• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Resmed- uniapneatuotteet, Resmedin verkkokauppa, -20%

Tuote: Resmed- uniapneatuotteet
Tarjoushinta: -20%
Normaalihinta:
Kauppa: Resmedin verkkokauppa
Voimassa: 15.6 asti
Linkki: Resmed Verkkokauppa Suomi | CPAP-laitteet & maskit

Kommentti tarjouksesta:

Tänne on muutaman kerran vuodessa tarjouskamppista päällä. Kyttäilen omat hankinnat (kaikki mitä ei saa terveyskeskuksesta eli lämpöletkut, paremmat maskit jne) näistä vastaavista tarjouksista ja tällä kertaa tilasin lämpöletkun lisäksi varaosia AirTouch N30i- maskiin.

Ilmainen toimitus yli 100€:n tilauksiin.

Saisivat tehdä tuohon AirTouchiin large-koon rungon niin voisin melkein vaikka omasta pussista ostaakin.

Näyttäisi olevan tupakansytytinadapterit samoissa hinnoissa kuin kiinaversiot Broshopissa (joita toki saa halvemmalla esim. Saksan Amazonista)...

Mitä suosittelet for the beginners? Taitaa mennä julkisen kautta yli vuosi että saa cpap-laitteen niin vois melkein ostaa itse.

Mitä suosittelet for the beginners? Taitaa mennä julkisen kautta yli vuosi että saa cpap-laitteen niin vois melkein ostaa itse.

En osaa noista kovin ihmeellistä sanoa, mutta itellä vaihtui julkisen kautta laite kympistä yhteentoista, enkä osaa sen ihmeemmin arvioida eroja muutako entiset osat ei käy uuteen, paitsi maskit.

AirTouchista näin jo kuvista, että tuo on itelle täydellinen, koska yläkautta lähtevä ilmaletku on tuttu jo vastaavasta AirFit- mallista. Ainut ongelma vanhassa oli tuntuma ja jäljet iholla. Tämä on ihan huippuluokkaa, ei jää juurikaan jälkiä naamaan ja kärsäosakin on miellyttävämpi.

Kostutin on ihan ehdoton ja lämpöletkun ostaisin siihen kaveriksi.

Youtubesta suosittelen katsomaan videoita laitteen asetuksista, jotta saa hoitokokonaisuutta miellyttävämmäksi.

Mulla on myös jonkulainen kokomaski tukkosen nenän tilanteita varten. On kyllä karu muutos laadukkaasta maskista sellaseen paskaan ja onneksi suurimmaksi osaksi nenä aukeaa aika pahoissakin flunssissa avaavalla suihkeella.

Eli suosittelen panostamaan miellyttävyyteen. Hankalahan se on maskien osalta, koska et voi kokeilla ja palauttaa niitä. Mullakin löyty ihan terveyskeskuksen kautta tuo passeli maskimalli ja sitten oli helppo vaihtaa AirTouchiin.

Oma kaava meni niin, että ensin käytin kokomaskia, sitten AirFit N20, sitten AirFit N30i ja lopulta tämä AirTouch N30i. Jokainen päivitys on ollut merkittävä ja tämä viimeinen on huippuluokkaa. Varsinkin kaksi ensimmäistä nenän paikkeilta lähtevine letkuineen on sellaista paskaa, etten voi suositella kenellekään. Valitettavasti juuri nuo olivat ne, joita tuli käytettyä ekat vuodet, kun en paremmista tiennyt. Ehkä niitä ei silloin vielä ollutkaan ja varsinkin AirTouch onkin aika uusi keksintö.

Noh, tuli siinä sitteki jonkulaista vinkkiä.

Mulla meni vuoden vaihteessa Tampereella kolme kuukautta siitä kun sinne lähete laitettiin. Saa siellä sentään vähän mallailla noita eri malleja, otin tuon Airtouch N30i-mallin kotiin testaukseen, ja siihen vielä toiseksi vaihtoehtoiseksi sieraintyyny tuon perustyynyn kanssa. Ja on kyllä ollut hyvä. Runko saisi olla karvan isompi että istuisi paremmin paikallaan eikä lipuisi pikkuhiljaa ylös, mutta siihenkin tottuu kun muuten tuntuu melkoisen mukavalta ja tiiviiltä.

En osaa noista kovin ihmeellistä sanoa, mutta itellä vaihtui julkisen kautta laite kympistä yhteentoista, enkä osaa sen ihmeemmin arvioida eroja muutako entiset osat ei käy uuteen, paitsi maskit.

AirTouchista näin jo kuvista, että tuo on itelle täydellinen, koska yläkautta lähtevä ilmaletku on tuttu jo vastaavasta AirFit- mallista. Ainut ongelma vanhassa oli tuntuma ja jäljet iholla. Tämä on ihan huippuluokkaa, ei jää juurikaan jälkiä naamaan ja kärsäosakin on miellyttävämpi.

Youtubesta suosittelen katsomaan videoita laitteen asetuksista, jotta saa hoitokokonaisuutta miellyttävämmäksi.

Mulla on myös jonkulainen kokomaski tukkosen nenän tilanteita varten. On kyllä karu muutos laadukkaasta maskista sellaseen paskaan ja onneksi suurimmaksi osaksi nenä aukeaa aika pahoissakin flunssissa avaavalla suihkeella.

Eli suosittelen panostamaan miellyttävyyteen. Hankalahan se on maskien osalta, koska et voi kokeilla ja palauttaa niitä. Mullakin löyty ihan terveyskeskuksen kautta tuo passeli maskimalli ja sitten oli helppo vaihtaa AirTouchiin.

Oma kaava meni niin, että ensin käytin kokomaskia, sitten AirFit N20, sitten AirFit N30i ja lopulta tämä AirTouch N30i. Jokainen päivitys on ollut merkittävä ja tämä viimeinen on huippuluokkaa. Varsinkin kaksi ensimmäistä nenän paikkeilta lähtevine letkuineen on sellaista paskaa, etten voi suositella kenellekään. Valitettavasti juuri nuo olivat ne, joita tuli käytettyä ekat vuodet, kun en paremmista tiennyt. Ehkä niitä ei silloin vielä ollutkaan ja varsinkin AirTouch onkin aika uusi keksintö.

AirTouch N30i tuli mullakin voittajaksi, kaikki maskit testattu läpi. Myöhemmiten huomannut, että pieni hienosäätö nenällä auttaa myös. Harmi, kun kireys on näppituntumalla, ei ole pykäliä jolla olisi helpompi vertailla kireyttä. Tai voishan sitä piirrellä omat merkinnät 😅

Viimeksi muokattu:

AirTouch N30i tuli mullakin voittajaksi, kaikki maskit testattu läpi. Myöhemmiten huomannut, että pieni hienosäätö nenällä auttaa myös. Harmi, kun kireys on näppituntumalla, ei ole pykäliä jolla olisi helpompi vertailla kireyttä. Tai voishan sitä piirrellä omat merkinnät 😅

Itsekin olen miettinyt tuota AirTouch N30i maskia, mutta eikö siitä kuulu suhinaa kun poistoilma puhaltaa suoraan seinään/sängyn päätyyn?

Avaamattomia paketteja kannattaa katella myös Torista. AirTouchia siellä on huonosti ku se on niin uusi, mutta esim kostuttimia on uutena pilkkahintaan.

Itsekin olen miettinyt tuota AirTouch N30i maskia, mutta eikö siitä kuulu suhinaa kun poistoilma puhaltaa suoraan seinään/sängyn päätyyn?

Kuuluu. En osaa sanoa senttimäärää, mutta hyvin pienellä tyynyn siirtämisellä sängynpäädystä pois päin suhina loppuu kokonaan, kun tötterö ei ota päätyyn kiinni. Muilta osin ero äänimaailmassa esim kokomaskiin ja N20- malliin on ku yöllä ja päivällä.

Itse varmaan kaikki kokeillut läpi ja tuo n30i aivan ylivoimaisesti surkein mitä kokeillut.
Ei toimi kyljellä nukkujalle lainkaan.

N30 on käytössä ja se on sen tuhat kertaa parempi kuin mikään ennen, nyt pystyy jopa välillä nukkumaan koko yön ilman että herää vuotoon ja on todella Todella mukava päässä ja tulee tosi pienet painaumat koska tän saa jättää tosi löysälle ilman että vuotaa.

Harmi, kun kireys on näppituntumalla, ei ole pykäliä jolla olisi helpompi vertailla kireyttä. Tai voishan sitä piirrellä omat merkinnät 😅

Juu ja kun tuota pääremmiä pesee, niin se takaisin laittaminen menee sitten aina tuntuman mukaan, eikä välttämättä just samaan kohtaan, missä ollut.

Ei toimi kyljellä nukkujalle lainkaan.

Lienee sitten yksilöllistä. Minä nukun selällään ja molemmilla kyljilläkin. N30i:n kanssa ei ole tullut minkäänlaista ongelmaa tuon tiimoilta letkun tai vuotojen kanssa, vaan homma toimii kaikista kokeilemistani maskeistani parhaiten.

N30 tuli googletettua ja nyt vasta muistin, että mullakin on tuo. On kyllä niin minimaalinen lirpake, ettei kunnon käyttöön lopulta jäänyt ja lähti muistaakseni yhden tai kahden yön jälkeen vaihtopenkille.

Sierainversiokin tuosta nenäosasta tuli testattua joskus, mutta oli melko turha kampe ja tämä AirTouchin nenäosa on huomattavasti hellävaraisempi ihoa vasten.

Menisin julkisen kautta, varsinkin ellei ole rekkakorttia. Jaa että miksi? No jos ei ole diagnosoitua uniapneaa, selviää 100 kertaa helpommalla kun ei tarvitse juosta koko ajan yksityisellä maksamassa ajokortti-lääkärintarkastusta vuoden välein...

Toki tärkeintä on että homma on ns. "hoidossa" jos kortti löytyy (olen nähnyt niitä ketkä ajelee ja nukahtelee rattiin juuri uniapnean takia, joku selvinnyt nokkakolarista rekankin kanssa - tuurilla mutta isoilla vammoilla)

Julkisessa on se etu että sieltä tulee kerran vuodessa uusi letku, maski ja filtterit (ennen tuli myös vesisäiliö mutta se taisi loppua viime vuoteen). Maskin voi myös käydä vaihtamassa jos muutaman kuukauden jälkeen alkaa tuntumaan ettei ollutkaan sopiva itselle.

Itsellä Resmedin 11:nen sekä Airfit P30i johon olen tyytyväinen. En ole kokenut lämmitettyä letkua tarpeelliseksi ja kosteuttakin olen vähentänyt melko minimiin (mökillä sitte ilman vesisäiliötä).

Häh?
Tarviiko joka vuosi käydä lääkärillä ajokorttia varten?

Ja voi perkele, eikö sieltä saa enää vesisäiliötä?
Ei ole asiasta tullut niin mitään viestiä ainakaan…

Kyllä tänä vuonna tarjottiin vesisäiliötä maskin kera pohteella.ei tarvi käydä lääkärillä vuosittain kun on tarpeeksi käyttötunteja "homma hoidossa" näin sanoi työterveydessä ja keuhkolääkäri julkisella r2 kortti itselläkin.

Kyllä tänä vuonna tarjottiin vesisäiliötä maskin kera pohteella.ei tarvi käydä lääkärillä vuosittain kun on tarpeeksi käyttötunteja "homma hoidossa" näin sanoi työterveydessä ja keuhkolääkäri julkisella r2 kortti itselläkin.
Onkohan pohteella ollenkaan noita resmedin maskeja? varsinkaan noita uudempia, tai saiskohan erikseen pyytämällä tilattua? Molemmat jotka olen sielä saanut on ollu F&P:n ja aika heikkoja esityksiä molemmat.

Onkohan pohteella ollenkaan noita resmedin maskeja? varsinkaan noita uudempia, tai saiskohan erikseen pyytämällä tilattua? Molemmat jotka olen sielä saanut on ollu F&P:n ja aika heikkoja esityksiä molemmat.
Ompa erikoista, nimen omaan noita resmedin maskeja on itselle ja tutuille jaettu. Muuta ei oo edes tarjottu.

Julkisessa on se etu että sieltä tulee kerran vuodessa uusi letku, maski ja filtterit (ennen tuli myös vesisäiliö mutta se taisi loppua viime vuoteen). Maskin voi myös käydä vaihtamassa jos muutaman kuukauden jälkeen alkaa tuntumaan ettei ollutkaan sopiva itselle.

Itsellä Resmedin 11:nen sekä Airfit P30i johon olen tyytyväinen. En ole kokenut lämmitettyä letkua tarpeelliseksi ja kosteuttakin olen vähentänyt melko minimiin (mökillä sitte ilman vesisäiliötä).

No ei tullut kyllä ainakaan itselle HUS:n alueella, ennen kuin itse otin yhteyttä unihoitajaan.

Keski-Suomessa tuli ainakin viime syksynä automaattisesti "tarvikepaketti" postissa, kun oli ~vuosi hoitoa takana, laittoivat tekstarin että tarvikkeet tilattu. Maski, vesisäiliö, letku ja ilmansuodattimia tms ainakin. Laitoin kyllä vanhatkin jemmaan, esim. vesisäiliössä nyt muuta taida tulla kuin että kalkkia kertyy pikkuhiljaa.

N20 maski ollut ihan ok, mitä nyt välillä havahtuu suhinaan kyljellä nukkuessa ja vaihtelevasti vähän vuotelee. Saattaa johtua siitäkin kun ei tule pidettyä remmejä kovin kireällä. Kyllähän tuo nenänvarsi silti vähän tuppaa punoittaan, voisi ehkä kokeilla noita erillisiä maskityynyjä vaikka aika hintavia ovatkin.

Voisi kyllä harkita omakustanteisesti laittaa tuo AirTouch N30i testiin. Tuossa yllä mainittiin suhinat ja itse olen sen verran pitkä että sängynpäädystä (seinästä) ei juuri tyynyä passaa irti ottaa joten siitä voisi tulla pienimuotoinen ropleema..

Omat kokemukset siis VARHA:n piiristä - ennen tosiaan tuli vesisäiliötäkin kerran vuodessa, nyt ei ole näkynyt (ne kun eivät asiasta uutisoi, niin katsotaan tuleeko ensi vuonna). Hajonneen tilalle tietenkin on saanut hakea uutta (vaimolta menis saranat halki omasta säiliöstä ja lopulta 10-mallin koneesta ilmeisesti tuuletin, tms). Automaattisesti, suoraan ResMediltä, tulee sitten nuo maski, letku ja filtterit kerran vuodessa.

Ja ajokorttijutusta sen verran että koskee C-kortteja tai raskaampia ja Trafin virallinen kanta on "jos on uniapnea niin kerran vuodessa", mutta ilmeisesti tähänkin voi lääkäri erikseen vaikuttaa (mulla kirjoitteli "seuraava 5 vuoden päästä" niin kuin tässä iässä normaalisti, tästä hieman yli vuosi aikaa niin jännätään lähteekö kortti ja ammattipätevyydet :D). Toisin kuin esim. ikä-, jne uusinnoista, näistä ei Trafi ilmoittele mitään - tietty.

Vaimo on jännässä "välitilassa"; sai CPAP laitteen keuhkokuumeen aikana keuhkopolilta, mutta koskaan ei virallisesti uniapneadiagnoosia. Nyt sillä rullaa noiden maskien, jne vaihdot kerran vuodessa muttei tarvitse C-kortin takia käydä tarkastuksissa ollenkaan. :D

Niin ja sitä vesisäiliötä vaikka kuinka huuhtelisi ja astianpesuaineella pesisi, niin ainakin itsellä alkoi tulla sellaista punaista bakteerikasvustoa sinne "takanurkkiin" mihin pääsee vaikeasti käsiksi. Pitää varmaan heittää astianpesukoneeseen ja katsoa kestääkö tuo vanhempi.

Omat kokemukset siis VARHA:n piiristä - ennen tosiaan tuli vesisäiliötäkin kerran vuodessa, nyt ei ole näkynyt (ne kun eivät asiasta uutisoi, niin katsotaan tuleeko ensi vuonna). Hajonneen tilalle tietenkin on saanut hakea uutta (vaimolta menis saranat halki omasta säiliöstä ja lopulta 10-mallin koneesta ilmeisesti tuuletin, tms). Automaattisesti, suoraan ResMediltä, tulee sitten nuo maski, letku ja filtterit kerran vuodessa.

Ja ajokorttijutusta sen verran että koskee C-kortteja tai raskaampia ja Trafin virallinen kanta on "jos on uniapnea niin kerran vuodessa", mutta ilmeisesti tähänkin voi lääkäri erikseen vaikuttaa (mulla kirjoitteli "seuraava 5 vuoden päästä" niin kuin tässä iässä normaalisti, tästä hieman yli vuosi aikaa niin jännätään lähteekö kortti ja ammattipätevyydet :D). Toisin kuin esim. ikä-, jne uusinnoista, näistä ei Trafi ilmoittele mitään - tietty.

Vaimo on jännässä "välitilassa"; sai CPAP laitteen keuhkokuumeen aikana keuhkopolilta, mutta koskaan ei virallisesti uniapneadiagnoosia. Nyt sillä rullaa noiden maskien, jne vaihdot kerran vuodessa muttei tarvitse C-kortin takia käydä tarkastuksissa ollenkaan. :D

Niin ja sitä vesisäiliötä vaikka kuinka huuhtelisi ja astianpesuaineella pesisi, niin ainakin itsellä alkoi tulla sellaista punaista bakteerikasvustoa sinne "takanurkkiin" mihin pääsee vaikeasti käsiksi. Pitää varmaan heittää astianpesukoneeseen ja katsoa kestääkö tuo vanhempi.
Joka aamu säiliö tyhjäksi, huuhtelu ja tiskikaappiin väärinpäin, kerran viikkoon pesu fairylla, niin ei tule punaista levää.
Sitä tulee heti jos sinne jättää vettä seisomaan.

On niillä. Hoitaja sanoi, että pitäisi tarjota F&P:n maskeja, mutta niitä ei ainakaan vielä pakoteta sellaisille, jotka ovat jo tottuneet Resmedin maskeihin. Eri asia tietty sitten jos ylempää päättävät, että niitä ei enää edes tilattaisi.

Tarvikkeiden määrä on ollut sellainen, että kahden vuoden jaksolla kaksi maskia, yksi vesisäiliö, letku ja jonkin verran suodattimia (varmaan suositellun vaihtovälin verran). Jos jotain tarvii tiheämmin niin tuskin siellä pihistellään jos esim halvin letku rikkoutuu. Automaattisesti sieltä otettiin yhteyttä ehkä 6-7v sitten. Nykyään on pitänyt itse aktivoitua jos haluaa tuotteita. Ehkä ottaisivat jossain vaiheessa yhteyttä, mutta varmemmin onnistuu ku hoitaa itse tilanteen kahden vuoden välein. Jos mitään ei asiakkaan suunnasta kuulu, niin varmaan parempikin, että olettavat kaiken olevan kunnossa.

Juu, näinhän se olisi paras - jos aina muistaisi. :D

Niinpä. Ei ole kauaa, kun tilasin ensimmäisen maskin omalla rahalla. Jotenkin tuo hinta lisäsi aktiivisuutta. Pesin aluksi joka päivä nenäosan ja tyhjensin+huuhtelin säiliön. Kerran viikkoon runko, letku ja vesisäiliö aineilla puhtaiksi.

Nykyään ollaan taas usein sillä mallilla, että nukkumaan mennessä ihmettelen, että jumalauta tuollahan se säiliö taas möllöttää vanhojen vesien kanssa paikoillaan. Vaihdan sentään uudet siinä vaiheessa, mutta maskihuolto pitäisi saada ilman muuta osaksi aamurutiinia.

Olettaisin, että omalla rahalla ostettuna venytän maskin ja lämpöletkun käyttöikää hieman, vaikka panostus 8h vuorokaudessa suoritettavaan terveyttä edistävään toimintaan on tietenkin vuositasolla aika mitätön...

