ROG GL702 future prooffaus kyssäreitä

Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
7
Mulla on työläppärinä (kaupunkisuunnittelu, 3d, reaaliaikavisut) tällainen ASUS ROG GL702jotain, ostettu s2017 verkkokauppa.com outletista. En tiedä miten näissä on takuita.

i7-7700
16gt
gtx 1070
256 ssd + 1tb

Ajattelin lisätä käyttövuoden tai kaksi tälle työkäyttöön kun on ollut ihan hyvä (vaikka vähän kömpelö).

Isoin ongelma:
OS SSD tai jokin muu osa on jotenkin kosketushäiriöinen koska läppäri kuolee silloin tällöin kerran pari viikossa bluescreenillä ja boottaa sen jälkeen vain biosiin. Ratkaisuna olen löytänyt jonkun hermopisteen näytön vierestä johon painamalla kone käynnistyy normaalisti kriisin jälkeen (wtf). Johtuukohan toi kovosta? Kannattaisko toi SSD kloonata vähän paremmalle 512 ssd:lle?

Toinen ongelma:
Muisti näyttää olevan pullonkaula harvoissa progeissa, mutta tulevaisuudessa varmaan enemmän. Ratkeaisi ostamalla 2x 16gt muistit.

Saisiko tällaisia operaatioita teetettyä jollain kohtuullisella hinta-laatusuhteella jossain josta saa komponentit myös? Budjetti vois olla joku 300-400 jos sillä saa vuoden tai pari.

Mitä tekisitte?
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
7
Päivityksenä tilannekuvaan, olen tässä yrittänyt ajaa windows päivityksiä. Ne eivät ole onnistuneet ja koitin jotain command prompt scanhealtheja. Nämä jälkimmäiset tappavat koneen nyt 3 / 3 kerralla suoraan BIOS:iin. Mitäköhän tässä on vikana?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 259
Voi olla levyvika tai sitten jotain hajoamassa.
Ei mainoshypeläppäreitä nyt erityisesti kestämään tehdä.
Etsimällä kuvia laitteen sisuskaluista ja vertaamalla painamiskohtaa siihen voisi ehkä yrittää päätellä mikä on kyseessä.
On nimittäin erittäin epätodennäköistä että kuoreen jostain kohtaan painaminen auttaisi SSD:n sisäisiin ongelmiin/vikoihin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Koita laittaa tuo kone takuuseen vaikka olisi outletista ostettu. Laita vaan Asuksen huoltoon kysymystä. 2 vuotta pitäisi ainakin olla takuuta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 675
Viestejä
4 188 462
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom