1001renkaat olen nyt kolmet renkaat tilannut. Toimitus ollut joka kerta nopea, hinta kohdallaan ja renkaat tuoreita. Mutta ongelmia ei ole ollut ja siinähän se kaupan laatu vasta oikeasti nähdään miten tilanne hoidetaan.
Meikälläpä oli tilauksessa ongelma niin tässä kuvausta miten hoituis!
26.8.2024: Tilaan neljä kappaletta Nankangin NS-2
28.8.2024: Renkaat on DPD:llä joka on Hollannin pään kuljetusfirma
31.8.2024: Seurannan mukaan kolme rengasta on nyt Vantaalla, yksi renkaista on kadonnut tuossa välissä jonnekkin
4.9.2024: Postnordin paikallinen alihankkija toimittaa kolme rengasta kotiovelle
4.9.2024: Lähetin DPD:lle postin tiedustellen yhden renkaan perään.
9.9.2024: Tiedustelin asiaa Postnordilta, he kertoivat etteivät voi tehdä asialle mitään kun rengas ei ole Suomessa. Ota yhteyttä DPD:hen.
9.9.2024: Tiedustelin asiaa myös 1001renkaiden aspasta, lähetin kuvan jonka otin kolmesta saapuneesta renkaasta ja ilmoitin että yksi puuttuu mitä tehdään
11.9.2024: Sain vastauksen DPD:ltä että ota yhteyttä Postnordiin, he hoitaa Suomen jakelun.
Tässä välissä hoideltiin asiaa 1001renkaiden kanssa ja 1001renkaat rupesi painostamaan DPD:tä asiasta. 12.9. seurannassa on merkintä "We opened an inquiry about the parcel".
23.9.2024: 1001renkaat ilmoittaa että kadonnut rengas on löytynyt ja he lähettävät mulle rahat yhdestä renkaasta takaisin. Kokeilin tiedustella josko olisin saanut sen sarjasta puuttuvan renkaan ja vastaus oli että tee uusi tilaus.
3.10.2024: Hyvityslasku saapui. Rahat tulevat tilille parin arkipäivän kuluessa.
Periaatteessa ihan ok kokemus kun renkaat oli menossa kilpa-autoon joten täydelle sarjalle ei ollut tarvetta. Katuautoilijalle jolla oikea tarve koko sarjalle renkaita tuollainen kuukauden odotus ja pompottelu olisi varmasti aika sietämätön tilanne.
En myöskään tiedä miten rahojen olisi käynyt jos tuota neljättä kumia ei olisi jostain varaston perukoilta Hollannista löytynyt.