Lisäksi tilaan maskin osina, jolloin voin napata vain rungon ja nenäosan. Melkeen 40€ tuosta yksinkertaisesta pääremmistä on tarjoushaukalle jotenkin ikävä hintaso. Siinä ei vesi tai hengityskään liiemmin kulje, niin saa olla pitempi päivitysväli.

Otin nyt käyttöön sellaisen taktiikan, että kaikkiin paitsi laitteeseen ja vesisäiliöön löytyy aina varaosa. Pitänee tilata säiliökin Torista uutena varalle. Kun uudet osat tilaa etupeltoon, niin ne voi hankkia tällaisista hyvistä kampanjoista, eikä tarvitse pakon edessä tilata normihinnalla ja nukkua odotellessa esim huonommalla maskilla.

Ja tosiaan tuossa joskus pari kuukautta sitten hoitaja (Pohde) sanoi, että AirTouch N30i:tä on todennäköisesti tulossa tarjolle, joten seuraavalla käyntikerralla täytyy selvittää saatavuus, ettei tilaa turhaan omaan piikkiin enempää näitä.

On niillä. Hoitaja sanoi, että pitäisi tarjota F&P:n maskeja, mutta niitä ei ainakaan vielä pakoteta sellaisille, jotka ovat jo tottuneet Resmedin maskeihin. Eri asia tietty sitten jos ylempää päättävät, että niitä ei enää edes tilattaisi.
Ymmärrän kilpailutuksen, jne, mutta nyt on kuitenkin kyseessä terveys asiat ja porukka lopettaa tai ainakin vähentää CPAPin käyttöä jos on ns. "paska maski".

Ehkä tämä tarjous tuli siihen nähden hyvin niille jotka noita joutuvat käyttämään.

Olettaisin, että omalla rahalla ostettuna venytän maskin ja lämpöletkun käyttöikää hieman, vaikka panostus 8h vuorokaudessa suoritettavaan terveyttä edistävään toimintaan on tietenkin vuositasolla aika mitätön...

Lisäksi tilaan maskin osina, jolloin voin napata vain rungon ja nenäosan. Melkeen 40€ tuosta yksinkertaisesta pääremmistä on tarjoushaukalle jotenkin ikävä hintaso. Siinä ei vesi tai hengityskään liiemmin kulje, niin saa olla pitempi päivitysväli.

Otin nyt käyttöön sellaisen taktiikan, että kaikkiin paitsi laitteeseen ja vesisäiliöön löytyy aina varaosa. Pitänee tilata säiliökin Torista uutena varalle. Kun uudet osat tilaa etupeltoon, niin ne voi hankkia tällaisista hyvistä kampanjoista, eikä tarvitse pakon edessä tilata normihinnalla ja nukkua odotellessa esim huonommalla maskilla.

Ja tosiaan tuossa joskus pari kuukautta sitten hoitaja (Pohde) sanoi, että AirTouch N30i:tä on todennäköisesti tulossa tarjolle, joten seuraavalla käyntikerralla täytyy selvittää saatavuus, ettei tilaa turhaan omaan piikkiin enempää näitä.
En itse ole vielä rikki saanut mitään - vanha letku ja maski on siirtynyt CPAP-laukkuun "mökkilaitteiksi".

Suurin ongelmahan noissa, varisnkin siinä lötkömuovisessa maskissa, on se ettei niitä pään päällä ja poskien kohdalla olevia putkia tunnu saavan puhtaiksi vaikka miten liottaisi pesuaineessa. Pitäisi keksiä joku "lötköharja" niille...

Jos on oletus, että julkisen kautta tulee, niin laitteita saa vuokralle kai useammastakin paikasta. Maskin toki joutuu ostamaan omaksi. Googlella tulee useampi vaihtoehtokin, hinnoista ei hajua, löytynee ko. yritysten sivuilta.

Tai jos joka tapauksessa meinaa ostaa, niin ehkä sitten se Resmedin mini, joka kai on jonkin verran pienempi reissukäyttöä ajatellen, tosin ainakin vanhemmassa oli kai käyttökulut isommat (joku kapselikostutin?)

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
311 229
Jäsenet
84 001
Uusin jäsen
spalojar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom