Resident Evil 7: Biohazard (PC, PS4, Xbox One)

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Resident Evil 7: Biohazard on Capcomin selviytymiskauhupeli, joka julkaistaan 24.1 nykyalustoille. Peli on sarjan ensimmäinen pääpeli, joka pelataan ensimmäisestä persoonasta ja täten tukee myös Playstation VR- laseja.

Traileri:


Mielipiteitä pelistä? Pakko-ostos, varovainen harkinta vai ehdoton ei? Mitä mieltä VR- ominaisuudesta?

Oma mielenkiinto heräsi demon myötä ja laitoinkin pelin ennakkotilaukseen. Hyvät kauhupelit ovat nykyään harvassa, ja vaikka peli ei välttämättä tuntunut Resident Evililtä, niin oli siinä ainakin tunnelma kohdallaan. Olisi myös kiva kokea peli VR- lasien kanssa, mutta pelaan "väärällä" konsolilla.
 
Pakko ostos onhan se kumminkin Resident Evil. Tuo pelaaminen ensimmäisestä persoonasta vähän mietityttää.
 
Mielestäni tuo ensimmäinen persoona toimii kauhupeleissä(Alien: Isolation, Outlast) paremmin kuin kolmas. Luo hyvin tunnelmaa. Ymmärrän kyllä, että heille jotka kärsivät pahoinvoinnista, niin tämä on kuin potku vasten kasvoja. Monet ovatkin vaatineet että peliin tulisi myös kolmas persoona ja ihan kuin olisin huhun lukenutkin että sellainen olisi kehitteillä. Lähdettä en löydä enää.
 
Viimeksi muokattu:
mulla eka ressa jonka oon ostanu uutena sitten ps1 aikojen tämäkin lähinnä vr laseille pelattavaks
 
Jos pilkkua viilataan niin Resident Evil survivor taisi olla ensimmäinen first person ressa mutta noh kuitenkin.
Meikäläistä tässä häiritsee se että miksi tämä on resident evil? Vai yrittävätkö myydä uutta ideaa vanhalla nimellä sillä en minä tässä mitään eläviä kuolleita ole nähnyt.
 
Jos pilkkua viilataan niin Resident Evil survivor taisi olla ensimmäinen first person ressa mutta noh kuitenkin.
Meikäläistä tässä häiritsee se että miksi tämä on resident evil? Vai yrittävätkö myydä uutta ideaa vanhalla nimellä sillä en minä tässä mitään eläviä kuolleita ole nähnyt.
Vähän sama asia tässä itseänikin häiritsee. Koitetaanko nyt vain nimellä saada myyntejä ylöspäin? Nimittäin muuta samaa tässä pelisarjan kanssa ei ole kuin kauhuteema. Mielestäni tämä saisi olla nimetty ihan muuksi kuin RE sarjan peliksi. Mutta silti tämä voi olla oikeinkin hyvä, sitä en sano. VR ei itseä kiinnosta tippaakaan, mutta katsotaan arvosteluita kun ulos pelin saavat hetkisen kuluttua.
 
Jos pilkkua viilataan niin Resident Evil survivor taisi olla ensimmäinen first person ressa mutta noh kuitenkin.
Meikäläistä tässä häiritsee se että miksi tämä on resident evil? Vai yrittävätkö myydä uutta ideaa vanhalla nimellä sillä en minä tässä mitään eläviä kuolleita ole nähnyt.

Jos oikein hienolla viilalla, niin kyse olikin pääpeleistä. Mutta samaa mieltä tuosta nimestä. Tämä olisi aivan hyvin voinut olla uusi IP, mutta päättivät kai rahastaa tunnetulla formaatilla.
 
Jos oikein hienolla viilalla, niin kyse olikin pääpeleistä. Mutta samaa mieltä tuosta nimestä. Tämä olisi aivan hyvin voinut olla uusi IP, mutta päättivät kai rahastaa tunnetulla formaatilla.
Onhan tämä kumminkin jatkoa edellisille osille

 
Viimeksi muokattu:
Hienoltahan tuo peli näyttää näkee sitten miten toimii kun vähän aikaa pelannut. Kai sitä on vaan tottunut noitten alkuperäisten tyyliin kiinteä kamera ja kolmas persoona
 
veikkaan että tässä on suunniteltu tota VR näkökulmasta mitä oon lukenu joitakin VR previkoita niin todella hyvä olis
 
Joo tuo VR on varmaan tässä pelissä pääosassa. Mutta joku tässä ei nyt natsaa edellisiin. Esim onko Umbrellalla tässä mitään osuutta sehän on sen kaiken pahan alku ja juuri.
 
Joo tuo VR on varmaan tässä pelissä pääosassa. Mutta joku tässä ei nyt natsaa edellisiin. Esim onko Umbrellalla tässä mitään osuutta sehän on sen kaiken pahan alku ja juuri.
Tästähän on ilmainen teaser demo tarjolla (PC:llä ainakin) ja siinä aiheeseen viitataan jos penkoo paikkoja tarpeeksi.

Tykkäsin uudesta kuvakulmasta ja homma toimi mukavasti myös ilman mitään VR vehkeitä. Tunnelma on demon perusteella kohdillaan ja varmaan menee ostoon jossain vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin aattelin ennakkotilata ton pelin.Onko järkeä ostaa tuo survival edition kun siinä ei oo ku tuo recovery set?
 
Hyvältä kyllä näyttää arvostelujen perusteella. Ollut useasti Xboxachievementsin arvostelujen kanssa samaa mieltä ja sieltäkin tulee ylistystä pelille.
Resident Evil 7: Biohazard Review
Written Monday, January 23, 2017 By Richard Walker



You'd be forgiven for wondering how a first-person Resident Evil is returning to the series' roots, but Resident Evil 7: Biohazard genuinely feels like a return to survival horror following the bloated, action-oriented nadir of Resident Evil 6. There's a shift in focus back to generating tension, building a nerve-shredding atmosphere and making you feel a constant, unrelenting sense of unease. Resident Evil VII isn't exactly for the faint of heart, nor is it for anyone expecting a traditional Resident Evil experience.

While spiritually VII is like the Resident Evils of yore, with Capcom resurrecting the puzzles and slow-burning tension of early instalments, the first-person perspective and scenario is a pretty major departure. This may or may not have been inspired by Kojima's ill-fated P.T., but Resident Evil 7's newly adopted viewpoint drags you into the thick of the experience, as you take your first tentative steps through the dilapidated Baker family household deep within the swampy, humid climes of the Lousiana bayou and venture beyond.

4075-1.jpg

Hit the road, Jack!
You play as Ethan Winters, a regular guy desperately searching for his missing wife Mia. It's a stark contrast to playing as trained field agents like Chris Redfield, Jill Valentine or Leon S. Kennedy, but one that makes your fraught fight for survival all the more believable and relatable, even if the game does still descend into some madness that's unmistakably and inimitably Resident Evil. So while the gameplay explores new avenues, the themes are fairly typical and certainly at home within the series' wider universe.

The only problem I really had with Resident Evil 7 was getting into it. Initially, the odds are stacked against you to such an extent that events are pretty relentless, not really letting up until you've managed to get your hands on some weaponry. Even then, scavenging and conserving the scant resources at your disposal is a constant challenge, in keeping with the traditions of the best Resident Evil games. Managing your inventory too can be a headache, and daft inconsistencies, like not being able to load bullets directly into your gun unless they're in your inventory first, are annoying.



But then this kind of inventory fiddling has always been part and parcel of Resident Evil; as such it's an integral component in making VII feel like it belongs in the series. There is one caveat: accessing your inventory doesn't pause the game, so amid an intense encounter with the game's menagerie of monstrous 'Molded' – toothsome fungal beasts who'll bite your face off in a heartbeat - healing yourself can be a frustrating, fiddly affair. That's before you remember that you can actually heal with a single button press and access weapons using the d-pad. It's easy to forget the basics when you're up against it, but being sure to combine items, creating medicine and ammo using chem fluid is vital.

Resident Evil 7's controls and gameplay mechanics are actually incredibly streamlined, although some aspects defy logic. If, for instance, you're unlucky enough to have a leg severed (a rare occurrence you might not even be subjected to), you're able to pick it up and stick it back on, if you don't bleed to death first. It's a bit weird. Still, VII does so much right and gets very little wrong. Once you've successfully survived the opening moments, it's a horror experience that truly comes into its own, delivering in practically every department.

4075-2.jpg

Spare those bullets. They're precious.
Trepidation, fear and suspense give way to confidence as your arsenal grows, and then the game will throw you a curveball, leaving you ill-equipped and fearful once more. Fighting off the Baker family is tough, and Jack, Marguerite and Lucas each provide a different kind of challenge, delivering more than a few jump scares, some fairly taxing encounters and even a bunch of sadistic puzzles that wouldn't be out of place in one of the Saw movies. Playing on Normal is demanding enough, but completing the game unlocks 'Madhouse' difficulty, ramping things up considerably.

Collecting antique coins also enables you to unlock useful boosts like increased health, faster weapon reloading and a beefy pistol with added stopping power. You'll bag several achievements too, if you discover them all in every difficulty. Finding Mr. Everywhere bobbleheads dotted around also unlock a couple of achievements, so there's plenty to keep your eyes peeled for in Resident Evil 7. Video tapes offer additional narrative insights too, and there are achievements to be earned for playing them all. Overall, VII's achievement list is superb, spread neatly throughout the 7-9 hours or so it's likely to take you on a first run through.

Leave your misgivings about the move to a first-person perspective at the door. Resident Evil 7 is a genuine return to form for the series that manages to deliver a decent story and more importantly, an intense survival horror experience that's properly scary. After the action/shooter leanings of previous Resi games, Resident Evil 7: biohazard feels like a refreshing breath of putrid air, bringing back almost all of the elements that make the series unique, while simultaneously feeling fresh and exciting. It feels like a new beginning for Resident Evil, and we couldn't be happier.

lowdown.png




audio90.png

Brilliantly subtle, Resident Evil 7 demands to be played while wearing headphones, or using a surround sound system at the very least. The Baker household is full of creaks and eerie sounds, while the soundtrack manages to keep you on edge.

visuals80.png

On Xbox One, Resident Evil 7 doesn't look quite as crisp and sharp as the PS4 version. It still looks sensational though, managing to look almost photorealistic in some instances. The entire game is drenched in grisly detail; it's hard to fault from a visual standpoint.

playability90.png

Some parts of the game have the capacity to annoy, but overall, Capcom has provided one of the most playable Resident Evil games in some time. A lot of series conventions remain, which simply ensures that VII feels like classic RE, despite the shift to first-person.

delivery85.png

This doesn't feel at all lacking, with a first playthrough likely to take around seven hours plus. Playing a second time is interesting in light of the narrative revelations, and some scenarios can even unfold differently. Madhouse difficulty and bonus weapons add replayability, although an extra mode like Mercenaries or something might have been nice.

achievements80.png

A strong and quite varied list that has almost all of the bases covered. Regular awards for progression keep things ticking along, while repeat playthroughs are also encouraged. Collectibles aren't too demanding either, which is nice, but there are some tough ones in here too. Like making it through the game with limited first aid and limited access to your item box.

summary.png


As a die-hard Resident Evil fan since the first game arrived in 1996, Resident Evil 7 hits all of the right notes while feeling like a natural evolution for the series. Building upon what makes Capcom's survival horror so special, while effectively telling an entirely new story, Resident Evil 7 is a fantastic game that ought to please those looking for scares and fervent Resident Evil faithful alike.

4075-final.png
 
Näyttää kyllä aika nihkeältä kun jonkin pelaamista seuraan tuubissa.
 
Innolla odotan, lähempänä tämä vaikuttaa olevan alkuperäistä RE-henkeä (ts. kauhua eikä pelkkää äksöniä) vaikka kuvakulma toki onkin eri.
 
Resident Evil 7 PC review

After the fifth and sixth games, the Resident Evil series was in dire need of a re-think. That’s exactly what Capcom have done, and they’ve done so in a way that’s braver, bolder, and more assured than I could ever have dreamed. They’ve refreshed the series for modern times, incorporating new techniques to ensure the horror is both sickening and chilling, while re-focusing the core structure around the things that made these games so great to begin with. The result is something that will almost certainly go down as a Resident Evil classic; a title that will be spoken about with reverence in the future, and an excellent turning point for the series as a whole. In those respects, Resident Evil 7 is the new Resident Evil 4.

Kuullostaa upealta. :tup:
 
Aika heikosti tuo on kyllä kytköksissä vanhempiin peleihin.
En tiedä osaako tuota edes sanoa ilman että spoilaa joten en edes yritä.
 
Nyt on raapaistu hieman pintaa pelin suhteen ja todella hyvältä vaikutti. Näyttää ja kuulostaa hyvältä. Mielestäni tuo "harmaa" sopii pelin tunnelmaan. Ja sitä tunnelmaa kyllä alussa ainakin riittää. Loppuviikosta ehtii syventyä paremmin pelimaailmaan ja tämän kokeilun takia sinne palaa erittäin mielellään.
 
Pintatekstuurit suttuisia, värimaailma harmaata, ja harmaata, ja harmaata. Vai onko se vain se trendi nykyään juuri tämä ?
Pikemminkin nykyään trendi on ollut poispäin ja värikkäitä pelejä tulee onneksi yhä enemmän, tähän tosin toi sävymaailma sopii tosi hyvin imo kun on kauhusta kyse.
 
Viikonloppuna pääsee vasta pelin kimppuun. Odotukset on kyllä korkeammalla kun oon kokemuksia täältä seurannut ja nuo arvostelut lukenu. Eiköhän tossa nyt vähäks aikaa oo pelaamista.
 
Tämä on kyllä pitkästä aikaa kauhupeli joka oikeasti kiinnostaa. Arvosteluissa näyttäisi kehuja saaneen joten sekään ei helpota ostohaluja. Todennäköisesti jossakin vaiheessa tulee hankittua.
 
Resident Evil on vain sen verran tuttu sarja, että olen kokeillut viitosta ja katsonut ensimmäisen osan läpipeluun lähes kokonaan Youtubesta. Viides oli kyllä sellaista kuraa että tukka hulmusi ja kuudes jatkoi vissiin samalla linjalla, joten sekin pyyhkäistiin tuosta vain olan yli. Tämä seitsemäs on selvästi kauhu- ja selviytymispainoitteinen, joten se on melko pakkohankinta kauhupelien ystäville, koska hyviä kauhupelejä julkaistaan lopulta aika vähän. Outlast 2 tietenkin tulee vielä tänä vuonna (ykkönen pelaamatta, mutta ehkäpä vielä ennen kakkosta).

Täytyy laittaa tänne ajatuksia näin ensimmäistä Resident Eviliä pelaavana myöhemmin, kunhan peli on ladattu, mutta eipä tätä pelisarjaa voi oikein könttänä käsitellä, kun eri osat ovat keskenään niin eri laisia.
 
Peli ei näemmä ei tue ultra wide resoja... Ei jatkoon. Noh ehkä sen joku joskus pätsää kuntoon.
 
Peli ei näemmä ei tue ultra wide resoja... Ei jatkoon. Noh ehkä sen joku joskus pätsää kuntoon.

Kyseessä on silti aika laadukas PC-portti ottaen huomioon, että kyseessä on japanilainen studio. FPS saattaa heitellä rajusti joissain tilanteissa todella korkealta melko alas, mutta muuten kaikki on suht kohdillaan.

Niille joilla on performanssin kanssa minkä tahansa laisia ongelmia, muista asetus "Shadow Cache". Nvidian ajurit kannattaa myös päivittää.

Guru3D kirjoitti aiheesta tällaista:


" ** Update: Nvidia released a new driver which massively impacts performance. The results have been updated but we'd not be surprized to see something similar happening with AMD drivers. hence the results today remain subjective. The game is incredible hard to measure objectively.


** Update #2: after lots of weird results with graphics card that have less then 4 GB of VRAM we found out that the problematic settings is Shadow cache. If you have an up-to 4 GB graphics card, please turn it off and you'll be playing properly. The charts are now updated to reflect that."
 
Viimeksi muokattu:
Ps4pro:lla pelasin läpi, 10,5h meni.

Aika 5/5 setit, välillä suttutekstuureita vaan tunnelma ja muuten aika täydellinen.

Kaverit pelaa vr:llä, ja sanoo että liian pelottava :D
 
10h? Eipähän tarvitse täyttä hintaa maksaa.
 
Ps4pro:lla pelasin läpi, 10,5h meni.

Aika 5/5 setit, välillä suttutekstuureita vaan tunnelma ja muuten aika täydellinen.

Kaverit pelaa vr:llä, ja sanoo että liian pelottava :D
Tuo 10.5h piisaa kyllä mulle.Oliko pelissä mitään mikä innostais uusintakierrokselle? Ei mitään spoilaavia vastauksia koska en oo peliä vielä pelannu.
 
Tulee varmaan napattua kesämmällä, kun hintalappu rupee olemaan lähemmäs kahtakymppiä. Ei tälläisistä peleistä kehtaa maksaa 50€, sen arvoisia pelejä minulle ovat Falloutit sekä Elderit joihin saa käytettyä aikaa vähintään 100h.
 
10h kuulostaa ihan sopivalta pituudelta pelille joka pelataan kerran läpi. Ennemmin valitsen 10h tiukan paketin kuin 15-20h väkisin venytetyn pelin. Noh, itse maksoin tästä joku 29 €.
 
Tulee varmaan napattua kesämmällä, kun hintalappu rupee olemaan lähemmäs kahtakymppiä. Ei tälläisistä peleistä kehtaa maksaa 50€, sen arvoisia pelejä minulle ovat Falloutit sekä Elderit joihin saa käytettyä aikaa vähintään 100h.

50 € kulkee kyllä kipurajalla, mutta 30 € jo paljon suotuisampi. Ostin tämän kautta (CDkeys.com).

EDIT. Suomestakin 35 € Steam-latauskoodi.
 
Viimeksi muokattu:
Hintaa on suhteessa vähän sinänsä turha verrata pelin pituuteen. Aikoinaan kun sain RE kakkosen, sen läpipelaamiseen meni pari tuntia ja se maksoi kuiteskin yli 300 markkaa, saman verran kuin tämä peli, joka kestää pitempään. Tosin, onhan tämän pelin ongelma se, että on vain tää yksi juttu, mitä pelata, että siinämielessä yhdestä lineaarisesta putkijuoksusta 50 € on aika suolainen hinta.
Tosi fanaatikot eivät jättäneet yhtee kertaan vaan koko kokemukseen laskettiin että aloitettiin Leon A:lla ja lopetettiin Leon B
1:Leon A->Claire B
2:Claire A-> Leon B

Mutta oikeasti tälläisten pelien kohdalla 10h on passeli ja kun tuntuu laatu olevan korkealla niin pienemmistä tunti määristä kannattaa maksaa kun olisi joku 30-40h kesto jossa sitten laatu ookkaan niin ylhäällä.
 
Oli kyllä todella hermostuttava peli...
Positiivisesti yllättynyt kaikinpuolin vaikka kuinka skeptisellä asenteella olinkin liikenteessä.
Jumpscareja pelkäsin tässä olevan huomattavasti paljon enemmän mutta ne olikin vaihdettu karvat pystyyn nostavilla kohtauksilla ja yleisellä jännityksellä.. KIITOS NIISTÄ CAPCOM !!

Nyt sitten Madhouse tasolla läpi (vässykkä alotin normal tasolla) hakien toista endingiä ja kaikkia sivujutskia.

Peliaika 8h56min16s

 
Viimeksi muokattu:
Sen verran voin jo alusta sanoa että kannattaa ottaa normaalitaso käyttöön. Madhouse on selvästi suunnattu niille, jotka tietävät kuinka bossit voitetaan ja mitä pitää milloinkin tehdä. Muuten tulee vaan turhaa ärsyyntymistä heti alkumetreillä ja pelikokemus kärsii pahasti. Pelaa sitten uudelleen vaikealla jos haluaa.
 
Joo, eihän se heti passaa, sehän on selvä. Onneksi pelissä on tallennusmahdollisuudet riittävän hyvät, jottei älyttömästi joudu taistelemaan takas samaan pisteeseen.

Tallennusmahdollisuuksia on Madhousessa vähemmän, joka tekee tuosta uudelleen junnaamisesta hieman raivostuttavampaa, jos siis daikkaa usein.

Vaikeustasojen erot

"MADHOUSE

-EDIT: CORRECTION: It has been confirmed, Madhouse does have checkpoints, but less than normal.

-You can only save at Cassette Recorders, and only if you have a Cassette Tape. Cassette Tapes are a new item, they take up an inventory slot and there are finite of them. You need to locate and use them to save."
 
Eilen tuli hieman jatkettua peliä, ja piru vie tämähän alkoi tuntumaan Resident Evililtä. Pikku puzzlet, tallennuspaikat ja vanha kunnon survival horrorin tunne toi nostalgisia muistoja mieleen. Näin parin tunnin pelaamisen jälkeen suosittelen kyllä kaikille Resident Evilin ja kauhupelien ystäville.
 
Noin 3h pelattu voi v...u mikä peli siis tää on hyvä. Siitä onkin aikaa kun viimeks on capcomilta tullu peli mikä on RESIDENT EVIL. Tuo ensimmäinen persoona yllätti positiivisesti tunne että joku hengittää kokoajan niskaan ja nuo savetus paikat on hyviä pieni hengähdystauko peliin ja saa värkätä mitä tarvii mukaan.
 
Crashaa peli ihan kokoajan uusimmilla drivereillä ja gtx 1080:lla. Jotain RenderDevices crashia pukkaa, kuva vaan jäätyy, mutta taustalla kuuluvat yhä äänet jne. Muilla ongelmia? :/

Näyttiksen kellotuksia laskettu reilulla kädellä ja muut pelit eivät ikinä ole crashanneet.

Crashailyt loppuivat yllättäen kuin seinään, mitään en muuttanut.

Laitetaas spoileriin kysymys

Onko niitä moldedeja joku tietty määrä siellä talon alakerrassa? Tapoin varmaan 6 ja kuolin. Noita hyvä tappaa puukolla, hit and run ja mäiskii päähän niin tippuu aika nopeasti. :D Kannattaako noita tappaa vai syntyvätkö aina uudelleen :S?
 
Viimeksi muokattu:
Ultra Wide näytöt on niin harvoilla että ymmärrän sen tukemisen pois jättämisen.

Niin, paitsi taitaa olla ainut vuoden sisään julkastu isompi peli, mikä ei sitä tue... UW näytöt kuitenkin yleistyy koko ajan, joten ei tommsta mun mielestä voi mitenkään puolustella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 526
Viestejä
4 475 661
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom