Ryzen 5000-sarjan tilaus- ja saatavuusseuranta

Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Mikä on, että kaikki silmiin osuvat Ryzen 5-sarjalaisten testit tehdään järjestäen vanhoilla peleillä. Uusissa näkyisi oletetusti paremmin erot noiden välillä (nythän tuntuu, että ihmiset maksavat ihan turhasta jos käyttö ei ole pelaamista raskaampaa).

Itse tilasin 5800x ihan vaan koska en ymmärrä miksi täälläkin porukka ostaa 5950x (toki muistithreadia lukemalla saa paremman käsityksen, että porukalla on oikeasti tarve standardista poikkeaville koneille). Joku kompromissi siis itselle (ja ehkä olisi kiva saada mahdollisuus streamaukseen tarvittaessa).

Toki laskin ilmaispelistä jotain plussaa ja sen kanssa ero ei ole suuri. Kun 5600x on bang for the buck malli, niin oletan saavani 5800x nopeammin ja viime päivityksestä on joku 8 vuotta (ollut pitkään ihan läppärin varassa) ja tarkoitus pitää konetta sitten viis vuotta vaan kellotuksilla.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Mikä on, että kaikki silmiin osuvat Ryzen 5-sarjalaisten testit tehdään järjestäen vanhoilla peleillä. Uusissa näkyisi oletetusti paremmin erot noiden välillä (nythän tuntuu, että ihmiset maksavat ihan turhasta jos käyttö ei ole pelaamista raskaampaa).
Kyllähän osa testeistä tehdään hieman uudemmilla peleillä (esim. Godfall) mutta suurin osa on 2018 pelejä kuten Red Dead Redemption 2 tai AC Odyssey. Kannattaa suunnata katse esim. uusien näytönohjainten testeihin missä rautana on myös 5000 sarjan Zen prosessoria ja huomata että niissä taas yleensä testataan uudemmilla peleillä. Toki testejä missä olisi esim. Vega 56 tai 1080TI näyttis ja 5600X tai 5900X ja uusia pelejä ei pahemmin vielä näy. Uskoisin että kun Cyberpunk 2077 julkaistaan sitä testataan useallakin systeemillä ja netistä alkaa löytyä testejä eri Zen3 alustoilla (hieman kuten nyt löytyy Witcher 3 eri prosessoreilla ja näytönohjaimilla testejä laidasta laitaan).

Edit: siihen miksi porukka EI ostaisi 5800X vaan joko 5600X (halvin ja ns. paras hinta/laatusuhde sekä alussa saatavuus jos miettii vain 1-3 vuoden pelaamista eikä tee muuta kuin pelaa) tai 5900X (paras hinta/laatusuhde 5+ vuoden käyttöön, uusi 2600K millä riittää vääntöä myös muuhun esim. streemaamiseen samalla kun pelaa) tai jos tekee eniten raskasta työtä ja työnantaja maksaa viulut niin 5950X.
Tuo 5800X jää valitettavasti hintansa puolesta väliinputoaja malliksi ja suurin osa joka ei vielä osta Zen3 odottaa 5700 tai 5700X mallia mikä hyvin luultavasti tulee ja on paljon halvempi sekä kellotettaessa vastaa 5800X prosessoria sisältäen ehkä hieman laadultaan huonompia ytimiä (ainakin niin 5800X ostajat sanovat itselleen) mutta sama määrä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Juuh, mun pointti tilaamiseen oli ennemmin, että on epäsuosittu. Toivon mukaan tulee nopeammin ja satku suuntaan ihan sama (periaatteessa olisin voinut ottaa 5900x samalla periaatteella, mutta jos nyt on yli 6 ytimisillä on vasta nyt käyttöä, niin eikö 8 oo hyvä kompromissi tulevaisuutta varten...). Mä (oon ollu 5 vuotta täysin skenen ulkopuolella) en koe, että 5900x olisi periaatteellisesti sen halvempi (tai noh...lähinnä ikävä kuulla tuo :D).

EDIT:
"All in all, if meant purely for a gaming build, we recommend the Ryzen 7 5800X."

Mä tietenkin etsin omaa päätöstä puoltavia lausuntoja :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
6
Nyt sain oman 5900X noudettua oulun verkkokaupasta. (tilausvahvistus 16:03)
edit: sivulla katottuna ei missään vaiheessa muuttunut se että olisi varattu tuote mun tilaukseen vaan suoraan siirtyi sit että pysty noutamaan ja viestiä tuli kännykkään
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
61
Oho, perjantaina 27.11. Datatronicista lähetetty 5950X olisi noudettavissa lähipostista, juuri tuli viestiä. En tiennyt että paketit kulkevat viikonloppunakin. Erinomaista toimintaa, kiitos Datatronic! Pääsee vielä illan päälle asennushommiin.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
191
5900x noudettavana Oulusta verkkiksestä, olikos teillä muilla kampanjakoodi kyydissä FarCry:lle? itseltä se jäi uupumaan, pitänee kysyä saako sen lennosta siihen matkaan...
edit: väärä quote :D
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
5900x noudettavana Oulusta verkkiksestä, olikos teillä muilla kampanjakoodi kyydissä FarCry:lle? itseltä se jäi uupumaan, pitänee kysyä saako sen lennosta siihen matkaan...
edit: väärä quote :D
Ei niitä koodeja oo vielä kellään. Se piti lunastella semmosella hardware-detection systeemillä ja koodi tulee postiin sit joskus
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
6
5900x noudettavana Oulusta verkkiksestä, olikos teillä muilla kampanjakoodi kyydissä FarCry:lle? itseltä se jäi uupumaan, pitänee kysyä saako sen lennosta siihen matkaan...
edit: väärä quote :D
olin myöhemmin lisänny sen koodin... en ainakaa joutunu jonon hännille sen takia ku sain noudettua omani
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
6
Ei niitä koodeja oo vielä kellään. Se piti lunastella semmosella hardware-detection systeemillä ja koodi tulee postiin sit joskus
suoraan ne sen sähköpostiin meinasivat lähettää että ei siinä mitää HW detection systeemiä taida olla.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
191
suoraan ne sen sähköpostiin meinasivat lähettää että ei siinä mitää HW detection systeemiä taida olla.
Mitä nopeasti googlailin nii molemmat, hw detection ja koodi tarvittaisiin, sillä mietiskelinkin (kun se koodi pitää tosiaan erikseen lisätä koriin verkkiksessä, eikä tule automaattisesti, kuten vaikkapa Jimmssillä)
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Mitä nopeasti googlailin nii molemmat, hw detection ja koodi tarvittaisiin, sillä mietiskelinkin (kun se koodi pitää tosiaan erikseen lisätä koriin verkkiksessä, eikä tule automaattisesti, kuten vaikkapa Jimmssillä)
Aa joo oliko siinä sellainen. Ehkä se olikin, ei muista kun sai jo eka erästä oman prossun :)
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
191
Mitä nopeasti googlailin nii molemmat, hw detection ja koodi tarvittaisiin, sillä mietiskelinkin (kun se koodi pitää tosiaan erikseen lisätä koriin verkkiksessä, eikä tule automaattisesti, kuten vaikkapa Jimmssillä)
Joo koodi lisättiin kassalla tilaukseen ja prosessori kouraan, tulee sähköpostiin myöhemmin :)
Edit: ja tosiaan tilaus oli n. 16:01 sisässä ja vahvistus 16:05 5900x:lle
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
59
Niinhän siinä kävi että datatronic 5950X tuli tänään postin pakettiautomaattiin ja samaan aikaan kilahti viesti että 5900X on saapunut. Jos joku Oululainen haluaa tuon 5900X lunastaa, niin voi pistää yksityisviestin. En postita.
Löytyi jo ottaja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.07.2017
Viestejä
27
Niinhän siinä kävi että datatronic 5950X tuli tänään postin pakettiautomaattiin ja samaan aikaan kilahti viesti että 5900X on saapunut. Jos joku Oululainen haluaa tuon 5900X lunastaa, niin voi pistää yksityisviestin. En postita.
Laittelin viestiä asian tiimoilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Mikä iloinen yllätys tulikaan tänään n. 13:00, kun mailiin kilahti "tilauksesi on toimitettavissa". VK toimitti kuin toimittikin kiven ennen Jimssiä, pääsi hakemaan suoraan sen stadista. Nyt on BIOS fläshätty (MSIn prossuton BIOS flash toimi vähän tahmeesti/epäselvästi, sai varmaan 30min puljata että vahingossa lähti toimimaan), ja kone käytössä. Virallinen Civ6 benchmark antoi n. 30-40% nopeamman latausajan (kauanko multiplayer saven lataaminen kestää, mitataan kansan puhutun kuvauksen kestossa ennen peliin siirtymistä latausruudussa) vs. 1700x. Pari kuvaa piti ottaa prossusta emolla, mutta ne unohtui kun teki mieli päästä käynnistelemään atk:ta.

1606669175961.png

1606669204131.png

1606669227400.png
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
12
Huh.. niin se vaan päättyi itseltäkin koko tämä odotus saaga, joka alkoi 17.9. 3080 tilauksella :D Nyt on kotiutettu 5900X ja 3080 TUF non-oc. Sitä ennen tilattuna emo, muistit, kotelo, kasa tuulettimia ja hommat valmiina uuteen eloon.

Nyt on kone kasassa ja kaikki jopa toimii, eikä mikään ollut rikki, mikä on erittäin yllättävää. Tällä kertaa vk.com yllätti itseni, joskin 3. kertaa tuli siellä käytiä (n. 35km suunta) yhden päivän aikana. Eka joululahjoja, sitten jotain muuta sieltä samalla suunnalla sen jälkeen vielä tuli illemmalla ilmoitus prossusta ja eiku takaisin :D

Onnea ja tsemppiä kaikille odottaville. Odottavan aika on aina pitkä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
Saispa verkkis tällä viikolla myös 5600x:ää.
Viime viikolla kysyttynä eivät tienneet, tuleeko niitä 3 päivän, 3 kuukauden vai puolen vuoden päästä.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
432
Noudot on käsittääkseni joka liikkeessä etusijalla. Näin puhui eräässä isossa ketjussa työskentelevä.
Itselläni oli 5900X tilattu noutona ja loppuviikosta tulikin tieto prossun olevan noudettavissa. Vaihdoin tilauksen juuri postitettavaksi ilman ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Jo kolmas 5950X ilmoitettu olevan mulle, tämä nyt tosin verkkokaupasta. Näitä varmaan on jo niin paljon jaossa että tuskin kenenkään tarvitsee odotella ens vuoteen? Lähin että olisko joku halunnut täältä sumplia itelleen tuon prossun, paikkana siis Helsinki ja nouto verkkokaupasta
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
191
Jaaha, verkkokaupan 5900x olisi noudettavissa. Nyt vain pitää sitten päättää että jatkaako 5600x vai hankkiutuuko siitä eroon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
101
Nyt on näköjään 5900X noudettavissa Pirkkalasta. Tilinhallinnan json-aikaleima tilaukselle 16:01:05 ja sähköpostissa tilausvahvistus 16:06:11. Sähköpostin tulossa oli kyllä viivettä, mutta mututuntumalla vähemmän kuin 5 minuuttia.
 
Liittynyt
29.07.2020
Viestejä
54
Jo kolmas 5950X ilmoitettu olevan mulle, tämä nyt tosin verkkokaupasta. Näitä varmaan on jo niin paljon jaossa että tuskin kenenkään tarvitsee odotella ens vuoteen? Lähin että olisko joku halunnut täältä sumplia itelleen tuon prossun, paikkana siis Helsinki ja nouto verkkokaupasta
Onko sitä vaan vaikeeta perua ja antaa näin seuraavana jonossa olevalle? Täällä päivystävät ja hamuavat ovat kuitenkin kärkipäässä jonoa ja/tai heillä on monta arpaa eri paikoissa.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Onko sitä vaan vaikeeta perua ja antaa näin seuraavana jonossa olevalle? Täällä päivystävät ja hamuavat ovat kuitenkin kärkipäässä jonoa ja/tai heillä on monta arpaa eri paikoissa.
Itelle tämä kelpaisi mutta tuokin näkökulma on validi. Mitäpähän lähdin tähän kisaan vasta pari viikkoa myöhemmin kuin muut... :beye: :sori:
 
Liittynyt
29.10.2020
Viestejä
9
Jo kolmas 5950X ilmoitettu olevan mulle, tämä nyt tosin verkkokaupasta. Näitä varmaan on jo niin paljon jaossa että tuskin kenenkään tarvitsee odotella ens vuoteen? Lähin että olisko joku halunnut täältä sumplia itelleen tuon prossun, paikkana siis Helsinki ja nouto verkkokaupasta
Itsekkin jonossa hilluvana ja Helsingin ulkopuolella asuvana arvostaisin jos se palaisi takaisin jonoon ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
14
Kyselin Verkkokaupalta, että miten on mahdollista, että minun jälkeen tilanneille on toimitettu 5900X:ää, mutta minulle ei.

Pahoittelen vastauksen viipymistä. Tuotteet toimitetaan tilausjärjestyksessä. Järjestelmä luo automaattisesti jonon tilauksista. Odotamme tuotetta saapuvaksi meille lisää. Emme osaa sanoa tarkkaa aikaa koska tuotetta saapuu meille toimitettavaksi.
:smoke:
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
212
Missäs menee raja 5900X:n saaneiden tilaus ajassa?

Itse tilasin viime viikolla verkkiksestä, mutta jonoahan ne eivät aspassa kerro.

5900x:ää on näköjään tullut muutenkin heikommin kuin 5950x:ää.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
191
Missäs menee raja 5900X:n saaneiden tilaus ajassa?

Itse tilasin viime viikolla verkkiksestä, mutta jonoahan ne eivät aspassa kerro.

5900x:ää on näköjään tullut muutenkin heikommin kuin 5950x:ää.
En osaa sanoa muutakuin että oma tilaus oli sisässä julkaisupäivänä ~16:01. Tilausvahvistus sähköpostissa 16:05.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Pahoittelut, ja pahoittelut niille joiden mieli pahottui. Prossu löysi omistajansa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Jimmsiltä tuli ilmoitus 5950X:n postituksesta, oma tilaus oli laitettu sisään vasta yli viikon julkaisun jälkeen.
Aika hyvinhän noita näyttää liikkuvan. Pitääkin perua pikaisesti nuo muut tilaukset.
 
Liittynyt
16.02.2019
Viestejä
36
Missäs menee raja 5900X:n saaneiden tilaus ajassa?

Itse tilasin viime viikolla verkkiksestä, mutta jonoahan ne eivät aspassa kerro.

5900x:ää on näköjään tullut muutenkin heikommin kuin 5950x:ää.
Tämä kiinnostaisi minuakin, mutta Jimmsin osalta. Viime viikolla tilasin 5900X ja kiinnostaisi kovasti riittääkö tuosta 3.12. saapuvasta 120kpl erästä minullekin.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
212
Tämä kiinnostaisi minuakin, mutta Jimmsin osalta. Viime viikolla tilasin 5900X ja kiinnostaisi kovasti riittääkö tuosta 3.12. saapuvasta 120kpl erästä minullekin.
Mulla tilattu 26.11, mutta silloin oli vielä jonossa 400 ihmistä, joten ei taida riittää meille vielä :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
80
Mulla tilattu 26.11, mutta silloin oli vielä jonossa 400 ihmistä, joten ei taida riittää meille vielä :)
Mulla 18.11., pitää muistaa ilmoittaa kun tuohon asti päästään jonossa...

Tänään siirrytty 5600X odottelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
10
Mulla 10.11. ja viime viikolla sanoivat, että varovaisella arviolla ei riitä vielä 3.12. erästä edes minulle
5.11 klo 16:51 tilausvahvistus 5900x:sta, ja chatissä sanoivat viime viikolla, että todennäköisesti menee ensi vuoden puolelle.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
30
Onko joku kysellyt lähiaikoina 5950x jonosta Jimmsillä, itsellä 13.11 tilattu 5900x mutta mietin pitäisikö vielä liittyä toiseen jos saisi nopeammin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Onko joku kysellyt lähiaikoina 5950x jonosta Jimmsillä, itsellä 13.11 tilattu 5900x mutta mietin pitäisikö vielä liittyä toiseen jos saisi nopeammin...
Kyselin joitain päiviä sitten ja silloin sanottiin, että nyt merkatut erät on myyty loppuun, mutta seuraavaan erään olisi mahdollisuuksia. Ei tosin ole mitään tietoa, koska seuraava erä olisi tulossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 336
Viestejä
4 157 587
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom