Säästötili hakusessa

Niin mutta kysymys olikin että saako sen 3,5% ihan ilman mitään sijoituspakotuksia? Se olisi ihan ok korko sekin.
Ei näyttäisi tarvitsevan, mutta pankkiasiakkuus säästöpankissa ei liene ilmainen. Hinnaston perusteella maksettavaksi tulee varmaan ainakin 3€/kk verkkopalvelun kuukausimaksua. Ei näihin kivijalkapankkeihin (pl. kk-maksuton S-pankki) kannata tiliä pelkkää säästötiliä varten avata.
 
Toi veortus on aina vähän sellanen et piitää ite muistaa ilmottaa, mut eipä noita korkotuloja nyt niin paljoo kerry et kauheesti stressais. toi pääomatuloveroprosentti on kyl vähän korkeempi mut toisaalta sitä voi vähentää luovutustappioilla, mikä on ihan jees.
Kuinkahan käy jos unohtaa verottajalle ilmoittaa, mikäs seuranta noissa on. Tieten köyhää tavallista tallaajaa kytätään suurennuslasin kanssa kun maan ökyrikkaat saa mellastaa miten tahtovat
 
Kuinkahan käy jos unohtaa verottajalle ilmoittaa, mikäs seuranta noissa on. Tieten köyhää tavallista tallaajaa kytätään suurennuslasin kanssa kun maan ökyrikkaat saa mellastaa miten tahtovat

Korkotiedot siirtyvät verottajalle automaattisesti CRS standardin mukaisesti. Tiedot eivät kuitenkaan näy automaattisesti veroehdotuksessa (eli joudut ne ilmoittamaan itse), mutta niitä käytetään verovalvonnassa.
 
Korkotiedot siirtyvät verottajalle automaattisesti CRS standardin mukaisesti. Tiedot eivät kuitenkaan näy automaattisesti veroehdotuksessa (eli joudut ne ilmoittamaan itse), mutta niitä käytetään verovalvonnassa.
Mikähän siinä sitten on etteivät näy automaattisesti veroehdotuksessa, vittuillakseen tehty noin kun kuitenkin osa unohtaa nuo ilmoittaa ja pääsevät rokottamaan
 
Jos ferratum maksaa koron tammikuussa, niin minkä vuoden veroilmoitukseen ne tulee laittaa? Jos vaikka viime vuoden (2025) kertyneet korot maksetaan tammikuussa (2026)?

Ystävämme tekoäly sanoo, että sille vuodelle jolloin rahat kilahtaa tilille, mutta onko täällä käytännön kokemuksia? Norski maksoi 31.12 joten sen kanssa asiaa ei tarvinnut miettiä - toki heidän osaltaan kaikki hoitui automaattisesti niin ei tarvinnut muutenkaan miettiä.
 
Jos ferratum maksaa koron tammikuussa, niin minkä vuoden veroilmoitukseen ne tulee laittaa? Jos vaikka viime vuoden (2025) kertyneet korot maksetaan tammikuussa (2026)?

Ystävämme tekoäly sanoo, että sille vuodelle jolloin rahat kilahtaa tilille, mutta onko täällä käytännön kokemuksia? Norski maksoi 31.12 joten sen kanssa asiaa ei tarvinnut miettiä - toki heidän osaltaan kaikki hoitui automaattisesti niin ei tarvinnut muutenkaan miettiä.

3.3 Korkotulon verovuosi​

Muun kuin elinkeinonharjoittajan korkotulo verotetaan yleensä sen vuoden tulona, jona korko nostetaan. Jos talletukselle maksetaan korkoa kalenterivuosittain, korko on sen vuoden tuloa, jolta se maksetaan, vaikka se olisi nostettavissa vasta vuodenvaihteen jälkeen (KHO 30.4.1982 taltio 1891).
Lähde: Verohallinto
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 683
Viestejä
5 235 373
Jäsenet
83 349
Uusin jäsen
okutara

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom