• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Ruuvi Air -ilmanlaatumittari, Ruuvin verkkokauppa, 109 €

Tuote: Ruuvi Air -ilmanlaatumittari
Tarjoushinta: 109€ + toimitus
Normaalihinta: 149€ + toimitus
Kauppa: Ruuvin viralliset sivut, ruuvi.com
Voimassa: 13.7.2026
Linkki:

Kommentti tarjouksesta:
Ruuvin Air usb-poweroitu ilmanlaatumittari viikonloppu -tarjouksessa.

Kokemusasiantuntijoita paikalla? Minkälainen hyöty ollut?
Jos tykää seuraa ilmanlaatua kotona ja on jonkunmoinen laite joka pysty parentaa ilmalaatua. Ylensä kyllä näissä paremissa laitessa on se ilmanlaatu mittari jo valmis että lähtee päälle kun esim haistaa kissan paskaa.

Oikein mainio laite,varsinkin tuolla tarjoushinnalla. Tuohon kun vielä hommaa muutaman lisäanturin niin on helppo seurata kosteutta ja lämpötiloja ilmaanlaadun lisäksi.

Hintasekseen ihan ookoo verme, mutta itse siirryin lopulta airthingsin wave plussaan, niin sai radon -mittarinkin. Muutenkin tuntu antavan laadukkaampaa mittaustulosta kuin ruuvi.

Ihan pätevän oloinenen laite, mutta itse ostellut noita ikean 10€ lämpö ja kosteus antureita ja ollu niihin ihan tyytyväinen. 30€ saisi ikeasta myös hiilidioksidi mittauksen. Toki ei yhtä tarkka, mutta riittää kyllä siihen että silloin tällöin muistuttaa tuulettamaan.
Nämä toki tarvitsee thread radiolla olevan älykotihubin.

Radon mittaus kiinnostaa myös itseä mutta siihen tosiaan joutuu tarkkailemaan noita airthings tarjouksia.

Kokemusasiantuntijoita paikalla? Minkälainen hyöty ollut?
Täällä käytössä kaksi Ruuvi Airia ja kourallinen RuuviTageja: tagien sensorit hiukan tarkempia, mutta airissa oleva sensorikin on tarkempi kuin mitä oikeasti tarvitsee. Tagit syövät paristoja (hitaasti) mutta airi toimii ainostaan verkkovirralla.

Maininnan arvoisena muihin kilpaileviin härpättimiin verrattuna, nämä on suunniteltu Suomessa ja valmistettu Euroopassa (jos sillä nyt on kellekään suurta merkitystä). Samaten näitten softa on avointa (opensource) eli jos haluaa niin voi lähteä urheilemaan ihan satasella. Omassa käytössä kuitenkin ihan suoraan pakasta vedettynä ilman säätöjä: Ruuvin appi lukee antureita suoraan ja anturi itse pitää juoksevan 10 päivän login, eli näet mitä on tapahtunut menneinä päivinä. Pilvipalvelu on olemassa jos sellaisen haluaa (sekä ilmainen että kattavampi maksullisena) mutta anturit toimivat ihan hyvin ilman internettiäkin. Omassa käytössä tulee tuota historiaa hyödynnettyä enemmän kuin reaaliaikaista dataa kun tämänhetkisen lämpötilan osaan kertoa ihan hyvin ilman lämpömittariakin (=perkeleen kuuma).

Tldr: on ollut 5/5 omassa käytössä, jos menneisyyden minä kysyisi niin käskisin ostamaan.

Kiitoksia. Lähti tilaukseen ja samalla uudet patterit muihin antureihin.

Voi seurata esim. mitä käy ilmanlaadulle yöaikaan, kun ilmastointi heikommalla yms.

Mielenterveysongelmia ja vainoharhasta seurantaa.

Näillä voi kätevästi seurata onko asunnossa henkilöitä silloin kuin pitäisi olla tyhjää tai onko siellä 2 henkilöä vai 1 eli kätevä kodinvalvontaan. Ei vaa itselläni on netatmo niin usein tullut vitsailtua tuosta ominaisuudesta. Ainoa edes etäisesti järkevä käyttötarkoitus näille minkä olen keksinyt on ollut makuuhuoneen ilmanvaihtumisen seuranta. Mikä on optimi oven asento ilmanvaihtumisen kannalta. En tosin ostaisi enää nykyään ja muutenkin tullut karsittua kaikkia älykoti systeemeitä

Hintasekseen ihan ookoo verme, mutta itse siirryin lopulta airthingsin wave plussaan, niin sai radon -mittarinkin. Muutenkin tuntu antavan laadukkaampaa mittaustulosta kuin ruuvi.
Minulla taas oli aiemmin käytössä airthingsin wave plussa joka on jäänyt pois käytöstä sen jälkeen kun ostin tuon ruuvin,koska on ennestään puolisen tusinaa ruuvin antureita,esim maakellarissa,autotallissa,saunassa,ulkona ym.. ja kaikki näkyy samassa näkymässä
Edit: juuri kun mietin että pitäisi laittaa ruuville toivomusta anturista jossa olisi mittapää johdon päässä,niin nyt on sellainen näköjään tullut valikoimiin,hinta on kyllä aika suolainen,pitänee odotella jotain alennuskampanjaa ennen ostoa.

Viimeksi muokattu:
Minulla taas oli aiemmin käytössä airthingsin wave plussa joka on jäänyt pois käytöstä sen jälkeen kun ostin tuon ruuvin,koska on ennestään puolisen tusinaa ruuvin antureita,esim maakellarissa,autotallissa,saunassa,ulkona ym.. ja kaikki näkyy samassa näkymässä
Edit: juuri kun mietin että pitäisi laittaa ruuville toivomusta anturista jossa olisi mittapää johdon päässä,niin nyt on sellainen näköjään tullut valikoimiin,hinta on kyllä aika suolainen,pitänee odotella jotain alennuskampanjaa ennen ostoa.
Haluaisitko lahjoittaa halvalla tuon Wave Plussan minulle?

Ihan pätevän oloinenen laite, mutta itse ostellut noita ikean 10€ lämpö ja kosteus antureita ja ollu niihin ihan tyytyväinen. 30€ saisi ikeasta myös hiilidioksidi mittauksen. Toki ei yhtä tarkka, mutta riittää kyllä siihen että silloin tällöin muistuttaa tuulettamaan.
Nämä toki tarvitsee thread radiolla olevan älykotihubin.

Radon mittaus kiinnostaa myös itseä mutta siihen tosiaan joutuu tarkkailemaan noita airthings tarjouksia.

Tuo Alpstuga ei toimi oikein Aqaran M100 Matter Thread hubilla, kertoo vain air quality good/bad tiedon ei mitään muita mittauksia, lämpötila-anturit ehkä toimisivat. Aqaraa ei kiinnosta päivittää yhteensopivaksi vaan sanovat että Ikea ei seuraa standardia, varmaan joku DIY kaveri ne sieltä kyllä saisi ulos. Osta halvinta (30e vs 80e) ei tässä kohtaa kannattanut.

Screenshot_20260610_221222_Chrome.png

Statistiikka

Viestiketjuista
312 867
Jäsenet
84 388
Uusin jäsen
RetKiKimppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom