Rode ai-1, vikatilassa bootin jälkeen

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Elikkä, mystinen ongelma alkoi yhtäkkiä. 2-3kk ei mitään ongemia. Nyt joka kerta kun käynnistää koneen / käynnistää uudelleen, äänikortti ei tunnistu tai sitten device managerissa palaa keltainen kolmio. Piuhan irroittamalla ja laittamalla takaisin pelittäää normaalisti seuraavaan boottiin asti.

Läppärillä kokeilin ja sillä tuntui toimivan normaalisti muutaman käynnistyksen ainakin.

On koitettu poistaa laitetta, vaihdella portteja jne. Ei vaikutusta. Mikä lentää ikkunasta ? kone? kortii ? Alkaa loppua kärsivällisyys...

pcn speksit allekirjotuksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Missä laiteessa tuo keltainen varoituskolmio esiintyy. Vika johtuu yleensä puutteellisesta tai puuttuvasta ajurista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Rode ai-1 äänikortissa. Olen yrittänyt poistaa ajuria jolloin käsittääkseni uudelleen kytkiessä ajuri asentuu uudelleen ? Mitään ladattavaa ajuria en tähän löydä. Kolmio siis häviää, kun ottaa johdon irti ja laittaa takaisin.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Rode ai-1 äänikortissa. Olen yrittänyt poistaa ajuria jolloin käsittääkseni uudelleen kytkiessä ajuri asentuu uudelleen ? Mitään ladattavaa ajuria en tähän löydä. Kolmio siis häviää, kun ottaa johdon irti ja laittaa takaisin.
Onko tuo suoraan kiinni koneessa vai jonkun usb-hubin tms kautta? Mun Behringerin kortti on usb-kytkimen (tällaisen) kautta kiinni sekä läppärissä että pöytäkoneessa, ja tuossa on ihan sama "ominaisuus", Macia käyttäessä pitää joka kerta irrottaa piuha ja kytkeä uudestaan jotta toimii. Ilman kytkintä, suoraan kytkettynä, toimii heittämällä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Suoraan koneessa. Koitettu myös näytönjalustan hubin kautta ja sama homma.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
262
Onko esim. etupaneelin usb:ssä vai suoraan emolevyn usb:ssä? Jos mahdollista liitä suoraan emolevyyn. Ja kokeile muitakin usbliitäntöjä. Voi olla että liitäntä on höllentynyt jos se läppärillä toimi hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Onko esim. etupaneelin usb:ssä vai suoraan emolevyn usb:ssä? Jos mahdollista liitä suoraan emolevyyn. Ja kokeile muitakin usbliitäntöjä. Voi olla että liitäntä on höllentynyt jos se läppärillä toimi hyvin.
3 eri porttia koitettu emossa. Koitettu myös näytönjalustan hubilla. Hubissa oli eri johto käytössä.

Nyt huomasin, kun äänikortin asetuksista laittoi 44khz sample raten toimi ainakin pari boottia ja heti kun vaihtaa 96khz, niin ei toimi ennen johdon irroitusta. E: eipä enään toiminutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Jaa. Ongelma taisikin olla näytönjalustan usb hub. Sen kun otti irti niin taas tuntuisi pelittävän.. Täytynee seurailla.

E: eipä ollu. Bios päivitetty, ei vaikutusta. Ei jotenkin houkuttelis uudelleenasennus tän takia, mutta muuta tässä ei enään keksi.

E2: Sain myös vian siirtymään behringerin um2 korttiin mikä on ollut varalla laatikossa. Tämän kun kytkee samaan aikaan roden kanssa niin rode toimii ja um2 näyttää keltaista kolmiota eikä näy tallennuslaitteissa ennen johtoresettiä.
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Jaa. Ongelma taisikin olla näytönjalustan usb hub. Sen kun otti irti niin taas tuntuisi pelittävän..
Jotenkin tuo usb-hubin läsnäolo sitten sotkee. Mulla tosiaan UMC202HD ja täysin samat oireet kun tuo usb-kytkin on kiinni. Suoraan koneeseen kun kytkee niin heittämällä toimii, riippumatta koneesta / käyttiksestä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Koeta päivittää äänikortin firmware.


ja usb-ajurit
Päivitetty molemmat. Ei vaikutusta.

Jotenkin tuo usb-hubin läsnäolo sitten sotkee. Mulla tosiaan UMC202HD ja täysin samat oireet kun tuo usb-kytkin on kiinni. Suoraan koneeseen kun kytkee niin heittämällä toimii, riippumatta koneesta / käyttiksestä.
Näin kuvittelin, mutta meni sotkuun myös ilman hubia kiinni koneessa joten kummastuttaa..

Nyt muistin, että oon asentanut wacomin piirtoalustaa varten osun pelaamista varten suunitellun ajurin. Poistin senkin jonka jälkeen toimikin useamman bootin, kunnes ei taas toiminut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 322
Viestejä
4 197 961
Jäsenet
70 891
Uusin jäsen
Rupsu

Hinta.fi

Ylös Bottom