Minä ratkaisin tämän niin, että pojalla ei ollut mitään viikkorahaa. Oppipahan heti, että mitään ilmaisia lounaita ei ole, vaikkakin makson usein esim. ruohonleikkuusta törkeää ylihintaa. Ilmeisen hyvin on oppi mennyt perille, kun juuri tuossa itsekseni hymyilin kun poika varmaan puoli vuotta pähkäili jonkun 500e näytön ostamista.
Lisäksi siirsin puhelinliittymät mopovakuutukset ja kaiken muunkin mahdollisen pojan nimiin heti kun mahdollista, vaikka sitten pistinkin laskuja varten sopivan summan pojan tilille, mutta oppipahan tuossakin huolehtimaan siitä, että tilillä on riittävästi rahaa silloin kun se vakuutusmaksu sieltä menee. Pari kertaa taisin joutua paikkaamaan, kun oli elänyt yli varojensa vahingossa.
Oma junnu tosiaan jo 20 täyttänyt, käy töissä ja asuu kotona. Ja olenkin sanonut, että mikään kiire ei ole pois muuttaa, senkun kerää ittelleen omaisuutta ja loisii kotona.
Itselleni olen tämän perustellut sillä, että koska akkaakaan ei ole ja tuo on ainoa lapsi, niin perii aikanaan minut kuitenkin. Miksi minun pitäisi pojan kustannuksella kartuttaa omaa omaisuuttani, josta poika sitten maksaa perintöverot kun sen aika tulee. Mieluummin edesautan sitä, että kerää oman omaisuutensa.
Eikä tämäkään ihan huonosti ole mennyt. Latiakaan en ole pojan osaketilille pistänyt ja tällä hetkellä salkkua sentään yli 20k ja viimeksi keväällä tuli minulta kyslemään neuvoja, että mihin ja miten kannattaisi sijoittaa kun on päässyt kertymään liki 10k käteistä tilille.