Sähkö läski skootterit 25 kmh.

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Onhan sekin sähköläskien ketju. Itsekin olen läski, kuljen sähköajoneuvoilla ja kirjoitan sinne.

Ei vaan. Jotenkin nämä "mopot" tuntuvat herättävän vähemmän keskustelua. Viimeksikin joku lähinnä trollasi vähän hätäisemmästä mopostaan, jolla ajeli kuuttakymppiä ja poliiseja ei kiinnostanut. Ostopaikka, merkki ja mallikin olivat salaisia.

Nämä lailliset sohvat kyllä kiinnostaisivat sekä kevyenä sähköajoneuvona että etenkin mopoksi rekisteröitynä(kunhan siinä tapauksessa on oikeasti maksimiteho ja isot irtoakut). Ei tosin tunnu juuri nyt käytännölliseltä samalla tavoin kuin potkulauta, vähän epämääräisen oloisia ja tuntemattomia vs. Xiaomi ja Ninebot, kalliitakin ovat jne. Ehkä ostoon päätyneet ovat keskimäärin vähemmän virittelyyn innostuneita. Stereotypiani tällä hetkellä läskipötköllä rullaavasta on lähipubissa näkemäni paksu setä. Laitteen käyttötapa toi mieleen invaskootterin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
No sellaisessa käytössähän näitä juuri käytetään. Tosin itse en ole läski ja kyseiseen malliin voi ottaa vielä kaverin kyytiin. Itelläni syy on juurikin että baarista voi ajaa "polkupyörällä" kotiin. Versus kortteja tarvitsevat ajoneuvot. Löytyy myös harvinainen sinikilpinen mönkijä tallista. vaatii ajokortista B:n ja voin lakien mukaan 100 kmh alueella ohittaa rekan jos satun haluamaan.
Siksipä juuri tällekkin ajoneuvolle voisi olla oma säie?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Itse olen moisen omistanut jo n. 1kk(@170km) päivät ja onhan se ollut kiva peli ajella. Mainittakoon että tarvii sitten kaksi henkilöä kasaamiseen tai ainakin eturenkaan laitossa. Oli sitten TODELLA piukassa saada se paikoilleen. Myös se mittari tuotti omat murheensa kun kiinnitys ei mennyt kuten piti. Mittarista voi sanoa positiivisena yllätyksenä että tässä jää matkamittari lukema muistiin mitä ei muissa läskiskuuteissa ole kun nollaantuu heti kun virrat on ottanut pois. Vieläkin yllättävintä oli se että akullisella pääsi lähes 100km ja siltinkin jäi vielä hiukan rangea jäljelle, ei kestänyt takamus 4h ajelua jotakuinkin putkeen. Kyseessä samainen 20Ah akku. Ei siis tarvetta toiselle vaikka sillekkin löytyy paikka satulan alta. Kaiken kaikkiaan siisti peli :):thumbsup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Ketjun voisi nimetä jotenkin järkevästi, kun nyt se tarkoittaa tavallista noin 4 tuumaa leveillä renkailla varustettua sähköpolkupyörää.
Erään tulkinnan mukaanhan myös "fättiskuutti" tarkoittaa täyssähköistä kilvetöntä moottoripyörää.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Onhan sekin sähköläskien ketju. Itsekin olen läski, kuljen sähköajoneuvoilla ja kirjoitan sinne.

Ei vaan. Jotenkin nämä "mopot" tuntuvat herättävän vähemmän keskustelua. Viimeksikin joku lähinnä trollasi vähän hätäisemmästä mopostaan, jolla ajeli kuuttakymppiä ja poliiseja ei kiinnostanut. Ostopaikka, merkki ja mallikin olivat salaisia.

Nämä lailliset sohvat kyllä kiinnostaisivat sekä kevyenä sähköajoneuvona että etenkin mopoksi rekisteröitynä(kunhan siinä tapauksessa on oikeasti maksimiteho ja isot irtoakut). Ei tosin tunnu juuri nyt käytännölliseltä samalla tavoin kuin potkulauta, vähän epämääräisen oloisia ja tuntemattomia vs. Xiaomi ja Ninebot, kalliitakin ovat jne. Ehkä ostoon päätyneet ovat keskimäärin vähemmän virittelyyn innostuneita. Stereotypiani tällä hetkellä läskipötköllä rullaavasta on lähipubissa näkemäni paksu setä. Laitteen käyttötapa toi mieleen invaskootterin.
Tarkoititko minua? Kuuttakymppiä kyllä pääsee, mutta ei tuota nyt ihan siihen hommaan ole tehty. Täysjoustoläski ei todellakaan ole parhaimmillaan maantiellä, vaan jossain juurakoissa ja kivikoissa.

Juuri tulin paripäiväiseltä maastolenkiltä. Ei varmaan kertaakaan menty yli 600W tehon ja 25km/h nopeuden.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Tarkoititko minua?
Pubin sedällä vai kuuttakymppiä ajelevalla foorumilaisella? :rofl: Jälkimmäinen ajaa myös sähköttömällä hiilikuitufillarilla kevyesti 60-70 km/h tasaisella, mutta ei ihme koska nostaa pohkeilla kevyesti 200 kg. Eihän siinä ole siniliivijengillä mitään jakoa takaa-ajossa, oli ajopeli mikä tahansa.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Pubin sedällä vai kuuttakymppiä ajelevalla foorumilaisella? :rofl: Jälkimmäinen ajaa myös sähköttömällä hiilikuitufillarilla kevyesti 60-70 km/h tasaisella, mutta ei ihme koska nostaa pohkeilla kevyesti 200 kg. Eihän siinä ole siniliivijengillä mitään jakoa takaa-ajossa, oli ajopeli mikä tahansa.
:DTodennäköisesti molempia. Kuudenkympin fillari ja myös ”edustustilaisuuksia” tullut baarissa joskus pidettyä…
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Onhan sekin sähköläskien ketju. Itsekin olen läski, kuljen sähköajoneuvoilla ja kirjoitan sinne.

Ei vaan. Jotenkin nämä "mopot" tuntuvat herättävän vähemmän keskustelua. Viimeksikin joku lähinnä trollasi vähän hätäisemmästä mopostaan, jolla ajeli kuuttakymppiä ja poliiseja ei kiinnostanut. Ostopaikka, merkki ja mallikin olivat salaisia.

Nämä lailliset sohvat kyllä kiinnostaisivat sekä kevyenä sähköajoneuvona että etenkin mopoksi rekisteröitynä(kunhan siinä tapauksessa on oikeasti maksimiteho ja isot irtoakut). Ei tosin tunnu juuri nyt käytännölliseltä samalla tavoin kuin potkulauta, vähän epämääräisen oloisia ja tuntemattomia vs. Xiaomi ja Ninebot, kalliitakin ovat jne. Ehkä ostoon päätyneet ovat keskimäärin vähemmän virittelyyn innostuneita. Stereotypiani tällä hetkellä läskipötköllä rullaavasta on lähipubissa näkemäni paksu setä. Laitteen käyttötapa toi mieleen invaskootterin.
Puhuu pirulainen ilmeisesti mun fättäristä. En trollannut. Ihan hyvä peli. Ensivuodeksi varmaan 2WD versio, eli 2x3kW. Alustavasti puhuttu myyjän kanssa. Eli eteen vetävä pyörä myös. Ja voisi kokeilla 72V akulla kun kerran jo tämäkin kontrolleri sitä tukee suoraan valikosta.

Kiinasta ostettu keväällä. Otettu käyttöön toukokuussa. Maksoi muistaakseni luokkaa 1200e (sis.alv, sis.rahti kotiovelle). Kulkee lämät tiskissä alamäessä itse mitattuna 87 mittarin mukaan (82 GPS:n mukaan). Suoralla mittarin mukaan 80 ja GPS:n mukaan 73. Liikenteen seassa pörrätty koko kesä. Herättänyt uteliaisuutta ja naamoja autojen ikkunoissa. Mittarissa nyt about 1600km. 3kW moottori, 20Ah akku. Myydään ilmeisesti taas Suomessakin, ainakin yksi firma mainostaa sen riisuttua versiota yhtenä vaihtoehtona suuresta lauta/fättis-valikoimastaan, tosin tylsänä mustana. Ja Suomessa ja Euroopassa maksaa hunajaa ja mansikoita, noin tuplat mitä itse maksoin. Mutta, saahan sitä pyytää. Mun aparaatti ei rekisteröity mutta EU-coc-todistus tuli mukana jos vaikka tulisi joku inspiraatio rekisteröidä se vaikka ensivuonna. Ihan tunnettu laite ja tunnettu Kiinalainen valmistaja.

Että sai kaikki resurssit ulos vaati USB-kautta tietokoneella kytkeytymisen kontrolleriin josta sitten löytyi valmistajan omalla softalla noin 90 erilaista parametria joita voi asettaa mielensä mukaan. Piti tehdä jonkin verran salapoliisityötä että sain softat ja ohjeet miten/millä proseduuri tehdään. Eli EU-rajoitukset kokonaan pois. Löytyy esim. 60V/72V vaihtoehto, sport-asento (päällä tietenkin), käynnistyksen oletus"vaihde", rajoittimet päälle/pois ja/tai rajoitusprosentti eri rajoituksille, sekä massiivinen määrä erilaisia enemmän tai vähemmän eksoottisia valintoja. Loistava peli. Kiva ajella. Olen tykännyt.

Tosin meinasi käydä kalpaten kun prätkäpoliisi heilutti menneellä viikolla iltayöstä punaista valoa kun laskettelin kotiakohti nelikaistatietä (40 alue) mutta kaasupohjassa loivaa alamäkeä ohi (80 kmh), morjestus mulkulle ja nopeat parit mänööverit vieresten kerrostalojen pihojen läpi niin ei kuulunut kun hetken loittonevaa uikutusta. Virnistys ja keskari perään ja matka jatkui toista kautta kotiin.

Tuota Ego laitetta joskus kokeilin ja on kyllä mielestäni surkea laite. Tunnen myös nämä maahantuovat Veijarit (tai Jopen omatuntomies sanoisi Huijarit). En itse ostaisi kun tietää tuotteen ja nämä H..Veijarit, mutta ihan miten vaan. Laitteessa on 12" fillarit, täysin mopo moottori ja isompi äijä ruorissa näyttää lähinnä ... naurettavalta. Sanoivat itse minulle että onkin lähinnä myyty+tarkoitettu lapsille ja keskenkasvuisille nuorille. Ja tuo hinta ... :) No, jos kuvittelette että Verkkokauppa saa tuosta 50% katteen ja maahantuoja samanverran niin mitä se maksaa jos itse vaikka hommaa. Tai jos käyttää saman summan rahaa niin saa oman ja kaksi varalle. Eipä se ole hullu joka pyytää vaan ... Tuo Ego ja kaikki heidän maahantuomat jäisi minulta kyllä ostamatta.
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
:DTodennäköisesti molempia. Kuudenkympin fillari ja myös ”edustustilaisuuksia” tullut baarissa joskus pidettyä…
Juu-u. Mummolta peritty vanha ruosteinen mankeli. Ei maksanut mitään. Edustus ja edustavuus samaa luokaa. Kuka tietää. Jotkut haaveilee, toiset toteuttaa haaveitaan. Koirat haukkuu, karavaani kulkee. Kameli kusaisee koiran astiaan.
 

Samiii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
526
Juu-u. Mummolta peritty vanha ruosteinen mankeli. Ei maksanut mitään. Edustus ja edustavuus samaa luokaa. Kuka tietää. Jotkut haaveilee, toiset toteuttaa haaveitaan. Koirat haukkuu, karavaani kulkee. Kameli kusaisee koiran astiaan.
Point being?

Itse olen nimenomaan myös ollut näiden älyttömien rakenteellisten rajoitusten purkamisen puolestapuhuja. Ei autojakaan rajoiteta kulkemaan vain 120 km/h.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Aika moista juttua tullut tästäkin aiheesta tänne. Mielestäni ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä tässäkin ketjussa on läskiskuuteista kirjotettu. Ihan hyvillä mielin voit odotella laitettasi, koska se muuten on? Jos on aikasempaa kokemusta vaikka Kontiosta ja olet tykännyt, tykkäät myös tästäkin. Yksi syy miksi tämän ostin oli se että kiva/helpompi kuljettaa muksuakin. Nuo sähköskuutit vähän tuppasivat jäämään ahtaiksi kaksi päällä siinä tarkoituksessa :)

...vai muka Egossa 12" renkaat, olisikin :p
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Muuten hyvä, mutta sehän on jo vanhastaan vakiintunut tarkoittamaan Erkkolaa, siis invalidiajoneuvoa, ja vähän myöhemmin alettu käsittää sillä myös sellaista nelipyöräistä rammankuljetinta joka on vähän vaille sähköpyörätuoli. Aiheuttaa siis sekaannusta liittää samaan termiin kolmaskin eri juttu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
Aika moista juttua tullut tästäkin aiheesta tänne. Mielestäni ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä tässäkin ketjussa on läskiskuuteista kirjotettu. Ihan hyvillä mielin voit odotella laitettasi, koska se muuten on? Jos on aikasempaa kokemusta vaikka Kontiosta ja olet tykännyt, tykkäät myös tästäkin. Yksi syy miksi tämän ostin oli se että kiva/helpompi kuljettaa muksuakin. Nuo sähköskuutit vähän tuppasivat jäämään ahtaiksi kaksi päällä siinä tarkoituksessa :)

...vai muka Egossa 12" renkaat, olisikin :p
Lokakuussa alkaa toimitukset. Ilmeisesti silloin tulee rahtikontti Suomeen. Aikaisempaa kokemusta ei ole kuin Boschin moottorilla olevasta sähköpyörästä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Joku laatuvalmistaja saisi tehdä tälläisen riittävän tehokkaan, mutta kevyehkön leveillä pyörillä olevan sähköskootterin.

Honda voisi tehdä vaikka Zoomerista / Ruckus:esta 8-11 kW sähköversion isolla akulla, jos hinta olisi jossain 5000 € kieppeillä, niin ostaisin heti.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Joku laatuvalmistaja saisi tehdä tälläisen riittävän tehokkaan, mutta kevyehkön leveillä pyörillä olevan sähköskootterin.

Honda voisi tehdä vaikka Zoomerista / Ruckus:esta 8-11 kW sähköversion isolla akulla, jos hinta olisi jossain 5000 € kieppeillä, niin ostaisin heti.
Komppaan tätä kyllä, ihmettelen miksi isot valmistajat ei oo lähteny tähän bisnekseen mukaan...näitä kun tuntuu menevän kuin meren mutaa :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
No tulihan se lopulta perille. Oikein kaksin kappalein. Ensinmäisestä kun sattui puuttuumaan avaimet ja tangon kiinnikkeet. Oma rumba lähetellä ja vastaanottaa toinen tilalle. No onneksi nyt on lunta ja pakkasta niin on hyvä ajella... (ei mitään toivoa lumella).
Mutta ensivaikutelma silti hyvä.
Hyvin tuo firma otti reklamaation vastaan ja lähetti samantien uuden tilalle. Postin rahtipuoli vaan meinas tökkiä kun pitäis töissäkin käydä päivisin.

Lisättyä tekstiä
Nyt tulleissa versioissa on renkaat valmiiksi kiinni. Piti vain valot, tarakka ja ohjaustanko kiinnittää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Kaverini osti jonkun tuollaisen viritetyn ( ilmeisesti ainakin ohjain on vaihdettu ja ehkä tehty muutakin ) tupla akullisen Ego Masterin Pekan Sähkökiituri nimisestä firmasta.

Kävin ajamassa sillä testiksi pari lenkkiä tuossa vajaa kuukausi sitten ja voin sanoa, että tuollainen pehmeästä kiinalaisesta millin seinämällä varustetusta huonekaluputkesta kasaan räimitty runko on harvinaisen pelottavan tuntuinen, kun tuo vehje kulkee kuitenkin sen 65-75 km/h.
Jokaisessa yli 20 km/h nopeudessa tehdyssä jarrutuksessa tunsi, kuinka ohjaustangon laakeri antaa periksi ja tanko muljusi kädessä, lisäksi kuoppaisemmalla tiellä ajaessa tunsi, kuinka runko taipui ja kiertyi alla.
Ihmettelen, jos tuo runko kestää ensi kesän yli 100 kg painoisen kaverini alla hajoamatta.

Itse sähkötekniikka vaikutti ainakin näiden ajojen perusteella ihan hyvältä, valoiksi olisi toki voinut laittaa samalla vaivalla kunnon valot, eikä mitään yhden ledin tuikkuja.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Kaverini osti jonkun tuollaisen viritetyn ( ilmeisesti ainakin ohjain on vaihdettu ja ehkä tehty muutakin ) tupla akullisen Ego Masterin Pekan Sähkökiituri nimisestä firmasta.

Kävin ajamassa sillä testiksi pari lenkkiä tuossa vajaa kuukausi sitten ja voin sanoa, että tuollainen pehmeästä kiinalaisesta millin seinämällä varustetusta huonekaluputkesta kasaan räimitty runko on harvinaisen pelottavan tuntuinen, kun tuo vehje kulkee kuitenkin sen 65-75 km/h.
Jokaisessa yli 20 km/h nopeudessa tehdyssä jarrutuksessa tunsi, kuinka ohjaustangon laakeri antaa periksi ja tanko muljusi kädessä, lisäksi kuoppaisemmalla tiellä ajaessa tunsi, kuinka runko taipui ja kiertyi alla.
Ihmettelen, jos tuo runko kestää ensi kesän yli 100 kg painoisen kaverini alla hajoamatta.

Itse sähkötekniikka vaikutti ainakin näiden ajojen perusteella ihan hyvältä, valoiksi olisi toki voinut laittaa samalla vaivalla kunnon valot, eikä mitään yhden ledin tuikkuja.
Viritetyt erikseen, kyllä tuo maks 25kmh kulkeva on aika lepposan olonen peli ja kestää varmasti. Tosta on ne ns mopo versiotkin olemassa, luulisi niitten kestävän mutta en ihmettelisi vaikka samaa laatua olisivat.... Nuo 25kmh pelit on ihan jees ja kestää kyllä helposti yli 100kg :thumbsup: :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Viritetyt erikseen, kyllä tuo maks 25kmh kulkeva on aika lepposan olonen peli ja kestää varmasti. Tosta on ne ns mopo versiotkin olemassa, luulisi niitten kestävän mutta en ihmettelisi vaikka samaa laatua olisivat.... Nuo 25kmh pelit on ihan jees ja kestää kyllä helposti yli 100kg :thumbsup: :)
Sanotaan nyt näin, että ainakaan tuossa kaverini ostamassa Egossa ei mielestäni hinta ja laatu kohdanneet, ei tuollaisen kelvollisen teräsrungon tekeminen ole niin vaikeaa, toki kunnon materiaalit maksavat enemmän.
 

ImBanned

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.08.2021
Viestejä
117
Kaverini osti jonkun tuollaisen viritetyn ( ilmeisesti ainakin ohjain on vaihdettu ja ehkä tehty muutakin ) tupla akullisen Ego Masterin Pekan Sähkökiituri nimisestä firmasta.

Kävin ajamassa sillä testiksi pari lenkkiä tuossa vajaa kuukausi sitten ja voin sanoa, että tuollainen pehmeästä kiinalaisesta millin seinämällä varustetusta huonekaluputkesta kasaan räimitty runko on harvinaisen pelottavan tuntuinen, kun tuo vehje kulkee kuitenkin sen 65-75 km/h.
Jokaisessa yli 20 km/h nopeudessa tehdyssä jarrutuksessa tunsi, kuinka ohjaustangon laakeri antaa periksi ja tanko muljusi kädessä, lisäksi kuoppaisemmalla tiellä ajaessa tunsi, kuinka runko taipui ja kiertyi alla.
Ihmettelen, jos tuo runko kestää ensi kesän yli 100 kg painoisen kaverini alla hajoamatta.

Itse sähkötekniikka vaikutti ainakin näiden ajojen perusteella ihan hyvältä, valoiksi olisi toki voinut laittaa samalla vaivalla kunnon valot, eikä mitään yhden ledin tuikkuja.
Kulkee nuo paremmat Kiinan putkivehkeet ilman virittämistäkin vähintään tuon 65kmh. Usein paljon enemmänkin. Sen verran olen itse kokeillut eri malleja ja laitteita että voin allekirjoittaa em. vauhdit. Toisin kun eräs "penninkolikko" on täälläkin forumilla jatkuvasti osoittanut täydellistä tietämättömyyttään niin Kiinan vehkeet kyllä halutessa kulkee vielä nopeammin eikä tarvitse edes mitään osia vaihtaa. Ilmeisesti vain hieman kopeloi kontrolleria. Harmi kun asiallista keskustelua aina pubissa yötäpäivää istuvat yli-isoja seteleitä käyttävät henkilöt haluaa päteä ja osoittaa täydellistä tietämättömyyttään, mutta niinhän se on että aina tyhjimmät tynnyrit kumisee eniten.

Sen takia että FOB-hinta olisi mahdollisimman alhainen (ja kate iso?) on Ego todellakin hyvin ohuesta materiaalista tehty eli ns. huonekaluputkesta. Kun käytetään erittäin ohutta putkea on hitsaussaumatkin vaikea tehdä hyvin ja siten yksi riskikohta. Ja runko joustaa liikaa materiaalin takia ja hieman epäonnistuneen rakennesuunnittelun takia ja siksi voi olla hurja ajaa yli sanotaan 30kmh erityisesti kaivonkansien ja matalien katukivien yli. Lisäksi renkaat on mielestäni liian pienet (12"?) kokoonsa eli aikuiselle. Runko on enemmän lasten/junnujen kokoa.

Miten muuten tunsit että laakeri antaa periksi? Vai antaako ohjausmekanismi jostain muualta periksi eikä laakerista? Erikoista sinänsä jos itse laakeri antaa periksi, tai sitten siellä on joku muovikoteloinen kuulalaakeri eikä laadukas metallinen rullalaakeri. Vai tarkoitatko että tiukassa kanttauksessa alkaa jyrisemään kun akseli liikkuu laakeripesässä hieman vai mitä tarkoitat? Jos noin niin tuo ei ole laakeriongelma vaan akselintuennan väljyysongelma tai yksinkertaisesti akselia ei ole riittävästi kiristetty runkoon kiinni tai sitten akseli on aavistuksen liian lyhyt jolloin runkokiinnityksen kiristysvara ei riitä.

Itse en ostaisi Egoa jo pelkästään hinnan perusteella (erittäin kallis laatuunsa). Pekan kiituri vain jälleenmyy laitetta. Tukkuri on tietääkseni Lahdessa. Pekka on kyllä asiallinen kaveri joten ostopaikka sinänsä on turvallinen.

Kaveri on nyt 3000km ajanut toisen merkkisellä putkilaitteella joka oman testiajon perusteella kulkee kyllä --- reippaasti --- eikä ole ollut mitään ongelmia rungon tai laadun kanssa. Runko on jopa turhan paksua putkea ja hitsaussaumat on todella järeästi tehty, joten omapainoa on kivasti itse laitteella ja kaveri on 120kg/190cm salilla viihtynyt jässikkä joten kuormaa on kyllä kiskottavaksi ja voimaa on vääntää ohjusmekaniikka vaikka solmuun ja runkoa koitellaan oikeasti. Pari kuukautta sitten tehdyn koeajon perusteella voi olla että itselle tulee hommattua samanlainen ensi kesällä. Täytyykin soitella ja kysyä tarkemmin mikä laite se on kun en ole sitä nähnyt myynnissä missään kotimaisessa firmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Kulkee nuo paremmat Kiinan putkivehkeet ilman virittämistäkin vähintään tuon 65kmh. Usein paljon enemmänkin. Sen verran olen itse kokeillut eri malleja ja laitteita että voin allekirjoittaa em. vauhdit. Toisin kun eräs "penninkolikko" on täälläkin forumilla jatkuvasti osoittanut täydellistä tietämättömyyttään niin Kiinan vehkeet kyllä halutessa kulkee vielä nopeammin eikä tarvitse edes mitään osia vaihtaa. Ilmeisesti vain hieman kopeloi kontrolleria. Harmi kun asiallista keskustelua aina pubissa yötäpäivää istuvat yli-isoja seteleitä käyttävät henkilöt haluaa päteä ja osoittaa täydellistä tietämättömyyttään, mutta niinhän se on että aina tyhjimmät tynnyrit kumisee eniten.

Sen takia että FOB-hinta olisi mahdollisimman alhainen (ja kate iso?) on Ego todellakin hyvin ohuesta materiaalista tehty eli ns. huonekaluputkesta. Kun käytetään erittäin ohutta putkea on hitsaussaumatkin vaikea tehdä hyvin ja siten yksi riskikohta. Ja runko joustaa liikaa materiaalin takia ja hieman epäonnistuneen rakennesuunnittelun takia ja siksi voi olla hurja ajaa yli sanotaan 30kmh erityisesti kaivonkansien ja matalien katukivien yli. Lisäksi renkaat on mielestäni liian pienet (12"?) kokoonsa eli aikuiselle. Runko on enemmän lasten/junnujen kokoa.

Miten muuten tunsit että laakeri antaa periksi? Vai antaako ohjausmekanismi jostain muualta periksi eikä laakerista? Erikoista sinänsä jos itse laakeri antaa periksi, tai sitten siellä on joku muovikoteloinen kuulalaakeri eikä laadukas metallinen rullalaakeri. Vai tarkoitatko että tiukassa kanttauksessa alkaa jyrisemään kun akseli liikkuu laakeripesässä hieman vai mitä tarkoitat? Jos noin niin tuo ei ole laakeriongelma vaan akselintuennan väljyysongelma tai yksinkertaisesti akselia ei ole riittävästi kiristetty runkoon kiinni tai sitten akseli on aavistuksen liian lyhyt jolloin runkokiinnityksen kiristysvara ei riitä.

Itse en ostaisi Egoa jo pelkästään hinnan perusteella (erittäin kallis laatuunsa). Pekan kiituri vain jälleenmyy laitetta. Tukkuri on tietääkseni Lahdessa. Pekka on kyllä asiallinen kaveri joten ostopaikka sinänsä on turvallinen.

Kaveri on nyt 3000km ajanut toisen merkkisellä putkilaitteella joka oman testiajon perusteella kulkee kyllä --- reippaasti --- eikä ole ollut mitään ongelmia rungon tai laadun kanssa. Runko on jopa turhan paksua putkea ja hitsaussaumat on todella järeästi tehty, joten omapainoa on kivasti itse laitteella ja kaveri on 120kg/190cm salilla viihtynyt jässikkä joten kuormaa on kyllä kiskottavaksi ja voimaa on vääntää ohjusmekaniikka vaikka solmuun ja runkoa koitellaan oikeasti. Pari kuukautta sitten tehdyn koeajon perusteella voi olla että itselle tulee hommattua samanlainen ensi kesällä. Täytyykin soitella ja kysyä tarkemmin mikä laite se on kun en ole sitä nähnyt myynnissä missään kotimaisessa firmassa.
Ei meinannut edes jaksaa lukea kaikkea sun tekstiä. Ite ostin tän ku on näppärä pyörän korvike, lasta näppärä kuljettaa ja itekkin voin tällä ajaa +50km matkan akulla. Onhan se halvalla tehty, mutta rahallakaan ei parempaa saa. Miksi ei vaikka Honda tekisi vähän kalliimmalla vastaavaa, ihmettelen, ostaisin :) :thumbsup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Toisin kun eräs "penninkolikko" on täälläkin forumilla jatkuvasti osoittanut täydellistä tietämättömyyttään niin Kiinan vehkeet kyllä halutessa kulkee vielä nopeammin eikä tarvitse edes mitään osia vaihtaa. Ilmeisesti vain hieman kopeloi kontrolleria. Harmi kun asiallista keskustelua aina pubissa yötäpäivää istuvat yli-isoja seteleitä käyttävät henkilöt haluaa päteä ja osoittaa täydellistä tietämättömyyttään, mutta niinhän se on että aina tyhjimmät tynnyrit kumisee eniten.
On hienoa, että näinkin messevä rölliviesti on ihan minulle omistettu. Kiitos. :love2:

Kerrottakoon yleisellä tasolla, että 70 km/h kulkevat jonnejen laittomat seisten ajettavat moottoripyörät eivät suinkaan ole legendaa ja ovat ennenkin olleet jutun aiheena. Oikeat vehkeethän kulkevat hieman enemmän. Esimerkiksi laatikosta otettuna 130 km/h ellei mennä valmistajan turvallisuussyistä asettamalla 110 km/h rajoituksella. Itse tosin mukavuudenhaluisena setämiehenä käytän enimmäkseen henkilöautoa tällaista nopeutta vaativiin siirtymiin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Miten muuten tunsit että laakeri antaa periksi? Vai antaako ohjausmekanismi jostain muualta periksi eikä laakerista? Erikoista sinänsä jos itse laakeri antaa periksi, tai sitten siellä on joku muovikoteloinen kuulalaakeri eikä laadukas metallinen rullalaakeri. Vai tarkoitatko että tiukassa kanttauksessa alkaa jyrisemään kun akseli liikkuu laakeripesässä hieman vai mitä tarkoitat? Jos noin niin tuo ei ole laakeriongelma vaan akselintuennan väljyysongelma tai yksinkertaisesti akselia ei ole riittävästi kiristetty runkoon kiinni tai sitten akseli on aavistuksen liian lyhyt jolloin runkokiinnityksen kiristysvara ei riitä.
Sanotaanko, että tuo laakerin periksi antaminen oli ehkä huono termi, kun en asiaa enempää tutkinut, mutta siis ohjaustanko tuntui muljuavan aina kun jarrutti päälle 20 km/h tai kovemmista vauhdeista.
Paikallaan kun kokeilin väännellä ja heilutella tuota akselituentaa, en siitä saanut mitään välyksiä irti, mutta jarruttaessa ohjaustangon liikkumisen näkee selvästi.

Sen voin kyllä sanoa, että laadukasta laakeria siellä ei varmasti ole, vaikka olisikin metallikooleilla.
Tangon kiristyksen Pekka oli kuulemma hoitanut kuntoon skootterin kasatessaan, joten sen enempää en sen löysyydestä tai kireydestä osaa sanoa.

Kaverini mukaan Pekka oli vaihtanut sinne Kellysin controllerin sekä tehnyt jotain muitakin viritystoimenpiteitä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
Kukaan viritellyt talveksi lisää pitoa renkaisiin? Ei meinaa rengas pitää ainakaan juuri lunta sataneella pyörätiellä.
Tuon kalliin version otin juurikin siksi, että on jonkinlainen jousitus edes. Noihin huonekaluputki runko väitteisiin viitaten.
Enpä kyllä omassa huomaa mitään väljyyksiä. Jos huomaan niin kiristän. Jarrut on yllättävinkin napakat, ainakin lumella.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
Kellään muuten kokemuksia rajoituksien poistosta tuollaisesta ego:sta. Tuntuu meinaan vähän hitaalle ylämäessä ajella kahtakymppiä...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onhan sekin sähköläskien ketju. Itsekin olen läski, kuljen sähköajoneuvoilla ja kirjoitan sinne.

Ei vaan. Jotenkin nämä "mopot" tuntuvat herättävän vähemmän keskustelua. Viimeksikin joku lähinnä trollasi vähän hätäisemmästä mopostaan, jolla ajeli kuuttakymppiä ja poliiseja ei kiinnostanut. Ostopaikka, merkki ja mallikin olivat salaisia.

Nämä lailliset sohvat kyllä kiinnostaisivat sekä kevyenä sähköajoneuvona että etenkin mopoksi rekisteröitynä(kunhan siinä tapauksessa on oikeasti maksimiteho ja isot irtoakut). Ei tosin tunnu juuri nyt käytännölliseltä samalla tavoin kuin potkulauta, vähän epämääräisen oloisia ja tuntemattomia vs. Xiaomi ja Ninebot, kalliitakin ovat jne. Ehkä ostoon päätyneet ovat keskimäärin vähemmän virittelyyn innostuneita. Stereotypiani tällä hetkellä läskipötköllä rullaavasta on lähipubissa näkemäni paksu setä. Laitteen käyttötapa toi mieleen invaskootterin.
Lukihäiriö, väärä ketju
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 559
Vaimo haluaa työmatkoilleen (2x13km) Kontio Kruiserin kaltaisen vimpaimen (= läskit pyörä, helppo istua kuin skootterissa jne.). Ei esim. sähköpotkulautaa tai pyörämäistä korkeampaa skootteria koska välillä haluaa pystyä kuljettamaankin jotain "jalkotilassa" yms., ja lisäksi tuollainen läskiskootteri ehkä pärjäisi jopa talvellakin.

Jos en ole kiinnostunut virittelystä tai rajoitusten poistosta, kumpaan vaaka kallistuisi Ego Evolution, Kontio Kruiser vai jotain muuta?



Tarkoituksena just olisi tuollainen extra super hyper long range >100km malli jommastakummasta tuplatehoakuilla, jotta ei välttämättä tarvitse edes joka päivä latailla, ja range ehkä riittäisi turvallisesti jopa talvipakkasilla? Hinnat noilla kahdella tuntuvat pyörivän samoissa.
Haluan että molemmat akut ovat irroitettavat jotta voi viedä sisälle lataukseen kun skootteri jää joko pihalle tai pyörävarastoon.

Egon puolesta puhuisi se että sitä sentään on saatavilla vaikka heti (ilmeisesti). Kontion pitkänmatkan versiota tulossa vasta kuukauden kuluttua.

Kontion puolesta puhuisi esim. lisävarusteena saatavat talvirenkaat, joko nastoilla tai vaan karkeakuvioisena. Saako Egolle vastaavia?

Onko noiden kestävyydessä, työn laadussa tms. eroja? Joku puhui jotain tuon Egon heiveröisyydestä, jos oikein ymmärsin? Vaimo painaa varmaan vain 45 kg, minä 95kg jos joskus sitä haluisin kokeilla. Pitäis mun kyllä vähän laihduttaa, 81kg on mulle optimipaino.

EDIT: Satuin huomaamaan että Egon kantavuus olisi paljon parempi, 180kg vs 130kg? Onko Ego sitten kuitenkin lujempaa tekoa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Onko noiden kestävyydessä, työn laadussa tms. eroja? Joku puhui jotain tuon Egon heiveröisyydestä, jos oikein ymmärsin? Vaimo painaa varmaan vain 45 kg, minä 95kg jos joskus sitä haluisin kokeilla. Pitäis mun kyllä vähän laihduttaa, 81kg on mulle optimipaino.

EDIT: Satuin huomaamaan että Egon kantavuus olisi paljon parempi, 180kg vs 130kg? Onko Ego sitten kuitenkin lujempaa tekoa?
Näitä harrastavalla kaverillani oli ensin Kontio Kruiser ja koska se ei kulkenut hänen mielestään tarpeeksi ( uusi ohjainlaite, rajoitinta ei saanut enää pois valkoisen johdon katkaisemalla ) joten hän möi Kontion pois ja osti tilalle viritellyn Egon.

Näitä molempia koeajoin jonkun verran ja näistä Ego tuntui epävarmemmalta, koska jarrutettaessa tai montusta ajaessa ohjaustangossa oli selvä eteen/taakse suuntainen klappi, tosin tämä saattaa olla vain kyseisen yksilön ongelma.

Molemmat on hitsattu kasaan noin millin vahvuisesta huonekaluputkesta rottasaumalla, niin se on ihan tuurista kiinni hajoaako käytössä saumasta vaiko ei.
Kuitenkin molemmissa on riittävän tukeva runko normi käyttöön ja ajoon, mutta en silti millään mukulakivellä tai kinttupolulla ajelisi päivittäin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
103
Onkohan tuo Scogo C2 yhtään parempi, hintaa näyttäs olevan jonkun verran enemmän?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Ite otan pian talviteloilta e-go evolutionini. Kyllähän se ihan paikassaan on, esimerkiksi muksun kuskaamiseen ja kaupassa käyntiin. Yhel akul ajaa piiiitkään, ainakin 60km putkeen :thumbsup: Laatu on mitä on mutta kun ei tohon rahaan parempaakaan saa niin minkäs teet. Harmi kun isot valmistajat, vaikka Honda rupeis tekee läskiskuutteja, olis aika päheetä vaikka sen 1000e maksais merkkilisää niin ostaisin. Varmasti saisi laatuakin, merkin lisäksi :thumbsup:;)
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 559
Ite otan pian talviteloilta e-go evolutionini. Kyllähän se ihan paikassaan on, esimerkiksi muksun kuskaamiseen ja kaupassa käyntiin. Yhel akul ajaa piiiitkään, ainakin 60km putkeen :thumbsup: Laatu on mitä on mutta kun ei tohon rahaan parempaakaan saa niin minkäs teet. Harmi kun isot valmistajat, vaikka Honda rupeis tekee läskiskuutteja, olis aika päheetä vaikka sen 1000e maksais merkkilisää niin ostaisin. Varmasti saisi laatuakin, merkin lisäksi :thumbsup:;)
Lainaan nyt sua, mutta onko kenelläkään hajua mitä käytännön eroa on e-go evolution ja e-go driver? Pikkaisen erinäköisiä, toinen taitaa olla hiukan lyhyempi (mitä pidän ehkä vain hyvänä asiana, ehkä mahtuisi mun autoonikin kuljetusta varten jos se jää jonnekin tielle tms.?), mutta hinnat ovat identtiset? Onko noissa mitään käytännön eroa?


 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Toi rider loppu viime vuonna kun tuli tuo evo tilalle. Riderii yritin kans saada ensin. Olisko erilaine akku ainakin
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
447
Näitä harrastavalla kaverillani oli ensin Kontio Kruiser ja koska se ei kulkenut hänen mielestään tarpeeksi ( uusi ohjainlaite, rajoitinta ei saanut enää pois valkoisen johdon katkaisemalla ) joten hän möi Kontion pois ja osti tilalle viritellyn Egon.
Kerran pari tuntia tutkin ja nypin kaikki mahdolliset yhdistelmät ja totesin että en saa rajoitinta pois 2021 mallista, 2020 malleissahan hoitui valkoisella johdolla. Epäilinkin että tehty ohjainlaitteella.
Onko tosiaan niin että näistä uudemmista kontioista ei vain saa rajoitinta pois?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ei varmaan ole kauheasti vaihtoehtoja jos rajoitukset on tehty softatasolla firmwaressa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 045
Tarkoituksena just olisi tuollainen extra super hyper long range >100km malli jommastakummasta tuplatehoakuilla, jotta ei välttämättä tarvitse edes joka päivä latailla, ja range ehkä riittäisi turvallisesti jopa talvipakkasilla?
Tuosta tuli mieleen että onko tällaisessa kulkineessa tuolla lämpötilalla merkitystä rangeen? Tietysti jos hangessa ajaa ajovastus kasvaa, mutta ei kai tuo pakkanen sinänsä rangeen merkittävästi vaikuta, varsinkin jos akku on säilytetty sisällä?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Talvella tai märässä ajaminen on kyllä ns hirvittänyt. Mielestäni tuota laitetta ei uskalla jättää edes pressun alla vesisateeseen, sen verran kehno ip luokitus vaikka kai näillä nyt voi just vesisateen yllättäessä kotiin ajaa. Jokanen tietty tavallaan vai millasia kokemuksia muilla tästä?
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 559
Tuosta tuli mieleen että onko tällaisessa kulkineessa tuolla lämpötilalla merkitystä rangeen? Tietysti jos hangessa ajaa ajovastus kasvaa, mutta ei kai tuo pakkanen sinänsä rangeen merkittävästi vaikuta, varsinkin jos akku on säilytetty sisällä?
Eipä ole kokemusta, onko range sitten sama kuin kesällä jos tuo molemmat akut lämpimästä ennen pakkasessa ajoon lähtöä. Eli akut pysyvät tarpeeksi lämpiminä purkautumisen ansiosta eikä toimintamatka merkittävästi laske, kunhan lähtiessä akut olivat lämpiminä?

No sen sitten näkee, kuten myös sen jaksaako vaimo alkaa talvisin irroitella kahta akkua ja viedä työpaikallaan sisätiloihin, jotta ne pysyvät lämpiminä työpäivän aikana... Voi olla ettei jaksa. Tai tuleeko kuitenkaan käyttämään rakkinetta edes talvella, tiedä häntää.

Kotona kyllä ajattelin että kun tulen töistä niin varsinkin talvella nappaan akut sisätiloihin, lämpimään ja lataukseen (jos vaimo ei ole sitä jaksanut tehdä ennen minua). Asutaan kerrostalossa joten joutuu vähän miettimään missä skootteria säilytellään, vaihtoehtoja:
- Lukittuna autopaikkani lämmitys-/lataustolppaan, poikittain autoni eteen (joku toinen tekee jo samaa omalle ICE-skootterilleen, ja taloyhtiölle se on fine)
- Lukittuna kiinni pyörätelineisiin (todennäköisin vaihtoehto).
- Jos vaimo jaksaisi vierittää sen sisään pyörävarastoon jos mahtuu, se ainakin olisi lämmin. En tiedä hyväksyykö taloyhtiö tuota, mutta talvella voisi olla kiva.
- Hissillä kotiimme sisälle eteiseen, mutta taitaa olla mahdotonta, ei kaiketi mahdu hissiin nostamatta eturengasta ylös seinää vasten.... Ilmeisesti kuitenkin sen verran massiivinen kooltaan, ei pelkkä pyörä.

Olis se toki niin helppoa jos asuisi jossain rivarissa tai ok-talossa...
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Onhan tämä iso laite ja akku on aika kookas ja painavakin. Joku mopo on tämän vieressä pieni, jonkun skootterin kokoluokkaa. Ehkä tämä on jopa pidempi isoine renkaineen. Voi olla kt asukkaalle vähän hankala jos ahtaat ovet talliin/varastoon
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 559
Onhan tämä iso laite ja akku on aika kookas ja painavakin. Joku mopo on tämän vieressä pieni, jonkun skootterin kokoluokkaa. Ehkä tämä on jopa pidempi isoine renkaineen. Voi olla kt asukkaalle vähän hankala jos ahtaat ovet talliin/varastoon
Joo, pidän todennäköisimpänä että skootterin pääasiallisin säilytyspaikka on parkkiruutuni yhteydessä, minkä takia on ensiarvoisen tärkeää että akut ovat irroitettavia (vaikka toki skootteria voisi kaiketi siinä latailla myös parkkiruutuni lataustolpasta).

Jos sitä ei talvella käytetä, keksin sille jonkun säilytyspaikan. Joko yritän raivata varastohäkistä sille tarpeeksi tilaa kun en enää pidä siellä autonrenkaitakaan (voi olla ettei silti mahdu...), tai sitten vaivalloisesti jollain ilveellä kotiin sisälle ja parvekkeelle säilytykseen.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Ite vein paikalliseen säilytykseen ns talviteloille. Ei mennyt pyörästä eikä moottoripyörästä joten niiden väliltä kompromissi, muutaman kympin maksoi säilytys. Saakohan saman fiiliksen kun oli prätkä jonka sai talven jälkeen käyttöön....ehkä ei :D
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Tuosta tuli mieleen että onko tällaisessa kulkineessa tuolla lämpötilalla merkitystä rangeen? Tietysti jos hangessa ajaa ajovastus kasvaa, mutta ei kai tuo pakkanen sinänsä rangeen merkittävästi vaikuta, varsinkin jos akku on säilytetty sisällä?
Riippuu varmaan siitä kuinka paljon siinä läskissä on älyä, eli onko siellä akustossa lämpötila-anturi, joka kertoo kontrollerille, että viileässä ilmassa ei anneta niin paljon tehoja irti akun vaurioitumisen estämiseksi.

Akku purkautuu joka tapauksessa kylmässä paljon nopeammin kuin lämpimässä ilmassa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
Onko näissä akkukemioissa kuinka paljon erilaisuuksia? Meinaan lennokki lipo akut ainakin joskus alkoi antamaan paremmin virtaa pakkasessa kun ne lämpeni kulutuksessa lennättäessä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 823
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom