finWeazel
Make ATK Great Again
Microsoftilla hyvä kun voivat voittaa AI:ssa myös pelkkänä konesalibisneksenä(azure) tai myös enterprise ja kuluttajabisneksenä tuotteissa ja palveluissa. Vanhat bisnekset varmaan jauhaa rahaa vielä pitkään samalla kun rakentavat spekulatiivisempia uusia bisneksiä/tuotteita AI:n päälle.Itse koen, että Microsoftilla on aika vahva asema päästä myöskin rahastamaan ihmisiä tekoälytuotteilla. Vaikka itse en lähde sijoittamaan yksittäisiin tekkiosakkeisiin, niin MS olisi tässä sinällään kohtalaisen varma valinta mielestäni. Ei välttämättä se suurin voittaja, mutta voittajien joukossa kuitenkin kaikesta huolimatta.
Tälle mielipiteelleni ei tosin ole mitään sijoittamisen kannalta kestäviä perusteita, mikä selittää sen, miksi en itsekään tuota osaketta suoraan itselleni osta.
En osta suoraan yksittäisiä osakkeita vaan nasdaq100. Jos olisin yhtä tekkiosaketta ostamassa salkkuun niin microsoft olisi erittäinen mielenkiintoinen tapaus tutkia läpikotaisin ennen päätöksen tekemistä. Ehkä MS osaketta painaa ajatus siitä, että google, openai yms. vie markkinan ja MS nähdään altavastaajana. En ihan suorilta tätä ajatusta niele, mutta mun tietämys hyvin pintapuolinen microsoftista.