaan aina yli 25km/h? Aiemmin sai hyvää intervalli-treeniä polkemalla yli vastustuksen.

Huoltojen hinnat kannattaa huomioida näissä laitteissa. Aiempi on siis halpis osilla ja huollot sen mukaisia. Uudessa lähinnä Foxin jouset tuo lisäkustannuksia mutta myös lisäarvoa rahan edestä.


Jalan asentaminen näihin fillareihin alkaa vaikuttaa mahdottomalta. Nyt tuli vihdoin alkuperäiseen sopiva jalka, jonka pitäisi olla sopiva stereo hybrid 120 malliin mutta ei ole, kuten ei myöskään bike discountin erikseen varastosta löytynyt stereo hybrid 120 tämän mallin omakaan jalka.

Saa auttaa idioottia jos löytyy jalka kys fillarista tai idea mikä sopii. Loukkasin kyynärpään heti tuon saatuani. Olis ice spiker prot edellisestä fillarista odottamassa vaihtoa jos enää edes tarvitsee. Ts kohta pääsee vihdoin kunnolla polkemaan kun käsi paranee.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
600
Oliko mikä leasing firma kyseessä tai toisin sanoen onko rajoituksia mistä pyörän tilaa?

Nopeasti heitettynä ehkä jokin tällainen, joka ei nyt täysin hard-tail maastopyörä ole, mutta kuitenkin riittävän lähellä, että kulkee myös sohjossa

Cubella tuo Allroad nimessä tarkoittaa, että valmiiksi asennettuna tulee lokasuojat, valot ja seisontajalka.
Tuota Boschin smart systemiä voi kyllä suositella, päivitykset voi tehdä itse ja niiden mukana tulee ihan oikeita lisäominaisuuksia (viimeisin iso oli reittiohjeet pyörän näytölle), akku on vähintään aina 750Wh jne.
Ei oo vielä tarkempaa tietoa, lähikuukausien aikana selvinnee tarkemmin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 271
Jalan asentaminen näihin fillareihin alkaa vaikuttaa mahdottomalta. Nyt tuli vihdoin alkuperäiseen sopiva jalka, jonka pitäisi olla sopiva stereo hybrid 120 malliin mutta ei ole, kuten ei myöskään bike discountin erikseen varastosta löytynyt stereo hybrid 120 tämän mallin omakaan jalka.
Saa auttaa idioottia jos löytyy jalka kys fillarista tai idea mikä sopii.
Ilmeisesti tämän siihen olit siis jo kokeillut? CUBE kickstand for Stereo Hybrid 120
Saattaa olla joihinkin vanhempiin malleihin tuo, joten ehkä tämä olisi oikea "possible to be mounted on the CUBE Stereo Hybrid 120 since MY2020 with the hexagon socket head cap screws" ACID Kickstand PRO

Ei oo vielä tarkempaa tietoa, lähikuukausien aikana selvinnee tarkemmin
Vaikea suositella tosiaan sitten tässä kohtaa vielä tarkemmin, sillä osalla firmoista on joku sopimuskumppani, mistä pyörä pitää tilata ja osa saattaa rajoittaa esim. ulkomailta tilausta.
Jos nyt sattuisikin osumaan sellainen, missä saa ostopaikan valita vapaasti (kuten meillä GoByBike), niin 2022 vuoden malleja saattaa vielä joitain yksittäisiä olla tarjolla tilausta tehdessä, eli bike-discount ja mhw-bike alennussivut talteen
 
Liittynyt
01.12.2018
Viestejä
20
Ilmeisesti tämän siihen olit siis jo kokeillut? CUBE kickstand for Stereo Hybrid 120
Saattaa olla joihinkin vanhempiin malleihin tuo, joten ehkä tämä olisi oikea "possible to be mounted on the CUBE Stereo Hybrid 120 since MY2020 with the hexagon socket head cap screws" ACID Kickstand PRO


Vaikea suositella tosiaan sitten tässä kohtaa vielä tarkemmin, sillä osalla firmoista on joku sopimuskumppani, mistä pyörä pitää tilata ja osa saattaa rajoittaa esim. ulkomailta tilausta.
Jos nyt sattuisikin osumaan sellainen, missä saa ostopaikan valita vapaasti (kuten meillä GoByBike), niin 2022 vuoden malleja saattaa vielä joitain yksittäisiä olla tarjolla tilausta tehdessä, eli bike-discount ja mhw-bike alennussivut talteen
Kiitos! Molemmat löytyy ja kumpikaan ei sovi. Tuossa siis ei ole haarukassa reikä kuin alapuolella, joten en näe miten mitään jalkaa saisi tuohon. Aiemmassa reaction onessa sama jalan paikka mutta läpireiällä. Ostin siis tilatessa tuon acid kickstand pro:n kun sl120 jalkaa ei ollut varastossa. Tuo sl120 jalka piti olla myös +vm2020 sopiva ja lähettivät moisen kun saivat varastoon.

Pärjää ilmankin mutta ärsyttää kun sanotaan sopivan ja ei sovi. Ei tosin ole tullut tuota edes katsottua kunnolla kun näytti suoraan ettei mitään mahdollisuuksia saada kiinni. Pitää vielä katsoa.

Vai onkohan nuo vain ilman moottoria versioihin sopivia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 271
Kiitos! Molemmat löytyy ja kumpikaan ei sovi. Tuossa siis ei ole haarukassa reikä kuin alapuolella, joten en näe miten mitään jalkaa saisi tuohon. Aiemmassa reaction onessa sama jalan paikka mutta läpireiällä. Ostin siis tilatessa tuon acid kickstand pro:n kun sl120 jalkaa ei ollut varastossa. Tuo sl120 jalka piti olla myös +vm2020 sopiva ja lähettivät moisen kun saivat varastoon.

Pärjää ilmankin mutta ärsyttää kun sanotaan sopivan ja ei sovi. Ei tosin ole tullut tuota edes katsottua kunnolla kun näytti suoraan ettei mitään mahdollisuuksia saada kiinni. Pitää vielä katsoa.

Vai onkohan nuo vain ilman moottoria versioihin sopivia?
Voihan se olla että eivät sovi sähköpyöriin, mutta jos siellä jokin paikan näköinen rungossa on, niin luulisi siihen jotain sopivan.

Kannattanee melkein siis tiedustella suoraan Cubelta mikä siihen menisi CONTACT FORM - CONTACT - CUSTOMER SUPPORT - SUPPORT | CUBE Bikes
 
Liittynyt
01.12.2018
Viestejä
20
Voihan se olla että eivät sovi sähköpyöriin, mutta jos siellä jokin paikan näköinen rungossa on, niin luulisi siihen jotain sopivan.

Kannattanee melkein siis tiedustella suoraan Cubelta mikä siihen menisi CONTACT FORM - CONTACT - CUSTOMER SUPPORT - SUPPORT | CUBE Bikes
Kiitos linkistä. Olen Bike discountilta pari fillaria ja paljon osia tilannut. Kaikki mennyt näitä jalkoja lukuunottamatta erinomaisesti. Surullista huomata kuinka surkeaa asiakaspalvelu oli verrattuna vaikka kiinalaisiin kauppoihin tai myyjiin ylipäänsä. Eikö tuo kuitenkin ole cuben suurin jälleenmyyjä? Olisi edes tuon linkin antanut, vaikka toki normaali järjellä varustettu ymmärtää itsekin ottaa yhteyttä valmistajaan.

Ei tosiaan tullut mieleen kysyä tuolta, kun Bike discountilta ensin ehdotettiin väärää viikon odottelun jälkeen ja lopulta ei mitään. Pyydettiin siis vain palauttamaan nuo ei sopivat kun kysyin sopiiko mikään malli.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
296
Mitä mieltä tästä?

Monen sattuman kautta tulee tuollainen työsuhdepyöränä. Syyskuussa ostohinta ollut 3600e ja ensviikolla pitäis saapua ellei taas viivästy. Näistä en juuri mitään ymmärrä niin kaikki info tervetullutta, esim huoltovälit/tarpeet, säädöt iskareihin yms. Kannattaako heti vaihtaa jotain osia.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Mitä mieltä tästä?

Monen sattuman kautta tulee tuollainen työsuhdepyöränä. Syyskuussa ostohinta ollut 3600e ja ensviikolla pitäis saapua ellei taas viivästy. Näistä en juuri mitään ymmärrä niin kaikki info tervetullutta, esim huoltovälit/tarpeet, säädöt iskareihin yms. Kannattaako heti vaihtaa jotain osia.
Joka ajon jälkeen pesu, kuivaus, voimansiirron voitelu ja pyörän vahaus. Aika pitkälle pääsee noilla, kunhan edes voimansiirto olisi puhdas ja kuiva. Toki talvisäilytyksessä sitten akku aina sisälle ja säilytys puoliksi ladattuna, niin ei pilaannu turhan nopeasti lataustason takia.

Huoltopukki kannattaa myös hankkia, niin on todella paljon mukavampi pestä ja säätää kuin pyörän ollessa jotakin seinää vasten
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Joka ajon jälkeen pesu, kuivaus, voimansiirron voitelu ja pyörän vahaus. Aika pitkälle pääsee noilla, kunhan edes voimansiirto olisi puhdas ja kuiva. Toki talvisäilytyksessä sitten akku aina sisälle ja säilytys puoliksi ladattuna, niin ei pilaannu turhan nopeasti lataustason takia.

Huoltopukki kannattaa myös hankkia, niin on todella paljon mukavampi pestä ja säätää kuin pyörän ollessa jotakin seinää vasten
Jos sen vieressä aikoo nukkua yöt ja luovuttaa sille säännölliseti siemenet, kuulostaa perustellulta. Ei polkupyörä muuten moista tarvitseva aarre ole. Jos pyörä on vain kulkuväline, josta haluaa kuitenkin pitää hyvää huolta, ei joskus peseminen ole huono idea. Ketjuista ei kuulu tulla ääntä, eli niitä kannattaa öljytä. Muutamalla eurolla saa tulkin, jolla on kätevä seurata ketjun venymistä. Ketjujen vaihtaminen uuteen suojaa rattaita ennenaikaiselta kulumiselta.
Mitä mieltä tästä?
Näistä en juuri mitään ymmärrä niin kaikki info tervetullutta, esim huoltovälit/tarpeet, säädöt iskareihin yms. Kannattaako heti vaihtaa jotain osia.
Jos ajoasentoa haluaa tuunata, voi harkita erilaista stemmiä ja/tai stongaa. Satula on todennäköisesti sellaista mallia, että on tarkoitettu vaippahousuilla poljettavaksi. Jos vaipan käyttö ei kiinnosta, kannattaa satula vaihtaa leppoisammaksi. Vaikka tosiharrastajat vieroksuvat lokasuojia, ainakaan itse en halua pyöräillä ilman niitä. Olen harrastajan jopa kuullut mieluummin ottavan silmätulehduksen kuin lokasuojat. Kunnollisia lokasuojia on hieman hankala löytää ja asentaa täysjoustoon, mutta kokemuksesta voin kertoa senkin olevan mahdollista. Seisontatukeen on täysin vastaava tarina kuin lokasuojiinkin liittyen erityisesti harrastjiin, omiin mieltymyksiini ja haasteisiin. Ilman seisontatukea pärjää silti paljon mukavammin kuin ilman lokasuojia. Todennäköisesti kyseisessäkin pyörässä säädetään joustojen esijännys ilmanpaineella. Säätöön tarvitaan tällainen pumppu:
Yleensä polkpyörän valmistajalla on ohjearvot eripainoisille kuljettajille. Niistä on hyvä lähteä liikkeelle.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Juu ei, en ole koskaan pyörää vahannut enkä vahaa, sen verran teen lenkin jälkeen että huuhtelen pyörän jos on akseleita myöden mudassa möyritty ja öljyä voimansiirtoon...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Jos sen vieressä aikoo nukkua yöt ja luovuttaa sille säännölliseti siemenet, kuulostaa perustellulta. Ei polkupyörä muuten moista tarvitseva aarre ole. Jos pyörä on vain kulkuväline, josta haluaa kuitenkin pitää hyvää huolta, ei joskus peseminen ole huono idea. Ketjuista ei kuulu tulla ääntä, eli niitä kannattaa öljytä. Muutamalla eurolla saa tulkin, jolla on kätevä seurata ketjun venymistä. Ketjujen vaihtaminen uuteen suojaa rattaita ennenaikaiselta kulumiselta.
Joillakin pyörä maksaa enemmän kuin auto ja haluaa pitää siitä huolta, niin silloin se kestää mahdollisimman pitkään ja toimii aina. Tietenkin rahamiehet ostavat useamman tonnin pyörän kerran kesässä, niin ei tarvitse pesuilla ja huolloilla itseään rasittaa

P.s tarkoituksella oli pilke silmäkulmassa tuossa vahausosassa, kun moni sen ajattelee kuitenkin vanhanaikaisesti ;) Mutta kyllä ihan oikeasti puhtaan pyörän iskuvaimennus ja voimansiirto kestävät pidempään kuin likaisen -itse käytän pesussa painepesuria ja vahashampoota, niin ei mene montaa minuuttia pesuissa ja paineilmalla kuivaakin vikkelään

Kysyjälle vielä, Velogi:lla on youtubessa paljon hyviä pyörävideoita huolloista yms
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Joillakin pyörä maksaa enemmän kuin auto ja haluaa pitää siitä huolta, niin silloin se kestää mahdollisimman pitkään ja toimii aina. Tietenkin rahamiehet ostavat useamman tonnin pyörän kerran kesässä, niin ei tarvitse pesuilla ja huolloilla itseään rasittaa

P.s tarkoituksella oli pilke silmäkulmassa tuossa vahausosassa, kun moni sen ajattelee kuitenkin vanhanaikaisesti ;) Mutta kyllä ihan oikeasti puhtaan pyörän iskuvaimennus ja voimansiirto kestävät pidempään kuin likaisen -itse käytän pesussa painepesuria ja vahashampoota, niin ei mene montaa minuuttia pesuissa ja paineilmalla kuivaakin vikkelään

Kysyjälle vielä, Velogi:lla on youtubessa paljon hyviä pyörävideoita huolloista yms
Tottakai pyörästä huolta pidetään, itse arvostan enemmän ihan fyysistä suojaamista kun jotain vahaamista. Omaan pyörään liimailin suojat heti uutena kriittiisiin paikkoihin ettei nyt heti ole maalipinta kulunut puhki ja vuoden ajon jälkeen ovatkin ottaneet osumaa kiitettävästi ja pitäisi jo osa uusia...
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
159
Onko kenellekään kokemusta Specializedin sähköpolkupyöristä? Työsuhdepyörä olisi aikeena hankkia, ja tämä malli kiinnostaisi erityisesti. Normaalia kaupunki/työmatka-ajoa olisi tarkoitus kulkea silloin tällöin
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onko kenellekään kokemusta Specializedin sähköpolkupyöristä? Työsuhdepyörä olisi aikeena hankkia, ja tämä malli kiinnostaisi erityisesti. Normaalia kaupunki/työmatka-ajoa olisi tarkoitus kulkea silloin tällöin
Perus kaupunkipyörä aivan järkyttävällä hinnalla :beye:

En kyllä keksi miten tuollainen perus "kiinassa" tehty sähköpyörä voi maksaa melkein 4k€

ja vielä vanhaa mallia
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
159
Perus kaupunkipyörä aivan järkyttävällä hinnalla :beye:

En kyllä keksi miten tuollainen perus "kiinassa" tehty sähköpyörä voi maksaa melkein 4k€

ja vielä vanhaa mallia
Redditissä nuo on jonkun verran saaneet kehuja. Ilmeisesti vähän yleisempiä amerikassa kun täällä.

Onko suositella mitään parempaa 3000-4000e hintaluokassa? Itsellä ei niin kauheasti tietämystä näistä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom