ROG Maximus XII Formula Intel LAN lakkaa toimimasta

Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
197
Muutaman kerran konetta bootatessa on käynyt niin että ei ole ollut nettiyhteyttä bootin jälkeen. Laitehallinnassa kaikki kyllä näyttää OK:ta mutta emolla oleva Intelin 2,5G verkkokortti ei saa yhteyttä. IO-paneelissa verkkoliittimen leditkään eivät pala, eivätkä pala myöskään kytkimen päässä. Kaapelin irrotus ja takaisin laitto ei auta. Laittehallinnasta kun poistaa laitteen ja boottaa niin alkaa toimimaan. Kytkimessä ja IO-paneelissa kaapelin kytkeytymisestä kertovat ledit syttyvät heti kun BIOS tekstit näkyy ruudulla, ennen kuin UEFI boot kerkiää sen pidemmälle. Emolla oleva toinen Aquantian 10G verkko toimii OK. Päivitetty uusin BIOS ja Intel LAN ajuritkin uusimmat, tiedä sitten onko vika niissä jos vanha toimis paremmin? Mitähän tuohon kokeilisi seuraavaksi jos löytäsi vian? Hankalaa kun vikaa ei saa toistettua, en ole mitään yhteyttä keksinyt mitä olen ennen boottia tehnyt kun verkko lakkaa toimimasta, mulla saattaa kone olla aina arkipäivät putkeen päällä.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
197
Tätä oon vähän kaivellu niin tämmönen löyty: i225-v interface shuts down on (re)boot
Eli muutkin Z490 emot missä tuo I225-V Intelin 2,5G kortti on saattaa esiintyä samaa ongelmaa? Uusimmissa ajureissa oli firmware päivitys mukana mutta se ei tuota bootissa häviämistä korjannut. Täytyypäs jossain vaiheessa downgradeta ajuri ja katsoa poistuuko ongelma sillä. Harvoi tulee boottailtua niin ongelmakin melkein jo unohtunut.

PS. Tuossa Intelin verkkopiirissä näkyy olevan muutakin ongelmaa, 2,5G vauhdeissa tulee packet lossia jne... Mutta 1G vauhdilla ilmeisesti pelaa. No onneksi on emossa toinen verkkokortti niin ei tarvii ostoksille lähtee, 2020 pitäs ostaa erillinen verkkokortti...
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
197
Windows update asensi ajurit tuolle Intelin onboard LAN:lle ja yhteys alkoi pätkiä ihan koko ajan. Näkyy katkeavan randomisti ja ledit sammuu kytkimestä ja emon takaa.. laitoin uuden 1m cat6a kaapelinkin eikä vaikutusta.. Katkos kestää muutaman sekunnin ja palautuu.. Kunnon paskakasa. Asuksen emon supporttissivuilta vanhempi (Version 1.0.1.4) ajuri tilalle niin taas toimii mutta luotto ei oo kova. Onko muilla tuollaisia ongelmia? Emon RMA ei varmaan auta jos saman saa tilalle
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 384
Uusin Win 64 -ajuri on nähdäkseni 06/07/2020, v 1.0.1.8. Sekö se huono oli?
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
197
Tuo firmware työkalu tulee myös Asuksen tarjoaman 1.0.1.4 ajurin mukana ja se ainakin toimii kun sillä itse sen jo aikaisemmin päivitin versioon 1.45 kun se käsketään tehdä ennen 1.0.1.4 ajurin asennusta, eos. mitä tuonne redditiin linkattu.
1.0.2.6 kyllä tuolta Windows updaten kautta tuli, se oli siellä optionaaliset päivitykset listassa ja piti itse siis klikata. Ei oo pelikoneelle etätyöpöytää mutta illalla tuota vois vähän vielä tutkia lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 384
1.0.2.6 kyllä tuolta Windows updaten kautta tuli, se oli siellä optionaaliset päivitykset listassa ja piti itse siis klikata.
Tuohon Windows 10:n optionaalisiin päivityksiin en kyllä luottaisi pätkääkään. Vasta vähän aika sitten siellä oli bugi, joka tuuppasi koneisiin jotain ikivanhoja driver-versioita. Ja nyt ilmeisesti sellaisen Intel-version, jota Intelin mukaan ei ole vielä olemassa
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 398
Noissa Intelin 2,5G LAN chipin vanhemmissa revisioissa on ollut hardisvika, joka on korjattu uudemmissa revisioissa (B3->).
Minulle on jäänyt sellainen käsitys, että kaikkia vanhemman revision ongelmia ei saada softalla korjattua.

 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 384
Jos HW-versio on siis V1, ei kannata juuri käyttää muuta kuin 1 Gbps ja unohtaa 2.5. Perffi ei siis tipahda 2.5 Gbps:llä 1-10 Mbps, vaan se romahtaa tuolle 1-10 Mbps tasolle, pahimmassa tapauksessa, paremmassakin alle 1 Gbps: https://www.intel.com/i225v1
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 523
Viestejä
4 189 946
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom