- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 8 954
Ainakin niiden US sivuilla se on EPA.Eikös teslakin jo ilmota wltp?
Ainakin niiden US sivuilla se on EPA.Eikös teslakin jo ilmota wltp?
Siis EU:ssa ne ilmoittaa wltp:n, jenkeissä EPA.Ainakin niiden US sivuilla se on EPA.
Näinhän se on mutta blogi postauksessa väitettiin että WLTP olisi korvaamassa EPAn Jenkeissä.Siis EU:ssa ne ilmoittaa wltp:n, jenkeissä EPA.
Muuten kyllä hyvin avattu, mutta Suomessa ehdottamasti merkityksellisin asia sähköauton kulutuksen suhteen on ulkolämpötila. Se oli tuossa jutussa sivuutettu täysin, kuin myös WLTP mittauksissa, jotka pitäisi tehdä myös pakkasessa, että suomalainen pystyisi edes joten muodostamaan järkevän kuvan auton kulutuksesta ja rangesta.Tärkein homma olisi ihmisten ymmärtää että luvattu range ei kerro juuri mitään.
Tuossa jutussa hyvin avattu kulutusta sen perusteella mikä siihen vaikuttaa.
Kyllä ja kuten jo totesinkin heti niin se ei pidä paikkaansa, en ole kuullut tuosta mitään ja aika tarkkaan seuraan sceneä.Näinhän se on mutta blogi postauksessa väitettiin että WLTP olisi korvaamassa EPAn Jenkeissä.
Miten polttomoottori vaikuttaa ilmanvastukseen?Tuo oli tosi hyvä juttu ja nuo taulukot olivat informatiivisia, mielenkiintoista nähdä miten Teslan S ja 3 ovat niin hyviä ilmanvastuksen ja painon suhteen, tuossa huomaa sen miten ovat suunnitelleet ns. tyhjältä pohjalta autot kun legacyt vasta nyt tekee sitä.
EDIT XC40 on kyllä fiasko ilmanvastuksen suhteen vaikka miten pyörittäisi, okei ICE pohjalta rakennettu mutta ei se ole mikään tekosyy tuolle tiiliskivelle.
No vaikka siten että moottorin & voimansiirron koko on suurempi keulassa ja niiden jäähdytys pitää huomioida. Se vaikuttaa keulan muotoiluun.Miten polttomoottori vaikuttaa ilmanvastukseen?
Naah, ei vaikuta tarpeeksi. Esim. 3-sarjan bemarilla on Cd 0,23 ja BMW i4:ssa on 0,24. Tuossa XC40:ssa on 0,34 - 0,37. Vuoden 1962 Saabissa oli 0,30.No vaikka siten että moottorin & voimansiirron koko on suurempi keulassa ja niiden jäähdytys pitää huomioida. Se vaikuttaa keulan muotoiluun.
No ei se ihan noinkaan mene, BMW 3-sarjalaisella se olisi kaikella todennäköisyydellä vielä alhaisempi kuin tuo jos grilliä ei tarvitsisi.Naah, ei vaikuta tarpeeksi. Esim. 3-sarjan bemarilla on Cd 0,23 ja BMW i4:ssa on 0,24. Tuossa XC40:ssa on 0,34 - 0,37. Vuoden 1962 Saabissa oli 0,30.
Kyllä nuo on ihan muotoilullisia valintoja, eikä polttomoottori / sähköautoratkaisuja.
Tuskinpa kummemmin, jos ei i4:llakaan. BMW:lläkin se "grilli" on osa merkin ulkonäköä, joka halutaan säilyttää.No ei se ihan noinkaan mene, BMW 3-sarjalaisella se olisi kaikella todennäköisyydellä vielä alhaisempi kuin tuo jos grilliä ei tarvitsisi.
i4:n grilli on umpinainen eli ei ime ilmaa sisään, 3-sarjalaisessa imee. On sillä vaikutus.Tuskinpa kummemmin, jos ei i4:llakaan. BMW:lläkin se "grilli" on osa merkin ulkonäköä, joka halutaan säilyttää.
Kuvittelisin että kolmossarjalaisen kerroin on ilmoitettu optimitilanteessa eli luukut kiinni, joten luku huononee vähän tuosta kun kone tarvii enemmän jäähdytystä, eikä parane tukkimalla kokonaan. Samaten huononee isoilla koneilla joilla on alaosassa enemmän aukkoja(?).i4:n grilli on umpinainen eli ei ime ilmaa sisään, 3-sarjalaisessa imee. On sillä vaikutus.
Polttiksessa kulutus ei niin paljoa nouse että merkittävästi heikentäisi käytettävyyttä. Se antaa suunnittelijoille vapauksia muotoilun suhteen.Kyllä nuo on ihan muotoilullisia valintoja, eikä polttomoottori / sähköautoratkaisuja.
Tietämättä tarkemmin, voisin kuvitella että i4:n fake grill on suunniteltu aerodynaamiseksi pintakuvioltaan, tätä luksusta ei taida 3-sarjan suunnittelijoilla olla.Kuvittelisin että kolmossarjalaisen kerroin on ilmoitettu optimitilanteessa eli luukut kiinni, joten luku huononee vähän tuosta kun kone tarvii enemmän jäähdytystä, eikä parane tukkimalla kokonaan. Samaten huononee isoilla koneilla joilla on alaosassa enemmän aukkoja(?).
Toki, senkö takia i4:ssa on heikompi ilmanvastuskerroin kuin 3-sarjalaisessa?i4:n grilli on umpinainen eli ei ime ilmaa sisään, 3-sarjalaisessa imee. On sillä vaikutus.
Ei varmasti sen takia. Siinä vaiheessa kun autot muotoillaan ainoastaan ilmanvastustuskertoimen mukaan niin saamme varmaan vastauksia.Toki, senkö takia i4:ssa on heikompi ilmanvastuskerroin kuin 3-sarjalaisessa?
Aivan, eli polttomoottori ei ole se ongelma, rajoite eikä syy. XC40 on edelleen huono ilmanvastuskerroin, koska niin ovat päättäneet - myynnistä päätellen ihan sopivasti.Ei varmasti sen takia. Siinä vaiheessa kun autot muotoillaan ainoastaan ilmanvastustuskertoimen mukaan niin saamme varmaan vastauksia.
Polttomoottorin jäähdytys vaatii muotoilulta jotain sellaista mitä sähkis ei ja se vaikuttaa ilmanvastukseen. Kuinka paljon? Tähän ei varmaan kukaan meistä osaa vastata mutta jotain.Aivan, eli polttomoottori ei ole se ongelma, rajoite eikä syy. XC40 on edelleen huono ilmanvastuskerroin, koska niin ovat päättäneet - myynnistä päätellen ihan sopivasti.
Kyllä ja sähköakun pohja vaatii jotain ilmanvastukselta mitä polttomoottori ei. Onko sillä mitään merkitystä lopputulokseen kun kaikki muutkin asiat otetaan huomioon? Ei taida. Keulan muotoilussa on edelleen rajoitteena mm. törmäysturvallisuus, niin jalankulkijalle kuin matkustajalle. Sen takia se ei ole aerodynamisesti ikinä täydellinen. Se ei myöskään ole lentokoneen nokan muotoinen yllättävistä syistä.Polttomoottorin jäähdytys vaatii muotoilulta jotain sellaista mitä sähkis ei ja se vaikuttaa ilmanvastukseen. Kuinka paljon? Tähän ei varmaan kukaan meistä osaa vastata mutta jotain.
Mitä tarkoitat? Sähköautoissahan (siis ei ICE-konversiot) on yleensä tasainen pohja joka on parempi ilmanvastuksen suhteen.yllä ja sähköakun pohja vaatii jotain ilmanvastukselta mitä polttomoottori ei
Tuo on turhan yksioikoinen tulkinta. Jos auto olisi suunniteltu sähköautoksi, noin huonon ilmanvastuskertoimen perusteleminen olisi vaikeampaa. Toisaalta, onhan polttistenkin markkinoinnissa hyödynnetty alhaista kerrointa ja kulutuksia optimoidaan mm päästörajojen takia.Aivan, eli polttomoottori ei ole se ongelma, rajoite eikä syy. XC40 on edelleen huono ilmanvastuskerroin, koska niin ovat päättäneet - myynnistä päätellen ihan sopivasti.
Et ymmärtänyt. Kumpikin on täysin turhia detaileja lopputulemassa.Mitä tarkoitat? Sähköautoissahan (siis ei ICE-konversiot) on yleensä tasainen pohja joka on parempi ilmanvastuksen suhteen.
Riippunee paljolti akkuteknologiasta. Kuten tuossakin todettiin: "Asiakkaat pitävät SUV-muotoilusta, mutta niiden ilmanvastuskerroin on suuri. On löydettävä tasapaino kuluttajien tyytyväisyyden, toiminnallisuuden ja akkujen keston välillä. ". Eli jos yhtäkkiä akuista saataisiin paljon irti, niin tuon perusteella Volvo palaisi takaisin kulmikkaisiin - koska asiakkaat tykkäävät siitä. Tulevaisuudessakin aikovat tehdä kompromissin maksimaalisen rangen ja ulkonäön suhteen, eli eivät edellenkään täysin ilmanvastuksen kautta lähde suunnittelemaan autoja.Tuo on turhan yksioikoinen tulkinta. Jos auto olisi suunniteltu sähköautoksi, noin huonon ilmanvastuskertoimen perusteleminen olisi vaikeampaa.
Latausnopeus on tekijä myös. Mutta se puoli kehittynee akkujen kokoa nopeammin. Voi kyllä hetken joutua odottelemaan ennen kuin akkujen koko ja hinta ei aiheuta kompromisseja.Eli jos yhtäkkiä akuista saataisiin paljon irti, niin tuon perusteella Volvo palaisi takaisin kulmikkaisiin - koska asiakkaat tykkäävät siitä. Tulevaisuudessakin aikovat tehdä kompromissin maksimaalisen rangen ja ulkonäön suhteen, eli eivät edellenkään täysin ilmanvastuksen kautta lähde suunnittelemaan autoja.
No en kyllä ymmärrä tätäkään mutta jätetään tähän.Et ymmärtänyt. Kumpikin on täysin turhia detaileja lopputulemassa.
En tuosta 3-sarjalaisesta tiedä, mutta kyllähän nuo ulkonäkögrillit alkaa polttiksissakin olla suurimmassa osassa jo umpinaisia. Syylari on oikeasti siellä alempana piilossa - toki ilmanvastusta sekin lisää, mutta ei niin paljon kun ilmavirtaus saadaan ohjattua auton alle.i4:n grilli on umpinainen eli ei ime ilmaa sisään, 3-sarjalaisessa imee. On sillä vaikutus.
Jotenkin epäonnistunut toi mersujen muotoilu. Vision EQS konsepti oli todella hieno (kuva 1, kuva 2), mutta lopputulos on näissä jotain ihan muuta.Äh, EQE:sta ei tullut hatcbackkia vaan sedan. Iso meh. Olisivat tehneet vaan sen liftback/hatcback, vaikka pääntila olisikin mennyt. Eikö siellä vaan lapsia istu kuitenkin 80% ajasta. Nyt taas ihan jonnin joutava, kun tavaratila 400litraa.
Mut hyvä range kyllä noissa Mersun EQS, EQE jne.
E-mersuhan on taksimersu ja takapenkillä jatkuvasti aikuisia.Äh, EQE:sta ei tullut hatcbackkia vaan sedan. Iso meh. Olisivat tehneet vaan sen liftback/hatcback, vaikka pääntila olisikin mennyt. Eikö siellä vaan lapsia istu kuitenkin 80% ajasta. Nyt taas ihan jonnin joutava, kun tavaratila 400litraa.
Mut hyvä range kyllä noissa Mersun EQS, EQE jne.
Cd edellä kun suunnittelee autoa, niin tuollainen siitä aika helposti tulee. Jos pitäisi veikata, niin faceliftit vuosien saatossa parantavat tuloksia kun on enemmän aikaa optimoida ulkonäköä ilman, että Cd arvo nousee kovin paljon.Jotenkin epäonnistunut toi mersujen muotoilu.
Ei varmastikaan Cd arvon mukaan mikään. Mutta ehkäpä konseptiauto oli täysin epärealistinen rakenteensa puolesta massavalmistettavaksi tjsp. Niin ne yleensä ovat.Osaatko sanoa mikä tuossa konseptiauton muotoilussa olisi epäedullista Cd arvon kannalta ettei sitä voinut sellaisenaan tai samankaltaisena toteuttaa?
Tuohon vaikuttaa varmasrti pitkälti se että Tesla ei korjaa niitä akkuja, oli siinä miten pieni tai iso vika tahansa, vaan aina vaihdetaan koko akusto.Eikös näissä kasivitosissa tuo akku tapaa lävähtää kerrasta, ainakin monessa myynnissä olevassa on akku vaihdettu. Minkä verran tuon uusiminen maksaa jos menee omasta pussista?
Kyllähän saabinkin ilmanvastus kasvoi kun ne vaihtoi nelitahtiseen.Naah, ei vaikuta tarpeeksi. Esim. 3-sarjan bemarilla on Cd 0,23 ja BMW i4:ssa on 0,24. Tuossa XC40:ssa on 0,34 - 0,37. Vuoden 1962 Saabissa oli 0,30.
Ilmeisesti ainakin BMW:Mikä valmistaja korjaa ajoneuvojensa akkuja?
Ei tuo ollutkaan tarkoitettu teslan moitteeksi, vaan pelkästään sähköautoja myyneen valmistajan toimintamallin vaikutuksesta käytettyjen autojen akkujen vaihtoihin. Se että akkuja on vaihdettu ei tarkoita siis sitä että akku olisi "lävähtänyt kerrasta" kuten kirjoitit, vaan akkuja on vaihdettu koska mikä tahansa akustoon liittyvä ongelma on johtanut akuston vaihtoon, vaikka kyseessä olisi jokin täysin varsinaisiin akkuihin liittymätön vika.Mikä valmistaja korjaa ajoneuvojensa akkuja?
Koeajossa. Lyhyesti: Muovinen kippo.Mitä mieltä raati on Huihain tulevasta Ioniq 5:stä? Ainakin ulkoisesti pätevän ja futuristisen näköinen pirssi. 800V/220kW pikalataus on aika hyvä ominaisuus, jonka myötä tankkaus/lataustapahtuma on ajallisesti aika kivuton toimitus.
Onko sulla mitkä renkaat ? paineet ? aurauskulmatNoniin arvon ID4 omistajat. Onko teillä ollut autoissa vikaa?
Meidän 4,5tkm ajettu First edition sanoi eilen että sähköjärjestelmässä vikaa, aja korjaamolle. No ajoin ja ilmeni että kiertovesipumppu sanonut itsensä irti.
Tapahtuma ketju lähti siitä kun emäntä laittoi WeConnectilla auton lämpiämään kun lapset piti viedä tarhaan/kouluun. Ulos tultuaan kuullosti ihan siltä kuin monta autoa olisi ajanut edes takaisin pihatietä. Autolle saapuessaan kauhea mekkala ja rohiseva ääni ja auton kaikki valot päällä. Ei siinä lähti käyntiin ja varoitus ilmotus näyttöön. Vei lapset ja ihan hyvin tuntui kaikki pelittävän. Otin yhteyttä volkswagenin omaan jatkuvuus turvaan ja sanoivat että tilaavat hinurin paikalle. Sanoin että ei tarvitse ja etkö autoa saa ajaa pajalle? Ilmeisesti kaikki paitsi ID4 on lavetilla kuskattava huoltoon mutta ID4 saa ajaa jos vain pystyy. Motaria kohti vantaata ja auto toimi hyvin, ei mitään huomattavaa. Perillä auto pikahuoltoon diagnosointiin ja itse sain uuden karhean Tiguanin EuropCarilta huollon ajaksi jonka siis volkswagen maksaa.
Asiaa tutkiessani muillakin ollut sama häiriöilmoitus ja jotkut jättäneet huomioitta ja ilmoitus kadonnut viikon sisään. Itse en tällaista viitsi harrastaa kun takuu on, toki jouduin työ päivää käyttämään 2h tähän mutta ei se niin justiinsa ole. Eilen siis vein auton, ip soittivat että kiertovesipumppu räks poks ja uusi osa tulee tänään ip. Hyvällä säkällä saa jo tänään auton takaisin.
Sellaista kokemusta.
Miten muilla muuten kulutus, ilmeisesti moni ajaa 16-17 kwh kulutuksella mutta me ei kyllä päästä tuohon millääm, Auto on ECO moodissa ja vaikka kuinka yrittää nätisti ajaa niin nytkin noin 20 kwh on kulutus. Mitä teen väärin? Ilmastointi näin syksyllä on päällä kosteuden takia. Samaa kulutusta oli koko kesän.
Ikävä kokemus, päivitä toki lopputulos.Noniin arvon ID4 omistajat. Onko teillä ollut autoissa vikaa?
Meidän 4,5tkm ajettu First edition sanoi eilen että sähköjärjestelmässä vikaa, aja korjaamolle. No ajoin ja ilmeni että kiertovesipumppu sanonut itsensä irti.
Tapahtuma ketju lähti siitä kun emäntä laittoi WeConnectilla auton lämpiämään kun lapset piti viedä tarhaan/kouluun. Ulos tultuaan kuullosti ihan siltä kuin monta autoa olisi ajanut edes takaisin pihatietä. Autolle saapuessaan kauhea mekkala ja rohiseva ääni ja auton kaikki valot päällä. Ei siinä lähti käyntiin ja varoitus ilmotus näyttöön. Vei lapset ja ihan hyvin tuntui kaikki pelittävän. Otin yhteyttä volkswagenin omaan jatkuvuus turvaan ja sanoivat että tilaavat hinurin paikalle. Sanoin että ei tarvitse ja etkö autoa saa ajaa pajalle? Ilmeisesti kaikki paitsi ID4 on lavetilla kuskattava huoltoon mutta ID4 saa ajaa jos vain pystyy. Motaria kohti vantaata ja auto toimi hyvin, ei mitään huomattavaa. Perillä auto pikahuoltoon diagnosointiin ja itse sain uuden karhean Tiguanin EuropCarilta huollon ajaksi jonka siis volkswagen maksaa.
Asiaa tutkiessani muillakin ollut sama häiriöilmoitus ja jotkut jättäneet huomioitta ja ilmoitus kadonnut viikon sisään. Itse en tällaista viitsi harrastaa kun takuu on, toki jouduin työ päivää käyttämään 2h tähän mutta ei se niin justiinsa ole. Eilen siis vein auton, ip soittivat että kiertovesipumppu räks poks ja uusi osa tulee tänään ip. Hyvällä säkällä saa jo tänään auton takaisin.
Sellaista kokemusta.
Miten muilla muuten kulutus, ilmeisesti moni ajaa 16-17 kwh kulutuksella mutta me ei kyllä päästä tuohon millääm, Auto on ECO moodissa ja vaikka kuinka yrittää nätisti ajaa niin nytkin noin 20 kwh on kulutus. Mitä teen väärin? Ilmastointi näin syksyllä on päällä kosteuden takia. Samaa kulutusta oli koko kesän.
Kuulostaa kuitenkin ihan kohtuulliselta ajalta korjauskäynnille mikäli aikataulu pitää.Eilen siis vein auton, ip soittivat että kiertovesipumppu räks poks ja uusi osa tulee tänään ip. Hyvällä säkällä saa jo tänään auton takaisin.
Meidän ID4 kävi huollossa takaovien kahvojen vaihdossa. Eivät aukasseet ovia ulko käsin , jos lapsilukko oli päällä.Noniin arvon ID4 omistajat. Onko teillä ollut autoissa vikaa?
Meidän 4,5tkm ajettu First edition sanoi eilen että sähköjärjestelmässä vikaa, aja korjaamolle. No ajoin ja ilmeni että kiertovesipumppu sanonut itsensä irti.
Tapahtuma ketju lähti siitä kun emäntä laittoi WeConnectilla auton lämpiämään kun lapset piti viedä tarhaan/kouluun. Ulos tultuaan kuullosti ihan siltä kuin monta autoa olisi ajanut edes takaisin pihatietä. Autolle saapuessaan kauhea mekkala ja rohiseva ääni ja auton kaikki valot päällä. Ei siinä lähti käyntiin ja varoitus ilmotus näyttöön. Vei lapset ja ihan hyvin tuntui kaikki pelittävän. Otin yhteyttä volkswagenin omaan jatkuvuus turvaan ja sanoivat että tilaavat hinurin paikalle. Sanoin että ei tarvitse ja etkö autoa saa ajaa pajalle? Ilmeisesti kaikki paitsi ID4 on lavetilla kuskattava huoltoon mutta ID4 saa ajaa jos vain pystyy. Motaria kohti vantaata ja auto toimi hyvin, ei mitään huomattavaa. Perillä auto pikahuoltoon diagnosointiin ja itse sain uuden karhean Tiguanin EuropCarilta huollon ajaksi jonka siis volkswagen maksaa.
Asiaa tutkiessani muillakin ollut sama häiriöilmoitus ja jotkut jättäneet huomioitta ja ilmoitus kadonnut viikon sisään. Itse en tällaista viitsi harrastaa kun takuu on, toki jouduin työ päivää käyttämään 2h tähän mutta ei se niin justiinsa ole. Eilen siis vein auton, ip soittivat että kiertovesipumppu räks poks ja uusi osa tulee tänään ip. Hyvällä säkällä saa jo tänään auton takaisin.
Sellaista kokemusta.
Miten muilla muuten kulutus, ilmeisesti moni ajaa 16-17 kwh kulutuksella mutta me ei kyllä päästä tuohon millääm, Auto on ECO moodissa ja vaikka kuinka yrittää nätisti ajaa niin nytkin noin 20 kwh on kulutus. Mitä teen väärin? Ilmastointi näin syksyllä on päällä kosteuden takia. Samaa kulutusta oli koko kesän.
Kuulostaa aika hyvältä huoltoajalta ja palvelulta joka tapauksessa. Teslalle saa yleensä parin kuukauden päähän tuurilla jos ei satu asumaan sen rangerin alueella.. Kiertovesipumppuja nyt valitettavasti voi mennä millä tahansa autolla (tai kotona lämmityksessä, kahvinkeittimessä, tai missä tahansa - mekaanisia vehkeitä kuitenkin), ovat ihan standardikamaa jokaisessa.Asiaa tutkiessani muillakin ollut sama häiriöilmoitus ja jotkut jättäneet huomioitta ja ilmoitus kadonnut viikon sisään. Itse en tällaista viitsi harrastaa kun takuu on, toki jouduin työ päivää käyttämään 2h tähän mutta ei se niin justiinsa ole. Eilen siis vein auton, ip soittivat että kiertovesipumppu räks poks ja uusi osa tulee tänään ip. Hyvällä säkällä saa jo tänään auton takaisin.
Noniin arvon ID4 omistajat. Onko teillä ollut autoissa vikaa?
Meidän 4,5tkm ajettu First edition sanoi eilen että sähköjärjestelmässä vikaa, aja korjaamolle. No ajoin ja ilmeni että kiertovesipumppu sanonut itsensä irti.
Tapahtuma ketju lähti siitä kun emäntä laittoi WeConnectilla auton lämpiämään kun lapset piti viedä tarhaan/kouluun. Ulos tultuaan kuullosti ihan siltä kuin monta autoa olisi ajanut edes takaisin pihatietä. Autolle saapuessaan kauhea mekkala ja rohiseva ääni ja auton kaikki valot päällä. Ei siinä lähti käyntiin ja varoitus ilmotus näyttöön. Vei lapset ja ihan hyvin tuntui kaikki pelittävän. Otin yhteyttä volkswagenin omaan jatkuvuus turvaan ja sanoivat että tilaavat hinurin paikalle. Sanoin että ei tarvitse ja etkö autoa saa ajaa pajalle? Ilmeisesti kaikki paitsi ID4 on lavetilla kuskattava huoltoon mutta ID4 saa ajaa jos vain pystyy. Motaria kohti vantaata ja auto toimi hyvin, ei mitään huomattavaa. Perillä auto pikahuoltoon diagnosointiin ja itse sain uuden karhean Tiguanin EuropCarilta huollon ajaksi jonka siis volkswagen maksaa.
Asiaa tutkiessani muillakin ollut sama häiriöilmoitus ja jotkut jättäneet huomioitta ja ilmoitus kadonnut viikon sisään. Itse en tällaista viitsi harrastaa kun takuu on, toki jouduin työ päivää käyttämään 2h tähän mutta ei se niin justiinsa ole. Eilen siis vein auton, ip soittivat että kiertovesipumppu räks poks ja uusi osa tulee tänään ip. Hyvällä säkällä saa jo tänään auton takaisin.
Sellaista kokemusta.
Miten muilla muuten kulutus, ilmeisesti moni ajaa 16-17 kwh kulutuksella mutta me ei kyllä päästä tuohon millääm, Auto on ECO moodissa ja vaikka kuinka yrittää nätisti ajaa niin nytkin noin 20 kwh on kulutus. Mitä teen väärin? Ilmastointi näin syksyllä on päällä kosteuden takia. Samaa kulutusta oli koko kesän.
Olikos siellä se octovalve ja tuplaikkunat vähentämässä melua ja uusi ei kiiltävä keskilokerikko mm.Tilanne se että sähköauto jäi kummittelemaan takaraivoon ja vähän enemmän sohva olisi haussa vs nykyinen Fiesta ST. Olen siis huomenna menossa katsomaan saksasta uitettua Tesla Model 3 Performancea. Väitetysti MY21 mutta muutoksia tuli vissiin ihan äskettäin ja uudet turbiinimallin vanteet lisätty kippoon, onko mitään muita eroja alkuvuoden ja loppuvuoden malleissa? Ja mitä katsoa/tutkia/tietää näin yleisesti ja miten erottaa nuo toisistaan? Ja mitä ylipäätään mitä tietää moisesta muutoksesta?
Kannattaa ehkä siirtää tuonne keskustelu, kun kyse ei ole vielä omasta autosta ja sen kokemuksesta. Aika moneen kertaan täällä muistuteltu tästä asiasta.Tilanne se että sähköauto jäi kummittelemaan takaraivoon ja vähän enemmän sohva olisi haussa vs nykyinen Fiesta ST. Olen siis huomenna menossa katsomaan saksasta uitettua Tesla Model 3 Performancea. Väitetysti MY21 mutta muutoksia tuli vissiin ihan äskettäin ja uudet turbiinimallin vanteet lisätty kippoon, onko mitään muita eroja alkuvuoden ja loppuvuoden malleissa? Ja mitä katsoa/tutkia/tietää näin yleisesti ja miten erottaa nuo toisistaan? Ja mitä ylipäätään mitä tietää moisesta muutoksesta?