Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Jos työkalut yhtään pysyvät kädessä, niin vartissa vaihtaa 2kpl sisäkumeja prestallisiin…
Pysyy toki mutta suurempi ongelma taitaa olla että niitä työkaluja ei ole. Kyllähän noita johonkin mopoon vaihdeltiin isojen ruuvimeisselien avulla mutta ehkäpä jätän tällä kertaa väliin.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Kun paikallisten pyöräkorjaamojen osaaminen ei oikein vakuuttanut, niin päätin alkaa tehdä huollot itse. Itsellä olevien normityökalujen lisäksi piti kotiin hankkia kuvan erikoistyövälineet sekä tukeva huoltoteline. Tämän verran työkaluja siis tarvitsee, että kaikki pyörän osat saa huollettua ja irrotettua. Kun harrastan myös pyöräretkeilyä, niin reissussakin pitää kyetä jotain korjauksia ja säätöjä tekemään. Mukana kulkevassa huoltolaukussa on muutamien työkalujen lisäksi rengasraudat, minipumppu, varasisuskumi, paikkarasia, varaketjut, ketjuvahapullo, rätti ja näppylähanskat.

Viimeksi pari viikkoa sitten piti 15 km:n päässä metsäpolulla vaihtaa eteen uusi sisuskumi puhjenneen tilalle. Aika ikävää sieltä asti olisi ollut työnnellä pyörää kotiin asti.

Pyörätyökalut.jpg
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Viimeksi pari viikkoa sitten piti 15 km:n päässä metsäpolulla vaihtaa eteen uusi sisuskumi puhjenneen tilalle. Aika ikävää sieltä asti olisi ollut työnnellä pyörää kotiin asti.
Suosittelen litkuttamaan renkaat, niin ei pienien reikien takia tarvitse paikkailla, tai vaihtaa sisuria (kun sitä ei edes ole). :)
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Laitetaanpa vähän hehkutusta kun lenkiltä selvitty.

Tänään löysin jonkun oikein merkatun maastopyöräreitin ja pitihän sitä lähteä kokeilemaan. Yksi kaatuminen ja pahimmat paikat talutin mutta ei siitä mihinkään pääse että luvattoman hauskaa oli varsinkin niillä ylämäki pätkillä.

Lyhyesti voisin todeta että luomupyörällä ajanut noin 95kg harrastelija joka maastoonkin lähtee lenkkareilla ja lökäri shortseilla hyötyy sähköpyörästä todella paljon. Minulle ainakin tuli hiki ja se että pois polkeminen (17km) asfalttia ei tuntunut tervan juonnilta lisää harrastuksen kiinnostavuutta huomattavasti.

Pari kuvaa pakko laittaa ja jos joku tietää niin Turun lähellä Nousiaisten puolella tuo reitti. Valpperi.

Ps. Satulapussukassa on lukko ja varaketju pihteineen. 3.95€ Prismasta juuri sopiva tähän tarkoitukseen.

Nyt palauttava lager ja pari varaosaa tilaukseen. Polkimista kysymys että olisiko Crankbrothers stamp 2 Large passeli? Näitä vähän miettinyt mitä olen juttuja lukenut. Siis 45 lenkkareille.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Polkimista kysymys että olisiko Crankbrothers stamp 2 Large passeli? Näitä vähän miettinyt mitä olen juttuja lukenut. Siis 45 lenkkareille.
Omassa maasturissa ollut vajaa vuoden verran Raceface Chester, ja ihan ajaa asiansa. Kenkä tosin pari numeroa pienempi :whistling:, ja polkimet pienemmät kuin nuo Stamp larget.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Näyttää menevän omassa ajossa uusi Canyonin Precede:ON lähes 200 km yhdellä latauksella 500 kWh akulla. Syynä varmasti melkein jatkuva eco avustustason käyttö, melko vähämäkinen ajomaasto ja kevyt alle 65kg polkija. Sähkövoimalinja vaikuttaa toimivan hyvin, mutta satula tuntuu olevan tällä hetkellä pyörän isoin heikkous ja menee mahollisesti vaihtoon syksyllä.

Jostain syystä maastoon ei näe tarvetta sähkölle isompien mäkien puuttuessa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Näyttää menevän omassa ajossa uusi Canyonin Precede:ON lähes 200 km yhdellä latauksella 500 kWh akulla. Syynä varmasti melkein jatkuva eco avustustason käyttö, melko vähämäkinen ajomaasto ja kevyt alle 65kg polkija. Sähkövoimalinja vaikuttaa toimivan hyvin, mutta satula tuntuu olevan tällä hetkellä pyörän isoin heikkous ja menee mahollisesti vaihtoon syksyllä.

Jostain syystä maastoon ei näe tarvetta sähkölle isompien mäkien puuttuessa.
Jos valmistaja on ollut fiksu niin ovat säästäneet satulassa, kahvoissa ja parissa muussa paikassa mitkä ovat osia jotka on helppo ja melkein pakko vaihtaa muutenkin. Meillä jokaisella on erilaiset mieltymykset ja hanurit joten satula menee vaihtoon todella nopeasti. Itse jouduin käymään kolme eri satulaa läpi ennen kuin löysin sopivan. Ekassa puutui kassit, toinen oli liian kapea ja nykyinen on hyvä kompromissi omaan ajoon. Kahvat taas olivat liian liukkaat itselle joten ne menivät samantien vaihtoon ruuvattaviin malleihin joten eivät varmasti pyöri tangolla.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Polkimista kysymys että olisiko Crankbrothers stamp 2 Large passeli? Näitä vähän miettinyt mitä olen juttuja lukenut. Siis 45 lenkkareille.
Crankbrothers stamp Larget en nyt muista onko juurikin tuo 2 mitkä ollut 2v käytössä ja toimii hyvin ainakin 44.5 räpylällä. Eiköhän ne mene hiukan isommallaki.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Crankbrothers stamp Larget en nyt muista onko juurikin tuo 2 mitkä ollut 2v käytössä ja toimii hyvin ainakin 44.5 räpylällä. Eiköhän ne mene hiukan isommallaki.
Laitoin jo tilaukseenkin, Alltricks myy 55€. Ei kokemusta liikkeestä mutta samalla sai ketjun ja jarrupalat varalle niin ajattelin kokeilla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
752
Jos haluttaisiin oikeasti vähentää päästöjä ja saada ihmiset polkupyöräilemään, niin pitäisi pistää jenkkisäännöt pyöriin.
20 mph (tai no vaikka sitten 30 kmh) rajoitus. Saa olla myös "kaasulla" ajettavissa. Eikä mitään pakollisia takavaloja.

Tuo kaasun käyttö ja hieman nopeampi rajoitus meinaisi, että alle 15 km työmatkat olisi todella ketterä ja nopea ajaa pyörälläkin. Erityisesti kiihdytykset ovat ärsyttävin asia kaupunkiajossa, johon tuo kaasun käyttö toisi helpotusta.

No, EU sanoo yhtä ja tekee toista. Pilaavat nyt sitten uudet autotkin nopeusrajoittimillaan ja lisääntyneillä pimputuksillaan ja varoituksillaan. Suurin osa varoituksista ja pimputuksista onkin saat kopioitua jenkkilästä, esim. aurinkolipan Airbag-varoitukset, vaikka lastenistuimissa sellaiset on ja myös kojelautojen sivuissa vanhemmissa autoissa. VIN on myös saatu sitten pakolliseksi tuulilasiin jenkkityyliin, joten pystyy helpommin vakoilemaan tietoja, mutta samaan aikaan tehdään kyllä netin selailusta mahdollisimman ärsyttävää "tietosuojan" nimissä. Yms. yms.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Eikä mitään pakollisia takavaloja.
Mikä siinä takavalossa niin hiertää? Saatika etuvalossa.

Varsinkin sähköpyörän ollessa kyseessä, niin ne valot saa järjestään kytkettyä suoraan moottoriin, ettei tarvitse mitään pattereita tai akkuja miettiä ja päälle saa nappia painamalla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Jos haluttaisiin oikeasti vähentää päästöjä ja saada ihmiset polkupyöräilemään, niin pitäisi pistää jenkkisäännöt pyöriin.
20 mph (tai no vaikka sitten 30 kmh) rajoitus. Saa olla myös "kaasulla" ajettavissa. Eikä mitään pakollisia takavaloja.

Tuo kaasun käyttö ja hieman nopeampi rajoitus meinaisi, että alle 15 km työmatkat olisi todella ketterä ja nopea ajaa pyörälläkin. Erityisesti kiihdytykset ovat ärsyttävin asia kaupunkiajossa, johon tuo kaasun käyttö toisi helpotusta.

No, EU sanoo yhtä ja tekee toista. Pilaavat nyt sitten uudet autotkin nopeusrajoittimillaan ja lisääntyneillä pimputuksillaan ja varoituksillaan. Suurin osa varoituksista ja pimputuksista onkin saat kopioitua jenkkilästä, esim. aurinkolipan Airbag-varoitukset, vaikka lastenistuimissa sellaiset on ja myös kojelautojen sivuissa vanhemmissa autoissa. VIN on myös saatu sitten pakolliseksi tuulilasiin jenkkityyliin, joten pystyy helpommin vakoilemaan tietoja, mutta samaan aikaan tehdään kyllä netin selailusta mahdollisimman ärsyttävää "tietosuojan" nimissä. Yms. yms.
Noista autojen pimputuksista... voin sanoa että oli "pieni" kulttuurishokki vaihtaa 2021 mallin sähköautosta 1990 keveään pikku roadsteriin. Ei pimputuksia, analogimittarit, ei MITÄÄN varusteita tai apuja. Ollut niin rentoa ajaa kun ei tarvitse kuunnella moisia pimputuksia.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Mikä siinä takavalossa niin hiertää? Saatika etuvalossa.

Varsinkin sähköpyörän ollessa kyseessä, niin ne valot saa järjestään kytkettyä suoraan moottoriin, ettei tarvitse mitään pattereita tai akkuja miettiä ja päälle saa nappia painamalla.
Kilpapyöräilijän näköinen kaveri kysyi liikennevaloissa, miksi sinulla on valot päällä päivällä. Vastasin, että samasta syystä kuin noilla autoilla: haluan tulla nähdyksi liikenteessä! Etuvalona on Lupine SL SF, jossa on autovalojen veroiset pitkät, lyhyet ja päivänvalot. Takana on Lezynen valot. Molemmat ovat siis koko ajan päällä ja saavat virran Shimanon moottorin valoliitännästä. Paljoa nämä eivät tehoa vaadi, etupäivänvalo 1,6 W ja takavalo 0,8 W.

E290f.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
752
Mikä siinä takavalossa niin hiertää? Saatika etuvalossa.

Varsinkin sähköpyörän ollessa kyseessä, niin ne valot saa järjestään kytkettyä suoraan moottoriin, ettei tarvitse mitään pattereita tai akkuja miettiä ja päälle saa nappia painamalla.
Se hiertää, koska heijastin on keksitty, joka on ihan ok, vaikka monessa muussa maassa pystyy kummallisesti ajamaan polkupyörillä ilman sitäkin ja takavalon kanssa häslääminen on aivan perseestä. Kenelle pyöräilijä muka aiheuttaa ongelmia, jos on heijastin takana, eikä valoa. Etuvalo on hyödyllinen, koska sen avulla pyöräilijä itsekin näkee sentään jotain. Takavalo on täysin turha pyöräilijälle itselleen. Takana tulevilla ajoneuvoilla tulisi olla ajovalot pimeällä, jos ei ole, niin se on niiden ongelma, ei pyöräilijän.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Se hiertää, koska heijastin on keksitty, joka on ihan ok, vaikka monessa muussa maassa pystyy kummallisesti ajamaan polkupyörillä ilman sitäkin ja takavalon kanssa häslääminen on aivan perseestä. Kenelle pyöräilijä muka aiheuttaa ongelmia, jos on heijastin takana, eikä valoa. Etuvalo on hyödyllinen, koska sen avulla pyöräilijä itsekin näkee sentään jotain. Takavalo on täysin turha pyöräilijälle itselleen. Takana tulevilla ajoneuvoilla tulisi olla ajovalot pimeällä, jos ei ole, niin se on niiden ongelma, ei pyöräilijän.
Vaikka miten takavalon kanssa häslääminen on perseestä, lisää se pyöräilijän näkyvyyttä heijastinta enemmän ja parantaa toisen osapuolen mahdollisuutta ennakointiin huomattavasti. Siten takavalo lisää itse pyöräilijän turvallisuutta. Iso homma ei ole takavalon kanssa häslääminen, kun nykypäivänä ne osaavat mennä päälle liikkeestä ja valon kesto kymmeniä tunteja.

Auton ratista olen todennut takavalon ylivoimaisuuden ihan riittävän monta kertaa (vaikka autossa hyvät valot onkin), jotta pidän pyörässäni ja lasten pyörissä takavaloa.
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
85
Se hiertää, koska heijastin on keksitty, joka on ihan ok, vaikka monessa muussa maassa pystyy kummallisesti ajamaan polkupyörillä ilman sitäkin ja takavalon kanssa häslääminen on aivan perseestä. Kenelle pyöräilijä muka aiheuttaa ongelmia, jos on heijastin takana, eikä valoa. Etuvalo on hyödyllinen, koska sen avulla pyöräilijä itsekin näkee sentään jotain. Takavalo on täysin turha pyöräilijälle itselleen. Takana tulevilla ajoneuvoilla tulisi olla ajovalot pimeällä, jos ei ole, niin se on niiden ongelma, ei pyöräilijän.
Kyllä se aika pian on pyöräilijän ongelma, jos ei tule nähdyksi takaa autojen joukossa :D varsinkin jos omaa laiskuuttaan luottaa siihen, että kyyyllä niillä muilla valot on
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Takavalo juurikin on se hyödyllisempi valo. Takavalo on pelkästään sitä varten että takaa (eli sieltä mihin itse ei näe) tuleva näkee sinut. Edestä tulevat huomaa itse ja osaa tehdä mahdollisia peliliikkeitä mahdollisen törmäyksen välttämiseksi.
Tämäkin keskustelu taidettiin käydä tässä pari kuukautta sitten ja lopputulos oli sama. Valojen käyttämättömyys pelkkää omaa tyhmyyttä.

Tuo kaasun käyttö ja hieman nopeampi rajoitus meinaisi, että alle 15 km työmatkat olisi todella ketterä ja nopea ajaa pyörälläkin. Erityisesti kiihdytykset ovat ärsyttävin asia kaupunkiajossa, johon tuo kaasun käyttö toisi helpotusta.
Miten olisi helpompaa lähteä kaasulla vrt. polkemalla? Avustus alkaa heti paikaltaa lähtiessä. Alkaa kuulostaa siltä ettet ole ikinä ajanut edes sähköpyörällä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
52
Miten olisi helpompaa lähteä kaasulla vrt. polkemalla?
Kyllä kaasuvipu liikkellelähtöä auttaa, ei tarvitse laittaa jalkoja polkimille tai pyöräyttää polkimia hyvään asentoon kun pääsee jo matkaan. Myös hitaasti ihmismassan seassa ajelu on helpompaa kun voi tasaista vauhtia madella eteenpäin tarvittaessa vaikka jalka maassa tai toisella polkimella seisoen, eikä siksakkia hoiperrellen yrittäen pitää fillaria pystyssä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
147
Jos se polkeminen ihmismassassa on vaikeaa niin walk Mode kyllä avustaa sen 5kmh ilman polkemista, sama liikkeelle lähdössä.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Tervehdys,

Olisiko tämä oikea ketju kysellä?

Hakusessa
- L runkoinen low step ebike
- Budjetti 3000€-5000€
- Runkokoko 51 cm, (suositeltu rungon koko, 55-58 cm )
- Rengaskoko 28"
- Käyttö: työmatka, hiekkatie

Ehdokkaita, onko mielipiteitä/kokemuksia?

Yamaha PW-ST moottori ja suuri 630wh akku
Haibike Trekking 7 on varustettu Yamaha PW-ST -moottorilla, jonka ansiosta pääset mäet ylös kevyesti! Moottorista löytyy 70Nm vääntöä ja sen kadenssitukea on nostettu huomattavasti edeltäjäänsä verrattuna. Moottorissa on myös automaattimoodi, joka säätelee avustuksia automaattisesti tarpeen mukaan. 630wh akusta riittää virtaa pidemmällekin retkelle

Tehokas Bosch CX GEN4 moottori ja 625wh akku
Trekking 9.0 LowStep tarjoaa huippuluokan suorituskykyä! Bosch CX GEN4 moottorista löytyy hulppeat 85nm vääntöä ja se takaa, että pääset mäen kuin mäen ylös kepeästi, ja 625Wh akku pitää huolen, että akussa riittää virtaa pitkällekin reissulle.

Yamaha PW-SE moottori ja 500Wh akku
Haibike Trekking 6.0 on varustettu Yamaha PW-ST -moottorilla, jonka 70 newtonmetrin väännön ansiosta pääset mäet ylös kevyesti! 500Wh akulla pääsee noin 50-120km, joten akku riittää hyvin pidemmillekin reissuille!

- Loppu
Focus Planet2 6.8 WA 17,3Ah grey
Sähköavusteinen hybridi Boschin tekniikalla ja laadukkailla komponenteilla. Tehokas Bosch Performance Line CX moottori 85Nm, 17,3ah (625wh) akku, Purion LCD-näyttö, SR Suntour XCM 32 LOR 100mm joustohaarukka, hydrauliset Shimano levyjarrut ja M4120 Deore 10-speed takavaihtaja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Yllä olevaan lyhyt kommentti. Valitse se minkä satut saamaan. Jos tänä kesänä tarkoitus ajaa voi olla että kaikki tilattavat pyörät tulevat talvella.

Jos aiot ajaa pitkiä lenkkejä niin mahdollisimman suuri akku, varsinkin tiellä siitä ei ole mitään haittaa. 700-750wh akkua löytyy myös jo useammista.

Noista vaihtoehdoista vaikka Haibike ja mallina iso akkuisin jos sitä on saatavilla.

Moottorit ym. jutut on sitten makuasioita ja mitä enemmän euroja yleensä sen parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Yllä olevaan lyhyt kommentti. Valitse se minkä satut saamaan. Jos tänä kesänä tarkoitus ajaa voi olla että kaikki tilattavat pyörät tulevat talvella.

Jos aiot ajaa pitkiä lenkkejä niin mahdollisimman suuri akku, varsinkin tiellä siitä ei ole mitään haittaa. 700-750wh akkua löytyy myös jo useammista.

Noista vaihtoehdoista vaikka Haibike ja mallina iso akkuisin jos sitä on saatavilla.

Moottorit ym. jutut on sitten makuasioita ja mitä enemmän euroja yleensä sen parempi.
Tiellä sitä akkua ei myöskään niin tarvitse. Ajoin eilen Korsossa reippaat 32km Orvea Risellä (360Wh akku). Pääosin polkuja, muutamilla tieosuuksilla höystettynä (mtbreitti.fi ja sieltä Korson träckki). Sellaista kevyttä ajelua n. 2h. Akkua jäi 70% jäljelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Tiellä sitä akkua ei myöskään niin tarvitse. Ajoin eilen Korsossa reippaat 32km Orvea Risellä (360Wh akku). Pääosin polkuja, muutamilla tieosuuksilla höystettynä (mtbreitti.fi ja sieltä Korson träckki). Sellaista kevyttä ajelua n. 2h. Akkua jäi 70% jäljelle.
Itse en tajua tota hinkua tunkea yli 500Wh akkuja pyöriin. 500Wh akulla polkee pyöräteitä helposti yli 100km. Maastossakin sillä pärjää useamman tunnin. Onko jollain ihan oikeasti loppunut akku kesken?
Isompi akku nostaa hintaa heti useamman satasen. Lisäkilometrejä tulee sitten vain kourallinen.
Itse en huomaa mitään eroa ajomatkoissa tai latausmäärissä, kun akku on nyt 625Wh vrt. vanhaan 500Wh.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
577
500Wh akulla polkee pyöräteitä helposti yli 100km. Maastossakin sillä pärjää useamman tunnin. Onko jollain ihan oikeasti loppunut akku kesken?
Itsellä oli äskettäin uusi 29" keskimoottorinen maasturi 504 Wh akulla. Poljin 49 km lenkin asfalttia pitkin, mitään merkittäviä mäkiä ei matkan varrella ole, eli tasainen reitti. Avustustaso oli koko ajan 2/5. Akkua kului 95 -> 27 %. Noin huono akkukesto ei ainakaan itselle riitä, joten oli hankkiuduttava pyörästä eroon.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Akun kestäminen riippuu tietysti myös ajajan kunnosta. Jos on hyväkuntoinen ja paljon pyöräilyä harrastava, niin eipä se akku paljoa pääse kulumaan, kun vauhtia on muutenkin jo yli 25 km/h tasaisella, eli avustaa käytännössä vain ylämäessä. Huonokuntoisella sitä avustusta tarvitaan useammin ja se kuluttaa akkua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 645
Onko kukaan tilannut näitä ulkomaiden sähköpyöriä, kuten vaikka Himiway Zebraa? Kokemuksia tällaisista ihmeistä otetaan vastaan, jos vaikka sellaisen eksyisi talvella tilaamaan.

e-Fatbike olisi hakusessa, sen verran hupaa hommaa oli ajella pitkin Salpausselän harjuja.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Yllä olevaan lyhyt kommentti. Valitse se minkä satut saamaan. Jos tänä kesänä tarkoitus ajaa voi olla että kaikki tilattavat pyörät tulevat talvella.

Jos aiot ajaa pitkiä lenkkejä niin mahdollisimman suuri akku, varsinkin tiellä siitä ei ole mitään haittaa. 700-750wh akkua löytyy myös jo useammista.

Noista vaihtoehdoista vaikka Haibike ja mallina iso akkuisin jos sitä on saatavilla.

Moottorit ym. jutut on sitten makuasioita ja mitä enemmän euroja yleensä sen parempi.
- Haibike on netin hehkutuksen perusteella todennäköisin vaihtoehto. Kunhan nyt pääsee kokeilemaan, niin katsotaan tärppääkö.
- Netissä ennustetaan 3v vaihtoväliä akulle. Tarkoitus olisi pitää pyörää pitkään, siksi max akku kiikarissa.
- Osa kiinnostavista malleista on tosiaan fin. Larun pyörä ilmoitti toimitusajaksi 2-3 viikkoa.

Joitain malleja on saatavilla samantien:
- Tosin tuolla liikkuminen tuntui hieman heiveröiseltä
- Netissä olevat kommentit pyörien laadusta eivät olleen kovin mairittelevia.

XXL liikkeessä löytyy Cube mallistoa, täytyy jaksaa etsiä, testailla ja löytää itselle sopivin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Käyttääkö kukaan Garminin, Polarin tai Suunnon kelloa maastokarttojen kanssa ja bosch ebikella. Itsellä on nyt Polar Vantage ja mielestäni näin jossain Grit X paritusmahdollisuuden, garminin jne. Mutta en nyt löydä mistään. Varmistaisin ennen uuden kellon ostoa mihin noista saa kyseisen kartan ja olisi yhteensopiva pyörän kanssa (vai meneekö sitten komootin kautta?)

Oletuksena siis saada seurattua reittiä ja tallennettua aktiviteetti (sykevyöllä), niin että harjoitus löytyisi yhdestä palvelusta kokonaisena. Reitinhän saan nyt pyörällä, samalla tallentaa Polar reitin ja sykkeet. Mutta nyt puuttuu Polarista poljintehot sekä ranteesta tuo kartta :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
115
Nyt lähtemässä tämä tilaukseen:


Kommentteja, tulossa pääosin työmatka ja vapaa-ajan kruisailuun. Mitään HC maastoajoa ei ole tarkoitus tehdä ainakaan aktiivisesti. Katsoin, että tässä olisi 750w akku jo ja uusin KIOX-screen (varmaan turha, mutta on ainakin uusin). Ilmeisesti tätä Bosch voi myös hienosäätää nykyään kuten Shimanoa. Oli varauksessa Canyon Grand Canyon: ON 8, mutta en näe oikein mitään suurempaa etua enää tässä tähän Cubeen verrattuna.

Onko kukaan tilannut sähköpyörää bike-discountin kautta - onnistuiko toimitus ym. ihan hyvin?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Nyt lähtemässä tämä tilaukseen:


Kommentteja, tulossa pääosin työmatka ja vapaa-ajan kruisailuun. Mitään HC maastoajoa ei ole tarkoitus tehdä ainakaan aktiivisesti. Katsoin, että tässä olisi 750w akku jo ja uusin KIOX-screen (varmaan turha, mutta on ainakin uusin). Ilmeisesti tätä Bosch voi myös hienosäätää nykyään kuten Shimanoa. Oli varauksessa Canyon Grand Canyon: ON 8, mutta en näe oikein mitään suurempaa etua enää tässä tähän Cubeen verrattuna.

Onko kukaan tilannut sähköpyörää bike-discountin kautta - onnistuiko toimitus ym. ihan hyvin?
Minä tilasin ja pyörä tuli hyvin perille. Toimitusaika oli luvatun 3-4 vrk sijaan 2 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Nyt lähtemässä tämä tilaukseen:


Kommentteja, tulossa pääosin työmatka ja vapaa-ajan kruisailuun. Mitään HC maastoajoa ei ole tarkoitus tehdä ainakaan aktiivisesti. Katsoin, että tässä olisi 750w akku jo ja uusin KIOX-screen (varmaan turha, mutta on ainakin uusin). Ilmeisesti tätä Bosch voi myös hienosäätää nykyään kuten Shimanoa. Oli varauksessa Canyon Grand Canyon: ON 8, mutta en näe oikein mitään suurempaa etua enää tässä tähän Cubeen verrattuna.

Onko kukaan tilannut sähköpyörää bike-discountin kautta - onnistuiko toimitus ym. ihan hyvin?
Bike-discountista tuli tuossa keväällä pykälää parempi Reaction Hybrid SL 750 29 ja jotain pikaisia kokemuksia löytyy tästä ketjusta, mutta toimituksessa ei ollut mitään ongelmia (toimituksen kesto 8pvä), pyörä tuli täysin kasattuna (tanko piti toki kiristää) ja testattuna (b-d:n testausraportti mukana).
Tuossa Boschin uudessa smart systemissä tosiaan hyvänä ominaisuutena, että softan voi päivittää itse esim. keväällä tuli tuo sähköinen avustinlukko, eli moottori ei anna avustusta jos ei löydä puhelintasi läheltä yms.
Kiox 300 näyttö on sinänsä hyvä, että kaikki varsinainen äly on siirretty siitä tuohon smart remoteen, eli vaikka se hukkuisi tai varastettaisiin, niin uuden saa suhteellisen edullisesti ja pyörä toimii ilmankin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Nyt lähtemässä tämä tilaukseen:


Kommentteja, tulossa pääosin työmatka ja vapaa-ajan kruisailuun. Mitään HC maastoajoa ei ole tarkoitus tehdä ainakaan aktiivisesti. Katsoin, että tässä olisi 750w akku jo ja uusin KIOX-screen (varmaan turha, mutta on ainakin uusin). Ilmeisesti tätä Bosch voi myös hienosäätää nykyään kuten Shimanoa. Oli varauksessa Canyon Grand Canyon: ON 8, mutta en näe oikein mitään suurempaa etua enää tässä tähän Cubeen verrattuna.

Onko kukaan tilannut sähköpyörää bike-discountin kautta - onnistuiko toimitus ym. ihan hyvin?
Tilasin kanssa oman Cuben tuolta Bike-Discointista. Ei ongelmia tilauksessa tai toimituksessa. Pari viikkoa kesti toimituksessa ja toivat kotiovelle asti
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Crankbrothers stamp Larget en nyt muista onko juurikin tuo 2 mitkä ollut 2v käytössä ja toimii hyvin ainakin 44.5 räpylällä. Eiköhän ne mene hiukan isommallaki.

Just laitoin Stamp 2 Larget kiinni ja onhan ne nyt tämmöisen lökärihousu polkijankin jalkaan aika passelit. Pikku lenkin polkaisin ja totesin että noi "imee" jalat kiinni. :cool:

Lyhyesti. Vaikka näistä et mitään ymmärtäisi niin suositukset yleensä kertovat jotain.

Pakko laittaa verrokkikuva siitä paljonko "halpis mukaan laitetut" on paksummat ja pienemmät. Niissä ainut hyvä puoli oli se että asialliset laakerit ja kuitenkin alumiinia.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
237
Olen harkinnut päivittäisten asioiden hoitoon sähköpyörää. Nykyisin tulee tehtyä kaikenlaista pientä asiointia fillarilla mutta lähiaikoina siihen pitäisi lisätä lapsen vienti päiväkotiin vähän kauemmaksi niin tuli vastaan tuollaiset tavarapyörät. Lähinnä katselin noita pitkäperäisiä kuten benno boost ja tern gsd. Noita ei löytynyt tästä ketjusta kertaakaan mainittuna vaikka tuntuvat olevan genressään suosittuja. Suomessa näköjään vain tuo pyörä-asiantuntija suuremmin myy(fillarifiilari lisäksi terniä). Eikö kukaan ole tuollaista hankkinut? Hyvin vähän tulee yleensäkin suomenkielistä matskua noista vastaan.

Käyttötarkoitus fillarille olisi kaupassa käyntiä n. 500m, postiautomaatilla käyntiä n. 2km, päiväkoti 3km ja satunnaisia muita ostoksia vähän kauempaa. Lisäksi pitäisi pystyä kaksi kuskia tällä vaihtelevasti ajamaan ja homma pitäisi nimenomaan hoitua niin että vaivattomasti vaan tallin ovi auki, kypärä päähän ja pyörän selkään. Päämotivaattori tässä on että ei tarvisi toista autoa hankkia. Se myös auttaa siinä että ei tule otettua sitä autoa alle kun sitä ei ole.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Olen harkinnut päivittäisten asioiden hoitoon sähköpyörää. Nykyisin tulee tehtyä kaikenlaista pientä asiointia fillarilla mutta lähiaikoina siihen pitäisi lisätä lapsen vienti päiväkotiin vähän kauemmaksi niin tuli vastaan tuollaiset tavarapyörät. Lähinnä katselin noita pitkäperäisiä kuten benno boost ja tern gsd. Noita ei löytynyt tästä ketjusta kertaakaan mainittuna vaikka tuntuvat olevan genressään suosittuja. Suomessa näköjään vain tuo pyörä-asiantuntija suuremmin myy(fillarifiilari lisäksi terniä). Eikö kukaan ole tuollaista hankkinut? Hyvin vähän tulee yleensäkin suomenkielistä matskua noista vastaan.

Käyttötarkoitus fillarille olisi kaupassa käyntiä n. 500m, postiautomaatilla käyntiä n. 2km, päiväkoti 3km ja satunnaisia muita ostoksia vähän kauempaa. Lisäksi pitäisi pystyä kaksi kuskia tällä vaihtelevasti ajamaan ja homma pitäisi nimenomaan hoitua niin että vaivattomasti vaan tallin ovi auki, kypärä päähän ja pyörän selkään. Päämotivaattori tässä on että ei tarvisi toista autoa hankkia. Se myös auttaa siinä että ei tule otettua sitä autoa alle kun sitä ei ole.
Kyllähän noita aina silloin tällöin liikenteessä näkee, mutta aika harvinaisia ovat kuitenkin. Yksi syy on varmaankin korkea hinta ja toinen sitten se, että niillä ei tee mieli ajella juurikaan muuta ajoa. Ovat myös lastattuna melko kikkeriä kulkineita.

Meillä oli lasten ollessa pieniä pari kertaa lainassa Bennon etukopalla varustettu versio. Olihan se ihan toimiva, mutta itse pidin enemmän maastopyörästä peräkärryllä. Peräkärryn voi myös näppärästi vaihtaa pyörästä toiseen.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
120
Kyllähän noita aina silloin tällöin liikenteessä näkee, mutta aika harvinaisia ovat kuitenkin. Yksi syy on varmaankin korkea hinta ja toinen sitten se, että niillä ei tee mieli ajella juurikaan muuta ajoa. Ovat myös lastattuna melko kikkeriä kulkineita.

Meillä oli lasten ollessa pieniä pari kertaa lainassa Bennon etukopalla varustettu versio. Olihan se ihan toimiva, mutta itse pidin enemmän maastopyörästä peräkärryllä. Peräkärryn voi myös näppärästi vaihtaa pyörästä toiseen.
Ääni kärrylle, itsellä hamaxin outback yhden lapsen kärry jäykkäperäisen sähkömaasturin perässä, päivittäin tulee 10-15km kuskausta. Uutena 600e ja ylöspäin riippuen varustelusta, torista löytyy halvemmalla käytettyjä kun lapset kasvaneet kärrystä pois.

Suosittelen uudempaa 2019 mallia, jossa selkänojan kallistusta saa säädettyä pikalukituksella. Itsellä vanhempi malli, jossa tarvitsee kuusiokoloavainta ja on vähän säätämistä silloin kun tuota tarvitsisi muuttaa.
 

rlame

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Molemmat samaa hintaa mutta toinen on suomesta ja toinen ranskasta ,kumpikohan olisi parempi valinta:Ride66 RX02 vai pyrkijä jazz 500 ?
En ole asiantuntija, mutta tutkailtuani molempia vaikuttaisi Ride66 tarjoavan huomattavasti enemmän vastinetta rahalle. Mikä tuossa arveluttaa, niin miten hyvin nuo tekniset tiedot pitävät paikkansa?
Voiko tuohon hintaan saada 200Kg kuorman ja 1000W moottorin kestävät komponentit ja rungon, kuten tiedoissa väitetään?
 
Liittynyt
14.04.2018
Viestejä
17
Kävin koeajamassa paria pyörää ajatuksena ostaa sellainen pääasiassa työmatkakäyttöön. Jäin miettimään, että mikähän mahtaa olla tulevaisuudessa vaihtoakkujen saatavuus varsinkin integroitujen / semi-integroitujen akkujen kanssa. Kuinka standardoituja nuo ovat vai onko riskinä että parin vuoden päästä jonkin mallinen akku katoaa kokonaan saatavilta?
Esimerkiksi tämä malli tuntui ihan hyvältä vaihtoehdolta noin muuten:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Kävin koeajamassa paria pyörää ajatuksena ostaa sellainen pääasiassa työmatkakäyttöön. Jäin miettimään, että mikähän mahtaa olla tulevaisuudessa vaihtoakkujen saatavuus varsinkin integroitujen / semi-integroitujen akkujen kanssa. Kuinka standardoituja nuo ovat vai onko riskinä että parin vuoden päästä jonkin mallinen akku katoaa kokonaan saatavilta?
Esimerkiksi tämä malli tuntui ihan hyvältä vaihtoehdolta noin muuten:
Tunnettu valmistaja+tekniikka niin en usko että olisi ongelma. Itsellä vakuutusyhtiö maksoi itsensä kipeäksi uuden akun kanssa (paskoontui muutossa vm2016 fillarissa) mutta niitä oli saatavilla ihan suomesta ja homma hoitui. Noita yleisempiä merkkejä myydään niin paljon että kun virallinen tuki loppuu, kolmannet osapuolet hyppäävät mukaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Canyonilla nyt sellaiset vajaat 100km päästelty, suurin osa heinäkuussa kun lähteminen on ollut helpompaa.

Kovin keskinopeus taisi olla torstaina kun vetäisin reilut 12km puoleen tuntiin, trail-asetus päällä.

Tänään mentiin kokeeksi hiukan pidempi pätkä, n. 17km ja hyvin menee sekin. Lenkit voisi pidentää 20km ja siitä ylöspäin. Pyörä on toiminut hyvin mitä nyt akun kiinnitys tahtoo edelleen temppuilla ja joutuu auttamaan ruuvimeisselillä tai veitsellä auki kun haluaa pois paikaltaan. Varastossa ei luonnollisesti ole sähköä joten latausta varten tuon joutuu ottamaan irti.

Tyytyväinen olen pyörään vaikka kustansikin kokolailla paljon omalla mittapuulla. Pyöräilyyn on tullut uutta intoa ja heikohko kuntokin on lähtenyt selkeästi nousuun jokaviikkoisten pyörälenkkien myötä.

Helkamakin kulki tänään huollon jälkeen suoraan, ohjaustankoa pitäisi saada vähän nostettua optimaaliseen ajoasentoon mutta tuossa taitaa olla sen tyyppinen tanko ja ohjainkannatin että väliin pitää tilata korotussarja. Siis tämän tyyppinen:

 
Liittynyt
05.08.2020
Viestejä
71
Saakohan noista fitnordin ranger pyöristä rajoittimen pois tai saako nopeutta nostettua ? Jos jollain ois kokemusta pyöristä, että onko niistä mihinkään, ku oon lukenut ettei olisi kauheen hyvälaatuisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Saakohan noista fitnordin ranger pyöristä rajoittimen pois tai saako nopeutta nostettua ? Jos jollain ois kokemusta pyöristä, että onko niistä mihinkään, ku oon lukenut ettei olisi kauheen hyvälaatuisia.
ebikeparts.fi sivulla mainitaan:
" Huomio: suosittuihin FitNord sähköpyöriin EI ole toistaiseksi olemassa rajoittimen ohitusta "
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
141
Löytyisikö täältä tietoa.

Takanapa moottori Bafang RM G060.250.DC sisältä ilmeisesti alkaa antautumaan se kytkin tai rattaat, kun välil lyö tyhjää. Eka ajattalen että eihä ne rattaat voi hetkellisest lyödä tyhjää, 2 kertaa 50km matkan aikana, vaan yksinkertaisesti veto loppuisi kokonaan. Sitten selvisi kun aloin googletella et siinä on joku kytkin myös. Se varmaan voisi alkaa luistaa hetkittäin kun enteilisi hajoamista

Ongelmani on kun yritän etsiä varaosaa, löytyy malli joka sopii G060.350/500 ja eri versio G060.750, mutta ei tuolle 250 watin versiolle suoraa löydy.

Tuntuu olevan paljon eri mitoilla. Eri pikkurattaan paksuus/halkaisia. Eri kytkin laipan halkasia enkä onnistu löytämään varmistusta et millä mitoilla osan pitäisi olla.

Pyörä vielä päivittäises ajossa ja haluasin tilata osan valmiiksi ennekuin avaan. Alla selventävä kuva.

Eli lyhyesti: Tietäkö kukaan millä mitoilla oleva kyseinen osa käy Bafang G060.250.DC moottoriin
1659118541829.png
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Kaivoimpa osat kaapista ja otin mittoja / kuvia. Minulla on siis G060.250.DC ja G060.750.DC motit. Noiden ulkokuoret ovat itseasiassa identtiset, eli vain moottoriosuus sisällä eroaa. Siksi esim tuossa pyörässä (vanteelle pinnattu) lukee kuoressa 250w, mutta sisällä on tuon 750 sisukset. Tämän vuoksi myös nuo rattaat ovat melkein täysin samaa kokoa. Alla muutama kuva ja mittoja

Toisessa sähköläskissäni on pinnattu 250w kuoret, mutta 750w motin sisukset:




Sen 750w motin kuoret jäi siis ylimääräiseksi varalle:



Tuossa kuvaa molempien mallien rattaistosta / kytkinpaketista. Ylempi on 250w mukana tullut ja alempi 750w mallin:



Tässä sama homma, ylempi on 250w ja alempi 750w mallin. Tuossa näkee jo pientä eroa, 750w mallin rattaissa on enemmän metallia keskellä
muuten molemmissa versioissa rattaat ovat 36 hampaisia:




Kuvista näkee myös syyn miksi ovat kaapissa. Hampaita on siis hajonnut muutama. Toki pelkät rattaat olisi voinut vaihtaa, mutta itse päätin vaihtaa koko asetelman. Molempia olen siis käyttänyt niin 250w ja 750w motissa. Eli toimivat oikein hyvin keskenään ristiin.



Ja lisää mittoja:


Tuossa näkyy vielä moottorien erot. Pienempi 250w ja isompi 750w versio. Muuten osat ovat samoja, esim kuoret ja tuo rattaisto / kytkinpaletti:


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
141
Kaivoimpa osat kaapista ja otin mittoja / kuvia. Minulla on siis G060.250.DC ja G060.750.DC motit. Noiden ulkokuoret ovat itseasiassa identtiset, eli vain moottoriosuus sisällä eroaa. Siksi esim tuossa pyörässä (vanteelle pinnattu) lukee kuoressa 250w, mutta sisällä on tuon 750 sisukset. Tämän vuoksi myös nuo rattaat ovat melkein täysin samaa kokoa. Alla muutama kuva ja mittoja

Toisessa sähköläskissäni on pinnattu 250w kuoret, mutta 750w motin sisukset:




Sen 750w motin kuoret jäi siis ylimääräiseksi varalle:



Tuossa kuvaa molempien mallien rattaistosta / kytkinpaketista. Ylempi on 250w mukana tullut ja alempi 750w mallin:



Tässä sama homma, ylempi on 250w ja alempi 750w mallin. Tuossa näkee jo pientä eroa, 750w mallin rattaissa on enemmän metallia keskellä
muuten molemmissa versioissa rattaat ovat 36 hampaisia:




Kuvista näkee myös syyn miksi ovat kaapissa. Hampaita on siis hajonnut muutama. Toki pelkät rattaat olisi voinut vaihtaa, mutta itse päätin vaihtaa koko asetelman. Molempia olen siis käyttänyt niin 250w ja 750w motissa. Eli toimivat oikein hyvin keskenään ristiin.



Ja lisää mittoja:


Tuossa näkyy vielä moottorien erot. Pienempi 250w ja isompi 750w versio. Muuten osat ovat samoja, esim kuoret ja tuo rattaisto / kytkinpaletti:


Iso kiitos. Nyt arvaan laittaa tilaukseen. Toivottavasti vika on tuossa ja osa tulee ennen totaalista hajoamista. Onhan tuolla jo 11+tkm ajettu :thumbsup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
141
Mistä tilaat, linkki?
Tätä katselin

Ei halvin, Mutta väittäsi tulevan saksasta ja nopeasti. En tilannut vielä. Yö vuoro+pitkä retkipäivä takana joten ajattelin vielä huomenna katsastaa levännein silmin onko muita ns hyviä vaihtoehtoja. Tuo nyt ykkös vaihtoehtona tällä hetkellä.

Edit: Tilasin tuon
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Minä tilasin ja pyörä tuli hyvin perille. Toimitusaika oli luvatusta 3-4vrk sijaan 2vko
Tästä yksi epäsuositus Cuben hiilikuiturungolle, joista ilmeisesti murhetta laajemminkin. Oma reklamaatioasiani tuolla toisessa ketjussa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom