Riittääkö lanet?

Liittynyt
17.08.2019
Viestejä
10
Prosessorissani on 28 lanesia (Intel i7-7800X, LGA2066). Tällä hetkellä minulla on yksi NVMe asema käyttöjärjestelmää varten. Tarvitsen uuden NVMe M.2 aseman peleja yms. varten. Mietin, että riittääkö siihen lanesit?

Emolevy on ASRock X299 Taichi

Tällä hetkellä minulla on koneessa:
näyttis x16
thunderbolt ohjain x4
NVMe x4

Siinä olisi 24 lanesia käytössä (jos olen ymmärtänyt oikein) eli tilaa saattaa olla vielä neljälle lanesille. Mietin vaan, että viekö emolevyn kaikki usb-ohjaimet ja verkkoliitännät lane-kaistaa sekä mekaaniset HD-asemat?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Prosessorissani on 28 lanesia (Intel i7-7800X, LGA2066). Tällä hetkellä minulla on yksi NVMe asema käyttöjärjestelmää varten. Tarvitsen uuden NVMe M.2 aseman peleja yms. varten. Mietin, että riittääkö siihen lanesit?

Emolevy on ASRock X299 Taichi

Tällä hetkellä minulla on koneessa:
näyttis x16
thunderbolt ohjain x4
NVMe x4

Siinä olisi 24 lanesia käytössä (jos olen ymmärtänyt oikein) eli tilaa saattaa olla vielä neljälle lanesille. Mietin vaan, että viekö emolevyn kaikki usb-ohjaimet ja verkkoliitännät lane-kaistaa sekä mekaaniset HD-asemat?
x4 riittää hyvin M.2 asemalle. Ja lisäksi X299 tulee vielä 24 lanea, niin ei ne nyt kesken lopu. Varsinkin tuolla HEDT-alustalla.

Emolevyn roinat vie laneja vaan, jos ne on toteutettu siltapiirillä. Kun SB on menossa prosessoriin, niin ne voi tulla tulla suoraan sieltä. Tai X299:sta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 446
Viestejä
4 199 732
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom