Kyse ei ollut siitä, etteikö miehet voisi käydä kirppareilla vaan siitä, että miehet eivät käy kirppareilla.
Höpöjuttuja.
Olen käynyt kirppareilla ~3vuotiaasta asti eli about 30 vuotta nyt.
Käyn kirppareilla 2-7 päivänä viikossa, joten voinen sanoa otannan olevan aika suuri.
Totuus ainakin täälläpäin + kaikkialla muualla joissa on tullut reissaittua:
Keskiverto jakauma on:
~50-80% naisia
~20-50% miehiä
Naisia enemmän kontin tyylisissä mestoissa, miehiä sitten romukaupantyylisissä joissa taas miehet voi olla enemmistönä.
Itse etsin pääasiassa pelejä ym rojua.
Sitten myytävissä vaatteissa on karkeasti:
30-40% lasten vaatteita
50-55% naisten vaatteita
5-10% miesten vaatteita
Olen viimeisen 10v aikana ostanut yhden miestenpaidan, en toki plärää vaatteita kovin aktiivisesti läpikään kun todennäköisesti ei löydä mitään ehjää/sopivaa/halpaa kuitenkaan.
Miesten vaatteet on useimmiten jostain 20v takaa, kuluneita/likaisia, helvetin isoja/pieniä tai muuten vaan epäkelpoja.
Eli helpommalla pääsee kun ostaa kaupasta uutta,
Eikä kirppareilta yleensä edes säästä juuri mitään jos vaikka t-paitoja saa 2-10€/kpl uutena niin kuluneen oloinen on about samat kirpparilla jne.
Miehet kyllä käy kirppareilla, useimmiten vaan eivät näytä etsivän muuta kuin leffoja/pelejä/työkaluja/antiikkia ym ym. Tavaraa.
Naiset taitaa tosiaankin ostaa pirusti turhia vaatteita, kun niitä riittää kaupattavaksi ja miehet taas käyttää kaiken loppuun.
Voi myös vaikuttaa että naiset taitaa kulkea keskimäärin enemmän esim bussilla/autolla(vähemmän kuluttavaa vaatteille) kuin miehet, eli käyttävät muodikkaampia vaatteita mielummin kuin teknisempiä/mukavampia.
Esim itsellä kului farkut rikki 2-5 kuukaudessa, osti sitten halvimmat tai jotkut lähemmäs satasen olevat kun kuljen pyörällä, joten en osta enää farkkuja.
Eikä muitakaan vaatteita tarvitse montaa kuukautta käyttää(poislukien takit) ilman että ovat jo sen verran nuhjaantuneet, ettei niitä kehtaisi myydä enkä kyllä ostaisikaan moisia.