- Liittynyt
- 08.11.2025
- Viestejä
- 124
Toisaalta keskustelu ois aika vähäistä jos puhuttais vain siitä minkä täysin todeksi uskoo ja mihin on laittanut rahaa kiinniOnhan siinä ero sanoa "en kyllä tiedä asiasta paljoakaan, mutta mielipide on X" versus että "asia on tavalla X ja jankata maailmanloppuun asti että kyllä se on X, ihan varmasti on X". Samalla ei sitten ole X:an puolesta penniäkään kiinni niin jää vakaumus puheen asteelle, puhe on halpaa, ihoa pelissä niin alkaa tuntumaan jossain ja joutuu oikeasti miettimään asiaa. Toki jos jankkaa vuosikausia samaa asiaa niin jossain vaiheessa osuu oikeaan, mutta ei muistella kaikkia niitä kertoja kun oli väärässä.
Ja vaikka olisikin tehnyt analyysit ja tietäisi jonkin todeksi sekä lyönyt sen puolesta vetoa, on silti todennäköisesti väärässä. Kuten muuan Burry on ennustanut kymmenen viimeisestä yhdestä romahduksesta.
“It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.”