• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Rikollisten paapominen nykypäivän Suomessa

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Eihän rikoksen tekijät yleensäkään pysty kaikkia miellyttämään. Jos syyllistyy rikokseen niin on kyllä silloin tehty jotain väärin. Miksi rikollisia pitäisi paapoa?
Mitä minun olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä? Miksi kaikkia, jotka tekevät minua kohtaan rikoksia, paapotaan? Miksi minä olen aina eri asia kuin muut?
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Yksinkertainen selitys on se, että maksaa todella paljon yhteiskunnalle pitää näitä nilkkejä laitoksissa tai linnassa. Paljon enemmän kuin ne monien vihaamat sosiaalituet.

Ja Suomessa on tapana antaa eri oikeusasteissa tuomiot lievemmän mukaan, ellei kyseessä ole törkeä, mikä nyt onkin syy.
Väitän että yleensä olisi valtiolle kannattavampaa pitää haittaihmiset linnassa tai jossain ohjatussa asumisessa + päälle joku työvelvoite. Ei voi olla halvempaa pitää vapaalla ihmisiä jotka vuosittain vammauttavat veronmaksajia ja joiden oikeuskulut kokonaisuudessaan muodostavat noin 50k€ kulut vuosittain + uhrin vammautumisesta aiheutuvat kulut jotka voivat helposti nousta satoihin tuhansiin hoitojen ja saamatta jääneiden verotulojen takia. Päälle vielä ne sossuntuet jotka näillä haittaihmisille maksetaan täysimääräisinä rikoksista ja korvausvelvoitteista huolimatta.

Kaikkein surkeinta on että juurikin ne korkeimman uusimisprosentin rikolliset, eli nuoret rikolliset pääsevät entisestään alennetuilla tuomioilla. Yksi vankeusrangaistuksen tärkein tekijä, eli kuntouttaminen jää täysin tekemättä. Ajatellaan että ottavat vain itseään niskasta kiini ja lopettavat rikosten teon. Miksi lopettaisivat kun teoista ja kiinnijäämisistä ei seuraa edes yhtään mitään rangaistusta? Luottotiedot on jo tahallaan sössitty, rahaa saa rikoksilla. Uhrille ei tarvitse maksaa korvauksia, sossuntukia ei leikata eikä tule mitään tekemisen velvoitteita. Uhri maksaa itse kaikki kulunsa, jos tekijä on varaton esimerkiksi väkivaltarikoksissa. Valtio maksaa asunnot ilman mitään velvoitteita.

Koko järjestelmän täydellisintä idiotismia kuvaa se, että koko rikosprosessia edes tutkivat ovat täysin järjestelemän kannattajia. Eli tutkitaan omaa itseä. Vikaa ei tietenkään löydy mistään. Rikosten paapominen on juurikin oikein sanottu. Se on juurikin noin. Rikollinen saa enemmän apua kuin uhri. Ja vaikka linnassa pitäminen olisikin kalliimpaa niin mielestäni se olisi helvetin hyvin käytettyä rahaa. Turvallista yhteiskuntaa ei saa ilmaiseksi, se maksaa.

On selvää että oikeusjärjestelmä on täydessä kriisissä. Jos oikeuslaitoksen toimintaa vertaa esimnerkiksi sairaanhoitoon, on oikeuslaitos satoja kertoja pahemmassa tilassa. Asioiden käsittelyajat ovat vuosia ihan perusjutuissa, päätöksillä ei ole mitään merkitystä ja uhri jää täysin sivuun. Lähinnä koko oikeuslaitos on varainsiirto valtiolta asianajajille ja oikeusjärjestelmän työntekijöille. Ei sitä halutakaan muuttaa. Sehän tuottaa rahaa niille, jotka asioista päättävät. Täysin merkityksetöntä, veronmaksajille haitallista työtä. Järjestelemä on täysin rikki. Niin toimintansa, seurauksien, tavoitteiden ja moraalin puolesta. Kuvaavaa on että kaikki rikokset törkeän pahoinpitelyn kohdalta alaspäin voisi jättää tutkimatta eikä se näkyisi kaduilla tai rikostilastoissa mitenkään. Uhrin asema ei muuttuisi mitenkään, paitsi niissä harvoissa tilanteissa, jossa tekijällä on tuloja.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 668
Mitä minun olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä? Miksi kaikkia, jotka tekevät minua kohtaan rikoksia, paapotaan? Miksi minä olen aina eri asia kuin muut?
Ensinnäkin hankkia jokin tuttu joka ei kirjoita liirumlaarum muodossa virallisia kirjeitä.
Toisekseen jättää kaikki ei todistettavissa oleva pois valituksista ym. Se lentää jonnekin mappi öhön jos siinä on 90% tyhjää ja 10% asiaa. Tätähän yritin neuvoa jo aiemmin että et nykyisellä tavalla saavuta yhtään mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Ensinnäkin hankkia jokin tuttu joka ei kirjoita liirumlaarum muodossa virallisia kirjeitä.
Toisekseen jättää kaikki ei todistettavissa oleva pois valituksista ym. Se lentää jonnekin mappi öhön jos siinä on 90% tyhjää ja 10% asiaa. Tätähän yritin neuvoa jo aiemmin että et nykyisellä tavalla saavuta yhtään mitään.
Mitä "liirumlaarumia" tuossa nyt oli? Koko viesti, jonka kirjoitin, on täyttä asiaa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 668
Mitä "liirumlaarumia" tuossa nyt oli? Koko viesti, jonka kirjoitin, on täyttä asiaa.
No juuri siksi joku muu pitäisi olla kirjoittamassa kun et sitä itse tajua. Esim "Minut erotettiin koulusta kiusaamisen takia, koska oli helpompi erottaa kiusattu kuin kiusaaja." Tai se kun kirjoitat että kouluun otettiin entinen kiusaaja ja sen rikoksia ovat n y ja x.
Se viranomainen haluaisi tietää lähinnä että mistä rikoksesta haluat tuomion ja kenelle. Sulla ei takuulla ole mitään todisteita siitä että sinut erotettiin sen takia kun kiusaaja on hankalampi erottaa. Sen sijaan jostain muusta konkreettisesta asiasta voisi olla todisteita.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 568
Voi olla, mutta aina kun olet tekemisissä viranomaisen kanssa, kyse on siitä mitä pystyt todistamaan. Ei se mitä on tapahtunut. Tämän takia vähänkään merkittävämmissä tapaamisissa keskustelun äänittäminen on suositeltavaa, jos epäilee että voi syntyä jotain mitä pitäisi selvitellä jälkikäteen. Jos ei ole tallennetta, pöytäkirjaa, sähköpostia tai päätöstä niin viranomainen voi riitatilanteessa vastata mitä tahansa omalta kannaltaan edullista ja kun et pysty todistamaan omaa näkemystäsi, niin se ei silloin johda mihinkään.
 
Liittynyt
30.08.2022
Viestejä
176
Se koulusta erottaminen oli joka tapauksessa laittomasti tehty.
Mä vähän luulen että ihmiset on vähän taipuvaisempia uskomaan tuota koulun vastinetta. Kysytään sit vielä uudestaan kun et aikaisemmin vastannut. Ootko keskustellut näistä asioista vanhempiesi kanssa? Luulisi että he ehkä osaisi neuvoa sua vähän fiksummalle tielle.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Jos erottaminen olisi laillisesti tehty, niin siitä olisi todisteena mm. se kirjallinen varoitus, joka minulle olisi lain mukaan pitänyt antaa. Koulu ei tässä tapauksessa pysty todistamaan, että erotus olisi ollut laillinen.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
697
Jos erottaminen olisi laillisesti tehty, niin siitä olisi todisteena mm. se kirjallinen varoitus, joka minulle olisi lain mukaan pitänyt antaa. Koulu ei tässä tapauksessa pysty todistamaan, että erotus olisi ollut laillinen.
Onkos siitä mitään papereita asiasta, niistähän syyt selviävät. Liialliset poissaolotkin ovat syy erottamiselle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
757
Maahantulokiellossa ollut rikollinen yllättäen keppostelemassa suomessa. Ilmeisesti pieni pelko hammaspeikkoa kohtaan myös.

Mikäli maahantulokieltoa rikotaan, siitä pitäisi automaattisesti tulla 10 vuoden kakku, josta istutaan 10 vuotta.
Sarjarikollisuuden pitäisi nostaa tuomiota 50% automaattisesti. Useiden rikosten kohdalla taas kerrointa isommaksi. Tässä tapauksessa maahantulokiellon rikkominen + pölliminen.
Tämä on myös järjestäytynyttä rikollisuutta, koska on selkeästi ennakolta suunniteltu koko homma, josta taas tulisi kerrointa lisää.
Mitä merkitystä maahantulokiellolla on, jos sen rikkomisesta ei seuraa mitään.
(Jos tämä perseily ei lopu, niin se saa luvan jatkua)

Sopiva tuomio tästä 38 vuotta. Up for parole in 30.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Opiskellessa perustin Danske Bankiin säästötilin ja laitoin sinne 500 euroa talteen pahan päivän varalle. Nyt ulosotto oli ottanut sieltä 80 euroa "rikosuhrimaksua" siitä hyvästä, että puolustin omaisuuttani. Ei muuten ollut ihan pieni määrä työtunteja, joka noidenkin rahojen eteen on tehty pienipalkkaisena keikkatyöläisenä.

Miten helvetissä tämä voi mennä näin, että kaikki työn tulokset vain otetaan pois yksi kerrallaan ja annetaan rikollisille?

Mistä joku ulosotto edes voi tietää tuollaisesta pankkitilistä, johon on vain vuosia sitten tallennettu rahaa käteisenä eikä ikinä maksettu mitään palkkoja suoraan sinne? Eikö pankkisalaisuus koske pienituloista tässäkään asiassa?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Opiskellessa perustin Danske Bankiin säästötilin ja laitoin sinne 500 euroa talteen pahan päivän varalle. Nyt ulosotto oli ottanut sieltä 80 euroa "rikosuhrimaksua" siitä hyvästä, että puolustin omaisuuttani. Ei muuten ollut ihan pieni määrä työtunteja, joka noidenkin rahojen eteen on tehty pienipalkkaisena keikkatyöläisenä.

Miten helvetissä tämä voi mennä näin, että kaikki työn tulokset vain otetaan pois yksi kerrallaan ja annetaan rikollisille?

Mistä joku ulosotto edes voi tietää tuollaisesta pankkitilistä, johon on vain vuosia sitten tallennettu rahaa käteisenä eikä ikinä maksettu mitään palkkoja suoraan sinne? Eikö pankkisalaisuus koske pienituloista tässäkään asiassa?
Viranomaiset kyllä pystyy selvittää henkilön omistamat tilit. Jos jotain rahoja haluat säästää pahanpäivän varalle(ilman että viranomaiset tietää), niin kaikki käteiseksi. Tänäpäivänä harvemmin ulosotto tulee fyysisesti kyläilemään, elellei he ole joltain saanut vinkkiä helposti realisoitavasta arvokkaasta omaisuudesta.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
697
Miten helvetissä tämä voi mennä näin, että kaikki työn tulokset vain otetaan pois yksi kerrallaan ja annetaan rikollisille?

Mistä joku ulosotto edes voi tietää tuollaisesta pankkitilistä, johon on vain vuosia sitten tallennettu rahaa käteisenä eikä ikinä maksettu mitään palkkoja suoraan sinne? Eikö pankkisalaisuus koske pienituloista tässäkään asiassa?
Viranomaisilla on ihan lain myöntämä oikeus selvittää henkilön yhteydet tileihin, omistuksiin ja vastaaviin. Pankilla on velvollisuus olla tietoinen henkilön rahaliikenteestä. Pankki on myös velvollinen ilmoittamaan epäillyttävää toimintaa poliisille, jos kyseessä on epäillys rahanpesusta tai muusta laittomasta rahaliikenteestä.

Miksi ulosotto ei nostaisi velallisen tililtä rahaa? Mikäli velallinen ei vapaaehtoisesti hoida velkojaan, niin sitten on toimittava toisella tapaa. Ulosottomiestenkin kanssa pärjää, kunhan on itse asiallinen ja hoitaa hommat sovitusti.

Maksuvapautuksiakin saa, sekä muitakin sopimuksia, jos vain velallinen on osoittanut halunsa olla mukana prosessissa. Mikäli velallinen ei hoida hommiaan, niin sitten ei enää oikein uusiakaan mahdollisuuksia tule. Mikäli maksuissa tulee ongelmia, niin yhteydenotto ulosottoon mahdollisimman pian on hyvä ratkaisu.

"Ulosotto voi ulosmitata myös rahaa tililtä tai esimerkiksi veronpalautukset. Arvokasta omaisuutta kuten omistusasunto tai mökki voidaan ulosmitata eli myydä velkojen maksamiseksi. Kodin irtainta omaisuutta kuten televisiota tai pesukonetta ei ulosmitata." T:Takuusäätiö.

Takuusäätiö


Minilex
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 985
Opiskellessa perustin Danske Bankiin säästötilin ja laitoin sinne 500 euroa talteen pahan päivän varalle. Nyt ulosotto oli ottanut sieltä 80 euroa "rikosuhrimaksua" siitä hyvästä, että puolustin omaisuuttani. Ei muuten ollut ihan pieni määrä työtunteja, joka noidenkin rahojen eteen on tehty pienipalkkaisena keikkatyöläisenä.
No mikset vain maksanut pois sinulle määrättyä maksua ? Vai luulitko että se katoaa viivyttelemällä ?
Pienemmällä mielipahalla olisit päässyt kun olisit kiltisti maksanut sen pois ja ei olisi tullut edes ulosottomerkintää.
Äkkseltään vaikuttaa siltä , että tekemäsi päätös olla maksamatta, oli todella tyhmää ja harkitsematonta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Minä en ole edelleenkään edes tunnustanut tehneeni sellaisia rikoksia, jotka minun väitetään oikeuden päätöksessä tunnustaneen.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
697
Minä en ole edelleenkään edes tunnustanut tehneeni sellaisia rikoksia, jotka minun väitetään oikeuden päätöksessä tunnustaneen.
Rikosuhrimaksu menee maksuun, vaikka kiistäisitkin asian. Tuohon riittää vain oikeuden päätös, kunhan todisteet riittävät.

Monet asiat voi hoitaa viranomaisten kanssa, kunhan on itse aktiivinen ja ottaa asiat esille. Sakkojakaan ei ole tarve maksaa kerrallaan, vaan voit sopia maksusuunitelmat. Veromätkytkin voi maksaa osissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Rikosuhrimaksu menee maksuun, vaikka kiistäisitkin asian. Tuohon riittää vain oikeuden päätös, kunhan todisteet riittävät.

Monet asiat voi hoitaa viranomaisten kanssa, kunhan on itse aktiivinen ja ottaa asiat esille. Sakkojakaan ei ole tarve maksaa kerrallaan, vaan voit sopia maksusuunitelmat. Veromätkytkin voi maksaa osissa.
Oikeuden päätöksessä kuitenkin väitetään minun tunnustaneen, vaikka en ole niin tehnyt.

Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa näitä jatkuvasti satelevia viranomaismaksuja. Minua on vainottu TE-toimiston virkamiestenkin taholta jo seitsemän vuotta ja minulle on tullut tuhansia euroja takaisinperintälaskuja takautuvista karensseista, jotka on annettu syistä, joihin en ole itse voinut vaikuttaa mitenkään. Nuo säästötilillä olleet rahat oli kovalla työllä matalalla tuntipalkalla ansaittu ja ne oli tarkoitettu pahan päivän varalle puskuriksi eikä rikollisia suojelevan virkamiesmafian varastettavaksi. Nyt sitten ulosotto on nekin jotain kautta löytänyt.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 985
Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa näitä jatkuvasti satelevia viranomaismaksuja. Minua on vainottu TE-toimiston virkamiestenkin taholta jo seitsemän vuotta ja minulle on tullut tuhansia euroja takaisinperintälaskuja takautuvista karensseista, jotka on annettu syistä, joihin en ole itse voinut vaikuttaa mitenkään.
Mutta eikös ole parempi yrittää hoitaa nuo yhteistyössä viranomiasten kanssa kuin heittäytyä poikkiteloin ? Jälkimmäisestä kun ei mitään hyvä seuraa ja ottavat rahat tavalla tai toisella sinulta mitään kysymättä. Ensimmäisessä vaihtoehdossa sinulla on sentään mahdollisuus sentään vaikuttaa jotenkin asioiden kulkuun.

Mutta tietysti helppo huudella täältä takavasemmalta kun ei ole itse ko tilanteessa.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
@Sompi siinä kohtaa kun viranomainen sanoo, että "sinä pyllistit, maksa sakkoa xx€" , niin ei kannata jäädä vatuloimaan sen maksun suorittamisen kanssa.
-> Kiistää voi ja pitää, kun se väite ei pidä paikkansa.

Mutta se kiistäminen ei mene niin, että jätät maksamatta sen sakon. Ensin maksat sen helvetin typerän maksun, kiistät koko homman ja haet korvauksia. Suomessa ei ole oikeusjärjestelmää vaan enemmänkin joku lakipykälientulkinta ja pyöristely kuvio joka toimii yllä kuvatulla tavalla. Se ei mene tavan ihmisen järkeen, koska se ei ole loogista tai arkijärkistä. Saanet ehkä jotain korkoakin tuolle maksetulle hilipatiheiperusteiselle maksulle.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 668
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Suuri osa noista epäillyistä asuu juuri sen edellisen tuhopoltetun verstaan lähes naapurissa. Olen melko varma siitä, että taustalta löytyy kyllä kaikenlaista muutakin rikollisuutta kuin nuo salametsästysjutut, mutta poliisit eivät vain ole halunneet tutkia omien kavereidensa tekemisiä. Aivan varmasti tuossa salametsästysringissä olevia ihmisiä liittyy myös siihen verstaan tuhopolttamiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Onkos Sompi se sama kaveri jolla oli sitä jotain koulukiusaushärdelliä sun muuta?
Näistä "sattumista" tulee vähän sellainen kutina että olisi hyvä jos joillekin määrättäisiin edunvalvoja vähän matalammalla kynnyksellä. Normaalijärkiselle ei varmaan tule yllätyksenä että ulosotto vie rahat tililtä.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118

Parempaa rikollisuutta. Aivan tiedostaen ja pitkäaikaisesti rikottu lakia. Hyvä että kriisiapua saatu kavereille.
Onko kriisiavun antaminen rikoksesta syytetylle mielestäsi väärin? Mun mielestä jos mielenterveys järkkyy niin ihmistä pitää auttaa. Jos tuo ei saisi apua, saattaisi hän pahimmillaan suorittaa joukkoampumisen ja riistää lopuksi itseltään hengen.

Ja selvennyksesi vielä että tuomiot sitten lain mukaan ilman sormien välistä katsomista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Onko kriisiavun antaminen rikoksesta syytetylle mielestäsi väärin? Mun mielestä jos mielenterveys järkkyy niin ihmistä pitää auttaa. Jos tuo ei saisi apua, saattaisi hän pahimmillaan suorittaa joukkoampumisen ja riistää lopuksi itseltään hengen.

Ja selvennyksesi vielä että tuomiot sitten lain mukaan ilman sormien välistä katsomista.
Tässä lähinnä huvittaa miten poliisi on niin empaattinen juuri näitä rikollisia kohtaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Onkos Sompi se sama kaveri jolla oli sitä jotain koulukiusaushärdelliä sun muuta?
Näistä "sattumista" tulee vähän sellainen kutina että olisi hyvä jos joillekin määrättäisiin edunvalvoja vähän matalammalla kynnyksellä. Normaalijärkiselle ei varmaan tule yllätyksenä että ulosotto vie rahat tililtä.
Eli edunvalvontaan siitä, että olen laittanut kovalla työllä ansaittua rahaa pahan päivän varalle piiloon?
 
Liittynyt
30.08.2022
Viestejä
176
Eli edunvalvontaan siitä, että olen laittanut kovalla työllä ansaittua rahaa pahan päivän varalle piiloon?
Ei vaan koska et selvästikään kykene valvomaan omaa etusi. Että työkkäri on oikein sinua kiusannut . Menikö ne oikein tarjoamaan sulle töitä vai kenties jotain kuntoutusta. Jos omasta elämästä haluaa omalla käytöksellä tehdä vaikeaa niin suomi kyllä on siihen todella hyvä maa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Ei vaan koska et selvästikään kykene valvomaan omaa etusi. Että työkkäri on oikein sinua kiusannut . Menikö ne oikein tarjoamaan sulle töitä vai kenties jotain kuntoutusta. Jos omasta elämästä haluaa omalla käytöksellä tehdä vaikeaa niin suomi kyllä on siihen todella hyvä maa.
Iisalmen työkkärissä on kaksi virkailijaa, jotka antavat minulle takautuvia karensseja syistä, joihin en itse voi vaikuttaa. Minua ei myöskään ikinä hyväksytä mihinkään hakemiini koulutuksiin.

Miten minä muka pystyisin valvomaan etuani tällaisia vastaan?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Miten minä muka pystyisin valvomaan etuani tällaisia vastaan?
Muuttamalla muualle ja pitämään pienempää profiilia sekä ottamaan asioista etukäteen selvää.

Eli edunvalvontaan siitä, että olen laittanut kovalla työllä ansaittua rahaa pahan päivän varalle piiloon?
Sun olisi pitänyt ymmärtää ottaa KAIKKI ylimääräinen raha käteiseksi.

Sun ongelma on siinä että syytät muita omista virheistäsi. Se oli ihan omaa tyhmyyttäsi pitää ylimääräistä rahaa jollain pankkitilillä ja sä syytät tästä virhestä järjestelmää, kun et ymmärrä miten järjestelmän kanssa pelataan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Muuttamalla muualle ja pitämään pienempää profiilia sekä ottamaan asioista etukäteen selvää.


Sun olisi pitänyt ymmärtää ottaa KAIKKI ylimääräinen raha käteiseksi.

Sun ongelma on siinä että syytät muita omista virheistäsi. Se oli ihan omaa tyhmyyttäsi pitää ylimääräistä rahaa jollain pankkitilillä ja sä syytät tästä virhestä järjestelmää, kun et ymmärrä miten järjestelmän kanssa pelataan
Luulet siis, että edunvalvoja auttaa piilottelemaan rahaa muilta viranomaisilta?

Entä jos joku vaikka murtautuu kotiin, mikä on minun tapauksessa keskimääräistä huomattavasti todennäköisempää kuin useimmilla? Mikään vakuutusyhtiö ei suostu vakuuttamaan minkäänlaisia määriä käteistä rahaa. Pidätkö minua oikeasti niin tyhmänä, etten olisi näitä asioita miettinyt ja ottanut parhaiden mahdollisuuksieni mukaan huomioon?
 
Liittynyt
30.08.2022
Viestejä
176
Luulet siis, että edunvalvoja auttaa piilottelemaan rahaa muilta viranomaisilta?

Entä jos joku vaikka murtautuu kotiin, mikä on minun tapauksessa keskimääräistä huomattavasti todennäköisempää? Mikään vakuutusyhtiö ei suostu vakuuttamaan minkäänlaisia määriä käteistä rahaa. Pidätkö minua oikeasti niin tyhmänä, etten olisi näitä asioita miettinyt ja ottanut parhaiden mahdollisuuksieni mukaan huomioon?
Turhaan sä ulosottoa siintä syytät että olet tehnyt rikoksen ja jättänyt seuraukset maksamatta. Omat hölmöilyt kuuluu maksaa mukisematta. Pitäisikö joskus katsoa peiliin eikä syyttää yhteiskuntaa.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
697
Minä olen vain puolustanut omaisuuttani.
Omaisuutta puolustetaan laillisesti viranomaisten ja asianajajien kautta. Ei murtoveikkoa saa pistää kylmäksi Suomessa. Ameriikan Yhdysvalloissa on osavaltioita, joissa laki on eri.

Mikä sitoo sinut Iisalmeen, tuskin ainakaan ura, duuni tai firma? Suomessa on 309 kuntaa, joihin ei kukaan estä muuttoa.

Perhesyyt ovat ihan ok syy, jos lapsilla on kouluvaihe kriittisessä kohdalla. Toinen ok syy on asunto, joka ei mene kaupaksi ja lainaerät rullaavat. Tällöin se duunin olisi oltava sen verran parempipalkkainen, jotta se kattaa lainanhoidon. Tuohon voi saada apua vuokraamalla asuntoa eteenpäin.

Alle kolmenkympin ikään on tullut koettua kaikenmoista, kiusaamista useamman vuoden ajan ja olen käynyt psykiatrilla ja psykologilla keskustelemassa asioista.

Omaan kohteluun ja elämään voi vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.08.2022
Viestejä
176
Omaisuutta puolustetaan laillisesti viranomaisten ja asianajajien kautta. Ei murtoveikkoa saa pistää kylmäksi Suomessa. Ameriikan Yhdysvalloissa on osavaltioita, joissa laki on eri.

Mikä sitoo sinut Iisalmeen, tuskin ainakaan ura, duuni tai firma? Suomessa on 309 kuntaa, joihin ei kukaan estä muuttoa.
Älä turhaan ehdota mitään ratkaisuja. Tämä kaveri ei niitä kaipaa kuhan tykkää rypeä itsesäälissä ja avautua internetissä. Ihminen joka ei pysty näkemään ja myöntämään omia virheitä ei pääse tässä elämässä kovin pitkälle ei varsinkaan kun on ajanut oman tilanteensa tuohon jamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Minä olen lailliset keinot jo käyttänyt loppuun aikoja sitten. Poliisit pitäisi vaihtaa, jotta tässä maassa alkaisi asiat toimimaan.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 985
Minä olen lailliset keinot jo käyttänyt loppuun aikoja sitten. Poliisit pitäisi vaihtaa, jotta tässä maassa alkaisi asiat toimimaan.
No asiat eivät ainakaan laittomilla keinoilla edisty eduksesi. Kuten olet nyt jo toivottavasti huomannut.
Kyllä ne pollarit vaihtuu, mutta siihen en hirveästi pelimerkkejä laittasi.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 210
Tässä lähinnä huvittaa miten poliisi on niin empaattinen juuri näitä rikollisia kohtaan.
Liekö se niin kovin harvinaista? En siis tiedä, ja toinen mahdollisuus olisi että poliisi tiedottaa j media julkaisee eri tavalla juuri näitä rikollisia koskien.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Ei ole kyllä minulle ainakaan mitään kriisiapua tarjottu. Kyllä sitä olisi itse pitänyt hakea.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 210
Minä olen vain puolustanut omaisuuttani.
Jos puolustaa omaisuuttaan ulosottoa välttelemällä, on sekin jo moitittavaa. Tässä moitittavassa toiminnassa on olemassa teoriassa toimivia keinoja kuten pimeät duunit ja käteisen käyttö. Sitten on olemassa täysin tehottomia keinoja kuten se, että katsoo liikaa ulkomaisia rikossarjoja ja luulee että Suomessa pankkitalletukset ovat ulosottomieheltä piilossa.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
697
Älä turhaan ehdota mitään ratkaisuja. Tämä kaveri ei niitä kaipaa kuhan tykkää rypeä itsesäälissä ja avautua internetissä. Ihminen joka ei pysty näkemään ja myöntämään omia virheitä ei pääse tässä elämässä kovin pitkälle ei varsinkaan kun on ajanut oman tilanteensa tuohon jamaan.
Kaveriporukassa on henkilöitä, joilla historiassa ei ole ollut helppoa. Eräällä oli kymppitonneja ulosotossa, mutta ei hän antanut asioiden haitata. Hän makseli velkansa pois suht nopeasti pois ja vuoden vaihteessa velat oli hoidettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 210
Ei ole kyllä minulle ainakaan mitään kriisiapua tarjottu. Kyllä sitä olisi itse pitänyt hakea.
Toisaalta muistaakseni olet kertonut, että sinua on epäilty(siis kaiketi tuomittukin mutta tarkoitan että kuulusteltu ja muuten asiaa käsitelty) jostain suunsoitollisesta uhkaamisesta, kovan esineen näyttämisestä tai vastaavasta. Laajamittainen järjestäytynyt ei-järjestäytynyt salametsästely lienee varsin objektiivisestikin isompi juttu (ja ainakin kuulustelu raskaampaa) kuin joku paikallisten nuorten herrojen riita jossa ei muistaakseni edetä edes lyömiseen saakka.

Puhumattakaan siitä, miten tämä yhteiskunta erilaisia rikoksia tai oikeushyviä arvottaa. Rahvaan fyysinen koskemattomuus, tavisten yksityisomaisuus tai mikään muukaan jännittävään toiseuteen liittymätön yksilön oikeus ei ole mitenkään kovassa huudossa. Sellainen lain kuollut kirjain koetaan vähän tylsänä ja monet haaveilevat hienosta agilesta kiinalaistyylistä, jossa ihmisoikeudet eivät pilaa bisnestä ja kuluta virkamiehen aikaa. Ei sitä kovin kauan jäädä märehtimään jos joku nyt on vähän nepannut pottunokkaa nokkaan saati pelkästään uhannut, taikka polttanut toisen liiterin(arvo 0€-purku jos välittäjän arviota kysyy). Hyvä jos edes teknistä tutkintaa tehdään muussa kuin henkirikoksessa. Ei oo kato niitä resursseja eikä paljon kiinnostelekaan mitkään pikkujutut. Jos sattuu olemaan helposti löytyvillä vähän näyttöä niin syytetään ja nuijitaan joku template-tuomio sakot/ei rikosta ilman valitusportaita. Jos ei mitään putoa syliin, lopetetaan tutkinta tai ei alunperin aloiteta.

Eläimiin, luontoon tai ympäristöön millään tavalla liittyvät asiat ovatkin eri juttu. Ne kammataan läpi hyvin tarkkaan ja raskauttavia seikkoja keksitään sieltäkin missä niitä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Eräs paikallinen vanhempi herrasmies asui aiemmin taajaman ulkopuolella syrjässä hiekkatien (käytännössä kärrypolku) päässä olevassa mökissä, mutta muutti nyt pari vuotta sitten taajamaan asumaan. Taajamaan muuton jälkeen oli eräs Iisalmen puolella asuva alkoholisoitunut vanhaisäntä soittanut tälle ja sanonut vanhasta paikasta, että "älä laita ovia lukkoon, niin minun ei tarvitse murtautua sinne". Joka vuosi sinne on myös käyty pois muuton jälkeen useamman kerran murtautumassa, talvisin moottorikelkkojen kanssa ja kesäisin traktoreilla ja pakettiautoilla. Tuolla alkoholisoituneella vanhaisännällä on myös kolme 20-30-vuotiasta poikaa, jotka tekevät samanlaisia juttuja.

Tuollainen kulttuuri on Suomessa aika yleistä eikä poliisi näillekään tee mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 210
Tuollainen kulttuuri on Suomessa aika yleistä eikä poliisi näillekään tee mitään.
Jaa että paikalliset taparikolliset useammassa sukupolvessa ihan pokalla julkimurtautuvat samoihin taloihin toistuvasti? Tuo ei tosiaan varmasti ole ainoa moista harrastava mölykööri, mutta ei tuo nyt millään ole "Suomessa yleistä". Lienee muutamalla kylällä yleistä, ja etenkin kertomassasi talossa selvästi yleistä jos sama äijä käy joka talvi etsimässä viinaa. Nämä ovat kuitenkin osana kokonaisuutta sellaista karpomateriaalia ja todella marginaalista verrattuna muihin murtopuuhiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Kyllä tuo on yleistä. Eikä siellä mitään viinaa ole, vaan kaikenlaisia autonrassaukseen liittyviä työvälineitä ym. mitä nämä nilkit omissa harrastuksissaan käyttävät. Vähän kerrallaan käyvät "shoppailemassa" talossa, jonka tietävät olevan nykyään tyhjillään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 210
Kyllä tuo on yleistä.
Tällainen ronski väite vaatisi kovaa näyttöä. Ei jonkun yksittäisen itäsuomalaisen ydinmaaseudun alueen perusteella voi tai pidä olettaa että koko maassa on samanlaista rikollisuutta. Ei myöskään Närpiön työriistovyyhti, paritusrinki ja suomalais-aasialainen mafia osoita, että ihmiskauppa on Suomessa yleistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 348
Eräs paikallinen vanhempi herrasmies asui aiemmin taajaman ulkopuolella syrjässä hiekkatien (käytännössä kärrypolku) päässä olevassa mökissä, mutta muutti nyt pari vuotta sitten taajamaan asumaan. Taajamaan muuton jälkeen oli eräs Iisalmen puolella asuva alkoholisoitunut vanhaisäntä soittanut tälle ja sanonut vanhasta paikasta, että "älä laita ovia lukkoon, niin minun ei tarvitse murtautua sinne". Joka vuosi sinne on myös käyty pois muuton jälkeen useamman kerran murtautumassa, talvisin moottorikelkkojen kanssa ja kesäisin traktoreilla ja pakettiautoilla. Tuolla alkoholisoituneella vanhaisännällä on myös kolme 20-30-vuotiasta poikaa, jotka tekevät samanlaisia juttuja.

Tuollainen kulttuuri on Suomessa aika yleistä eikä poliisi näillekään tee mitään.
Tiedän samalta seudulta toisen vastaavan kuuloisen tapauksen. Varmistetaan vielä ettei ole sama, eli alkaako tämän vanhemman herrasmiesystäväsi etunimi kirjaimella S ja sukunimi P? Jos ei, niin kai tämmöinen voi olla yleisempääkin toimintaa Pohjois-Savossa... Selittäisi tuota poliisinkin toimettomuutta, jos tapauksia on liikaa selvitettäväksi. :think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
715
Tiedän samalta seudulta toisen vastaavan kuuloisen tapauksen. Varmistetaan vielä ettei ole sama, eli alkaako tämän vanhemman herrasmiesystäväsi etunimi kirjaimella S ja sukunimi P? Jos ei, niin kai tämmöinen voi olla yleisempääkin toimintaa Pohjois-Savossa...
Taitaa olla sama tapaus. Mutta vähän samankaltaista toimintaahan tuo minun verstaan tuhoaminenkin oli.

Tiedän myös muualla päin Suomea samankaltaista tapahtuneen erään vanhan kunnostettavana olleen talon kanssa. Sama porukka kävi aina uudelleen rikkomassa paikat eikä talon kunnostaminen edennyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 348
Taitaa olla sama tapaus. Mutta vähän samankaltaista toimintaahan tuo minun verstaan tuhoaminenkin oli.

Tiedän myös muualla päin Suomea samankaltaista tapahtuneen erään vanhan kunnostettavana olleen talon kanssa. Sama porukka kävi aina uudelleen rikkomassa paikat eikä talon kunnostaminen edennyt.
En kehtaa lukea koko ketjua läpi, mutta sinun kannattaisi hakea laajaa lähestymiskieltoa.
Lähestymiskielto - Rikosuhripäivystys .
Jos olet jo sen tehnyt, ei minulla ole tähän aiheeseen mitään lisättävää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 032
Viestejä
4 189 558
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom