Riitatilanne

INY

Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
28
Onko täällä tietäjiä tai neuvoja tilanteeseen kun on tullut riitatilannne jossa on kaverin veneeseen ostettu puoliksi 2v sitten perämoottori ja sopimus oli että vene on molempien käytettävissä. Nyt kuitenkin viime kesänä alkoi veneen omistaja lukitsemaan venettä eikä suostu luovuttamaan avainta - > käytännössä siis omi moottorin eikä suostu palauttamaan tuosta omaa osuuttani. Kuitissa on minun nimi koska sen kävin ostamassa. Mihin rikkeeseen syyllistyn jos laitan vetoaisaan lukon tai sitten kun se on vesillä niin oman lukon siihen? Jolla saisi ehkä painostettua toisen puolen sovintoon? Nyt hän luulee että voi tehdä miten haluaa.
 

Kurjimus

Kiproiskis!
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
87
Syyllistyt vapauden riistoon jos lukitsen toisen veneen.
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
12
Ilmota sille kaiffarille et puolet moottorista on sun ja purat siitä irti sen oman puoles :D
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 464
Sanoiko hän syytä miksei anna venettä, oletko rällännyt sillä liikaa?
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Irroitat moottorin ja viet kotiin. Sitten ostat oman veneen.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Jos siitä moottorista on tehty kirjallinen sopimus niin silloinhan tilanne on hankalampi. Jos kirjallista sopimusta ei ole niin kärjistetystihän moottori on sinun kun olet sen ostanut jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Myy moottori pois, kun sulla nyt on kuitenkin kuitit. Ihan typerä kimppaharrastus ollut ja jos soittelee niin on vaan lukittuna toisessa veneessä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
248
Jos siitä moottorista on tehty kirjallinen sopimus niin silloinhan tilanne on hankalampi. Jos kirjallista sopimusta ei ole niin kärjistetystihän moottori on sinun kun olet sen ostanut jne.
Tää on ihan hyvä pointti, mutta kyllä se sopimus silti on olemassa. Jos tilanne olisi se, että mentäisiin käräjille selvittämään asiaa, olisi sopimuksen olemassaolo tietysti helppoa todistaa näyttämällä kirjallinen sopimus. Suullisen sopimuksen olemassaoloa taas ei ole helppo näyttää toteen, jos se on kahden kesken tehty. Mutta kyllä se moottori on joka tapauksessa yhteinen tässä tapauksessa eikä sitä esimerkiksi voi myydä pois ilman toisen suostumusta.

Minä unohtaisin tässä tapauksessa kaikki sopimukset ja näyttäisin kaverille omaa lääkettään, eli vittuillessaan laittaisin siihen moottoriin vaikka toisen lukon kaveriksi. Ehkä se saisi kaverissasi aikaan vähän motivaatiota selvittää asiaa. Jos toinen ei voi yhteisesti hankkimaanne moottoria käyttää, niin miksi toinenkaan saisi, ennen kuin olette selvittäneet asian.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 531
Mä aloittaisin istumalla samaan pöytään kaverin kanssa ja kysymällä miksi toimii niin jos kerta sovittu muuta.
Kyllähän noi kannattaa puhumalla koittaa ratkoa ennen järeämpiä keinoja...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
960
Mä aloittaisin istumalla samaan pöytään kaverin kanssa ja kysymällä miksi toimii niin jos kerta sovittu muuta.
Kyllähän noi kannattaa puhumalla koittaa ratkoa ennen järeämpiä keinoja...
Komppaan edellistä.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
128
Mä aloittaisin istumalla samaan pöytään kaverin kanssa ja kysymällä miksi toimii niin jos kerta sovittu muuta.
Kyllähän noi kannattaa puhumalla koittaa ratkoa ennen järeämpiä keinoja...
Juuri näin. Oman lukon laittaminen veneeseen ei luultavasti ole ratkaisu ongelmaan. Ongelmahan ei ole se kaverin laittama lukko vaan se miksi se lukko on alunperin laitettu. Pitää siis selvittää ongelman juurisyy. Käytännössä pitää kysyä miksi sopimuksesta ei pidetä kiinni ja sitten arvioida miten ongelman voisi saada ratkaistua. Koska sinulla on moottorista kuitti, ei kaverisi neuvotteluasema ole ainakaan sinua parempi.

Itse olen oppinut ettei pidä hankkia mitään yhteiskäyttöisiä asioita, ja kaikkein vähiten sukulaisten kanssa. Vaikkei tulisi varsinaista riitaa, voi toinen/joku osapuoli ärsyyntyä kun toinen/muut käyttävät enemmän, eivät pidä vehkeistä huolta, eivät palauta sovitusti, eivät käytä sovitulla tavalla jne. Siitä ei viitsi helposti sanoa ettei tule riitaa, mutta ajan kanssa ketutus vaan kasautuu. Kolhoosivehkeet voivat siis tuoda ihmisistä esiin piirteitä, joita ei edes haluaisi tietää toisesta ihmisestä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
517
Jos ei keskustelemalla ratkea, niin voi katsoa kaiffarin rikkoneen tuon suullisen sopimuksen ja sillä voi pyyhkiä virtuaalipersettä. Ei muuta kuin rikosilmoitusta tosiaan eteenpäin. Mukaan vinkkiä mistä voi kysellä. Sulla on kuitti, mitä törpöllä on?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 477
Viestejä
4 234 597
Jäsenet
71 222
Uusin jäsen
Jore79

Hinta.fi

Ylös Bottom