RoadToVR: VR-lasit Steamissa alle 650 000 käyttäjällä

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 529
RoadToVR on koostanut Steam Hardware & Software Surveyn ilmoittamien lukujen perusteella arviot eri virtuaalilasien käyttäjämääristä PC-pelaajien keskuudessa.
Steamin ilmoittamista prosenttiluvuista johdettiin arviot käyttäjämääristä käyttämällä Valven julkaisemaa tietoa 90 miljoonasta aktiivisesta Steam-käyttäjästä kuukausittain. Steam Hardware & Software Surveyssä laskee VR-lasit kunhan ne ovat kiinni koneessa, eli niitä ei varsinaisesti tarvitse käyttää tullakseen lasketuksi.

RoadToVR:n mukaan suosituimmat VR-lasit ovat Oculuksen Riftit, joita käyttää arviolta 306 000 käyttäjää, kun kakkossijaa pitävällä HTC Vivellä käyttäjiä olisi 274 000. Kaukana kaksikon perässä tulevat järjestyksessä eri valmistajien Windows Mixed Reality -lasit (47 000 käyttäjää), HTC Vive Pro (13 000) ja lopulta Oculuksen Rift DK2 -kehittäjäversiot (7000). Lisäksi mukana on joukko Rift DK1 -laseja, mutta niiden käyttäjämäärää on mahdotonta arvioida 0,00%:n osuuden vuoksi.
Yhteensä käyttäjiä olisi tällöin noin 647 000.

New Valve Data Gives Fresh Insight into Number of VR Headsets Used on Steam
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
On kyllä surullisen matala määrä, vaikka gearVR, oculus go, playstation VR, sekä x määrä riftejä joita ei steamissa käytetä tuosta puuttuukin. Taas varmaan muna/kana ongelma mutta kyllä tuo näkyy softatarjonnassa aika pahasti. Itsellä oli Oculus julkaisusta lähtien mutta tuli myytyä pois kun ei pahemmin enää ollut pelattavaa ja arvioin (hieman väärin) että seuraava sukupolvi olisi kohta tulossa.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
212
Itse olen yllättynyt että noinkin monella on VR-lasit. Hieno homma. Mielestäni käyttökohteet ovat sen verta rajalliset vielä nykyäänkin mutta hintaa löytyy ja eikös nuo vaatinut myös yhteensopivan näytönohjaimenkin?
Kyllä ne sieltä yleistyy, mutta itse en mitään nopeaa vallankumousta odottanut.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 529
Itse olen yllättynyt että noinkin monella on VR-lasit. Hieno homma. Mielestäni käyttökohteet ovat sen verta rajalliset vielä nykyäänkin mutta hintaa löytyy ja eikös nuo vaatinut myös yhteensopivan näytönohjaimenkin?
Kyllä ne sieltä yleistyy, mutta itse en mitään nopeaa vallankumousta odottanut.
Vain kyllin tehokkaan (olikohan se virallinen minimiraja molemmilla jossain RX 470 / GTX 960 tasolla tjsp)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
PC-liitäntäiset VR-lasit on kalliita/törkyhintaisia normikuluttajille, ne vaatii suht tuoretta ja kovaa rautaa ja suurin osa peleistä on lähinnä teknologiademoja tai muuten alle tunnin mittaisia "kokemuksia".
Puhelinten kanssa pelittävät lasit ja stand-alone-lasit taas ei jaksa pyörittää kuin simppeleitä mobiilipelejä, jotka on vielä karsitumpia ja karumpia kuin PC:lle tarkoitettujen VR-lasien pelit.
Ei ole mikään yllätys että VR-laseja ei ole hirveitä määriä myyty.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 529
Vive tais ainakin julkaisussa haluta GTX 970:n tai paremman.
Recommended oli sekä Oculuksella että HTC:llä muistaakseni RX 480 / GTX 970, mutta se ei oo sama kuin minimispeksi
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 993
On kyllä surullisen matala määrä, vaikka gearVR, oculus go, playstation VR, sekä x määrä riftejä joita ei steamissa käytetä tuosta puuttuukin. Taas varmaan muna/kana ongelma mutta kyllä tuo näkyy softatarjonnassa aika pahasti. Itsellä oli Oculus julkaisusta lähtien mutta tuli myytyä pois kun ei pahemmin enää ollut pelattavaa ja arvioin (hieman väärin) että seuraava sukupolvi olisi kohta tulossa.
Itse olen ollut suhteellisen tyytyväinen sisältöön (rift), mutta laitteiden määrän pienuus yllätti. Selittää aika hyvin miksi RE7 ei tullut VR versiota PC:lle.

PSVR on myyty kuitenkin yli kolme miljoonaa, se on aika paljon enemmän. Toivotaan että seuraava konsolisukupolvi saa oman VR-laitteistonsa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 529
PSVR on myyty kuitenkin yli kolme miljoonaa, se on aika paljon enemmän. Toivotaan että seuraava konsolisukupolvi saa oman VR-laitteistonsa.
Ei vaan toivottavasti niillä tulee toimimaan kaikkien lasit. MS vissiin ainakin on ajatellut asian että jos/kun VR-setit tuodaan Xboxille niin kaikki Windowsillakin toimivat lasit toimisivat myös xboxilla
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 168
Ei vaan toivottavasti niillä tulee toimimaan kaikkien lasit. MS vissiin ainakin on ajatellut asian että jos/kun VR-setit tuodaan Xboxille niin kaikki Windowsillakin toimivat lasit toimisivat myös xboxilla
Tämä.

Lasit pitäs olla melkeen kuin monitorit. Kuva näkyy oli ne missä vaan kiinni. (Toki asia ei ole näin yksinkertainen)

Pirstaloituminen on aina pahasta, jos lasit toimis esim pleikka / xbox / pc niin vermeet yleistys helpommin.

Tietty siten että kaikki ominaisuudet ja parhaat grafiikat ja resot on vain pc:llä mut sentää pleken ja boxin kans toimis. :p
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 993
Ei vaan toivottavasti niillä tulee toimimaan kaikkien lasit. MS vissiin ainakin on ajatellut asian että jos/kun VR-setit tuodaan Xboxille niin kaikki Windowsillakin toimivat lasit toimisivat myös xboxilla
Vaikea uskoa Sonysta että antaisi muille mahdollisuuden. Tuleva XBox olisi vahvoilla jos vain päättävät tuoda VR-setit sille. Jo pelkästään Odyssey plussa voittaisi nykyisen PSVR:n kirkkaasti. Sonystakaan ei ole täyttä varmuutta VR:n suhteen, se ei ole täyttänyt heidän myyntiodotuksiaan.

Tarkoitin siis tuolla toivomuksella että ylipäätään panostavat VR:ään seuraavassa konsolisukupolvessa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 470
Viestejä
4 192 275
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom