Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
GZR Pedelec plus pyörästä meni ilmeisesti latausliitin rikki kun joku kompuroi johtoon. Tarkastelin yleismittarilla, että akun omista navoista tulee sama jännite mitä latausliittimestä, laturi myös antaa oikea jännitteen. Eli kaikki on kunnossa mutta ei lataa. Jos laitan hyppylangat akun omaan "riviliittimeen" akku latautuu. En vain näe silmällä tai tunne mitään vikaa tuossa RCA liittimessä, levitin keskinastaakin että varmasti ottaa kontaktin mutta ei vaan lataa. Onko jollain kokemusta vastaavasta? Saakohan tuohon jostain kaupasta uutta liittintä?

Tuosta näkee kuvan jossa akun liitännät: 13.5US $ 25% OFF|2022 Metalen Ingebouwde Batterij Behuizing Voor 36V 48V 52V 350W 500W 750W 1000W Verborgen Elektrische Fiets Ebike Batterij Doos|Electric Bicycle Battery| - AliExpress
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Olikohan joku tässä ketjussa tietoinen, mistä kannattaa ostaa Bosch eturattaan kiristys/avaus työkalu? Kuulemma ominaisuus että tuo löystyy ja netissä olikin, että ketjuohjuri voi hajota kun ratas löystyy. Voisi ostaa sellaisen varoiksi jo

Edit. Gen 4 cx
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Olikohan joku tässä ketjussa tietoinen, mistä kannattaa ostaa Bosch eturattaan kiristys/avaus työkalu? Kuulemma ominaisuus että tuo löystyy ja netissä olikin, että ketjuohjuri voi hajota kun ratas löystyy. Voisi ostaa sellaisen varoiksi jo

Edit. Gen 4 cx
Mahdollisesti tarve siis tällaiselle?

Räikkään sopivana versiona lienee tämä (verkkokaupassa 50€ nimellä Bosch -ratasavain)
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
Mitähän pirua sä taas selität... Jenkit=logistiikan ja liikkumisen kehitysmaa olisi siis mielestäsi se oikea vaihtoehto? Ollaan samaa mieltä että sähköavun vauhti voisi olla suurempi mutta tämä aiheuttaa jo nyt nykyisillä pykälillä olemassa olevaan tilanteeseen ongelman. Nopeuserot ovat varsin kovat random pyöräilijöiden ja meidän jotka polkevat yhtään enempää ja kovempaa pyöräilijöiden välillä. Tuo on aiheuttanut itselle jo todella monta vaaratilannetta. Viimeksi tänään kun "normi" pyöräilijä ei osannut arvioida että vastaan tuleekin muu kuin mummo Jopolla 12kmh ja jouduin väistämään hiekalle kun mutkitteli koko pyörätien leveydeltä ylämäkeen kaverinsa kanssa.

21km työmatka menee painavalla täysjoustolla nätisti nappulat alla 27kmh keskinopeudella jopa paskalla kunnollani mäkisessä maastossa. Jos tuo avun katoaminen kun et polje... hanki sähkömopo tai sähköpotkulauta? Ja oletko miettinyt miten tuo avustus toimii. Se ei ole on/off ns "paremmissa" pyörissä. Se on portaaton ja tulee mukaan ja lähtee pois polkuvoiman mukaan jos ajat alle 25kmh. Jos tuo maagisesti jatkaisi itsekseen ilman polkemista niin olisi kyllä varsin erikoinen ajettava kokonaisuudessaan...

Takavalosta en viitsi edes alkaa.
Tässä tullut mahdollisuus tuollaiseen diiliin työnantajan kautta hankkia sähköfillari, joten vähän tutkinut ketjua ja miettinyt järkevyyttä... joten siksi vähän vanhempaan viestiin vastaan.

Tässä menet pahasti vikaan. Niin kauan kuin tässä maassa saa sähköpotkulaudalla laillisesti vetää sen 25km/h ylämäkeen, alamäkeen, joka mäkeen täysin moottorin voimin ja alamäkeen sitten lujempaa ilman sitä, niin minusta on täysin älyvapaata, että koska fillari niin pitää polkea. Tämä on se syy miksi olenkin todennut, että kusetus tai ei koko homma, niin noissa sähköfillareissa ei ole yhtään mitään järkeä työkäyttöön kun saman voi tehdä jollain FAT mallilla istuen perseellään ja vääntäen vipua, täysin samalla nopeudella ja hikoilematta tippaakaan, lopputulos on, että samalla 25km/h nopeudella olet perillä, toisella pyöritellen jalkoja ja hikoillen, toisella ilman. Ja joo joo kärjistetty, mutta kuitenkin. Joka tapauksessa täysin älyvapaata, että fillareita ei rajoiteta samaan 25km/h nopeuteen täysin ilman polkemista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Tässä tullut mahdollisuus tuollaiseen diiliin työnantajan kautta hankkia sähköfillari, joten vähän tutkinut ketjua ja miettinyt järkevyyttä... joten siksi vähän vanhempaan viestiin vastaan.

Tässä menet pahasti vikaan. Niin kauan kuin tässä maassa saa sähköpotkulaudalla laillisesti vetää sen 25km/h ylämäkeen, alamäkeen, joka mäkeen täysin moottorin voimin ja alamäkeen sitten lujempaa ilman sitä, niin minusta on täysin älyvapaata, että koska fillari niin pitää polkea. Tämä on se syy miksi olenkin todennut, että kusetus tai ei koko homma, niin noissa sähköfillareissa ei ole yhtään mitään järkeä työkäyttöön kun saman voi tehdä jollain FAT mallilla istuen perseellään ja vääntäen vipua, täysin samalla nopeudella ja hikoilematta tippaakaan, lopputulos on, että samalla 25km/h nopeudella olet perillä, toisella pyöritellen jalkoja ja hikoillen, toisella ilman. Ja joo joo kärjistetty, mutta kuitenkin. Joka tapauksessa täysin älyvapaata, että fillareita ei rajoiteta samaan 25km/h nopeuteen täysin ilman polkemista.
En tiedä oletko sähköpyriä kokeillut, mutta ei noilla tarvitse käytännössä kuin liikuttaa jalkoja turbo avustuksella. Hikeä ei pitäisi saada pintaan. Valitsee vaan sellaisen mallin, missä iso akku ja vääntävä moottori.

Avustus muuten loppuu täysin vasta 27 km/h nopeudessa ainakin omassa Canyonissa.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
En tiedä oletko sähköpyriä kokeillut, mutta ei noilla tarvitse käytännössä kuin liikuttaa jalkoja turbo avustuksella. Hikeä ei pitäisi saada pintaan. Valitsee vaan sellaisen mallin, missä iso akku ja vääntävä moottori.
Olen kokeillut, se ei nyt edelleen ole sama, että joutuu liikuttamaan jalkoja kuin voi istuskella mukavasti ja nauttia menosta vaikka kuinka joku muuta väittää. Lisäksi kun puhutaan työmatkapyöräilystä, niin pelkästään koko polkimien olemassaolo siellä missä ne on, suhteessa ketjuihin ja maahan on aika monelle huono yhtälö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Voisin kuvitella, että tässä työsuhde-edussa on mietitty myös terveysnäkökulmaa, eikä pelkästään että työntekijä pääsee kotoa työpaikalle ja takaisin, sillä fyysisesti (ja henkisesti) terve työntekijä lienee firmalle edullisempi.
Itselleni ainakin tuo kuntoiluaspekti oli ihan itsestään selvyys, suuri osa matkasta menee lihasvoimalla kun avustus ei enää yli 25km/h ole mukana, mutta sitten juuri niissä veemäisissä mäissä sun muissa avustetaan ettei ihan jalat hapoilla tarvitse olla.
Ne jotka sitten haluaa päästä töihin hikoilematta hommaa sen sähkö-skootterin, sähköpotkulaudan, auton tai kulkee julkisilla (tai kyhää sen oman sähkö-jopon, jota ei sitten rekisteröi lailliseksi menopeliksi).
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Tässä tullut mahdollisuus tuollaiseen diiliin työnantajan kautta hankkia sähköfillari, joten vähän tutkinut ketjua ja miettinyt järkevyyttä... joten siksi vähän vanhempaan viestiin vastaan.

Tässä menet pahasti vikaan. Niin kauan kuin tässä maassa saa sähköpotkulaudalla laillisesti vetää sen 25km/h ylämäkeen, alamäkeen, joka mäkeen täysin moottorin voimin ja alamäkeen sitten lujempaa ilman sitä, niin minusta on täysin älyvapaata, että koska fillari niin pitää polkea. Tämä on se syy miksi olenkin todennut, että kusetus tai ei koko homma, niin noissa sähköfillareissa ei ole yhtään mitään järkeä työkäyttöön kun saman voi tehdä jollain FAT mallilla istuen perseellään ja vääntäen vipua, täysin samalla nopeudella ja hikoilematta tippaakaan, lopputulos on, että samalla 25km/h nopeudella olet perillä, toisella pyöritellen jalkoja ja hikoillen, toisella ilman. Ja joo joo kärjistetty, mutta kuitenkin. Joka tapauksessa täysin älyvapaata, että fillareita ei rajoiteta samaan 25km/h nopeuteen täysin ilman polkemista.
Ooookei. No siis fillari=pääasiassa lihasvoimin kulkemaan suunniteltu laite, sähköskuutti mallia esim Kontio joka on kuin mopo jossa 25kmh rajoitus eikä myöskään laillisena kulje tuon yli, sähköpyörä (katulaillinen)=näiden sekoitus ja mahdollistaa lihasvoimin kovempaa ajon tai liikunnan vähäisellä rasituksella. Jos tulee hiki sähköpyörällä 25kmh vauhtia ajaessa... Tarkista kuntosi. Ex ylipainoisena pahimmillaan 180cm/140kg kaverina omaan oikeuden huudella koska edes silloin tuo 25kmh ei tuonut hikeä pintaan ja isoin ongelma töihin ajaessa oli maltin puute, nopeus nousi välittömästi ilman suurempaa vaivaa yli 25kmh GPS nopeuden. Työnantajana on kaikkien etu että työntekijä on terve ja liikunta auttaa siinä. Esim IT-alalla on aivan liikaa väkeä jotka eivät liiku. Työpaikan tarjoamalla sähköpyörällä voidaan saada se laiskempi/huonokuntoisempia tms duunari liikkumaan joten...

Ja jos tosiaan ottaa päähän polkeminen... Älä polje vaan osta se Kontio. Jos taas haluat ehkä kuntoilua sekä helppoutta, hanki sähköpyörä. Täysjousto, hyvillä jarruilla, renkailla, satulalla ja sopivilla välityksillä on mallia pirun hyvä keino liikkua ja kuntoilla. Aamulla töihin malttaen pitää vauhdin 25kmh täydellä sähköavulla ja olet töissä ilman hikeä ja kotiin mennessä sitten pulssi tapissa hiki lentäen. Voin sanoa että kunto kyllä nousee nopeasti.

Mitä rajoitukseen tulee... 25kmh on nopeutena sellainen että lapsi polkee tuon ensimmäisellä kunnon fillarillaan helposti ja yhtään enemmän kuntoilevalle tuo on mallia etananopeus. Jos itse poljin juuri pahimman ylipainon aikaan 45kmh tasaisella omalla täysjoustolla kunnes välitykset loppuivat kesken ja jalat eivät vaan pystyneet pyörimään kovempaa... Tuo kertoo jo tarpeeksi miten pieni tuo nopeus on. Verrattuna sähköpotkulautaan fillari on kuitenkin vakaampi, monesti paremmilla jarruilla ja helpompi ajaa turvallisesti joten en näe kauheaa ongelmaa yli 25kmh vauhdista. Sähköpotkulaudalla pari kesää suhanneena (koska piti päästä töihin ilman hikeä ja en osaa ajaa fillarilla kevyesti, se on kaikki tai ei mitään vaikka miten yrittäisin) voin sanoa että jos oma maltti sallisi ja osaisin ajaa 25kmh sähköavun varassa niin en miettisi sekunttiakaan fillari vs sähköpotkulauta.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
Ooookei. No siis fillari=pääasiassa lihasvoimin kulkemaan suunniteltu laite, sähköskuutti mallia esim Kontio joka on kuin mopo jossa 25kmh rajoitus eikä myöskään laillisena kulje tuon yli, sähköpyörä (katulaillinen)=näiden sekoitus ja mahdollistaa lihasvoimin kovempaa ajon tai liikunnan vähäisellä rasituksella. Jos tulee hiki sähköpyörällä 25kmh vauhtia ajaessa... Tarkista kuntosi. Ex ylipainoisena pahimmillaan 180cm/140kg kaverina omaan oikeuden huudella koska edes silloin tuo 25kmh ei tuonut hikeä pintaan ja isoin ongelma töihin ajaessa oli maltin puute, nopeus nousi välittömästi ilman suurempaa vaivaa yli 25kmh GPS nopeuden. Työnantajana on kaikkien etu että työntekijä on terve ja liikunta auttaa siinä. Esim IT-alalla on aivan liikaa väkeä jotka eivät liiku. Työpaikan tarjoamalla sähköpyörällä voidaan saada se laiskempi/huonokuntoisempia tms duunari liikkumaan joten...

Ja jos tosiaan ottaa päähän polkeminen... Älä polje vaan osta se Kontio. Jos taas haluat ehkä kuntoilua sekä helppoutta, hanki sähköpyörä. Täysjousto, hyvillä jarruilla, renkailla, satulalla ja sopivilla välityksillä on mallia pirun hyvä keino liikkua ja kuntoilla. Aamulla töihin malttaen pitää vauhdin 25kmh täydellä sähköavulla ja olet töissä ilman hikeä ja kotiin mennessä sitten pulssi tapissa hiki lentäen. Voin sanoa että kunto kyllä nousee nopeasti.

Mitä rajoitukseen tulee... 25kmh on nopeutena sellainen että lapsi polkee tuon ensimmäisellä kunnon fillarillaan helposti ja yhtään enemmän kuntoilevalle tuo on mallia etananopeus. Jos itse poljin juuri pahimman ylipainon aikaan 45kmh tasaisella omalla täysjoustolla kunnes välitykset loppuivat kesken ja jalat eivät vaan pystyneet pyörimään kovempaa... Tuo kertoo jo tarpeeksi miten pieni tuo nopeus on. Verrattuna sähköpotkulautaan fillari on kuitenkin vakaampi, monesti paremmilla jarruilla ja helpompi ajaa turvallisesti joten en näe kauheaa ongelmaa yli 25kmh vauhdista. Sähköpotkulaudalla pari kesää suhanneena (koska piti päästä töihin ilman hikeä ja en osaa ajaa fillarilla kevyesti, se on kaikki tai ei mitään vaikka miten yrittäisin) voin sanoa että jos oma maltti sallisi ja osaisin ajaa 25kmh sähköavun varassa niin en miettisi sekunttiakaan fillari vs sähköpotkulauta.
Eli muiden ajatukset on paskaa, koska sinä päätit niin ja ne ei osaa polkea fillaria oikein ja on läskejä ja huonokuntosia? Ihan hieno vastaus, ei mulla ole asiaan muuta. Kannattaa nyt huomioida se, että minä kritisoin lakia siitä miten se on eriarvoinen kahden vastaavan kulkulaitten välillä, koska toisella voi, ehkä, lihasvoimin mennä kovempaa tai jotain. Kyseessä on järjettömyys laissa. Mutta se onkin vaan minun lihaskunnon heikkouden ja läskeyden vika.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Eli muiden ajatukset on paskaa, koska sinä päätit niin ja ne ei osaa polkea fillaria oikein ja on läskejä ja huonokuntosia? Ihan hieno vastaus, ei mulla ole asiaan muuta.
Yleinen logiikka, mikä on laitteen alkuperäinen käyttötarkoitus jne jne. Olen jo pariin kertaan tarjonnut sinulle sopivaa vaihtoehtoa. Jos et halua polkea mutta haluat mennä 25kmh ilman korttia, vakuutuksia tms niin se Kontio on sinulle sopiva. Mikä ongelma? Jos taas haluat sen kaasukahvan fillariin, hanki sähkömopo.

Simppeliä? Jos joku ei miellytä (kuten sinua sähköpyörä), älä hanki noista.

Ja mitä polkemiseen tulee... Itsellä on tosiaan varaa huudella kunnosta ja ylipainosta. Joten kyllä, jos et kykene pitämään 25kmh nopeutta laadukkaalla sähköpyörällä asfaltilla normi ajossa ilman hikeä... Olet paskassa kunnossa tai et osaa polkea (esim perinteinen liian iso vaihde joka paikassa).
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
Yleinen logiikka, mikä on laitteen alkuperäinen käyttötarkoitus jne jne. Olen jo pariin kertaan tarjonnut sinulle sopivaa vaihtoehtoa. Jos et halua polkea mutta haluat mennä 25kmh ilman korttia, vakuutuksia tms niin se Kontio on sinulle sopiva. Mikä ongelma? Jos taas haluat sen kaasukahvan fillariin, hanki sähkömopo.

Simppeliä? Jos joku ei miellytä (kuten sinua sähköpyörä), älä hanki noista.

Ja mitä polkemiseen tulee... Itsellä on tosiaan varaa huudella kunnosta ja ylipainosta. Joten kyllä, jos et kykene pitämään 25kmh nopeutta laadukkaalla sähköpyörällä asfaltilla normi ajossa ilman hikeä... Olet paskassa kunnossa tai et osaa polkea (esim perinteinen liian iso vaihde joka paikassa).
Eli et suostu keskusteluun. Mikä vika sinusta on siinä, että se laite voisi mennä MYÖS käyttäjän valitsemana sen 25km/h ilman polkemista? Kuka kuoli? Sä voit polkea jos huvittaa, laki olisi kaikille sama, eikä eroteltaisi jotenkin mystisesti polkupyöriä ja muita erikseen ja lisättäisi byrokratiaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Eli et suostu keskusteluun. Mikä vika sinusta on siinä, että se laite voisi mennä MYÖS käyttäjän valitsemana sen 25km/h ilman polkemista? Kuka kuoli? Sä voit polkea jos huvittaa, laki olisi kaikille sama, eikä eroteltaisi jotenkin mystisesti polkupyöriä ja muita erikseen ja lisättäisi byrokratiaa.
Täälläkin ylipaino sellainen epidemia, että saisi tulla veron alle nuo polkematta kulkevat jollei ole jotain vammaa alla.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
Täälläkin ylipaino sellainen epidemia, että saisi tulla veron alle nuo polkematta kulkevat jollei ole jotain vammaa alla.
Lääkäriltä sitten jatkossa paperit, että saa käyttää sähköskootteria ja pitää muistaa kantaa vammaislappua mukanaan. Aika hyvä, byrokratia vähenee jne.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Eli et suostu keskusteluun. Mikä vika sinusta on siinä, että se laite voisi mennä MYÖS käyttäjän valitsemana sen 25km/h ilman polkemista? Kuka kuoli? Sä voit polkea jos huvittaa, laki olisi kaikille sama, eikä eroteltaisi jotenkin mystisesti polkupyöriä ja muita erikseen ja lisättäisi byrokratiaa.
Tästähän on lait jo. Mene, tee, osta sähköpyörä jota ei tarvitse polkea. Se on sähköpotkulauta joka näyttää fillarilta. Sillä ei sitten alamäessä mennäkään yli 25kmh. Tehorajat ovat olemassa mutta 1000w riittää nätisti siihen että painaa mäet reeeilusti yli 25kmh ylös vaikka elopaino lähentelisi 100kg.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Lääkäriltä sitten jatkossa paperit, että saa käyttää sähköskootteria ja pitää muistaa kantaa vammaislappua mukanaan. Aika hyvä, byrokratia vähenee jne.
Noin se taitaa nykyäänkin mennä. Muutenkin outoa kuvitella ettei polkupyörää tarvitsisi polkea.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
Noin se taitaa nykyäänkin mennä. Muutenkin outoa kuvitella ettei polkupyörää tarvitsisi polkea.
Et sitten taida olla polkumopoista koskaan kuullut, ne keksittiin jo kauan sitten ja niitäkään ei tarvinut polkea, vaikka nekin kulki polkemalla jos tarvitsi.

Mutta tässä on selvästi sanottu jo kaikki tarvittava, touhu on sitä tasoa, että järkevää keskustelua tuskin syntyy.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Et sitten taida olla polkumopoista koskaan kuullut, ne keksittiin jo kauan sitten ja niitäkään ei tarvinut polkea, vaikka nekin kulki polkemalla jos tarvitsi.

Mutta tässä on selvästi sanottu jo kaikki tarvittava, touhu on sitä tasoa, että järkevää keskustelua tuskin syntyy.
Polkumopo ei taida olla polkupyörä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Jotenkin tästä nyt tuntuisi paistavan ehkä katkeruus, kun työpaikka ei avusta sen juuri halutunlaisen kehonsiirtimen hankinnassa.
Itselleni ainakin indikoi tuota terveyslähtöisyyttä rajata työsuhde-etu vain laitteisiin, joiden kanssa se kunto enemmän tai vähemmän kohenee ja minulle se on "all alright".
Toki byrokratiaa voitaisiin tarkistaa, että toisiaan vastaavat kulkupelit ovat samalla viivalla lain näkökulmasta (jos ei kerta ole jo), mutta mielestäni työsuhde-etu tulisi siitä huolimatta rajata koskemaan vain näitä avustettuja laitteita eikä käytännössä sähköskoottereita (jotka sitten voisi tarvittaessa rinnastaa auto-etuun).
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Et sitten taida olla polkumopoista koskaan kuullut, ne keksittiin jo kauan sitten ja niitäkään ei tarvinut polkea, vaikka nekin kulki polkemalla jos tarvitsi.

Mutta tässä on selvästi sanottu jo kaikki tarvittava, touhu on sitä tasoa, että järkevää keskustelua tuskin syntyy.
Onnea vain kun poljet työmatkan pappatunturilla :D. Polkumopohan sekin. Ja, ei en hauku pappatuntureita mutta olen aina ollut enemmän Solifer tai Helkama tyyppi. Pitäisi melkein tuoda Solikka mökiltä arkiajojen hauskuuden takaamiseksi :p.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
233
Täällä kun on keskusteltu tuosta pyörän lukitsemisesta niin eikö siihen olisi pätevä moottoripyörissä käytetty levyjarrulukko hälyttimellä? Ja vaikka sellainen malli missä tulee vaijeri mukana jos haluaa kiinteästi vielä kiinni.

Tuolta niitä esim. löytyisi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Täällä kun on keskusteltu tuosta pyörän lukitsemisesta niin eikö siihen olisi pätevä moottoripyörissä käytetty levyjarrulukko hälyttimellä? Ja vaikka sellainen malli missä tulee vaijeri mukana jos haluaa kiinteästi vielä kiinni.

Tuolta niitä esim. löytyisi.
Kolme miestä nostaa 200kg prätkän 5min pakun sisään, nähty on.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
233
Kolme miestä nostaa 200kg prätkän 5min pakun sisään, nähty on.
Ihan varmasti. Itse ajattelen nämä moottoripyörän/polkupyörän lukitsemiset vain nistien ja ei "ammattilaisten" suojaksi. Kun jos alan harjoittaja vehkeen haluaa mukaan niin se on aivan sama millä se on kiinni. Tuollainen hälyttimellä oleva luulisi silti vähän herättävän harkintaa entä jos vain kiinni peruslukolla, ainakin rasittava sitä ääntä kuunnella jos ei muuta.:asif:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ihan varmasti. Itse ajattelen nämä moottoripyörän/polkupyörän lukitsemiset vain nistien ja ei "ammattilaisten" suojaksi. Kun jos alan harjoittaja vehkeen haluaa mukaan niin se on aivan sama millä se on kiinni. Tuollainen hälyttimellä oleva luulisi silti vähän herättävän harkintaa entä jos vain kiinni peruslukolla, ainakin rasittava sitä ääntä kuunnella jos ei muuta.:asif:
Mulla tuollainen hälyyttävä levylukko ja ei sitä voi pitää päällä, hälyttää milloin sattuu ihan syyttä.

Olen repinytkin patterit pois ja käytän äänettömänä, pyörä tosin vielä kunnon ketjulla kiinni lisäksi paikassa mitä ei saa irti kuin rälläkällä.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Mitä rajoitukseen tulee... 25kmh on nopeutena sellainen että lapsi polkee tuon ensimmäisellä kunnon fillarillaan helposti ja yhtään enemmän kuntoilevalle tuo on mallia etananopeus. Jos itse poljin juuri pahimman ylipainon aikaan 45kmh tasaisella omalla täysjoustolla kunnes välitykset loppuivat kesken ja jalat eivät vaan pystyneet pyörimään kovempaa... Tuo kertoo jo tarpeeksi miten pieni tuo nopeus on. Verrattuna sähköpotkulautaan fillari on kuitenkin vakaampi, monesti paremmilla jarruilla ja helpompi ajaa turvallisesti joten en näe kauheaa ongelmaa yli 25kmh vauhdista. Sähköpotkulaudalla pari kesää suhanneena (koska piti päästä töihin ilman hikeä ja en osaa ajaa fillarilla kevyesti, se on kaikki tai ei mitään vaikka miten yrittäisin) voin sanoa että jos oma maltti sallisi ja osaisin ajaa 25kmh sähköavun varassa niin en miettisi sekunttiakaan fillari vs sähköpotkulauta.
No kai sitä nyt kuka vaan polkee sen 10-15sekuntia vaikka tota 45km/h. Vaan et kyllä aja tolla täysjoustolla edes 30km/h kymmentä minuuttia. Tai jos ajat, olet todella rautaisessa kunnossa. Itse olen ajanut maastossa ja maantiellä parikymmentä vuotta ja parhaassa kunnossa tollainen 32-33km/h keskari onnistui maantiepyörällä (23mm kumit 7.0 barin paineilla) muutamman tunni ajan. Tavallinen ei kuntoharrastaja ei aja edes maantiepyörällä 30km/h keskaria muutamaa kilometriä pidempää tasaisella. Peesissä voi päästä, jos vain osaa ja uskaltaa peesata tarpeeksi lähellä. Pidemmällä matkalla 25km/h on normijampalle jo ihan hyvä suoritus pyörällä kuin pyörällä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412


Kumpi näistä olisi fiksumpi valinta työmatkapyöräksi? Vai onko 3000€ luokassa muita vaihtoehtoja tarjolla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535


Kumpi näistä olisi fiksumpi valinta työmatkapyöräksi? Vai onko 3000€ luokassa muita vaihtoehtoja tarjolla?

Ilman turhaa joustokeulaa. Kyseinen pyörä ollut pari viikkoa käytössä ja vaikuttaa ihan asialliselta. Mikään erityisen pehmeä ja mukava pyörä ei kuitenkaan ole kyseessä.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
391
Teiltä viisaammilta kyselen mielipiteitä tälläisesta sähköavusteisesta taittopyörästä:

Boss (Bosch keskimoottori)

Alumiinirunko, 20 tuuman renkaat, Nexus 8 napavaihdetta, Shimano hydrauliset levy-jarrut, Gates Hihnaveto, 23,9 kgs, Bosch Active keskimoottori, 500W Powerpack akku Bosch, Purion display, tavarateline ja valot ja kuljetuslaukku sisältyy hintaan.

SPECIFICATIONS :
* 20 Inch / 6061 Aluminum
* 36V Battery (BOSCH) / 13,8Ah (500Wh)
* BOSCH Active motor 250W - 40NM
* Range +/- 120Km (Eco mode)
* Torque sensor (Power) / BOSCH Purion LCD display
* Shimano MT200 Hydraulic disc brakes
* Shimano Nexus 8 hub
gear * GATES Carbon V-belt drive
* Suspension fork / Schwalbe Marathon Puncture-free tires
* Adjustable handlebar (Quick release)
* 3D Gel saddle Selle Royal / Suspension in seat post
* LED front and rear light
* Weight: 23.9 kg

  1. The dimension off the folding bike is:
90cm long
85cm high
55cm wide

Merkki itselle ainakin ihan uppo outo. Boschi on tuttu mutta onko se tässä yhtälössä hyvä vai huono? Napavaihteisto ilmeisesti plussaa kuten myös hihnaveto ketjun tilalla?

Onko kellään kokemuksia? Tai näkyykö spekseissä heti jotain sudenkuoppia? Tarkoitus olisi noita pari saada tungettua Ford Kugan takakonttiin. Pitää kontti vielä mittailla että onko edes mahdollista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Teiltä viisaammilta kyselen mielipiteitä tälläisesta sähköavusteisesta taittopyörästä:

Boss (Bosch keskimoottori)

Alumiinirunko, 20 tuuman renkaat, Nexus 8 napavaihdetta, Shimano hydrauliset levy-jarrut, Gates Hihnaveto, 23,9 kgs, Bosch Active keskimoottori, 500W Powerpack akku Bosch, Purion display, tavarateline ja valot ja kuljetuslaukku sisältyy hintaan.

SPECIFICATIONS :
* 20 Inch / 6061 Aluminum
* 36V Battery (BOSCH) / 13,8Ah (500Wh)
* BOSCH Active motor 250W - 40NM
* Range +/- 120Km (Eco mode)
* Torque sensor (Power) / BOSCH Purion LCD display
* Shimano MT200 Hydraulic disc brakes
* Shimano Nexus 8 hub
gear * GATES Carbon V-belt drive
* Suspension fork / Schwalbe Marathon Puncture-free tires
* Adjustable handlebar (Quick release)
* 3D Gel saddle Selle Royal / Suspension in seat post
* LED front and rear light
* Weight: 23.9 kg

  1. The dimension off the folding bike is:
90cm long
85cm high
55cm wide

Merkki itselle ainakin ihan uppo outo. Boschi on tuttu mutta onko se tässä yhtälössä hyvä vai huono? Napavaihteisto ilmeisesti plussaa kuten myös hihnaveto ketjun tilalla?

Onko kellään kokemuksia? Tai näkyykö spekseissä heti jotain sudenkuoppia? Tarkoitus olisi noita pari saada tungettua Ford Kugan takakonttiin. Pitää kontti vielä mittailla että onko edes mahdollista.
Moottori on Boschin tehottomin vaihtoehto, mutta eiköhän se tuollaisessa pikkupyöräisessä ja kiikkerässä citykulkineessa ole vielä ihan ok. Muuten sähkötekniikka on hyvä. Onhan tuossa kokonaisuudessa paljonkin kaikkea sellaista mistä en välitä, mutta varmaan ne ovat silti perusteltuja valintoja tuollaisessa ja siten järkeviä, jos tosiaan moista kulkinetta välttämättä tarvitsee.

Ei taida olla ihan hirveästi edes kilpailua vastaavissa, joten lopputuloksena hinta on suorastaan järkyttävä (ovh. 3499€).
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Mulla ainakin tuli hiki sunnuntaina kun L1e-a -pelillä avustustasolla 1 (max.85W) POLJIN 50km lenkin. Isommissa mäissä sitten avustustaso 2 (max 250W). Fillarilla painoa 28kg+kuski 115kg+paska kunto.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
No kai sitä nyt kuka vaan polkee sen 10-15sekuntia vaikka tota 45km/h. Vaan et kyllä aja tolla täysjoustolla edes 30km/h kymmentä minuuttia. Tai jos ajat, olet todella rautaisessa kunnossa. Itse olen ajanut maastossa ja maantiellä parikymmentä vuotta ja parhaassa kunnossa tollainen 32-33km/h keskari onnistui maantiepyörällä (23mm kumit 7.0 barin paineilla) muutamman tunni ajan. Tavallinen ei kuntoharrastaja ei aja edes maantiepyörällä 30km/h keskaria muutamaa kilometriä pidempää tasaisella. Peesissä voi päästä, jos vain osaa ja uskaltaa peesata tarpeeksi lähellä. Pidemmällä matkalla 25km/h on normijampalle jo ihan hyvä suoritus pyörällä kuin pyörällä.
Ehkä polkisi jos ei välitykset olisi loppunut kesken mutta oli kyllä jalatkin aika sekaisin tuosta kadenssista. Ja ei mene itseltä yli 30kmh keskinopeudelle tällä kunnolla. Vanhalla luomu jäykkäperällä meni 17km 29kmh keskinopeudella jokunen vuosi sitten mutta keskisyke matkalla oli 178bpm. Parin kilsan hyppy on varsin raju ero. 27-28kmh keskinopeudella (sisältäen yhdet vai kahdet valot) 21km matkan sai vielä inhimillisesti ilman törkeää repimis5ä mutta tuosta kovempaa niin mentäisiin oman tämänhetkisen kunnon yli heti. Fillarina siis KTM Lycan joku jossa paljon lisäosaa, isompaa jarrua jne eli ei kevein ja renkaina taisi olla 2.25 leveät Maxxiksen gravel/all around nappulat jotka rullaavat hyvin paineet korkealla ja pitävät tarpeeksi hiekkateillä ja poluilla.

Edit: Jos tuo on jotenkin erikoista niin sitten on kai hyvät geenit tai vahingossa hyvä tekniikka. Toki jo ihan junnusta polkenut ja aina se kaveri joka jaksoi polkea pisimpään, ei kovinta vauhtia mutta keskinopeus ok suhteessa ajoaikaan. Yksi 17v meikäläisen huveista oli lyödä muija bussiin matkalta kämpältä toiseen ja itse polkea fillarilla kilpaa karkeasti reittiä noudattaen. Aika 50/60 oli voittoprosentti riippuen valoista ja matkustajamääristä. Eli olisiko sitten vanha rutiini pohjalla? Nykykunnosta tiedän että reilun kilsan jaksan tuota 30kmh+ vauhtia jos on jäniksenä joku ja mennään aivan limitillä muttet sen jälkeen on pakko pysähtyä kun jalat niin hapoilla ja syke 190bpm.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
230


Kumpi näistä olisi fiksumpi valinta työmatkapyöräksi? Vai onko 3000€ luokassa muita vaihtoehtoja tarjolla?

Canyonia en ole kokeillut, se oli ensin tilauksessa, mutta ostin tuon Nuriden. Toki välissä oli myös Cuben maatopyörä lokareilla. Todella tyytyväinen olen valintaan. Ja vaikka on heikko joustokeula niin se on kyllä 100-kertaa mukavampi kuin vaimon sähkäri, josta se puuttuu. Mun vertailukohta on toisaalta vanha käytetty Bilteman maasturi joustokeulalla. Eihän se varmaan missään pro maastopyöräilyssä kovaa mennessä toimi, mutta sitten on muutenkin väärä pyörä. Kyllä tuolla mukavasti menee satunnaiset metsäpyöräilyt kovaakin juurakossa.

Erinomainen allaround, toimii hyvin kaikkialla, toki ei myöskään ole optimaalinen missään. Ei taida olla tuo Canyonkaan. Hyvä pyörä sekin toki.

Nuride palautti pyöräilyyn seikkailun ainaisen nopeimman reitin sijaan.

Varmaan valitsisin sen minkä saa nopeiten. Nuridessa taisi olla hintalaatusuhde parempaa, akku ainakin helmikuun malleissa oli pienempi kuin Nuridessa
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Tämmöinen tuli haettua ajoon. Fantic xmf 1.7

Parina vuotena testaillut ja vuokrannut niin nyt nousi kuume liikaa ja kun lupasin vaimolle että saa ajaa tällä halutessaan vaikka töihin (vähän kuin lahja hänelle :whistling: ) niin sain luvan ostaa (Juu ehkä joskus saa maksettuakin :btooth:)

No mutta asiaan. 20km kokemuksella
+++ Brosen uusin kone ja 720wh akku. Uskomaton paketti on kyllä polkupyörään ja ymmärrän kehut täysin, ei kolisi, kilise vastusta ja tehoa tulee aina vaan lisää.

+ Tässä versiossa Domainin 38 keula, eli ei hifistelyä mutta jämäkkä tämmöiseen pyörään.

+ Koko paketti vaikuttaa asialliselta ja mitään erikoista inhokkia ei ole vielä löytynyt.

+- NX osasarja on itselle arvoitus, vielä toimii paremmin kuin Pendolino mutta voi olla tulevaisuudessa vaihto edessä.

Niin ja sekin vielä että vaimon syytä päädyin M kokoon mutta lyhyt jalkaisena 183 pituisena tämän saa säädettyä vielä aivan passeliksi (suositus yläraja muistaakseni 180-181) ja oikeastaan polulla tuntui äsken siltä että voittaa helposti keskin kertaisen sek.........no nyt menee jo yli.

Voin suositella hintaluokkaan 5500-6000€ ja Suomesta ostettuna. Tiedän että löytyy satasia halvemmalla Italiasta mutta niinhän ne kaikki.

Nyt polkemaan ja..... Pyörähän onkin jo tallissa :whistling:

Eikä saa nauraa heijastimia, vaimo ei antanut ottaa niitä pois :btooth:
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Tämmöinen tuli haettua ajoon. Fantic xmf 1.7

Parina vuotena testaillut ja vuokrannut niin nyt nousi kuume liikaa ja kun lupasin vaimolle että saa ajaa tällä halutessaan vaikka töihin (vähän kuin lahja hänelle :whistling: ) niin sain luvan ostaa (Juu ehkä joskus saa maksettuakin :btooth:)

No mutta asiaan. 20km kokemuksella
+++ Brosen uusin kone ja 720wh akku. Uskomaton paketti on kyllä polkupyörään ja ymmärrän kehut täysin, ei kolisi, kilise vastusta ja tehoa tulee aina vaan lisää.

+ Tässä versiossa Domainin 38 keula, eli ei hifistelyä mutta jämäkkä tämmöiseen pyörään.

+ Koko paketti vaikuttaa asialliselta ja mitään erikoista inhokkia ei ole vielä löytynyt.

+- NX osasarja on itselle arvoitus, vielä toimii paremmin kuin Pendolino mutta voi olla tulevaisuudessa vaihto edessä.

Niin ja sekin vielä että vaimon syytä päädyin M kokoon mutta lyhyt jalkaisena 183 pituisena tämän saa säädettyä vielä aivan passeliksi (suositus yläraja muistaakseni 180-181) ja oikeastaan polulla tuntui äsken siltä että voittaa helposti keskin kertaisen sek.........no nyt menee jo yli.

Voin suositella hintaluokkaan 5500-6000€ ja Suomesta ostettuna. Tiedän että löytyy satasia halvemmalla Italiasta mutta niinhän ne kaikki.

Nyt polkemaan ja..... Pyörähän onkin jo tallissa :whistling:

Eikä saa nauraa heijastimia, vaimo ei antanut ottaa niitä pois :btooth:
Samanlaiset kokemukset fanticista. Hinta ajoi kuitenkin vajaa 5k pyörään ja boschin moottoriin. En ole kyllä kokeillut edes tuota, mutta eiköhän se miellytä kun saksasta asti tuli tilattua :D
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Täytyy edelliseen viestiin lisätä että näkyy Brosekin osaavan akun keston optimoinnin. Ajelin tieajoa ja muutaman kilometrin metsäpätkän ja vähän leikkimistä. Avustustaso 75% suurimman osan ajasta. Ja 70km jälkeen akkua 45% jäljellä.

Riittää kyllä meikäläisen ajoihin. :sbeer:
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Canyon saapui viime viikolla ja eilen loppui maltti pitää laatikossaan. Siispä tuumasta toimeen ja purkamaan. Asennus sujui hyvin mutta rasvaa piti pistäytyä hakemassa välissä, samoin mudguardin tarranauhat eivät ainakaan omissa hyppysissä taipuneet siinä määrin että vaihdoin ne nippusiteisiin.

Sitten alkoivat pienet vaikeudet. Ohje käski kiinnittämään hissitolpan vaijerin joten nostin satulaputkea hiukan pois paikoiltaan ja totesin että vaijeri on valmiiksi kiinni. Lienee tullut sitten sen verran putken mukana että droppi toimi kerran ja sen jälkeen vaijeri irtosi. Takaisin sen kyllä sai tongittua mutta lienee vieläkin väärin koska tolppa ei ole tuon jälkeen toiminut.

Akun kanssa tuli seuraava lysti, otin sen normaalisti pois paikoiltaan latausta varten, enkä huomannut että siinä mitään erikoista. Kun koetti laittaa takaisin paikoilleen, kiinnittyi kyllä siihen ensimmäiseen pykälään jossa akku on vielä hiukan raollaan. Lukitus sen sijaan ei toiminut. Taivutin sen verran metalliliuskaa joka tuon lukittaa että meni vihdoin paikalleen mutta nyt näyttää olevan liikaakin taivutusta koska akku ei lähde normaalisti irti vaan käytättää muovisen suojan pois paikoiltaan että metallia pääsee auttamaan hiukan. Mielenkiintoinen toleranssi tuon hintaisessa laitteessa.

Vielä kun akkua ja satulaa värkätessä ketjut olivat näköjään tippuneet paikoitlaan ja menneet moottorin suojakotelon väliin (piti irrottaa että sai ketjut paikoilleen) oli kello jo sen verran paljon että ajelut sai unohtaa.

Tiedossa on että hissitolpan vaijeri tuon dropin toimimattomuuden nyt aiheuttaa ja akku kaivannee pientä hienosäätöä. Joka tapauksessa totesin että antaa kokeneempien tehdä ja varasin huollon paikalliseen pyöräliikkeeseen torstaiksi. Saavat tarkistaa iskunvaimentimien ilmanpaineet, vaihteet, pinnat sun muut kuntoon samalla.

Tänään töistä tullessa pistäydyin Biltemassa hakemassa suojakalvoa ja teippailin rungon ja etuhaarukan alaosat sillä, jospa kestäisi hiukan siistimpänä. Pienen säädön jälkeen pyörä lienee nyt ajokuntoinen joten täytyy käydä tänään paremmalla ajalla ulkoiluttamassa hiukan. Tekniikka kyllä tuntuu toimivan moitteetta ja pyörä yhdisti E-Tuben kanssa jne.

Parille töissä on tullut työsuhdepyöränä Canyonia ja vastaavia ongelmia esim. akun kanssa ei ole ollut. Katsotaan mitä huoltolliike tuumaa ja alanko tekemään tuon vertaisesta reklamaatiota. Kysymys ei liene kuin siitä että metallilätkän saa taivuteltua sellaiseen asentoon että akku mahtuu tipahtamaan pois lukitusasennosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Mielenkiintoinen toleranssi tuon hintaisessa laitteessa.
Just tommosesta Canyonista ja Shimanosta ei ole kokemusta, mutta...
Boschissa ja Yamahassa akun "kireydelle" on säätö. Tehtaalta tullessaan voi olla ihan pirun tiukka tai sitten niin löysä että kontakti katkeaa ajaessa. Ennemminkin ominaisuus kuin vika tuo akun tiukkuus.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Just tommosesta Canyonista ja Shimanosta ei ole kokemusta, mutta...
Boschissa ja Yamahassa akun "kireydelle" on säätö. Tehtaalta tullessaan voi olla ihan pirun tiukka tai sitten niin löysä että kontakti katkeaa ajaessa. Ennemminkin ominaisuus kuin vika tuo akun tiukkuus.
Sitä minäkin koetin katsella mutta nähdäkseni tuossa ei sen kummempaa säätöä ole, tuo kuvan nuolen osoittama liuska on metallinen ja siinä on kaksi pykälää. Toisessa akku kallistuu paikaltaan sen verran että liuskaa voi painaa alaspäin ja poistaa akun. Ylemmän taas pitäisi ottaa kiinni lukkoon mutta näin ei "tehdasasetuksissa" ollut. Nyt taivutettuna tuo kyllä naksahti hyvin paikoilleen mutta ei edelleenkään lähde normaalisti pois paikaltaan.

1654607516170.png


Tuo liuska on kyllä kahdella ruuvilla kiinni, mutta ei siinä mitään varsinaista säätöä näkynyt. Mutta ehkä saavat huollossa tuon pelaamaan jollain tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Tuo liuska on kyllä kahdella ruuvilla kiinni, mutta ei siinä mitään varsinaista säätöä näkynyt
Säätöä ei ole tarkoitettu "peruskäyttäjän" tehtäväksi, eikä siitä sen takia löydy ohjekirjasta mitään. Säätö saattaa olla mallia: koko lukitussysteemi avaimineen kaikkineen irti rungosta ja sitä liikutetaan, tai alapäässä akun liitin irti rungosta ja se pääsee liikkumaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Säätöä ei ole tarkoitettu "peruskäyttäjän" tehtäväksi, eikä siitä sen takia löydy ohjekirjasta mitään. Säätö saattaa olla mallia: koko lukitussysteemi avaimineen kaikkineen irti rungosta ja sitä liikutetaan, tai alapäässä akun liitin irti rungosta ja se pääsee liikkumaan.
Ok, kiitos tiedosta. Antaapa huollon tutkailla asia ennenkuin lähden palastelemaan tuota ilman parempaa tietoa.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Pienistä probleemista huolimatta kävin ottamassa ensisavut pyörällä. Tunnin lenkki meni kuin itsestään vaikka kuntopohja on aika olematon vähän liikunnan ansiosta. Avustus tulee hienon saumattomasti mukaan peliin, läkähtymisen sijasta tuli vain pieni hiki. Runko toimi hyvin vähäisellä hiekkapolulla ja asfaltilla sekä mukulakivellä.

Ilman aiempaa kokemusta sähköpyöristä ensimmäinen kokeilu toi jo riemun mukaan peliin. Asetuksia twiikkaamalla tuolla kyllä kelpaa ajella.

Samalla perheeseen tilattiin toinen sähköpyörä kun toinen puolisko laittoi tilaukseen Helkama SE11L:n, pitkälti saman moottorin ja vaihteiston vuoksi. Reilun kolmen viikon päästä koittaa sitten joulu kun uuden asunnon myötä avautuu kokolailla monipuolisemmat pyöräreitit ajettavaksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
752


Kumpi näistä olisi fiksumpi valinta työmatkapyöräksi? Vai onko 3000€ luokassa muita vaihtoehtoja tarjolla?
En suosittele Cuben pyoriä. Tekivät pari vuotta sitten oman järjettömän systeeminsä lokasuojien kiinnittämiseksi, joihin ei saa kiinni edes Cuben omia Acid-lokasuojia. AVOID. Yritin kysellä niiden asiakaspalvelusta, miten pitäisi saada heidän omat lokarit kiinnitettyä ilman tuota uutta kiinnityssysteemiä, koska eivät tietenkään myy sitä lokasuojien kanssa, mutta eivätpä viitsineet edes vaivautua vastaamaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Minkälaisia lokareita (lähinnä taka) noihin täpärirunkoihin saa? Ostin ensi hätään X-Bladen satulaputkeen tulevan, kyllä se paikallaan pysyy mutta pyörii helposti kun kiinnitys on pelkällä remmillä. Lisäksi satulaputki on sen verran alhaalla eettä lokarin saa juuri ja juuri tarpeeksi ylös ja eilen huomasin että jos runko niiaa suuremmassa pompussa tarpeeksi alas, lokari ottaa silti renkaaseen kiinni. Tämän nyt tietysti voi välttää laittamalla tarpeeksi painetta takaiskariin, mutta mielessä kävi että jos löytäisi toisenlaisen lokarin esim. runkokiinnikkeellä niin voisi toimia paremmin.

Jos tuo käy liikaa ahdistamaan, pitänee laittaa Canyonilta tulemaan Ass saver, joka menee kiinni yleemmäs satulakiinnikkeeseen.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
233
Minkälaisia lokareita (lähinnä taka) noihin täpärirunkoihin saa? Ostin ensi hätään X-Bladen satulaputkeen tulevan, kyllä se paikallaan pysyy mutta pyörii helposti kun kiinnitys on pelkällä remmillä. Lisäksi satulaputki on sen verran alhaalla eettä lokarin saa juuri ja juuri tarpeeksi ylös ja eilen huomasin että jos runko niiaa suuremmassa pompussa tarpeeksi alas, lokari ottaa silti renkaaseen kiinni. Tämän nyt tietysti voi välttää laittamalla tarpeeksi painetta takaiskariin, mutta mielessä kävi että jos löytäisi toisenlaisen lokarin esim. runkokiinnikkeellä niin voisi toimia paremmin.

Jos tuo käy liikaa ahdistamaan, pitänee laittaa Canyonilta tulemaan Ass saver, joka menee kiinni yleemmäs satulakiinnikkeeseen.

Toimisiko tuollainen täpärissä? Talvella laitoin vaimokkeen Haibike Hardnine 6 tuollaisen ja on ihan pätevä kun estää osittain ravan lentämisen keskiön päälle.

EDIT2: niin ja tuo suojaa kyllä todella hyvin kun laittaa tuon mukana tulevan jatkokappaleen, ei lennä rapa selkään.

EDIT:
1654662587703.png
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
En suosittele Cuben pyoriä. Tekivät pari vuotta sitten oman järjettömän systeeminsä lokasuojien kiinnittämiseksi, joihin ei saa kiinni edes Cuben omia Acid-lokasuojia. AVOID. Yritin kysellä niiden asiakaspalvelusta, miten pitäisi saada heidän omat lokarit kiinnitettyä ilman tuota uutta kiinnityssysteemiä, koska eivät tietenkään myy sitä lokasuojien kanssa, mutta eivätpä viitsineet edes vaivautua vastaamaan.
Minkäsmoinen systeemi kyseessä ja milloin tullut. Pari vuotta sitten kaveri osti sähkö Cuben ja siinä ainakin ihan normi setup eikä ongelmaa. Joku Acid malli se oli muistaakseni (jäykkäperä, akku alaputken sisällä jne). Samat lokarit kaverilla on kuin omassa KTM:ssä eli SKS:n malli x:t jonka takalokari ainakin näyttää samalta kuin @Tyrael in kuvassa olevassa fillarissa. Aka samalla vastaus Tyraelin kysymykseen, toimivat täpärissä. Omassa KTM:ssä SKS:t edessä ja takana ja takalokari nimenomaan moinen. Runkogeometria hiukan toisenlainen kuin kuvan fillarissa mutta muistaakseni kiinnitystapoja oli parikin. Ja lisää saa toki patentoimalla.

EDIT: Se mitä jouduin tekemään oli lyhentämään/kaventamaan tuota rungon ja takahaarukan alaosan lokarinpalaa aika pirusti koska osui joko poikittain runkoon tai moottorin takaosaan. Voi olla että olisi lämmöllä taivuteltua mutta totesin että selviän kyllä vähemmällä koska suojasi kuitenkin jo enemmän kuin vanha setup.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
752
Minkäsmoinen systeemi kyseessä ja milloin tullut. Pari vuotta sitten kaveri osti sähkö Cuben ja siinä ainakin ihan normi setup eikä ongelmaa. Joku Acid malli se oli muistaakseni (jäykkäperä, akku alaputken sisällä jne).
Tässä Cuben omassa kuvassa näyttää vielä, että olisi tuo perinteinen reikä tuossa poikkiputkessa



Oikeasti on joku tämmöinen ihme kolo, johon pitäisi vissiin joku ihme muovipalikka pistää, mutta eivät tietenkään myy sitä noitten lokarien mukana. Alareunan kiinnitys oli myös jotenkin ihmeellinen, en edes enempää viitsinyt asiaa tutkia. Harmi vaan, kun tuli ostettua Cuben romu, kun olisi ollut pyöriä tarjolla valmistajilta, jotka eivät kuseta asiakkaitaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454

Toimisiko tuollainen täpärissä? Talvella laitoin vaimokkeen Haibike Hardnine 6 tuollaisen ja on ihan pätevä kun estää osittain ravan lentämisen keskiön päälle.

EDIT2: niin ja tuo suojaa kyllä todella hyvin kun laittaa tuon mukana tulevan jatkokappaleen, ei lennä rapa selkään.

EDIT:
Voisipa toimiakin, tuo osa ei jousta niin paljoa ja jos joustaa, lokari taipuu ylöspäin. Kiitokset!
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Mulla Fanticin kanssa 250km takana ja kiristelyä aloin suorittaa. Eteen vaihdoin 38 rattaan ja hieman mukavampi kyllä tiellä mutta vastapainona NX vaihtaja suuttui ja vaatii hienosäätöä. Varmaan samalla vaihdettu ketju ja astetta kireämpi pituuskin vaikuttaa. Alkuperäinen oli todella löysä, käytännössä max pituus mitä vaihtaja sai kiristettyä.

Mutta kuten ostaessa jo arvelin NX vaihtaja ja liipaisin on pyörän heikoimmat palikat. Vaihtaja on muutenkin sellainen "heiluu sentin pultissa" malli. Miksihän Sram aloitti tämmöistenkin tekemisen? Niin ja kokemusta X01 eagle sarjasta, kerran säädetty sisäänajon jälkeen ja ei mitään muuta vajaan kolmen kesän aikana. Ketjua tietysti vaihdoin mutta ei merkitystä koskaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
IMG_0508.JPEG

Siinäpä se tyylikkäästi olohuoneessa kun ei toistaiseksi muuta tilaa ole. Huomenna huoltoon jossa saavat tarkistella paineet iskareista ja renkaista sekä katsoa hissitolpan kuntoon samoin kuin akun kiinnityksen.

Työkaverille tuli työsuhdepyöränä samanlainen ja akun kiinnitys oli siinäkin ollut siinä määrin tiukka että oli joutunut painamaan kovasti että meni paikalleen. Pitänee tarvittaessa olla yhteydessä Canyonille ja kysyä ohjeita jos huolto ei keksi tuolle mitään.

Tulevassa asunnossa on lisävarastoja tarjolla joten mennään katsomaan niitä tiistaina. Jos soveltuu hyvin pyörien säilytykseen, niin voisi harkita tekevänsä toisesta pyörävaraston ja huoltotilan. Eipähän ole jokaisella kerrostalossa moista tarjolla. :)
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Ei muuta kuin raakaa ajoa. Ja mukavahan se on tuota katsella sisälläkin. Meillä vaimo ei antanut lupaa tuoda makkariin :btooth:

Ja työkalut lattialla...... Oi joi..... :cool:

Ja vinkki että älä säilytä ketju isoimmalla takarattaalla..... Vaihtaja pinnistelee turhaan. :cool:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 470
Viestejä
4 163 201
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom