Sähköavusteiset polkupyörät (tieliikennekelpoiset, max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Tullut pakkomielle saada sähköpyörä. Ei auta mikään. Käyttö suurimmaksi osaksi tiellä tai ok kuntoisilla poluilla ajelua. Hintarajaksi olen asettanut ihan maksimissaan 4k ja nyt silmään osui focus jarifa2 6.9. Täällä kun löytyy näistä varmasti minua enemmän ymmärtäviä niin olisin kiitollinen mielipiteistä tästä pyörästä, onko hintansa arvoinen?
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
584
Eiköhän tuo tarjoushinnalla ole ainakin tieajoon ihan soiva peli. Äkkiä kaupoille niin ehdit vielä ajamaan kesäkumeilla :cool:
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
163
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 857
Sähköfillaria valitsemassa työsuhdepyöräksi. Ajo lyhyttä 5-10km hyviä sora/asfalttiteitä. Oisko 2-3k välissä järkeviä vaihtoehtoja esim. Winora | Yucatan 8 | Trekking E-Bike 2200e, KONA BIKES | ELECTRIC | GRAVEL/COMMUTER | Ecoco 2550e tai https://www.ternbicycles.com/en/bikes/471/quick-haul 2900e? Tai joku täältä alesta? Mikä on semmonen hintataso millä saa keskimoottorisen pyörän hyvillä jarruilla joka ei vituta?
Mikä on asia mikä saa vituttamaan? Tuollaiseen käyttöön käy mikä vain sähköpyörä...
 
Liittynyt
01.09.2022
Viestejä
4
Missäs porukka säilyttelee sähköpyöriään? Itse täytyy pitää pyörää parvekkeella kun pyörävarastoon ei uskaltaisi jättää ilman että köyttää koko pyörän kattoon kädenvahvuisella kettingillä. Mietinpähän vaan että miten pyörä jakselee ulkoruokinnassa tulevan talven? Akku tietenkin sisälle säilöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
230
Missäs porukka säilyttelee sähköpyöriään? Itse täytyy pitää pyörää parvekkeella kun pyörävarastoon ei uskaltaisi jättää ilman että köyttää koko pyörän kattoon kädenvahvuisella kettingillä. Mietinpähän vaan että miten pyörä jakselee ulkoruokinnassa tulevan talven? Akku tietenkin sisälle säilöön.
Itse laitan lämpimään varastoon minne se mahtuu juuri ja juuri. Siellä pidin ennen sähköpotkulautaa koska yleiseen pyörävarastoon ei uskalla mitään jättää vaikka pieni taloyhtiö onkin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Missäs porukka säilyttelee sähköpyöriään? Itse täytyy pitää pyörää parvekkeella kun pyörävarastoon ei uskaltaisi jättää ilman että köyttää koko pyörän kattoon kädenvahvuisella kettingillä. Mietinpähän vaan että miten pyörä jakselee ulkoruokinnassa tulevan talven? Akku tietenkin sisälle säilöön.
Pyöräkellari+prätkän ketjulukko jolla kiinni johonkin kiinteään/toiseen pyörään tms+laadukas U-lukko+näyttö ja akku aina sisälle. Akku maksaa niin paljon että varkaita ei välttämättä kiinnosta niin paljoa jos se ja näyttö puuttuu. Uusi akku esim Boschiin kun on sen 700e+ suomesta ostettuna. On pysynyt nätisti vuosia monta sähköfillaria tallessa myös ei niin hyvässä maineessa olevilla alueilla ja isoin ongelma on ollut liian ahtaisiin väleihin tungettu fillarit jotka vääntävät lokareita tms.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 764
Vanteen oikaisu on osaavalta huoltajalta noin 5 minuutin homma ja tämmönen itseoppinut taviskin tekee sen vartissa.

Pinnat tosiaan hakee alussa paikkansa ja voivat vääntää vanteen kieroon. Oikaisu ei kuitenkaan vaadi kuin muutaman pinnan kiristämisen/löysäämisen.
Onnistuu tosiaan itsekin, mutta kyllä se vaatii ensikertalaiselta vähän enemmän aikaa/perehtymistä ja toki myös sopivia apuvälineitä. Helpoimmalla selviää, kun rihtauttaa kiekon liikkeessä, eikä se edes maksa paljoa.

Tässä hyvä tietopaketti, jos haluaa tehdä itse. Alussa on juttua pinnan vaihtamisesta, mutta sekin liittyy kokonaisuuteen.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 857
Onnistuu tosiaan itsekin, mutta kyllä se vaatii ensikertalaiselta vähän enemmän aikaa/perehtymistä ja toki myös sopivia apuvälineitä. Helpoimmalla selviää, kun rihtauttaa kiekon liikkeessä, eikä se edes maksa paljoa.

Tässä hyvä tietopaketti, jos haluaa tehdä itse. Alussa on juttua pinnan vaihtamisesta, mutta sekin liittyy kokonaisuuteen.

Kukaan ei ole seppä syntyessä, pahin virhe rihlauksessa on kiire, muuten siinä ei voi vikaan mennä kun menee videon ohjeiden mukaan ja muutaman kerran jälkeen siihen ei tarvitse edes ohjeita enää...

Toki jos vanne pitää rihlata kerran parissa vuodessa niin sama kai se on rihlauttaa missä vain, mutta ainakin itse tottunut rihlaamaan pari kolme kertaa vuodessa jos vähänkään heittoa tullut, tuleepa ainakin tarkistettua, eikä ole kyllä yhtään pinnaa mennyt koskaan poikkikaan...
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
670
Missäs porukka säilyttelee sähköpyöriään? Itse täytyy pitää pyörää parvekkeella kun pyörävarastoon ei uskaltaisi jättää ilman että köyttää koko pyörän kattoon kädenvahvuisella kettingillä. Mietinpähän vaan että miten pyörä jakselee ulkoruokinnassa tulevan talven? Akku tietenkin sisälle säilöön.
Uuteen taloyhtiöön rakennettiin ns. ostovarastoja ja lunastettiin niitä pari kappaletta. Toinen niistä on pyörä/harrastevarastona, johon keräsin työkalut, sähköpyörät mailat, sukset yms. Vielä on jonkin verran turhaa roinaa muuton jäljiltä mutta kunhan ehtii niin pitää siivota. Kokoa on sen verran että kaksi pyörää sopii suht. hyvin. On vieläpä ensimmäinen varasto ulko-oven jälkeen joten lähteminen ja tuleminen on myös helppoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
445
Taloyhtiö on pieni ja turvallinen, mutta siitä huolimatta en retki/arkivarusteltua Tunturi E290 -maasturia uskalla jättää katutason pyörävarastoon, jonka pihan puolella sijaitsevan ovilasin läpi näkee varaston sisällönkin. Pyörän vien tämän varaston läpi porraskäytävään ja siitä leveää portaikkoa 21 askelmaa toiseen kerrokseen. Hissiin pyörä pitäisi nostaa osittain pystyasentoon, mutta ei yhden kerroksen portaiden nousu pyörän kanssa ole kummoinen juttu.

Ensin tuumasin vieväni pyörän lasiparvekkeelle jonkinlaiseen pyörä pystyyn -telineeseen, mutta sitten huomasin, että se oikeastaan mahtuu eteisen syvennykseen. Leikkautin pyörän alle kuramaton lattian suojaksi. Pyörän oikealla puolella olevissa kaapeissa on vähemmän tärkeitä tavaroita, joille kuitenkin pääsee pyörää vähän siirtämällä. Ulko-ovi on kuvan oikealla puolella, ja kuva on otettu kylppäristä, jonne kuskin ja pyörän voi peruttaa pestäväksi, jos ovat kovin kuraantuneet.

Tässä pesujutussa oli tärkeä päätös siirtyä öljyistä ketjuvahoihin, jolloin pyörän pesusta ei jää lattiakaakeleihin mitään mustia jälkiä. Hiekat ja muut vastaavat on helppo välillä putsata lattiakaivosta pois. Tällä järjestelyllä pyörän turvallinen säilytys ja puhtaanapito on kohdallani toiminut oikein hyvin, kun sen oikean ratkaisun lopulta keksi.

Pyöränsäilytys.jpg
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
469
Taloyhtiö on pieni ja turvallinen, mutta siitä huolimatta en retki/arkivarusteltua Tunturi E290 -maasturia uskalla jättää katutason pyörävarastoon, jonka pihan puolella sijaitsevan ovilasin läpi näkee varaston sisällönkin. Pyörän vien tämän varaston läpi porraskäytävään ja siitä leveää portaikkoa 21 askelmaa toiseen kerrokseen. Hissiin pyörä pitäisi nostaa osittain pystyasentoon, mutta ei yhden kerroksen portaiden nousu pyörän kanssa ole kummoinen juttu.

Ensin tuumasin vieväni pyörän lasiparvekkeelle jonkinlaiseen pyörä pystyyn -telineeseen, mutta sitten huomasin, että se oikeastaan mahtuu eteisen syvennykseen. Leikkautin pyörän alle kuramaton lattian suojaksi. Pyörän oikealla puolella olevissa kaapeissa on vähemmän tärkeitä tavaroita, joille kuitenkin pääsee pyörää vähän siirtämällä. Ulko-ovi on kuvan oikealla puolella, ja kuva on otettu kylppäristä, jonne kuskin ja pyörän voi peruttaa pestäväksi, jos ovat kovin kuraantuneet.

Tässä pesujutussa oli tärkeä päätös siirtyä öljyistä ketjuvahoihin, jolloin pyörän pesusta ei jää lattiakaakeleihin mitään mustia jälkiä. Hiekat ja muut vastaavat on helppo välillä putsata lattiakaivosta pois. Tällä järjestelyllä pyörän turvallinen säilytys ja puhtaanapito on kohdallani toiminut oikein hyvin, kun sen oikean ratkaisun lopulta keksi.

Protip: Osta kannettava akullinen painepesuri ja pese pyörä pihalla. Esim. Kärcherillä on tuommoisia.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
17
Huonosti löytyi kokemuksia ja arvosteluita GHOST-merkin pyöristä. Onko kellään kokemuksia minkälaisia nämä ovat ja onko tiedossa jotain huomion arvoista? Esimerkiksi tämä täpäri: E-ASX 160 Essential
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 764
Huonosti löytyi kokemuksia ja arvosteluita GHOST-merkin pyöristä. Onko kellään kokemuksia minkälaisia nämä ovat ja onko tiedossa jotain huomion arvoista? Esimerkiksi tämä täpäri: E-ASX 160 Essential
Ei se rungon merkki ole ihan niin olennainen asia. Osasarjat ratkaisevat ja ne tuossa näyttäisivät olevan ihan kohdallaan.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
4 318
Ei se rungon merkki ole ihan niin olennainen asia. Osasarjat ratkaisevat ja ne tuossa näyttäisivät olevan ihan kohdallaan.
Itse sanoisin että se runko on kaikken oleellisin, kun sitä ei periaatteessa voi sähköpyörissä vaihtaa (eli helposti, kuten tavallisissa sähköttömissä pyörissä). Samaa mieltä kyllä itse merkin osalta, ettei sillä ole suurta merkitystä perusajossa, kunhan siis runko sopii sinulle mitoiltaan. Rajuun maastoajoon en lähtisi halpisrungolla
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 764
Itse sanoisin että se runko on kaikken oleellisin, kun sitä ei periaatteessa voi sähköpyörissä vaihtaa (eli helposti, kuten tavallisissa sähköttömissä pyörissä). Samaa mieltä kyllä itse merkin osalta, ettei sillä ole suurta merkitystä perusajossa, kunhan siis runko sopii sinulle mitoiltaan. Rajuun maastoajoon en lähtisi halpisrungolla
No joo, ei nyt tietenkään mitään halpisrunkoa koskaan (oikeastaan mihinkään käyttöön), mutta siis noissa tuon hintaluokan vehkeissä sillä ei ole mitään käytännön merkitystä lukeeko kyljessä Cube, Radon, Specialized, vai Ghost.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
445
Protip: Osta kannettava akullinen painepesuri ja pese pyörä pihalla. Esim. Kärcherillä on tuommoisia.
Jos pyörä on kovin likainen, niin koukkaan viereisen joen rannan kautta kotiin. Tarvittaessa nakkelen juomapullolla vettä muille likapaikoille. Eli en koe tarvetta millekään painepesurille, enkä sitä pyörää kovin likaisena kotiin koskaan tuo.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
469
Jos pyörä on kovin likainen, niin koukkaan viereisen joen rannan kautta kotiin. Tarvittaessa nakkelen juomapullolla vettä muille likapaikoille. Eli en koe tarvetta millekään painepesurille, enkä sitä pyörää kovin likaisena kotiin koskaan tuo.
Tässä pesujutussa oli tärkeä päätös siirtyä öljyistä ketjuvahoihin, jolloin pyörän pesusta ei jää lattiakaakeleihin mitään mustia jälkiä. Hiekat ja muut vastaavat on helppo välillä putsata lattiakaivosta pois. Tällä järjestelyllä pyörän turvallinen säilytys ja puhtaanapito on kohdallani toiminut oikein hyvin, kun sen oikean ratkaisun lopulta keksi.
Ei siltä vaikuta jos joudut tuollaista säätöä harrastamaan vs tuot puhtaan pyörän pihalta himaan. Tee tietenkin niinkun parhaaksi näät.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
606
Kertokaa nyt oikein, millaista polkupyörien ketjuvaha on? Ei ole todennäköisesti mitään tekemistä moottoripyörän ketjuvahan kanssa, koska paljon suttaavampaa voiteluainetta en keksi, ellei siisteys perustu siihen, että ei irtoa ketjusta edes painepesurilla. Yleisesti olen oppinut, että ketjun voiteluaineen viskositeetti on hyvä valita ajonopeuden mukaan. Voiteluaineen tarvitsee pysyä ketjussa kohtuullisen ajan, mutta lopulta lähteä pois vieden mukanaan likaa. Moottoripyörissä huomasin ketjuvahan hyväksi tuotteeksi. Esim. Castrol Chain Wax on liuottimen haihduttua hyvin jäykkää vaseliinia paksumpaa tatinaa. Pysyy ketjussa, vaikka ajoittain menisi rikki 300km/h. Mönkijällä nopeudet ovat niin paljon pienempiä, että kohtuulliseen ketjussa pysymiseen pääsi moottori- tai peräöljyllä. Polkupyörällä en itse tahdo päästä paljon yli 40, jolloin Low vis ATF pysyy hyvin ketjussa. Oikeastaan pysyy turhankin hyvin, mutta en ole kekinyt vielä ohuempaa "kunnollista" öljyä. Myönnettäköön, etten ole ketjun puhdistusta paljon harrastanut. Moottoripyörän ketjulla pääsin 35tkm:ä, jonka takia tuntuukin hölmöltä, että polkupyörän ketjun saan vaihtaa oman kokemuksen perusteella ~2000km:n välein.

Katsoin kahta linkattua pyörää:
Focuksessa on kuvissa Rock Shox -haarukka, mutta tiedoissa lukee SR Suntour. Yleensä merkiksi vaihtuu jokin muu, kuin Suntour, kun tullaan pis markettiluokasta. Ghostissa kiinnitti huomion hölmöltä näyttävä takaiskarin kiinnitystapa. Jos iskari nyt ei ihan nurjahda, kuluvat ainakin liukuholkit huomattavasti tavallista enemmän.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 764
Ei siltä vaikuta jos joudut tuollaista säätöä harrastamaan vs tuot puhtaan pyörän pihalta himaan. Tee tietenkin niinkun parhaaksi näät.
Jos asuu kerrostalossa ja on välttämätön pakko roudata fillaria eteiseen, niin on tuo nyt helpompaa kuin jonkin erillisen painepesurin kanssa pulaaminen. Ja siis onko niitä edes sellaisia, missä on oma vesisäiliö? Akkukäyttöisyys ei tarkoita että ne toimisivat ilman vettä. :D Edit. On niitä näköjään säiliöllisiäkin, tässä yksi 15 litran säiliöllä.

Tosin tuo kylpyhuoneessa peseminen taas on niin sottaista riippumatta siitä millaista litkua on ketjuissa, että aika erikoinen on kyllä sekin vaihtoehto. Mutta jokainen tavallaan.
Moottoripyörän ketjulla pääsin 35tkm:ä, jonka takia tuntuukin hölmöltä, että polkupyörän ketjun saan vaihtaa oman kokemuksen perusteella ~2000km:n välein.
MP:n ketjut ovat monta kertaa järeämpää tavaraa ja niissä on myös kunnon o/x-renkaat joka välissä jne. Myös hinta on moninkertainen.

Fillareissakin kesto riippuu käytöstä, voitelusta, huollosta ja laadusta. Reilut 5000km meni edellisillä ketjuilla ja kun alkoi olemaan oireita, niin vaihdoin samalla myös rattaat.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
445
Tosin tuo kylpyhuoneessa peseminen taas on niin sottaista riippumatta siitä millaista litkua on ketjuissa, että aika erikoinen on kyllä sekin vaihtoehto. Mutta jokainen tavallaan.
Ei minulla mitään sottaa käsisuihkulla suihkuttelusta kylppärin lattialle jää, käytännössä lusikallisen verran hiekkaa, jonka voi lopuksi suihkutella lattiakaivoon, ja sieltä tyhjentää silloin tällöin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
404
Jos asuu kerrostalossa ja on välttämätön pakko roudata fillaria eteiseen, niin on tuo nyt helpompaa kuin jonkin erillisen painepesurin kanssa pulaaminen. Ja siis onko niitä edes sellaisia, missä on oma vesisäiliö? Akkukäyttöisyys ei tarkoita että ne toimisivat ilman vettä. :D Edit. On niitä näköjään säiliöllisiäkin, tässä yksi 15 litran säiliöllä.
Itsellä käytössä tuollainen. Ei ole siis painepesuri, mutta paine riittäää oikein hyvin pyörän pesuun. Akullisella pesee noin 6-7 säiliöllistä, joten ei tarvi ladata edes kauhean usein. Tuo on itselläni aina eteisen kaapissa valmiina vedet sisässä. Helppo nostaa mukaan ja pesaista pyörä kerrostalon pihalla.
Tuosta on myös 4L versio, joka riittää juuri ja juuri pyörän pesuun, mutta tuo isommalla säiliöllä on kyllä mukavampi. Helppo ottaa myös auton perään ja pestä pyörä suoraan ajosta ennen kyytiin nostamista.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 485
Tuo 4 litran malli löytyy Kärcherin outletista kohtuu hintaan:

Lisäksi näytti ainakin pirkanmaalla taas olevan taas S-ryhmän asiakasomistajapäivät, niin 15% saisi tuosta 7 litran mallista pois (118€):
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 857
Tuo 4 litran malli löytyy Kärcherin outletista kohtuu hintaan:

Lisäksi näytti ainakin pirkanmaalla taas olevan taas S-ryhmän asiakasomistajapäivät, niin 15% saisi tuosta 7 litran mallista pois (118€):
Enemmän ja paremmalla paineella vettä saa vesijohtoverkosta jos sellainen on käytettävissä...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
469
Itsellä käytössä tuollainen. Ei ole siis painepesuri, mutta paine riittäää oikein hyvin pyörän pesuun. Akullisella pesee noin 6-7 säiliöllistä, joten ei tarvi ladata edes kauhean usein. Tuo on itselläni aina eteisen kaapissa valmiina vedet sisässä. Helppo nostaa mukaan ja pesaista pyörä kerrostalon pihalla.
Tuosta on myös 4L versio, joka riittää juuri ja juuri pyörän pesuun, mutta tuo isommalla säiliöllä on kyllä mukavampi. Helppo ottaa myös auton perään ja pestä pyörä suoraan ajosta ennen kyytiin nostamista.

Itsellä on juuri sama ja voittaa kyllä mitkään kylppärissä suihkuttelut 100-0. Ostakaa tuo 7litran säiliö niin ei ala harmittaa sitten, kun vesi loppuu kesken siitä 4litran mallista.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
109
Olisiko täällä vinkkejä tähän liittyen.

Hommasin suurin odotuksin työsuhdepyöräksi alla olevan:


Pyörä on muuten aivan loistava, mutta huomasin ensilenkillä heti:

Takarengas heittää ylhäältä katsoen sivulle sen pyöriessä aika runsaasti. Kävin paikallisessa fiksussa pyörähuollossa teettämässä pienen alkutarkastuksen pyörään ja sanoivat, että takarenkaan vanne on ihan suora, mutta itse renkaassa on iso heitto yhdessä kohtaa kumissa ja selkeä valmistusvirhe. Lähetin tästä bike-discountille jo reklamaation ja toivottavasti näin halvalla ongelma lähtisi.

Sen sijaan isompi pohdinta on seuraava:

Polkiessa tuntuma ei ole täysin "pehmeä" kuten vanhalla luomupyörällä vaan hiemankin isommalla vaihteella jotenkin tuntuisi poljintuntuma olevan sellainen, että jokin hieman "porrastaisi" tai "hiertäisi" polkiessa. Vanhassa luomomankelissa kun iskin isoimmat vaihteen silmään ja vedin kovaa niin muistelen hieman samanlaista tunnetta olleen, mutta tässä tosiaan jo pienemmilläkin vaihteilla. Hemmetin vaikea selittää, mutta ikään kuin siis polkiessa ei kammet menisi silleen täysin pehmeästi vaan jotain siellä hiertää inasen ja tekee tuntumasta sellaista hieman rosoisen.

Voiko tämä olla:

a) Bosch-moottorien / sähköpyörien ominaisuus
b) Ongelma liittyen takarenkaan heittoon
c) Muu, mistä johtuva?

Tosiaan ns. kevyt starttitarkastus (vaihteet, jarrut, pinnat yms.) tehtiin paikallisessa huollossa ja he eivät nostaneet mitään muuta esiin kuin jo havaitsemani klappaava takarengas. Huomasin tämän vasta kun nyt viikonloppuna ajelin enemmän lenkkiä ja jotenkin vain ärsyttää kun polkiessa tuntee, että ketjut eivät menisi täysin sulavasti rattailla vaan tuntuu jotenkin, että olisivat hieman väärin kohdistettu rattaille tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 485
Olisiko täällä vinkkejä tähän liittyen.

Hommasin suurin odotuksin työsuhdepyöräksi alla olevan:


Pyörä on muuten aivan loistava, mutta huomasin ensilenkillä heti:

Takarengas heittää ylhäältä katsoen sivulle sen pyöriessä aika runsaasti. Kävin paikallisessa fiksussa pyörähuollossa teettämässä pienen alkutarkastuksen pyörään ja sanoivat, että takarenkaan vanne on ihan suora, mutta itse renkaassa on iso heitto yhdessä kohtaa kumissa ja selkeä valmistusvirhe. Lähetin tästä bike-discountille jo reklamaation ja toivottavasti näin halvalla ongelma lähtisi.

Sen sijaan isompi pohdinta on seuraava:

Polkiessa tuntuma ei ole täysin "pehmeä" kuten vanhalla luomupyörällä vaan hiemankin isommalla vaihteella jotenkin tuntuisi poljintuntuma olevan sellainen, että jokin hieman "porrastaisi" tai "hiertäisi" polkiessa. Vanhassa luomomankelissa kun iskin isoimmat vaihteen silmään ja vedin kovaa niin muistelen hieman samanlaista tunnetta olleen, mutta tässä tosiaan jo pienemmilläkin vaihteilla. Hemmetin vaikea selittää, mutta ikään kuin siis polkiessa ei kammet menisi silleen täysin pehmeästi vaan jotain siellä hiertää inasen ja tekee tuntumasta sellaista hieman rosoisen.

Voiko tämä olla:

a) Bosch-moottorien / sähköpyörien ominaisuus
b) Ongelma liittyen takarenkaan heittoon
c) Muu, mistä johtuva?

Tosiaan ns. kevyt starttitarkastus (vaihteet, jarrut, pinnat yms.) tehtiin paikallisessa huollossa ja he eivät nostaneet mitään muuta esiin kuin jo havaitsemani klappaava takarengas. Huomasin tämän vasta kun nyt viikonloppuna ajelin enemmän lenkkiä ja jotenkin vain ärsyttää kun polkiessa tuntee, että ketjut eivät menisi täysin sulavasti rattailla vaan tuntuu jotenkin, että olisivat hieman väärin kohdistettu rattaille tms.
Sama pyörä löytyy eri värissä täältä ja ehkä jotain pystyn kommentoimaan näihin:

- Renkaassa jos on selkeä valmistusvirhe, niin eiköhän sieltä uuden tilalle saa. Näissähän tosin oli myös takaisinkutsua, joten itse sain ihan uuden sarjan renkaita täysin kysymättä vaikkei pyörän PA-numero listalta löytynytkään, mutta sinun lienee sen verran uusi, että taitaa olla korjattu jo tuotannossa PRECAUTIONARY REPLACEMENT OF SMART SAM Active L tyre (Reaction Hybrid SL 29 2022)

- Polkemistuntuma on selkeästi erilainen kuin luomupyörällä, tuntuu kuin moottori vastustaisi polkemista kun mennään yli 25km/h, eikö? Tämä johtunee täysin pyörän massasta, sillä kyseessä kuitenkin miltei 25kg laite, kun esim. oma vanha pyörä on noin 12,5kg. Bosch Gen 4 Resistance - EMTB Forums

- 1x12 voimalinjaa kannattaa käyttää enemmän hyödyksi, sillä missä vanhalla 3x10 tuli monesti käytettyä isoimpia vaihteita, nyt monesti huomaa käyttävänsä perusajossa vaihteita 8-11. En nyt suoraan osaa sanoa minkä takarattaan kohdalle eturatas linjassa osuu, mutta koko 1-12 väli on melko suuri ja ketju voinee ääriasennoissa tehdä tuota "hiertämistä".

- Tuskin liittyy havaitsemiisi asioihin, mutta omani taisi tulla tuo takavaihtajan ShadowPlus "kytkin" off -asennossa, joten se kannattaa vääntää on -asentoon Use of Shadow Plus and Typ 2 Derailleurs
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
109
Sama pyörä löytyy eri värissä täältä ja ehkä jotain pystyn kommentoimaan näihin:

- Renkaassa jos on selkeä valmistusvirhe, niin eiköhän sieltä uuden tilalle saa. Näissähän tosin oli myös takaisinkutsua, joten itse sain ihan uuden sarjan renkaita täysin kysymättä vaikkei pyörän PA-numero listalta löytynytkään, mutta sinun lienee sen verran uusi, että taitaa olla korjattu jo tuotannossa PRECAUTIONARY REPLACEMENT OF SMART SAM Active L tyre (Reaction Hybrid SL 29 2022)

- Polkemistuntuma on selkeästi erilainen kuin luomupyörällä, tuntuu kuin moottori vastustaisi polkemista kun mennään yli 25km/h, eikö? Tämä johtunee täysin pyörän massasta, sillä kyseessä kuitenkin miltei 25kg laite, kun esim. oma vanha pyörä on noin 12,5kg. Bosch Gen 4 Resistance - EMTB Forums

- 1x12 voimalinjaa kannattaa käyttää enemmän hyödyksi, sillä missä vanhalla 3x10 tuli monesti käytettyä isoimpia vaihteita, nyt monesti huomaa käyttävänsä perusajossa vaihteita 8-11. En nyt suoraan osaa sanoa minkä takarattaan kohdalle eturatas linjassa osuu, mutta koko 1-12 väli on melko suuri ja ketju voinee ääriasennoissa tehdä tuota "hiertämistä".

- Tuskin liittyy havaitsemiisi asioihin, mutta omani taisi tulla tuo takavaihtajan ShadowPlus "kytkin" off -asennossa, joten se kannattaa vääntää on -asentoon Use of Shadow Plus and Typ 2 Derailleurs
Kiitos paljon vaivannäöstä! Täytyy varmuudeksi tarkastaa tuo PA-numero.

Polkemistuntumasta vielä:

En tarkoita siis tuota "sähkön ja sähköttömän" rajamaastoa vaan lähinnä sitä, että jotenkin vaan jalalla tunnen miten polkimessa olisi aivan pieni "pykällys" tai "hankaus" kun poljen. Vaihdoin myös polkimet parempiin ja tällä ei ainakaan mainittavaa vaikutusta ollut. Eniten vain mietin, että voisiko tämä olla moottorista lähtöisin. Pyörä muuten kuitenkin niin odotusten mukainen, että taidan nyt odotella ne uudet renkaat ja pitää tämän. Teoriassa ainakin voisi bike-discountille palauttaa 14 vuorokauden sisään. Tuo takarengas on kuitenkin niin merkittävissä määrin vino, että toivotaan sen olevan tämän tuntuman takana.

Oletko muuten itse ollut pyörään tyytyväinen?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
279
Täällä Bosch cx gen 4 moottorinen Cuben pyörä ja avustuksella polkiessa ei mitään hankauksia tai pykällyksiä. Ilman avustusta kyllä on kuin tervassa polkisi
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
4 318
Täällä Bosch cx gen 4 moottorinen Cuben pyörä ja avustuksella polkiessa ei mitään hankauksia tai pykällyksiä. Ilman avustusta kyllä on kuin tervassa polkisi
Itsellä myös sama moottori cubessa eikä pienintäkään hankausta tai vastusta poljettaessa avustuksella tai ilman. Moottorin avustus loppuu jossain tietyssä kadenssissa ja sitten kyllä huomaa, että moottori alkaa jarruttaa kun yrittää polkea avustusta vastaan kovemmalla kadenssilla. Tuollainen polkeminen ei tietenkään ole muutenkaan tehokasta, mutta moottori saisi kyllä kytkeä itsensä irti ko. tilanteessa, kun joskus ei pysty vaihteita vaihtamaan ja haluaisi sen pari sekuntia vain jaloilla tikata 100:n kadenssilla..
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Itsellä myös sama moottori cubessa eikä pienintäkään hankausta tai vastusta poljettaessa avustuksella tai ilman. Moottorin avustus loppuu jossain tietyssä kadenssissa ja sitten kyllä huomaa, että moottori alkaa jarruttaa kun yrittää polkea avustusta vastaan kovemmalla kadenssilla. Tuollainen polkeminen ei tietenkään ole muutenkaan tehokasta, mutta moottori saisi kyllä kytkeä itsensä irti ko. tilanteessa, kun joskus ei pysty vaihteita vaihtamaan ja haluaisi sen pari sekuntia vain jaloilla tikata 100:n kadenssilla..
Aika hyvin nuo Boschin paremmat moottorit pyörivät yli 25kmh vauhdeissa. Tuossa alkaa maastopyörällä esim olla aika hyvä vastus pelkän rengastuksen tuomana eli voi joillekin tuntua aika rajulta tuo hyppy avustus->ei avustusta. Ja kadenssi juu nousee pahemmin esiin. Ei ole tosiaan ole suunniteltu kovan kandenssin polkemiseen. Tuntuu myös että avustuksen teho olisi kadenssin noustessa huomattavasti heikompi eli moottorin teho alkaisi hiipua moottorin kierrosten noustessa kuten sähköautoissa vauhdin noustessa mikä luonnollisesti käy järkeen. Omaan makuun saisi melkein olla tuo tehoalue hieman ylempänä. Juu ajan varmaan sen 75% ajasta yli 25kmh mutta jos ajaa alle niin tuntuu että aika isolla vaihteella pitää ajaa jos haluaa kaiken irti avustuksesta.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
4 318
Aika hyvin nuo Boschin paremmat moottorit pyörivät yli 25kmh vauhdeissa. Tuossa alkaa maastopyörällä esim olla aika hyvä vastus pelkän rengastuksen tuomana eli voi joillekin tuntua aika rajulta tuo hyppy avustus->ei avustusta. Ja kadenssi juu nousee pahemmin esiin. Ei ole tosiaan ole suunniteltu kovan kandenssin polkemiseen. Tuntuu myös että avustuksen teho olisi kadenssin noustessa huomattavasti heikompi eli moottorin teho alkaisi hiipua moottorin kierrosten noustessa kuten sähköautoissa vauhdin noustessa mikä luonnollisesti käy järkeen. Omaan makuun saisi melkein olla tuo tehoalue hieman ylempänä. Juu ajan varmaan sen 75% ajasta yli 25kmh mutta jos ajaa alle niin tuntuu että aika isolla vaihteella pitää ajaa jos haluaa kaiken irti avustuksesta.
Minulla tuo kadenssi nousee sinne 100 paikkeille vain maastossa ja sielläkin alle 20kmh nopeuksissa. Moottorin avustusalueen ulkopuolella (eli yli 25) en ole huomannut minkäänlaista ylimääräistä vastustusta. Tietenkin täpäri rajulla kuviolla on raskas polkeakin tuon avustuksen jälkeen. Varsinkin 30kmh on sellainen lakipiste, minkä yli ei tasaisella mennä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 485
En tarkoita siis tuota "sähkön ja sähköttömän" rajamaastoa vaan lähinnä sitä, että jotenkin vaan jalalla tunnen miten polkimessa olisi aivan pieni "pykällys" tai "hankaus" kun poljen. Vaihdoin myös polkimet parempiin ja tällä ei ainakaan mainittavaa vaikutusta ollut. Eniten vain mietin, että voisiko tämä olla moottorista lähtöisin. Pyörä muuten kuitenkin niin odotusten mukainen, että taidan nyt odotella ne uudet renkaat ja pitää tämän. Teoriassa ainakin voisi bike-discountille palauttaa 14 vuorokauden sisään. Tuo takarengas on kuitenkin niin merkittävissä määrin vino, että toivotaan sen olevan tämän tuntuman takana.
Ehkä tiedän mitä tarkoitat, eräänlainen "resonanssi" tuntuu polkimien kautta jalkoihin tietyissä nopeuksissa, eli kuin moottori/voimansiirto värisisi?
Ensihuollossa itse tuosta mainitsin, mutta sanoivat etteivät löytäneet mitään poikkeavaa, että tuo ainakin lienee ilmeisesti melko normaalia tai jopa ominaispiirre (?)

Oletko muuten itse ollut pyörään tyytyväinen?
Eipä tuosta juuri valittamista löydy. Ehkä itselläkin eturengas hieman kiero tms., kun erityisesti kääntyessä (tai vikaa selvittäessä ihan viskoessa puolelta toiselle) ilmeisesti hieman levy hankasi tietyissä kohdin jarrupaloihin, jonka sai kuitenkin melko hyvin eliminoitua asemoimalla jarrusatulan tällaisen kanssa Birzman Razor Clam -levyjarrutyökalu 9,90

Osat mitä tuohon on tullut iskettyä kiinni, jos haluaa joitain vinkkejä:
etulokari - Downhill Mudguard
takalokari - VANE PRO 29" Mudguard rear
polkimet - PD-GR400 Flat Pedals
juomateline - HPP-Sidecage Bottle Cage right
valosarja (on saatavilla myös akusta virtansa ottavia) - PRO 30 Light Set
joustotolppa (30,9 x 350 oikea koko) - SP12/SP17 NCX 350mm Suspension Seatpost + Safety Cover
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Minulla tuo kadenssi nousee sinne 100 paikkeille vain maastossa ja sielläkin alle 20kmh nopeuksissa. Moottorin avustusalueen ulkopuolella (eli yli 25) en ole huomannut minkäänlaista ylimääräistä vastustusta. Tietenkin täpäri rajulla kuviolla on raskas polkeakin tuon avustuksen jälkeen. Varsinkin 30kmh on sellainen lakipiste, minkä yli ei tasaisella mennä :D
Juu ei tuolla omalla täpärillä kauheasti yli 30kmh matkanopeutta aja mutta kyllä 20km matkalla saa sen 27kmh keskinopeuden GPS:n mukaan ja sähköä on käytetty vain ylämäissä tai kiihdyttäessä. Tasaisella sai poljettua 45kmh mutta sitten loppui jaloista kyky nostaa kadenssia yhtään enempää. Ja itsellä tuo kadenssi joutuu nousemaan ajaessa välillä kohtuu paljon jos pitäisi vaihtaa ja koska oma takapakka on jo niin kulunut niin ei viitsi vaihtaa ihan siellä ja täällä hetkellisen tilanteen takia. Muutenkin yrittänyt opetella pois tuosta voimapolkemisesta mitä junnuaikoina tuli tehtyä. Voimaa kyllä riitti ja vauhtia sai revittyä mutta tehokkuus ei ollut kyllä parhaimmillaan tuolla tyylillä jatkuvasti ajaessa.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
109
Ehkä tiedän mitä tarkoitat, eräänlainen "resonanssi" tuntuu polkimien kautta jalkoihin tietyissä nopeuksissa, eli kuin moottori/voimansiirto värisisi?
Ensihuollossa itse tuosta mainitsin, mutta sanoivat etteivät löytäneet mitään poikkeavaa, että tuo ainakin lienee ilmeisesti melko normaalia tai jopa ominaispiirre (?)
Sinä puit tämän paremmin sanoiksi. Nimenomaan värähtely/vibraatio on se tunne juurikin mikä ajoittain välittyy polkimista. Tämä tulee satunnaisen aktiivisesti polkiessa. Googlailin hieman eilen termillä Bosch cx 4 + vibration ja kyllä sieltä jonkin verran osumia tuli eli ilmeisesti ainakin hieman yleisempi "ongelma". Nyt siihen kiinnittää huomiota jatkuvasti polkiessa, mutta eiköhän siihen totu ajan kanssa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
12
Tarkoitus hommailla ensimmäistä sähköavusteista pyörää työmatkoille ja lapsen tarhaan vientiä varten. Pääasiassa rullailu Helsingin kantakaupunki alueella asfaltilla, mutta hiekalla tulee varmasti poljettua myös. Olen nyt miettinyt hintahaarukkaa ja kipuraja menee 2500€ tienoilla ja mieluiten pyörä 2000€ hujakoilta. Näistä ei ihan hirveästi tietoa ole jotenka kysyn täältä.

PROPHETE Entdecker e10.7 52cm 28" - Sähköpyöräkeskus tällaista nyt katsellut ensihätään, tuleeko kenellekään mieleen tästä onko joku ehdottomasti no-no? Pyörä siis tulee ihan kasuaali käyttöön noin 10km päivä arkisin ja varmasti "hupi" pyöräilyäkin tulee harrasteltua ja liikuttua vekottimella paikasta a paikkaan b sitten kun saa hommattua.

Kiitti jo kaikille etukäteen jos tulee jotain mieleen.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
540
Tarkoitus hommailla ensimmäistä sähköavusteista pyörää työmatkoille ja lapsen tarhaan vientiä varten. Pääasiassa rullailu Helsingin kantakaupunki alueella asfaltilla, mutta hiekalla tulee varmasti poljettua myös. Olen nyt miettinyt hintahaarukkaa ja kipuraja menee 2500€ tienoilla ja mieluiten pyörä 2000€ hujakoilta. Näistä ei ihan hirveästi tietoa ole jotenka kysyn täältä.

PROPHETE Entdecker e10.7 52cm 28" - Sähköpyöräkeskus tällaista nyt katsellut ensihätään, tuleeko kenellekään mieleen tästä onko joku ehdottomasti no-no? Pyörä siis tulee ihan kasuaali käyttöön noin 10km päivä arkisin ja varmasti "hupi" pyöräilyäkin tulee harrasteltua ja liikuttua vekottimella paikasta a paikkaan b sitten kun saa hommattua.

Kiitti jo kaikille etukäteen jos tulee jotain mieleen.
Aika saman oloinen kuin oma Tunturi eMotion. Sillä on nyt poljettu vapusta alkaen himan ja duunin väliä reilu 1300 km ja tyytyväinen olen ollut. Käytännön range on itsellä ollut joku 80 km.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
584

Tuli tämmöinen vastaan kun kyselin pyöristä. Saatavuus arvio (varma tieto) tosin vasta kesäkuu 2023 mutta se hinta, alle 4500€ jos tekee kaupat nyt syksyllä.

Hinnat alkaen malli mutta moottori ja akku huipulta eikä muutkaan osat nyt ihan marketin halvinta kuraa.

Voi perkele noita toimitusaikoja. Arvatkaa kahdesti saako edes koko kesänä 2023 jos ostaa nyt. :sfacepalm:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 204
Testasin tuossa isäukon Haibike Trekking 7:n valoja. Lyhtynä tuossa on Skybeamer 150. En tiedä oliko yksilössä jotain vikaa, mutta valona se oli melko susi tuohon hintaan. Todella selkeä ja rajattu valokuvio. Puolisuunnikas, joka on todella rajattu ja reunoiltaan oranssi. Valona tuo on siis melkoisen surkea, koska pitäisi saada ennemminkin levittyvää valoa, eikä yhtä epäkäytännöllistä spottia. Onko muilla kokemusta tuosta valosta ja miten omanne toimii?

EDIT:
Ehkei nyt ihan puolisuunnikas, mutta todella rajattu kuvio. Ajossa tiehen suunnatessa toki kasvaa, mutta edelleen epäkäytännöllinen ikävän värinen spotti.

1668369331518.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 936
Testasin tuossa isäukon Haibike Trekking 7:n valoja. Lyhtynä tuossa on Skybeamer 150. En tiedä oliko yksilössä jotain vikaa, mutta valona se oli melko susi tuohon hintaan. Todella selkeä ja rajattu valokuvio. Puolisuunnikas, joka on todella rajattu ja reunoiltaan oranssi. Valona tuo on siis melkoisen surkea, koska pitäisi saada ennemminkin levittyvää valoa, eikä yhtä epäkäytännöllistä spottia. Onko muilla kokemusta tuosta valosta ja miten omanne toimii?

EDIT:
Ehkei nyt ihan puolisuunnikas, mutta todella rajattu kuvio. Ajossa tiehen suunnatessa toki kasvaa, mutta edelleen epäkäytännöllinen ikävän värinen spotti.

Ihan tarkoituksella se valokuvio katkeaa tuossa ylhäällä. Kyseessä on StVZO srandardin valaisin, eli se ei häikäise vastaantulijoita.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 764
Ihan tarkoituksella se valokuvio katkeaa tuossa ylhäällä. Kyseessä on StVZO srandardin valaisin, eli se ei häikäise vastaantulijoita.
Tuosta tulikin offtopicina mieleen, kun juuri viikonloppuna tuli kävellessä vastaan joku fillari, jossa oli ihan helvetin kirkas valo ja se loisti suoraan vastaantulijoiden silmiin. Sanoin kohdalle tullessa ihan kohteliaasti, että viitsitkö suunnata valon vähän alaspäin kun se häikäisee, niin vähemmän yllättäen vastaus oli huutaen ja pysähtymättä että "haista saatana vittu!" Ai että nämä spandeksit pystyvät yllättämään niin monin tavoin. :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 204
Ihan tarkoituksella se valokuvio katkeaa tuossa ylhäällä. Kyseessä on StVZO srandardin valaisin, eli se ei häikäise vastaantulijoita.
Joo näin varmaan on ja rajaus ja häikäisemättömyys pystysuunnassa on ok. Mutta itse fillaristi ei tee tuolla valolla yhtään mitään (pl. se että näkyy eikä jää auton alle) koska se ei valaise tietä yhtään laajemmin ja ainostaan paistaa moisen tiiviin spotin maahan. Enempi tuosta tulee mieleen joku "Transformers logo" hupivalo.

Äitimuorin Helkamassa oli varmasti paljon halvempi, mutta fillaristille huomattavasti parempi valo. Tehtaalta ja tuossa kuvassa suunnattu silmiin, mutta kääntämällä alaspäin oli ok. Valaisi tosiaan laajasti niin että fillaristi oikeasti näkee laajemmin mitä edessä on. Toisin kuin tuo "Transformers" valo.

1668421639567.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
4 318
Joo näin varmaan on ja rajaus ja häikäisemättömyys pystysuunnassa on ok. Mutta itse fillaristi ei tee tuolla valolla yhtään mitään (pl. se että näkyy eikä jää auton alle) koska se ei valaise tietä yhtään laajemmin ja ainostaan paistaa moisen tiiviin spotin maahan. Enempi tuosta tulee mieleen joku "Transformers logo" hupivalo.

Äitimuorin Helkamassa oli varmasti paljon halvempi, mutta fillaristille huomattavasti parempi valo. Tehtaalta ja tuossa kuvassa suunnattu silmiin, mutta kääntämällä alaspäin oli ok. Valaisi tosiaan laajasti niin että fillaristi oikeasti näkee laajemmin mitä edessä on. Toisin kuin tuo "Transformers" valo.

Ei standardi tee huonosta ja tehottomasta valaisimesta tehokasta, eikä myöskään tehokkaasta valaisimesta tehotonta. Valaisimia on tuolla standardilla myös tehokkaita, ostamasi valaisin ei ilmeisesti vain tällainen ole tai voihan se olla viallinenkin, kuten totesit. Palautukseen vain ja tehokkaampaa tilalle

Tuo standardi on kyllä todella hyvä juttu, juuri siksi että kaikki valo kohdistetaan sinne minne kuuluukin ja missä valoa tarvitaan, eli tielle ja maahan. Pyöräilijä ei hyödy mitään siitä valosta joka suuntautuu taivaalle tai vastaantulevien silmiin (aka hajavalo). Harmi vain, että standartoidut valaisimet on normaaleja kalliimpia, niin tuli itsekin ostettua ensin halpa ja nyt pitää ostaa vielä hyvä valaisin
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 204
Tämä lähti jotenkin ihan väärille raiteille. Viestini leipä oli siis:

Lyhtynä tuossa on Skybeamer 150. En tiedä oliko yksilössä jotain vikaa... ...Onko muilla kokemusta tuosta valosta ja miten omanne toimii?

Eli kyselin kokemuksia vastaavasta valosta, joita luulisin täältä löytyvän koska Haibikeja on tämän ketjun perusteella ostettu. Koitin etsiä valokuviota netistä, mutta dataa ei oikein löytynyt. Siksi ajattelin kysyä mahdollisilta omistajilta toimiiko tuo normaalisti ennen kuin kysäisen kauppiaalta.
  • En ole haukkunut tuota standardia missään vaiheessa
  • En ole erikseen valinnut / ostanut tuota valaisinta, vaan se kuului pakettiin, 3,6k€ setissä luulisi olevan toimiva valaistus
  • Erikseen ostettuna tuo maksaa ~110€. Ei ole mikään Lupinen tonnin valo, mutta tuolla hintaa saa erillisenä vaikka Fenix BC30:n mikä teholtaan / kuvioltaan täysin eri luokassa (se ei toki ole standardit täyttävä)
  • Testaamani perusteella tuossa olisi tehoa ihan ok kaupunki fillarointiin, jos vain valaistuksen keila olisi järkevämpi (en tarkoita standardin vastaista ylös säteilevää). Tämä valaisinhan ei suuntaa valotehoaan järkevästi, vaan kohdistaa kaiken valon pieneen spottiin. Toki standardin mukaisesti pois silmistä ja taivaalta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
404
StVZO standardin mukainen valaisin ei ole vain se rajattu valokuvio. Tuollainen spotti on tosiaan siihen ikävä.



Itse käytän Lupine SL X (S-pedelec versiota) omassa sähköpyörässä. Siinä mukavasti lyhyet ja pitkät. Valaisee mukavasti ja pitkälle häikäisemättä kuitenkaan muita. Alla kuva siitä, ei tosin oma vaan netistä kopioitu:

 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
186 589
Viestejä
3 394 803
Jäsenet
60 809
Uusin jäsen
tondeliino

Hinta.fi

Ylös Bottom